بازدید 22589

اعدام پنج منتقد سیاست‌های رهبر کره شمالی

همزمان با انتشار خبر اعدام پنج نفر از مقام‌های دولتی مخالف سیاست‌های اقتصادی رهبر کره شمالی، کیم جونگ-اون با لباسی که به نظر می‌رسد زیرپوش است برابر چشم مردم و دوربین‌ها ظاهر شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 12 September 2020


به گزارش تابناک، همشهری آنلاین به نقل از سان نوشت: رهبر کره شمالی برای دومین بار در هفته‌های اخیر به استان توفان‌زده هوانگ‌ها شمالی سر زد تا از میزان پیشرفت در بازسازی منطقه بازدید کند. او در این بازدید یک تی‌شرت یا زیرپوش سفیدرنگ به تن داشت و همراه برخی مقام‌های نظامی سراغ یکی از روستاهای آسیب‌دیده از توفان‌های اخیر رفت. کیم جونگ-اون که بر شدت گرفتن عملیات بازسازی تاکید کرده بود، از پیشرفت کار ابراز رضایت کرد.

نکته مهم در این میان، درز خبر یک اتفاق نه‌چندان عجیب (در مقیاس کره شمالی) است که بیش از یک ماه پیش رخ داده بود. گفته می‌شود پنج کارمند وزارت اقتصاد که در یک میهمانی از سیاست‌های اقتصادی کیم جونگ-اون انتقاد کرده و خواستار افزایش همکاری‌های خارجی پیونگ‌یانگ برای بهبود شرایط زندگی مردم شده بودند، روز ۳۰ ژوییه تیرباران شدند. گزارش انتقادهای این پنج نفر به مدیران وزارت اقتصاد رسید و آنها پس از شناسایی سرنوشتی جز جوخه اعدام نداشتند.

گفته می‌شود پنج کارمند بخت‌برگشته از مقام‌های ارشد و شایسته وزارت اقتصاد بودند که در میهمانی شام به شدت خواستار اصلاح اساسی سیاست‌ها و اهمیت دادن بیشتر حکومت به زندگی مردم شده بودند. پلیس مخفی کره شمالی این پنج منتقد کیم جونگ-اون را بازداشت و آنها را وادار به اعتراف می‌کند. برخی خبرهای تاییدنشده هم حاکی از آن است که مقام‌های پیونگ‌یانگ خانواده‌های اعدام‌شده‌ها را هم به یک اردوگاه مخوف در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت تبعید کرده‌اند.

مقام‌های برجسته حزب کمونیست نگرانند اعدام‌ها این کشور را به دوران پاکسازی پس از مرگ کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین در ۲۰۱۱ بازگرداند. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند رهبر جوان کره شمالی برای رهایی از فشار بحران‌های طبیعی و فشارهای ناشی از شیوع کرونا و تحریم اقتصادی آمریکا، قصد دارد همین روزها یک بمب هسته‌ای زیردریایی آزمایش کند؛ اقدامی که می‌تواند به تنش‌ها در منطقه بیش از پیش دامن بزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار