بازدید 41834

نگاهی جرم شناختی به قتل دلخراش یک کارگردان سینما / مجازات مادر سنگین تر از مجازات پدر است؟

بابک خرمدین، کارگردان ۴۷ ساله سینمای ایران، روز یکشنبه در شهرک اکباتان به قتل رسید. قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران می‌گوید: طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 18 May 2021

نگاهی جرمشناختی به قتل دلخراش یک کارگردان

 

نگاهی جرمشناختی به قتل دلخراش یک کارگردانبابک خرمدین، کارگردان ۴۷ ساله سینمای ایران روز یکشنبه در شهرک اکباتان به قتل رسید.قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران می گوید «طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است.

قاتل در اعترافات خود گفت که پسرش را با قرص‌های خواب آوری که در غذا ریخته بود در ابتدا مسموم و بیهوش می‌کند و بعد پس از چند ضربه چاقو، جسد را به حمام منتقل و مثله می‌کند... قاتل انگیزه قتل را اذیت کردن‌ها و رفتار نامناسب مقتول با پدر و مادرش اعلام می‌کند.»

به گزارش «تابناک» اکبر خرمدین، پدر ۸۱ ساله مقتول بار دیگر مقابل بازپرس، دلایلی از جمله آزار و اذیت و حتی ضرب و شتم والدین توسط بابک همچنین رابطه خارج از عرف پسرش با زنان را از دلایل ارتکاب این قتل خواند که با شیوع ویروس کرونا و اجبار بابک به ماندن مدت زمان بیشتری در خانه، افزایش یافته بود.اکبر خرمدین گفت که پس از کشتن بابک نیز، جسد او را به کمک همسرش به حمام برده و در آنجا تکه تکه کرده و در داخل سه سطل زباله انداخته است.

از بابک خرمدین که دانش آموختۀ دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، آثار متعددی به جا مانده است. از جمله «بور بیجاده رنگ»، «روزن»، «سه شنبه: مامان»، «سوگنامه‌ای برای یاشار» و «برش».او همچنین نویسنده فیلمنامه‌هایی همچون «رویای مرد مضحک»، «دهانم زیبا و چشمانم سبز» و «ورودی سیزده» بود.

بابک خرمدین برای ساخت فیلم «بور بیجاده رنگ» موفق به دریافت جوایز متعددی شد؛ از جمله جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی، برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال.

سال گذشته نیز قتل رومینا اشراقی در تالش و ریحانه عامری در بیابان‌های کرمان، از جمله قتل‌های خانوادگی بود که جامعه ایرانی را متحیر کرد و در شوک فروبرد.به مانند وقایع مشابه پیشین بعد از این حادثه سوالات متعددی مطرح می شود و هر کارشناسی به سبب موضوع مرتبط با واقعه نظراتی بیان میکند اما ممکن است به علت ناآگاهی و بی اطلاعی موضوعاتی مطرح شود که علی رغم انتشار گسترده اما صحیح و علمی نباشد.

در همین ارتباط دکتر محمد کاظم زارع، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه حقوق جزا و جرم شناسی درباره نگاهی جرم شناختی به این واقعه می گوید: در خبرها شنیده شد که یکی از کارگردانان سینما توسط پدرش به قتل رسیده است. با توجه به جزییاتی که در خبرها آمده، ظاهراً پدر مقتول مباشر در قتل و مادر وی نیز به جهت ریختن قرص های بیهوشی در غذا معاون بوده است زیرا ظاهراً علت تامه قتل نه بی هوشی بلکه ضربات چاقو می باشد. صرف نظر از جنبه های غیرانسانی این جنایت و لزوم بررسی آن از منظر جرم شناختی برخی جنبه های حقوقی این موضوع قابل بحث است.

وی می افزاید: اول اینکه با توجه به اینکه مباشر در جنایت پدر مقتول بوده است؛ بنابراین به استناد ماده ششصد و دوازده قانون تعزیرات مجازات پدر حبس درجه چهار به میزان سه و ده سال می باشد. و اگر مادر معاون محسوب می شود به استناد تبصره دو ماده صد و بیست و هفت قانون مجازات اسلامی ناظر بر بند ت همین ماده مجازات معاون نیز حبس درجه پنج یا شش می باشد بنابراین آنچه در برخی خبرگزاری ها اعلام کردند مبنی بر اینکه مجازات مادر در این پرونده به استناد بند الف ماده صد و بیست و هفت حبس درجه دو یا سه و بیش از مباشر است، نه تنها غیر منطقی است بلکه خلاف صریح تبصره دو ماده مزبور است.

نکته دوم در خصوص اولیای دم در قتل در این پرونده است. طبق ماده سیصدو پنجاه و هفت قانون مجازات اسلامی، اگر مرتکب یا شریک در جنایت عمدی، از ورثه باشد، ولی دم به شمار نمی آید و حق قصاص و دیه ندارد و حق قصاص را نیز به ارث نمی برد.لفظ مرتکب یا شریک در این ماده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این پرونده پدر به واسطه مباشرت در قتل ولی دم محسوب نمی شود. اما در فرضی که مادر معاون باشد آیا می تواند ولی دم محسوب شود یا اینکه باید وی را نیز از حکم ولی دم خارج بدانیم و در صورت فقدان سایر اولیای دم برای مقتول در این پرونده، ولی دم را مختص مقام ولی امر بدانیم.در این خصوص دو نظر وجود دارد: نظر اول: برخی اظهار نظر نموده اند که معاونت در قتل نیز همچون مباشرت از موانع قتل و ارث است. طبق این نظریه در این پرونده پدر و مادر هر دو ولی دم به حساب نمی آیند.نظر دوم: نظر مشهور فقها از جمله برخی فقهای معاصر معاونت از موانع ارث نیست نظریه دوم با ظاهر قانون مجازات اسلامی سازگار تر است.

باید تاکید کرد که شهروندان حق دارند امنیت شخصی داشته باشد. امنیت عبارت از اطمینان خاطری است که بر اساس آن انسان نسبت به حفظ حیثیت، جان، مال و زندگی خود ترسی نداشته باشد و از هر گونه تجاوز نسبت به آنها احساس آسودگی خاطر نماید. یکی از وظایف قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم است. این موضوع در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.

وقتی پدری فرزند خود را می کشد، مطمئنا سرگذشتی دارد که جرم قتل، آخرین حلقه سلسله وقایع زندگی او بوده است. برای پی بردن به علت ارتکاب جرم او باید دفتر زندگی این شخص را گشود و سیر تکوینی بزه ارتکابی او را در عوامل اجتماعی مختلفی که وی را دربرگرفته و تاریخ زندگی اش را تدوین کرده، جستجو نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۲
دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
پاسخ ها
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
هرکسی میتونه در مورد بابک هر جوری قضاوت کنه
اما پدر و مادرش باید برایش پدر و مادر بودند نه قاضی یا قاتل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
این ها شواهد محکمی است که جامعه بشدت سرکوب شده در سالهای متمادی گذشته

دارای بیماری های بزرگ روحی روانی خطرناک است

و رواج نفرت و خشونت و خودخواهی و پایین بودن آستانه تحمل دیگران

به حد خطرناکی به حالت بحرانی رسیده است

مسولان باید نظر جامعه شناسان و کارشناسان خبره روانشناسی اجتماعی را جویا شده

و نسبت به تجدید نظر در سیاست های یکسویه و سخت و خشن خود
و باز کردن فضای بشدت محدود و بسته و غمگین
اجتماعی کاری اساسی و جدی کنند
این گونه قتل ها و اقدامات خشن و بیرحمانه ، زنگهای هشدار و خیری است
که باید هر مسول نا آگاه و خواب رفته ای را بیدار کند
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
عکس جالبیه و مشکل شون خیلی ریشه ای
مادر مر از استرسه ...دستاش رو ببینید.....پدر هم پر از انقباض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ببین چه بلایی سر بابا مامان آورده که پدر و مادر همچنین کاری کردن
تمساح همچنین کاری نمیکنه
وای بر سینما با این .......
ناشناس
| France |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
یکی رو بیارید که چه کردید با این مملکت که به اینجا رسیده
متاسفانه والدین قاتل برای توجیه قتل هر داستانی می توانند علیه فرزند خود تعریف کنند حتی اگر این داستان ها واقعی هم باشند باز والدین مقصر تربیت چنین فرزندی هستند
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
وای بر کسانی که قضاوت یک جانبه می کنند.وای بر کسانی که خود را علامه دهر می دانند ولی درک درستی از واقعیت ها ندارند. این پدر و مادر را به مخاطبین احساساتی تابناک بسپارید و عاقبت کارشان را ببینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
جناب زنبوری احتیاجی به قضاوت و علامه دهر بودن نیست نام کسانی که می توانند فرزند حود را بکشند و تکه تکه کنند پدر و مادر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بعنوان مادر دوفرزند،بعدازشنیدن ماجرا خیلی گریه کردم، گریه برای پسرخلاقی که پایان زندگیش چنین شد، وبرای پدرمادری که اینطور به بیچارگی واستیصال رسیدندتادست به چنین جنایت وحشیانه ای بزنند،وضعیت ما مردم ، درروزگار سخت فعلی، مانند فیلم های هانکه فرانسوی شده،واقعا نمی توان براحتی برای هیچ طرفی دست به قضاوت زد، بچه ها امتداد وجودی ماهستند مگرمی توان آنهارا اینچنین ازبین برد؟آیا ما ازپرونده سلامت روان این پیرزن وپیرمردخبرداریم که بتوانیم براحتی به آنها ناسزابگوییم؟آیا ما از بحران های روحی وروانی واقتصادی مقتول معصوم خبرداشتیم وبداداین خانواده نرسیدیم ؟مرگ فجیعی است اما فجیع تراز آن دنبال مقصر گشتن آنی ماست !
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
نمیشه قضاوت کرد چون ابعاد ماجرا و دلایل وقوع این عمل هنوز مشخص نشده است ولی به عنوان یه آدم معمولی که همه در این موارد احساسات مشترکی داریم واقعا این خیلی سخته یه پدر و الخصوص یه مادر بخواهد بپذیرد که فرزندش رو از بین ببره و ظاهراً همین یه فرزند رو هم داشتن پس شرایط ارتکاب باز سخت تر میشه قابل درک نیست این عمل ، جا داره تحقیقاتی در زمینه روانشناسی و جامعه شناسی انجام بشه و موضوع مو شکافی بشه تا شاهد تکرار چنین مسائل دلخراشی نباشیم انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بحث پدر و مادر به کنار. کدام انسانی می تونه یک انسان دیگر را بکشد و بعد تکه تکه کند. الان بحث انسان بودن است ، پدر و مادر بودن در مرحله بعدیست.
ببین پدر و مادر را به کجا رسانده است این هنرمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
قضاوت بیجا نکنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شما به هر جا هم برسی تیکه تیکه کردن بدن بچه ات توی حموم بعد از مرگش یک لول دیگست، مطمئنا مشکل روانی داره که حتی بعد از قتل اینقدر راحت می تونی بدن یک ادم رو تیکه تیکه کنه بچه خودت جای خود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
چرا چرت و پرت ميگي مرد ناحسابي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اون نیست که از خودش دفاع کنه یا حرفی بزنه. قطعا افراد جانی رو هم اینچنین سلاخی نمیکنند. کاش پدر و مادر به جای فرزند خودشون رو کشته بودند. قتل یک انسان هیچ توجیهی نداره چه برسه که فرزند هم باشه. اونهم به این حد از فاجعه و خشونت.
وقتی پدری 80 ساله دست به چنین قتلی می زند وتبعاتش را می پذیرد یعنی به معنای واقعی کلمه ذله و خون به دلش شده سالها.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شما از روی عصبانیت ممکنه کسی رو بکشی ولی برای اینکه بدنش رو تیکه تیکه کنی مثل گوسفند مطمئنا دلیلی جز مشکل روانی نداری و مطمئنا این ادم از این کار لذت می برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اینقدر زود قضاوت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
لزومی به بی قانونی و جنایت نبود قطع رابطه میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
10:43
پدر گفته چون قادر نبوده جنازه را بیرون ببرد بناچار مثله کرده...شم"ا لذتش" را از کجا آوردی
ناشناس
| France |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ذله خوب چطور یه انسانی رو مثله کرده.من سر مرغو نمیتونم ببرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اگر از دست فرزندشان ذله شده بودند به مراجع قانونی شکایت می کردند. قطعا هزینه روانی و حیثیتی کمتری از قتل و مثله کردن داشت.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
حالا که مشخص شده سال 90 هم دختر و دامادش رو به همین وضع کشته بازهم لذت رو اشتباه می دونی توی نظر من؟
عزیز من این دو نفر یا حداقل پدره کاملا psychopath هستش و با تست مشخص می شه از نحوه حمل و مراحل صحبت کردن این زوج من می تونم بگم توی دوران زندگیشون این دونفر باز هم مرتکب قتل شدن و الان بخاطر اینکه پیر شدن اشتباه کردن و لو رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ذله بود خودش رو میکشت نه این بدبخت رو
با چه منطقی شما می تونید قتل یک دختربچه رو با یک مرد کامل بالغ مقایسه کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
قتل فرزند در هر سنی وحشتناک است و منطقی برای تفاوت بین آنها وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
منظورت اینه که دختر بچه از مرد کمتر ارزش داره ؟؟
تو دیگه کی هستی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
فکر کنم منظورشون این بود که ان دختر بچه اجازه زندگی دور از پدر و مادرش را نداشت اما یک مرد بزرگ طبیعی است که مستقل زندگی کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
با این منطق که همه انسانها با هم برابرند و پدر حق ندارد فرزندش را بکشد چه دختر باشد چه پسر البته درک این موضوع برای بضعی نوابغ مشکل است
احتمالا باباش خيلي سرهنگي برخورد كرده گفته ميري يا مي كشمت!= سرهنگ بازنشسته
ممكنه بچه هنرمندانه گفته نه بابا حتما الكي ميگه مثل دفعه قبلي.= بچه لوس پولدارا
شايد ازين هنرمنداي هپروتي مو بلند بوده كه با دنياي واقعيت ارتباط ضعيفي داشته.=عكسشو ببين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
تحلیلت قشنگ بود و به واقعیت نزدیک.
قتل از طرف هر که باشد، قتل است. حالا از نظر حقوقی می خواین مجازات کنید می خواین نکنید. مطمئنم گناه کسی که فرزندش رو می کشه عقوبت بیشتری داره نسبت به بقیه ی قتل ها
و چه تلخ که تاریخ پس از هزار سال تکرار شد بابک خرم دین توسط خلیفه عباسی تکه تکه شد و اینبار توسط والدینش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اون بابک هم یک خوشباش مسئولیت گریز بود ؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شرم و حیا و شرف هم چیز خوبیه
یک ذره غیرت و شعور داشته باش
بابک خرمدین اسطوره این کشور و ملت را با این فرد مقایسه کردن خیلی نامردیه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
چه آبکی بود حرفت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اون بابک هم اینجوری مردم به مرگش راضی کرده بود و جون به لب رسونده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اون بابک بزرگ مردی بود که علیه سلطه خلفای عرب جنگید و اینهم هنرمندی که به دنیای مدرن تعلق داشت و قربانی همان افکار خلفا شد.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ناشناس 8:36 اتفاقا پدر ایشون یک نژادپرست تمام عیار بود و قربانی همین خوی وحشی نژادپرستی نشان از سنگ دل بودن ایشان داشت متاسفانه هیچکجا به این مطلب اشاره نمیشود
هیچ پدر و مادری فرزندش را که سالها براش زحمت کشیده بکشه مگر اینکه به جنون برسه حالا بر اثر چی الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
به جنون هم برسه خودش رو میکشه نه فرزندش رو بعدم تکه تکه نمیکنه
هيچ منظر حقوقي نداره يك جنايات در كمال آرامش بوده
حرفهاي اين مثلا پدر هيج سنديتي نداره اين بنده خدا اصلا ايران نبوده به اصرار مادر برميگرده و بزرگترين اشتباهش همين بوده حتي اگر اين مرحوم بدترين فرزند هم بوده من در مقام يك مادر نمي تونم تصور كنم بچه امو بكشم ببرم تو حموم با خيال راحت تيكه تيكه كنم بندازم تو كيسه زباله ببرم آشغالي قطعا اين مثلا پدر و مادر مشكل روحي داشتن از يه انسان همچين كاري بر نمياد
در ضمن ايشون يه خواهر مفقود شده هم داره تحقيق كنيد پدر مادر گفتن نمي دونيم كجاست سالهاست از اون بنده خدا هم خبري نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شاید هم اصلا بچه خودشون نیست شاید اونو دزدیده باشند باید تست دی ان ای بگیره قاضی . اغلب این موارد بچه های خودشون نیستند ولی چون زمان زیادی سپری شده است کسی شک نمی کنه ولی امکان داره شایدم این کارگردان به چیزهایی پی برده بوده و اونا به خاطر اینکه جرمشون مشخص نشه اونو کشته اند
واقعا جامعه به حد انفجار روانی رسیده و باید به حال روان مردم فکری کرد درسته اقتصاد مشکل اول مملکت ماست اما تضادهای فرهنگی و مشکلات و عواقب ناشی از اختلاف فاحش فرهنگی نسل جدید و نسل های قبل رو باید به شکل علمی و منطقی بررسی کرد ، واقعا اتفاقاتی در ایران عزیز داره میافته که دردناکه و مسئولین امر فقط دنبال مسائل سیاسی و اعتقادی خودشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
کاملا با حرف شما موافقم و منطقی می باشد.
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شما فعلا یه فکری به حال وضضعیت همسر ازاری در اروپا بکن که در دوران کرونا رواج پیدا کرده خیلی نگران ما نباش
از کوزه همان تراود که در اوست.. حال روانی‌ جامعه خوب نیست..
در اطراف خودمون افرادی را طی سالها می شناسیم که گاهی می گوییم ای کاش پدر و مادرش یه جو غیرت داشتن و این موجود لجن رو می کشتن .
اما خدا می داند ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
چرا برای حل مشکلات هیچ راهی غیر از قتل ندارید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اما خدا بهتر می داند که اصل مسئله چیست
و این که قتل به این فجیعی کار یک روانی هست
زحل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
چقدر کامنت شما دور از رحم و انسانیت هست.
هیچ انسانی به دلیل غیرتی شدن اجازه و برتری به دسگری نداره که بخواد زندگی رو ازش بگیره و بکشدش!
همه ی ما سرشار از گناهان محتلف هستیم و نمیتونیم بگیم که چون کسی آبروی ما رو برده حق کشتن اون آدم رو داریم. کلماتی مثل غیرت،آبرو و از این دست مفاهیم ذهنی و انتزاعی هستند که جامعه ای که از لحاظ دانش و بلوغ فکری ناسالم‌هست بهش چنگ میرنه تا توجیهی برای افکار پلیدش پیدا کنه. رندگی و‌حق زنده بودن کمترین حق انسانی هست و هیچ بشری حق نداره اون رو از انسان بگیره. چون هیچ بشری توان زندگی دوباره بخشیدن به یک‌مرده رو نداره....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
مواظب خودت باش
هنرمند بوده! واقعا هنرمند بوده که پدر پیر و ۸۱ ساله را وادار به قتل کرده است. اابته مادر و نظام آموزش رسمی و جامعه هم به سهم خودشان در تربیت چنین افرادی مقصرند . پدر به علت شغل نظامی بیشتر دور از خانواده بوده . در هر حال قتل یک فرد توجیه ندارد و آن هم به این شیوه بی رحمانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
تو ایران همیشه مقتول مقصر هست.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
و مادر که به تنهایی مسئول تربیت فرزند است . پدر مظلوم که بیرون خانه بوده باید حق کشتار داشته باشد
روی سخنم با پدر کارگردان و کسانی هست که میگن حتما از دست پسرش ذله شده بود. آیا این پدر نمی تونست مشکل بین خودش و پسرش را به شیوه درستی حل کنه؟ حتما باید این قتل را انجام می داد؟ جامعه امروز ایران به اندازه کافی دچار خشونت هست این اخبار بدتر باعث میشه حاشیه امنی برای کسانی که خود را در قتل محق می دانند پیش بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
شاید می ترسیده اگر شکایت کند همین بلا را پسر به سرش آورد
نامی
| Slovakia |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ناشناس چقدر راحت حق کشتن فرزند رو به پدر می دهید. از امثال شما باید ترسید.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
کسانی که قتل فرزند به دست پدر را توجیه می کنند خودشان قاتل بالقوه و خطرناک اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
تا وقتی سیستم دادستانی به نحوی است که زور با دزد و سود با خلافکار و زحمت و درد سر با مال باخته و محق هست،



طبیعیه که هر کس اقدام خودش را موثرتر بداند!
فقط پدر و مادر مقتول و خود مقتول می دانند که واقعیت چیست
پس بیخود غیبت نکنید و تهمت نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
برای قطعه قطعه کردنی یکی قصابباید باشی فقط و تیمارستان جات هست.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
قتلی به شدت فجیع با نقشه و برنامه ریزی قبلی انجام شده و کسی حق انتقاد ندارد چون نباید غیبت قاتل را کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
مثله شدن به شیوه داعش و خلفای عرب رخ داده و شما می گویید مسیله بین خودشان بوده؟
به چه روز هایی افتاده ایم! هیچ و پوچی از درون مایه اش گرفت... گر که فهمیدی نباشد عاقبت.
من فقط گریستم ! چرا پدر و مادری به جایی برسند که بتواند بکشند ، قطعه کنند و بگویند راحت شدیم . باورم نمی شود . این ها حال عادی ندارند ، خودشان نیستند ، جایی... نه جاهایی اشکال دارد .......... خیلی اشکال دارد . خدایا ......
مرده که زبان نداره از خودش دفاع کنه.پدر و مادر هم نتیجه تربیت خودشونو میبینن.اگر از کودکی ناسازگار بوده چرا برای درمان ناسازگاریش به روانشناس مراجعه نکردید.این مرحوم ریشه مشکلاتش از همون کودکی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
پدر به نسل جبهه و جنگ تعلق داشته و همه زندگی را از زاویه دید خود می دیده و فرزند فردی بوده که در دنیای مدرن رشد کرده و افکارش متعلق به این دنیا بوده و تضاد عقاید که حکومت هم مسب اصلی آن است باعث چنین جنایت فجیعی شده زیرا اگر حکومت افکار و اندیشه ای مدرن را درک و سعی در سزکوب آنها نمی کرد پیروان حکومت هم سعی در پاک کردن افکار غیر خودی نمی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
جناب ناشناس۸.۴۳
پدر اینجانب هم ارتشی زمان جنگ بود .بسیار بیشتر از این قاتل هم در جبهه حضور داشت.ما هم سه تا خواهر هستیم.ایشان هیچوقت با عقاید ما مخالفت نکرد بلکه حمایت کرد.هیچوقت هم اقدام به قتل یا تهدید به قتل ما نکرد.من هم کوچکترین فرزند خانواده ام تا الان هم ازدواج نکردم.در استانه چهل سالگی هم هستم.این اقا مشکلش از جای دگ بوده نه جنگ و پادگان.
من واقعا هیچ نظری ندارم.تنها چیزی که به نظرم میاد اینه که این پدر و مادر حتی بدون هیچ مجازات مدنی ، در این آخر عمری به جز عذاب وجدان و نوعی دیوانگی از زندگی نصیبی نخواهند داشت.واقعا تا لحظه مرگ هیچ لذتی از زندگیشان نخواهند برد و فقط زجر خواهند کشید
قتل فرزند توسط والدین به این شکل یک فاجعه اخلاقی در حد حادثه چرنوبیل است...اگر دهها سطر از وحشتناک بودن این جنایت فجیع هم بنویسیم هم کم است
جامعه ای که در آن تورم لجام گسیخته دائمی وجود داشته باشد حاصل آن فقر و تنگدستی روزافزون و جرم و جنایت می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
البته این نشان‌دهنده فقر شدید فرهنگی هستش. سیستم آموزش و پرورش رو باید کوبید و از نوع ساخت.
خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه انشالله
تو این عکس اصلا نگاه مهربانانه ای به پدر و مادرش نداره
باید دید آیا شش سال حضور در منطقه عملیاتی جنگی تاثیری روی روان پدر داشته یا خیر. حضور در یک میدان قتلگاه شش ساله تاثیری دا‌شته یا نداشته.
بنظر بنده نشر عکس خانوادگی این بندگان خدا خصوصا عکس پدر و مادر که دچار چنین مصیبت و فاجعه ای شدند درست نیست.
نشر این اتفاق خودش باعث گسترش این چنین جنایت هایی میشه
بهتره درباره صحبت نکنید و نشرش ندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
باید نشر داده بشه. به چشم بیاد، در خاطره ها بمونه بلکه مسوولین تکونی بخورند و راه حل پیشه کنند.
فقط پناه بر خدا از شیطان ...پناه بر خداوند ....
حیوون با بچش همچین کاری نمیکنه
هرچقدر هم بد بهتر بود اونو دست قانون میسپرد نه اینکه بکشتش
در ضمن احساس به فرزند کجاست پس؟
این همه تو قران و کتابا اومده و از حس ناب پدر مادرا به فرزندانشون گفته
اما این قتل و پس از اون مثله کردن جسد همه اینارو زیر سوال میبره
نمی دانم واقعیت مساله چیست ولی به نظرم می رسد که اینها با هم موضوعی مهم اختلاف مالی داشته اند. بهانه هایب پدر قاتل بسیار من درآوردی و غیر موجه به نظر می رسد. باید منتظر سیر پرونده و اشکار شدن حقیت بود. چندین مورد قتل فرزند و پدر بخاطر اختلاف مالی را شاهد بوده ام. در اینجا هم بوی اختلاف مالی به مشام می رسد.
اولا که قتل به دست پدر و مادر یعنی فاجعه و مشکل روانی پدر مادر. دوما‌" این بنده خدا رو به نامردی کشتن . آخه کی فک میکنه که مادرش تو غذاش ماده بیهوشی بریزه و بخواد بکشدش ؟ اگه واقعا از دستش عصبانی بودین دعوا و کتک کاری میکردین . یکی میزدین یکی میخوردین . اما نامردی پدر و مادر اینجا به اوج میرسه . سوم اینکه اذیتت میکرد؟‌یه روز که رفت بیرون قفل در رو عوض میکردی و دیگه تو خونه ات راش نمیدادی . سرو صدا میکرد پلیس رو خبر میکردی . اما این قتل فقط و فقط از یک بیمار روانی بر میاد . طفلک بابک بیچاره نیست که از خودش دفاع کنه . لعنت به پدر مادر بی وجدانش . البته ارتشی ها یه عده شون تو خونه خیلی به زن وبچه شون سخت میگیرن . شاید این بیچاره هم در اثر همین سختگیریها مشکلاتی داشته ولی در هر صورت پدر و مادر صددرصد مقصرن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
موافقم
نوع جنایت و خونسردی پدر و مادر مقتول در هنگام حمل کیسه های جید نشان دهنده این موضوع است که احتمالا انها در طول عمر خود مرتکب قتل های دیگر شده اند که در پلیس اگاهی مشخص خواهد شد این جنایتاکاران باید بشدت مجازات شوند
خداوند بابک خرمدین هنرمند ارزشمند و دانش اموخته هنرهای زیبا دانشگاه تهران را ببخشاید و بیامرزد
هیچ کس تو دنیا حق قتل رو نداره و هیچگونه جای توجیه رو نداره. همه خانواده ها به نوعی مشکل دارن اگر قرار باشه هر کس خودش دادگاه خصوصی تشکیل بده پس حتما در هر خانواده یک قتل انجام میشود. پس کار این پدر و مادر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست حتی اگر پسرشون بدترین پسر دنیا باشه، واقعا متاسف و متاثر شدم از اینکه اینچنین خشونتها داره زیاد میشه.
به نظر شما امریکا هم 20 و 30 داره از این خبرها غوغا برپا کنه و بگه در ایران آخر زمان فرارسیده؟
هزار بار: جامعه در حال فروپاشی است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
فروپاشی اجتماعی خیلی وقته مثل اروپای شرقی
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
خانواده در ایران در حال فروپاشی هستش چرا اولویت رو به تربیت فرزند نمی دین. بیا اینم نتیجه تک فرزندی
خب خبرگزاری‌ها در مورد مجازات احتمالی مادر دقیق نبودند، قبول. اما حبس درجه پنجم و ششم دقیقا یعنی چی؟ چراجناب زارع درست حرف نمی‌زنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
یعنی یک مجازات خفیف که بزودی مشمول آزادی مشروط یا عفو خواهد شد جا نگرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
حبس درجه پنج:
بیش از دو تا پنج سال
حبس درجه شش:
بیش از شش ماه تا دوسال
این اتفاقات تو هر کشوری که شما اسم ببری داره سالیانه رخ میده حتی فجیع تر. به نظرم موردی بهش نگاه کنیم بهتره تا به کل جامعه تعمیم بدیم. البته باید در مورد این موضوع تحقیقات آماری انجام بشه تا ببینن ریشه اش مشکلات روانی فردی هست یا تاثیرات فرهنگی جامعه.
اگه این کارگردان خواهر مفقود شده ای هم داشته باشه باید تست دی ان ای از ایشون و پدر ومادرش گرفته بشه امکان داده این پدر و مادر واقعی این مرد نبوده باشند و این کارگردان بهش پی برده بوده یعنی به خلاف اونا پی برده باشه حتی شاید دختر که اونو هم دزدیده بودند را به قتل رسانده باشند و کارگردان متوجه شده ولی مردد بوده که چیکار باید بکنه اونا هم پیش دستی کردند و کشتند که جرمشون را پنهان کنند . شما فکر نکنید این موارد در کشورهای دیگه اتفاق افتاده است . پدر و مادرهایی که با مشکل فرزند نداشتن روبرو هستند کودکی را می دزدند و به عنوان فرزند بزرگ می کنند بعد از اونجا که خداوند به احوال ادمها بیشتر عارف هستش وقتی با مشکلات اون بچه روبرو می شوند چون طاقت ندارند و بچه از خون و پوست و گوشت خودشون نیست می خواهند از شرش خلاص شوند و از بین می برندش این هم می تونه علت این قتل باشه قاضی باید همه جوانب را در نظر بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
دیگه خیلی سخت شد!
ممکنه یکی در حال اوج عصبانیت و حالت جنون به کسی حمله کنه و بکشه طرف را اما اینکه در آرامش و به دور از هیجان و حتی جنون آنی با نقشه قبلی به طرف خواب آور بدهی بعدش سر فرصت تکه تکه اش کنی آیا چیزی جز جنون و دیوانگی شیطانی چیز دیگری هست؟
پدر و مادرش مشکل روانیشون معلوم شه، آزاد میشن به همین راحتی!!
بابک خرمدین۱۰۰۰سال پیش تکه تکه شد در راه وطن توسط دشمن
امروز همان شد توسط والدین
جامعه بیمار
فروپاشی فرهنگی ....
متاسفانه جامعه ایرانی جسارت تغییر را ندارد .والا در دادن چک سفید امضا به پدر و مادر از نظر اختیار و احترام عدم پاسخگویی باید تجدید نظر کرد. هرچه قدمت جامعه ای بیشتر باشد سنتی تر و محافظه کار تر و کم جسارت تر می شود فکری برای این همه تاریخ و تمدن و فرهنگ باید کرد.
عوارض جنگ وخشونت بعد از سالها هم وجود دارد وای به عوارض احوالات فعلی که هزاران برابر بدتر از زمان جنگ است.
عوض نظرات صد تا یه غاز از متخصصین روانشناس، جامعه شناس و جرم شناس بخواهید موضوع را مطالعه کنند و نظراتی بدهند که به درد مردم فلاکت زده این جامعه بخورد.
من فکر می کنم پدر و مادر او را نکشته اند. احتمالا فردی او را کشته که برای پدر و مادر وی مثل فرزند عزیز است و والدین دارند خود را قربانی می کنند. ویا اصلا از جسد مثله شده آزمایش دی ان ای گرفته شده یا نه؟ ممکن است بابک کشته نشده بلکه در خانه یکی را کشته و پدر و مادر او را در جایی مخفی کرده ا ند و این داستان را سر هم کرده اند.
بله،مجازات مادر در معاونت قتل پانزده سال،پدر سه تا پنج سال،جالب نیست؟ زنها فقط موقع رای ارزش دارند!
من کاری به این بنده خدا ندارم اما متاسفانه برخی افراد دانشگاه رو با جای دیگه اشتباه میگیرن وکلا هدفی جز مسائلی مثل دوستی وروابط ناجور ندارن ودرس هاشون رو هم با منت کشی از استاد وتقلب ومشروط شدن میگذرونن مخصوصا متاسفانه برخی از دختران که هم بخاطر نمره ویا مسائل دیگه به رابطه با استاد متمایل میشن وخودشون پا پیش میذارن وبرخی اساتید هم از خدا خواسته قبول میکنن اما باید هم نظارت بیشتری بشه هم اساتید ودانشجویان حواسشون رو خیلی جمع کنن چرا که دانشگاه محل دوست یابی وبرطرف کردن نیازهای غریزی نیستش.
پدرش نظامی بوده از چکش و کلید به خدا پناه می بریم
عوض پیدا کردن گردن برای طناب دنبال علل این حادثه بگردید شاید بتونید یک پدیده نو ظهور اسیب زای اجتماعي پیدا کنید چون این داستان غم انگیز خیلی غیر طبیعی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
درود بر شما
کاملا موافقم خیلی غیر طبیعی هست همه جوره
اصلا مشکل ما این است که فکر میکنیم دیگر میشود مثل قبل زندگی کرد غرب با تمام بدی ها خیلی وقت به این نتیجه رسید که فرزند وقتی به یک حدی رسید و خواسته های او با والدین بسیار متفاوت باید مستقل زندگی کند و پدر و مادر حق این را دارند که بقیه عمر را در آرامش زندگی کنند. من نمیخواهم قضاوت کنم ولی ریشه خیلی از این مشکلات همین عدم استقلال که وقتی تفاوت شدید دیدگاه و زندگی شخصی باعث سلب آرامش میشود اینها دیگر در یک خانه نمیتوانند زندگی کنند شاید اگر این بابک خانه مستقلی میگرفت و این کارها را در خانه خود انجام میداد دیگر این پدر پیر که تربیت نظامی داشته اینقدر عذاب نمی کشید و دست به این جنایت هولناک نمیزد. باید پذیرفت که جامعه اکنون بخاطر تغییر شدید نمیتواند مانند گذشته و با تبلیغ زندگی گذشته این همه تغییرات را مخفی کند
این بشر چه بلابی بر سر پدر مادرش آورده که به کمر به قتلش بستند هر چه هست بابک عاق والدین بده و مقصر و معلوم نیست پشت پرده چه فجایعی بوده!
با سلام
جوانی را می شناسم که با پدر و مادرش اختلاف شدید داشت.حتی این اختلافها به درگیری فیزیکی و تماس با پلیس هم منجر میشد.تا اینکه اون جوون توی یک شهر دور شغل پیدا کرد و از پدر و مادرش جدا شد.الان هم اونجا ازدواج کرده و چند تا فرزند دارد.من همیشه فکر میکنم خیلی مواقع دوری و دوستی برای ما ایرانیها بهتر است و منجر به اینگونه فجایع نمی گردد.وسلام
بطور قطع پدر و مادر یقین داشته اند هر شکایتی که از پسرشان کنند راه به جایی نخواهد برد نه پلیس نه قضاییه هیچکدام مشکلشان را حل نمی کردند شاید هم از پسرشان شکایت کرده اند و به جایی نرسیده اند .....
پاسخ ها
عجب
| Netherlands |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
پس شما هم با هرکسی به توافق نرسی با چاقو ‌تکه تکه اش میکنی!؟ برو‌ دکتر پدرجان!
سلام،پدر و مادری میشناسم که فرزندی دارند چهل ساله و دارای آپارتمان مستقل اما حاضر به جدا شدن از آنها نیست و دائم خانواده اش را اذیت میکند هیچ مفر قانونی برای رهایی از اوندارند
مسئله پیچیده تر از ظواهر امر است قضاوت انی سطحی نگری است
تو قتل فجیع هم تو دنیا اول شدیم
قابل توجه اونهایی که جسورانه از پدر ستمگر دفاع کردند :
مطلعید که به دو قتل دیگر هم اعتراف کردند؟
گویا با همون روش و جالبه با همون انگیزه فساد اخلاق.
بهتره بازپرس محترم از پادگان محل خدمت ایشان یه تحقیقی بعمل بیارن ببین از سربازها یا دیگر کادر کسی مفقود نشده چون قتل کسب و کار جناب سرهنگ بوده.و با ابراز تاسف فراوان که درجه سرهنگی به چه ادم بی لیاقتی داده شده.البته ما یه همسایه داشتیم که میگفت این درجه ها با ملاقه داده میشه.دیگه خدا داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
متاسفانه واقعا بعضی ها بی وجدان هستن.... جای مقتول و قاتل و عوض کردن
ایا بهشت زیر پای مادرا ن است
درواقعیت اینطور نیست خیلی وقتها حهنم زیر پای اها است
این قانون قرون وسطایی که پدر میتونه بچه اش را بکشد و قصاص نشه و حداکثر ده سال زندان واقعا مسخره است و باید تغییر کند. در عصر حجر که زندگی نمیکنیم!
سانسور نکنید لطفا!
با دیدن عکس این پدر و مادر مجرم یاد سریالها داخلی میوفتم که افراد مافیائی و مجرم کراوات میزنند! عجب عکس انتخاب کردین
از کشتن لذت میبرن به غیراز این کسانه دیگر گشتن شیطان سفت به همین راحتی
دیگه چیزی براتون نمینویسم. مگه چه ایرادی داشت
خداوند قتل نفس را حرام کرده است حتی سقط جنین را.... اولین داوری در روز قیامت پیرامون خون است. مقتول دست قاتل را به دست گرفته ونزد خدا دادخواهی می کند....متاسفم. موضوع از جنبه اخلاقی تربیتی روانی حقوقی ابعاد مختلف دارد در این مواقع بیشتر باید مراقب روح و روان مردم بود که چنین اخباری علاوه بر جریحه دار نمودن افراد عادی سازی نشود.

قال الامام الصادق - عَلَيْهِ السَّلامُ - : اَكثِرُوا مِنْ قُبْلَةِ اَوْلادِكُمْ فَاِنَّ لَكُمْ بِكُلِّ قُبْلَةٍ دَرَجَةً.
امام صادق - عليه السلام - فرمود: فرزندان خود را بسيار ببوسيد زيرا براي شما در هر بوسيدن درجه‌اي است.

«بحار الانوار، ج101، ص92»
نظرات ملت را در این خبر بخوانید حداقل شش هفت قاتل بالقوه بینشون پیدا میکنید!!!! عده ای سعی دارن این کثافتکاری را توجیه کنند! یعنی خودشون هم ممکنه یه روزی دست به جنایت بزنن چون برایش توجیه پیدا میکنن!!!!!!! سلامت روان جامعه را به فنا داده اید!
قتل یک انسان به هر دلیلی قابل قبول نیست هیچکس حق نداره حق زندگی یک انسان رو بگیر حالا هر دلیلی داشته باشیم خدا به ما حیات داد خودشم مرگ رو به ما میده ما انسان ها حق تصمیم برای حیات یا مرگ یه انسان دیگر رو نداریم
همه جای دنیا از این اتفاقات می افتد ولی در فرهنگ ما این اتفاق نادر است.
نظری ندارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار