بازدید 6685
۸

رانندگان تاکسی در رتبه سوم فوتی‌های کرونا

اگر بخواهیم آمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا را به صورت مشاغل طبقه بندی کنیم، بیشترین فوتی‌ها مربوط به بیمارستان‌ها و رتبه دوم بانک‌هاست، اما در این رتبه بندی تاکسیرانان در رده سوم قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 05 July 2021

 


به گزارش  تابناک به نقل از پایگاه خبری شهر، از ابتدای شیوع ویروس کرونا -نیمه دوم بهمن ۱۳۹۸- تا به امروز –تیر ۱۴۰۰- بیش از ۴۵۰ تاکسیران شهر تهران بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا بی نفس شده‌اند. تاکسیرانان روزانه صدها مسافر را جابه‌جا می‌کنند و ممکن است که یک الی چند نفر از مسافران ناقل ویروس کرونا باشند و این بیماری را از طریق پرداخت پول نقد، عدم استفاده از ماسک و ... به راننده تاکسی منتقل کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتقال آن در میان تاکسیرانان، سازمان تاکسیرانی اقداماتی نظیر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، توزیع کاورجداکننده میان راننده تاکسی و مسافران، پرداخت الکترونیک کرایه، محدودیت سوار کردن مسافر و ... انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

تاکسیرانی در مقابله با کرونا چه اقداماتی انجام داد؟
باتوجه به در ارتباط بودن رانندگان تاکسی با مسافران، از همان روزهای ابتدایی اعلام شیوع این ویروس یعنی سوم اسفند ۱۳۹۸، ستاد مبارزه با کرونا سازمان تاکسیرانی تشکیل شد تا وضعیت فعلی و شرایط پیش‌رو و برآورد اولیه از آسیب‌های احتمالی در این حوزه تشریح شود.

در همین راستا، شدت وضعیت بحرانی از طریق جمع آوری و آنالیز داده‌های معتبر پایش شد. همچنین اطلاعات لازم برای وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های ذیربط جهت برنامه ریزی، اجرا و تأمین منابع، تهیه و ارسال شد.

سازمان تاکسیرانی برای کاهش مراجعه تاکسیرانان به این سازمان، میز خدمت الکترونیک را با هدف کاهش تردد شهری و مراجعات حضوری برای تاکسیرانان راه اندازی کرد.

یکی دیگر از اقداماتی که همچنان به صورت مستمر انجام می‌شود، شستشو روزانه تاکسی‌ها به صورت مستمر و سه بار در روز توسط تاکسیرانان، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها و نظارت سختگیرانه بر اجرای کامل طرح است.

این سازمان برای سلامت تاکسیرانان، طرح پایش را اجرا کرد. اقدامات اجرایی این طرح شامل تشکیل مرکز جمع آوری اطلاعات تاکسیرانان بیمار با حضور کارشناسان مربوطه، ارسال فراخوان الکترونیکی و همچنین پیامک اعلام بیماری به تمامی تاکسیرانان شهر تهران، تماس با افراد و شناسایی بیماران و ثبت اطلاعات، تهیه آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و آمار تاکسیرانان فوتی و ارائه خدمات به آن‌ها است.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سال گذشته در راستای کاهش انتقال ویروس کرونا انجام شده، توسعه طرح پرداخت الکترونیک کرایه به جهت کاهش تبادل پول نقد داخل تاکسی‌ها است که با استقبال شهروندان مواجه شده است.

افزایش ۲۰۰ درصدی تجهیزات یدکی تاکسیرانان
محمد روشنی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر جامعه تاکسیرانی پایتخت، توضیح داد: کرونا سبب شده تا سبد معیشتی تاکسیرانان روزانه کوچک و کوچک‌تر شود. همچنین شیوع این ویروس از ابتدا تاکسیرانان را با محدودیت سوار کردن مسافر مواجه کرد که این موضوع تأثیر مستقیمی بر کاهش درآمد تاکسیرانان داشت.

به گفته او؛ از اواخر سال ۱۳۹۸ تا امروز، بیش از ۴۵۰ نفر تاکسیران بر اثر ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند.

روشنی درباره دیگر آسیب‌های وارد شده بر تاکسیرانان، بیان کرد: باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت در صادرات کالا از کشورهای دیگر به داخل -به علت ویروس کرونا-، قیمت ارز و ملزومات یدکی خودروها افزایش یافت که در همین راستا شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی تجیهزات یدکی تاکسی‌ها در ایام کرونا بودیم. تصور کنید که درآمد تاکسیران کاهش یافته اما باید هزینه بیشتری بابت تعمیرات خودرو خود بپردازد. این مورد یکی دیگر از آسیب‌هایی است که کرونا به تاکسیرانان وارد کرد.

دولت هیچ کمکی به تاکسیرانان پرداخت نکرده است
مدیرعامل این سازمان درباره یکی دیگر از علت‌های کاهش مسافران تاکسیرانی علاوه بر ویروس کرونا، گفت: خودروهای اینترنتی با هر نوع وسیله‌ای اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و این درحالی است که تاکسیرانان باید خودروهای مورد تأیید سازمان تاکسیرانی را داشته باشند. زمانی‌که خودروهای اینترنتی بدون هیچ محدودیتی در سطح شهر مسافر جابه‌جا می‌کنند، آمار مسافران تاکسیرانی کاهش می‌یابد. خودروهای شخصی مسافربر نیز مضاف بر خودروهای اینترنتی به تاکسیرانان آسیب رسانده‌اند.

او با تأکید براینکه تاکنون دولت هیچ کمک و یارانه‌ای بابت آسیب ناشی از ویروس کرونا به تاکسیرانان پرداخت نکرده است، افزود: تا به امروز این قشر در اولویت واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند. علی رغم وعده‌های دولت و کارخانجات تولید خودرو، امسال قیمت خودرو نزدیک به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته روشنی؛ شیوع ویروس کرونا سبب شد تا درآمد تاکسیرانان در سال گذشته (۱۳۹۹) به یک سوم کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درخواست کرد که دستور رئیس جمهور مبنی بر اولویت قرار گرفتن تاکسیرانان برای واکسیناسیون؛ توسط وزارت بهداشت پیگیری و به سرانجام برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اخه خودشون هم اصلا رعايت نمي کنند. نه تنها ماسک نمي زنند بلکه مسافر بدون ماسک هم سوار مي کنند
دوست عزیزم مرحوم مصطفی سربندی راننده تاکسی اراک دوماه پیش بخاطر بی تدبیریهای مسئولین و عدم تعلق دادن واکسن به راننده های تاکسی از این دنیا پرکشید او تنها نان آور خانواده اش بود
راننده تاکسی اگر فقط کمی بهداشت پاندمی را رعایت کند و شیشه پنجره را پایین نگه دارد هرگز نه خودش و نه مسافران مبتلا نمی شود. دلیل ابتلای بالای آنان خود آنان هستند. اصلا با کادر درمان که علیرغم استفاده دایم از ماسک و گان و دستکش، به کرونا مبتلا می شوند نیست
مظلومترین صنف تاکسیران است.قیمت یدک بالا کرایه به نسبت ان و خرج زندگی پایین مسافر کم.داریم دیونه میشیم بخدا.حمایت هم بی حمایت.
کارمند بانک واقعا مورد ظلم واقع شدن
نه واکسن نه امکانات
یکی یکی دارن. در میکشن
جالب مورد اولویت واکسن هم نیستن
این چه عدالتی که با جان مردم بازی میشه
تور خدا کارمند بانک دولتی را دریابید
فاجعه انسانی در راه است
تاکسیرانها احتمالا بیشترین کسانی هستند که کرونا را در این یکسال و نیمه، شدید یا خفیف، گرفته اند.
درنتیجه الان بیش از دیگران ایمنی پیداکرده اند و بصورت عایق عمل می کنند (البته طبیعتا، بطوراحتمالی و نسبی).
یعنی درحال حاضر، احتمال اینکه بیماری را از یک مسافر به دیگری بدهند، بطورنسبی باید کمتر از هر قشر دیگری باشد.
تعداد فوتی های بانکها بیش از کادر درمانی می باشد ولی هنوز یک نفر از کارکنان بانکها واکسینه نشده است
آدم مونده به این بی تدبیرها چی بگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست