
با آغاز پخش فصل هفتم سریال پایتخت که با استقبال گسترده مردم مواجه شده، چند سوال ذهن مخاطبان را درگیر کرده که از آن جمله علت توقف تولید این سریال محبوب در ۲ سال گذشته بوده است که ظاهرا مدیران تلویزیون جوابی برای آن ندارند.
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات؛ در کنار این سوال، حجم بالای تبلیغات حین، قبل و بعد از سریال نیز مردم را کلافه کرده به طوری که علاوه بر تبلیغات پیش از پخش، تبلیغ بازیگران برای حامی سریال و همچنین تبلیغات مستقیم در جریان قصه، ۸ دقیقه آگهی در میانه سریال صدای همه را درآورد؛ به طوری که تلویزیون در اقدامی عجیب ابتدا عدد اعلام دقایق آگهی را از برنامهها حذف کرد و سپس ترفند جدیدی را برای حفظ آگهیها و درآمدزایی بالا از این سریال عملیاتی کرد.
در پخش مجدد قسمت سوم این سریال، پیش از پخش ۱۶ دقیقه آگهی تبلیغاتی پخش شد! اقدامی که بعد از عدد ۲۱ دقیقه پخش آگهی قبل از بازی ایران-ازبکستان در شبکه سه قطعا رکورد جدیدی برای پخش یک سریال است.
در واقع تلویزیون بعد از انتقادها، میزان تبلیغات میانه سریال را از ۸ دقیقه به ۶ دقیقه تقلیل داده اما قبل و بعد از سریال، با پخس حدود ۳۰ دقیق آگهی از خجالت مخاطبان تشنه سریال در میآید. این جدای از تبلیغات زیرنویس حین پخش سریال پایتخت است.
مجموع این اعداد درآمد نجومی صداوسیما از این سریال را نشان میدهد که با عدم شفافیت هیچگاه مشخص نمیشود، چه اعدادی کسب و در چه بخشهایی هزینه میشود؛ اتفاقی که نشان میدهد شورای نظارت بر صداوسیما که هرساله بودجه عجیبی هم دارد، یک شورای صوری و بدون کارکرد و بدون خروجی نظارتی است.
 خوب نبینید خلاص
 							         		            خوب نبینید خلاص         		                     		         این تیتر یعنی چه
 							         		            این تیتر یعنی چه         		                     		         صدا و سیمایی که از تبلیغات درآمد داره باز چرا از جیب ملت بهشون پول میدین؟ حداقل همون پول روصرف بازسازی نیروگاه ها کنید
 							         		            صدا و سیمایی که از تبلیغات درآمد داره باز چرا از جیب ملت بهشون پول میدین؟ حداقل همون پول روصرف بازسازی نیروگاه ها کنید         		                     		         تحریم
 							         		            تحریم         		                     		         چاه صدا وسیما ته ندارد .
 							         		            چاه صدا وسیما ته ندارد .         		                     		         من که هر کالایی که تبلیغش از صدا و سیمای میلی پخش بشه، تحریم میکنم و نمیخرم
 							         		            من که هر کالایی که تبلیغش از صدا و سیمای میلی پخش بشه، تحریم میکنم و نمیخرم         		                     		         تا الان همه ایده هاشون تکراری و تا این قیمت بیمزه بوده
 							         		            تا الان همه ایده هاشون تکراری و تا این قیمت بیمزه بوده         		                     		         یک مشت چرت و پرت گویی بی سر و ته با عنوان کمدی
 							         		            یک مشت چرت و پرت گویی بی سر و ته با عنوان کمدی         		                     		         به هیچ عنوان محتوای مناسبی ندارد من که اصلا نگاه نمی کنم چون فقط وقت خودم را هدر می دهم به جاش کتاب می خونم
 							         		            به هیچ عنوان محتوای مناسبی ندارد من که اصلا نگاه نمی کنم چون فقط وقت خودم را هدر می دهم به جاش کتاب می خونم         		                     		         باید نحوه مدیریت بر صدا و سیما تغییر کند.
 							         		            باید نحوه مدیریت بر صدا و سیما تغییر کند.