بازدید 10559
۷

ورود مجلس به ماجرای افزایش سقط جنین در ایران

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه این شورا با کمک مجلس در حال پیگیری موضوع سقط جنین است، از اثبات اهمال یک نهاد در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 02 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره پیگیری شورای زنان در خصوص سقط جنین‌های غیرقانونی گفت: شورای زنان با کمک مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این موضوع است و کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع سقط جنین و مراکز غیرقانونی سقط ورود کرده است. در همین راستا نیز وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت باید در خصوص کم‌کاری در نظارت بر فعالیت مراکز غیرقانونی سقط جنین پاسخگو باشند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر لزوم جلوگیری از وقوع سقط‌های غیرقانونی افزود: از سوی دیگر، با همکاری قوه قضائیه نیز در سال‌های ۹۵ و ۹۸ دادگاهی در خصوص مراکز سقط غیرقانونی داشتیم اما این بار به صورت جدی‌تر موضوع نظارت بر سقط جنین را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقصیر وزارت بهداشت در کم‌کاری برای نظارت بر مراکز سقط‌های غیرقانونی محرز شده است یا خیر، عنوان کرد: بله، کم‌کاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مشخص و بر اساس حکم قاضی در دادگاه سال ۹۵، پس از بررسی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این زمینه مقصر شناخته شدند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ابراز داشت: بر اساس رأی سال ۹۵ نیز قرار بوده که از سال ۹۵ تاکنون هر ۶ ماه یک بار دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش خود را از مراکز سقط جنین ارائه دهند اما تاکنون هیچ‌گونه گزارشی به دادگاه و قوه قضائیه ارسال نشده است. به همین منظور و به دلیل افزایش سالانه نرخ سقط جنین، بار دیگر این موضوع را سال ۹۸ در دستگاه قضایی پیگیری کردیم اما از دادگاه آبان‌ماه ۹۸ تاکنون هنوز به نتیجه نرسیده است.

خزعلی تاکید کرد: در صورت طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده و عدم کسب نتیجه، موضوع را به دادستان کل کشور ارجاع خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
وقتی اوضاع اقتصادی اینه، واقعا انتظار دارن بچه ها رو نیگه داشت؟ با این اوضاع؟؟؟
سلام
مردم نون ندارند بخورند اونوقت اقایون به چه چیزهایی فکر می کنند ؟ دغدغه مجلس شده شبکه های اجتماعی و کمک به کشورهای دیگه و نام گذاری فرودگاه و ...
پدر و مادری که فقیر هستند و خود گرسنه و مستاصل هستند نباید بچه داشته باشند چون به فقر و بد بختی جامعه اضافه می شود
مجلس اگه مشکلات اقتصادی رو حل کنه، آمار سقط جنن هم پایین میاد
خدا به دامون برسه،از فردا قانون تصویب میکنن که واردات داروی سقط ممنوعه ویا هر زن ایرانی تا ۴۰ سالگی باید ۸ تا بچه به دنیا بیاره،آقایان اولویت ها رو فراموش کرده اند،شما یه فکری به حال افراد به دنیا آمده که از بیکاری و فقر و گرانی دارن نابود میشن بکنید افراد به دنیا نیامده طلبتان
لطفا خبرنگاران دلسوز به اینمورد توجه کنند، صرفنظر از علل و روشهایسقط جنین، تعداد بسیار کمی از جنین‌های سقط شده دفن میشوند و تعداد بسیار زیادی جنین برای استفاده از اعضای بدنشان یا تهیه مواد جوانساز و ضد پیری سقط میشوند

پیگیری کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر