
شهرداری تهران خیز برداشته تا در راستای کاهش آلودگی هوای تهران نسبت به برقی سازی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند.
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بر همین اساس در سفر سال گذشته به چین علاوه بر نهایی کردن خرید ۶۳۰ واگن مترو از محل تعهدات وزارت کشور، نسبت به ثبت سفارش بیش از ۲۷ هزار تاکسی برقی و حدود ۲۰۰۰ اتوبوس برقی برای تهران اقدام کردند و از آنجایی که تاکسی به دلیل آنکه مالکیت خودرو با راننده است شبه حمل و نقل عمومی محسوب میشود، به همین دلیل در خرید بیش از ۲۷ هزار تاکسی برقی نیز شهرداری تهران سعی کرده تا با ایجاد مشوق های مختلف رانندگان را قانع کند تا از این تاکسی ها خریداری کنند.
یکی از روشهایی که شهردار تهران بر اجرای آن برای حمایت از رانندگان تاکسی تأکید دارد تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر توسط دولت است، قانونی که بر اساس آن دولت باید به ازای صرفه جویی که در مصرف سوخت به واسطه برقی سازی انجام می شود، مبالغی را به سازمان های موثر پرداخت کند. مادهای که شهرداری تهران تأکید بر اجرای پیشینی دارد و دولت بر اجرای پسینی آن تاکید دارد، به عبارت دیگر شهرداری تهران خواهان پرداخت اعتبارات مالی حاصل از ماده ۱۲ قبل از واگذاری تاکسی های برقی دارد و دولت با اتکا به قانون بر تأمین اعتبار بعد از برقی سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت دارد.
شهردار تهران در مورد آخرین وضعیت کمک دولت به توسعه حمل و نقل در تهران و تحقق ماده ۱۲ با بیان اینکه دولت از طریق دو مجموعه مرتبط با خود، یعنی مجموعهای مرتبط در وزارت صمت و دیگر ناظر بر بانک شهر در حال سرمایه گذاری است که مبتنی بر این سرمایه گذاری، وام صفر درصد به رانندگان خودروهای برقی بدهند، گفت: همچنین قرار شد خودروهای برقی را با توجه به شرایط تهران برای تردد در این شهر در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه مقرر شد یک مبلغی را برای کمک به رانندگان خودروهای برقی در نظر بگیرند و رانندگان نیز پرداخت وام را با تسهیلات صفر درصد خواهند داشت، اظهار کرد: بازپرداخت این وام با عددی حدودا ۸ میلیون تومان در ماه شروع میشود و اساسا با توجه به کیفیت خودروها و شرایط و... فرصت بسیار جدیدی است.
زاکانی با اشاره به کمک دولت برای توسعه حمل و نقل در تهران، افزود: دولت در صرف فصل ماده ۱۲ به صورت ارزی هر سه ماه یکبار با بانک و مجموعه مربوطه (در پرداخت وام صفر درصد) تسویه حساب می کند.
 به حای خرید ۲۷هزار خودرو میشد کارخونه ش بخرن بیارن ایران
 							         		            به حای خرید ۲۷هزار خودرو میشد کارخونه ش بخرن بیارن ایران         		                     		         رانت
 							         		            رانت         		                     		         با قیمت کارخونه اگه واگذار شود شاید بشه ریسک کرد ضمنا قیمت قطعات هم حسابه اما بخضوض در تهرون با این ترافیک بعید می دونم مسافت زیادی بشه باهاش تردد کرد
 							         		            با قیمت کارخونه اگه واگذار شود شاید بشه ریسک کرد ضمنا قیمت قطعات هم حسابه اما بخضوض در تهرون با این ترافیک بعید می دونم مسافت زیادی بشه باهاش تردد کرد         		                     		         |
         		                            |         		                             برای خودروی برقی ترذافیک مهم نیست فقط مسافت مهمه   چون وقتی می ایستد مصرف ندارد
 									         		                    برای خودروی برقی ترذافیک مهم نیست فقط مسافت مهمه   چون وقتی می ایستد مصرف ندارد         				                     		                 واقعا براي من جاي تعجبه. خودروي برقي با برق كار ميكنه، برق در نيروگاه توليد ميشه، براي توليد برق در نيروگاه بايد سوخت فسيلي (گازوئيل، نفتا، گاز و...) مصرف بشه. اسمشم گذاشتن دوستدار محيط زيست.
 							         		            واقعا براي من جاي تعجبه. خودروي برقي با برق كار ميكنه، برق در نيروگاه توليد ميشه، براي توليد برق در نيروگاه بايد سوخت فسيلي (گازوئيل، نفتا، گاز و...) مصرف بشه. اسمشم گذاشتن دوستدار محيط زيست. |
         		                            |         		                             نیروگاه ها در خرج شهر هستند و تاثیر خیلی کمتری بر انسان ها دارند بویژه در مقایسه با شهرهای بزرگ مثل تهران  که آلودگی هوا باعث مرگ سالانه هفت هزار نفر میشه
 									         		                    نیروگاه ها در خرج شهر هستند و تاثیر خیلی کمتری بر انسان ها دارند بویژه در مقایسه با شهرهای بزرگ مثل تهران  که آلودگی هوا باعث مرگ سالانه هفت هزار نفر میشه         				                     		                 خریداران خودرو برقی پول روزانه باید 40-50 کیلو وات برق مصرف کنند. پول برق ان میلیونها تومن در ماه می شود. معادل ده ها کولر گازی . خودروی هیبرید باید وارد میکردید نه برقی.
 							         		            خریداران خودرو برقی پول روزانه باید 40-50 کیلو وات برق مصرف کنند. پول برق ان میلیونها تومن در ماه می شود. معادل ده ها کولر گازی . خودروی هیبرید باید وارد میکردید نه برقی.         		                     		         باسلام ضمن تشکر از شهردار محترم برای ای رویه بنظر باید واردات خودروهای برای حمل ونفل عمومی با عوارض گمرکی پایین صورت پذیرد
 							         		            باسلام ضمن تشکر از شهردار محترم برای ای رویه بنظر باید واردات خودروهای برای حمل ونفل عمومی با عوارض گمرکی پایین صورت پذیرد         		                     		         کسی می دونه قیمت این خودروها چقدره که شهرداری با دادن وام صفردرصد می خواد به رانندگان تاکسی مشوق وام صفردرصد بده؟
 							         		            کسی می دونه قیمت این خودروها چقدره که شهرداری با دادن وام صفردرصد می خواد به رانندگان تاکسی مشوق وام صفردرصد بده؟ آیا با این ناترازی برق و انرژی که فعلا و حد اقل در سالهای نزدیک پیش رو داریم امکان استفاده از خودرو های برقی وجود دارد؟؟
 							         		            آیا با این ناترازی برق و انرژی که فعلا و حد اقل در سالهای نزدیک پیش رو داریم امکان استفاده از خودرو های برقی وجود دارد؟؟