بازدید 71695
تابناک اقتصادی بررسی می‌کند

گرانی دوباره خودرو با فرمول جدید شورای رقابت / جدیدترین قیمت‌ها در بازار، یک روز پس از آزادسازی قیمت ۱۸ خودرو/ رئیس شورای رقابت: منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از بازار خارج شوند!

روز گذشته، رئیس شورای رقابت از فرمول جدید قیمت گذاری قیمت ۱۸ خودرو خبر داد. تصمیمی که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است باعث نوسان قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت خودرو در بازار شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 30 December 2020
پژو پارس از 192 میلیون تومان به 203 میلیون تومان

محمدرضا مقامی فرد؛ زیان انباشته خودروسازان سال‌هاست، روند صعودی دارد و هر بار که دلیل این افزایش زیان انباشته از خودروسازان پرسیده می‌شود، آن‌ها انگشت اتهام را به سوی شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری خودرو‌ها نشانه می‌روند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ خودروسازان معتقدند که اگر آزادسازی قیمت صورت گیرد، زیان انباشته آن‌ها کاهش خواهد یافت و کیفیت خودرو‌های تولیدی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. البته در غیاب تقریباً دو ساله شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو این مسئله دیده نشد.

به هر روی، حالا گویا خودروسازان تا حدودی به خواسته خود نزدیک‌تر شده اند. همین چند هفته پیش بود که رضا شیوا رئیس شورای رقابت طی گفت‌وگویی اظهار داشت: با انتصاب وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مسئولیت مسائل حوزه خودرو در این وزارتخانه از سازمان حمایت و کمیته خودرو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل شده است. با این روند در جلساتی که با مسئولان این سازمان داشتیم، رئیس جدید این سازمان با تأکید بر رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودرو‌های هم‌کلاس، درخواست آزادسازی قیمت این خودرو‌ها را مطرح کرد. باید توجه کنیم که در گذشته و هنگامی که واردات خودرو آزاد بود نیز شورای رقابت برخی خودرو‌های تولید یا مونتاژ داخل را با استناد به عرضه محصولات مشابه و رقابتی بودن بازار از فهرست ضوابط قیمت‌گذاری خارج کرد. از سوی دیگر وظیفه این شورا، تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالا‌هایی است که بازاری انحصاری داشته باشند. اما در صورتی که رقیبی برای این محصولات در بازار باشد، مشمول این ضوابط نخواهد بود. در این جلسه، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با استناد به اینکه اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران‌خودرو و چانگان خودرو‌هایی هم‌کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنند، درخواست کرد تا اینگونه محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شوند.
 
وی افزود: پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای خروج حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودرو‌ها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

فرمول قیمت گذاری ۱۸ خودرو تغییر کرد!

پژو پارس از 192 میلیون تومان به 203 میلیون تومان

سرانجام روز گذشته، ۹ دی ۹۹ بود که این درخواست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سوی شورای رقابت اجابت شد. رضا شیوا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: طی تصمیمات اتخاذ شده، قرار نیست آزاد سازی صورت بگیرد. فقط خودرو‌ها تقسیم بندی شدند؛ بنابراین، قیمت بخشی از خودرو‌های پرتیراژ و به گونه‌ای که برای عامه مردم به صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود. به گفته شیوا، برای قیمت گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

وی از عنوان «فرمول جدید قیمت گذاری» به جای «آزادسازی قیمت» استفاده کرده و اظهار داشت: در فرمول جدید دیگر تورم بخشی نقشی ندارد بلکه روی قیمت متوسط بازار تمرکز دارد. در سه ماهه فصل زمستان، تغییرات قیمت کارخانه بر اساس قیمت بازار خواهد بود، از بهمن ماه قیمت جدید روی خودرو اعمال می‌شود.

وی افزود: نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است. اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت. هر چقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد. 

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که نکته اصلی در فرمول جدید این است که طی توافق صورت گرفته قرار است خودروساز‌ها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

به گفته رئیس شورای رقابت، هجده خودرو مشمول فرمول جدید قیمت گذاری خواهند شد که شامل پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس TU۵، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توبوشارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا S، کوییک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان می شوند.

وی ادامه داد: تا امروز تمام کسانی که در قرعه کشی ثبت نام کرده اند، مشمول فرمول قدیمی قیمت گذاری می شوند و از ۱۰ دی به بعد از فرمول جدید استفاده می شود.

وی معتقد است: بازار وضع خوبی دارد و قیمت‌ها رو به کاهش است و اطمینان داریم با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود.


گرانی دوباره خودرو با فرمول جدید شورای رقابت/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار یک روز پس آزادسازی قیمت ۱۸ خودرو/ رئیس شورای رقابت: منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از بازار خارج شوند!
 

این تصمیم چه تاثیراتی بر بازار خودرو خواهد داشت؟

مشاهدات بازار امروز خودرو نشان می‌دهد، مصوبه اخیر شورای رقابت با برهم زدن آرامش بازار موجب افزایش قیمت برخی خودرو‌ها شده است، به گونه‌ای که قیمت پراید که تا دیروز به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود، امروز به ۱۰۳ میلیون تومان افزایش یافته و تیبا ۲ نیز که با قیمت ۱۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسید، امروز قیمتش به ۱۲۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

در مورد سمند هم باید بگوییم که قیمت این خودرو طی یک شب از ۱۷۶ میلیون تومان به ۱۷۸ میلیون تومان رسیده و قیمت پژو ۴۰۵ مدل جی ال ایکس نیز از ۱۷۷ میلیون تومان در روز گذشته به ۱۷۹ میلیون تومان در روز جاری افزایش یافته است. پژو پارس از ۱۹۲ میلیون تومان به ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۸۷ میلیون تومان به ۱۹۱ میلیون تومان رسیده و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۲۴۷ میلیون تومان در روز گذشته به ۲۵۱ میلیون تومان در روز جاری افزایش یافته است.

 

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دستورالعمل جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروها اثر روانی بر بازار خودرو داشته است، اظهار داشت: مصوبه این شورا باعث نوسان قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت خودرو در بازار شده است؛ هر چند با توجه به ثبات نرخ ارز پیش بینی می‌کنیم این نوسان موقتی باشد.

با فرمول جدید شاهد نوسان در قیمت‌ها هستیم

وی با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۳۲ درصدی قیمت خودرو در بازار در اوایل آبان ماه، تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار خودرو تقریبا به ثبات رسیده بود و فروشنده و خریدار خود را به این قیمت‌ها عادت داده بودند، اما با فرمول جدید شورای رقابت شاهد نوسان در قیمت‌ها هستیم. وی ادامه داد: وضعیت خودرو در بازار طوری شده بود که اگر کسی نیاز به خودرو داشت خریدش را انجام می‌داد، اما از روز گذشته، فروشندگان برای فروش خودروی خود دست نگه داشته‌اند و قیمت‌ها افزایش یافته است.

این فعال بازار خودرو افزود: طبق دستورالعمل شورای رقابت قرار است با افزایش تیراژ تولید، قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها نیز افزایش یابد. در صورتی که عرضه خودرو زیاد شود، شاهد ثبات در بازار خواهیم بود.

پژو پارس از 192 میلیون تومان به 203 میلیون تومان
 
هر چند رئیس شورای رقابت این تصمیم را آزادسازی قیمت خودرو نمی‌داند، گویا به صورت نامحسوسی جهت حرکت به سمت همان آزادسازی قیمت خودرو‌هاست.

حالا پرسش این است، در شرایطی که واردات خودرو ممنوع است و صنعت خودرو نیز تحریم است، این تصمیم چه تاثیری بر روی بازار خودرو خواهد گذاشت؟

آنچه مسلم است این که این فرمول جدید در شرایطی به کاهش قیمت خودرو خواهد انجامید که میزان عرضه و تولید افزایش یابد. در اینجا دو نکته مطرح می‌باشد: نکته نخست این است، در شرایطی که اولا صنعت خودرو تحریم است و در این سال‌ها تحویل خودرو‌های پیش فروش شده با مشکل مواجه شده اند و ثانیاً واردات خودرو ممنوع است، چگونه تولید و عرضه می‌خواهد افزایش یابد که بتواند قیمت خودرو را ثابت نگه دارد یا کاهش دهد؟ نکته دوم آن که طی توافقاتی که انجام شده، گویا حتی اگر تولید برای این ۱۸ خودرو افزایش یابد، قیمت‌ها نیز افزایش خواهد یافت!
 
در همین باره رئیس شورای رقابت گفت: نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است. اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.  هر چقدر تولید افزایش پیدا کند، قیمت افزایش می‌یابد!

همچنین شیوا در مصاحبه روز گذشته خود درباره اثرات این تصمیم گفت: به نظر نمی‌رسد، فرمول جدید موجب افزایش قیمت در بازار شود، اما در هر صورت منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از این بازار خارج شوند، چون دیگر قیمت‌ها و سود موجود برای آن‌ها به صرفه نیست.

هر چند شیوا اعتقادی به این ندارد که فرمول جدید باعث افزایش قیمت در بازار می‌شود، باید گفت، این خود نوعی آزادسازی قیمت خودرو و پالسی برای بازار خودرو در راستای افزایش قیمت خودرو‌هاست. همچنین تجربه‌ دو سال گذشته، این است که خودروسازان توانستند با فشار‌های بسیار، در شهریور ۹۷ شورای رقابت را از قیمت گذاری خودرو‌ها کنار بگذارند و این پیشنهاد داده شد که اگر خودرو‌ها به ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه شود، رفته رفته قیمت در بازار کاهشی خواهد شد و این پیشنهاد اجرایی شد و عملا در بازار خودرو دیدیم که نه تنها قیمت کاهش نیافت، بلکه افزایش هم یافت.
 
در حالی که قرار بود قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها با این پیشنهاد قیمت بازاری خودرو‌ها را به دنبال خود به سمت پایین بکشد شاهد آن بودیم که این قیمت بازاری خودرو‌ها بود که قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها را به اوج خود رساند! نه تنها بعد از یک مدتی دلال بازی در این بازار خودرو کم نشد، بلکه کار به جایی رسید که اختلاف قیمت‌های چند ده میلیونی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها با قیمت بازاری آن ها، دلال بازی را در این بازار بیشتر کرد.

به نظر می‌رسد، سرانجام این فرمول نیز به همان سرانجام قیمت گذاری خودرو ۵ درصد زیر حاشیه بازار دچار شود و شاهد افزایش قیمت افسار گسیخته خودرو‌ها باشیم که البته این مساله در شرایط تحریمی و ممنوعیت واردات خودرو، به نظر امری اجتناب پذیر است!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۲
آقا کسی ماشین بخر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
دلال ها توان خرید تمام ماشین های صفر بازار را دارند چون تیراژ تولید کم هست ( شناوری پایین است ) و به این ترتیب قیمت تمام مدل های غیر صفر را هم بالا نگه می دارند و از این طریق سود می برند
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
از طرف خودت حرف بزنی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
همه مملکت اینه :
majid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
دلال تا کجا میتونه ماشین انبار کنه وقتی کسی نخره ؟ مردم باید متحد باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
دولت خوب مردمو روانشناسی کرده
و
بلده پولو از تو جیب مردم بکشه بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خودرو ساز میتونه سه ماه یک بار قیمتش رو ببره بالا
آیا کارخانه لبنی هم چنین اجازه ای داره؟
آیا نانوا هم چنین اجازه ای داره؟
آیا کارخانه دار لوازم خانگی هم میتونه چنین کاری بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ناشناس 1640
هنوز نفهمیدی دلال کیه
شما ها کی میخواهید بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
ببخشید دوست دارم با نظر شما موافقت کنم ، اما متاسفانه با توجه به عملکرد چهل سال گذشته مردم و مسولین نمی توانم. اگر همین فردا با همین قیمت و حتی بیشتر هر یک از خودروها سازها حتی به جای این ارابه های مرگ ، چیزی شبیه فرقون هم برای ثبت نام روی سامانه خود قرار در مدت کمتز از 2 دقیقه همه آنها به فروش خواهد رفت. از ماست که بر ماست.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
آقا باشه قبول شما هرکاری میتونید رو قیمت خودرو انجام بدیم

بشرطی اینکه واردات رو آزاد کنید البته با تعرفه معقول

دوما حقوق و دستمزد کارگران زحمتکش رو به همون مقدار افزایش بدهید


بسم اله
گرانتر هم خواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
100درصد%
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
گرانی مجدد خورو بر ملت شریف و صبور ایران مبارک باد
اول به صورت علی الحساب پیش فروش می‌کنید بعد از چند ماه خودتان قیمت‌های بازار خودرو را افزایش می‌دهید و 5 درصد زیر قیمت بازار به خریدار نگون بخت که چندین ماه انتظار کشیده تحویل می‌دهید. بعد هم میخندید و می‌گویید علی برکت الله
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
تنها راهش نخریدن
خب قیمت خودرو بازار هم به همون نسبت بالا میره . این چه کاریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بی تدبیری موج میزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بحث تدبیر نیست خودشون ذی نفع هستند
هم از فروش ماشین به قیمت کارخانه ای سود می کنند هم از بازار آزاد...
کارخونه تولید میکنه ولی هنوز نمیتونه قیمت گذاری کنه, هزینه تولید مشخص و سود هم مشخص هست دیگه,فقط بازار رو به هم میریزن و از آب گل آلود ماهی میگیرن, ساده ترین کارها توی دنیا برای یه ایرانی پیچیده ترین مشکل زندگی میشه, مثل خرید ماشین و خونه و هزار چیز دیگه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
برای یک ایرانی ساده ترین کارها توی دنیا


با یک علی برکت اله حل میشه


پس بگو علی برکت اله


ای خدا کجایی؟
اجناسو کالاها درطول سال ۲۰۰-۳۰۰ درصد گران میشوند
حضرات ابتدای سال ۱۵-۲۰ درصد حقوق هارا افزایش میدهند انهم که توسط اکثر کارفرماها بطورکامل اجرانمیشود و میگویند افزایش وزارت کار فقط به پایه حقوق تعلق میگیرد درنهایت میبینید که مثلا یک حقوق ۴ میلیونی ۴۰۰ هزارتومان افزایش پیداکرده !!!!!
بدون آزاد شدن واردات ماشین، این حرفها فقط بهونه است تا جنس بنجل را بقیمت گران به مردم بندازن
پاسخ ها
ید الله فوق ایدیهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
داداش اینا نمیان تیشه ب ریشه خودشون بزنن ... اگه واردات آزاد بشه ایران خودرو و سایپا یک شب پودر و محو می شن ... اونا تا ۱۰۰۰ سال آینده همچین کاری نمی کنن ... محاله
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اینها اگر 20 سال قبل که موبایل اومد، میدونستند که گردش مالی گوشی موبایل در
آینده چنین رقمهایی خواهد شد، قطعا اجازه واردات اون رو به هر شرکتی نمیدادنندو الان وضعیت موبایل اینطور بود که 5 تا شرکت گوشی ساز (2 تا اصلی و بقیه فرعی) داشتن گوشی های چینی رو با برند خودشون مثلا"دانا" و .. تولید میکردند و ما مردم باید میرفتیم سایت فروششون ، اول تایید هویت میشدیم بعد پول میریختیم، 6 ماه بعد یکیش رو بهمون میدادن به قیمت 5 برابر سامسونگ، بعدش هم میگفتن به خاطر حمایت از تولید ملی باید همین گوشی ها رو بخرید و استفاده کنید و غیر این نوع گوشی ها رو تو شبکه رجیستر نمیکردنند
و ما مردم بدبخت باید به اسم حمایت از کارگر ایرانی فقط همین گوشی ها رو میخریدیم ، و مدیران گوشی ساز و دولت حالشو میبردنند
فقط شانس آوردیم 20 سال پیش خیلی حالیشون نبود و نمیدونستند گردش مالی گوشی موبایل از خودرو بالاتره
اینا هرروز میتونن قیمتا رو گرون کنن ولی سالی یه بار به حقوق کارمند و کارگر دو ریال اضافه میکنین داد همه درمیاد.
دلال ها رو خیلی راحت می تونستید با وضع مالیات بر فروش خودرو از این بازار بیرون کنید.اگر راست می گید و قیمت باید آزاد شه واردات رو هم آزاد کنید بدون مالیات ببینید این آهن پاره های تولید داخل کی می خره؟
مبارزه با دلالی بهانه‌ای شده برای انواع افزایش قیمت ها، انواع مالیات ها، انواع عوارض ها اگر خودرو به میزان کافی و قیمت مناسب در دسترس همه باشد دلالی وجود نخواهد داشت
بر همگان ثابت شد عامل همه گرانیهای موجود در کشور دولت محترم با سیاستهای غلط میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
نه دلال
چه گناهی کردیم که توی این مملکت بدنیاامدیم ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
همین خودش بزرگترین گناهه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
اینقدر ناشکر نباشید می تونستید تو افغانستان ویا پاکستان و هند به دنیا بیایی اونوقت آواره کوچه خیابانهای ایران می شدی برای کارگری که یه لقمه نون فقط گیرت بیاد نه اینکه این همه متوقع باشی
این دور باطل هیچوقت با وجود این مدیران دانشمند قطع نخواهد شد ...
یعنی قیمت خودرو در بازار پایین نمیاد و قیمت کارخانه را به آن می رسانند
رئیس شورای رقابت: منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از بازار خارج شوند!
اره
به همین خیال باش و منتظر باش...
من 29 سالمه و ماهی 3.5حقوقم
دیگه هیچ وقت نه میتونم ماشین داشته باشم و نه خونه و فکر کنم هیچ وقت هم نتونم ازدواج کنم و باید همیشه تنها باشم
به نظرم تنهایی بهتر از شرمندگی جلوی شریک زندگیته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
علی برکت الله
چیزی که مشخصه دولت از این وضع گرانیها کاملا راضیه .قیمت نزولی شده بود که با دستکاری دوباره صعودی شد. کرونا .تحریم ...... برای دولت نعمته
تنها فرمول آزاد کردن واردات و کم کردن تعرفه واردات است
و وقتی سیستم نام نویسی داشت جواب مثبت میداد
و هر کسی فقط یک ماشین میتوانست ثبت نام کند ،
نتیجه اش مثبت بود ، چرا باز گران فروشی را شروع کردید ؟

خریدار بدبخت ، ناچار به دادن هزینه سوء مدیریت مسولان هستند .
پس در این ۴۲ ساله چه می کردید ؟
که هنوز نتوانستید از چاله مونتاژ کاری بدتر از قبل ، این صنعت را نجات بدهید ؟
و فقط زورتان۸ به مردم گرفتار، فقیر شده میرسد و بس .
آقا ترا بخدا به مردم رحم کنید آخه کی گفته شما برای ما فکر کنید و طرح بدین هنوز 24 ساعت نگذشته قیمت ها رو به صعوذ گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
تو رو خدا رحم کنید ! از اون جمله های مسخره است ! اصلا کسی به فکر مردم نیست ... با تو بمیری و من بمیرم هم کسی به مردم رحم نمیکنه !!@!
فلسفه ایجاد شورای رقابت که برای اولین با در آمریکا بوجود آمد این بود سازندگان باهم به رقابت بپردازند ومحصول با کیفیت به دست مصرف کننده و حتی صادرات برسد متاسفانه در کشور این شورا بر عکس میباشد بجای اینکه رقابت بین ، کارخانه ها باشد و محصول بهتری بدست مصرف کننده برسد رقابت بین کارخانجات خودرو سازی و مصرف کنندگان شده است که نتیجه اش میشود کالا بی کیفیت . کجایی این قانون ایراد دارد مجلس لطف کند ایراد اصلاح کند
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
شورای رفاقت وظیفه ای به جز حمایت از خودرو سازان برای خود قایل نیست .
با افزایش تولید قیمت هم افزایش پیدا میکنه (:-
بابا یکم مطالعه کنید رو فرمولها تون!!!
در همه جای دنیا با افزایش تولید قیمت کاهش پیدا میکنه اینجا با افزایش تولید قیمت افزایش پیدا میکنه
ازاد کردن قیمت برای شرایط رقابتی است نه شرایط انحصار ازاد سازی قیمت=ازاد سازی واردات.
پاسخ ها
مهدی حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
کسانیکه دم از آزاد سازی واردات میزنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند وخاعن به صنعت ملی وکارگرام زحمتکش این مملکت هستند
تا کنون قیمت خودرو به‌خاطر معاملاتی بودن آن و نه مصرفی بودن آن روز به روز گرانتر می‌شد آلان که رفته رفته رو به مصرفی بودن کرده سوء استفاده دولت شروع شده و خودرو رو برای اشرافیت به بازار عرضه می‌کنه
ای کاش قیمت بازار رو به قیمت کارخانه نزدیک می کردید.دست دلالها هم کوتاه میشد اگر مراد کوتاه کردن دست دلال بود.خدایا شکرت
کی به کیه. طبق مصوبه شورای رقابت قرار بود سایپا محصولاتش را حداکثر هر سه ماه ۲۵ درصد افزایش بده ولی ۴۰ درصد افزایش داد. شورای رقابت چه اعتراضی کرد؟ حالا هی بیا فرمول بنویس. خانه از پای بست ویران است.
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خود کرده را تدبیر نیست!!!یعنی سالی 100درصد !!!علی برکت االه
تمام این کارها و اخبار عمدیست برای اینکه بازار رو بهم بریزن!
کیه که ندونه دلال هیچ وقت دستش از خودرو قطع نمیشه!
این بهونه ها فقط برای گران کردن وافزایش درامد دولته!! دقیقا تو بازه ای که خودرو داشت قیمت ها یواش یواش پایین میومد شورای رقابت یکهو به نفع خودروساز ها وارد عرصه شد تا جلوی این کاهش بیشتر و آرامش بازار رو بگیره!
دقیقا مشابه زمانی که دلار داشت تا 22 هزارتومن کاهش پیدا میکرد اما دولت عمدا جلوی این کاهش رو گرفت تا دلار همچنان گران به مردم فروخته شه!
مردم همچنان به نخریدن ادامه بدن تا اینا هم هر روز فرمول برای خودشون اختراع کنن... مردم همچنان به نخریدن ادامه بدیم!
بدویید ملت غیور برید خودتون برای رای دادن آماده کنید
وقتی بازار خودرو انحصاری است معلوم است که این حرکت ها برای این است که نگذارند قیمت ماشین های داخلی از این هم پایین تر بیاید. چرا فکر می شود مردم نمی فهمند؟ متاسفانه مثل اینکه تحریم ها خیلی به خودرو سازان مزه داده است. مردم یادشان نرفته که چهار پنج سال پیش با ورود چند تا ماشین جدید مونتاژی و غیر مونتاژی چینی و اروپایی چطور پراید و پژو باد کرده بودند و کسی خریدارشان نبود....
دلال اصلی خود خودرو سازها هستند و بس...
رئیس شورای رقابت: منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از بازار خارج شوند!
همین حرفهای بی ربط میزنید اعتماد مردم نسبت به دولتهای از بین میره، بگو میخواهیم گرانوش کنیم، این حرفهای صد تا یه غاز چرا میزنید. "نمیر نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد". هر چه مجلس به دولت فشار بیاره، دولت هم منتقلش میکنه به مردم.
خیلی ممنونیم که قیمتارو بالا بردین واقعا مرسی با این روند ادامه پیدا کنه ایرانی دیگه نمیمونه....
فکر مردم را راحت مشغول کرده اند یا دلال ماشین یا خانه یا کلیه یامدرک ...... دقیقا برگشتیم به قرن 4 سفسطه گری .....
... مگر دلالا کیا هستن؟ غیر از خودتونین؟ چرا با شعور مردم بازی میکنین؟ ورود خودرو را آزاد کنین تا ببینیم چقدر شرکتای شما دوام میارن.
دقیقا هدف شورای حمایت از دلال، حذف تدریجی دلال از بازار است!!!!!!!!!
....کدام بازار
کدام خودرو
کدام رقابت
کدام شورا
....
بهترین و با کیفیت ترین و به روز ترین خودروهای اروپایی و کروه ای و ژاپنی چنده؟؟؟؟
با همان دلار مسخره 25 هزار تومانی همتی چند درمیاد؟
بعد شما می توایند یک خوردوی با برند کیا یا هیوندای یا گولف یا پژوه یا مگان یا ب ام دبلیو یا تویوتا یا مزدا یا نیسان یا .... با پراید و 405 و سمند و ... مقایسه کنید؟؟؟؟
در حالیکه پول همان خودرهای معروف جهانی را باید برای پراید و این فرغونهای ایران خودرو و سایپا، آن هم با کلی منت گذاشتن و احساس حقارت و توهین پرداخت می کنیم؟؟؟
چرا در این به اصطلاح خودروسازی ها را نمی بندید
ملت با شتر یا قاطر یا دوچرخه یا پا هم می توانند طی طریقت نمایند
بازم مسولین دیدن قیمت خودرو داره پایین میاد یک برنامه ای را اجرا میکنند که مجددا قیمت ها بالا بره. این روشی است که مسولین به اسم مردم و به کام خودرو سازها انجام میدن. و بعد میگن داریم از مصرف کننده حمایت میکنیم.
خدا حافظ ماشین .
خدا را شکر یک فرمول جدید در علم اقتصاد کشف کردیم هر چه تولید بالا میره کالا گرانتر میشه بنده خدا کینز معلومه چیزی از اقتصاد نمیدونسته
تصميمات شوراي رقابت= افزايش دلالي خودرو
یکی از ریشه ای ترین مشکلات ، این بحث پیش فروش است ، کدام جنس در بازار پیش فروش می شود ، شما یخچال و تلوزیون را پیش خرید می کنید ؟
خودرو باید تولید شود ، درب کارخانه قیمت قطعی دریافت کند و منتقل شود به نمایندگی های مجاز و منتظر روزی که مشتری تصمیم به خرید آن بگیرد ،
خودروسازها هم فقط در زمانی مجوز تولید دوباره داشته باشند که جنسشان فروش رفته باشد ،
به همین دلیل مجبور می شوند آنقدر قیمت را پایین بیاورند که مشتری داشته باشد و به این صورت قانون عرضه و تقاضا برقرار می گردد .
تولید به شرط فروش محصولات قبلی
چرا کسی بر کار این قبیل شوراها نظارت و رسیدگی نمی کند؟ این گونه مصوبات چه دردی از مردم دوا خواهد کرد؟ چرا به عمد و یا به سهو مردم را نگران کرده و آزار می دهید؟
دره این دو تا کارخونه رو باید گل گرفت.
خود شما دلال هستید اونوقت منتظر هستید دلال ها خارج بشند؟! مردم رو ... فرض نکنید
علاج گرون فروش نخریدن است
مردم باید ازشورا رقابت تشکر کنن که نمیذاره قیمتها پایین بیا
میشه لطفا حقوق ما رو هم با همین فرمول مرتب ببرن بالا؟
با این حقوق ها دیگه نمیشه کار کرد باید حقوق بره بالا تا قدرت خرید به وجود بیاد
خیلی دلم میخواد بدونم چرا مردم را نادان فرض میکنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ماشین دست دو برند وارد کنید تا قیمت ها بشکنه .....
به نظر من ماشینهای ایران خودرو و سایپا خیلی بیشتر از این می ارزن. هنوز قیمتشون پایینه . اینو ما خودمون با صف کشیدن برای خرید این محصولات آشغال ثابت کردیم ...
دیدن یواش یواش قیمت بازار داره میاد پایین وکم کم از قیمت کارخانه پایین خواهد آمد این کار رو کردند...
چرا شما به این مسله دقت نمی‌کنید که اگر در مدت چند ماهه می‌بینید بازار خودرو ساکن یا کاهشی هست دست مافیای خودرو هست که هر از چند وقتی سمت یه کار می‌روند. همین که ببیند مثلا واکسن کرونا اومده و تقاضا برای خرید ماشین زیاد میشه دوباره سمت خودرو میرن. حالا از من بشنوید نزدیک عید قیمت خودرو ها و مخصوصا خارجی به طرز شدیدی زیاد میشه. اگر فکر ارزون شدن هستید خواهید دید به جای پژو مجبورید پراید بخرید
گفتن ۱۸ خودرو با فرمول جدید
حالا بقیه خودروها هم افزایشی میشن یا فقط این ۱۸ تا؟‌
فرمول قدیم یعنی چی؟
نخرید، نخرید، نخرید، بزارین انبارا شون سریز بشه تا به التماس ومنت بفروشن نه با فرمول، سال 93 رو یادتون هست، کمپین نخریدن خودرو
دولت خودش دید قیمت خودرو در بازار کاهشی است یه کاری کرد دوباره قیمت خودرو تو بازار افزایش پیدا کنه این یعنی چه ؟ یعنی دستشون در تلاشن برای افزایش و گرانی . مردم نخرید تا بمونه رو دستشون دلال هم شده لفظ کلام این اقایون اصلا دلالی واسه اینا کار می کنه درسته که خودرو مخصوصا اونایی که ندارن لازمه زندگیشونه ولی یه کاری کردن که ادم نخره بهتر از اینه که جیب اقایون رو پر کنه
خودرویی ک کل قطعاتش تولید داخل هست چرا باید افزایش پیدا کنه..
قرار بود با تورم خودرو سه ماهی یبار بره بالا
الان ک تورم رو ب پایین هست فرمول جدید ساختن
چرا اینقدر افزایش قیمت مگر یه کارگر هر سه ماه افزایش حقوق داره که آقایون با تدبیر ما هر سه ماه افزایش قیمت دارن این همه ظلم به کی بگی.
همه این گرانیها کارخودشونه میخوان بازارقیمتش افزایش پیدا کنه تا قیمت کارخانه راهم بالا ببرندوپول مردم بیچاره روازجیبشون دربیارن
بعد چند سال بی ماشینی یه وامی جور کردیم ویه مقدار پس انداز ولی با این قیمتا فک نکنم بالاتر از یه پراید مدل ۸۰ گیرمون بیاد. واقعا زورم میاد بابت این لگنا کلی پول بدم
این مملکت درست بشو نیست
خودروهای بی کیفیتی که در دنیا هیچ خریداری ندارد را با دلار 50 هزار تومانی محاسبه و دو برابر قیمت بر مردم نگون بخت ایران قالب می کنند. روحانی مچکریم
همه این حرفها فلیم بازی کردن است خود آقایان دلال بازار هستند وهرجور که دلشان میخواهدعمل می کنند مگر آقای رحمانی قبل از گران شدن خودرو پیشنهاد حایشه بازار را نداده بود تازه خودرو اینقدر هم گران نشده بود چرا آقایان آن موقع قبول نکردند
خدایی خیلی نامردی ایران خودرو
من تمام زندگیمو حراج کردم یه حواله گرفتم پارسال تحول دی ماه 99
تا الانم باید دعوت نامش نیومده نمیدونم میخوان چیکار کنن
گرون کنن دیگه بطور کلی بد بخت میشم
چرا کسی به داد مردم نمیرسه چرا انقدر به شعور مردم توهین میکنند چرا افزایش قیمت؟چه آپشنی اضافه کردید؟به کجا رسیدیم که پراید ی رویا شده.مردم نخرید نخرید نخرید
گرانی خودرو در بازار ازاد برای خودروسازان نعمت بزرگی است
خودتون مقصرید شما از دولت بدتر دولت از شما بدتر. نخرید همین.
خدایا تو این مملکت کی به داد دل این مردم میرسه؟ خدایا خودت ی کاری بکن این مردم از بد بختی و گرانی نجات پیدا کنن
میدونید چرا به هيچ جایی نمیرسیم چون هیچی نمیدانیم
کاملا فرمول هوشمندانه ای هست.
با افزایش تولید قیمت بازار کم میشه بعد واسه اینکه خودرو ساز سودش کم نشه پارامتری برای افزایش قیمت بر اساس افزایش تولید اوردن
به خدا. قسم بچه ده سالیه من چی بگه خوبه میگه لاستیک ماشین وقتی میدن سندو میخوان بعد همونجا میندازن زیر ماشینت خوده ماشینم اگه همین کارو بکنن قرعه کشی نمیخواد من هزار نفرو میشناسم دلالا یه پولی میدن بهشون به اسمشون ماشین میگیرن به همین راحنی منیکه ماشینم فرسوده شده میتونن بگن ماشینتو بیار یه ماشین دیگه بهت بدیم اگه واقعا بخوان برایه ما مردم کاری کرده باشین به خدا که شما خودتون ازهمه بهتر بلدید چه جوری حق به حق دار برسه وسلام
تحریم کنید نخرید . یک بار برای همیشه بساط اینهارا برچینید . از شما با فرمول هایتان چیزی در نمی آید واردات هم که به خاطر سود هنگفت خودتان آزاد نمیکنید .
مردم وارد عمل شوند و با قدرت تحریم کنند . بگذارید دلالان بخرند و روی دستشان باد کند
...مردم یکم به خودتون بیاید چقدر حق کشی و نامردی
با سلام.
بنده یک‌نمایشگاه دار هستم لطفا نظرتو رو برام بنویسید:
امروز ۱۰ دی ۹۹با اعلام این خبر قیمت پارس تیوفایو از ۲۳۰ به ۲۵۵ رسید این کجاش افزایش ۵ تا ۱۰ میلیونی هستش؟قیمت ۲۰۷ از ۲۶۵ به ۳۰۰رسید این کجاش ۵ تا ۱۰ میلیونه و شک نکنین باباتر هم میره و از جای قبلی هم بالا میزنه.
بابا مردم نخرید بخدا بازار داشت میومد پایین یعنی پیش بینی شخص خود من که ۲۰ ساله نمایشگاه دار هستم این بود که با همین روند نخریدن مثلا ۲۰۷ توی یکماه اینده به ۲۰۰میلیون میرسید،پارس تیوفایو به ۱۹۰ میلیون میرسید،اقا تورا بخدا نخرید ،از امروز بعد از اعلام این خبر مردم ریختن دارن همون ماشینی که مثلا ما دیروز التماس میکردیم ۲۰۰تومن را با قیمت ۲۲۰ میلیون میخرن،کجاش واسطه گری کم شده؟اینا همه با هدف سرمایه گذاری دارن میخرن،بابا خداشاهده منکه عمرمو توی این کار بودم و پدرم ۴۵ ساله نمایشگاه دار هستن بخداوندی خدا هز این افزایشا راضی نیستیم،قبلا یه ماشین میخریدی ۵۰۰هزار تومن فایده میکرد،تو میتونستی اون ۵۰۰رو بزاری جیبت بعنوان سود،و دوباره مشابه همون ماشینی که فروختی رو با همون پول بخری،الان میخری ۲۰۰میدی ۲۵۰ بازم ضرر کردی چون باید بری بخری ۲۷۰،این سود نیست این حتی برای ما هم کاهش قدرت خریده،الان ۲تا دنا میخای بخری ۱میلیارد سرمایه میخواد بابا ظلمه بخداااا،خب حالا طرف میبینه هرجور بفروشه باز ضرر کرده میاد نگه میداره و نمیفروشه این خودش افزایش رو ۲چندان میکنه.خداروشاهد میگیرم یکی عین ما که ۴۵ ساله اینکارمونه راضی نیستیم به گرانی،فقط کسایی از این گرانیا خوشحالن که روشون برچسب مصرف کننده هست اما در حقیقت با خرید خودرو یجور باعث افزایش قیمت،با احتکارش توی پارکینگای شخصی یجور دیگه باعث افزایش قیمت میشن.شاید باور نکنید ما بعد از ۴۵ سال نمایشگاه داری از بس ادمای مختلف اومدن توی این کار و شدن واسطه دنبال اینیم که کارمون رو عوض کنیم چون خسته شدیم از این همه نوسان این همه واسطه های مصرف کننده نما.بابا قبلا هر کاری صاحب خودشو داشت الان همه شدن کاسب توی یک خانواده ۵ نفری ۳نفر کاسب ماشینن و مادرشون هم با شماره ملی ثبت نام میزنه بلکه برنده بشه قرعه کشی و بفروشه سود کنه..
تورا بخدا نخرید بزارین ارزون بشه رحم کنید هم بخودتون هم ما،اخه چه گناهی کرده اون جوانی که حقشه یه ماشین بی کیفیت ایرانی سوار بشه ولی پول خرید ۲۰ سال کارکردشم نداره!!!من نمایشگاهم ۱۶ تا ماشین ظرفیت داره متوسط حساب کنیم ۴میلیارد و ۶۰۰میلیون سرمایه میخاد که جنس توی مغازم باشه،اونوقت این هزینه رو بکنی و این استرسم داشته باشی و هر روزم همه چیز گرونتر بشه و تو پست رفت کنی و تازززه بیای مالیات انچنانی هم بدی!!!؟
این اقدام شورای رقابت فقطططط به نفع خودروساز شد یعنی مصرف کننده رو ۱۰ هیچ مغلوب کردن با این کار،،میدونین میخان قیمت رو با معادل خارجیش همگام سازی کنن یعنی چی؟یعنی هم طراز دنا توی ایران همون جک اس ۵ چینی هستش که الان ۷۵۰ میلیونه،اینا میخان دنارو بکنن مثلا ۶۰۰میلیون که از نمونه خارجیش ارزونتر باشه...مردم بخدا اینکارو میکنن اونم توی ۲مرحله به این دلیل که در مرحله اول توان مردم دستشون میاد در مرحله دوم ضربه نهایی رو میزنن،،حالا ببینین این چه روزی بود گفتم دنا اتومات میشه ۶۰۰،،و شما میاین میگین یا خدا اون نمایشگاه داره چقدرر درست میگفت و دنبالم میگردین که مشورت کنین.
تورا به خدا قسم تورا به قران قسم نخریدددددددد نخریددددد رحم کنین به هممون،،رحم به جیبتون نمیکنین رحم به شعورمون بکنین اخه این ماشینا چه ارزشی دارن واسه خرید؟اخه چرا با خریدتون ثابت میکنین که از درک پایینی برخوردار هستین وباعث میشین اونا در خفا بگن زرنگی کردیم و مردم نفهمیدن؟؟؟
تورو خدا نخرید مردم نخریدددددد،لازم نیست افزایش تولید بدن که خودرو ارزون بشه،شما نخرید خودرو بمونه کف کارخونه خودش میشه افزایش خودرو و کمبود خریدار اینجوری مجبور میشن ارزون کنن که شما بخری...
من خداشاهده نظری دادم اینجا که بالاترین کارشناسا با ۲ماه تحقیق میتونن بدن ولی نمیدن و نظر من از تجربم بود..
واسطه ی ظلم نباشید حلال خوردن و کم خوردن بهتر از خون مردم رو توی شیشه کردنه.بفکر هم باشیم.
یا علی مدد خدانگهدار همتون
با این فرمول محاسبات وقتی قیمت بالا بره میزان رای پایین میاد منم رای نمیدم
هروقت ماشین در حال نزولی شدن بشه دوباره با تبلیغات قیمت گذاری جدید مانع این سقوط میشه
این کشور درست نمیشه ، هیچ چیزی در ایران روال نظم ندارم. تا زمانی که فرغون سازان، فرغون های بدرد نخورشون رو بصورت قطره کانی وارد بازار کنند هیچ سیاستی کارا نخواهد بود
از اول هم مشخص بود که می خواهند قیمت کارخانه را به قیمت بازار برسانند نه اینکه قیمت بازار را کاهش دهند. قیمت بازار نیز توسط دلالان شرکتهای ایرانخودرو و سایپا تعیین می شود . هیج خودروسازی زیانده نیست، بلکه زیاندیده اصلی مصرف کننده واقعی یعنی قشر کارگر و کارمند و مستضعف هستند.
مراجعی مانند مجلس و شورای رقابت و وزارت صمت و ... هیچ نظارتی ندارند ...
تنها راه کنترل قیمت مسکن و خودرو ، محدودیت قائل شدن برای مالکیت آن است ...
و تنها راه آن اعمال مالیات های سنگین و تصاعدی بر روی دارائی های منقول مثل خودرو و غیر منقول مثل مسکن و ملک و زمین و غیره است ...
به عنوان مثال اگر برای هر کارت ملی فقط تا مبلغ 5 میلیارد تومن ارزش ملکی از مالیات معاف باشد و از 5 تا 10 میلیارد تومن باید 1 درصد ارزش واقعی و بازار مالیات سالیانه بدهد و از 10 تا 15 میلیارد 3 درصد و 15 تا 20 میلیارد 10 درصد ... و الا آخر ...
به این ترتیب که افراد از مالک شدن و مالک ماندن فراری باشند ، نه اینکه مال اندوزی کنند ..
برای خودرو هم همینطور
هر کارت ملی با گواهینامه معتبر فقط یک پلاک خودرو تعلق بگیرد ..
آن خودرو هم تا 500 میلیون از مالیات معاف و از 500 میلیون تا 1 میلیارد سالی 1 درصدر قیمت خودرو مالیات بدهد و از 1 تا 1و نیم میلیارد سالی 3 درصد و از 1.5 تا 2 میلیارد سالی 5 درصد و .....
اینجوری دیگه ماشینهای لاکچری و ارز بر ( دلار مفت 25 هزار تومنی ) از سطح کشور جمع شده و کم میشوند ...

ممنونم تابناک
آقای خودرو ساز شما هر وقت خودروهای پیش فروش رو سر موقع تحویل دادید و به اندازه مازاد تولید کردید بعد بیایید از آزاد سازی قیمت حرف بزنید .
این نشون از دلال بازی خود خودرو ساز داره نه چیز دیگه
نخرید آقا نخرید تنها راهه
راستی دولت خوب بلد فرمول چرا ازاین فرمولها نسبت حقوق‌ها بکار نمی برد که حقوق ها هردوماه بالا برود
من مهندس صنایع هستم که یه بار از خودروسازی بازدید کردم جالب که بدونید که ساخت خودرو با فرآیند پیچیده و دستگاه های پیشرفته انجام میشه که قیمت دستگاهها بسیار گران هست و محصول نهایی که خودرو هست با کلی فرآیند پیچیده تولید میشود اگه قیمت این قطعات خودرو و استهلاک دستگاههایی که تولید میکنند کارهایی که روی خودرو انجام میشه رو در نظر بگیریم قیمت محصول نهایی دو برابر قیمت خودرو در بازار هست مثلا یه پژو 405 که تو بازار 185 ملیون هست ارزش واقعی اون بیش از 350 ملیون می باشه اما درک این موضوع برای مردم سخته و دولت هم برای راضی نگه پایین نگه داشتن قیمت خودرو یارانه های زیادی رو تو خودرو سازی مصرف میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
فکر می کنم دلال بازار خودرو هستی که از بنگاه بازدید کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
شما که کلی در مورد فرایند خودروسازی گفتید که خیلی گرانه اصلا فکر کردی به اینکه برای شرکتهای خارجی هم باید همینطور باشه پس چرا قیمتهاشون اینقدر به نسبت کیفیت ارزانتر از داخل است؟
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
تو مهندس دلالی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
من هم رفتم بازدید از اینجا که شما می فرمایید کاملا درسته اتفاقا من هم همین سئوال به ذهنم اومد که چطور با توجه به قیمت دستگاهها و این همه نیرو و پرسنل و قطعات زیادی که به کار میره تو خودروسازی قیمت خودرو باید خیلی ازاین ها بالاتر باشه که مدیرشون گفت که دولت یارانه و کمک های مالی می کنه تا خودرو سازی رو سر پا نگه داره ولی عملا خودرو سازی ور شکسته هست
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوست عزیری که می گه شرکتهای خارجی خودرو با کیفیت بهتر تولید میکنند لازم می دونم بگم اولا ما تو کشور ایران هستیم و ایران هم در خاورمیانه هست تو این قسمت از هیچ کشوری مثل ایران تو خودروسازی فعال نیست و همشون واردات خودرو دارند ثانیا کشور ما چندین سال هست که تو تحریم هست اگه حتی یه کشور اروپایی که شرکتها ی قدر خودروسازی دارن مثل ما این همه سال تحریم بودن از ساختن قطعه خودرو هم عاجز می شدن چه برسه به این که خودرو سازی کنندتاره خود خودروسازی های اروپایی که این همه پشتیبانی دارند قیمت خودروهاشونقیمت خودروهاشون بالا 12 هزار دلار یعنی بالای 300 ملیون تومان هست
اینها نتوانستند قیمت بازار را پائینتر بیارن قیمت کارخانه را بالا آوردن وحالا با بدبخت کردن امثال من به خود افتخار میکنن قیمت کوییک را با قیمت ماشینها ی ایران خودرو مقایسه کنید بخدا انصاف نیست اه ناله امسال من دامان شمارا خواهدگرفت پارس TU5 توبازار۳۰۰ولی کارخانه ۱۲۶میلیون کوییک۱۳۰کارخانه ۱۲۰بازارمیدن ... قیمت کارخانه کوییک منطقی نیست اینها دیدن قیمت بازار از کارخانه خیلی کم هست میخواهن با اینکار قیمت بازار را بالاتر ببرن چون همه دارن انصراف میدن و پولشون رو میخوان
باسلام!این تولیدات بی کیفیت ایرانخودرو،وسایپاروحتی افغانستان هم نمیخوادچون کیفیتشون خیلی بالاست ویارو،هفته ای یه بارجلوبندی عوض کنه
در مقایسه با گرانی کالاهای دیگه مثل خونه و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و الکترونیکی و... قیمت خودرو در بازار بسیار ارزان و پایین هست مثلا یه لپتاپ که 2 ملیون بود الان بالای 18 ملیون شده و خونه ای که 200 ملیون بود الان همون خونه بالای 1/600 میلیارد شده و موتور سیکلت که 2/5 ملیون بود الان 25 ملیون شده اگه یه پژو 405 هم مثل اونها گرون میشد الان قیمتش بالای 300 ملیون بود در حالیکه
قیمتش 180 ملیونه حالا جالبتر اینکه خونه و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و الکترونیکی جزء ضروریات زندگی مردم هست اما خودرو یک کالای لوکس حساب میشه و جزء ضروریات زندگی مردم نیستش
پاسخ ها
سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
آقا حالا ما داریم هی تو سر ماشین میزنیم که قیمتش رو بیارن پایین شما میای کارشناسی میکنید هر چی ما توسر ماشین داریم می زنیم که بیاد پایین شما خرابش می کنی
باورکنید روزای سخت تری در انتظارمون هست چطور حقوق من تغیری نمیکنه ولی یه ماشین ۲۰ تومن ۲۰ تومن گرون میشه
واقعا یعنی هیچ کسی نیست به وزیر صنعت بگه کمر مردم بیش از این توان این همه گرانی و بی تدبیری رو نداره و زیر این هه فشار داره میشکنه
اون دوستی که مردم رو تشویق میکنه به نخریدن ،آیا می تونه تضمین بده که من مجبور نیستم خودرویی که الان با مثلا ۵۰۰ میلیون می تونم بخرم برای شب عید ۷۰۰ میلیون نمی خرم؟
چه کسی تا حالا دیده که خودرو و مسکن در ایران ارزان بشه؟هر بار که قیمت ها موقت مقداری افت کرد بلافاصله با یک افزایش افسار گسیخته مواجه شد،الان هم موقع رشد قیمت خودرو هست و قطعا تا عید تا حدود ۳۰ و بعد از عید مجموعا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.پس بی دلیل برای کسی مانع تراشی نکنیم.
درهرصورت چه شورای رقابت باشه چه نباشه مصرف کننده ضررمی کند.
قیمت خودرو بره بالا اصلا پراید بشه 500 ملیون نون شب که نیست که اینقدر براش بعضی ها له له میزنند راست میگین قیمت مسکن و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و الکترونیکی که قیمت شون سربه فلک کشیده و جزء ضروریات زندگی مردم هست رو بیارن پایین بدون ماشین میشه زندگی کرد اما بدون خونه و لوازم خانگی و مواد غذایی چطور زندگی کنیم هیچکی هم نیست در مورد این چیزها بگه مثل اینکه این همه سایت برای یک سری افراد که عقده ماشین دار شدن رو دارن ساخته شده همش شده ماشین ماشین ماشین
حالا خوبه مشتری ندارند اینجوری قیمت میزارن .
دست این خودروسازها برای مردم رو شده .خریداری نیست.
حالا بیان نمودار بکشن و چارت بزارن .
من خودم پیش فروش ثبت نام کردم پول خوابوندوم اگر ببینم گرون بشه یا با بازار برابر باشه پولمو میکشم بیرون.اونوقت برن یه ملیارد قیمت بزارن
چند روز پیش تو بازار یه یخچال که قبلا 1ملیون 200 هزار بود قیمت کردم 10 ملیون می گفتن یعنی حدود نه برابر گرون شده وسایل دیگه هم همینطور 8تا 10 برابر قیمتشون رفته بالا اگه پراید که قیمتش 22 ملیون بود مثل این ها قیمت می گرفت الان قیمت پراید 170 تا 220 ملیون و قیمت یک پژو 405 هم قیمتش 280 تا 330 ملیون قیمتش بود اما الان پراید 105 ملیون یعنی حداقل 60 ملیون و پژو 405 هم که الان 185 ملیونه حداقل 95 ملیون از قیمت واقعیتش ارزونتره، حالا کسانی که اینقدر میگن ماشین گرونه کمی انصاف بدند ببینند واقعا ماشین در این شرایط گرونه یا ارزون
با توجه به پایین اومدن ارزش پول ملی ما کسانی که میخوان بدونند که قیمت خودرو چقدر هست! قیمت خودرو رو رو با ارز روز بازار آزاد بدست بیارند تا متوجه بشند که قیمت خودرو چقدر هست! قیمت خودرو پراید 6500 دلار هست و قیمت پژو 405 که حدود 11هزار دلار هست حالا با توجه به قیمت روز دلار که 25 هزار تومان هست قیمت یه پراید در بازار آزاد 170 ملیون و قیمت واقعی یک پژو 405 هم در بازار باید 275 ملیون باشد که عملا قیمت خودرو داخلی نزدیک 50 درصد زیر قیمت واقعی خودشان در بازار به فروش میرسند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کاملا درسته
مرزروبازکن خوردوواقعی بیادببین کی سوار خودروهای شمامیشه حتی افغانستانم پاکستانم سوارنشد
دوستان سزای گران فروشی نخریدن هستش یکبار در گذشته حالشونو گرفتیم کلی وام دادن التماس هم کردن .فقط نخرید .دلال هم وقتی مشتری نداشته باشه سرمایه خوابیده کوتاه میاد
دادش باهمین فرمول می تونیم بریم فضا
اگرفقط یکبارمردم باهم باشندودست به دست هم بدهندومثل دفعه قبل با وام گول نخورن همه چی درست می شه
با نوجه به قیمت خونه و ملک و یخچال و تلویزیون و موتور سیکلت و لوازم خانگی و موبایل و کامپیوتر و ... قیمت خودرو تو بازار نه تنها گرون نیست بلکه خیلی خیلی هم ارزونه اگه قیمت خودرو هم مثل این وسایل گرون می شد الان یه پراید 200 ملیون و یه پژو 405 معمولی 320 ملیون بود در حالیکه قیمت پراید الان تو بازار 105 تا 110 ملیونه و پژو 405 هم تو بازار 180 تا 185 ملیونه
من کا ماشین ندارم کرایه میدم ایشالله بشه پراید یک میلیارد وهمه آرزوی یه ماشینو داشته باشن حیف هوای پاک بدون ماشین نیست همینا هوا رو آلوده کردن خدا کنه اینقد گرون بشه بنزین وماشین که هر نوجوانی نتونه بخره ومردم عمرشون کم بشه
اگه قطعات خودرو مثل پژو 405 رو قیمت بگیرید می بینید که قیمت یک پژو از 250 ملیون هم بالاتر میزنه! پس چطور یه پژو 405 تو بازار 185 ملیونه؟؟؟؟؟؟
کیسه سیمان پاکتی از3000 تومان به 25000 تومان رسیده، یخچال معمولی از 600 هزار به 4/5 ملیون رسیده، تلویزیون از 900هزار به 8 ملیون رسیده، موتور سیکلت از 2/5 ملیون به 25 ملیون رسیده و کالاهای دیگه هم همینطور 8تا 10برابر شدن اونوقت میخواهید قیمت خودرو با این همه تجهیزات و قطعات ارزون بمونه!؟؟؟ تازه تو بازار خیلی هم ارزونه نسبت به کالاهای دیگه، اگه پراید مثل موتورسیکلت و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و.. بالا میرفت الان پراید بایست قیمتش بالای 200 ملیون بود اما قیمتش 105 ملیونه یعنی نزدیک 100 ملیون ارزونتره تو بازار
مگه ماشین تغریبا تمام قطعات به گفته شرکت های ماشین سازی از داخل تولد نمیشن چو را باید ۸ براربر بشه اونایی هم که میگن خودرو ارزونه باید گرون بشه شک نکنین دلالن پژو پارس ۴۳ میلیونی شده ۲۳۰ یعنی ۵/۳ برابر شده
خوب این حرف شورای رقابت کلا به ضرر ماست نمی‌دونم یک کارشناس بگه ایشون گفته قیمت ها به حاشیه بازار برسه ولی آیا شما میتونید با تعداد بالا ماشین درست کنید همین الانش دارید قرعه کشی می کنید به تعداد کم .تا وقتی تولید اینجوری کمه و تقاضا بیشتره .همینه .بعدشم شما کارخانه رو بیاری برسونی به حاشیه بازار .آیا دلال میاد ضرر کنه اونم می کشه روی قیمت ماشین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار