بازدید 4698

لوکزامبورگ: باید دولت فلسطین را به رسمیت شناخت

وزیر خارجه لوکزامبورگ دوشنبه به اعضای اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 21 January 2020

وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر خارجه لوکزامبورگ دوشنبه به اعضای اتحادیه اروپا توصیه کرد دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به نوشته وبگاه «العربی» «ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنرانی پیش از آغاز شورای روابط خارجی اروپا با توصیه به کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت فلسطین گفت که این مسئله موجب پیشبرد فرایند صلح می‌شود.

پارلمان اروپا سال ۲۰۱۴ قطعنامه‌ای را در حمایت از دولت فلسطین به تصویب رساند. این در حالی است که گفت‌وگوها در سال‌های اخیر به رسمیت شناختن دولت فلسطین با تصرف غیرقانونی اراضی بیشتر در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی بی نتیجه مانده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را غیر قابل قبول خواند و از این رژیم خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

به نوشته وبگاه العربی، به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی نیز به مثابه نابودی چشم انداز شکل گرفتن دولت فلسطین است. از ۱۹۵ کشور جهان، ۱۳۵ کشور دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

چندی قبل نیز وزیر خارجه سوئد ضمن حمایت از اقدام کشورش در به رسمیت شناخته شدن فلسطین، بر تداوم پشتیبانی از فلسطینی‌ها تاکید کرد. «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد در این باره گفت: «به تصمیم دولت سوئد در سال ۲۰۱۴ که دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، افتخار می‌کنم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل