بازدید 22389
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت

واکسن کرونا «اجباری» نیست/ افزایش خطر کرونا در هوای آلوده/ حداقل ۴۲ میلیون دوز واکسن نیاز داریم/ در فاز آزمایشی واکسن‌های خارجی شرکت نمی‌کنیم/ قیمت واکسن کواکس قطعا زیر ۱۰ دلار است/ امتحانات حضوری در دانشگاه، به هیچ وجه!

اظهارات ضد واکسن؟ بهتر است بگوییم اظهارات ضد علم و ضد تکنولوژی! در همین راستا شاهد بودیم که در همین کشور کتاب مرجع پزشکی را هم سوزانده اند و این مباحث چیز تازه‌ای نیست. یا حتی اگر برگردیم در تاریخ خودمان، افرادی بودند که در زمان امیرکبیر در رابطه با واکسن آبله و ... مقابله می‌کردند و می‌گفتند، اگر این واکسن را بزنید شیطان یا جن و ... وارد بدن تان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 03 January 2021
تابناک اجتماعیاز برنامه ریزی دولت برای خرید واکسن تا موعد ورود واکسن به کشور، میزان نیاز کشور به واکسن و حتی موعد رونمایی از واکسن نهایی شده تولید داخل، در نشست خبری امروز معاون «بهداشت» وزرات بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اصحاب رسانه نکات جالب توجه بسیاری مطرح شد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ضد واکسن از سوی برخی گروه‌های خاص، گفت: بهتر است بگوییم اظهارات ضد علم و ضد تکنولوژی! در همین راستا شاهد بودیم که در همین کشور کتاب مرجع پزشکی را هم سوزانده اند و این مباحث چیز تازه‌ای نیست. یا حتی اگر برگردیم در تاریخ خودمان، افرادی بودند که در زمان امیرکبیر در رابطه با واکسن آبله و... مقابله می‌کردند و می‌گفتند اگر این واکسن را بزنید شیطان یا جن و ... وارد بدنتان می‌شود.

وی افزود: متاسفانه از این اظهارات همیشه بوده و البته مختص ایران هم نیست و در امریکا و کشور‌های دیگر هم گروه‌هایی هستند که با زدن واکسن مخالف هستند و این موضوع فقط به گروه‌های خاص کشور ما مربوط نیست. البته دو نوع مخالفت وجود دارد؛ برخی‌ می‌گویند شاید به این واکسن اطمینان نداریم و نمی‌زنیم و عده‌ای هستند که کلا مخالفند و می‌گویند واکسن نزنید و یک اسمی را هم می‌گذارند و می‌گویند داروی فلان را استفاده کنید.
 
واکسن کرونا «اجباری» نیست/ افزایش میزان کشندگی کرونا در هوای آلوده/ حداقل ۴۲ میلیون دوز واکسن نیاز داریم
 
رئیسی ادامه داد: وقتی داریم برای تولید و خرید واکسن اقدام می‌کنیم، این واکنش وزارت بهداشت است و این اظهارات هیچ تاثیری در برنامه وزارت بهداشت ندارد.

وی افزود: واکسنی مثل واکسن کرونا باید در دسته واکسن‌هایی مثل آنفلوآنزا به آن نگاه کرد و تزریق آن اجباری نیست. نوعی از واکسیناسیون مثل فلج اطفال هم در کشور انجام می‌شود که موضوع آن متفاوت است. در نتیجه افرادی که نمی‌خواهند واکسن بزنند، می‌توانند این کار را انجام ندهند و این واکسن خاص را نزنند؛ این واکسن خاص اجباری نیست، اما واکسیناسیون روتین کشور مثل واکسن فلج اطفال، ب ث ژ و ... داستانشان متفاوت است.
 
رییسی در پاسخ به سوال دیگری درباره خرید واکسن کرونا و زمان دسترسی به اولین محموله این واکسن و اولویت‌های دریافت آن، گفت: اقدامات زیادی انجام شد تا بتوانیم واکسنی را وارد کشور کنیم که مطمئن باشد.

وی گفت: در صحبت‌های رییس جمهور و وزیر بهداشت نیز تاکید شد که سیاست کشور ما این نبود که فاز یک و دو انسانی واکسن کرونا توسط کمپانی خارجی در کشور ما اجرا شود. بعضی کشور‌ها مثل کشور‌های حاشیه خلیج فارس درست است که واکسن زدند، اما در فاز آزمایشی واکسن شرکت کردند و کشور ما نپذیرفت در این فاز شرکت کند.

رییسی ادامه داد: کشور ما در این زمینه دو شرط گذاشته است؛ اول اینکه یا واکسن تولید داخلی خودش باشد و یا اینکه با کشور دیگری شریک و تکنولوژی وارد کشور شود و آن زمان می‌توان فاز‌های مختلف را انجام داد.

وی افزود: مهم‌ترین راه پیگیری و تهیه واکسن، صندوق کوواکس است که ۷۰ کشور در آن جمع شده‌اند تا برای عدالت در توزیع واکسن، کشور‌های ثروتمند واکسن را از تولیدکنندگان بگیرند و در این صندوق قرار بگیرد تا بین کشور‌ها عادلانه توزیع شود.

رییسی درباره قیمت این واکسن گفت: واکسن در دنیا بین ۲.۱۹ تا ۴۴ دلار بسته به نوع واکسن قیمت دارد. حال واکسن‌هایی که در صندوق کووکس می‌آیند، بسته به اینکه واکسن را به کدام کشور می‌دهند، در یکجایی سوبسید می‌دهند و در یکجا هم قیمتش بالاتر است. قطعا واکسنی که وارد کشور ما شده و به آن دسترسی پیدا می‌کنیم، بحث قیمتش مطرح نیست، بلکه باید واکسنی باشد که شرایط لازم ما را داشته باشد و البته قطعا واکسنی که وارد کشور می‌شود، زیر ۱۰ دلار است.
 
وی افزود: در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از صندوق کوواکس پیگیری می‌کنیم. ۵۵ میلیون دلاری که باید به این صندوق واریز شود هم در حال پیگیری است. بسیار امیدواریم قبل از فروردین ۱۴۰۰ تعدادی واکسن وارد کنیم تا بر اساس اولویت این واکسن‌ها تزریق شود.
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار دقت کردند و البته این همراه با تغییر سبک زندگی بوده است. نتیجه این تلاش باعث شده که هموطنان زیادی در سلامت بمانند. با توجه به این‌که میزان ورودی بیمارستان‌ها به کمتر از یک چهارم و میزان مرگ و میر نیز حداقل به یک سوم رسیده، خبر بسیار خوبی است. نکته مهم این است که باید به تجربه‌های ۱۰ تا ۱۱ ماه اخیر توجه کنیم. در اواخر اردیبهشت وضعیت ما بسیار خوب بود، اما درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود ۲۷ درصد رسید و شاهد خیز جدید بیماری در سطح کشور بودیم.

وی افزود: هیچ عاملی به تنهایی در کاهش بیماری موثر نیست. ماسک زدن و کاهش دورهمی‌ها و اعمال محدودیت‌ها موثر است. تعداد تست‌ها افزایش یافت. شهر‌های قرمز در آبان ماه با محدودیت شدید اعلام شد و در اول آذر نیز ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز اعلام شدند. در نیمه دوم آذر ماه شاهد افت بیماری بودیم که بعد از آن، طرح شهید سلیمانی نیز اجرا شد. همه این عوامل باعث شده که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۶ درصد برسد. این عوامل دست به دست هم داده تا این نتیجه حاصل شود و هر یک از این عوامل مخدوش شود، مستعد خیز بیماری خواهیم بود. کشور ما مستعد است که در بهمن یا اسفند دچار خیز بیماری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک عمومی شده و همه استفاده می‌کنند. بار‌ها ذکر شد که تجمع‌ها زیر یک سقف و در فضایی که تهویه مناسب ندارد، می‌تواند مهم‌ترین عامل سرایت ویروس کرونا باشد. بیش از ۴۰۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و حدود ۴۳ شهر نارنجی هستند که از این تعداد ۱۸ شهر مربوط به استان مازندران است. خیز سوم بیماری در استان مازندران آغاز نشده بود و حالا آغاز شده و مردم در استان مازندران باید بسیار مراقبت کنند.

رییسی افزود: درس کلیدی این بوده به محض این‌که ساده انگاری کنیم، با خیز بیماری مواجه می‌شویم و میزان مرگ و میر بعد از دو تا سه هفته بالا می‌رود.

معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به سرد شدن هوا قطعا در و پنجره‌ها بسته است و در نتیجه تهویه مناسب وجود ندارد و باید مراقب باشیم که دورهمی‌های خانوادگی به حداقل رسیده یا حذف شود. نگرانی دیگر این است که بر اساس تجربه هر وقت شهر‌ها به وضعیت زرد می‌رسند و محدودیت‌ها کم می‌شود، منجر به ساده انگاری شده و با خیز بیماری مواجه می‌شویم.

وی افزود: ویروس جهش یافته در انگلستان به کشور‌های همسایه رسیده است. در این زمینه باید پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود و تجمع‌هایی شکل نگیرد که منجر به شیوع ویروس کرونا شود.

رییسی در پاسخ به سوالی درباره آموزش و پرورش بیان کرد: پیشنهاد بازگشایی پایه‌های اول و دوم مطرح بود که در ستاد ملی مقابله با کرونا رد شد. در مورد آزمون‌ها نیز به ستاد استان‌ها واگذار شد که آزمون‌هایی که جنبه نهایی دارد برگزار شود. برای دانشگاه‌ها اجازه نمی‌دهیم که آزمون حضوری برگزار شود، زیرا خوابگاه‌ها باعث انتشار بیماری می‌شود. در مورد دانش آموزان متفاوت است. ستاد‌های استانی کرونا در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص اولویت های تزریق واکسن گفت: اولویت‌ها آماده شده و روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا هم مطرح می‌شود. تقریبا اکثر کشور‌ها اولویت‌های مشترکی برای تزریق واکسن دارند. به طور کلی، افراد در معرض آسیب شامل کادر بهداشت و درمان که در آی سی یو کار می‌کنند، سالمندان یا سالمندانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و کسانی که بالای ۷۵ سال هستند و تنها زندگی می‌کنند، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا دچار سرطان هستند یا چندین بیماری زمینه‌ای دارند، جزو اولویت‌ها قرار دارند. برای این موضوع چهار فاز تعیین شده که بر اساس تعداد واکسنی که به دست ما می‌رسد، برنامه ریزی می‌شود. این بستگی دارد که چه تعداد واکسن به دست ما برسد. این اولویت‌ها باید شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا همه اطلاع داشته باشند. احتمالا تا هفته آینده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تصور ایمنی جمعی با ابتلا به کرونا را به هیچ عنوان اخلاقی نمی‌دانیم و آن را تایید نمی‌کنیم. این‌که بگوییم همه به ویروس مبتلا شوند و بگوییم ایمنی ایجاد شده، غیر اخلاقی است و به دنبال چنین سیاستی نیستیم. فرض کنید می‌خواهیم به گروه اولویت داری واکسن بزنیم و این فرد در دو ماه گذشته به بیماری مبتلا شده باشد، این فرد از اولویت واکسن خارج می‌شود، زیرا ایمنی بدن خود این فرد فعلا وجود دارد.

وی اظهار کرد: زمانی که می‌گوییم سالمند، اگر مبنا را بالای ۶۰ سال بگذاریم، حدود هشت میلیون نفر بالای ۶۰ سال داریم. حدود یک میلیون نفر کادر بهداشت و درمان داریم. برخی افراد نیز کار پر ریسک دارند. فرض کنید کسانی که در بهشت زهرا (س) کار می‌کنند و با اجساد سر و کار دارند و غسل می‌دهند، این افراد هم جزو اولویت‌های تزریق واکسن قرار دارند. بیماران سرطانی، جانبازان و به طور مثال جانبازان تنفسی، جزو اولویت‌ها هستند. جمع این افراد ممکن است به ۱۰ میلیون نفر برسد.

رییسی افزود: از معلم‌ها تا نیروی انتظامی و مراکز جمعی مثل زندان‌ها و مکان‌های پرتراکم نیز جزو اولویت‌ها هستند. به طور کلی می‌توان گفت حداقل ۲۱ میلیون نفر در کشور باید واکسن بزنند که اگر در دو ضرب کنیم، به ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا نیاز داریم. حالا اگر ۳ میلیون دوز واکسن در اختیار ما باشد، افراد پر خطر سالمندان یا کادر بهداشت و درمان در اولویت قرار می‌گیرند. فرمول این کار کاملا آماده است. نرم افزاری هم وجود دارد که می‌توانیم تعداد واکسن را به نرم افزار بدهیم و اعلام کند در هر شهر چه تعداد واکسن تزریق شده و برای چه افرادی خواهد بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان کرد: واکسن نوترکیب کرونا در انستیتو رازی دنبال می‌شود که امیدواریم در چند هفته آینده بتواند وارد فاز انسانی شده و مجوز لازم را کسب کند. به طور کلی واکسن‌های نوترکیب، شانس تولید انبوه بیشتری دارند و به سرعت می‌توان تعداد بیشتری از آن را تولید کرد.

وی درباره واکسن کرونای مورد آزمایش در یکی از شرکت‌ها در هفته‌های اخیر اظهار کرد: هدف از فاز یک تست انسانی، اطمینان از ایمن بودن واکسن است. ارزیابی فاز یک تست انسانی، روی ایمنی است. اگر واکسن ایمن نباشد، ممکن است بلافاصله پس از تزریق، شوک ایجاد کند. در روز‌های مختلف همه عوارض بررسی می‌شود. این سه نفر که تاکنون واکسن را تزریق کرده‌اند، هیچ عارضه‌ای نداشته‌اند و دوز بعدی را باید ۱۴ روز بعد تزریق کنند و ۲۸ روز بعد اثر واکسن سنجیده می‌شود. در روز‌های آینده این واکسن به چهار نفر دیگر هم تزریق می‌شود تا نهایتا ۵۶ نفر در فاز اول تست انسانی این واکسن را دریافت کرده و بحث ایمنی بررسی شود.

رییسی افزود: هیچ واکسنی در دنیا نداشتیم که در مدت یک سال ساخته شود. ساخت واکسن زمان بر است و به خاطر وضعیت اضطراری، سازمان جهانی بهداشت مجوز اضطرار داده است. برخی کشور‌ها که واکسن را درست می‌کنند، فاز یک و دو را با هم انجام داده و برخی فاز دو و سه را ادغام کرده‌اند تا سریع‌تر به تولید واکسن برسند.

معاون وزیر بهداشت گفت: فاز مراقبت بعد از این‌که واکسن تزریق شد، دو تا سه سال بعد بررسی می‌شود که آیا عوارضی داشته یا نه. در مورد این فاز اکنونی کسی صحبت نمی‌کند. امیدواریم اگر همه چیز درست پیش برود، در اواخر بهار بتوانند به مرحله تولید انبوه برسند. هر آزمایش یا امتحانی برای این است که نتایج آن مشخص شود. ممکن است در برخی از این آزمون‌ها، میزان موفقیت کمتر باشد و باید به عقب برگردند و اصلاحات انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره واکسن کرونای روسی بیان کرد: در زمینه خرید واکسن خارجی چند نکته وجود دارد. اولا باید مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد. واکسن کرونای روسی در ابتدا تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را نداشت و بعد تاییدیه‌ها را به مراحل خوبی رسانده‌اند. این واکسن جزو کوواکس است. یکی از محل‌های رسمی که واکسن کرونا می‌خریم، کوواکس است.
 
واکسن کرونا «اجباری» نیست/ افزایش میزان کشندگی کرونا در هوای آلوده/ حداقل ۴۲ میلیون دوز واکسن نیاز داریم/ در فاز آزمایشی واکسن‌های خارجی شرکت نمی‌کنیم/ قیمت واکسن کواکس قطعا زیر ۱۰ دلار است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این‌که مردم انتخاب کنند کدام واکسن را تزریق کنند، این طور نیست. زیرا به این بستگی دارد که کدام واکسن به دست ما می‌رسد. به طور مثال گفته می‌شود برخی واکسن‌ها برای سالمندان مناسب نیستند. برای یک گروه سنی باید واکسنی را بدهیم که ایمن‌ترین وضعیت را داشته باشد.

رییسی گفت: در این زمینه با روسیه هم مذاکره شده، اما ظرفیت تولید همین واکسن هم در حدی نیست که به مقدار زیاد تحویل ایران شود. برخی کشور‌ها می‌گویند در حد ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار واکسن می‌توانند در اختیار ما بگذارند. در نتیجه از چند مسیر وارد مذاکره شدیم که واکسن مورد تایید را در دسترس قرار بدهیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره واردات واکسن فایزر گفت: اسم واکسن فایزر به این علت زیاده برده می‌شود که اولین تزریق‌ها را انجام دادند. فایزر و مدرنا جزو واکسن‌هایی هستند که پلتفرم mRNA دارند. احتمال این‌که فایزر را وارد کشور کنیم، بسیار کم است، زیرا شرایط نگهداری دشواری دارد. این واکسن وابستگی زیادی به کشور‌هایی دارد که اصلا به ما واکسن نمی‌دهند. از طرفی واکسن‌های دیگری وجود دارد که قابلیت حمل راحت‌تری دارند و در دسترس‌تر هستند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد واکسنی وارد شود، باید بر اساس اولویت‌ها باشد. حالا این‌که واکسن به مسئولان تزریق شود، اکثر مسئولان هم جزو سالمندان هستند و اگر قرار باشد سالمندان واکسن دریافت کنند، به آن‌ها نیز تزریق می‌شود. عده‌ای هم جلوی وزارت بهداشت تجمع کردند که واکسن نمی‌زنند، چون نمی‌خواهند پس تزریق نمی‌کنند. متاسفانه نظرات زیادی در زمینه واکسن کرونا وجود دارد. به هر حال در شبکه بهداشت کاری که درست باشد انجام می‌شود و بر اساس اولویت‌ها واکسن را تزریق می‌کنیم.

رییسی افزود: بسیاری از کشور‌ها ۱۰ هزار یا ۵۰ هزار یا ۱۰۰ هزار دوز از یک واکسن آورده‌اند و تزریق کرده‌اند. این به معنی واکسیناسیون نیست. برخی کشور‌ها دوز بسیار پایینی وارد و تزریق کرده‌اند. فقط بحث مشکل نگهداری نیست. واکسن فایزر تاییدیه گرفته است. حتی بعد از جهش ویروس کرونا در انگلستان، خود شرکت فایزر اعلام کرد که می‌خواهد در تزریق واکسن بازنگری کند. این‌که فایزر تاییدیه گرفته، همه این‌ها تاییدیه‌های اورژانسی گرفته‌اند. کسی نگفته این واکسن موثر نیست و اتفاقا بالاترین اثربخشی را هم واکسن فایزر داشته است. واکسن آسترازنکا هم مورد تایید قرار گرفته است. واکسن‌های زیادی در حال تولید است و اثربخشی‌های مختلفی دارند. مهم این است که زنجیره انتقال ویروس قطع شود. این طور نیست که ما برای تولید یخچال ناتوان باشیم. وقتی واکسن‌های دیگری وجود دارد و شرایط خرید فراهم است، از آنجا می‌خریم.

رییسی درباره واکسن کرونای چین گفت: واکسن سینوفارم در چین مربوط به یک شرکت دولتی است که فاز سوم را هم گذرانده است. در نتیجه قرار نیست سینوواک چینی خریداری شود.

وی ادامه داد: در شرایط اضطراری، سازمان جهانی بهداشت همه کشور‌ها را تشویق می‌کند که واکسن تولید کنند. آمریکا هم با سینوواک و هم با سینوفارم قرارداد دارد. آمریکا حدود سه میلیارد دوز واکسن پیش خرید کرده و همه آن فایزر نیست. انگلستان نیز همه واکسن‌ها را فایزر یا مدرنا نخواهد زد و مجموعه‌ای از واکسن در حال تولید است و می‌توان استفاده کرد. میزان تقاضا برای دریافت واکسن کرونا بسیار بالاست و در نتیجه سهمیه گذاشته شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که واکسن فایزر در طولانی مدت از بقیه واکسن‌ها بهتر است. بسیاری از شرکت‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

رییسی در پاسخ به سوالی درباره آلودگی هوا و سوخت نیروگاه‌ها گفت: پنجشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با رییس جمهوری داشتیم که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و وزیر نیرو هم حضور داشتند. بحث‌هایی در زمینه جایگزین سوخت در نیروگاه‌ها و میزان مصرف گاز در فصل سرما هم وجود دارد که در زمینه آلودگی هوا دست به دست هم می‌دهند. میزان سوخت پاک یا گاز به علت فصل سرد بالا می‌رود. در مورد نیروگاه‌های تهران تصمیم گیری شده که جایگزینی سوخت انجام شود، اما با توجه به کمبود سوخت این اتفاق نیفتاد. وزارت بهداشت دو گزارش مبنی بر ارتباط آلودگی هوا و کووید ۱۹ ارائه داده است که در مصوبات ستاد ملی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری هم ارسال شده است. بحث آلودگی هوا در زمینه بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها بسیار تاثیر دارد. اصفهان و اراک نیز از جمله شهر‌های دچار آلودگی هواست. بسیاری از برنامه‌ها و زیرساخت‌ها به دلیل تحریم‌ها عقب مانده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: در حوزه سلامت هم مستندات لازم در مورد آلودگی هوا ارائه و هم پیشنهادها به کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام شده است. وضعیت بسیاری از ایستگاه‌ها از هشدار هم بالاتر بوده و درخواست‌ها را اعلام کردیم. در این مدت کم تعطیل نشده و از طرفی مسائل دیگری هم وجود دارد. اگر مردم در تهران تعطیل شوند، به سمت شمال حرکت می‌کنند و همین اتفاقی می‌افتد که حالا در استان‌های شمالی رخ داده است؛ بنابرین، تعطیلی به این معناست که افراد در خانه بمانند و به این معنا نیست که سفر بروند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۲
فک کنم به ایمنی گله ای نسبی رسیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ایمنی گله ای معنی نداره، حداقل در مورد این ویروس، فامیل ما 42 سالشه، طی چند ماه دو بار کرونا گرفت، بار دوم اینقدر شدید شد که دکتر گفته بود 35 درصد ظرفیت ریه اش از دست رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
واکسن تون رو بدین به سازمان بهداشت جهانی برای تایید. اگه تایید کرد خودم اولین نفری هستم که باافتخار می زنمش!
موضوع شماره پرواز حامل واکسن چی بوده و چرا منکرش می شوید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
واقعا تاسف اوره که ایشان به راحتی میگوید هر کس میخواهد واکسن نزند!!!!احتمالا سری بعد ابن اقای سخنگو زدن واکسن را هم پولی اعلام میکنند!!!عجب
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
احتمالا یک منوی سفارش جلوی متقاضیان واکسن میگذارند با انواع نرخ ها:
فایزر مثلا آ تومان
مدورنا مثلا ب تومان
اکسفورد س تومان
چبنی ک تومان
..
.
کدوما بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
واکسن چینی یا کوبایی؟!!!
نمیشه به آن خیرها بگید 150 میلیون دوز برای 2 مرحله 75 میلیون ایرانی خرید کنند؟!!!
مطمئنن باشید بیشترین تلفات و ضرر را ملت ما از کرونا میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
و بیشترین منفعت از کرونا رو تو کل جهان دولت ما برده
طبق معمول تعداد زیادی فرار رو به جلو توسط ایشان.
کسی میگوید واکسن اجباری نیست که آن را برای مردم تهیه کرده باشد.وقتی واکسن وجود ندارد این حرف به چه معناست؟کدام واکسن در فاز تحقیقاتی است؟فایزر یا مدرنا یا آکسفورد که هر سه فاز تحقیقات و سه مرحله آزمایش را گذرانده اند.و مجوز سازمان جهانی بهداشت را دارند.
آنها تحقیقاتی است یا واکسن خلق الساعه و بی نام و نشان و بی مجوز شما؟
تصور میکنم در دولت روحانی گفتن حرفهای بی اساس و مغالطه و خلاف واقع و شعاری پاداش و کارانه برای مدیران دارد.چون دارند در این خصوص با هم مسابقه میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دقیقا... انگار هرکی بیشتر نادرست بگه یا هرکی شاخدارتری بگه پاداش بیشتری میگیره
شما بجای فرافکنی و هذیان گویی به این هنر بزرگ دولت روحانی هم اشاره کنید که تنها دولتی در کل کره زمین هستید که نه امکانات بهداشتی برای مناطق محروم تهیه کردید و نه اصلا به فکر واکسن هستید و در عین حال از کرونا با جریمه کردن مردم درآمدزایی دارید.
پول جریمه را چه میکنید؟اگر صادق هستید با همین پولها برای مردم واکسن بخرید.نه اینکه حقوق مدیران را پرداخت کنید.
این چه روش من درآوردی است که مردم را مانند کنسرو داخل مترو جا میکنید اما ماشین تک سرنشین را جریمه میکنید؟
خوشبختانه تعداد افراد الوده و فوتی ها کاهش یافته. در کنار رعایت بهتر مسایل بهداشتی و فاصله از سوی مردم باید به یک نکته دیگر هم اشاره کرد. به نظر میرسد همه گیری جمعی که از ان صحبت می شد در ایران تا حدود زیادی بوقوع پیوسته و درکنار کاهش رفت و امدها کمک کرده که میزان افزایش بیماری بشدت کاهش یابد. همه کارشناسان مستقل می دانند و می توانند تایید کنند که میزان شیوع کرونا در ماههای اغازین و تا پاییز در ایران چندین و حتی شاید چند ده برابر امار رسمی باشد. یعنی در شهرهای بزرگ ایران براحتی می توان تخمین زد که 40 تا 50 درصد مردم در این تقریبا یکسال به این ویروس مبتلا گشتند ولی از انجا که امکان تست گسترده نبوده مشخص نیست. شخصا خانواده خودم در ایران اطلاع دقیق دارم که از ده نفر 7 تا 8 نفر بصورت قطعی مبتلا به ویروس شدند ولی خوشبختانه بصورت خفیف بوده. سه نفر از انها هنوز هم دچار مشکلات بویایی و چشایی هستند و دو نفر از انها هنوز هم در برخی مواقع دچار سرفه های خشک و خستگی و تنگی نفس هستند. به هر حال در شهرهای بزرگ برزیل هم که مانند مردم ایران در واقع در برابر این ویروس بی دفاع و بدون تست بودند هم همین اتفاق و کاهش شدید مبتلایان افتاده است. اینهم اضافه کنیم هنوز بعد از گذشت 12 ماه تقریبا تعداد کسانی که بصورت رسمی و راستی ازمایی شده در دنیا ثبت شده بار دوم دچار این بیماری شدند سه نفر هست که هر سه نفر هم در بار دوم فقط نتیجه تست انها مثبت بوده و عوارض شدیدتری از بار اول نشان ندادند. البته صدها داستان در شبکه های اجتماعی می شنوید که بله دوبار گرفتم یا سه بار گرفتم و... ولی بصورت راستی ازمایی شده در میان دهها میلیونی که تست انها یکبار مثبت بوده در دنیا فقط سه نفر تایید شده. برخی هر سرماخوردگی یا سرفه و ابریزش بینی را همان کرونا می دانند.
مسافرت که فقط شمال و تفریح نیست با این بهانه تردد با خودروهای شخصی را در همه جاده ها ممنون کردید و مردم به اجبار برای ترددهای ضروری از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که برای انتقال ویروس بسیار خطرناک تر از خودروهای شخصی است
دو شرطی که برای واکسن گذاشته اید با دست به دامان کواکس شدن و قرار دادن کشور در فهرست کشورهای کارتن خواب و فقیر که پول واکسن خریدن ندارند تناقض دارد .
در ضمن شرط تولید مشترک هم بهانه برای نخریدن است.شما که از کانادا و فرانسه و سوئد که خریدار واکسن فایزر هستند مدرن تر و پیشرفته تر نیستید که خودتان واکسن تولید کنید.در ضمن شما انتقال تکنولوژی تولید محصولی مانند اتومبیل را با واکسنی که بخاطر نبودنش هر روز عده ای جان میدهند اشتباه گرفته اید.
تولید واکسن که یک برنامه استراتژیک درازمدت نیست.نیاز همین امروز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
شما فایزر وارد کن ما می زنیم .چینی و کوباییش مال شما! مطمئن باش مردم استقبال از جنس نامرغوب جواب پس نداده نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
واکسن چینی یا کوبایی؟!!!
نمیشه به آن خیرها بگید 150 میلیون دوز برای 2 مرحله 75 میلیون ایرانی خرید کنند؟!!!
حالا که همه نوع تدابیر درمورد تأمین وتولید وتزریق واکسن کرونا پیشگویی میگردد ،تا در زمان اجرابنحومطلوب اجرایی گردد.بهتر است وزارت بهداشت تدابیری نیز برای حفاظت جان مردم در بیمارستانهای دولتی بیاندیشد ،یکی از بستگان نزدیک که مبتلا به بیماری ام اس بود بعلت تشنج در بیمارستان دولتی شهر رشت بستری میگردد ،یس از 5روزبستری در بخش اورژانس وبخش کرونا جهت رسیدن نتیجه تست کرونا در نهایت بعلت منفی بودن تست پی سی ار ازبیمارستان ترخیص میگردد ولی بعلت الوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بعد از 15روز در منزل فوت می کند،وتست کرونا بعد از فوت او مثبت اعلام میگردد .البته سه روز بعد از دفن نتیجه تست را اعلام می کنند،اقای وزیر خون این بیمار خاص 44ساله بگردن کیست ؟ آن بیمارستانی که بیمار غیر کرونایی را در بخش کرونا به کرونا مبتلا میکنند ،یا آنهایی که بیش از سه روز پاسخ تست ها را طول میدهند .تا افراد دیگری از خانواده بیمار نیز آلوده شوند .بهتر است روندنابسامان بیمارستانهای دولتی را که جان انسانها در انها ارزشی ندارد ،سامان دهید واین همه شعار درخوب وعالی بودن همه چیز دررسانه فریاد نزنید ،
دانشگاه ازاد خوزستان کلاسهای عملی را حضوری برگزار میکنه کسی هم بهشون تذکر نمیده
سلام
برای بیماری کرونا، واکسنی قابل تعریف نیست!
این بیماری یک اختلال متابولیسمی، کاتابولیسمی است. که در اثر افزایش شیب غلظت مولکول هائی به پیک می رسد. و این پیک شیب غلظت باعث شبیه سازی فرآیند "لقاح" یا باروری میشود. ولی به جهت ناقص بودن فرایند لقاح عوارض حاصل از فعال شدن مسیرهای دیگر در انسان موجب بیماری شده است.
ولی در بعضی از تک یاخته ها مثل سیانوباکترها ، آثار مثبت در رشد میتوزی دارد. مثل رشد سیانوباکترها در دریاچه قم و مهارلوی شیراز و دریاچه ائی در هند. که باعث تولید کاروتن ها شده و رنگ دریاچه ها را تغییر داده است.
هوای آلوده شهرها به جهت داشتن موادی مثل CO، NO و سولفوره و نیتراته، در فرآیند ایجاد "استرس اکسیداتیو" تاثیر مستقیم دارند.
زیرا در سلول های میزبان آلوده به ویروس کرونا، فرایندهایی شکل میگیرد که باعث ایجاد یون ها و رادیکال های آزاد زیادی میشود، و به دلیل کمبود آنتی اکسیدان ها (در فرایند های داخل سلول تخریب شده و برگشت پذیر نیستند مثل تخریب ویتامین A در ایجاد بتاکاروتن)، تعادل بین آنها(رادیکال های آزاد و یونهای پایدار) بهم می خورد و به این فرایند استرس اکسیداتیو میگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فیک نیوز
با توجه به دو شرح درباره ویروس کرونا و عدم تعریف واکسن!
لطفا پول خرید واکسن را برای مردم رنج کشیده ایران عزیز هزینه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
فیک نیوز ?
می گن پول نداریم گازوییل بخریم مجبوریم مازوت بسوزونیم در این چند روزه چرخی در خیابان های تهران بزنید تا ببینید ۵۰ متر ۵۰ متر بنر زده اند و بیلبرد نگاری کرده اند پول این همه بیلبرد و بنر و حقوق آنهایی که این همه بیلبرد را چسبانده اند از کجاست؟!!!!!چطور پول برای این همه بیلبرد دارید اما برای هزینه کردن در سلامت مردم پول نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
پول دارن مگه میشه نداشته باشن. دولت دستشو تا گردن کرده توو جیب مردم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
موافقم ، کلا اصلا معنی بنر زدن رو نمیفهمم
انگار عادت شده برای ایرانیها هر چی میشه یه عالمه بنر میزنن یعنی چی این پول هدر دادنا؟؟؟
واکسن چینی ارزونی خودتون من هر واکسنی که کشور تهیه کرده باشه استفاده نمی کنم حتی اگر مدعی باشند ساخت فایزر آمریکاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اجازه بدهند شرکتهای خصوصی واکسن وازد کنند و ازاد بفروشنذ
اختیاریشت کجاست که حالا حرف از اجبار بودن و یا نبودنش میزنید.
در کشورهای که حرف از اجبار یا اختیار میزنند. واکسن مجانی است. در ایران هم مجانی خواهد بدچود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عمرا اگه من واسه خرید واکسن پول بدم.با همین ماسک راحتم
خدایا خودت فرمودی که


در نا امیدی بسی امید است



پایان شب سیه سفید است



خداوندا ملتماسانه به درگاهت پناه میارم که اگه ممکنه امید رو به این بنده حقیر و ناتوانت برگردان



ای مهربانترین مهربانان ای خدای من
قبول دارم حرف حساب زدید . حرف حساب جواب ندارد .

اشخاصی که نا حساب صحبت میکنند باید مواخذه شوند ...........به دلیل تشویش اذهان عمومی .
کارکنان بانکها بیشترین تلفات بعد از کادر درمان داشته است وهمیشه که بقیه مشاغل تعطیل بوده اند خود را به خطر انداخته ودرشعب شلوغ مشغول به کار هستند چر از اولویت این مظلومان در دریافت واکسن خبری نیست؟
ما بین ۱۲۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون واکسن در یک بازه سه ماهه نیاز داریم.چرا تاریخ و برنامه دقیقا مشخصی ارائه نمیدن و همه اینها فقط تبلیغات برای خواباندن صدای درخواست واکسن مردم هست.دقیقا کاری که در مورد واکسن انفولانزا انجام دادن شهریور قرار بود برسه الان دی ماه که به درد هیچ کس نمیخوره آوردین
مرد حسابی....واکسن اجباری نیست...با این وضعیت تا ۲ سال دیگه هم از واکسن درس درمون خبری نخواهد بود....۸۰ میلیون جمعیت داریم...در نهایت ۲..۳ میلیون بیاریم...اجباری نیست.!!!!!
ژاپن....فرانسه.....کانادا....استرالیا.....کره جنوبی افتادن دنبال خرید واکسن....اینا چرا نرفتن واکسن خودشونو بسازن؟ اونوقت ما توی این همه کشور تو دنیا میخایم بسازیم؟ بابا ساخته شد...دارن تزریق میکنن برو پول بده این لامصب رو بخر از همون چین.....بیار شر کرونا رو کم کن...
اين تردد بين شهري چه فايده اي دارد؟ واقعا براي كسانيكه بايد به شهر ديگه اي سفر كنن مشكل ساز شده. با وسيله نقليه عمومي كه خطر گرفتن كرونا بيشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
داداش کجای کاری ؟ چه فایده ای داره ؟
کلی فایده برای دولت داشته بالغ بر هزاران میلیارد تومن تا حالا از درآوردن
کلی کسری بودجه جبران شده ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عزیزم مثلا که کرونا نیست.حرف سر اینه که عزیزان میخوان از آب هم کره بگیرن
واکسن آکسفورد انگلستان بهتره، هم 4 دلار قیمت داره میشه 100 هزار تومان، و هم در یخچال نگهداری میشه، نیاز به فریزر نداره، و هم اینکه بر اساس ویروس ضعیف شده است و آثار سوء کمتری داره.
مثل ماسک که نتوانستید عده ای زبان نفهم را وادار به زدنش بکنید
مگر دولت هرگونه تجمع رو ممنوع اعلام نکردند حتی تجمع ملی پس این همه تجمع چیه برای سالگرد ٫ برای ایام فاطمیه چرا مراسمات برگزار میشه بانی وباعث تشدید بیماری رونا واز بین رفتن مردم همین عومل مگر نیستند باید چگونه به خورد مردم برود که فرقی بین مراسم شب یلدا و مراسمات مذهبی نداره دور همی ها نباید باشد حالا یا عزاداری یا شادی
نهایت بیسوادی مدیریت مملکتو میشه از همین یه جمله فهمید که واکسن کرونا اجباری نیست!!! نمام دنیا اجباریه..
این چه اصراریه که همیشه باید خلاف دنیا حرکت کنیم؟
این مقام و صندلی دست تو امانته. گشنگی و تشنگی را تحمل میکنی. اما ناحقی را نه! حق الناس را چه کردی.
من به دلالهای ناصر خسرو اعتماد بیشتری دارم
اگر واکسن اجباری باشه دولتو نظام باید سوبسید بدن و مشکل درمان رو حل کنن . الان این مساله باعث می شه درمان اجباری نباشه و درآمد از جیب مردم بالا بره ..
چی میگید بابا ؟ کلا چی میگید شماها ؟؟؟
شما فایزر وارد کن ما می زنیم .چینی و کوباییش مال شما! مطمئن باش مردم استقبال از جنس نامرغوب جواب پس نداده نمی کنند
ما مردم واکسن نمی خواهیم ولی برای مسئولین و فرزندانشان بهترین واکسن دنیا را تهیه کنید. نکند خدایی نکرده به این مسئولین خدمتگزار و آقازاد های ژن برترشان آسیبی برسد!........ البته آقازاده ها در اروپا و آمریکا واکسن دریافت کرده اند!
مردم باید خود به فکر چاره باشند به امید واکسن ایرانی یا خارجی نباشند.
دولت كانادا پنج برابر جمعيت كشورش واكسن كرونا پيش خريد كردو بلافاصله شروع به واكسيناسيون كرده ولي در كشور ما قول واكسيناسيون در ايام عيد رو دادن اونهم با واكسن چيني بي نام و نشان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر