بازدید 7972

حمله پهپادی گسترده ارتش یمن به جنوب عربستان

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که یگان پهپادی این کشور عملیات گسترده‌ای علیه اهداف نظامی و حساس عربستان سعودی در جنوب غرب این کشور انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲ 07 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که یگان پهپادی این کشور عملیات گسترده‌ای علیه اهداف نظامی و حساس عربستان سعودی انجام داده است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در دولت نجات ملی شامگاه یکشنبه در توییتی با اعلام این عملیات نوشت: «سلاح هوایی ارتش با چند پهپاد حمله گسترده‌ای به مراکز نظامی و اهداف حیاتی در فرودگاه بین‌الملل "أبها" انجام داده است».

او این عملیات را «دقیق» خواند و گفت که عملیات امشب در واکنش و پاسخ به تشدید حملات هوایی مداوم ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور از سوی ائتلاف مذکور صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی طی هفته‌ای اخیر ده‌ها حمله هوایی به استان‌های شمال غربی و استان صنعاء که در کنترل دولت نجات ملی است، انجام داده و در این حملات شمار زیادی غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی و امارات از ششم فروردین ۱۳۹۴ علیه یمن و انقلاب این کشور اعلان جنگ کرده و شدیدترین حملات هوایی را علیه این کشور داشته‌اند.

با گذشت بیش از پنج سال از تهاجم این دو کشور در قالب ائتلاف ضد یمنی، اهداف اعلام شده از این لشکرکشی نه‌تن‌ها محقق نشده که یمن در آستانه تجزیه به سه بخش است و عربستان سعودی چشم طمع به استان‌های شرقی مانند المهره دوخته و امارات با مزدوران یمنی خود موسوم به شورای انتقالی جنوب، استان‌های جنوبی از عدن و أبین گرفته تا جزیره سقطری را به اشغال خود درآورده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر