بازدید 4076

ترکیه و یونان برای پرهیز از درگیری گفتگو می کنند

دبیرکل ناتو روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات ترکیه و یونان موافقت کرده اند تا برای پرهیز از هرگونه برخورد غیرمترقبه در شرق مدیترانه با یکدیگر گفتگو کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 04 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ماه میلادی گذشته پس از آنکه یک کشتی اکتشافی ترکیه جستجو برای یافتن منابع گاز در مناطق مورد ادعای یونان را آغاز کرد، تنشها میان آنکارا- آتن به اوج خود رسید.

در همین ارتباط، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز پنج شنبه اعلام کرد که دو طرف (ترکیه- یونان) برای پرهیز از درگیریهای تصادفی در شرق مدیترانه با انجام گفتگوهای دوجانبه موافقت کرده اند.

این در حالی است که اوایل روز پنج شنبه، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از مداخله دولت فرانسه در مناقشه ترکیه- یونان در مدیترانه انتقاد کرد و گفت که «مقامات پاریس همچون گروههای مافیا رفتار می کنند».

آکار در ادامه گفت که آنکارا به هیچ وجهنمی پذیرد که فردی از «هزاران کیلومتر دورتر» بیاید و سعی کند که «با زورگویی، ادعای حقوق کرده و نقش یک فرشته نگهبان را ایفا کند».

گفتنی است که آنکارا و آتن بر سر حقوق انحصاری خود جهت اکتشاف در دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف دارند. ماه گذشته، یونان و مصر یک موافقتنامه دریایی برای تعیین مناطق وسیعی از مدیترانه تحت عنوان مناطق انحصاری اقتصادی امضاء کردند. دولت ترکیه نیز در واکنش به امضای این موافقتنامه، با اعزام کشتی اکتشافی خود به منطقه مورد ادعای یونان به جستجوی منابع گازی در منطقه مزبور پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی