بازدید 5603

ائتلاف آمریکایی: تمام تحرکات با هماهنگی بغداد است

نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق بر آمادگی خود جهت انجام حملات هوایی علیه اهداف داعش در صورت درخواست از آن تاکید کرد و افزود، تمام تحرکاتش با هماهنگی دولت بغداد است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 12 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ واین ماروتو، سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش به رادیو سوا گفت: ائتلاف آمریکایی متعهد به شکست داعش و ممانعت از انجام فعالیت‌های تروریست‌ها بوده و به تعهداتش به حمایت از شرکا در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

او افزود: ما به ارائه مشورت‌ها و توصیه‌ها حول برنامه‌ریزی عملیات و تبادل داده‌های اطلاعاتی ادامه می‌دهیم و در صورتی‌که از ما درخواست انجام حملات هوایی شود انجام خواهیم داد از این رو با دولت عراق همکاری می‌کنیم و همه اقدامات ما با هماهنگی بغداد خواهد بود.

ماروتو به نقشی که حملات ۱۱ سپتامبر در تقویت مشارکت جامعه جهانی در جنگ علیه تروریسم داشت، اشاره کرد.

او در این باره گفت: این حملات بر ما تاثیر داشتند و حدود ۸۰ کشور را مصمم به مقابله با داعش برای تضمین عدم تکرار وقوع این حملات کردند.

فرماندهی مرکزی عملیات روز چهارشنبه از کاهش نیروهایش در عراق و رساندن آنها از ۵۲۰۰ سرباز به ۳۰۰۰ نیرو در ماه سپتامبر جاری خبر داد.

کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی آمریکا از بغداد با اذعان به پیشرفت گسترده نیروهای عراقی و مشورت و هماهنگی با دولت عراق و شرکای ائتلاف گفت، آمریکا نیروهای نظامی خود را در عراق کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار