بازدید 6375
۱

عراق: خروج نیرو‌های آمریکا در چارچوب توافقات است

عراق در پی طرح موضوع خروج بخشی از نیرو‌های آمریکایی، اعلام کرد که کاهش شمار نظامیان این کشور در چارچوب جدول زمانی توافق شده میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 09 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرلشکر «تحسین الخفاجی» فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که کاهش نیرو‌های آمریکایی در چارچوب توافق میان دولت عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش بر اساس جدول زمانی تنظیم شده برای تحویل پایگاه‌های عراقی و خروج این نیرو‌ها انجام می‌شود.

وی گفت که این اقدام آمریکا در راستای هماهنگی‌ها و فعالیت‌های مشترک و روابط عراق و نیرو‌های ائتلاف بین المللی است.

روزنامه «دیلی میل»، امروز اعلام کرد که بیش از دو هزار نیروی آمریکایی ماه جاری عراق را ترک می‌کنند.
ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام گفت که شمار نیرو‌های آمریکایی در عراق از حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر به سه هزار تن کاهش می‌یابد.

وی افزود: این مساله به ما امکان می‌دهد مشاوره دادن و کمک به شرکای عراقی مان برای از بین بردن باقی مانده‌های نهایی داعش در عراق را ادامه دهیم.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، ماه پیش گفت که پیش بینی می‌شود آمریکا یک سوم نیرو‌های خود را از عراق خارج کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در دیدار با نخست وزیر عراق در واشنگتن اعلام کرده بود که برای کاهش شمار نیرو‌های کشورش در عراق تلاش می‌کند و خروج نیرو‌ها ظرف ۳ سال تکمیل خواهد شد.
نیرو‌های خارجی از زمان سقوط صدام دیکتاتور عراق در روز ۲۰ فروردین ۱۳۸۲ (۹ آوریل ۲۰۰۳) در عراق مستقر هستند.

خبرگزاری رسمی آلمان (د. پ. آ) نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم دارد تا شمار نظامیان آلمانی در عراق را از ۷۰۰ نفر به ۵۰۰ تن کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دولت عراق حق ندارد برای هخودش با امریکا به توافق برسه مگر مجلس عراق از امریکا نخواست که عراق را ترک کند ودولت نمی تواند قانون خارج شدن امریکایی ها را کنار بگذارد وخودش به جای مجلس تصمیم بگبره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل