بازدید 6369
۳

حمایت رئیس‌کل بانک مرکزی از بازار بورس

همتی پیشنهاد کرد که بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی لازم در بازار سهام به‌صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 04 September 2020

به گزارش تابناک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی صفحه خود نوشت: مالکان عمده سهام که طی چند ماه اخیر به دلیل رشد قیمت سهام‌شان منتفع شده‌اند، نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران خرد، درجهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

⁩همتی درپست اینستاگرامی امروز خود تأکید کرد: اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه گذاران کوچک و بزرگ، پشتوانهٔ بازار سرمایه است. لذا، نظر به ورود طیف گسترده سرمایه‌گذاران جدید، تعامل حرفه‌ای، ارایه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهاد‌های مجری معاملات و معامله‌گران با این دسته از سرمایه‌گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آن‌ها در بازار خواهد بود.

همتی افزود: شایسته است، مالکان عمده سهام اعم از نهاد‌های دولتی، عمومی غیر دولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت‌های تابعه بانک‌ها که طی چند ماه اخیر به دلیل رشد قیمت سهام‌شان منتفع شده اند، بارعایت ضوابط قانونی، نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد، درجهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از پیام خود می‌افزاید: بانک مرکزی، توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزار‌ها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.

همتی پیشنهاد کرد که بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی لازم در بازار سهام به‌صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
حالا این حرفا یعنی چی؟ زیر دیپلم بگید ما هم متوجه بشیم
نوشدارو (که انهم اطميناني به اش نيست) بعد از مرگ بورس. مثل کسي مرگ کسي را بخواهد موقع زنده بودن هزار بد و براه ميگه ولي مرد مجلس تکريم بگيرند. دولت ما و بقيه ها دستگاهها همينگونه است مردحسابي يک ماه بورس سقوط ازاد کرده تازه از خواب بيدار شدي بنظر خودتان بخواب زدي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
سقوط آزاد ! بازار متعادل الان هیجانی هست کسانی که در قیمت مناسب ورود کرده اند و دید بلند مدت دارند نگرانی ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها