بازدید 33580
گزارش «تابناک» از اختلاف نظر مسئولان در موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و ضرب الاجل نهم شهریور؛

فوتبال ایران در خطر حذف از جام ‌جهانی۲۰۲۲ به اتهام تبعیض جنسیتی!/ خوراک تازه رسانه‌های غربی علیه ایران؛ اخراج از فیفا بعد از سرنوشت برجام/ اصرار دولتی‌ها و نفی مراجع عظام و قضایی

فیفا در آیین نامه جدیدش به صراحت نوشته است که تخطی از اصل ممنوعیت تبعیض جنسیتی در ورزشگاه‌های فوتبال در ابتدا با تعلیق و سپس اخراج از فیفا مجازات خواهد شد. تعلیق در حال و روز فعلی نیز به منزله از دست رفتن مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود که قرار است به زودی آغاز شود و شاید پس از نهم شهریور برای تغییر نظر دیر باشد
کد خبر: ۹۱۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 08 August 2019

الزام یا توصیه ورود بانوان تماشاگر به ورزشگاه‌های فوتبال از سوی فیفا در فصل پیش رو، به یک چالش جدی میان مسئولان و تصمیم‌سازان عالی رتبه ایران و فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حالی که سازمان لیگ از زبان سعید فتاحی، هرگونه اجبار در این زمینه را تکذیب کرده و خواستار انتشار نامه فیفا از سوی مدعیان در این ارتباط شده است، داریوش مصطفوی رئیس استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ـ که سابقا ریاست این فدراسیون را هم داشته ـ در مصاحبه ای تصویری و خبرساز، تاریخ نهم شهریور امسال را ضرب‌الاجل فیفا برای آزادی ورودی زنان به ورزشگاه‌های فوتبال در ایران اعلام کرد.

فوتبال ایران درخطر جدی حذف ازجام‌جهانی۲۰۲۲ به اتهام تبعیض جنسیتی!/ خوراک تازه رسانه‌های غربی علیه ایران؛ اخراج از فیفا بعداز سرنوشت برجام / اصرار مدیران اجرایی کشور درمقابل نفی مراجع عظام و مقامات قضایی

اجبار فیفا برای کلیه بازی‌های فوتبال ایران یا فقط دیدار‌های ملی؟

این کشمکش مدیران میانی فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها در حالی پیش چشم مردم نمایش داده می‌شود که دو عضور هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم سخنان دوپهلویی در این باره مطرح کرده اند؛ یکی از آن‌ها این الزام را تنها منوط به بازی‌های ملی دانسته و در مقابل دیگری به مسئولان کشور بابت جدی گرفتن این اخطار‌های اینفانتینو هشدار داده است، حال آنکه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، حضور خانم‌ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی کشورمان مقابل نخستین حریفش در مقدماتی جام جهانی قطر را رسما اعلام کرده و اگر منظور فیفا فقط بازی‌های ملی بود، با همین اعلامیه مشکل حل شده تصور می‌شد.

دستورالعمل فیفا که عربستان را هم مجبور به اطاعت کرد

انتشار آیین نامه انضباطی سال ۲۰۱۹ فیفا نشان می‌دهد، قضیه در حد حرف و توصیه و حتی هشدار نیست و به شکل یک بند از قانون لازم الاجرای فیفا تحت عنوان ممنوعیت تبعیض جنسیتی در ورزشگاه‌ها و کل فوتبال، به فدراسیون‌های کشور‌های عضو ابلاغ شده است.

کشور عربستان سعودی، یکی از معدود کشور‌هایی است که مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود و سال گذشته و بعد از سه دیدار پیاپی رئیس فیفا با پادشاه عربستان و همچنین محمد بن سلمان ولیعهد این کشور موافقت خود را برای ورود بانوان عربستانی به ورزشگاه‌ها اعلام کرد و حالا ایران به عنوان یکی از کشور‌های نادر دنیا در این زمینه، هنوز قانون یا زمینه‌های سخت افزاری این حضور را فراهم نکرده است. در همین ارتباط، بلافاصله پلیس زن ویژه ورزشگاه های سراسر شبه جزیره عربستان نیز راه اندازی و تصویرش در رسانه های بزرگ غربی منتشر شد.

فوتبال ایران درخطر جدی حذف ازجام‌جهانی۲۰۲۲ به اتهام تبعیض جنسیتی!/ خوراک تازه رسانه‌های غربی علیه ایران؛ اخراج از فیفا بعداز سرنوشت برجام / اصرار مدیران اجرایی کشور درمقابل نفی مراجع عظام و مقامات قضایی

فیفا البته هیچ کاری با جایگاه‌های جداگانه حضور زنان به عنوان تماشاگر مسابقات فوتبال ندارد و محدودیت‌های کشور‌های مسلمان در این زمینه را پذیرفته است؛ اما صراحتا اعلام کرده که مخالف ممنوعیت حضور دختران و زنان در ورزشگاه و یا حتی حضور گزینشی آن‌ها در استادیوم هاست و خواستار بلیت فروشی آزاد در این زمینه است؛ موضوعی که غیر از افزایش تماشاگر در بازی‌های فوتبال مثل رقابت‌های باشگاهی ایران، جو عمومی ورزشگاه‌ها را احیانا بخاطر حضور نوامیس کمی تلطیف خواهد کرد.

دولت و مجلس، موافق ورود زنان به ورزشگاه‌ها

از بیشتر نمایندگان مجلس گرفته تا معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و حتی معاون اول قوه مجریه، با این موضوع مشکلی ندارند و قول‌های صریح برای رفع موانع داده اند. در این مسیر، وزیر ورزش و معاونینش هم خواستار آماده سازی ورزشگاه‌های ایران برای حضور خانم‌ها شده اند و وزیر کشور نیز در پایان لیگ هجدهم اعلام کرده بود که دستور لازم برای تأمین مقدمات این حضور را صادر کرده است؛ اما با گذشت چندین ماه عملا گامی برداشته نشده و فدراسیون فوتبال هم بودجه لازم برای تجهیز ورزشگاه‌های دولتی را ندارد و حتی اگر چنین پولی داشته باشد، هم به دلیل مالکیت دولت بر اغلب استادیوم ها، وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

آیا سکوت تاج به منزله خطر جدی تعلق است؟

مهدی تاج درست از روزی که از اجلاس اخیر فیفا در پاریس برگشت، در رسانه‌ها موضوع جدی اجرایی شدن وعده روحانی در دیدار با اینفانتینو را مطرح کرد و پس از چندی بدون اشاره به این الزام، از تعطیلی لیگ ایران تا زمان اجرای اصلاحات در سخت‌افزار ورزشگاه‌های لیگ خبر داد! اصلاحی که سه عامل را شامل می‌شد؛ گیت‌های بلیت فروشی، نصب دوربین‌های مداربسته در سراسر سکو‌ها و ورودی‌ها و سرانجام جداسازی و تفکیک فضا‌های بیرونی تا سکو‌ها و مسیر‌های تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی.

Image result for ‫تاج + اینفانتینو + روحانی‬‎

این مورد آخر می‌تواند به وضوح تصمیم فدراسیون برای آماده سازی ورزشگاه‌ها جهت حضور زنان را نشان دهد، ولی تا این لحظه شخص تاج اظهارنظری در این رابطه نکرده است. او طبق تاکتیک همیشگی اش سکوت کرده و سیاست هایش را توسط مدیران رده‌های پایین‌تر در رسانه‌ها طرح می‌کند. در همین حال، مهدی تاج که در جلسات رودررو با اینفانتینو بار‌ها موضع دولت ایران و خودش در این رابطه را شفاف منتقل کرده و مدعی شده است که موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها طبق وعده و قول شفاهی حسن روحانی در حال اجرایی شدن است، با تأخیر طولانی در این راه به دخالت دولت و حکومت در تصمیم گیری فدراسیون متهم می‌شود؛ این یعنی همان «دخالت نهاد‌های بیرونی در امورات داخلی فوتبال» که فیفا تا به حال کشور‌های زیادی را به همین اتهام به حالت تعلیق درآورده است.

موضع صریح مراجع عظام و مقامات عالی قضایی 

در این میان، اظهارات دیروز دادستان کل کشور و انتقاد او از تلاش‌های مختلف برای آزادی حضور زنان در ورزشگاه، شوک بزرگی به تلاش‌ها در این زمینه بود. حجت الاسلام منتظری در جملات تندی علیه فدراسیون جهانی گفته است: «فیفا چه کار به ورزشگاه رفتن زنان دارد؟ فیفا چه کار دارد به اینکه در کشوری ۱۰، ۵۰۰، هزار یا پنج هزار تماشاگر برای فوتبال می‌رود حتماً تعدادی از آنان باید زن باشند؟ اینکه گیر داده‌اند که حتماً در ورزشگاه‌های ایران باید زن‌ها هم راه پیدا کنند دلیلش این است که دلشان برای زنان ما سوخته؟ دلشان برای سالن‌های ورزشی ما سوخته؟ دلشان برای این سوخته که زن‌ها هم از فیوضات عالیه تماشای فوتبال محروم نباشند؟ این را ساده نگیرید.»

این اظهارات اگر ترجمه شده و به دست فیفا برسد، می‌تواند این نهاد بین المللی قدرتمند را مجاب کند که در ایران تنها فدراسیون فوتبال برای این رشته تصمیم گیرنده نیست و نهاد‌های بیرونی حتی مراجع قضایی در مسائل تصمیم ساز هستند؛ چیزی که شاید می‌شد تا این حد علنی مطرح نشود و در رایزنی با مقامات فیفا، مانع برخورد ترکش هایش شد.

در مقابل اظهارنظر‌های مختلف مقامات اجرایی کشور، این صحبت‌های دادستان کل در کنار پاسخ صریح آیت الله مکارم به پرسش رسانه‌ها مبنی بر فسادآور بودن ورود زنان به ورزشگاه‌ها، نشان می‌دهد هرگونه تغییر در شرایط موجود بسیار دشوار است و فوتبال ایران در صورت صحت تهدید‌ها و جدی بودن فیفا به احتمال زیاد باید منتظر واکنش رسمی بعد از نهم شهریور و محرومیت‌های سنگین احتمالی در این خصوص باشد.

 

فوتبال ایران درخطر جدی حذف ازجام‌جهانی۲۰۲۲ به اتهام تبعیض جنسیتی!/ خوراک تازه رسانه‌های غربی علیه ایران؛ اخراج از فیفا بعداز سرنوشت برجام / اصرار مدیران اجرایی کشور درمقابل نفی مراجع عظام و مقامات قضایی

عواقب خطرناک تعلیق فوتبال ایران 

تعلیق در حال و روز فعلی فوتبال و درآستانه رقابت‌های حساس آسیایی، نیز به منزله از دست رفتن مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و متعاقبا حذف از گردونه رقابت‌ها خواهد بود تا هت تریک تیم ملی برای صعود به جام جهانی تبدیل به یک رویا شود.

برخی حقوقدانان فوتبال بر این باورند که ارتکاب تبعیض جنسیتی فراتر از تعلیق فوتبال کشور، می‌تواند حتی به اخراج از فیفا منجر شود. فیفا در آیین نامه جدیدش به صراحت نوشته که تخطی از این اصل، که تبعیض جنسیتی را هم شامل می‌شود، در ابتدا با تعلیق و سپس اخراج از فیفا مجازات خواهد شد. در اوضاع و احوال فعلی که ایران با خروج یکسویه آمریکا از برجام، تحت فشار شدید تحریم‌های ظالمانه این قدرت قرار گرفته، خروج و تعلیق از فیفا می‌تواند موج خبری تازه‌ای علیه کشورمان در رسانه‌های بین المللی راه بیندازد و خوراک تازه‌ای برای دستگاه‌های تبلیغی غرب باشد. همچنین یکی از سرگرمی‌های عمده قشر بزرگی از جامعه نیز به طور کلی حذف می‌شود.

باید دید کشمکش‌های موجود در نهایت به چه اتفاقی ختم خواهد شد و آیا تعویق طولانی لیگ که حالا دیگر مراسم قرعه کشی اش هم برگزار شده، سرانجام به چه تصمیمی می‌رسد؟!

نویسنده: مجید کوهستانی

فوتبال ایران درخطر جدی حذف ازجام‌جهانی۲۰۲۲ به اتهام تبعیض جنسیتی!/ خوراک تازه رسانه‌های غربی علیه ایران؛ اخراج از فیفا بعداز سرنوشت برجام / اصرار مدیران اجرایی کشور درمقابل نفی مراجع عظام و مقامات قضایی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸۵
من نميدونم فوتبال چه ربطي به بعضيا داره؟؟؟ چطور آقايان از ما بهترون!!!!!!!!! خودشونو واسه اختلاص و دزدي و گشنگي و بدبخت ملت هلاك نميكنن.. فقط و فقط گير استاديوم رفتن يا نرفتن خانمها هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يكي به ما بگه ما هم بدونيم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
واقعا چرا اجازه میدیم هر کس با هر پست و مقامی تو کشور در رابطه با هر موضوعی احضار نظر کنه
در صورتی که هیچ ارتباطی هم بهش نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ببخشید فیفا چی کاره است که در امور داخلی کشورها دخالت می کند و فقط باید قوانین داخل زمین برای اینکه واحد باشد و تداخل به وجود نیاید اجرا کند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
فیفا در امور داخلی کشورها دخالت نمیکند فیفا بصورت کامل در امور فدراسیون فوتبال و چگونگی برگزاری مسابقات دخالت میکند و دخالت سیاسیون را در این امور نمپذیرد
خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
احضار؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخ
محمد مهربان
| Italy |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
عزیزان ...در قرن ۲۱ هستیم و کمی انعطاف لازم است میانه روی نه افراط و تنگ نطری و...
سیروان کردستان
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شاید اینجوری به هوش بیایم و درک کنیم تصمیم گیرنده مسایل فوتبالی باید اهالی فوتبال باشن و نه از شهر همجوار تهران
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اول املای اختلاس را یاد بگیر بعدا نظر بده
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شوما هم بقول خودت احضار نظر نکن ببم
جان ، اظهار نظر بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تو اول یاد بگیر اختلاس با س ونه با ص بعد بیا راجع به استادیوم رفتن خانمها مستفیض فرما
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دوست عزیز 12:24 شما انگار فارسیت ضعیفه ایشون نگفته فیفا چرا دخالت میکنه گفته ما مردم چرا خودمون نمیتونیم دخالت کنیم تو مسائلمون الان من ناهار بوخورم یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اگه زن بودی بابت ربطش متشکر هم بودی!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
به نظر شما دسته جات ماه محرم که زنان با انواع آرایش شرکت می کنند مفسده ایجاد نمی کند؟
عمرانی د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا اگه نوامیس مردم رفتن و داد و هوار زدن تیم ایران چه دسته گلی به سر ما خواهد زد؟؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خیلی دارید به زن ها گیر میدهید ها
زنان انقلاب نکنن صلوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
فیفا به داد مون برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
من یک مرد هستم و نه زن نکات زیر را به مسئول محترم قضا و مخاطبان منفی عرض می کتم.
۱ ایا زن انسان نیست؟
۲ آیا مرد را نیز زن نزاییده است
۳ ایا خواهر و دختر نداریم
۴ چرا ارزش مادی زن نصف مرد است و دیه نصف
۵ چرا زن نمی تواند با مرد صحبت کند و نگاه کالایی باید باشد
۶ چرا زن نمی تواند ورزشگاه و تستادیوم بردو
چرا برای فرار از کلمه زن علما از عیر مرد استفاده می کنند که موتورسواری نکنند
چرا طفل ۸ سال و ۹ ماه قمری بتواند ازدواج کند
ایا ۵ درصد منفی دهندگان فکر نمی کنند که در اقلیت اند و مشکل دارند
ایا ۵ درصد ها فکر نمی کنند گر پرده بیفتد نه تو مانی و نه من
لطفا مردانگی کن و منتشر نما هرچند هر چه نوشتیم حقیقت است
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ادم که بخاطر فوتبال از نوامیس بگذره !!
کاش درجام جهنی حذف نشه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مردم تمام مشکلات گرونی واختلاسش حل شد مونده .؟؟تماشاچی بودن زنهاشون
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
بهت میگم
برو نوکر ناموست باش بچه .به یک توپ نفروش بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
احسنت به فیفا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
پنج شنبه جمعه تعطیله؟ نظر منتشر نمیکنه.شما مگه سایت بیست و چهار ساعته نیستید؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
دسته جات محرم کنسل بشه برید باشگاهها فحش ودرگیری یاد بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
نا اميدي سم است ولي نميگن چرا مردم نااميد ميشن؟وقتي شركت رنو از ايران رفته و به تمام مشتريانش كه قرارداد قطعي ثبت نام داشتن گفتن توليد نداريم و يا بيايين يك ماشين ديگر بگيرين يا پولتونو و يا .... ولي به خوداشون مخفيانه ساندرو 54 ميليوني تحويل و اونا 210 ميليون تو بازار اب مي كنند اين كارها و ميليون ها از اين كارها كه سر ميزنه مردم را نا اميد مي كنه و شما فقط راهكارتون اينه كه بگي نا اميد نشين.!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
20 هزار نفر مالباخته زمين هاي شهر هشتگرد 9 ساله شكايت كردن و منتظر حكم دادگاه هستند!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اصلا به فیفا چه مربوطه کشور ما اسلامیه رفتن خانمها به استادیوم فساد زاست و باعث بی حجابی میشه. ما اگه کشور اسلامی هستیم باید پای اعتقاداتمان بایستیم وگرنه همچیزو آزاد کنیم ودیگه دم از اسلام نزنیم
آقای دادستان گفتن رفتن زنان به ورزشگاه ها چه ربطی به فیفا داره؟!!
آقای محترم این سوالو فیفا باید از شما بپرسه نه برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
فیفا فقط باید به بازی ها کار داشته باشد و نه فرهنگ کشورها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
عین سایر مسئولین اصلا نمیدونن ساز و کار فیفا و عضو فیفا بودن یعنی چی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اگه یه خورده فهم داشته باشیم می فهمیم که تو ایران مدیران میانی و حتی سطح بالا هیچ کاره هستند و یک عده که شاید در ظاهر مسئولی هم ندارند برای 80 میلیون ایرانی تصمیم می گیرند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
مختصر و مفید.اگر مشکلات امنیتی و حیثیتی برای خانمها بوجود بیاد اونوقت مسئولش این اقا هستن.چرا که در همه کشورهای دنیا این امنیت برای حضور خانمها بر قرار شده ولی گویا اقایون در ایران توان بر قراری امنیت ورزشگاه ندارن و چون ندارن صورت مساله را پاک میکنن
اورانوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اشتباهی مثبت زدم،مسائل داخلی کشورهابه بیگانگان ربطی نداره، توبه صاحبخانه میگی، به کار-خانواده خودش کارنداشته باشه، تاغریبه ها آسه ش تعیین تکلیف کنند؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
گل گفتی...
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ناشناس 12:29 اتفاقا به همون بحث فرهنگ کار داره. میگه تبعیض نژادی، قومی، چنسیتی در فوتبال ممنوع هست.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دوست 13:21 راستش به نظر من موضوع مشکوکه. چون به نظر من موضوع اصلی امنیت خانوم ها و ... نیست بلکه کوتاه اومدن جلوی خواست و اراده بانوان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ناشناس ۱۴:۳۰ اشتباه شما اینجاست که پذیرفتید افرادی چون منتظری یا مکارم صاحب خانه ی ما هستند. آن ها نه صاحب خانه و نه صاحب اختیار مانیستند بلکه شهروندی چون ما هستند و حق تحمیل عقیده ی خود را بر ما ندارند.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا کی گفته ورزشگاه نرفتن زنها فرهنگ ایرانه؟ این فرهنگ دقیقا از کی شروع شده که ما خبر نداریم؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اصلا فیفا چی کار به فوتبال داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
باسلام خدمت کاربران
هرکشوری آداب ورسوم خودشوداره حالا درست یاغلط اما عوض کزدنشو باید به خودمردم سپرد درضمن این کار زوری و یا باسرعت امکان پذیرنیست
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
شما که میگی‌ به بیگانگان ربط نداره و درست هم میگی از صاحبان خانه نظرسنجی کردی ببینی نظرشون چیه؟ درضمن فرهنگ یک کشور رو مردم اون تعیین میکنن نه سیاستمدارانش
اگر ما از فوتبال حذف شویم چه تاثیری در وضع معیشتی مردم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چرا باید حذف شویم فیفا حرف درستی میزند
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اما در معیشت فوتبالیست های میلیاردی تاثیر دارد
ناشناس
| Kuwait |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دوست عزیز، فوتبال و وضع معیشت مردم دو مقوله ی جدا هستند. تب و تاب فوتبال در سراسر دنیا برای بسیاری از جوانان شعف انگیز است. نگاهی به کشور برزیل بیاندازید، متوجه می شوید منظورم چیست. فوتبال انگیزه ای ست برای زیستن در میان جوانان فقیر در این کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
لطفاً مغلطه نفرمائید. هر چیز به جای خود نیکوست. حق و حقوق نیمی از جامعه ایران (زنان) به جای خود و وضعیت معیشتی تمام ملت ایران هم به جای خود. مسئولین باید در هر دو مورد پاسخگو باشند. البته اخیراً ظاهرا برعکس شده و تمام مسئولین به جای پاسخکویی زرنگی به خرج می دهند و از وضعیت موجو ابراز شکایت می فرمایند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تماشای فوتبال کی از معدود تفریحاتی است که هنوز در این کشور مجاز است که باعث می شود 90 دقیقه غم وغصه هایمان را فراموش کنیم ان را هم که مسئولان دارند می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
جمعش کنید راحت شیم بابا.اینقدر که توی فوتبال ایران فساد هست یک هزارم خروجی نداره !اینقدر جوش زدن برای چی چند ده ساله آرزومون اینه بریم مرحله دوم جام جهانی آخه این همه هزینه واسه همین؟
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
الان دیگه مد شده، هر چی بگی در جوابت یا میگن واقعا مشکل جامه ما اینه یا میگن حالا این موضوع په مشکلی حل می کنه...
بنده خدا اصلا می دونی همین فوتبال چندین شغل مستقیم و غیر و مستقیم ایجاد میکنه؟
امیدوارم کهنسالان از صندلی مدیریت و تصمیم گیری برای کشور هرچه سریعتر استعفا دهند تا بیش از این به عقب ماندگی کشور مبتلا نشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
مثلا الان مدیر شبکه سه جوان شد، یه نفر با تفکر نوآورانه اومده سر کار؟
ان شاء الله ایران را اخراج کنن تا این همه پول بیت المال هزینه فوتبال بی نتیجه در کشور نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
کاملا موافقم
ناشناس
| Kuwait |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دوست عزیز، بنظر می رسد که شما کارشناس خبره ای در امور اقتصادی هستید. اگر راه حلی هم برای پیش گیری از اختلاس های سنگین اقتصادی ارائه فرمایید ممنون می شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
آفرین. کاملا صحیح است
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
فوتبال میتونه خرج خودشو بدهد از درآمد های خودش
به شرطی که دولت پاشو از فوتبال بیرون بکشه...
شاید اولش کمی شوک وارد شود به فوتبال ولی بعدا درست میشه
مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
آخه داداش فوتبال به جهنم کاملا تعطیل شود. اسب سواری چطور و سوار بر اسب و زین شدن زن را هم می گویند مکروه است و در ان هم مشکل داریم. خداوند حتما از رفتار شماها و تفکر شماها تعجب می کند که مخلوقاتش چه خوری تفکر می کنند.
اختلاس نه اختلاص!
بعد هم علی رغم اینکه رفتن استادیوم حق خانمهاست شما خودشو ناراحت نکن بعداز انتخابات مدیران اجرایی هم بانرفتن خانمها با امثال شما هماهنگ خواهند شد فعلا جنگ زرگریه!
در اقتصاد : فساد
در ورزش : فساد
در ساست : عقب مانده
در تصمیم گیری : بی ثبات

در کل کشور را به پرتگاهی برده اید که یا باید خودمان را پرت کنیم یا باید تسلیم شویم . این راه را کسانی برای ما انتخاب کرده اند که خودشان و خانواده هایشان از راه دیگری در طی مسیر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
انتقاد خوبه ولی از آن طرف هم باید مواردی که مشکل دارند قدمی در جهت رفعش برداشت نه فقط نظاره گر بود
بارها گفتم خود دولت رفته درخواست از فیفا کرده که به ما فشار بیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اگه اینجوره پس دم دولت گرم! که حداقل یه جا به نفع مردم مار کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چقدر تو این کشور کارشناس امنیت وجود داره خدایا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
این اولین باره که گفتی. قبلا چیزی نگفته بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
عجب ! اینهمه گفتی ، خب یه بار هم برو خودت به یه روانپزشک نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تو یکی دیگه قیامت کردی!!!!!!!! به مامان جونت بگو همیشه یک گلوله نمک بزاره تو جیبت تا بهت چشم نزنن.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ونک دربست چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حاجی فک کنم زیاد فیلم هالیوودی دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
برای اجرایی وعده هایشان دست بدنمان خارجی ها می شوند.
مشکل مردم ایران اقتصاد است و گرانی... با ورزشگاه رفتن خانم ها موضوع را عوض می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
مثل اینکه شما متن صحبتهای دولتی ها را با فیفا دردست دارید ومطمئن میفرمایید رو کنید بقیه بدانند
تبعیض جنسیتی چه واژه قشنگی تو کل دنیا عدالت انجام میشه فقط ایران مونده اونم تو ورزشگاهها ،اینقدر جنایت و تجاوز علیه زنان در دنیاوجوداره چشمشون رو روی اونا بستند و فقط ایران و ورزشگاه را میبینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
در کجای دنیا رای زنان در انتخابات برابر رای مردان است اما شهادت زن نصف مرد ، حقوق زن نصف مرد ، دیه زن نصف مرد ، و دهها مورد دیگر است
ایران حق و حقوق زنان را فقط در آشپزخانه و زایشگاه رعایت کرده
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
آیا غربیها نسبت به ظلمی که توسط داعش وطالبان به زنان میشود هم همینقدر سریع وارد عمل میشوند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا فقط ایران مونده یا نمونده ، از قانون باید اطاعت کنید وگرنه از جامعه جهانی طرد می شید و به فوتبال هم محدود نمیشود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
هر نهادی وظیفه خودشو داره. اینکه فیفا دنبال این موضوع هست ربطی به وظایف سایر نهادها نداره ...
حرف شما مثل اینه که بگیم چون ایران خودرو ماشین خوب تولید میکنه پس سپاهم دنبال توسعه موشک نره. درحالیکه سپاه دنبال کار خودشه و ایران‌خودرو هم دنبال کار خودش
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا این یه دستور هست! چه خوشتون بیاد و چه نیاد. چه به خانوم ها تبعیض بشه و چه نشه. البته شما هم مختارید تا این قانون رو اجرا نکنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شماازاوضاع کشورخودمون راضی هستی که داری بادیگرممالک مقایسه میکنی؟اینجاچی درست شده؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
بیجهت به اسلام نتازید اگه پیشم بودید بعنوان مرتد .انهم بخاطر یک فوتبال میکشتمت .
زن ها وقتی زیاد شوند قابل کنترل نیستند چه از لحاظ شعار دادن چه از لحاظ حجاب چه از لحاظ حرکات موزون
امکان برخورد چکشی هم با زنان وجود ندارد چون خیلی سر و صدا میکند و حساسیت ایجاد می کند.پس تا آنجا که بتوانند مقاومت می کنند که زن ها به ورزشگاه نیایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ترسیدی چی یکی در میون پلیس زن مینشونن کنارشون .فکر کردی تعداد بسیجی ها کمه؟
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
در اصل قضیه اینه که اگه کوتاه بیان مجبورن تو خیلی چیزا کوتاه بیان
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
موافقم با شما.فوتبال مردان نه لباس نامناسب دارد نه حرکات تحریک آمیز دارد مشکل راه ندادن بانوان چیزی غیر از خود فوتبال است.بعید میدانم از مقامات کسی مخالف دیدن فوتبال از نزدیک برای خانم ها باشد.
من فکر میکنم چون فوتبال یک رشته پرطرفدار هست و تعداددوربین های پخش زنده در استادیوم زیاد است ممکن است یه چیز هایی از دستشان در بره و
داستان بشه
با این قسمتش مشکل دارند
وگرنه اگه خاطرتون باشه تا قبل از اینکه والیبال پرطرفدار بشه خانوم ها از نزدیک والیبال رو میدیدند و
در استدیوم حضور پیدا میکردند
همین الان خانوم ها از نزدیک میتونن در ورزشگاه انقلاب بازی های تنیس رو ببینن چون طرفدار آنچنانی نداره و در مجله ها و نشریه ها و مجازی بولد نمیشه اتفاقاتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
موضوع ورزش نیست
موضوع انتخابات و استفاده ابزاری از آزادی زنان بعنوان اهرم است
ناشناس
| Hungary |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خب مقاومت کنند ما هم مقاومت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
والا پرچم کشور محترمی که ازش پیام گذاشتی دیدم فهمیدم چه نوع ادمی هستی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
جهان مصمم به مبارزه با تبعیض جنسیتی است و هیچ بهانه ای را نمی پذیرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ناشناس13:00 ما بدون توجه به پرچم ات میدونیم تو چجور آدمی هستی
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
این پرچمها در اختیار نویسنده نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چطور در بقیه رشته ها مشکلی نیست خانوم بیاد ورزشگاه مشکل فقط فوتباله.چند وقت پیش خود تابناک خبر و عکسی منتشر کرد که خانوم ها کشتی های محلی رو تماشا می کردند از نزدیک .اون ها که بیشتر مشکل شرعی داره پوشش در اون رشته به مراتب برای مرد ها کمتره.پس مشکل جای دیگه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چرا اینقدر به زن ها پیله کردید ما خودمون می دونیم چی برامون خوبه چی برامون بده لازم نکرده شما هی یاد آوری کنید که چی برامون مشکل ایجاد میکنه.اگه من یا امثال من ببینه که ورود به جایی چه از لحاظ شعار هایی که داده میشه چه از لحاظ پوشش بازیکن ها شان اش رو پایین میاره خودمون نمیریم اونجا
ما خودمون شعور داریم لازم نیست شما همه چیز رو برای ما ممنوع کنید که به ما آسیب نرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
مسئولین عزیز ببخشید که دیگه میفهمیم چه خبره
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
فیفا مسئول حفظ مساوات اجتماعی در فوتبال است.اگه حق زنان در دنیا پایمال میشه دیگه وظیفه فیفا نیست که اون مشکل رو حل کنه..
تو دنیا برعکس ایران هر نهادی فقط در کار خودش فعالیت انجام میده و تو کار نهادهای دیگه دخالت نمیکنه
خوب چرا لیگ رو شروع نمیکنن به همین دلیله هر سال این موقع مسابقات شروع شده بود
بگذاريد تعليق كنند ما نبايد از اصولمان كوتاه بياييم
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
عزیز اصولت را برای خودت نگه دار ما به این اصول کافریم میشه راجع به تعداد دو طرف هم نظر سنجی کنی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چطور وقتیکه موبایل میخری به اینترنت وصل میشی و کامنت مینویسی و یا موقعه بیماری دنبال بهترین داروی خارجی میگردی یا هواپیمای امن ساخت خارج سوار میشی آنوقت یاد اصول نمی افتی اما موی زن و دوچرخه و هر چیز دیگه به اصول مربوط میشه. نمیشه یک روز این اصول جنابعالی ماشین یمن تولید کند مدرسه مدرن بسازد از تورم افسار گسیخته جلوگیری کند وووو
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
میشه بفرمایید اصول شما چیه؟ وقتی خداوند در آیه‌ ۲۵۶ سوره مبارکه‌ بقره می فرمایند " لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیم"
دوست عزیز اول تحقیق کنید تا بفهمید اصول دین چی هستش و فروع دین کدام هست. متاسفانه ذهن مردم رو خوب منحرف می کنید. یه موضوع پیش پا افتاده تبدیل به یه موضوع جنجالی در کشور شده(البته با خواست و اراده صاحبان قدرت )
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اصول رو جمع نبند! قطعا شما تو اقلیت انگشت شماری. اصول ما عدالت برای همه مردمه و زن و مرد نمیشناسه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شما بخاطر فوتبال کافرشو ولی قدرت دست مسلمونهاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
البته بفرمایید اصول من دراوردی واینکه در ایران همه چیز در رابطه با زن ها فقط وفقط از زاویه منفی دیده میشه زن فقط برای زایش از نظر اقایان است ولا غیر
بنده خدا
| Turkey |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
رضا از اسمت و صاحب اسمت خجالت بکش. تو اون دنیا (که بعیده بهش اعتقاد داشته باشی) فوتبال به هیچ دردی نمیخوره. اونجا چیزایی بدرد میخوره که تو بهشون کافری به قول خودت
معلوم نیست چه گناهی کردن که زن آفریده شدن
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
گناه البته مال ما مردهاست که از حقوقشون حمایت نکردیم
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
این بخاطر کرامت زن هست
شما هیچوقت جواهرالات خودت رو به همه ارایه میدی یا داخل گاوصندوق میزاری ؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
توی ایران بدنیا اومدن.این بدشانسیه هممونه.
مثل ...داریم زندگی میکنیم.هر روز استرس و فشار و بدبختی...
چرا آخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
وقتی زن را با جواهر مقایسه می کنی دقیقا نگاه ابزاری آنهم از نوع جنسی به زن داری.
قوانینی راکه کل کشورهای جهان پذیرفته اند را نمیشه عوض کرد حالا یه سری کشور انگشت شمار هستند که این قوانین را نمیپذیرند و انتظار دارند کل دنیا قوانینشون را بر اساس نظریات اونها بنویسند.متاسفانه ایران جزو همون کشورهای انگشت شماره .
حتی همین تصویر از زنان پلیس عربستان خودش میتونه در ایران یک بحران اجتماعی سیاسی کنه بحرانی که از نیروی انتظامی تا شهرداری تا مجلس دولت و...روزنامه ها مردم همه در اون نقش دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
بخاطر فوتبال هیچی نمیشه .
فوتبال برای مردم آب ونون نمیشه
ممکن است رفتن خانمها به استادیوم فساد آورباشد!!!آقای محترم فساداقتصادی،مدیریتی ،اخلاقی کل مملکت را گرفته حال شما بنشین و به مسائل جزئی فکرکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
احسنت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
مشکل ما اختلاس وفقره نه تماشاگر بودن روسی ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مردم نون فقیرند ندارند شما به فکر خوش رقصی بعصی ها در فوتبال هستید
به خدا به همین سادگی میتونن بذارن برن ورزشگاه و مشکلی هم پیش نمیاد.این افکار قدیمی تا کی!؟ آقا حرفای زشت هر کاری کنن بلاخره توی ورزشگاها زده میشه،امیدوارم همین حرفا هم نباشه اما هر کسی دلش بدش میاد و ناراحت میشه نیاد .اونایی هم که اومدن،انتخاب خودشونه و کم و زیادشو باید بپذیرن ولی مهم بیشتر بحث حضور فیزیکشونه که باید امنیت خانما هم تامین بشه مثل آقایون و فرقی نداره .پس زبونو بچرخونین بگین بیان و خلاص.این یه چیز عادیه و باید از کلیشه ای کردن مسائل دوری کرد.متاسفانه باید بگم ماها هنوز به اون پختگی دینی نرسیدیم.و مثل کسی میمونیم که تازه یه چیزی به دستش رسیده و دقیقا نمی دونه چطور ازش استفاده کنه و شناخت جامعی ازش نداره و یه چیز ظاهری خشکی ازش یاد گرفتیم و در واقع شبیه مقایسه دو نفره که یکی تنها حفظ میکنه و دیگری مفهوم مطلبو میگیره .در اکثر مسائل ما همین بحث رو داریم و عامل دین گریزی همین درست نفهمیدن اونه و سو برداشت از اونه و گرنه دین مطابق فطرت آدمیه و باعث ثمر دادنشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دوست عزیز مخالفت بعضی از مراجع عزیز با بعضی مسائل به ظاهر ساده مال امروز و دیروز نیست یک بحث تاریخی داره.
صلاح بر این هست که ایران اخراج بشه. اینطوری هم خیال زنان راحتتره هم خیال دلواپسان دینی
چه بهتر با بهانه عدم ورود زنان به ااستادیوم ها فوتبال ایران تعلیق ومحروم گردد تا اینهمه فساد در فوتبال و ریخت وپاشها وسواستفادههاجمع شود ،تابازیر سازی اساسی وقانونمند به سایر رشته ها مانند رشته های پایه رسیدگی شود .
چالش اصلی برای دولت اینه که دختر ها دیگه هوشیار شدند و فهمیدند برای گرفتن حقشون باید مطالبه گر باشند.
تا وقتی که تقاضا نکنند حقشون رو و گوشه خونه کز کنند به حقشون نمی رسند.
اینقدر هم نگویید مشکل زن ها فقط موتور سواریه یا ورزشگاه رفتنه.خیر مسئله این نیست مسئله اینه که دختر ها دیگه تحمل نمی کنند تبعیض رو . و این یک حرکت نمادینه شاید کسی که شعار میده زنان حق دارند به ورزشگاه بروند اصلا خودش فوتبال دوست نداشته باشه ولی میدونه که اگه اینجا حقش خورده بشه فردا باید شاهد این باشه که صد جای دیگه هم حقش خورده بشه و صداش در نیاد
تابناک به خاطر حق خواهر و مادر خودت هم شده سانسور نکن
پاسخ ها
یک مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
کاملا صحیح است
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
بله هرچی بیشتر هوشیار شدند بیشتر کلاه سرشون رفته با این نرخ طلاق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
شما دو سال سربازی برو بعد از تبعیض حرف بزن.
ما از خطوط قرمز عبور نمی کنیم حتی اگر تحریم شویم .فوتبال ارزش زیر پاگذاشتن اصول مسلم اسلام را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
بلاخره مجبوری نرمش قهرمانانه از خودت نشون بدی؟
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شما همین که حقوق زنان کشورت رو به رسمیت نمیشناسی از خط قرمز عبور کردی
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
در کجای اسلام امده دیدن فوتبال حرامه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
اصولی که شما به آن اعتقاد داری من ندارم.بیائید به اصول هم احترام بزاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
این چه دینی است که با رفتن مهربان ترین مخلوقان خدا به ورزشگاه به خطر می افته ؟

دین اسلام قوی تر و مستحکم تر از آن است که با این موارد به خطر بیفته .

مشکل جای دیگریست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
کجای اسلام شما نوشته فوتبال دیدن بانوان حرامه؟
درسته که فوتبال در ایران در این اوضاع نا به سامان اقتصادی فقط بودجه دولت رو هدر میده چون خصوصی نیست و وقت جوان ها را بیخودی هدر میده ولی باید دید تا کی قرار حقوقی نظیر رانندگی موتور و رفتن به ورزشگاه برای خانم ها با نظرات شخصی افراد با توجیه غیر موجه موانع شرعی سلب بشه.
پاسخ ها
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
تا زمانی که حق ادای خدمت وظیفه از بانوان سلب میشه
من نمی دونم در صدر اسلام اگه مسابقه ای بر گزار می شد به خانم ها اجازه نمی دادند برا تماشاش برن ؟
این مراجع و عظام ما از خود پیامبر هم مسلمان تر شدن ؟ این آقایون چرا به مسائلی که مستقیم با وظیفه شون مرتبطه ورود نمی کنند ؟
مجيد ! دلبندم ضرب الاجل درسته . ضرب العجل رو از كجا اوردي ؟
اسلام دين آزادي و امنيت هست با رعايت بعضي موارد ميشه خانمها هم به استاديوم بروند. فرهنگ ما ايراني ها بيشتر از 2500سال داره و بعضي تماشاگر نماها هم حتما با اومدن خانمها به استاديوم رعايت بعضي از موارد رو ميكنن.
به نظر من ورود آزاد هست و هيچ فرقي بين آدمها نيست ما خودمون داريم اين موضوع رو بزرگ نمايي مي كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تمدن ایران زمین 2700 ساله هست نه 2500 سال
هاها !
زنهای ما چه ربطی به انهاداره
اگر زنها به استادیوم روند گناه کرده و کفر کرده اند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
زنهای ما؟ زن ها مال ما نیستند بفهم. آنها انسانهای مستقل و برابر با مردانند و متعلق به مردان نیستند. ما در یک جامعه جهانی زندگی می کنیم که انسان‌ها نسبت به سرنوشت و وضعیت هم بی تفاوت نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شما زن وخواهر وبچه ت نفرست که مرتکب کفر نشی؟
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
زنهای ما چه ربطی به شما داره.
شما زنهایتان را خانه نگه دار؛ گناه نکرده و کفر نکرده باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شما زنتو نزار بره، چکار بازن ودختر مردم داری؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شما ناموست بده دست ورزشکارها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
شما زن هستی .
بله زنهای ما
چرا به اینجا رسیدیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
واقعا چرا؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خودمون انتخاب کردیم
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تمام عمر این ملت سر هیچ و پوچ سپری شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چون سالیان نسبتا دور اشتباه کردیم
ناشناس
| Georgia |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
خواستن توانستن است ، می خواستیم رسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
ما خود انتخاب کردیم برادر

بعضیا وقتها فکر میکنم این مسئولین هم از سر مردم زیادین !!!!؟
فوتبال سرگرمی قشر بیکار و محروم کشور است ولی سرگرمی بعضی ها هم اختلاس است
احسنت به فيفا و تمامي حاميان عدم تبعيض جنسيتي . موفق باشيد .
فیفا چرا امریکا تعلیق نمیکنه که اجازه واریز پول فوتبال نمیده حتی کفش هم نمی تونیم بخریم لباس ورزشی هم همینطور زورشان به ایران میرسه جمع کنن این قوانین ضعیفکشو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چرا همه چیزو با هم قاطی می کنید. ابر قدرتا زورشون به آمریکا نمیرسه چه برسه به فیفا
انشالا حذفش کنند که بعضی ها بفهمند تو همه چی نباید دخالت کنند.
اینها تاآنجاکه بتوانند جلوی حضور زنان در ورزشگاهها راخواهند گرفت یا حداقل به صورت گزینشی از کارمندان زن وزارتخانه ها ویا خانواده های کارمندان خود برای حضور در استادیوم استفاده خواهندکرد.چراکه تجربه نشان داده در جایی که تجمع زنان است کنترل آنها به هیچ عنوان مقدورنیست وحتی در تظاهرات خیابانی هم نشان داده جمعیت زنان بیشترازمردان است ودریک جمله غیرت آنها ازمردان بیشتراست آره خیلی داداش فهمیدی !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
زنان شلیطه هستند این نکته ی اصلی است.
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ان شاء الله این غیرت را با اجرای داوطلبانه خدمت سربازی اثبات بفرمایند.
حالا اقايون چه جوري سفر خارج برن اگه فوتبال تعطيل بشه !
به نظر من ورزشگاه رفتن بانوان هیچ منع شرعی نمیتونه داشته باشه، لباس بازیکنای والیبال یا فوتسال که تو مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی جوانان آسیا پوشیده بودند و بانوان هم در ورزشگاه حضور داشتند مثل فوتباله، تازه زمین فوتبال خیلی بزرگه و فاصله‌ی تماشاگر و بازیکن خیلی خیلی بیشتره ...
ولی گذشته از اینا تو ورزشگاهی که سنگ پرانی و فحش و ... اتفاق میوفته و من به عنوان یه مرد بزور میتونم سر خودمو حفظ کنم حضور تماشاگر بانو با جانی ضعیف‌تر و حساس‌تر خیلی سخته.
به نظرم گذشته از بهانه مسئولین و ... اصلی‌ترین الزام حضور بانوان در ورزشگاه برمیگرده به امنیت جانی و شنیداری که ما مردها باید تو ورزشگاه‌ها ایجاد کنیم.
من خودم به شخصه حاضر نیستم خواهرمو با این شرایط ببرم ورزشگاه، خواهش می‌کنم بجای واکنش احساسی و یک طرفه به وقایع تلخی فک کنید که عکس و فیلماش تو نت هست.
حدأقلش تعبیه‌ی یه جایگاه کاملا مجزا با فاصله‌ی زیاد از بقیه و ورودی کاملا مجزا هست. ولی متأسفانه تو شرایط فعلی اکثر ورزشگاه‌های ما برا آقایونم کمبود امکانات بهداشتی و حتی ورودی دارن. حالا بگذریم از فضای شعاری آلوده ...
پاسخ ها
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حضور خانمها در ورزشگاه به آقایان بی ادب یاد آوری خواهد کرد که مواظب رفتار خود باشند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
دقیقا اگر نوامیس باشن ی سنگ وچند تا فحش در راستای برابری جنسیتی بخورند بدنیست
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
حالا مگه الان که ورود مردها به ورزشگاه آزاده همه میرن؟ من تا به حال نرفتم و هرگز هم نخواهم رفت ولی این دلیل نمیشه که بگم بقیه هم نرن. هرکس خودش عقل داره تشخیص میده میتونه بره تا نره
متاسفانه تصمیم گیری در سیستم واقعا به مشکل برخورد کرده است . از FATF بگیرید تا رفتن زنان به ورزشگاه و یا موتور سواری زنان ،
به نظر بنده اگر تو کشور ما که میگن دموکراسی هست اگه آقایان مراجع و دادستان و...به جای مردم تصمیم نگیرند و اجازه بدن خود خانم ها تصمیم بگیرند خواهید دید چه اتفاقی می افته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
متأسفانه تصمیم را کسانی میگیرند که دغدغه های عادی مردم رو دارند (کار و گرسنگی و تورم)

ما انقلاب نکردیم که مردم همچنان هیچکاره و بدبخت باشند و عده ای در اوج لذایذ .
فقط درزمینه ورزش ما چندصدایی نداریم بلکه درحوزه های مختلف تعدد تصمیم گیرنده داریم که این مساله ازمشکلات اساسی ماست تاجاییکه بیگانگان هم به این نتیجه رسیده اندکه دولت ایران نمی تواندتصمیم گیرنده باشد
چرا فقط زبان زور را ميفهمند
كم كم خيلي ها دارن خودِ واقعي شون رو نشون ميدن .
من بشما عرض میکنم که سر سوزن برای دولت فرقی نمیکند گه فیفا ایران را تحریم کند. مگر میلیارد ها دلار از بابت تحریم نفنی ضرر نکردیم ایم هم روش . مهم این که ص هزار نفر اول مملکت و از فروش نفت مخارجشان تامین گردد . بقیه با گوشت کیلویی 120 هزار تومان و یا اجاره چند برابر شده چگونه زندگی میکنند هیچ فرقی نمیکند.
1400 هم یک نفر مانند احمدی نژاد را که در آب نمک خوابیده است را رو میکنند و میگویند یا جلیلی یا او .
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تا وقتی برای استیفای حق خودتان حرکت نکنید همین است که می گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تو اگر وطن دوست بودی ، چاره ای میکردی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من نمی دانم این فیفا که می گوید دنبال رفع تبعیض جنسیتی است
انگار نمی داند که ورود مردان هم برای دیدن بازی زنها ممنوع است پس چرا در آن مورد چیزی نمی گوید؟
اینجا تبعیضی وجود ندارد برای هر دو طرف ممنوع است
فیفا دروغگوست دنبال برابری نیست

تازه اینجا به مردها ستم شده صدا و سیما که از صبح تا شب صحنه های مردان برهنه را پخش می کند تا زنها ببینند و لذت ببرند
از شنا و کشتی مردان گرفته با آن وضع افتضاح که همه جایشان پیداست
تا فیلمها و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
یواش یواش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ای شیطون
مردم و مسولین که نتونستن کاری انجام بدن ...



مگر اینکه فشارهای خارجی مارواگاه کنه ...
مخلص ما مخلصی داشت ؛ مخلصشم چوخلصی داشت!
فوتبال فاسدی که سالی 7000 میلیارد تومن از بیت المال رو دود میکنه میفرسته هوا ، ای خدا کنه زودتر برای همیشه حذف بشه . اون زنها و دخترانی هم که ثانیه شماری میکنن با ساپورت و مانتوی نازک جلوباز برن استادیوم تو اونهمه لات جیغ بنفش کشیدن ، مردهاشون کلاهشونو بزنن بالاتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تو با چشمهای خودت دیدی؟ استغفرالله
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نگاه نکن برادر من! آخه چرا اینقدر دقیق نگاه میکنی؟
حرفهای دادستان کاملا بجا ومتطقی است.اینها ۲۰۲۰ را نتونند اجرا کنند از راههای دیگر وارد می شوند.لابد ۴ صباح دیگه هم فروش بلیط برای مردان جهت ورزشگاههای زنانه را اجبار می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خوب تو غیرتی شو و نرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
جانم ... چی فرمودید.فکر بدی هم نیست فروش بلیط برای بازی های بانوان
چه مسخره، نبایداجازه بدیم بیگانگان برای ماتعیین تکلیف کنند، درهرحال زنده با ايران وایرانی غیرتمند
چرا فیفا یه بارم برای ما کاری نمیکنه الان که امریکا مارو تحریم کرده نمی تونیم برای لباس با هیچ شرکتی معتبری قرار داد ببندیم پول مربی ها رو نمی تونیم بدیم چرا فیفا هیچ کاری نمیکنه چرا امریکا را بخاطر این کارش تعلیق نمیکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
برای شما که باید از اول شاهنامه رو خوند عزیزم .
حالا فوتبال بازی نکنیم میمیریم......تمدن ما داره از بین میره هیچکس ککش نمیگزه فکر فوتبال هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
تمدن ما؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تمدن رو بی خیال ، شکم هامون داره از گشنگی از بین میره برادر
فکر کنم نرمش لازم آید.
خانم ها نگران نباشند بالاخره آزاد می شه !!!! علاما و فضلا و آیات اعظام از اول با واکسیناسیون و دوش حمام و .... مشکل داشتن ولی آخر مجبور به اطاعت از علم خدا شدند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
چرا سفسطه می کنی؟ اسلام به غسل و سلامتی بیشترین بها داده؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
برای شما مرتدین غسل واجب کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
چرت گفتن که کنتور نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اعراب خودشون را ماهی یکبار هم نمی شستند برای همین پیامبر غسل را برایشان واجب کرد امروزه که مردم حداقل روزی یکبار دوش می گیرند.
ما انقلاب کردیم برای آزادی استقلال جمهوری اسلامی الان هم خدا رو شکر هر سه رو با هم داریم . فوتبال چه اهمیتی دراه برادر من.
تبعیض جنسیتی؟! ایران؟! حتا شوخیش هم قشنگ نیست.
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ها ها ها! اصلا کلا ایران کشور بدون تبعیضه! همه باهم برابرن فقط یک سری افراد اصلح هستند که خیلی برابرند!
یاد بگیرید مثل بقیه مردم جهان باشید ، یکی دو سکو مخصوص خانمها ودخانواده ها ایجاد کنید و امنیتشون هم تامین کنید ، دیگه چه مشکلی هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
این همه امنیت امنیت میکنن ، ولی از تامین امنیت ورزشگاهها عاجزند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
قابل کنترل نیست برادر..
همین الان نمی بینید چه حرف های زشتی در ورزشگاه می زنن
تماشاچیان اون قدر وحشی هستند که بعد از بازی به تموم
اتوموبیل های خیابون های اطراف آسیب می زنن.
توی چنین محیطی چطور میشه امنیت بانوان رو تامین
کرد.
مثل اب خوردن تو روز روشن می گن یک میلیارد یورو گم شد ما هم باور کردیم شاید یارو جیبش پاره بوده بنده خدا .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
بابا یک میلیارد یویو که پولی نیست، میگن میل گیتس که ماکروسافت رو اختراع کرده 80 میلیارد یویو پول داره، حالا یک میلیارد عددیه؟
فیفا یک سری قانون مختص به خودش داره و یک فدراسیون جهانی مستقل و غیر وابسته به دولت ها ست. حالا اگر ما با قوانینش مشکل داریم یا باید کنار بیایم یا ازش بزنیم بیرون.کسی ایران مجبور نکرده که حتما باید عضو فدراسیون باشید.
تصور کنید بزودی مسابقات والیبال ساحلی و واترپلوی زنان در ایران، چه خواهد شد، فیفا متشکریم.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
مگر پلاژهای انتالیادر ترکیه اسلام گرا باعث زلزله شده که پخش واترپلوی زنان در ایران بشود؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مگه فیفا فقط برای فوتبال نیست؟
راستی یادمان رفت یادی هم از خانم های پلیس عربستان توی عکس بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
همیشه عربستان رو متهم به انواع تبعیضات میکردیم ، ولی امروز اونا کجا و ما کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
من خیال میکردم 90 درصد عربستانی ها سیاه پوستن ، ولی ظاهراً برعکسه
به نظرم بهترین اتفاق حذف ایران از فیفا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
منهم موافقم. یک بام و‌دو هوا نمی شود که . اگر‌خانم ها نباید ورزشگاه بروند نظر فیفا نباید تاثیرگذار‌باشد . اینجوری عزت ایران و‌اسلام زیر سوال‌می‌رود. به علاوه استفاده ابزاری از زنان حساب می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
یا حذف ما از کل دنیا؟
ایه زنم . لز فوتبال متنفرم . تمام خانم های اطراف خودم هم از فوتبال بدشون میاد . من تو دور وبرم خانمی سراغ ندارم که فوتبال دوست داشته باشه . این زنای عاشق فوتبال از کجا پیداشون شده واین همه داد و بیداد برای یه بازی مسخره
نباید تسلیم این غربی های نامسلمان بی غیرت بشیم
امروز رفتنبه ورزشگاه خانوما فردا یه بامبول دیگه
مثلاً میگن خانوما برن تو زمین آقایون برن تماشا و بعد پوشش اونا و این داستان ادامه دارد
رفتن زنان به ورزشگاه با فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت دارد. زن با نگاه به پای لخت فوتبالیستها تحریک شده و سپس تن به هر ابتذال و ول انگاری می دهد و زمینه گناه ایجاد می کند. اسلام و عزت انسانی بهتر است یا فوتبال؟ فوتبال عمر و وقت جوانان را به هدر می دهد. هیچ سودی برای جامعه هم ندارد. فوتبال مال هم غربیهای فاسد است....
همین مانده بود که از طریق ورزش به دین حمله کنند به فیفا چه ربطی داره که چرا زنان دا به استادیوم داه نمی دهیم فردا هم اضهار میکند حتما زنان باید بدون حجاب وارد ورزشگاه بشوند . ................الی آخر
چه بهتر...این فوتبال داخلی ما چه خیری برای عامه مردم داشته؟ فقط کلی هزینه بیت المال به جیب یکسری آدمهایی که معلوم نیست چه جوری واردش شدند و چند تا فوتبالیست بیسواد که یه دنیا ادعاشون میشه ،سرازیر شده....همون بهتر که هزینه های نجومی فوتبال صرف ورزشهای دیگه بشه
چرا ما ایرانی ها کمی متفکرانه فکر نمیکنیم چرا تا حالا فیفا در باره ورود زنان چیزی نگفته ولی به یک باره یاد زنان ایران افتاده و دلش به حال ما سوخته فردا هم ادعا خواهد کرد باید بدون پوشش وارد استادیوم شوند و........
الان سیاست در ورزش بی داد میکند چه دیگر ورزشها هم همین کار را بکنند فرض مثال حتما باید کشتی زنان داشته باشید مردان باید در استادیوم شنای زنان باشند حتما باید پلیس زن داشته باشید و.........
اصلا فوتبال باید تو این کشور حذف بشه با این همه وضع اقتصادی مردم ...
برای ۲ فرزند دخترم که باید در ایران زندگی و کارکنند متاسفم
آي كيف ميده تحريم فوتبال ايران !
چطور زن م مرد می توانند بروند تو سال تاریک سینما کنار هم بشینند و فیلم تماشا کنند و مرتکب فساد نشوند اما اگر همانها روز روشن بروند استادیوم و مسابقه فوتبال ببیند مرتکب گناه کبیره می شوند؟
ایران تنها کشور دنیاست که ورود زنان به استادیوم های فوتبال در آن ممنوع هست.
آفزین بر فیفا
خدایا منو بکش تا دیگه راحت بشم
خانم ها رییس جمهور نشوند، وزیر نشوند، ورزشگاه نروند، موتور نرونند، دوچرخه نرونند، بستنی نخورند، اصلا جمعشون کنین خیالمون راحت بشه
فتاحي كجايي ؟
فیفا باید این نکته را در نظر بگیرد که به طور کلی کیفیت لیگ ایران و کیفیت و محیط استادیوم ها آنقدر پایین است که مردها هم برای تماشای بازیها به استادیوم نمی روند چه برسد به زنها. فیفا با فرهنگ ایران آشنا نیست و نمیدونه که ورزشگاهای ایران با وجود بعضی مردها یکی از ناامن ترین محیطها برای زنان است. تو اروپا اگر زنها راحت میروند استادیوم امنیت دارند و مردی جرات نمیکنه مزاحم زنی بشه دوربینهای مدار بسته حرفه ای دارند مگه الکیه؟ استادیومهای آنها اکثرا در داخل شهر است در حالی که استادیومهای ما در حاشیه شهر است ، سیستم حمل و نقل قوی دارن، آخه کدوم مرد عاقلی حاضره مادر و دختر و خواهرش تو شبهای سرد پاییز و زمستان برن حاشیه شهر تو تاریکی که چی ببینن اصلا چی گیرشان میاد، برن رو صندلی های کثیف و استادیومهایی که سرویس بهداشتی سالم ندارن و فقط فحش بشنون و دود سیگار بخورن! نکته دیگر اینکه آخه مگر لیگ ایران دیدن هم دارد؟ اونهم با اون ورزشگاهها و کیفیت پایین تصویربرداری و چمن های کچل و رنگ پریده و...
بهرحال آمریکا هرروز داره منزوی تر میشه!!!!
یک سوال: اساسا سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران موافق ورود خانمها به ورزشگاههاست یا مخالف؟ اگر موافق است، پس مقامات و مسئولین عزیز ما باید هرچه زودتر این مسئله به ظاهر کم اهمیت (اما مهم) را حل کنند. و البته شکی نیست که این انتقاد هم به ایشان وارد خواهد بود که چرا با وجود بلااشکال بودن این مسئله، زودتر اقدامات لازم را انجام نداده اند و گذاشته اند که کار به تهدید و خط و نشان کشیدن فیفا بکشد. اما اگر سیاستهای نظام مخالف ورود خانمها به ورزشگاههاست، پس چرا باید به این خواسته فیفا تن داده شود؟ نهایتا فوتبال کشور ما از روی نقشه جهانی فوتبال محو خواهد شد و دیگر تیمی به نام تیم ملی فوتبال ایران وجود خارجی نخواهد داشت. آن وقت مقامات و مسئولین عزیز ما قطعا پاسخ مناسب را به خیل عظیم فوتبال دوستان ایران خواهند داشت و خواهند توانست آنها را توجیه کنند که به دلیل مسائل مهمتر از فوتبال، زیر بار دستور فیفا نرفته اند.
موضوع تبعیض نژادی در ایرانه
ما دوست دارم به همراه خانواده دیدار تیم محبوب را از نزدیک ببینیم.و این وسط نظر هیچ کس برامون مهم نیست ، لطفا بیش از این در مسائل خصوص خانواده ها دخالت نکنید که این یقینا به ضرر اسلام و جامعه ایرانی هست
حسن روحاني بسيار محافظه كار و ترسوست و در مقابل دخالت غيرمتخصصان در امورهاي مختلف كشور سكوت ميكند و همين عامل باعث ميشود اظهارنظر غيرمسئولانه كنند،... به فيفا چ ربطي داره، خوب اقاي تاج بايد جوابش را بدهد..خيلي دوست دارم فوتبال تعليق و اخراج شود،
به نظرم زلف برخی امور رو بی دلیل برخی به زلف انقلاب گره میزنن که این کار لطمه به انقلاب است خوب آزاد بشه چه مشکلی پیش میاد. دوم اینکه در کشور تا حضرت آقا هست و حکم حکومتی دارند مراجع باید بدانند که نهایتا حکم حضرت آقا است که تصمیم گیر است
خدایا چه گرفتاری شدیم ؟!!!! قرن ۱۲ است یا ۲۱؟؟؟؟؟؟
با حذف ایران کاملا موافقم .شاید در آینده فوتبالی در شأن ایران و ایرانی داشته باشیم
از دوستان شرقی تان بپرسید که زودتر از شما این کار را تجربه کرده اند .
پیوند زدن حکومت داری و ایدوئولوژی و آزادی های اجتماعی در بلند مدت ممکن نیست .بالاخره یک جا مجبور می شوید کوتاه بیائید و با جامعه جهانی همراه شوید
کوتاه می آیند.زورشان به فیفا نمی‌رسد.
بد نیست بدانید چند دهه قبل بعضی از اقایان دوش را قبول نداشتند و اب کثیف خزینه حمام را ارجح می دانستند یا مدارس به سبک جدید که توسط مرحوم رشدیه بنیان گذاری شد حرام می دانستند یا خوردن گوجه فرنگی را حرام می دانستند خنده دار نیست ؟بعد از مدتی نیز نسل بعدی به این کارهای امروز ما خواهد خندید که یه روزی زنان نمی توانستند به استادیوم های ورزشی بروند
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد ....
1- نامه فیفا را منتشر کنید ببینیم ؟
2-چرا فیفا برای دعوی ایران و عربستان و بازی در زمین حریف وقت نمیذاره ولی برای این مورد ضرب الاجل تعیین میکنه ؟
3- حقوقدانهای ایران کجا هستن که فیفا داره برای خودش جولان میده ؟؟؟
4-فیفا نمیتونه برابر قوانین در مورد یک کشور دخالت سیاسی بکنه این مورد دخالت سیاسی هستش؟؟
5-چرا فیفا برای امریکا و دیگر کشورهای اروپایی که مارو تحریم کردن جوابگو نیست پس حقوقدان نداریم؟؟
6-فدراسیون ایران باید به صورت هجومی و برابر قانون باید از حقش دفاع کنه نه اینکه فیفا بهش خط بده ؟؟؟/
یکی نیست به اینا بگه شما کاری غیر از به بهشت بردن مردم ندارید؟اقایون عظام دیگه مثل قدیم نیست
فوتبال چه ارزشی داره؟ که تعلیق بشه یا نه؟
یعنی اگر فیفا گفت حتما باید قبل بازی روی سکوها تماشاگر زن و مرد لخت شن تا بازی شروع بشه ما باید حرف فیفا رو قبول کنیم تا اخراج نشیم از فیفا. گور بابای فیفا و امثالهم که بخوان شرط بیجا تعیین کنند. باید بگیم همه بلیطا رو مردها خریدن به زنا بلیط نرسید. تمام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
شما که فرق نشاط با لذت جنسی را نمی فهمی بهتره ساکت شی
باید ورود مردان هم در بازی زنان آزاد شود .
تبعیص جنسیتی خوب نیست
امام علی(ع) : آدمی با آنچه نمیداند دشمن است. این ملت بیچاره ما تا کی باید چوب ندانستن رو بخوره؟ همونطور که شما دوست ندارید کسی در وادی فقه نظر بده خودتون هم نباید تو هرکاری که ازش هیچی نمیدونید سرک بکشید و دخالت کنید
انشالله هر چه زودتر فیفا ایران را تعلیق کنه؛
من کاملا از این رخداو راضی هستم و قطعا باعث میشه اتفاقات خوبی در ادامه برای کشور بیوفته.
خدایا به دادمون برس
قابل توجه بعضیها واقعا دل آین آقایان خوشه آنوقت ورود زن به ورزشگاه را مفسده اعلام میکنند علتش ضعف دربرنامه ریزی وعدم امکانات اولیه است درجداسازی آقایان از خانمها باید خرج کنید دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
ای کاش امار فدا شدن دختران را که به بهانه تبعیض جنسیت وازادی انها را وارد عرصه های کردن که نباید می شدن را پژوهشگران مستقل ارایه می دانند.
تصورشو بکنین که با تمام دنیا که مشکل داریم بافیفا هم آبمون توی جوب نره وبزنیم بیرون یا تعلیق شیم باید به خودمون گل بزنیم خوش بحالمون بشه
توایران که هرچه دلخوشی بود از پیروجوان گرفتند این فوتبال نه چندان دلچسب را هم تعطیل کنید بروید مساجد را پرکنید تا اضافه شود دسته پنجه گرم کردن جوانان ومردم باامرار ومعاش زندگی ومبارزه با غول اهریمنی اختلاف طبقاتی دربحث شغل وگرانی وبیکاری مهمتر است یا فوتبال ،تاچه شود..
چی میشه مگه آدم با خانواده بره تماشای فوتبال
شروط 12 گانه ازدواج کاملا یک طرفه برای زن هست و مرد هیچ حقی نداره و حالا فوتبال دیدن زن توی ورزشگاه اشکال داره.
خب فوتبال رو که از تلویزیون میبینه و چی میشه بره از نزدیک ببینه
اسلام اجازه ورود زنان را نمی دهد
خیلی جالب است که وقتی صحبت از لزوم رعایت عفاف و حجاب خانمها میشود می گویند
《الان تمام مشکلات مملکت . اختلاس و دزدی و ... حل شده فقط مانده رعایت خانمها حل شود!!!
آقا برید جلو این دزدی ها را بگیرید》
اما وقتی صحبت از ورود خانمها به ورزشگاه میشود
انگار مملکت هیچ مشکلی ندارد جز درد ورود خانمها به ورزشگاه.
لطفا همیشه روال خود را حفظ کنید
فوتبال موتبال ول کن بچه جان برو درست را بخوان ، و سعی نکن یه مشت فوتبالیست بی سواد بد دهن الگویت بشود...کلا فوتبال موتوبال چی!!!؟ بیخیال!!
همیشه آمریکا رو متهم میکنیم که هنوز هم بین سیاه پوستان و سفید پوستان تبعیض میگذاره ، ولی در کشور خودمون این همه تبعیض بین مردان و زنان هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منهای اینکه آیا زنان به ورزشگاه بیایند یا نیایند
این حرف درست است که این موضوع هیچ ربطی به فیفا ندارد . این یک مسئله داخلی برای یک کشور است که به قوانین مدنی و اجتماعی آنها بر می گردد.
فیفا بجای دخالت در امور داخلی کشورها بهتر است فساد و رشوه و تبانی در درون فوتبال را کنترل کند. تا جایی که رئیس فیفا و یوفا به همین خاطر از کار برکنار شدند. شما ببینید در کشورهای مختلف چه می گذرد . حتی گفتند جام جهانی قطر با زد و بند و رشوه انتخاب شده.
اما فیفا بجای حل مشکلات فوتبال به مسائلی می پردازد که هیچ ربطی به فوتبال ندارد
شاید پس فردا بیاید برای خیابانهای اطراف ورزشگاهها هم قانون وضع کند که مثلا همه باید یک طرفه باشد!!!
آخه به تو چه ربطی دارد کی ورزشگاه بیاید و کی نیاید.
مگر اینکه ماموریتی دارد که با استفاده از جایگاه فوتبال در جوامع مختلف در فرهنگ و ارزشهای یک جامعه دخالت کنند
شما اگه می تونستید باید جلو این همه اختلاس و دزدی رو میگرفتید نه مسائلی که اصلا به شما ربطی نداره. چهل سال ... کافی نیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
زنها برن ورزشگاه مشکل گرونی وازدواج حل میشه
زنان را به ورزشگاه فوتبال راه دهید ولی با شرایط خاص خودتان, یعنی اینکه تعداد محدودی بلیط زنانه بفروشید با قیمتهای بیشتر به جهت اینکه برای امنیت انها از نیروهای و امکانات بیشتری استفاده میکنید و همچنین به این خاطر که از بهترین نقطه استادیوم (وی آی پی ) در اختیارشان میگذارید. در اینصورت زنان همیشه پشت دوربینهای فیلم برداری خواهند نشست و بلیطها را هم به شرط محجبه بودن به انها بفروشید. در زمان فروش بلیط کارتهای شناساییشان را اسکن کنید و در صورت رعایت نکردن شئونات ,اشخاص خاطی را ممنوع الورود به استادیومهای کل کشور کنید! به این شکل دستهای مرموز فیفا که سعی تابو شکنی در ایران را دارد خالی میماند و بعد از آن اگر فیفا به چیز دیگری ایراد گرفت انگاه نه فدراسیون فوتبال بلکه "نمایندگان مذهبی" کشور پیش دستی کنند و فیفا را به دخالت , بی احترامی و سعی در تغییر دادن اعتقادات و سنن دینی کشور متهم و در دادگاههای بین المللی از فیفا شکایت کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
داشتن کارت بسیج فعال را یادت رفت بگی
بسمه تعالی
بازهم احساسات دامن فوتبال ایران را گرفت خواهران برادران تعقل کنید اگر خانواده شما بو دند چه می کردید فوتبال
را در گیر احساسات خشکها نکنید چرا انها را روشن نمی کنید باشگاههای برتر دنیا را ببینید چه مسایلی گاها دارند
بازی داماش را دیدید ایا راضی می شوید پس احساس بیجا مخرب است کاری نکنید که فوتبال ما از دنیا عقب بماند
فوتبال ما با ارجانتین بازی کرده مراکش و اسپانیا و پرتقال مسابقه داده پس بیایید از انحرافات کور کورانه دست کشید
ان مردانی که ملبور نهای اخیررا رقم زدند ثمره زینب هایی هستند که در منزل دارند
استفغرالله ربی واتوب الیه ....عزیز جان برادر
مگر اینکه فیفا بتونه حق زن های کشور بگیره، خود ما که فقط شدیم تماشاگر عرصه سیاست و قدرت
یه روزی قند خوردن کفر بود...
یه روزی داشتن دستگاه پخش ویدئو جرم بود...
یه روزی نصب دیش ماهواره مفسده بود...
یک سال دیگه باید بنویسیم، یه روزی ورود بانوان به ورزشگاه ممنوع بود...
و این داستان ممنوع ادامه دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اقای یا خانم ناشناس تند نرو اگر نه در اینده به بهانه ازادی و تبعیض جنسیت و و........... همه چیز تواز هویتت از غیرت وحیا و...... را باید در طبق اخلاص بذاری وتقدیم جرثمه های فساد غربی بذاری انها باید بدانند هر کشوری برای خودش ضوابطی دارد وبه انها مربوط نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
در مملکته ما روزگاری پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و شلوار جین هم ممنوع بود.درست میشه انشالا.فقط بدی این داستان اینه که فقط با گذشت زمان و قربانی شدن چند نسل باید درست بشه.
تابناک!!!! بسی متاسفم گشتم از این سانسور چی شما!! نکنه سانسور چی شما ماشین هست و یا یه برنامه نرم افزاری هست که به یه سری کلمات حساسه و برای همین اون نظر رو منتشر نمی کنه.
یکی بگه امروز چندمه ؟؟؟؟
کجای تاریخ نشستیم ههه
یعنی یکار درست انجام بده فیفا همین تعلیق کردن فوتباله ایرانه
اخه ما ورزشگاه درست حسابی داریم اخه همش اشغال وداغون حتی اون استادیوم های که درست کردن زود خراب شدن نمونش استادیوم فولاد آرنا که خودتون دیدید بعدشم اونجا افراد بی فرهنگ که فقط بلدن فحش های رکیک و زشت بدهند واصلن جای خانواده نیست!
فقط برایه کشورم متاسفم که تبعیض جنسیتی میکنن
انها مدعی هستند که فوتبال سیاسی نیست ولی می بینیم انها از فوتبال برای اعمال دیدگاه های خود و سیاست های استفاده می کنند
اقای دادستان مانتو فروشی را ببندند که یک مانتو نخی و روشن و شاد جلوست و دکمه دار برای خانم محجبه وجود نداد و همه صد چاک دارد بعد دلشان برای فیفا و زنان در ورزشگاه بلرزد و دینداری کنند لطفا
چار روز دیگه فیفا میگه مردها هم باید برن ورزش زن ها رو تماشا کنند و مقصر فروش نرفتن بلیت های ورزشگاه زنونه رو تبعیض جنسیتی معرفی کنند.
نظر زنان چیه؟
متاسفانه با خوندن کامنت ها،به این نتیجه می رسیم که مشکله اصلی صد در صد خود مردم هستن که هنوز عقایدشون برایه عهد عتیق.و از طرفی تا زمانی که این نسل ادمها زنده هستن اوضاع مملکت همینی که هست خواهد موند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بهتر هست فکری به حال زنان محجبه در اروپا که از ورزش تحصیل و حتی زندگی محروم هستند بکنید.
وگرنه تفکیک جنسیتی بی عدالتی نیست بلکه ایجاد فرصت برای کسانی هست می خواهند خداگونه زندگی کنند
واقعا دراين مملكت بسختي ميتوان نفس كشيدداريم ازدست عده ايي خفه ميشيم
آهای دلواپسان حقوق خانما و کسانی که دلتون میخاد خواهر و مادر و همسرتون بره فوتبال ببینه،خدمت شما عرض کنم فیفا اگه دلش به حال فوتبال میسوخت که از حق باشگاههای ما جلوی تیم های عربستان دفاع میکرد و حق میزبانی رو بهشون برمیگردوند
قانون فیفا برای تمام دنیا هست و هیچ ربطی به ایران و غیره ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار