
شرکت بهمن دیزل با نماد خدیزل در بازار سهام از زیرمجموعههای گروه بهمن است. کارخانهای خودرویی که با گذشت هفت ماه از سال جهش تولید با مشارکت مردم، خروجی جز کاهش ۴۷ درصدی تولید در مقایسه به مدت مشابه نداشته است.
به گزارش سرویس اقتصادی «تابناک»، بررسی عملکرد هفت ماهه بهمن دیزل بر اساس صورتهای مالی منتشر شده در سامانه کدال نشان میدهد این شرکت همچنان در مسیر افت تولید و کاهش سوددهی حرکت میکند.
به گونهای که از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۴۰۳، در مجموع یک هزار و ۹۲۷ محصول تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۳۰۴ خودرو کمتر تولید شده است. به بیان دیگر، بازدهی منفی ۴۷ درصدی در تولید محصول توسط بهمن دیزل، نشان میدهد که مدیران این شرکت خودرویی توجهی به شعار سال یعنی جهش تولید نداشته اند و با وجود حمایتهای ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی و شبکه بانکی، خبری از افزایش تولید نیست و از تولید سال گذشته نیز، جامانده اند.
با افت تولید در این شرکت، کاهش فروش نیز مشهود است. به نحوی که عملکرد هفت ماهه نشان میدهد بهمن دیزل در این مدت یک هزار و ۹۴۹ خودروی دیزلی فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ هزار و ۲۱۹ خودرو کمتر فروخته است، رقمی که معادل کاهش ۵۳ درصدی در فروش محصول است.

بهمن دیزل که سال گذشته ۱۷۱ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار بابت واردات، تامین ارز شده بود، حالا در نیمه نخست سال در کنار افت تولید، با ریزش سوددهی نیز دست و پنجه نرم میکند.
به عبارت دیگر، صورتهای مالی این شرکت نشان میدهد در شش ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این شرکت خودرویی با سقوط ۸۰ درصدی در ردیف سود خالص مواجه بوده است. به گونهای که بهمن دیزل در این مدت نسبت به نیمه ابتدایی سال گذشته، بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش سوددهی داشته است. روندی که باعث شده تا این شرکت بورسی نتواند به انباشت سوددهی ادامه دهد و با افت ۲۲ درصدی در ردیف مربوط به سود انباشته روبرو شود. این در شرایطی است که درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز در این مدت کاهش ۴۰ درصدی داشته و نسبت به شش ماهه ابتدایی سال قبل، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کمتر بوده است.
زیرمجموعه گروه بهمن در بخش بدهیهای غیرجاری نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی بلندمدت دریافت کرده است و در مجموع بیش از یک هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان بدهی غیرجاری روی دست سهامدارانش گذاشته است.
 تا زمانیکه هر محصولی با هر درجه کیفیت را می توان با هر قیمتی  در فضای بدون رقیب به خریدار قالب کرد رقابت و افزایش تولید و بهبود کیفیت جایگاهی ندارد.
 							         		            تا زمانیکه هر محصولی با هر درجه کیفیت را می توان با هر قیمتی  در فضای بدون رقیب به خریدار قالب کرد رقابت و افزایش تولید و بهبود کیفیت جایگاهی ندارد.         		                     		         |
         		                            |         		                             حتی با گرانفروشی  ۲۰۰ درصدی به نسبت خودروهای مشابه که در چین تولید و در کشورهای امارات و عراق و روسیه و قطر فروخته میشوند
 									         		                    حتی با گرانفروشی  ۲۰۰ درصدی به نسبت خودروهای مشابه که در چین تولید و در کشورهای امارات و عراق و روسیه و قطر فروخته میشوند  |
         		                            |         		                             متضرر اصلی این بازار مردم هستند.
 									         		                    متضرر اصلی این بازار مردم هستند.         				                     		                 |
         		                            |         		                             سلام به همه عزیزان
 									         		                    سلام به همه عزیزان کدوم خودرو؟ کدوم تولید؟
 							         		            کدوم خودرو؟ کدوم تولید؟ |
         		                            |         		                             مدل ایکس ۵۵ ها تا بحال قبل از رسیدن به ۵ هزار کیلومتر
 									         		                    مدل ایکس ۵۵ ها تا بحال قبل از رسیدن به ۵ هزار کیلومتر  تنها در صنعت  خودرو نیست. در همه صنایع این چنین هستیم.
 							         		            تنها در صنعت  خودرو نیست. در همه صنایع این چنین هستیم. سلام . دلیل افت تولید در جای دیگر است . بازار خودرو سنگین اشباع شده است . کامیون ها چند روز برای یک بار معطل میشوند ،اقتصاد کشور نابه سامان است . تولید کشور کاهش یافته است در شرایط کنونی خرید کامیون حماقت است ، کامیونی داریم که حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد اما ماهیانه حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد خالص دارد . به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد .
 							         		            سلام . دلیل افت تولید در جای دیگر است . بازار خودرو سنگین اشباع شده است . کامیون ها چند روز برای یک بار معطل میشوند ،اقتصاد کشور نابه سامان است . تولید کشور کاهش یافته است در شرایط کنونی خرید کامیون حماقت است ، کامیونی داریم که حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد اما ماهیانه حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد خالص دارد . به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد .         		                     		         نخرید نخرید نخرید .
 							         		            نخرید نخرید نخرید .         		                     		         هروقط مسولین خودروسازی واقعا فقط به فکر سود دهی وجیب خودشان باشند وهیچ فکر کیفیت خودرو نباشند از این بدتر هم میشود. خریدار میاد باکلی وام وقرض ماشینو میخره که باماشین صفر کارکنه وبدهکاری وقسط باهاش پرداخت کنه وباخودرو بیکیفیت وهزینه تامیر سنگین وحتی یک بار نمیتواند باهاش جابجاکند بجز تف ولعنت به خودروساز به کسی هم پیشنهاد خرید نمیدهد نتیجه گیری باخودتان
 							         		            هروقط مسولین خودروسازی واقعا فقط به فکر سود دهی وجیب خودشان باشند وهیچ فکر کیفیت خودرو نباشند از این بدتر هم میشود. خریدار میاد باکلی وام وقرض ماشینو میخره که باماشین صفر کارکنه وبدهکاری وقسط باهاش پرداخت کنه وباخودرو بیکیفیت وهزینه تامیر سنگین وحتی یک بار نمیتواند باهاش جابجاکند بجز تف ولعنت به خودروساز به کسی هم پیشنهاد خرید نمیدهد نتیجه گیری باخودتان         		                     		         در جتمعه ای که اکثر مردم توان خرد خودرو صفر کیلومتر را ندارند به چه کسایی می خواهند خودرو بفروشند.
 							         		            در جتمعه ای که اکثر مردم توان خرد خودرو صفر کیلومتر را ندارند به چه کسایی می خواهند خودرو بفروشند.         		                     		         مگر سایر کارخانجات و شرکتها جهیده و به آسمان رفته ؟؟
 							         		            مگر سایر کارخانجات و شرکتها جهیده و به آسمان رفته ؟؟         		                     		         ای کاش مسعولین با حقوق نجومی یک روزی سیر میشدند و کوتاه می آمدند .هر چند مدیران جدید و جیب خالی از راه میرسند که تشنه حقوقهای نجومی هستد
 							         		            ای کاش مسعولین با حقوق نجومی یک روزی سیر میشدند و کوتاه می آمدند .هر چند مدیران جدید و جیب خالی از راه میرسند که تشنه حقوقهای نجومی هستد         		                     		         من پنج شنبه سوم آبان از تهران حرکت کردم اومدم بم  الآن امروز ۱۴ آبان هست من هنوز تو بم منطزر بار هستم  حالا حساب کن آیا با این شرایط بار مردم مگ دیوانه هستن برن ماشين بخرن
 							         		            من پنج شنبه سوم آبان از تهران حرکت کردم اومدم بم  الآن امروز ۱۴ آبان هست من هنوز تو بم منطزر بار هستم  حالا حساب کن آیا با این شرایط بار مردم مگ دیوانه هستن برن ماشين بخرن