بازدید 23983

چرا عده‌ای از اجرای حکم قصاص آرمان خوشحال شدند؟

روحیه خشن و انتقام‌جو در بین افراد جامعه زیاد شده است تا حدی که بسیاری از مردم در جامعه بعد از اجرای حکم قصاص آرمان ابراز خوشحالی کردند.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 25 November 2021

به گزارش «تابناک»، عبدالصمد خرمشاهی وکیل مشهور که نامش در پرونده های جنایی زیاد شنیده می شود در روزنامه اعتماد نوشت: پرونده آرمان عبدالعالی با اجرای حکم قصاص بسته شد. فقط مساله‌ای که در این میان ذهن مرا به خود درگیر کرده، این است که روحیه خشن و انتقام‌جو در بین افراد جامعه زیاد شده است تا حدی که بسیاری از مردم در جامعه بعد از اجرای حکم قصاص آرمان ابراز خوشحالی کردند.

این موضوع جالب نیست و قابل تامل است. باید ریشه‌یابی شود که چرا در یک جامعه برخی افراد اینقدر روح‌شان تمایل به خشونت دارد.

آستانه صبر و تحمل بسیاری از مردم پایین آمده است و نمی‌توانند با همدیگر در یک جامعه مدارا کنند. خصیصه‌هایی مانند بخشش، گذشت و مهربانی در میان افراد جامعه کمرنگ شده است و جای آن را خشونت و انتقام گرفته. خشونت در جامعه نیز معلول واقعیت‌هایی است که در آن جامعه وجود دارد. اما سوال اینجاست که چرا افراد جامعه باید تمایل به خشونت و اجرای خشونت داشته باشند.

بعد از اینکه صدور اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پرونده‌اش قطعی شد و او به قرنطینه برده شد، قوه قضاییه دیگر نقشی نداشت و تمام اختیار تصمیم‌گیری در راستای اجرای حکم و اجرا نکردن حکم به عهده اولیای دم بود. اینکه آرمان چندین بار به انفرادی منتقل می‌شد خودش مجازات مضاعف به حساب می‌آمد و فشارهای روحی زیادی در آن لحظه به او وارد می‌شده است.خواسته یا ناخواسته، طبیعتا شکنجه روحی به او اعمال می‌شده است.

حتی اگر بگوییم این موضوع به دلیل تلاش نجات جان او و ایجاد فرصت برای تصمیم‌گیری به اولیای دم بوده، ولی او تحت شکنجه روحی قرار می‌گرفته است. امیدواریم در سایر پرونده‌های قصاص این مساله تکرار نشود، چون تحمل آن بسیار سخت است.

قصاص باید توسط اولیای دم اجرا شود و این قانون برگرفته از مجازات فقه اسلام است اما در این میان باید فرهنگ مدارا، بخشش و گذشت در جامعه گسترش پیدا کند و این عملی نخواهد شد تا زمانی که بسیاری از معضلاتی که در جامعه وجود دارد، رفع شود. فرهنگ مردم را هم نمی‌توان با خواهش و تمنا، نصیحت و موعظه درست کرد.

فرهنگ مردم نیاز به آموزش دارد و رسانه‌ها نیز در این میان نقش اساسی را ایفا خواهند کرد. در این میان مشکلات معیشتی مردم و ناامیدی باید کمرنگ و امید به زندگی و رفاه در جامعه بیشتر شود. درست این است که فرهنگ مردم در جامعه به سمت مدارا با یکدیگر، بخشش و گذشت حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰۹
واقعا متاسفم برای همچین تفکری،بچه ی مردم رو کشته .جنازه رو انداخته اشغالی حقش چی میتونه باشه جز اعدام
من بعنوان یک مادر خوشحال شدم که عدالت اجرا شد.
پاسخ ها
لاریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
منم کاملا موافقم بعدشم جناب خرمشاهی کسی خوشحال نشد ! احسلس خوشحالی با تایید یک کار درست متفاوته بعدشم جناب علی شما مامانی ؟ خخخخخخخخ
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بازنده این داستان فقط قوه قضاییه هست که ۸ سال طولش داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
!!!!!علی جاااان؟
مادر تو از کی مادر شدی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
خیلی ها از اعدام آرمان خوشحال شدند ولی میدونید من خوشحالم از اینکه آرمان قبر دارد و پدر و مادرش سر قبر او میروند ولی خانواده غزاله قبری ندارند و همیشه چشم به در خواهند ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ظاهرا اجرای حکم، این جناب وکیل رو نقره داغ کرده که اینطور از محبت صحبت میفرماین....!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
نه به اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
احتمالا آقای خرمشاهی دختر یا خواهر نداره و از اون دست آدماییه که میگه پسرا باید هر کاری میخوان بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
آقای مثلا وکیل فکر نکنم کسی از این حکم خوشحال شده باشه مردم دنبال اجرای عدالت هستند و تایید این حکم نشان از حس همدردی با خانواده تحت فشار غزاله ست در این مدت هیچ کس با این خانواده همدردی نکرده فقط انتظار گذشت و بخشش داشتند
وکلای آرمان به او دروغگویی یاد دادند و پرونده را از مسیر اصلی منحرف کردند
این همه نا عدالتی در حق یک خانواده مظلوم باعث خشم میشه و این طور خودش رو نشون میده
شما اول از مردمی که خوشحال تصور کردید سوال می کردید بعد اظهار نظر می فرمودید به نظر میاد حق الوکاله شما کم شده ....
يحيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
کسي خوشحال نشده. بلکه تاييد کرده اند. من هم ضمن همدردي با خانواده قاتل اعدامش را صد در صد تاييد ميکنم . هنوز خانواده قاتل برنده است چون فرزند آنها يک قبري دارد اما خانواده مقتول حتي ان يک نشانه را هم ندارد. و هميشه بايد چشمش به محل دفن زباله ها باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ما از مرگ کسی خوشحال نشدیم ، از اجرای عدالت خدا خوشحال شدیم ، واقعا بعیده کسی حال مادری رو درک کنه که حتی قبری برای گریه کردن ندارد ، خیلی فرق هست بین دختری که بیگناه کشته شد و قاتلی که به سزای عملش رسید ، طرفداری کورکورانه از حرف غربی ها حماقت هست
همم بذار ببینم روحیه خشن و انتقام جو چیه..
یکم فکر کنم ببینم کوبیدن سر دختر به میله تخت و بعدش کوبیدن میله بادفیکس تو سر و بعدش سر به نیست کردن جسد و انداختنش تو سطل آشغال خشنه یا اجرای قانون..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
چی میگه این آقای وکیل؟ واقعا در تعجبم .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
آدم برای عشق اش میمیره نه اینکه بکشه . خیانت به ع
شق جزایش مرگ هست .اعدام حقش بود
حتی فقط طلاق میداد
چه حرف بی ربطی
ادم از اجرای عدالت خوشحال میشه نه از خشونت
این به اصطلاح روشن فکرهای ب دوران رسبده هیچ وقت در چنین موقعیتی نبوده اند که درک کنند تجاوز و قتل فرزند یعنی چی
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
تجاوزی در کار نبوده این نوجوان بوده اصلا به مرحله بلوغ هم نرسیده تازه دختره هم بی گناه نیست دوس دختر چه صیغه اییه تو نظام اسلامی با این همه شهید و جانباز و قصاص دو دختر در مقابل یک مرده که بعدا نصف آن را با پول خریدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
صابرجان شما حرف نزنی کسی نمیگه خدای نکرده زبون نداری
روحیه انتقام جویی؟!!!
برادر چرا وقتی آن دختر پولدار فردی را زیر گرفت و با وقاحت گفت دیه اش را می دهم اینطور جبهه نگرفتید که روحیه بورژوازی و ارباب و رعیتی در جامعه بوجود آمده؟
این پسر و خانواده اش تا روز آخر به پولشان تکیه کردند و از سلبریتی و رسانه همه را به کار گرفتن برای ساخت چهره مظلوم از فرزندشان
حالا چه شده جامعه ای را که می خواهد جلوی این طبقه جدید پر ادعایی که همه را به هیچ می انگارند گرفته شود اینگونه بی محابا شماتت می کنید
به نظر من قاتل زندگی یک فرد وهمچنین خانواده اورا نابود کرده واین خانواده بعلت شرایط سنی دیگر قادر به بچه دار شدن نیستند .چرا باید قاتل را ببخشند ؟وهمین بخشیدینها باعث میشود که افراد دیگری چاقو در جیب باشند وتا با هر فردی که تحمل اورا نداشته باشد به مرگ برساند با این پشتوانه که بعدا پدر ومادرم با التماس از انان رضایت وبعد از مدتی زندانی ازاد میشوم .اقای خرمشاهی یا هر وکیل دیگری در ازای دریافت پول تلاش میکند به نفع قاتل هر جور که شده رضایت طرف مقابل را جلب کندوتوقع دارند که خانواده مقتول از خون عزیزشان بگذرندکه طرف به ادامه زندگی برگردد
پاسخ ها
مه صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
احسنت آفرین
بعدشم اشاره ای یه دروغ پردازی و سناریو سازی توسط وکلا و پس گیری اعترافات هم نکردند این آقای وکیل ! جالبه چطور شما وکلا یاد بچه به قول
خودتون دادید که حرفاشو عوض کنه و دروغ
بگه؟؟
ضمنا من یه موضوع رو تازه فهمیدم این که جسد رو که میبره از چمدون درش میاره چمدون رو بر میگردونه خسیس ...چه بسا اگر چمدون اونجا می بود جسد سریع پیدا میشد چطور دلت اومد باهاش مثل یه آشغال رفتار کنی بعد جناب خرمشاهی میشینه از خشونت میگه
باید بررسی بشه چرا یک وکیل که صرفا تحصیلاتش در ایده آل ترین حالت حفظ کردن قوانین هست میاد راجب روحیه مردم و روانشناسی و جامعه شناسی در و گوهر میریزه
یاد بگیر تو حوزه فهم و درک خودت صحبت کن. بگو قانون فلانه قانون بهمانه. در و گوهر نریز دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
راجب نه! راجع به
وکیل مشهور! اگر کسی هم فرزند شما را پس از تجاوز می کشت و تکه تکه می کرد و توی چمدان می گذاشت و توی زباله می انداخت و نمی توانستید جسدش را بیابید، باز هم خودتان را به مدارا و بخشش و گذشت و مهربانی و پرهیز از خشونت و انتقام دعوت می کردید؟!
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
حالا قتل یه چیزی اما تجاوزی در کار نبوده لطفا تهمت بیجا نزنید
وقتی فشارهای اجتماعی تو جامعه زیاد میشه دیگه خشونت اجتناب ناپذیره؛ اما تو این مورد به نظر خشونت مردم زیاد نبود، وقتی بیشتر مردم متوجه شدن که این قصاص بخاطر پول والدین آرمان عقب میافته و نقش ظالم و مظلوم فقط بخاطر پول داره عوض میشه، اتفاقا میل به عدالت خواهی مردم بود که باعث میشد از قصاص ابراز رضایت کنند
دیگه برای خانواده غزاله جایی برای بخشش نمونده بود؛ اونا حاضر بودن فقط حقیقت رو بشنوند و بدونن چه بلایی سر جنازه دخترشون امده؛ اما کسانی که دنبال رضایت گرفتن بودند این کمترین حق رو هم برای مادر دختر قائل نبودند! مسئول این چندبار پای چوبه دار رفتن و برگشتن هم قوه قضائیه بود که اکثر پرونده های قضایی رو جوری کش میده که مردم از رسیدن به عدالت ناامید میشن
یک جانی با قساوت تمام دختری را ناپدید کرده قطعه قطعه کرده التماس مادر را فقط برای نشان دادن محل دفن را نادیده گرفته ناراحت شویم
آقای ملکشاهی عزیز و مهربان
آیا موکل شما این خصوصیاتی که فرموده اید را داشت؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ملکشاهی دیگه از کجا در اومد
از بس روانی اند
پاسخ ها
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
روانی خودتی حق نداری از اینجا به همه توهین کنی اونم چون بخاطر حرفهای نادرست یه وکیل جو زده شده یه بار دیگه توهین کنی میخورمت
مادر سنگ دل که نبخشیده.
پاسخ ها
لاریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
سنگدل خودتی آره رضایت بده که حضرت آقا پسر برن کانادا برای ادامه تحصیل و زندگی بعد این مادر درمانده ...نه دختر داره نه جنازه داره نه سنگی بر گوری که مویه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اشتباهی مثبت زدم ، خودتان را جای پدر و مادر غزاله قرار بدین و قضاوت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
از اول که سنگ دل نبوده. یک جانی، دخترش را به بیرحمانه ترین شکل کشته ، قطعه قطعه کرده و در سطل زباله انداخته؛ دلش سنگ شده
این تمایل به خشونت نیست. وقتی شخصی قتل آشکاری انجام داده و خانواده متمول او قصد دارند با هر ترفندی از جمله خریدن سلبریتیها، صحنه سازی وکلا و هزار ترفند دیگر از اعدام جلوگیری کند، مردم را مصمم تر به حمایت از اجرای حکم میکند. جمهوری اسلامی علی رغم بسیاری از اشتباهاتش، بارها ثابت کرده که پول همیشه پیروز نیست
با افتخار میگویم: از قصاص یک جانی بسیار خوشحال شدم و از سلبریتیهایی همچون پرستویی و رامبد جوان به خاطر این هزینه سنگین از اعتبارشان برای یک قاتل با خانواده ثروتمند، بسیار ناراحت شدم.
با احترام به نظر شما، باید عرض کنیم خدمتتون که ما روحیه خشن و انتقام جو نداریم و اتفاقا از گذشت کردن طرفداری می کنیم.امانمی تونیم در جای پدر و مادر غزاله معصوم قرار بگیریم وزور بگیم به اونا.متاسفانه توواین 8 سال فقط و فقط تلاش برای گرفتن رضایت بود،نه دلجویی از خانواده محترم غزاله وراحتشون نذاشتن.آرامش روپی در پی ازشون سلب کردند.مصاحبه پشت مصاحبه.انگارجای قاتل و مقتول عوض شده!!همه بایدبرای مجازات قاتل ناراحت باشندتامظلومیت مقتول!و متاسفانه بعدازاعدام هم خونواده غزاله روراحت نذاشتن.انگشت اتهام به سمتشون که چرانبخشیدید!تو رو خدا راحتشون بزارید این خانواده رو. بس کنید دیگه.
قاتل باید اعدام شود.
وا! چرا خوشحال نباشیم؟ معلوم نیست پسره چی کار می خواسته بکنه با غزاله معصوم که درگیر شدند. بدتر از اون این که خود آرمان اعتراف می کنه اول سر غزاله می خوره به تخت وبیهوش می شه. اگه واقعاغزاله رودوست داشته،بایدسریع می بردش بیمارستان. نه این که بعد از بیهوشی، با میله بزنه توو سر طفل معصوم! این اسمش دوست داشتنه؟!! اگه جای پدر و مادر غزاله بودید، می تونستید با این قضیه کنار بیایید. و بعد از اون هم اصلا نگفت جسد رو چیکار کرده که تونسته توو چمدون جا بده؟! هیچ قبری برای غزاله معصوم نیست. پدر و مادر غزاله به آرمان چندین بار فرصت دادند بگه با جسد غزاله چه کرده تا ببخشنش. این تنها خواستشون برای بخشش بود. وقتی آرمان از این کار، اونم با گذشت 8 سال، عمل نکرد، خب معلومه که شرطو و زندگیشو باخت.....دیگه حرفی باقی نمی کنه برای گذشت.
وقتی بچه پولدار ها می گویند کشتم که کشتم پولش را میدهم ان وقت مردم انتقامجو نمیشوند سفاک نمیشوند دنبال عدالت می روند تا جانشان محفوظ بماند. من خیلی خوشحالم این فرد قاتل دروغگوی کثیف مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
احسنت
پدر و مادر غزاله، تنها شرط بخشش رو، گفتند: این که آرمان جسد غزاله چکار کرده. همین. چرا از این موضوع حرفی به میون نمی آورید و همه تمرکزتون رو روی گرفتن رضایت گذاشتید. اونا که شرط رو گفتن برای رضایت. آرمان عمل نکرد و شاید خواسته این راز تا همیشه توو سینه ش پنهان بمونه حتی به قیمت از دست دادن جونش. لطفا با خانواده غزاله همدردی کنید نه که بیایید بگید چرا نبخشیدید؟!!!!
کلا چرت و پرت فرمودید
اقای عبدالصمد روحیه خشن و انتقام جو نیست...حس ترحم نسبت به خانواده ای است که ایشون با بوکس و میله بارفیکس عین آدم های روانی دخترشون کشته بعدم ۸ سال بازیشون داده و نمیگه جنازه دخترتون کجاست....بعدم یه مشتی وکیل بی انصاف میان به خاطر پول داغ اون خانواده رو زنده میکنن و میگن چون جنازه دختر شما گیر نیومده و دفترچه ش تمدید شده ممکنه دختر شما زنده باشه...از بس با روح و روان این خانواده بازی کردید که اونها هم رضایت ندادن و خوب کاری هم کردن....فقط در عجبم از سلبریتی هایی وه پاشدن رفتن خونه این مادر داغ دیده برای رضایت گرفتن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
عالی گفتی دست مریزاد.....خشن هم خودشونن واس پول همه کاری میکنند
چرا خلط مبحث می کنید؟
کسی به زور دلخراشی کشته شده پس قاتل باید مجازات بشه. خوشحالیم. تا درس عبرت بشه بعضی ها فکر نکنند هر غلطی بکنند مشمول زمان میشه و عفو می خورند.
خب معلومه خیلی‌ها از اینکه یه آدم مجرم به سزای اعمالش رسیده خوشحال میشن . این طبیعیه . دیگه اظهار نظر نمیخواد آقای وکیل باسابقه .
ما خوشحال شدیم چون معمولا مردانی که زنان را می کشند اعدام نمی شدند وخانواده های زنان مقتول مجبور به گذشت می شدند و قاتلان مرد بعد از مدت کوتاهی از زندان آزاد می شدند . این امر مردان را جری می کرد و زیاد ترسی نداشتند که زنان را بکشند . ما نیاز داشتیم که قانون از زنان دفاع کند و مردان قاتل را مجازات سختی کند تا درس عبرت برای مردان بی ایمان شود . قانون از زنان و از خانواده های زنان مقتول هیچ دفاعی نمی کرد . اینجا که دیدیم بطور استثنا قاتل یک زن اعدام شده خوشحال شدیم .
علت خوشحالی مردم از اعدام ارمان بخاطر اینه که پدرش با پول و سرمایه فراوان اجرای حکم رو عقب مینداخت در حالیکه برای مردم عادی اینهمه امکانات و نمیدونم از سلبریتی گرفته تا خدام مشهد وجود نداره
همین امثال تو اسم وکلا رو بدنام میکنی.بعنوان یه وکیل خوشحال شدم و ان شاالله برات اتفاق بیفته تا روحیه بخشش خودت رو نشون بدی.
پاسخ ها
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
خخخخخخخخ پاسخی کوبنده خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
مشتی چرا شلوغش می کنی این وکیل هم نظر خودشو گفته کار بدی که نکرده ،اما از من نصیحت در تهران .واقعا مواظب فرزندان خود باشید
روسیاهی برای اون سلبریتیها موند
همین جناب خرمشاهی اگر خارتو پای بچه ش بره به عنوان یک وکیل حرفه ای مسبب این خار رفتن به پای بچه ش رو مجازات میکنه اونوقت برای یک خانواده که دختر نازنینش ازدست دادن وبا شقاوت کشته شده نسخه می پیچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
دنبال پولشه تمام.
یه جا مصاحبه آرمان رو خوندم که می گفت هم بندی هاش، خوشحال می شدند وقتی می دیدن حکم اجرا نشده!!!! یا خدااااا، چطور تونسته همچین حرفی رو بزنه با این وقاحت! بجای شرمساری و ابراز شرمندگی شدید که البته هیچ وقت مرحم نمیشه به دل داغدیده پدر و مادر غزاله طفلک معصوم، می گفتند ببخشند، هم این کارو می کنم، اون کارو می کنم!!! یعنی معامله با خون!!!! ما که خیلی خوشحالیم قاتل دروغگو پردمدعا به سزای اعمالش رسید. مرحبا به پدر و مادر غزاله. بهترین تصمیم رو گرفتند.
این خوشحالی ناشی از پایمردی یک خانواده بیدفاع در برابر زر و زور و تزویر بود جناب وکیل عدالت گستر زندان رجایی شهر پر است از آدمهای منتظر حکم که مالی دارند برای اجاره و وکیل و سلبریتی نه نفوذی برای به تهران اوردن خدام از مشهد انها را دریابید
روحیه بخشش؟ سلبرتیها در ماجرای مرگ آقای کیا رستمی نشان دادند چقدر اهل مدارا و گذشت هستند انهم در برابر یک پزشک که حالا به هر دلیلی در درمان نتیجه درست نگرفته بود نه قاتل بود نه با چاقو کسی را کشته بود از رسانه گرفته تا فحاشی و تجمع مملکت را به آشوب کشیدند پس حق بدهید مردم در برابر رضایت خواهی این قشر موضع منفی بگیرد و اتفاقا با شناختی که از این افراد دارد در برابرشان بایستد و یا شما همکاران محترم وکیل در کدام پرونده وقتی کسی توان مالی نداشت وکالتش را برعهده گرفتید بازهم مردم نا امید در برابر این حجم از اصرار شما دریافت وجوه سنگین حق الوکاله را میبینند و یا وساطت خدام مشهد پس حق را بدهید که این دفاع و همگرایی بین مردم واکنش جمعی یک ملت در برابر سیستم فاسد قضاییست و درود میفرستن بر پایداری این خانواده
وکیل کاردان ؛ رفتار مردم عین مخالفت با خشونت ، خشونت اینکه یک نفر دختری را با فجیع ترین روش سر بنیست کرده و الان بعد ۸ سال جواب خشونتش رو گرفته . مطمئن باشید یک جوان ۱۷ ساله به تنهایی نمی تونسته جسد رو سربنیست کنه.
از این کامنتها مشخص جامعه در چه وضعیتیه و اصلا کسی به رحم و مروت و بخشش و گذشت اعتقادی نداره .حالا طرف هر جنایتی کرده تو سن کم بوده الان هشت سال زجرش را کشیده و تازه سر عقل اومده که چه اشتباه بزرگی کرده .هیچ لذتی بهتر از بخشش و بزرگواری نیست
پاسخ ها
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
داداش واس ما از رحم و مروت نگو ما نمیدونیم چه بلایی به جز کشتن سر دختره آورده به هر صورت صدها دوست و رفیق پزشک داشتند همه میتونستند راهنماییش کرده باشند نمیتوتسته به تنهایی سر به نیستش کنه بهش هم گفتند که اگر جسد نباشه فلان میشه که آخرش نشد و اعدام شد تا حالا هم قدرت پول و پله نگهش داشته بود
بالاترین جرم قتل است واینکه جان بیگناهی را بگیری و از عجایب روزگار است که در ایران برای قاتل همدردی و طلب بخشش میکنند و جای قاتل و مقتول را عوض میکنند . نمیشه که راحت بزنی یکی را بکشی و بعدا خانواده قربانی را برای گرفتن رضایت تحت فشار بگذاری . و بعدش بیایی بیرون . اتفاقا ضعف قوانین همیجاست و برای عدالت باید بدون درگیر کردن خانواده قربانی قاتل عمد به مجازات اعدام و یا حبس طولانی محکوم شود و امکان دادن پول و گرفتن رضایت وجود نداشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دقیقا بعدشم یه سوال اگر بخشش یه قاتل مهمه و خوبه جرا ما صدها ساله برای امامان مون عزاداری میکنیم ؟ خب چرا یزید و معاویه و شمر رو نمیبخشیم ؟ پس چرت و پرت نگید قاتل در هر درجه ای و مقام و تفکری باید به سزای عملش برسه
انتظار نابجایی است که برای قاتل مویه کنم.
فقط مخالف آزادی این جانی بالفطره بودم. ضعف از سیستم قضایی کشور است که با گذشت اولیای دم، قاتل پس از مدت کوتاهی (در مقایسه با جرایم دیگر) به جامعه باز می گردد. تنها راه دور کردن قاتل از جامعه همان اعدام است.
رضایت الزاما به معنی شادمانی نست. نویسنده این متن، همه را به یک چوب می راند!
اگر رضایت میدادند، این رضایت زورکی می بود و پدر و مادر تا آخر عمر زجرکش میشدند، حداقل الان کمی آرام شدند.
خوشحالی نیست . عدالت باید اجرا شود. در قانون مجازات اسلامی هم مجازات قصاص اعلام شده است. حداقل این مجازات ممکن است برای عده ای بازدارنده باشد.
اگر یک لحظه این آقا خودش را جای آن پدر و مادر بگذارند که این پسر با دخترشان چه کرده و بعد بیاد این صحبت‌ها را بکند پس آدمهای پولدار بگند کشتیم وپولش را میدهیم آیا این درست است اگر اعدام نمیشود جای تأسف داشت
امان از وکیلهایی که با پول حق رو ناحق می کنند!
جناب آقای خرمشاهی: چند میلیارد برای این پرونده قرارداد بستید و با اجرای حکم چقدر از دست دادید؟؟ ریشه بسیاری از جرمها شما وکلا هستید که رههای فرار از قانون را به مجرمین و کلاهبردارها یاد میدهید
بهترین جواب رو اون دوستی داده که دعا کرده انشاا... برای دختر خودش اتفاق بیفته و بعد با کمال گذشت بره رضایت بدهد که قاتلش بیاد بیرون . اونوقت میشه گفت به چیزی که نوشته اعتقاد داره . از وکلای با وجدان و عریز عذرخواهی می کنم , کار برخی از وکلا این است که پول بگیرند و حق را پایمال کنند
بچه شما رو که کشتن شما پیشونی قاتل رو ببوس بگو ای والله بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
احسنت
به همین راحتی در مورد جان افراد نظر می‌دهند
پدر و مادر دختر مقتول فرصت یک عمر احساس رضایت از بخشش این جوان را به راحتی از دست دادند و خود نیز تبدیل به کسانی شدند که به زندگی فرد دیگری خاتمه دادند
ای کاش وکلا بجای تلاش برای بخشش بیشتر قاتلین و جانیان، برای قتل کمتر تلاش می کردند
مثلی مشهور است: «ترحم بر پلنگ تيز دندان، ستمكاري بود بر گوسفندان»
آقای وکیل من که خیلی خوشحالم / فقط خداوکیلی بگو اگه با دختر خودت این کار را می کردند چکار می کردی؟ درسته مردم کم تحمل و اعصابشون خرابه ولی گذشت هم جایی دارد. 2 سال طول کشیده نمی دانم والدین این بچه توی این دو سال چه ها کشیدند.در طول سه روز باید اعدام می شد.
اقای وکیل، اگر زالوهایی مانند تو برای پول حق را ناحق نکنند، چنین افرادی به خود اجازه نمیدهند عالما وعامدا و به پشتتوانه امثال توـبچه مردم را بکشند. اگر ذره‌ای از شرف نداشته‌ات را بدست آوردی، دیکر دفاع از چنین افرادی را به عهده نگیر، ....
آقای وکیل نظر جامعه شناسی و روان شناسی نده. بعد هروقت بچه‌ی خودت را کشتن و تکه تکه کردن و جنازه اش را پیدا نکردی بیا ببخش اگر راست میگی ببینیم چقدر تو خشن نیستی.
می‌خواستم چهارتا حرف دیگه بهت بزنم ترسم تابناک نشون نده.
هنوز نفهمیدیم، این سه سال گذشت چطور جسد پیدا نشد. واقعا اگر قاتل بود جسد را چطور نمیداست کجا برده. به خانواده مقتول هم باید گفت، مرگ یکباره درد کمتری از هرشب مردن دارد که عبدالعالی تا منتهی درجه احساسش کرد. حالا دوکشته دارید. نتیجه؟
مردم جالبی داربم. در ماجرای کشتن و قطعه قطعه کردن سه فرد توسط اکبر خرمدین، خیلی ها کامنت گذاشتن که پسر بی ادب و نا اهل بود و حفش تکه تکه شدن. امروز از مرگ انسانی که سن پختگی نداشته و بارها تا تفکر اعدام رفته و برگشته و پرونده بسیار مبهمی داشته، خوشحالند. مردم ایران خشن نیستند؟
(بعد از اینکه صدور اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پرونده‌اش قطعی شد و او به قرنطینه برده شد، قوه قضاییه دیگر نقشی نداشت و تمام اختیار تصمیم‌گیری در راستای اجرای حکم و اجرا نکردن حکم به عهده اولیای دم بود. اینکه آرمان چندین بار به انفرادی منتقل می‌شد خودش مجازات مضاعف به حساب می‌آمد و فشارهای روحی زیادی در آن لحظه به او وارد می‌شده است.خواسته یا ناخواسته، طبیعتا شکنجه روحی به او اعمال می‌شده است.

حتی اگر بگوییم این موضوع به دلیل تلاش نجات جان او و ایجاد فرصت برای تصمیم‌گیری به اولیای دم بوده، ولی او تحت شکنجه روحی قرار می‌گرفته است. امیدواریم در سایر پرونده‌های قصاص این مساله تکرار نشود، چون تحمل آن بسیار سخت است)
مردم لطیف و رئوف و باشخصیت و فهیم ایران، که سر رانندگی و فحش های ناموسی، قفل فرمان کشی و... بارها این ویژگیهایتان را ثابت کرده اید، این وکیل در مورد شکنجه روحی هم گفته ولی ذهن منتقم فقط بدنبال کشتن است. کسی که اندکی تامل کند فکر هرروز مردن را، از مرگ یکباره راحت تر می داند.)گیومه برای نقل قول وجود نداشت.
این آقا از خدا بخواد همچین بلایی سرش بیاد و اون موقع بیاد درس اخلاق رو به همه یاد بده و طرف مقابل رو ببخشه
قربون ارتش سایبری که همه باهم درباره موضوعاتی که اونور آبی بشه خودشونو میرسونن. خداکنه دستمزدها خوب باشه وگرنه خسرالدنیا والاخره هستین. مردم خودشون عقل دارن، نمیخواد با کامنت های فله ای راهو نشون بدید.
کلاه خودتون رو قاضی کنید!واقعا در جامعه ای که ۸۰درصد مردمش با مشکلات بی شمار معیشتی و کاری و فرهنگی و انواع و اقسام سرکوب ها و فشارها روبه رو هستن، روان این مردم سالم هست؟
من با حرفهای آقای خرمشاهی موافقم، برای این دوستان عدالت طلب هم که از بدبختی یک انسان اینقدر خوشحال شدند آرزو میکنم که خداوند متعال در روز قیامت فقط و فقط از روی عدالتش باهاشون رفتار کنه که بتونند معنی واقعی عدالت را درک کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
انشالله در همان موقعیت قرار بگیری که بتوانی بخشش کنی.
نظر اونهایی جالبه که خودشونو فقط میتونن جای مادر مقتول بذارن نه مادر قاتل. چه معصوم ها و حق به جانب هایی!!!!!!!آینده را کسی هرگز ندیده. جامعه ای که درش قاتل با قصاص کم بشه یعنی راحت ترین شکل درمان، تهش همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
قاتل را باید کشت تا کسی فکر نکند می کشم و میرم پی کارم.
نظرات بینندگان دقیقاً نگرانی و دغدغه آقای خرمشاهی و بسیاری دیگر از ایرانیان را تأیید کرد: آینکه ما تبدیل به جامعه ای (یا شاید بهتر گفت تجمعی) خونخواه، انتقامجو و خشونت طلب تبدیل شده ایم. گویی عده ای حاضر بودند که مبلغی بپردازند تا به جای مادر غزاله کلید بالا کشیدن طناب دار آرمان را بزنند. بیخود نیست که ایران بالاترین تعداد اعدام به نسبت جمعیت در جهان را دارد. اعدام چیزی به جز قتل حکومتی نیست و بشتر کشورهای پیشرفته آن را یا کاملاً رد کرده اند یا بسیار محدود. در نظام ما با توجیه قصاص بازماندگان مقتول نیز در این قتل شریک می شوند. در چنین مواقع حرص خونخواهی ملی است که به ارزش و فرهنگ خانواده متمدن و مدنی شهدای راه آزادی داریوش فروهر و همسرش پی می بریم که در دادگاه از همان آغاز گفتند که مخالف حکم اعدام هستند، با اینکه قاتلین با نقشه قبلی و با بیشترین قساوت پدر و مادرشان را مثله کرده بودند. البته آنها تنها ایرانیان متمدن نبودند و کسان دیگری هم بودند که از مشارکت در این قتل خودداری کردند.
آقای خرمشاهی از کشته شدن یک جوان کسی خوشحال نمیشه ولی از قصاوت یک قاتل که یکدختر نوجوان رو پرپر میکنه و در کمال بیرحمی جسدش رو به سطل زباله میندازه جامعه بی نهایت عصبانی میشه کسایی هم که دنبال وساطت هستند بیشتر دنبال مطرح شدن هستند وهیچکدام به فکر پدر و مادر اون دختر نیست فقط فشار روحی زیادی بهشون وارد میکنند بدون اینکه موقعیت اونا رو درک کنن.
جناب آقای عبدالصمد خرمشاهی وکیل محترم احتمالا به علت اجرای قصاص شما و یا یکی از همکارانت از دریافت حق وکالت میلیاردی خود محروم گشته اید که اینقدر ناراحت هستید به کلاه خودتان را قاضی بکنید اگر خدای ناکرده خدای ناکرده زبانم لال این اتفاق نه برای خانواده شما بلکه برای یکی از بستگن نزدیک شما اتفا می افتاد ایا باز هم حاضر بودید از فامیل خود که داغدار فرزند خود هست و حتی جنازه مقتول هم پیدا نشده درخواست بکنید که متهم به قتل را ببخشند اگر واقعا دارای وجدان هستید و پاسخ شما مثبت است یعنی از خانواده مقتول درخواست بخشش می کنید که حق با شماست وگرنه لطفا خاموش باشید چون اکثر جامعه وکلای ما ناننشان در این پرونده های قتل و کلاهبرداری است و به قول میرزا آقاخان نوری وزیر ناصرالدین شاه این پرونده ها اگر برای دو طرف مایه دردسر باشد برای شما جامعه وکلا نان دارد واسلام
آقای خرمشاهی. اجرای حکم یک. مجرم خطرناک و یک. قاتل عین. عدالته. مردم از اجرای عدالت خوشحال شدن ،، نه از خشونت ،،. قاتل خشن بیرحم که با پول میخواد به زندگیش ادامه بده هرگز مستحق ترحم نیست ،، پس لطفاً. افاضه فیض. نفرمایید
و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الباب مردم از اجرای عدالت و حکم الهی خوشحال شدند. نه از اعدام.
عبدالعالی در جلسه پیش از اعدام گفت میخواهد بخشی از کبد و یک کلیه خود را به فردی در حال مرگ ببخشد تا اندکی بخشیده شود. حاضر است تا پایان عمرش عمل خیرخواهانه انجام دهد.
سوال من از قصاص گران این ها است؟ آیاوالدین دختری کم سن و سال که در ترکیه با پسری طرح دوستی ریخت، سرسوزنی هم مقصر نبودند که همه را به گردن قاتل انداختند؟ آیا امکان زندگی را نمیشد به بیماری نیازمند بخشید یا انسانی که در سن پایین اشتباه وحشتناکی مرتکب شده را عامل نجات دیگران ساخت؟ آیا غیر از اینکه همان رفتار قاتل را تکرار کنید شیوه برخورد دیگری ندارید؟ الان که قاتل هم مرد بدون دیدن برادر کوچکترش، در مقابل چشمان والدینش، با نزدیک ۸بار تا لب مرگ رفتن و برگشتن، میتوانید دیگر بگویید شما پاک و بی تقصیرید و او مقصر؟ ۸سال عمر آن پسر را گرفته بودید، شکنجه روحی کرده بوید، حالا ۳نفر عضو آن خانواده و شاید وابستگانش را هم نابود کردید، آیا خودتان طعم جگرگوشه از دست دادن را درک نکرده بودبد؟
اصلا قضیه تجاوز و برنامه ریزی نبوده، این دو در خارج از کشور آشناشده بودند، خانواده دختر میدانستند، تقصیر آنها چی شد پس؟
یه لحظه اومدم دیدم ماشااااالله چه کردن سایبری ها... خدا بده قوت برادرا. مطمئنید ملت نظرشون با اینایی که اینجا درباره حکم درست و به جای قصاص نوشتین یکیه؟
آقای خرمشاهی کامتها رو خوندید؟ نظرتون چیه؟
مقصر اعدام آرمان شما و کسانی هستند که به آرمان یاد دادید در مورد جسد دروغ بگبهه این امید که با پیدا نشدن جسد حکم اعدام لفو بشه. ولی اینجوری نشد.
اعدام هرگز و در هیچ جای جهان کارساز نبوده.اردوگاه کار اجباری بهترین گزینه است نه اینکه پس از دو سه سال که از یاد ها رفت یواشکی طرف رو آزاد کنند
خداروشکر که همیشه قانون عالی اجرا میشه تو مملکت. در مورد قاتلان و مجرمان دیگر هم انقدر قوی عمل می کنید؟ آن کاشف نامی که تجاوزش حداقل به سی و اندی دختر اثبات شد، کجا هست؟ آن پدر نامرد رومینا که پشیمان هم نشده و بعد از ۹سال بیرون می آید ومادر بدبختش هی داد میزند که امنیت ندارد، چه شد؟ قاتل چندصد کارگر فقیری که خودشان را در این سال ها سوزانده اند هم قصاص شدند؟ اختلاسگران قصاص شدند؟ وافعا سیستم عادلی داریم؟
عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که "تحقیقات پلیس در این پرونده معیوب و ناقص بوده و محاکمه آرمان عبدالعالی نیز به غایت غیرمنصفانه بوده است.

متهم به دادگاه اعلام کرده بود که پس از دستگیری به مدت ۷۶ روز در انفرادی نگهداری شده و از طریق ضرب و شتم مورد شکنجه قرار گرفته تا علیه خود اعتراف کند".

بنابر این بیانیه "دادگاه به جای انجام تحقیقات در مورد شکایات مربوط به شکنجه و رد اعترافات گرفته شده، از آن به عنوان یکی از ادله اثبات، به اعترافات اجباری آرمان عبدالعالی استناد کرده تا حکم محکومیت او را صادر کند".
همینکه جای جسدو نمی دونسته تا خودش رو نجات بده، همه چیزو معلوم می کنه
این آقای خرمشاهی را می کوبند، چون پرونده های سیاسی داشته. حرفشان کاملا درست است. استدلال مخالفانشان هم بسیار سطحی
طبق آنچه قرآن می فرماید آنانکه اجرای حکم خداراتعطیل می کنند جزوستمگرانند واین مطلب در کتاب تفسیر نمونه جلد اول آمده است بهتر است مصلحت جامعه را که قرآن مورد توجه فراداده فراموش نکنیم ویکی از راههای جلوگیری ازظلم وستم همین است که آفریدگار انسان درنظر گرفته آقای وکیل محترم شکی نیست که جامعه به سمت خشونت رفته اما این صحنه صحنه ی اجرای عدالت است حرف هابایدبراین اساس باشد اینجا حرف های آزمون حرغ های سیاسی خودشیرینی کن هیچ ارزشی ندارد اگر این خانواده می خواستم قاتل ارزنده ببینند روزی هزار بار باید می کردند وزنده می شدند بهتر است عدالت را فدای احساسات نکنیم وضمنا بعضی وقتها یک سوزن به خودویک جوال دوز به دیگران بزنیم آمارقتل آن هم دریک جامعه ی اسلامی قلب انسان را به درد می آورد وله خاطرنفوذفرهنگ غرب وحشی به مقدار زیادی قبح وزشتی آن ازبین رفته است......
گرفتن جان یک انسان فقط کار خداست؟ فرعون وقتی که میگفت خداست و برای اثباتش عده ای را میکشت و عده ای را زنده میگذاشت با این استدلال که اگر بخواهم جان میدهم و اگر بخواهم جان میبخشم، همه ما چنین هستیم میتوانیم فردا سلاحی به دست بگیریم و به هر کس بخواهیم شلیک کنیم و به هر کس بخواهیم جان ببخشیم ، فقط مانند فرعون مصون از مجازات قانون نیستیم ، قانون شرع و قانون جمعی هم چنین است ، در آمریکا زمان قدیم ، کسی که قتلی مرتکب و مجازات او توسط قاضی صادر میشد اگر فرار کرده بود ، دولت محلی برای کشتنش جایزه تایین میکرد و جایزه بگیرها او را تعقیب و نهایت با کشتنش و تحویل آن به ایالت کار عدالت را تکمیل میکردند ، جایزه بگیر ها هر گونه که میتوانستند او را میکشند ، برای قتلی که با نام عدالت و قانون انجام میدهند جایزه میگیرند، قاتلها هر گز از تعقیب جایزه بگیر ها در امان نبودند
با سلام .اول که اقای وکیل مردم ما خیلی هم احساساتی و قلب رئوفی دارن .دوما کسی که به راحتی میتونه همنوع خودش و به راحتی بکشه و گوشت بدنش و تکه تکه کنه و بسته بندی کنه حیوان کثیفی است که حقش مرگه سوما تاسف میخورم به حال اون هنرمندان و به قول خودشون سلبریتی هایی که سعی میکردن خانواده مقتول منصرف کنن از قصاص ..ادمهایی که خوی وحشی گری دارن و در این حد مرتکب قتل میشن باید از رو زمین پاک بشن .
اگر قاتل در سن پایین و بدون برنامه ریزی قتل کرد، والدین مقتول با برنامه ریزی و پس از ۸سال قتل کردند‌. برای همین است که در دنیای پیشرفته موضوع اعدام فقط حق کشتن و انتقام نیست. اینکه پدر مقتول در همه خبرگزاری ها گفتند، که حق دخترشان را گرفتند، فقط برای تسکین وجدان خودشان است والا هرگز دختر بیچاره با این کار برنمی گردد، حقش با قتل بیشتر و نابودی های بیشتر اعاده نمی سود وکمکی هم به جامعه نمی شود‌.
یادتان هست . اولین قربانی اسید پاشی با دخالت بعضی ها متهم بخشیده شد . بعد متهم لبخند زد و به دختره فحش ناموسی داد!! .
بعد از آن چند بار اسید پاشی دیگر تکرار شد . چرا درکشور ما اینقدر اسید پاشی داریم . چون قصاص نمیشه .
درد اسید مگه کمه ؟ یه مرگ همیشگی . چرا قصاص نداره؟ عفو همین !!! ننگ بر شما که قانون خدا با قلم خودتان عوض میکنید .
بزرگترین عذاب خداوند تغییر حکم خداست .
خوب شد.اگه این جانی آزاد میشد دوباره میکشت
منظور آقای وکیل طرفداری از گناهکار نبود متاسفم که درک درستی از حرف ایشون نداشتین
خوب شد که اعدام شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار