بازدید 8626
۱

آمریکا دادستان دیوان بین المللی کیفری را تحریم کرد

درپی تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جنایات سربازان آمریکایی، وزارت خزانه‌داری این کشور، یکی از دادستان‌های این نهاد را مورد تحریم قرار داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 02 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت آمریکا روز چهارشنبه یکی از دادستان‌های دیوان بین‌المللی کیفری را مورد تحریم قرار داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی دیگر علیه این دادگاه بین‌المللی که در شهر لاهه هلند مستقر است، یکی از دادستان‌های آن را مورد تحریم قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت، «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه و «فاکیسو موچوچوکو» رئیس بخش روابط و همکاری‌ها و حوزه‌های قضایی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

پامپئو گفت علاوه بر این دو فرد، شماری دیگر از کارکنان این نهاد بین‌المللی با محدودیت دریافت روادید آمریکا مواجه خواهند شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خرداد ماه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری را صادر کرد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با مشورت وزیر خزانه‌داری دارایی‌های شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان نقش دارند مسدود کند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در این باره گفته است: «تلاش‌های دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیق از سربازان آمریکایی انطباقی با قوانین بین‌المللی ندارد.»

دولت آمریکا پیش‌تر نیز شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را مورد تحریم قرار داده بود. «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «مطمئناً این اقدام منشأ نگرانی‌های جدی است، چون ما در اتحادیه اروپا جزو حامیان سرسخت دیوان کیفری بین‌المللی هستیم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
به هر چیزی بگندد نمک می زنند وای به حال روزی که بگندد نمک !!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی