بازدید 7336

بهره‌برداری از سامانه نجم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سامانه نجم یا "نظام جمع سپاری مجمع" (najm.cfss.ir)به‌عنوان مهم‌ترین درگاه ارتباط دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با نخبگان و در رابطه با موضوعات مختلف با رویکرد جمع سپاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 12 September 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع، سامانه نجم درواقع ابزار و سازوکار مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بهره‌گیری از جمع سپاری در مأموریت‌های خویش است که مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با استفاده از ظرفیت‌های داخلی آن را اجرایی کرده است.

این سامانه فرایندهای لازم برای مشارکت را در خود جای‌داده است و با ارائه دسترسی به اندیشکده ها و صاحب‌نظران، برخی موضوعات روز مأموریتی مجمع را در قالب "موضوعات جمع سپاری" با آن‌ها در میان می‌گذارد، اسناد و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد و با طرح سؤالات کلی، زمینه را برای اخذ نظرات آنان فراهم می‌کند.

سامانه نجم، بستری برای مشارکت عموم مردم و نخبگان در موضوعات علمی مرتبط با مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی سیاست پژوهی و تدوین سیاست‌های کلی، معضل پژوهی، مصلحت پژوهی و حتی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام می‌باشد. امتیازات متنوعی برای مجموعه‌ها و صاحب‌نظران فعال در سامانه نظر گرفته‌شده است که برخی از آنان عبارت‌اند از ارائه گواهی مشارکت، حضور در کمیسیون‌های مرتبط مجمع، اولویت در دریافت پروژه‌های مطالعاتی مجمع، دریافت حکم مشاور افتخاری برای همکاری با کمیسیون‌ها و اعضای مجمع و موارد دیگر.

فرایندهای مشارکت در "جمع سپاری" های نجم با توجه به انواع مأموریت‌ها متنوع هستند. فرایند عمومی نجم برای جمع سپاری های مرتبط با تدوین و ارزیابی سیاست‌های کلی در بخش معرفی فرایند ، معرفی‌شده است.

این سامانه با نشانی najm.cfss.ir در شانزدهم شهریورماه در مراسمی با حضور دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رؤسای کمیسیون‌های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران پژوهشکده‌ها، اندیشکده های و مراکز علمی - راهبردی کشور رونمایی شد.

بهره برداری از سامانه نجم، موید و زمینه‌ساز ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام با رجوع به نظرات نخبگان و مردم باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار