بازدید 18260
خوانده می‌شوید

حذف دلار ۴۲۰۰ یا پرداخت یارانه چند صد هزار تومانی به همه مردم؛ شما چه نظری دارید؟

این روز‌ها بر سر ماندن یا حذف سیاست ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰، بحث‌های بسیاری میان دولت، مجلس و کمیسیون تلفیق در جریان است. گروهی معتقدند باید برای سال آینده ۹ میلیارد دلار ترجیحی اختصاص دهیم و گروهی نیز بر پرداخت یارانه جدید به جای این سیاست ارزی تاکید دارند.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 23 February 2022

در تازه‌ترین حواشی به وجود آمده در جریان بررسی بند‌های لایحه بودجه در مجلس، موافقان و مخالفان ارز ترجیحی نظریات خود را مطرح کردند.
 
در این میان اظهارات حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد حذف ارز ترجیحی قابل تامل بود. وی اظهار داشت: مجلس باید تصمیم بگیرد و در مقابل ۸۵ میلیون تن پاسخگو باشد. کمیسیون تلفیق شفاف عمل کرده و معادل ۹ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص دادیم و بقیه ارز را به شکل ETS پیش بینی کردیم و حذف این‌ها یعنی شش برابر کردن قیمت ها. سناریوی پیچیده کردن ۹ میلیارد دلار یعنی مجلس را روبه روی مردم قرار دهند، مجلس با گرانی‌ها مخالف است و من عرض می‌کنم که سال آینده، سال معیشت مردم است و ما با گرانی مخالفیم. ما باید با مردم شفاف و روشن سخن بگوییم. نمی‌شود طوری با مردم سخن بگوییم و طور دیگری بنویسیم. حذف ۹ میلیارد ریال، یعنی یک ریال یارانه پرداخت نشود و به قیمت آزاد جنس بفروشیم. ما نمی‌خواهیم در بازار سوءاستفاده شود و مصوبه کمیسیون تلفیق شفاف است و برگشت به کمیسیون معنایی ندارد و باید همین جا و در مقابل مردم تصمیم گیری شود.

اما در واکنش به این اظهارات، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار نیست اینجا حرف سیاسی زده شود، بلکه باید کار کارشناسی و علمی انجام شود. اینکه شعار دهیم در مقابل ملت تصمیم بگیریم، یعنی کمیسیون را جمع کنیم و این سخن صحیحی نیست. مجلس براساس آیین نامه و قانون حرکت می‌کند و من بار‌ها گفته ام، معیشت خط قرمز مجلس است و در این موضوع شکی نداریم.

در نهایت با اعلام رئیس مجلس بند مورد نظر در خصوص تداوم تخصیص ارز ترجیحی در ۱۴۰۱، برای تصمیم گیری و بررسی مجدد به کمیسیون ارجاع داده شد. پس از این میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز نیز اظهار داشت: در جلسه امشب سه‌شنبه سوم اسفندماه، بررسی ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون تلفیق بودجه مشخص خواهد شد. اما امروز در خبر‌ها آمده است که کمیسیون تلفیق دوباره با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرده است. یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هیچ چیز جدیدی در کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی تثبیت نشد؛ لذا کمیسیون همان گزارش قبلی خود را به صحن ارجاع می‌دهد.

حال سوالی که در این باره مطرح است، این که:

ماندن یا حذف ارز ترجیحی چه آثاری در بر دارد؟  

آیا موافق حذف ارز ترجیحی از قانون بودجه سال آینده هستید؟

از نگاه شما، راهکار جایگزین در نبود دلار دولتی، افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی به رقم واقعی است یا پرداخت کارت‌های اعتباری خرید؟

اگر قرار بر پرداخت یارانه جدید باشد، این یارانه باید به همه مردم پرداخت شود یا اینکه شامل حال افراد کم درآمد و آسیب پذیر باشد؟

پیش بینی شما از چالش به وجود آمده در جریان بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق چیست؟ در نهایت دلار ۴۲۰۰ از ادبیات اقتصادی حذف می‌شود، یا همچنان برای سال آینده نیز این دلار به نرخ دولتی پایدار خواهد بود؟
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۸
به نظرم با توجه به اینکه توی این سه سال هم دلار 4200 بود بازهم گرونی ها تداوم داشت و جیب یه عده واردکننده فقط پر شد و مردم بی نصیب موندن؛ پس بهتره این ارز حذف بشه و معادل دلاری آن به نرخ واقعی به خود مردم پرداخت بشه. فقط به رقم واقعی و برای همه مردم.
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
عزیز بهت می خوان نفری صد توان بدن این موقع برنج می شه کیلویی 250 تومان سیب زمینی 75 تومان تو احتمالا از این کسایی هستی و یا بودی که برای یارانه 5 و 6 تا بچه آوردی
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
مگه الان برنج و سیب زمینی ارز ترحجی می گیرند که اینطور می نویسید ؟ هر وقت لازم بود چیزی وارد بشه دولت خودش وارد می کنه . چرا یک عده دراین سایتها دست به قلم برای یک عده خاص رانت خوار در این اجتماه هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
گفتم به نرخ واقعی به همه مردم نه اینکه 100 تومن بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
وقتی با دلار 4200 تومانی بازهم گرونی بود حالا تصور کن بدون آن گرونی چگونه خواهد شد یارانه نقدی فقط برای عوام فریبی است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
هیچـــــــــــــــــــکدام!!!

برگرداندن قیمت دلار به ســـــــــــــــــــه هزار تومان سابـــق
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
شما که حمایت می کنی قطعا از قشر مردم نیستی و دستت با حامیان طرح یکی هست و قطعا با انبار کردن کالاها و بعدا فروش آن به قیمت آزاد سود هنگفتی به جیب میزنی من شخصا کاملا با خذف ارز ترجیحی مخالفم چون هیچ نظارتی نبوده نیست و نخواهد بود.
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
در بهترین حالت و بیشترین نظارت یک عده زیاد راه بهره
برداری از ارز 4200 را پیدا میکنن مهم نیست چیزی به مردم داده خواهد شد یا نه، مهم اینست که جلوی سواستفاده یک عده گرفته شود و ارز تک نرخی شود
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تعجب از این تفکر وقتی دولت توانایی پیگیری پرداخت ارز 4200 به تعداد شاید 100 شرکت را ندارد و میگوید رانت ایجاد میشه چطور توانایی کنترل قیمتها را دارد این فقط بهانه ایست برای گران کردن سات هر موقع درآمد ها و حقوق ها برابر نرخ آزاد دلار شد ارز 4200 را بردارید در غیر این صورت جمله رانت ارز 4200 فقط بهانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
۱۳۰۶
چیزی که برنج را به ۲۵۰ تومن میرساند چاپ بی امان پول است
حقوق ها به دلار باشه اونوقت میشه خرج ها هم با دلار باشه. هیچ یارانه یا چیز دیگه هم نمیخواد بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
اگه نظر ما مهم بود که
الان این وضع کشور نبود.
دولت قبلی ارز ترجیحی اختصاص داد تا از این قضیه یک عده دور وبری ها بار خودشون ببندند .
حتما اینها هم حذف می کنند تا یک عده دیگه از باند خودشون به یک نون ونوایی برسند.
ملت هم مثل همیشه باید گرسنگی بکشند.
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
فرض کن به دلار گرفتی مثلا به جای ۵ میلیون تومان به شما ۲۰۰ دلار میدن همون اش و همون کاسه باید جوری حقوق بدن که خرج و دخل مردم با هم بخونه
توی این چند سال دلار 4200 بود ولی باز گرونی وجود داشت و سود این ارز فقط به جیب یه عده واردکننده خاص رفت باید این ارز رانتی حذف بشه و معادل آن به نرخ واقعی به مردم نیازمند پرداخت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
موافقم
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
مخالفم. یارانه هیچوقت با تورم همگام و همسان نبوده و نخواهد بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
عزیزم سود این ارز را ندن یک عده وارد کننده ببره خود دولت با این ارز مستقیم بره مایحتاج مردم را وارد کنه و تمام
تنها ارز 4200 تومانی نیست. اقتصاد ایران نیازمند تصمیمات سخت تر اقتصادی است. همه باید به نسبت وسع خود، از خود گذشتگی کنند. تنها راه نجات همین است فرصت چندانی نداریم شاید 15 سال. اگر همه چیز ایده آل باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
تا کنون برای از خود گذشتگی فقط تورم عاید مردم شده است حالا هم فقط مردم از خود گذشتگی می کنند و تنها از خود گذشتگی دولت برای مردم دلار 4200 تومانی بود که آن را هم می خواهند با بهانه های مختلف حذف کنند
اول چند صد هزار رو بدین ببینیم چند میدین بعد نظرمون را میدیم.
دادن یارانه در کشور ما هیچ مبنای علمی ندارد سال 90 که یارانه را شروع کردن دلار 100 تومان بود و الان حدود 25 هزار تومان است هزینه های زندگی ما 25 برابر شده ولی یارانه همچنان همان قیمت
در صورت حذف ارز ترجیهی و پرداخت یارانه هیچ معیار برای تعادل آن با افزایش قیمت ها وجود ندارد
همچنین دوباره قضیه حذف پردرآمدها و صد جور حذفیات دیگه پیش میاد
پس بهتره همان دلاری باشه

به قول مهران غفوری 20 دلار همیشه 20 دلاره
اولش میگن همه مردم بعد کم کم دهک دهک مردم حذف میشن میمونند خودشون. دزست عین یارانه ها.
یارانه من از سال 94 حذف شد دستم هم هیچ جا بند نبود. حالا خوبه اینقد همه چیز گرون شد که یارانه به هیچ جامه اما روالش این نیست.
چیزی که من میدونم با این نمایندگان بیسواد هیچ طرحی به نفع مردم نیست
دلار 4200 تومانی برای برخی کالاها تنها بخشی از فشار تحریم ها است که دولت تحمل می کند با حذف و افزایش سرعت تورم فشار آن را به مردم منتقل می کنند در مقابل یارانه نقدی ناچیز به بخشی از مردم که هرگز تعداد واقعی آنها مشخص نخواهد شد
9 ملیارد دلار ارز ترجیحی
بخشی از آن به صورت رانت به جیب رانت خواران میره
بخشی که به صورت کالایی مصرف در میاد
1. قسمتی به جیب دلالان و واسطه کالاها میره
2. بخش زیادی برای اشخاص ثروت پرمصرف میره
3. بخشی هم میان مردم به صورت کالای ارزان تر می رسه


اما حذف آن
1. شوک قیمتی در کالاهای اساسی برای مدتی ایجاد می کنه
به جیب مستقیم مردم میره
3. از رانت جلوگیری می کنه
4. اقتصاد ایران را شفاف تر و رقابت پذیرتر با کشورهای خارج می کنه


در مجموع حذف ارز ترجیحی بیشتر به نفع مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
که عشق آسان نمود اول
ولی افتاد مشکلها
لطفا یارانه ندین، 1 بار دوره احمدی نژاد دادین، برای 7 جد و ابادمون بسه.
به جای این حرکات پوپولیستی ، اقتصاد بیمار و تورم رو مهار کتید. همه چی درست میشه
خواهش می کنم چنین عمل بدی انجام ندهید.التماس تون می کنم
با این همه دلایل مبنی بر مزایای حذف ارز ترجیحی ادامه سیاست تخصیص ارز 4200 در سال آینده کاملا اشتباه می باشد و به جای آن کارت خرید کالا برای شش دهک و به ازای هر نفر 250 هزار تومان در نظر گرفته شود
اگر کار بلد نیستید دست از سر مردم بردارید
پاک مردم سرکار گذاشتن نه به اون یارانه که بعد 12 سال هیچ تغیری نکرده نه به یارانه های بعدی جلوی تورم لجام گسیخته را بگیرید یارانه ارزونی خودتان هر جنس را که بگید دوبله سوبله شده چه باید گفت از بیخیالی مسئولین کشور
قطعا ارز دو نرخی فساد داره اما این مشکل را باید سیستمی حل کرد و نه اینکه اصل موضوع را پاک کرد نکته بسیار مهم این است ۹۶ درصد مردم فقیرند و این موضوع مغفول مانده است یه عاقلی پیدا بشه متوسط درامد و هزینه ان ۹۶ درصد مردم را محاسبه کنه و متوسط هزینه سبد زندگی را تعیین کنند و ضمن اینکه مالیات بر درامد منهای هزینه باید بر همه آحاد اجرایی شود و‌ در نتیجه کسی اگر ارز ۴۲۰۰ بگیرد و صرف کار دیگری کند کاملا بیرون میزنه لذا حذف این سوبسید به اکثر مردم ضربه می زند .
کاملا بدیهی است که با حذف ارز ترجیهی
قیمت سبد کالا های اساسی ۶ برابر خواهد شد .
علاوه بر این قیمت کالاهای خارج از سبد و و خدمات خارج از سبد هم ۶ برابر ...
حال و اگر دولت به یک خانوار ۵ نفره ۵۰۰ هزار یارانه ی سبد می دهد ... باید پس از حذف هم این میزان ۶ برابر شود
یعنی ۳ میلیون .
آیا دولت اینکار را می کند یا به همین ۵ نفر خانوار هر نفر ۱۰۰ هزار و همان ۵۰۰ هزار
آیا این معامله ی صادقانه ای است ...
به همه ی کسانی که قرار است داده نشود
به اشکال مختلف و یارانه پنهان داده می شود ...
اینهم روی آنها .‌.
اسم این حذف جلوگیری از رانت و اختلاس است و نه حذف یارانه پنهان
که آنرا میتوان با ساز و کار دیگری و در خصوص موارد دیگری انجام داد مثل بنزین ....
دو گانکی نکاه به جامعه باعث قصاوت قلب نسبت به هم خواهند شد .
به همه داده شود به
کسانی که زمین گیرند توجه بیشتری از این صرفه جویی شود ..
وانگهی چرا نمی تواند به هزار نفر وارد کننده که ارز ترجیهی می دهد کنترل نداشته باشد تا این همه برای خود پیچیدگی مدیریت
چنین امری را رقم زند .
واردات چند قلم مشمول سبد و با ارز ترجیهی را کنترل نماید ..
کلا این اقدام یعنی رسما بی ارزش نمودن پول کشور و
وابستگی به دلاری که
ه روزبالا و پایین می رود ...
اگر پایین آمد می تواند یارانه را کمتر دهد و بالعکس ....
بیاید برعکس عمل نماید .
بگوید دلار ۱۰ هزار
آنچنان قیمت ها. ریزش می کند که نیاز به دادن یارانه هم نیست ...
اجرایی کردن اینگونه برنامه ها در ایران همیشه ناموفق بوده و به کجا ناباد ختم شده است.
راه حاره مهار تورم وافزایش واقعی قدرت خرید مردم و سپس اعمال کم کردن یارانه های غیر مستقیم هست.
نیاز به مبارزه جدی با فساد
خصوصی کردن اقتصاد
قانون مداری سیستم میباشد.
راه دزدی را باید بست نه اینکه راه دزدی و خیانت را باز گذاشت و هزاران نگهبان برای ممانعت از دزدی گماشت اگر نمایندگان راست میگویند همین نه میلیارد دلار را بین همه مردم تقسیم کنند و پرداخت یارانه از جیب تولید کننده را قطع کنند تا تولید هم رونق بگیرد ولی یک عده مافیا که همه جا نفوذ دارند نمی گذارند تا حقیقت آشکار شود و معیشت مردم را بهانه نموده اند
ما را به خیر تو امیدی نیست لطفا شر مرسان
از حذف دلار ۴۲۰۰ به جز افزایش بیش از بیش قیمت کالاها چیزی نصیب ما مستضعفین نخواهد شد مانند یارانه اما م زمان احمدی نژاد باز هم سر ما بی کلاه خواهد ماند به این حذف اصلا خوشبین نیستم
نظری ندارم.به خاطر اینکه .نظرهم بدم فایده ای ندارد. هر ...... که میخوان انجام میدن.ولی یک روز از کردارشون پشیمان میشن که سودی ندارد.واقعا گرونی صدای همه را در آورده. این حق مردم ایران نیست. امام رحمت الله هم این روزها را خوانده بود.و احساس خطر کرده بود. خدا آخرو عاقبت مردم و مملکت رابخیر کنه .ونااهلان و.نفوذی ها رارسوا کنه.
حذف ارز ۴۲۰۰ اصلا به نفع طبقه ضعیف نخواهد بود مانند یارانه امام زمان احمدی نژاد مبلغ پشیزی بیش خواهد شد
تمام آنچه را این دولت مستقر داره انجام میده از (لج) دولت پیش از خود و بخاطر کینه ای است که از دولت قبلی به دل دارند و امور روی ریل (عقلانی) و (منطق) کشورداری نیست. تمام این کارها را هم که به اندازه هزار برابر انجام بدهد تا ارتباط با دنیا و جهان پیرامونی نداشته باشد گره ای از زندگی ما باز شدنی نیست. ما راه را داریم اشتباه میریم. دشمن دشمن یعنی چی. ما باید منافع خودمون و منافع مردم و شهروندان خودمون را در نظر بگیریم در هر جای دنیا منافع ما تدمین می شود برویم ارتباط برقرار کنیم رایزنی کنیم مراوده کنیم گفتگو کنیم قرارداد ببندیم و سطح زندگی ایران را بالا بکشیم . زندگی در ایران سخت شده. آهای عقلای قوم (زندگی سخت وطاقت فرسا)شده و بسیاری از فساد ها به خاطر سختی زندگی است به داد مردم برسید. آنانی که دستشون به قدرت رسید دیگه فکر مردم نیستند چون مجانی و رایگان که خدمت نمی کنند زیرا خدمت مجانی و رایگان اینقد دست وپازدن نداشت که به قدرت برسند که!!
اشتباه است.
باید منتظر مرغ صد هزار تومانی و گوشت ۳۰۰ هزار تومانی باشیم
بسیارخوب است.ولی یارانه باید بین تمام متقاضیان مساوی توزیع شود.چون دولت نشان داده توان تشخیص نیازمندان راندارد. من به علت بیماری همسرم خانه ام رافروخته وبا سودبانکی آن اجاره خانه وهزینه بیماری همسرم رامیدهم ولی دولت که دیده من پول زیادی دربانک دارم فکرکرده من ثروتمندم هیچکدام ازیارانه های مختلف رابه من نمیدهد.امثال منهم بسیارند.پس مساوی وبرای همه متقاضیان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
یارانه من هم یکدفعه قطع شد ومعلوم هم نیست باید چیکارکنم؟ آقای دولت توازکجا فهمیدی من نیازی به یارانه ندارم؟
هیچکدام

حذف روسیه و چین از زندگی مردم ایران .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
عجب سخنی
مگه دیگه اعتمادی گذاشتید
این دلار ترجیحی جز فساد و رانت هیچی نداشته
اختصاص ارز 4200= پر شدن جیب تعداد اندکی از کسانی که امکان استفاده از آن را دارند. خیلی زودتر از این حرف ها باید حذف می شد . اگر بازم این ارز را اختصاص دهند ، معلوم می شود تمامی شعار های این دولت هم دروغ بوده است .
ما فقط می‌خواهیم اینها دست از سر ما مردم بردارن. مطمئن باشین وضعمون بهتر میشه
نه .شما اینکاره نیستید ،نکنید این کارو .تا الان کدوم تصمیمو گرفتید تا مردم از اون منتفع شده

باشن ؟دیگه بیشتر از این توانشو نداریم خواهشا اجدادتونو تو قبر نلرزونید .متوجه میشید؟
اگر منایع حاصله از مابه‌التفاوت نرخ فروش ارز رو کاملا به مردم اختصاص بدهند بسیار عالی خواهد بود خسته شدیم از بس یک عده ارزهای دولتی رو خوردند و بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
اون عده همونهایی هستند که بدو بدو بهشون رای میدهید یا دنبالشون راه میروید
با پرداخت یارانه بجز به سه دهک اول صد در صد مخالفم این مسخره بازیها ی کشور برباد ده را کنار بگذارید با مردم و دنیا تعامل کنید و اساس اقتصاد را سالم و محکم کنید
با ماهی 100 دلار به هر نفر (نه ریال) موافق این طرح هستم!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
بنزین برای همه
درآمد نفت هم برای همه
با سلام از سال 1304 به بعد در کشور سازمانی بوده که کالا های اساسی را کنترل می کرده است.و بعضی از این کالا ها مثل گندم و قند و شکر و ....در انحصار دولت بوده و همیشه قیمت این کالا ها هم ثابت بوده و حتی اگر به قیمت قیمت های زمان جنگ هم نگاه کنیم مشکلی وجود نداشته است.
با توجه به اینکه حدود 50% از برنج و شکر و 90% روغن وارداتی است و ار زمان خرید تا ورود محمولات اگر خیلی خوش بینانه نگاه کنیم حداقل چهار ماه طول می کشد ، از طرفی هم چون مردم اعتماد ندارند که کالا به موقع وارد بازار خواهد شد لذا در صورت تزریق کالا به بازار از طرف دولت بلافاصله مردم خرید می کنند و این مشکل همیشه وجود خواهد داشت.
تنها راه حل این است که مثل اوایل انقلاب کالا های اساسی کوپنی شود تا مردم مطمئن شوند که مایحتاجشان به موقع تامین خواهد شد وقتی اعتماد به بازار برگشت به تدریج کوپن ازاد شود.
و پرداخت وجه نقد هیچ کارایی نخواهد داشت.
با تک نرخی شدن ارز و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شرایط فعلی کشور مخالفم چرا که:
اولا موجب میشود نرخ تورم بشدت افزایش یابد و حتی قیمت تمام شده کالاهای اساسی(حتی نان) نیز افزایش چشمگیر داشه باشد
ثانیا حتی اگر دولت پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به جبران درآمدی اقشار ضعیف از طریق افزایش یارانه نماید از آنجا که در کشور ما افزایش هرگونه مالیات(یا عدم پرداخت یارانه) به اقشار مرفه بعلت وجود امکان انتقال بار مالیاتی به سایرین(بویژه اقشار ضعیف) نهایتا موجب فشار بیشتر به مستضعفین(بخوانید اقشار آسیب پذیر) خواهد شد. به عبارتی میتوان گفت که این کار مجلس باعث خواهد شد که آخرین میخ به تابوت رفاه اقشار ضعیف زده شود و به نام مبارزه با رانت جویی عملا تورم شدید و ظلم آشکار به مردم بیچاره تحمیل گردد!!!
اصلا دوست ندارم دیگه اسم یارانه هم بشنوم باعث بدبختی شده
پرداخت هرگونه یارانه نقدی یعنی حماقت یعنی از دست رفتن ثروت مملکت. یارانه ها باید به تولید داده شود آنهم فقط موارد استراتژیک مثل غذا و دارو. ارز،‌حاملهای انرژی،‌آب و برق به طور کلی نباید دارای یارانه باشد وحتی باید بر روی آنها مالیات بست. روش اقتصادی چندین کشور سوسیال دموکرات را در پیش بگیرید و جلوی رانتها هم بایستید. قضایا حل می شود. ولی مشکل این است که شما نمی توانید از رانت دست بردارید
آزموده را آزمودن خطاست
نظرهای مثبت رو که میبینم به حافظه این افراد شک میکنم. مگه احمدی نژاد بخشی از یارانه رو حذف نکرد و 42 تومن به هر نفر یارانه داد چی شد؟؟ ندیدین چه بلایی سر مردم اومد؟؟؟
الان هم همینه. یارانه برق بنزین آب گوشت مرغ گندم و..... حذف میکنن و به فرض 300 تومن میدن بعد میبینید که 300 تومن اومد تو این جیب 900 تومن از اون جیب رفت بیرون.
دولت جایی نمیخوابه که آب زیرش بره
سلام .ای کاش یک نفر تو کشور پیدا بشود به این رانت ها پایان دهد کشور به این ثروتمندی چرا باید اینجا برسیم.تنها راه برون رفت از این وضع واریز کل درآمدهای نفتی و غیره به حساب صاحبان اصلی که کل ایرانیان هستند و پرداخت هزینه های انجام شده و خدمات به نرخ واقعی توسط مردم هست ، اون موقع چقدر از این دستگاهای عریض و طویل که فقط برای مردم هزینه می تراشند حذف و قاچاق بر چیده خواهد شد ، واقع بررسی کنید یارانه هایی که بغیر از مصرف کننده واقعی که کل مردم هستند به افرداد یا شرکت ها ی خاص داده شده چه اثری داشته است ، اگر کل درآمد کشور به مردم داده بشود اون وقت مردم می شوند آقا و دولتها می شوند نوکر مردم که باید خدماتشان را درست انجام بدهند تا مردم حق الزحمه پرداخت کنند و کم کم مدیران نالایق و افرادی که فقط پول می گیرند و کار نمی کنند حذف می شوند.یا علی آقای رئیس جمهور انقلابی
تمام کارهای دولت در ایران حمایت از مرفهین است
دولت زرنگ نمیخواد یارانه بده
همه قیمت ها جهانی و دلاری بشه. حقوق هم دلاری بر اساس حقوق تو اروپا محاسبه بشه و پرداخت بشه
با سلام و ضمن تشکر از تابناک در طرح حذف یا ماندن سیاست ارز ترجیحی یا همان دلار 4200 تومان توسط دولت محترم پیشنهاد می شود : مشابه طرح " آزمایشی پرداخت یارانه بنزین در کیش " اقدام شود لذا برای طرح فوق هم مدلهای مختلف آزمایشی مانند 1- فصلی، سه ماهه 2- منطقه خاص 3- تعداد محدودی از اقلام کالاهای اساسی 4- مبلغ خاصی 5- وسایر روشها قدام شود . و پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشی طرح ، نهایتا برای کل جامعه اجرایی شود . تا آثار منفی یا مثبت طرح به عنوان فرصت ( نه تهدید ) در اقتصاد ملی ایران عزیز و برای هم وطنان موجب رفع و آسایش فراهم آورد.
هیچـــــــــــــــــــکدام!!!

برگرداندن قیمت دلار به ســـــــــــــــــــه هزار تومان سابـــق
اگربکسی توهین نباشدبایدبگویم که بادریافت پول وگداپروری بشدت مخالفم شماکه میخواهیدبجای دلار۴۲۰۰ نومانی که باعث ارزانتربودن مایحتاج مردم میشدپول نقدبعنوان کمک بما
بدهیدقسم میخوریم ماگدانیستیم همان مایحتاج مارابقیمت ارزان تربمابفروشیدوغرورمارانشکنید دریافت پول درقبال کاری یاخدمتی درست است ونه به دلیل گرانترفروختن جنسی بما وسپس اعانه دادن وصدقه دادن به اسم کمک آنهم بامنت(غیر
قابل انتشار)
به بهانه مبارزه با فساد و رانت میخواهین ارز جهانگیری رو حذف کنید؟؟
چرا شیپور رو بر عکس فوت میکنید؟؟ شما بازرسی تون رو قوی کنید تا فساد نباشه
چطور در خصوص واردات خودرو توسط دو خودروساز جواب مخالفان که میگفتن فسادزاست میگفتید قوه قضاییه و بازرسی کنترل و نظارت رو بیشتر کنن. اونجا میشه اینجا نمیشه؟ یک بام و دو هوا؟ خودتون از اینهمه این رو به اون رو شدن و هر روز یه جهت بودن سرتون گیج نمیره
فقط ساکت باشید و دست از سر این ملت بردارید!
یارانه نمی خوایم بزارین همون ارز 4200 بمونه فقط نظارت کنین که هاپولیش نکنن آغازاده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
اولاً اینجا ایرانه و نظارت به این آسونی‌ها نیست. دوماً نمیشه که خودمون بستر فساد و رانت را فراهم کنیم و بعد بگوییم با نظارت جلوی فساد را می‌گیریم! این غیرمنطقی است. همه چیز باید علمی و کارشناسی شده، انجام بشه. ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد مطلق هست و باید حذف بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس 17:26 دولت وقتی به قول شما نمیتونه بر اجرای
ارز 4200 تومانی نظارت کنه و جلوی رانت
یک تعداد " کم " از افراد رو بگیره اونوقت بعد از حذف ارز 4200 تومانی میتونه بر کل بازار و تعداد " به شدت زیادتر" از افراد سودجو نظارت کنه که بی ضابطه موج سواری نکنند و اجناس رو به مردم گران تر از نرخ مصوب بازار نفروشند؟!!!!
خوب البته شاید چون شما در ایران نیستی
از این چیزها خبر نداشته باشی!!
وقتی سابقه چنین طرحهایی همچون یارانه ، بنزین و ... گرانی های بی سابقه در کشور ما ایجاد کرده به طوری که یارانه 45 هزار تومانی کاملا بی ارزش شده ، چطور میشه به این طرح اون هم در این شرایط وحشتناک که مردم کمرشون در اثر سنگینی بار اقتصادی شکسته خوشبین بود؟!!!
کشور ما به شدت آسیب پذیر شده از لحاظ اقتصادی و توانایی تحمل این ریسک های اقتصادی رو نداره
ارز 4200 روی ارزاق عمومی و درمان تاثیر مستقیم داد . کنترل و تاثیر ارز 4200 بسیار بیشتر از آزاد سازی است . شرط حذف جهانگیری این است که حقوق ها افزایش یابد .

قیمت نان و گوشت و فرآورده های لبنی و کشاورزی به چند عامل بستگی دارد و ارز 4200 یکی از مهمترین پارامترهای آن است اگر ارز به آن تخصیص داده شود رشد قیمت کمی خواهد داشت . در ضمن حذف ارز 4200 مانند یک موج عمل خواهد کرد و تاثیر آن روی تمام محصولات و خدمات خود را نشان خواهد داد و تورم شدید ایجاد می‌کند .
حذف ارز ترجیحی بانی بزرگتریم بحران پس از انقلاب خواهد شد
تو رو خدا رحم کنین ما یارانه نمیخایم
" ارز 4200 تومانی " یه چاله است برای اقتصاد ما ، منتها "حذف ارز 4200 تومانی" یه چاه عمیق خواهد بود که قشر طبقه ضعیف و متوسط در آن سقوط آزاد خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
بالاخره باید یک جا تصمیم قاطع بگیریم که مثل آدم زندگی کنیم و راه اصلاح و منطق را برویم. اقتصاد یک علمه و هر چیزی قیمت خودش را داره. ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد مملکت را به هم ریخته و باعث فساد گسترده شده. باید حذف بشود. برای بهبود وضعیت اقتصادی و جلوگیری از تورم باید کارهای اقتصادی و علمی انجام بشه نه توزیع رانت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس 17:20 ما با حذف ارز 4200 تومانی از چاله به چاه خواهیم افتاد
مملکت وبه جایی رسوندن که برای تامین نه میلیارد دلار ضروریات اولیه ملت ناتوانند
آقا کار ایجاد کنید،جمع کنید این بازی ها را.
با همین فرمون به علت افزایش تورم وحشتناک سقوط (اقتصاد، صنعت، تولید و .......) کشور حتمی است.
با حذف ارز 4200تورم دوباره4200درصد میشود درضمن باز هم فقیر بیشتر میشود
حذف ارز ترجیحی یعنی فاجعه یعنی گرانی سرسام آور.
اگر ارز ترجیحی حذف و بجایش یارانه یا کارت خرید داده شود دو شوک تورمی بر اقتصاد وارد خواهد شد:
۱. تورم انتظاری شدید ناشی از حذف ارز ترجیحی
۲. پولهایی که روانه بازار می شود و تقاضا را بالا می برد.
نهایتا متضرر این طرح ملت است چون یارانه ای که در قبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم داده خواهد شد مثل یارانه ۴۵ هزاری ثابت خواهد ماند اما تورم سر به فلک خواهد کشید و هر روز چندین برابر افزایش خواهد یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
تو هنوز متوجه نشدی که ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط برای رانت و دزدی اختراع شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس 17:14 شما اگر در ایران زنگی کنی تورم افسار گسیخته برایت از هر چیزی وحشتناک تره ، دولت جلوی رانت رو بگیره ؛ چرا بیاد با حذف ارز 2400 تومانی کمر مردم رو بشکنه؟
حذف ارز 4200 فقط و فقط با پرداخت حقوق مطابق با نرخ دلار ما یارانه نمی خواهیم بلکه حقمون می خواهیم اگر حقوق ها رو درست کردید ارز 4200 بردارید پس منت یارانه رو نذارید مگر مردم گدا هستند.
تجربه سالها تصمصم گیری در اقتصاد ایران نشان داده هیچ وقت تصمیمات گرفته شده سبب بهبود وضعیت زندگی مردم نشده است . زمانی احمدی نژاد می گفت یارانه ها را مردم می توانند در حساب بانکی خود برای آینده پس انداز کنند ، ولی چی شد ؟ اگر همه یارانه دریافت شده هر خانوار ( مثلا 4 نفره)امروز در حسابش باقی مانده باشد با آن پول امروز نمی تواند یک یخچال بخرد ! چرا چون با افزایش قیمت حامل های انرژی قیمت همه چیز با آن بالا رفت و فشار آن نهایتا باهزاران برابر قدرت در معیشت مردم تاثیر منفی گذاشت.
مشکل امروز دولتمردان خیر خواهی برای مردم نیست ، مردم عادی کشور هیچوقت از رانت ارز 4200 تومانی استفاده نکردند و فقط تاوان آن را دادند . مشکل اینجاست که دولتمردان از کنترل و مدیریت کالا و تخصیص ارز 4200 تومانی عاجزند و چون همه آنهایی که در این زمینه سوء استفاده کرده و می کنند از خودشان است و می دانند با بودن ارز4200 تومانی نمی توانند دست رد به خلافکاران بزنند پس بهترین حالت این است که اول به نقد خود می چسبند و بعد مردم دوباره تاوان بی مدیریتی آنها را بدهند . مطمئن باشید بودن و یا نبودن ارز 4200 تومانی با بی مدیریتی هیچ دردی از مردم دوا نکرده و مطمئنا نبودنش صد برابر در معیشت مردم تاثیر بیشتر منفی خواهد گذاشت . (تجربه یارانه احمد نژاد) پس از حذف ارز 4200 تومانی و افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم ، خود به خود همه به بهانه افزایش قیمت نان ، شکر مرغ و گوشت و دارو وغیره ، اقلام دیگر مردم نیز افزایش قیمت پیدا کرده و بعد از مدتی یارانه تخصیص داده شده برای این کار برای خرید 2 کیلو سبزی نیز کفایت نخواهد کرد. اینجاست که برنده اصلی دولت بوده که ارز را با قیمت بالا فروخته و مسئولیتی هم از بابت افزایش قیمتها نخواهد داشت.
بابا اول بیایید 6 تا صفر رو حذف کنید بعد ببینیم جه کسی نوجومی بگیره....بعد از اینکه حقوقها را افزایش دادید اونهم 4 برابر، اونوقت ارز رو آزاد اعلام کنید و تک نرخی ش کنید.....چرا سفسطه می کنید آخه....
با تمام زیانی که خواهد داشت، امروز حذف کنند خیلی خیلی بهتر است از این که سالهای بعد حذفش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اگر امروز حذفش کنند سالهای بعد ایران دیگر نامش ایران نیست بلکه نامش " ونزوئلا " خواهد بود...
با تمام زیانی که خواهد داشت، امروز حذف کنند خیلی خیلی بهتر است از این که سالهای بعد حذفش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اتفاقا برعکس!
چون اقتصاد کشور امروز بشدت بیمار و ناتوان است اگر امروز حذفش کنند اقتصاد کشور را خواهند کشت
امروز زمانی نیست که اقتصاد کشور توانایی تحمل این جراحی اقتصادی را د اشته باشد
کلاٌ هر دو را جم کنید برای جوانان اشتغال درست کنید و ارزانی را به مردم ایران هدیه کنید ارز ترجیهی نیز مانند دیگر ارزها فقط رانت و لابی دزست میکند لطف بفرمائید از نظر اقتصاد دانان موافق و مخالف نیز نظر سنجی و راستی آزمائی شود نظرات به زمین مانده مقام معظم رهبری در اقتصاد کشور لحاظ گرددو از اقتصاد ناب اسلامی در کشور که دارد خاک میخورد نیز استفاده گردد .
مگه نظر ما مهمه؟
یارانه نقدی باعث تورم میشه و اون 100 هزار تومان بعد از مدت ارزشش رو از دست میده و مردم میمونن با کالاهای چند برابر قیمت. بعد از یه مدت هم میگن یارانه از اول اشتباه بود و برای اکثر مردم حذفش میکنن
قطعا حقه ایی دیگر از مسولین ناصادق جهت خالی کردن جیب مردم
ارز ترجیحی حذف بشه با این عدم نظارت ها بر بازار و بی خیالی مسئولین عزیز اکثر مردم به نابودی کشیده خواهند شد هر چند الان هم وضعیت بدتر نباشه بهتر نیست، مسئولین عزیز ببخشید یه موقع ناراحت نشید ها فساد در ارز ترجحی مشکل است نه حذف آن خودتون هم میدونید کجا داره فساد انجام میشه په مردم بدبختو بزارید به درد خودشون بمیرند. میخوان به خاطر اینکه نمیتونید جلوی 50 نفر دزد را بگیرید 80 میلیون نفر را بدبخت کنید بعد به چند نفر یارانه بدهند و مابقی را از یارانه هم محروم کنند
با سلام واحترام
طرفداران حذف ارز ترجیحی عمده دلیل آنرا سوء استفاده افرادخاص از این ارز اعلام کرده اند. که البته تاحدودی درست است،ولیکن راه حل این مشکل حذف ارزترجیحی نیست.زیرا همانطوریکه اکثر خوانندگان اعلام کردن"حذف ارزترجیحی موجب افزایش تورم افسارگسیخته در کشور میشود" بنابراین راه حل آن ، کنترل ونظارت این ارز از لحظه تحویل آن تا مرحله خرید کالا ورسیدن آن به دست مصرف کننده واقعی (یعنی مردم ) است. که با توجه به تکنولوژی روز دنیا و سیستم های کامپیوتری کار ساده است.
نه.چون یارانه خیلی هارو قطع کردین و اینکه یارانه رو افزایش نمیدین با تورم
عزیران توجه بفرمایید که منشاء این ارزها عمدتا از محل فروش منابع روزمینی و زیر زمینی کشور است که آن هم باز عمدتا بشکل خام صادر میشود . از آنجاییکه این منابع در واقع سرمایه های کشور هستند ، پول حاصل از آن نیز میبایست سرمایه تلقی نه درآمد شود . استفاده از عبارت درآمدهای نفتی یا معدنی و غیره برای توصیف این پولها نه تنها غلط بلکه کاملا گمراه کننده است . این سرمایه ها تنها متعلق به نسل حاضر نیست و از آن نسلهای بعدی شما نیز هست که باید حفظ و ذخیره شود ‌ در علم اقتصاد بین درآمد و سرمایه تفاوت عمده وجود دارد و تعریف و مفهوم مستقلی دارند . صرف این سرمایه ها در بودجه جاری دولت ها یعنی سرمایه خوری و تباه تمودن حقوق فرزندان آینده ابن مرزو بوم . این پولها باید ذخیره شده و بعنوان پشتوانه سرمایه گذاری داخلی و خارجی قرار بگیرد . با بهبود روابط خارجی و ورود سرمایه های کلان خارجی و فعال شدن ظرفیتهای داخلی است که میتوان به درآمدهای واقعی رسید . تزریق یارانه از محل سرمایه های کشور جز تباهی و فساد و شکاف های عمیق اجتماعی و گسترش فقر و آسیبهای زیست محیطی هیچ ثمری نداشته و نخواهد داشت .
بابا جلو فساد و رانت خودتون رو بگیرید اقتصاد خودش راهش رو پیدا میکنه
والا بلا کشور رو بردید به لبه پرتگاه
خوب توجه کنید......"ابراهیم رئیسی: عراق وطن من است عراق خون من است و من خون عراقم تا روز قیامت !!"
به نظر شما به رئیس جمهوری که این عقاید رادارد را چه میگویند؟!...این دولت و مجلس برای مردم ایران هیچ کار مثبتی انجام نخواند داد.هدف آنها چیز دیگری است !
دادن یارانه اشتباه بود و این حق حق همگانیه متاسفانه با شامورتی بازی سر و ته ان را زدند یکی را به بهانه شغل و دسگری را به بهانه حقوق و... فامیل ما روستایی زاده ای هست با کلی زمین در روستا که فامیلی همه ما را میخرد و آزاد می کند!!!! با چند سر عایله!!!! او که هکتارها زمین و دام و... دارد یارانه میگیرد اما من کارمند یا ان فرد هییت علمی که گاه خانه هم ندارد یا به زور وام خانه ای خریده یارانه اش را قطع کرده اند!!! تازه این ارقام هم ارزش ندارد یک دلار و نیم در ماه بابت هر نفر!!!! واقعا خجالت نمی کشد!!!؟ عزت مردم این است!!! اقا کلا یارانه را بگیریر ولی مردم را به همان دهه 60 برگردانید! البته قطعا اقایانی که با دمپایی تشریف اوردند و الان ثروتهای چند میلیارد دلاری دارند قطعا به ان سالها بر نمیگردند! اما به خدا ما راضی هستیم تا الان هر چه بود دوشیدند ....د خدایی دیگه بس است و کافیست از مردم حیا کنید.
اشکال نداره 100 هزار تومان رو به دلار درنظر بگیرید بدید نه به ریال
مارا ب خیر تو امیدی نیست لطفاً شرمرسان
شما ها که هنوز بین ارز رانتی و یارانه گیر افتاده اید لطفا استعفا بدهید شاید عده ای آگاهتر به مسایل اقتصادی روی کار بیایند( در حد رویا بود نظرم!!!!!!)

به کشورهای پیشرفته نگاه کنید که ارز تک نرخی و بیکاران از مزایای حقوق و بیمه و اجاره مسکن با کمک دولت حمایت می شوند. یارانه ای که به همه افراد اعم از ته چاه فقر و نیز کاخ نشینان داده میشود جز ضررر برای مملکت چیزی ندارد. کمی جسارت داشته باشد و حذفش کنید.
خدایا خودت ظهور کن، فقط بشینن نمایندگان حقوقشون بگیرن و هیچ تصمیمی نگیرن
درسته که ارز 4200 فسادآور است و افراد مشخصی آن را می گیرند و با هزار حقه همان جنس را به قیمت آزاد به ملت می فروشند امااگر ارز دولتی را بردارید قشرهای متوسط و ضعیف نابود خواهند شد نکنید خطرناک است
سلام.
آقایون دولتی سر مردم رو کلاه گذاشتید.
یارانه باید 45 دلار بدین همون ارزش اولیه اش
نه تنها اونو ندادین بلکه عوام فریبی میکنید همه چی 50 برابر شده و لی یارانه همون 45 هزار تومن مونده.
بس کنید مردم خط فقر و فلاکت رو رد کردن دارن به خط هلاکت میرسن.
آقایون ثروتهای هزار میلیاردی دارن ولی ملت دارن از گرسنگی میمیرن.
این که دولتها توی این چند سال هیچ طرحی که به نفع مردم باشه ارائه نداده اند و همه طرحهاشون به ضرر مردم بوده بر هیچ کس پوشیده نیست . هدفشون هم همین بوده
عجب مملکت مسخره‌ای هست. توی مجلسش دارند دعوا می‌کنند که سال آینده ۹ میلیارد دلار به دزدها پول بدهیم یا نه!
ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی فساد و رانت و دزدی و هر چه سریعتر باید حذف بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناشناس محترم " مفهوم" ارز 4200 تومانی دزدی نیست بلکه آدمهای دزد از این ارز سو استفاده می کنند اگر دولت جلوی آدمهای دزد رو بگیره مشکل حل خواهد شد
ولی حذف ارز 4200 تومانی یعنی راه افتادن طوفانی از گرانی در بازار که طبقه ضعیف در آن نابود خواهند شد.
بهترین راه ،از نظر من ، حذف ریال و جایگزین کردن آن با دلار ، به عنوان واحد پول کشور می باشد و جایگزین کردن مسئولین میانه رو با افراد تند رو در سیاست خارجی و داخلی و مراجعه به رای مردم در مسائل مهم، بخصوص سیاست خارجی و اتخاذ سیاست خارجی ،بر اساس خواست اکثریت مردم است ادامه این سیاست خارجی در نهایت ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد کرد لذا باید فورا در این سیاست خارجی بر اساس خواست اکثریت ملت تجدید نظر اساسی صورت پذیرد
مرد باشيد و حذف کنید نه فقط درحرف وشعار^ فقط بشرطی که همان دلار بمردم بدهید و نه ريال!!
این دور باطل ادامه داشته که ملت را فقیر و بیچاره کرده.
کشور ثروتمندی چون ایران را نمیشه با صدقه و تعدد مراکز خیریه و مصلحتی اداره کرد.
دولت اگر توانایی اداره کشور را ندارد و از پس اختلاسگران و رانت خواران بر نمیاد بهتره استعفا بده بره به کار تخصصی خودش برسه.
حقوق و درآمد مردم را مطابق کشورهای دیگر حداقل کار ساعتی 15 دلار برسانید بعد ارز را تک نرخی کنید و همه قیمتها جهانی شود.
حقوق جهانی بدهید.
با منت به مردم یارانه ندهید
ملت ما صدقه نمیخواهد.
ریشه فاصله طبقاتی در اینگونه تفکر است که ثروت با تبعیض و با شیب تند به جیب رانت خواران و آقازاده ها و مدیران و مسیولان هزار فامیل است (خودی ها)
بنده نه خودرو دارم نه ملک بنامم هست مستاجرم بیکارم و بیمه هم نیستم نه سهام عدالت بهم تعلق گرفت نه یارانه معیشت نه این یارنه آخری نفری ۱۰۰ تومن در حالی که آدم میشناسم سانتافه سواره یا چندین ملک بنامشه این یارانه ها رو کامل گرفته جایی هم نیست اعتراض کنیم توزیع یارانه کاملا با بی عدالتی همراهه.
با مجلس با تصویب این بند که فلان مبلغ اختصاص یابد برای افزایش قدرت خرید مردم از طریق یارانه نقدی و یا دادن ارز ترجیحی به کالاها، کلا اجرا رو بسپره به دولت. بزاره دولت خودش تصمیم بگیره و خودش پاسخگو باشه. بعدا نگه ما میخواستیم فلان کار رو بکنیم مجلس نزاشت!!!
باید مجلس با تصویب این بند که فلان مبلغ اختصاص یابد برای افزایش قدرت خرید مردم از طریق یارانه نقدی و یا دادن ارز ترجیحی به کالاها، کلا اجرا رو بسپره به دولت. بزاره دولت خودش تصمیم بگیره و خودش پاسخگو باشه. بعدا نگه ما میخواستیم فلان کار رو بکنیم مجلس نزاشت!!!
یارانه.ارزدونرخی.سهمیه بندی وکلیه طرح های مشابه معمولا در شرایط اضطراری وبرای مدت محدود (مثلا در ایام جنگ)مفید وقابل اجراست ولی در دراز مدت تبدیل به ضد خود واقتصاد کشور میشود.و زمین دونرخی کردن کالاها وپیدایش رانت واحتکار وعوارض مخرب اان بر زندگی مردم میشود.بیایید سر نخ مشکل را که در سیاست خارجی وتعامل منطقی با دنیاست پیدا کنید واینهمه مردم را به سنگ وسفال نزنید
بروید از مردم سوییس یاد بگیرید یارانه 2900 دلاری رد کردند و خدمات اجتماعی خواستند
من در حیرتم چطور دولت نمیتواند به کسانی که ارز ۴۲۰۰ میدهد برای دارو ومثلا گندم نمیتواند نظارت داشته باشد با پرداخ وجه نقد به مردم مثل یارانه ها بعد از ۶ماه به مردم میگوند خجالت بکشید چرا وجه نقد میگیرید وتعدادی را حذف میکنند
من در حیرتم چطور دولت نمیتواند به کسانی که ارز ۴۲۰۰ میدهد برای دارو ومثلا گندم نمیتواند نظارت داشته باشد با پرداخ وجه نقد به مردم مثل یارانه ها بعد از ۶ماه به مردم میگوند خجالت بکشید چرا وجه نقد میگیرید وتعدادی را حذف میکنند
طرح حذف دلار 4200 طرح بسیار مزخرفی است .
هم ارز 4200 تومانی حذف شود هم یارانه را قطع کنند تیر خلاص به همه بزنند راحت شیم بخدا
برای اینکه اقتصاد در مسیر درست قرار بگیرد باید بانکها ونهاددهای عمومی دست از بنگاه داری بردارنند،واز روش اردوغان برای نرخ بهره استفاده کرد .چون این کار در دراز مدت باعث میشود تورم کنترل شود.علاوه براینکه بانکها به سمت وامهای خرد بپردازند.نه وامهای کلان چون وامهی خرد اگر سوخت شود مانند نون خرد توی سفره زیاد نست ولی وامهای کلان اگر ندهند باعث ورشکستگی بانک میشود
درآمد و حقوق مردم بدلار پرداخت شود و درآمد دولت بریال باشد و دلار 10-15هزار تومان شود.
دولت اول پرداخت مردم را بدهد و در انتها اگر پولی بریال ماند به حاکمین و شعار ده ها داده بشه.
آیا بنظرشما،می‌شود به کسانيکه ايران را مملکت خودنمیدانند و قلب‌شان به عشق جاهای دیگه(عراق،یمن،...،روسیه،چین و...میتپد، امیدداشت!؟؟
از آنجائیکه حذف شدن و نشدن ارز ترجیحی برای مردم فقط گرانی بهمراه دارد! باید بدون آنکه افزایش قیمتی در کالاهای متعلقه وجود داشته باشد یارانه نقدی به تمام افراد جامعه پرداخت گردد.
وگرنه افزایش قیمت مجدد ای کالاها به بهانه پرداخت یارانه مبلغ یارانه را بی اثر خواهد کرد!
دقیقا بانظر اون کاربر که گفته بود: مردم ازخط فقروفلاکت عبورکرده اند و درپایینترین سطح زندگی،درحالِ دست وپنجه نرم کردن با خط هلاکت هستند،قابل توجه وحائزاهمیت برای مسئولانی که همانند...سردرزیربرف کرده و خودرا به ندیدن ونشنیدن و... زده اند،وقتی مردم دیگه چیزی برای ازدست دادن نداشته باشند،چشمهاوگوشهاو....شما را طوری وادار به دیدن وشنیدن می‌کنند که فقط توانایی یکبارفهمیدن دارید، چون دفعه بعدی برایتان بهیچوجه میسرنیست پس زودتر سرتان اززیربرف بیرون بیاورید وحقایق را منعکس کنید
من موافق حذف شدن هستم به شرط آنکه تمام منافع آن به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برسد ؟
فکر کنم باید چند مطلب روشن شود
اول که دولت پول چاپ کرده دلار نیمایی خریده یعنی وقتی دولت پول ندارد و پول بدون پشتوانه چاپ می کند خود این کار عامل تورم است و جای علت و معلول عوض شده است
دوم که نه تنها ارز ترجیحی یک بار برای همیشه کل اقتصاد جراحی نیاز دارد
سوم که مردم حق دارند وقتی یارانه ها قطع شد باید تورم کنترل می شد
چهارم این پول حق همه ایرانیهاست و اگر قرار است حذف شود باید داوطلبانه باشد یا اینکه در صورت اعتراض دولت باید فرض را بر صحت ادعا بگذارد چون من خودم افرادی دیدم که نیاز داشتند ولی یارانه اشان قطع شد
از طرف پرداخت به همه و بعد حذف داوطلبانه و با برنامه سرعت اجرای طرح را بالا می برد
پنجم این مبالغ باید قبل از اجرای طرح به حساب مردم واریز شود و با مردم گفتگو شود ملت ما باهوش هستند و در صورت توضیح شفاف درک خواهند کرد که این کار به نفع کشور است تا مشکلات امنیتی ایجاد نشود
ششم دولتها باید صادق الوعد باشند وبعد وسوسه نشوند که در آنچه قول داده اند دبه کنند
حقوق کارمندان به دلار طبق اشل کشورهای اروپایی بشه بعد مورد قبول است
موافقم به شرطی معادل حذف ، یارانه یارانه اش را بهمردم پرداخت کنند
به فرموده امام راحل ما هرچه داریم از مردم است،بنابر این مردم خیلی با عزت هستند. پس بجای یارانه باید اقتصاد را درست کرد وبرای این کار باید با جهان تعامل کرد نه تقابل
ارز ٤٢٠٠ توماني زمينه رانت و چند گانگي اقتصاد و ايجاد رانت براي بخشي خاص شده بايد راهي پيدا كنند كه با حذف ان رانت به عموم مردم اسيب نرساند و بخش خاصي هم سود نبرند
پول مفت دادن به مردم با هر مبلغی جز عوامفریبی چیز دیگری نیست. این پول را در اختیار بهزیستی بذارید به افراد فقیر و ناتوان کمک کنه
اجناس گرونترمیشه ومنه نوعی به فلاکت می افتم
همه مردم ومجلس ودولت میدونن که این ارز باعث فساده سودش هم تو جیب تعداد معدودی میره حذف کنید ولی حمایت کنید
سلام من نظرم رو کلی میگم در مورد یارانه ، با هر گونه یارانه نقدی دادن به مردم مخالفم ، چون از هر نظر حساب کنید جالب نیست ، به نظر من یارانه باید غیر مسقیم و پنهان باشه و برای چیزهایی که لازمه اختصاص پیدا کنه مانند کشورهای پیشرفته که این کار رو انجام میدن ، اگراین روش اشکالاتی داشته باشه با اموزش و نظارت و ... قابل حله
من مخالفم احمدی نژاد چند سال پیش یه اشتباهی کرده نمیخواهیم کسی دیگه این اشتباه وبکنه چون اون یارانه ای که میخوان بدن میشه ده درصد گرانی کالا وبالاخص اینکه متخصص سرکار نیست که مدیریت اساسی بکنه
همین الانش یارانه چندصدهزار تومنی به شدت بی ارزشه ؛ دیگه چه برسه به اینکه بخواهند ارز 4200 تومنی رو حذف کنند که نتیجه اون به راه افتادن یک طوفان سهمگین گرانی در بازار خواهد بود و دولتی که امروز نمیتونه جلوی رانت تعداد کمی از افراد رو در خصوص ارز 4200 تومنی بگیره عمرا نخواهد توانست درمقابل اون طوفان گرانی نظارت و یا مدیریتی داشته باشه؛
در اون شرایط وحشتناک اقتصادی این یارانه چندصدهزار تومنی چه ارزشی خواهد داشت؟!!!!

من تعجب میکنم تشخیص اینکه "حذف ارز 4200 تومنی " مردم را از چاله به چاه خواهد انداخت برای یک فرد عامی هم امکان پذیره ؛ چطور این همه کارشناس در دولت این موضوع رو نفهمیدند ؟!!!!!!!!

دولت به جای این کار به شدت ناسازگار با شرایط اقتصادی کشور ما که با این تغییر رویکرد های اقتصادی ، تورمی افسار گسیخته و بی ضابطه ایجاد خواهد کرد ، جلوی رانت افرادی محدود در ارز 4200 تومنی رو بگیره و مسئله رو حل کنه ، نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنه و مردم قشر متوسط و ضعیف رو بخصوص نابود کنه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
همین الان بخش بزرگی از ارز ۴۲۰۰ حذف شده است
همین الان قیمت بسیاری از کالاها در حد قیمت جهانی است دیگر میخواد چه شود
ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ یعنی ادامه چاپ و خلق پول و ادامه تورم و ادامه فقیرتر شدن بخش کم درآمد کشور است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما بیرون گود نشسته‌اید و می‌گویید لنگش کن. چرا خودت نمی‌روی و جلوی رانتخواران و مفسدین را نمی‌گیری؟ فقط حرف الکی می‌زنی. اینجا ایرانه. مفسد هزار تا راه برای دور زدن قوانین داره. دوماً نمیشه فضا را امنیتی کرد و برای هر فعال اقتصادی یک مأمور بگذاریم تا ببینیم فساد می‌کنه یا نه. در همین چند سال اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی کلّی دزدی شد. هیچ کسی هم توان پیگیری و نظارت را نداشت. منطقی‌ترین راه اینه که به صورت ریشه‌ای به مشکلات رسیدگی بشه و ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف بشه. ارز ۴۲۰۰ تومانی علاوه‌بر فساد، جلوی گرانی را هم نگرفته و قیمت‌ها سیر صعودی خودشون را دارند ادامه می‌دهند. هم مردم ضرر می‌کنند و هم پول بیت‌المال به هدر میره و به جیب عده‌ای مفسد سرازیر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
ناشناس 14:23
پس اینهمه کارشناس چه در مجلس و چه در خارج مجلس که با این طرح مخالفند و ضررش رو بیشتر از نفعش میدونند و میگویند که تورم ایجاد شده در اثر این کار کمر مردم را خواهد شکست بیرون گود نشسته اند؟!
یک نمونه اش حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق مجلسه که این نظر رو داره
یارانه نقدی زیادشودتافقراهم پولوببینند
موج سواری برافکار عمومی تمامی نداره خسارتشم باید تولیدکننده بپردازه خدایا پناه برتومیبریم ازشردلارچندنرخی
به نظر من بهتره این ریال مزخرف را کلاً حذف و به جاش از دلار استفاده کنیم
درود بر اقای حاجی بابایی که حامی مستضعفین است. با حذف دلار 4200 تومانی گرانی وحشتناک کمر مردم را خواهد شکست . این ارز باید به تدریج حذف شود و دولت به جای تنبلی و عدم نظارت با دقت در تخصیص ارز و بریدن دست مفت خوران بیش از این به سفره مردم فشار وارد نکند .

تنها راه وبهترین راه حذف تدریجی این ارز است تا قدرت خردی مردم هم هماهنگ افزایش یابد. علت افزایش قیمت ارز خود دولت است نه مردم بیچاره پس خودش باید عملکرد خودش را جبران کند نه مردم بیچاره .
چرا الکیی شلوغش میکنید ارز ۴۲۰۰ چه ربطی به سیب زمینی و برنج داره مردم گول نخورید این ارز حذف نشه مساوی است با چاپ پول و تورمه بیشتر دولت کسری بودجه داره مجبوره پول چاب کنه و تورم بیشتر میشه فقط گوشت مرغ و گوسفندنو روغنو نان و دارو گران میشه برنج که داره با دلاره سی تومنی به فروش میرسه که شده صد تومن پرتقال کیلو بیستومن بادلار سی تومن داره حساب میشه همش داره تو جیبه دلال میره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار