بازدید 36089
کارشناسان در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی» از دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو می‌گویند؛

دلیل بازار آشفته خودرو، تنها دولت است، دنبال شخص دیگری نگردید/ دلال موج سوار است/ بیست روز است خودرو عرضه نکرده اند/ سیل نقدینگی به بازار خودرو رسید

مردم دریافته اند که تصویر آینده بازار خودرو، کاهش تولید و عرضه است. اینکه فکر کنیم افراد بازار از سیاستمداران عقب‌ترند، تفکر بسیار اشتباهی است و یک تصور ساده‌لوحانه یک مدیر دولتی است. افراد بازاری زودتر از مدیران دولتی تصمیم خود را می‌گیرند؛ به این دلیل که با پول خود در حال معامله هستند.
کد خبر: ۸۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 30 April 2019
تابناک اقتصادیچند روزی است، دوباره موج افزایش قیمت به بازار خودرو وارد شده است. خبرنگار تابناک اقتصادی در گفت وگو با سه تن از کارشناسان بازار خودرو به بررسی علل این افزایش قیمت خودرو‌ها پرداخته و راهکار‌های خروج از این وضعیت را مورد بررسی قرار داده است. شایان ذکر است، کمیته خودروی وزارت صمت در جلسه‌ای که به تازگی برگزار کرده، عنوان نموده که مردم به جوسازی‌های دلالان در فضای مجازی توجهی نکنند! این تنها راهکار ارائه شده توسط این کمیته بوده است.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ با آغاز سال جدید، موج جدیدی در قیمت خودرو‌ها نیز آغاز شد. این در حالی بود که بر خلاف سال گذشته که خودروسازان مدعی بودند، نوسانات بازار ارز روی قیمت خودرو‌ها تأثیرگذار بوده است، این بار بانک مرکزی نوسانات بازار ارز را کنترل کرده بود. پیگیری‌های تابناک اقتصادی نشان می‌داد، گویا در سمت عرضه اتفاقاتی رخ داده که این موضوع باعث افزایش قیمت خودرو‌ها شده است.
 
دلیل بازار آشفته خودرو، تنها دولت است، دنبال شخص دیگری نگردید/ دلال موج سوار است/ بیست روز است خودرو عرضه نکرده اند/ سیل نقدینگی به بازار خودرو رسید
 
افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی

چند روزی است دوباره موج قیمتی به بازار خودرو‌ها به خصوص خودرو‌های خارجی وارد شده است. سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد افزایش قیمت خودرو‌ها در روز‌های اخیر به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: قیمت خودرو‌های داخلی از ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است. وی افزود: قیمت خودرو‌های خارجی هم در همین بازه افزایش یافته است.

موتمنی گفت: در یکم دی ماه ۱۳۹۷ قیمت‌ها به این صورت بوده است که خودروی پراید ۱۱۱، ۳۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بود، اما امروز قیمت این خودرو ۵۴ میلیون تومان می‌باشد، سانتافه کرمان موتور ۵۰۰ میلیون تومان بود امروز ۹۵۰ میلیون تومان است. سراتو شرکت سایپا ۲۰۰ میلیون تومان بود و امروز ۳۶۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان می‌باشد، مزدا حدود ۲۳۰ میلیون تومان بود امروز حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

حالا با این افزایش قیمت خودرو‌ها، این فرضیه مطرح شده که برخی خودرو‌ها مانند سانتافه به نوعی رهبری قیمت بازار خودرو‌ها را در دست گرفته و تحولات قیمتی در این خودرو‌ها به بازار خودرو‌های خارجی هم وارد شده و از این مسیر بازار خودرو‌های داخلی نیز متلاطم شده است. این فرضیه این موضوع را دنبال می‌کند که گویا دست‌هایی پشت پرده وجود دارند که بازار خودرو‌ها را به بازی گرفته اند. به عبارت بهتر، گویا عده‌ای از مسیر فوق الذکر، در حال افزایش قیمت در بازار خودرو هستند.

فرضیه‌ای که به نوعی با مصاحبه روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقویت می‌شد. وی در این مصاحبه خود ضمن اشاره به این که نوسانات قیمتی زمانی در بازار خودرو به اوج خود رسید که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که قیمت چهار چرخ‌ها در کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد است، افزود: نرخ خودرو در بازار آزاد را چه کسی تعیین می‌کند که اعلام می‌شود که ۵ درصد زیر قیمت بازار آزاد است؟

ریشه تمام این افزایش قیمت‌ها در چیست؟
 
وی ادامه داد: افزایش قیمتی که هم اکنون در بازار خودرو رخ داده، مشابه همان افزایش قیمتی است که سال گذشته در بازار ارز، طلا، سکه و مسکن اتفاق افتاد یا همانند افزایش قیمت گوشت است که سه ماه قبل اتفاق افتاد. ریشه تمام این افزایش قیمت‌ها در سیاستگذاری‌های اشتباه پولی دولت و بی انضباطی‌های مالی در بودجه است؛ یعنی برای آنکه اقتصاد شاهد تورم سنگین و نقدینگی سرگردان نباشد، باید وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه رفتار خود را اصلاح کنند. این علت ماجرای افزایش قیمت‌هاست و الباقی داستان، دیگر معلول ماجراست. حالا پرسش این است که شما می‌خواهید علت ماجرا را حل کنید یا به دنبال راهکار‌هایی برای حل معلول‌ها باشید؟
 
دلال، معلول ماجرای افزایش قیمت در بازار‌هاست
 

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: اینکه ما در بازار نقدینگی غیرضرور، خلق شده، بی زحمت را توزیع می‌کنیم، اینکه ما نظارت مالیاتی بر هیچ کس نداریم، اینکه ما به خاطر جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض می‌کنیم، اینکه ما اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی را رها کرده ایم و حالا افزایش قیمت بازار‌ها را به گردن یک عده دلال می‌اندازیم، کمی جای تعجب دارد.

این دلال ها، معلول ماجرای افزایش قیمت در بازار‌ها هستند. من این پرسش را دارم که چگونه است که دلال اجازه ندارد سود کند، ولی دولت اجازه دارد به خاطر جبران کسری بودجه خود از بانک مرکزی استقراض کند یا چگونه است آن کسی که پولی در اختیار دارد اجازه ندارد از این پول خود سودی ببرد؛ اما بانک‌ها اجازه دارند سود کلان بدهند و بعد برای جبران این کار خود اضافه برداشت از بانک مرکزی داشته باشند و نقدینگی را افزایش دهند.

با برخورد‌ قهری در بازار خودرو، نقدینگی به بازار دیگری کوچ می‌کند
 

فربد زاوه در ادامه صحبت‌های خود گفت: من امروز در جایی خواندم که نوشته بود این افزایش قیمت خودرو ناشی از قیمت‌هایی است که در سایت باما ارائه می‌شود و باید برای جلوگیری از این افزایش قیمت خودرو، سایت باما را فیلتر کنیم!

وی افزود: این چه تحلیلی است؟ این برای اولین بار است که در دنیا کسی می‌گوید تکنولوژی باعث تورم شده است! برخورد‌های قهری با قضیه افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. شما امروز با برخورد‌های قهری جلوی افزایش قیمت بازار خودرو را می‌گیرد، نقدینگی از این بازار به بازار دیگری کوچ می‌کند و قیمت‌ها در آن بازار افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر بازار خودرو ضمن اشاره به اینکه هم اکنون سیل نقدینگی در بهترین جای ممکن یعنی بازار خودرو وارد شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم این سیل نقدینگی را از صنعت خودرو خارج کنیم، این سیل مثلاً به سمت بازار گوشت یا مسکن روانه می‌شود که ضررش برای مردم بیشتر است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار بود که در ابتدای سال وضعیت قیمت خودرو این گونه شود، گفت: هر ساله در ابتدای سال قیمت خودرو‌ها کاهشی بود، ولی امسال به دلیل انتظارات آتی، بی اعتمادی و برنامه ریزی نادرست این تصور ایجاد شد که بازار خودرو بازار پرسودی است و به همین دلیل، نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه و قیمت‌ها صعودی شد.

واردات خودرو در سال ۹۸ ممنوع است/ ابهام در تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در داخل

فربد زاوه افزود: علت اینکه سیل نقدینگی به این سمت آمده این است که واردات خودرو در سال ۹۸ ممنوع است و تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که توسط مسئولین اعلام می‌شود، قطعاً محقق نخواهد شد. افراد الان دریافته اند که تصویر آینده بازار خودرو، کاهش تولید و عرضه است. اینکه فکر کنیم افراد بازار از سیاستمداران عقب‌تر هستند تفکر بسیار اشتباهی است و یک تصور ساده لوحانه یک مدیر دولتی است. افراد بازاری زودتر از مدیران دولتی تصمیم خود را می‌گیرند؛ به این دلیل که با پول خود در حال معامله است.

زاوه ادامه داد: اگر خودروسازان تولید و عرضه خودرو را آغاز کنند، این جو حاکم بر بازار خودرو آرام می‌شود و این سیل نقدینگی که الان در بازار خودروست به بازار دیگری منتقل خواهد شد و این بسیار بدتر است. به دلیل آنکه بانک مرکزی هم اکنون حاضر به بستن سد نقدینگی نیست پس بهتر است، فعلاً اجازه دهیم این سیل نقدینگی در همین بازار خودرو بماند.

قیمت لکسوس در مقایسه با سال گذشته ده برابر شده

این کارشناس بازار خودرو گفت: من سالیان سال است که در بازار خودرو فعالیت دارم و این را بگویم که اصلا در مخیله بنده، سانتافه یک میلیارد تومانی نمی‌گنجید. قیمت آخرین خودرو‌های سانتافه‌ای که در سال گذشته به فروش رساندم ۵۰۰ میلیون تومان آن هم به صورت چکی بود. قیمت لکسوس هم اکنون به نزدیک ۲ میلیارد تومان رسیده و در مقایسه با سال گذشته ده برابر شده است. دلیل این وضعیت تنها و تنها دولت است و دنبال شخص دیگری نگردید. در تمام دنیا، تورم انحصاراً محصول دولت است و کسی جز دولت نمی‌تواند تورم را ایجاد کند. هیچ دلالی نمی‌تواند در هیچ کجای دنیا تورم ایجاد بکند.

دلال یک قایق سوار است و سوار بر موج

هم اکنون حرف منتقدین این است که چرا دلال‌ها در این سیل غرق نمی‌شوند؟ باید به آن‌ها گفت که دلال یک قایق سوار است و سوار بر موج است و اگر سیل بیاید غرق نمی‌شود و شما نمی‌توانید به او ایراد بگیرید که چرا در این سیل غرق نشدی؟ هر چقدر هم با این دلالان برخورد کنید مشکلی حل نمی‌شود. کسی که نباید بگذارد این سیل اتفاق بیفتد را باید دنبالش بود.

زاوه در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی آیا واردات خودرو می‌تواند راهگشا باشد یا خیر گفت: در وضعیت کنونی واردات خودرو کمکی به این وضعیت نمی‌کند. شما اگر واردات داشته باشید برای مصرف نخواهد بود بلکه برای ذخیره خواهد بود. به عبارت بهتر اگر الان مزدا ۳ را به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان وارد کنید، هیچ خریداری این خودرو را برای مصرف نخواهد خرید بلکه برای حفظ ارزش دارایی خود و به منظور فروش آن به قیمت بالاتر خریداری خواهد کرد. دلیل نیز این است که هم اکنون خرید مثلاً دلار ترسناک است و عواقب خواهد داشت.

فضای امروز بازار خودرو قبل از عید قابل پیش بینی بود، اما نه به این شدت

این تحلیلگر بازار خودرو در مورد اینکه آیا این فضای بازار خودرو قبل از عید قابل پیش بینی بود گفت: بله پیش بینی می‌شد، با چنین فضایی در بازار خودرو مواجه شویم، اما شدت آن را به این میزان پیش بینی نمی‌کردند. بنده تصور می‌کردم این فضا بعد از دوازدهم اردیبهشت ماه و عدم تمدید معافیت‌های تحریم‌های نفتی ایران ایجاد شود، اما به دلیل آنکه زودتر آمریکا عدم تمدید را اعلام کرد، این فضا زودتر در بازار خودرو ایجاد شد. همچنین به دلیل حادث شدن سیل اخیر و غیرقابل پیش بینی بودن آن، دولت مجبور شد برای جبران خسارت‌های این بلای طبیعی، نقدینگی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر دولت هم اکنون به منظور جلوگیری از افزایش تورم، سیاست‌های شدید انقباضی را در پیش بگیرد به شدت تورم کاهش خواهد یافت. مقصود از سیاست‌های شدید انقباضی نیز این است که مثلاً جلوی اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی را بگیرد. اگر که بانکی اضافه برداشت داشته و یا سود نداشته خود را بین مردم توزیع کرده است، مردم ایران که نباید هزینه آن را بپردازند. این سهامدار و سپرده گذار آن بانک است که باید هزینه آن را بپردازد. مردم یک بار سر قضیه این مؤسسات مالی و اعتباری هزینه پرداخت کردند چرا باید دوباره آن داستان تکرار شود؟ یا در سال گذشته در صنعت خودروسازی برای آنکه دولت اصرار داشت که بگوید تورمی ندارد یک تعدادی خودرو را به قیمت سال ۹۶ دریافت کردند. چرا باید هزینه این تصمیم گیری دولت را یک فردی در جامعه که اصلا خودرو ندیده است بدهد؟ من این قضیه را قبول دارم که این ظلم در حق فردی است که برای دریافت خودروی ۳۰ میلیون تومانی ثبت نام کرده، ولی الان باید آن خودرو را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کند و توانایی پرداخت ندارد، اما اگر ما نخواهیم به این فرد ظلم کنیم باید به ۸۰ میلیون جمعیت ایران ظلم کنیم.

این کارشناس بازار خودرو در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که چرا باید خودرویی مانند ساندور که تولید نمی‌شود، قیمتش افزایش بیاید و آیا چنین چیزی در کشور‌های دیگر وجود دارد یا خیر، گفت: خیر وجود ندارد. در کشور‌های خارجی اگر قیمت یک خودرو افت می‌کند به این دلیل است که محصول جدید جایگزین آن می‌شود. اما در ایران این گونه نیست و به جای محصولی که تولید نمی‌شود، قرار است محصولی بی کیفیت‌تر به شما بدهند. ببینید هم اکنون شما اگر بخواهید ماشین ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ پرادو بخرید باید دو میلیارد تومان بدهید، دلیل این موضوع چیست؟ دلیل این است که این خودرو جایگزینی ندارد. یعنی الان خودروی ۴۵۰۰ سی سی وجود ندارد که بخواهد جایگزین این خودرو شود. بخاطر همین محدودیت در موجودی قیمت افزایش می‌یابد.

روند طبیعی اقتصاد را بر هم زده ایم/ نیاز بازار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به عنوان یکی دیگر از کارشناسان بازار خودرو در مورد فرضیه مطرح درباره افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر گفت: این افزایش قیمت خودرو‌ها یک دلیل مشخص دارد و آن این است که روند طبیعی اقتصاد را بر هم زده ایم. وی ادامه داد: بار‌ها اعلام کرده ایم که قیمت و ارزش خودرو‌های وارداتی شاخصی برای تعیین قیمت و ارزش خودرو‌های داخلی هستند.

این کارشناس بازار خودرو ضمن اشاره به این موضوع که طبق آمار‌های موجود، سالانه کشور نیاز به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو دارد، گفت: از این تعداد، ۱۰۰ هزار دستگاه توسط واردات، ۲۰۰ هزار دستگاه توسط شرکت‌های غیر از ایران خودرو و سایپا و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه نیز توسط دو خودروساز بزرگ کشور تامین می‌شوند. هم اکنون تقریباً دو سال است که واردات خودرو را ممنوع کرده ایم، یعنی خودروی صفری را از این طریق به بازار عرضه نمی‌کنیم و به عبارت بهتر شاخص ارزش گذاری سایر خودرو‌ها را از بین برده ایم. خودروسازان داخلی نیز با توجه به شرایط موجود نتوانسته اند تعهدات خود را نسبت به خریداران ایفا کنند. پس در سمت عرضه با مشکل مواجه هستیم.

دادفر افزود: در کنار این شرایط، تقاضا وجود دارد و منتظر است که از سوی عرضه پاسخی داده شود. حالا وقتی تقاضا هیچ پاسخی از سمت عرضه دریافت نمی‌کند، ارزش کالا افزایش می‌یابد.

وی گفت: هم اکنون برخی‌ها معتقدند که این محدودیت در عرضه خودرو به دلیل تحریم‌ها است که ما به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنیم. تحریم‌ها هیچ تأثیری بر عرضه خودرو‌های وارداتی و داخلی نمی‌تواند بگذارد. دلیل اصلی این عدم عرضه و محدودیت در آن، به تصمیم گیری ضعیف دولت باز می‌گردد.

فرمول قیمت گذاری با ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار پاسخ نداد/ ۲۰ روز است که خودرو عرضه نکرده اند

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز در مورد افزایش قیمت‌ها گفت: در ابتدا بگویم، همان گونه که ملاحظه می‌شود فرمول قیمت گذاری به صورت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار پاسخ نداده است، چون اگر جواب می‌داد چرا در این مدت خودرو‌های داخلی افزایش قیمت شدیدی داشته اند؟

وی ادامه داد: پرسش دیگری که مطرح است این است که آیا در جایی که انحصار وجود دارد نباید شورای رقابت حضور یابد و نظارت داشته باشد؟ اگر تولیدکننده‌ای که کالایش انحصاری است را آزاد بگذاریم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ مشخص است. همین اتفاقی که الان مشاهده می‌کنید در بازار خودرو رخ داده است اتفاق خواهد افتاد. ۲۰ روز است که خودرو عرضه نکرده اند و افزایش قیمت رخ داده است. دلیل افزایش قیمت خودرو‌ها عدم عرضه می‌باشد. اگر عرضه افزایش پیدا کند این قیمت‌ها کاهشی خواهند شد.

افزایش قیمت ها، هیچ دلیل اقتصادی ندارد/ افزایش ۱۰ درصدی فروش فوری خودروساز‌ها

شایان ذکر است، در نشست کمیته خودروی وزارت صمت که به تازگی برگزار شده، اولاً مصوب شده که سهم فروش فوری خودروساز‌ها ۱۰ درصد افزایش یابد و ثانیاً اعضای این کمیته تأکید کرده اند که هرگونه افزایش قیمت خودرو‌های تولیدی، هیچ دلیل اقتصادی ندارد، زیرا تولید و تحویل خودرو‌ها بر اساس برنامه ادامه دارد و مردم به جوسازی دلالان در فضای مجازی توجه نکنند. همان گونه که ملاحظه می‌شود در این شرایط افزایش قیمت خودرو‌ها تنها راهکاری که اعضای این کمیته ارائه داده اند، این است که مردم به جوسازی‌های دلالان در فضای مجازی توجه‌ای نکنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۷
سودبانکی25تا30 درصد بدهند مردم بذارن بانک پولاشون رو خود دولت وبانک پولا رو به چرخه ی تولید بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
لطفا در حوزه ای که تخصص ندارید اطهار نظر نکنید.1-گفته شده سود 1000 درصدی از معاملات لکسوس علید شده سود بانکی 25-30 درصد؟2-نتیجه همین سودهای بانکب امروز این شده است :بانک بشما سود 25 در صد میدهد در مقابل برای وان 35 درصد میگیرد !پرخه تولید بانکی این است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مشکل فقط خودرو نیست برای حل مشکل باید یک پله عقب تر آمد و ریشه گرانی ها در کشور را دید و حل کرد و گرنه فقط صورت مسله حل می شود

مشکل گرانی مربوط به کاهش ارزش پول ملی هست
این 10 هزارتومانی دست شما یک سال قبل 2.5 دلار قیمت داشت الان 1 دلار هم ارزش ندارد!!
حالا بروید گران فروش را پیدا کنید... چه کسی دلار 4200 تومان را 13500 تومان می فروشد .....
ارز را به حالت تک نرخی برگردانید تا رانت و فساد از بین برود و قیمت ها ثابت شود
هزینه ها در ایران بر مبنای دلار محاسبه می شود و حقوق بر مبنای ریال است
قیمت دلار را در بازار آزاد ثابت نگه دارید این همه وقت و انرژی مردم را نگیرید و آرامش را به مردم برگردانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تعرفه واردات رو به یک سوم یا یک چهارم کاهش بدید و خبر واردات بدید، اونوقت می بینید که فقط خبرش باعث ریزش قیمت ها میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تابناک! مالیات املاک دوم و به بالا روهم پیگیری کن
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هر کسی با هر مدیریتی در این همه گرانی و تورم و فشار اقتصادی بر اکثریت مردم مثل معلم و کارگر و کارمند و بازنشست نقش داره خدا ازش نگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
با نزول رفتیم ته چاه. نزول یعنی جنگ با خدا. شما جنگ با خدا را پیشنهاد میدهید.
مهدی
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
یکی ا ز دلایل وضع کنونی همین بانک های کلک باز با سود بالاست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کاملاً درست است. ریشه تمامی این اتفاقات دستکاری غیر اصولی دولت بر روی نرخ سود بانکی بود بطوریکه هیچگونه زیر سازی برای هدایت پول به سمت تولید وجود نداشت اما سود کاهش یافت. در نتیجه پولها از بانکها خارج و به سمت دلال بازی در بازار سکه ارز خودرو و مسکن هدایت شد و ارزش پول ملی را به وضع کنونی رساند. راه حل قطعاً در متناسب سازی سود بانکی است.
علی001
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فقط 6 ماه دیوار و شیپور توی خودرو و ملک ممنوع اگهی
بشن مثل اب روی اتش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
پ ن پ تا حالا فکر میکردی کار کی بوده اجنه یا از عالم غیب اومدن همین دوتا مافیای خودرو ساز باعث اینهمه نابسامانی و گرونی بابت این وضعی که درش هستیم شدن و روز به روز هم گستاخ تر از گذشته دارن به ریش ملت میخندن
احمد
| Iraq |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
کاش اقلا تلگرام فیلتر نبود ی کمپین ملت ی کمپین . یک
میذاشتن شاید فرجی میشد. کاری که یک بار تجربه موفقش رو دیدیم که چجوری خودرو سازها به دست و پا زدن افتادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
هرچی میکشیم ازبی تدبیری دولت پرمدعای تدبیروامیده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ازساعت ۲۴ فردا
قیمت بنزین سهمیهه ای(۶۰لیتردرماه) ۱۰۰۰ تومان
قیمت بنزین ازاد ۲۵۰۰ تومان !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آقایون خودتونو گول نزنید دلیل گرانی خودرو کوچ کردن شرکت های خودرو ساز از ایران است.حتی چینی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۲:۱۵
دلار ۱۴۵۰۰
یورو ۱۶۳۰۰
سکه ۵۰۶۰۰۰۰
سانتافه یک میلیارد ناقابل !!!
ما رکورد زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ماچ سالهاست که داریم رکورد میزنیم تازه متوجه شدی؟
آینده ی بسیار تاریک برای صنعت خودرو ، فقط دلال ها هستند این وسط جو میدند . تا انجا که میدونیم تمام خانواده های ایران حداقل یک دستگاه خودرو دارند وهم چنین با این وضعیت جاده ها دیگه تقریبا ظرفیت جاده ها پرشده . نمونه اش رو با این ترافیک های سنگین وعجیب ببینیم . تنها راهکار آسایش مردم ایران حذف یارانه های بنزین و حامل های انرژی و گران شدن بنزین در نتیجه دولت با منابعی که به دست می اورد می تونه در ساخت و بهبود جاده ها و در نتیجه عدم اتلاف بنزین در ترافیک های طولانی کمک کنه(در این صورت جمعا هزینه های سوخت خانوارها به دلیل کاهش مصرف تغییر زیادی نخواهد کرد) و هم چنین این مورد در کاهش قیمت خودرو بسیار مؤثر خواهد بود . کاهش تعرفه های گمرگ نیز برای واردات خودرو می تونه در کاهش مؤثر باشه. ولی به نظر من به دلیل اینکه دولت سهامدار عمده خودروسازهای ورشکسته است دست های پنهانی در افزایش قیمت خودرو داره . و منابع بی پشتوانه وام هایی که به خودروسازها که به احتمال زیاد به بیت المال برنخواهد گشت و اثرات تورمی شدید خواهد داشت گواه بر این مدعاست
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
آره بشین تا خرج جاده ها بشه !!
ناشناس
| France |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فقط آینده خودرو؟! اصلا آینده ای رو میتونی تصور کنی؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حتما با مابه التفاوت بنزین میاد خرج جاده و زیر ساخت میکنه!
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تا همچین مردمی داریم آینده خودروسازها روشنه
مافیا مافیا!
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بابا توهوا سیر می کنی مافیا کیا هستند من تو که پول نداریم خود دولت ودورو بریهای انها هستند که دارندطوفان به پا می کنند؟/..
ممنوعیت ورود خودرو یعنی اینکه (پراید و امثالهم) آش کشک خالت بخوری پات نخوری پاته.
پراید ۵۳ میلیون
اقایان چرا فقط نگاه می کنند؟
اقای نووووووووووووووووبختتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت خسته نباشید با برنامه ریزی های فوق هوشمندانه تان در سازمان برنامه.
وزیر صمت تازه دیروز میفرمودند ایشان صنعت خودرو را نجات داده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
راست گفته صنعت خودرو نجات یافته عوضش ملت رو
قربانی کرده الهی صنعت خودرو نابووووووود شود
بالاخره باید کاهش شدید درآمد نفتی از جیب مردم تامین بشه یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مگه تو این سالها غیر از این بوده؟
قابل توجه آقایانی که می گفتند اگر رییسی بیاید جنگ می شود مردم به روحانی رای بدهید
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
aشما این وسط دنبال قاتل بروسلی میگردی؟؟؟؟اصولگرا اصلاح طلب نداره همه اشون ناکارآمد هستن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خیلی رو دارن اگر احمدی نژاد بود پدر مارا در میاوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
جو زده مقالات متناقض تابناک نشو
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
مردم تا وقتی گول می خورن این وضعیت حقشون
چرا ادرس غلط میدید چرا دولا دولا شتر سواری میکنید با تحریم وضعیت همین است... تصمیم اگاهانه بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
جمعش کن با همین ادبیات است که سر شما را کلاه گذاشتند و مذاکره کردن و تقصیر ها را گردن تحریم می اندازند تا دولت یک نفس راحت بکشد از گند کاری هاش
من مطالب را مطالعه نکردم . ولی دلیل گرانی خودرو که تقریبا هر دو شرکت دولتی هستند . به دلیل کاهش تولید است .بنابر این تقاضا زیاد است و قیمت بالا میرود تازه اگر دلالها وارد معرکه نشوند اگر انها وارد شوند که وضعزت بدتر می شود .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
حرف شما درسته و گرانی خودرو خارجی هم بدلیل سودجویی دولته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هیچ کارخانه خودروسازی دولتی نیست شما می تونی تو بورس سهامش رو بخری
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بستگی داره چند درصدشو بذارن واسه روش
جناب کارشناس در همه جای دنیا دلال است و نقدینگی هم هست ولی دولت ها با گرفتن مالیات سنگین از دلال ها چه از مردم عادی چه بانکها باشند بازار را کنترل می کنند
به نظر شما یک کارمند که 18 میلیون داده ثبت نام کرده خودرو میتونه 40 میلیون که کفش هم گفتم جور کنه ماشین 206 تیپ 2 خودشو تحویل بگیره بای زیر پای خانواده نه دلالی (بعضی ها فک میکنن تحیل بگیره تازه سود هم میکنه) .این بود حق مصرف کننده.یک سال بی ماشینی بکشی بعد بیان به قیمت بازار موقع بهت تحویل بدن .کارمند اگر پول داشت که نقد از بازار میخرید همان موقع نه به قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار قیمت روز
بالاخره نقدینگی میاد تو خیابان ها و اونموقع است که کارازکار میگذره
پاسخ ها
ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
همه اونهایی که ماشین ثبت نام کردن وبرای ثبت نام صف کشیدن بخاط سود دلالی بوده کارخونه هم حق داره گران کنه چرا سود بره جیب دلان همان بهتر که به قیمت روز تحویل میدن.تا دیگه از این دلالیها سودنکنن
دولت و مجلس صد درص مقصر و متهم هستند و هیچ ربطی به تحریمها ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
همه که دلال نیستن دوست عزیز.
سیل خیلی خوبه، آب را گل آلوده میکند، و گرفتن ماهی را برای دولت آسان میکند، در نتیجه ماهی ظرف چهار پنج روز آینده ارزن میشود. مثل مدیر کل صنعت و معدن که در مورد پیاز گفت.
اگر قیمت خودروها را به قیمت روز جهانی و پس از اعمال تعرفه هم که محاسبه نماییم همکنون کلیه خودروها با قیمت دلار 18 تا 20 هزار تومان در حال قیمت خوردن هستند و این یعنی قیمت کاملا کاذب .
تمام این نابسامانی وجود مراکز قدرت بیشمار وبی پاسخگو ودولت در دولت اگر باید کاری بشه تعدد مرکز تصمیمگیری باید حذف شود یا بقولی نوکر ما نوکر دیگر نگیرد
دولت کدومه
شما دولت می بینید؟
شعار دادن آن هم شبیه دوران انتخابات کاری نداره که
دولت تدبیر و امید، یا:
1. همانند اپوزوسیون اوضاع کشور را به نقد و چالش می کشاند
2. یا عملکرد دولت را خوب و به به و چه چه می داند و ملت را خوشبخت و تورم هم کمی بیش از اندکی
3. و یا گاهی با عصبانیت و گاهی با جک گفتن و مزاح و خنده های غیر قابل کنترل، رو به ملت حرف می زند
دلال هم در حال تعیی خط مشی ها و تعیین نرخ ریال و ارز و خودرو و برنج و شکر و روغن و مسکن و طلا و سکه و ..... است
همین
امیدوارم تنها نتیجه مثبت این شرایط اقتصادی تعطیلی خودروسازهای داخلی باشه.
بادرود:آنچه پرواضح است دراین سالهابعلت عدم برنامه ریزیهای به موقع دولتمردان درسیاستهای نظام اقتصادی وعدم پیاده سازی کامل دولت الکترونیک درجهت شفاف سازی اطلاعات مالی (حقیقی حقوقی)وانباشت ثروت وسرمایه دردست سرمایه داران وعده بخصوصی ازمردم وعدم اخذصحیح مالیاتهاامروزوآینده شاهدمشکلات بیشتری خواهیم بودوبهترین مدرک وشاهدکشورهای پیسرفته دنیا می باشند،برای مثال درکاناداهرچه پزشک،مهندس ،وکیل،سازنده،ویاهرصاحب مشاغلی درامدش بیشترشدبنابه داشتن مدارک وسیستمهای کامپیوتری ومالی ۶۰درصدازدرامدشان توسط متولیان مالیات اخذمیگردد.
من بی ماشینم و ناراضی
کار و کاسبی ها شده تماما دلالی
چرا اجازه واردات خودرو به هر نفر بر اساس کد ملی اش را نمی دهند باور کنید خیلی کسانی از دوستان من میخواهند خودرو خارجی بخرند منتهی قیمتهای نجومی فعلی مانع انها است.
خانواده هایی که خودرو خارجی نیاز دارند بر اساس کد ملی سرپرست شان‌هر خودرویی که میخواهند انتخاب و وزارت صمت برای انها وارد کند و تحویلشان دهد خواهید دید خودرو ارزان میشود و لااقل نصف الان میشود و سانتافه ۵۰۰ میشود.
الان نیاز یکسری خودرو خارجی شده و دلالها دارند از ان سواستفاده می کنند.
در خودرو داخلی هم میشود ساماندهی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
پدر امرزید دولت سر اینکه ارز خارج نشه بره برای پزدادن قشر مرفه واردات رو بسته چون ارز رو برای جنگ اقتصادی بلند مدت می خواهد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
موافقم
فعلا تقاضای فرض کنید ۵ درصدی خودرو خارجی ۲ ساله جمع شده و
۱۰ درصد گردیده
سیاست گذاران پولی اعم از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و مسئولین مربوطه در وزارت خانه ها، نهادها و سازمانهای دیگر مسببان اصلی نابسامانی اخیر هستند و عامه مردم حتی اسم آنها را نمی شناسند و فکر می کنند تقصیر بر عهده اندک دلال ماشین و خانه و سایر اقلام است!
اینها همه حکایت از لیاقت و کاردانی و تلاش وزیر صنعت و نعدن تجارت دارد !
حالا اگر این آقا نماینده مجلس بود صداش در میامد که باید استیضاح بشود ولی خوب وقتی وزیر شد یادش رفت !
راستی چرا وزارت صمت مدتهاست خصوصا در این دولت یک وزیر مناسب بخود ندیده ؟
علت گرانی خودرو و همه چیز آغاز حرکت ما در مسیر ونزوئلا شدن و ابر تورم است .متاسفانه ساختار اقتصادی ما به واسطه ذینفعان پرقدرت مافیایی شده است و از بین رفتن درامدهای باد اورده نفتی این مافیا را وارد فاز عصیان کرده است و به هیچ وجه کاهش امتیازات مالی خود را در حالی که دولت توانی برای پرداخت آن ندارد بر نمی تابند .لذا حاصل کار در قالب افزایش شدید نقدینگی جلوه گر شده است.تنهاچاره کار هم از بین بردن 70 درصد نقدینگی مازاد که در حساب بانکی 2 تا 3 درصد افراد با نفوذ می باشد و کنترل تولید جدید نقدینگی است ولی عظم و زور دولت در این راستا نیست.اگر فردا 70 درصد نقدینگی موجود بانک ها را بصورت پلکانی برای حساب های بالای 1 میلیارد تومان بسوزانند،جلوی افزایش دستمزد با چاپ پول بی پشتوانه را بگیرند و سود بانکی را به 2 درصد کاهش دهند ،ظرف دو هفته نرخ دلار به 5000 تومان کاهش خواهد یافت و دو ساله تورم به نزدیکی صفر خواهد رسید با تحریم یا بدون آن حتی مافیای پول از دست داده هم ضرر نخواهند کرد چون نرخ ارز یک سوم می شود.
این نقدینگی دست کی هست ما هر که رو میبینیم داره ناله میکنه عجب اوضاعی شده یکی به نون شبش محتاجه یکی نمیدونه با پولش چه کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ما از ونزوئلا بدترینم عزیزم
دولت باید خادم و خدمتگزار و نوکر مردم باشه ولی کلا همه چی برعکسش شده و مردم شدن نوکر دولت و منبع درآمد دولت و مسولینم هم در کاخ های خودت مشغول استراحت و لذت بردن از پول های باد آورده هستن واقعا که اللهم عجل لولیک الفرج
زمان محمود هرچند خودرو گران شد ولی عرضه خودرو بسیار فراوان بود.
حق مردم این نییت.که اینهمه در رنج باشند از کاخهای عاجتان به مردم نگاه کنید.آقای رییس جمهورباید کاری کنید وگرنه دیر میشود.
اگر تحریم ها برداشته بشه مثل پایان جنگ سال 67 قیمت ها به شدت میشکنه باز عده ای سکته خواهند زد.اما مافیا نمی زاره.مافیا درآمدش در آشفتگی بازاره.
حاشیه بازار یعنی چی؟ غیر از ایران خودرو کی دیگه پژو تولید میکنه که بخواد بازارو به هم بزنه؟
خوب دولت و اطرافيان هم بايد از يه جايي خرجشو در بيارن .
بروید رای بدهید همچنان و باور کنید بین اصولگرا و اصلاح طلب خیلی فرق هست
مافیا دست های پشت پرده توطئه دسیسه کلمه های پر رنگ زبان فارسی در این دوره زمونه این کلمات اصل مطلب را پنهان میکنن چون هیچوقت معلوم نمیشه مافیا کیه دستهای پشت پرده کیان توتعئه و دسیسه مال کیان. فقط پراید ۵۵ میلیونی و گوشت کیلو ۱۰۰ تومانی بخریم اگه میتونیم و بندازیم تقصر مافیا دستهای پشت پرده توتئه و دسیسه.
تابناک جان آخه چرا میزنی افزایش 35 درصدی خودرو ؟؟؟؟ آخه چرا علم آمار و ریاضی رو به چالش میکشی؟؟؟ افزایش رو از اولش بزن نه از یه نمه مونده به آخر....پراید رو از 24 و 25 تومن تا 50 تومن حساب کن...جون خودت افزایش از 25 تا 52 تومن 35 درصد نیست هرچی حساب میکنم...ناقلا
همینکه صب بلند میشی میبینی 10 تا سایت خبری جدولی از قیمت ها رو بصورت هماهنگ شده میفرستن رو سایت یعنی قیمتها از روز های قبل هماهنگ شده و دستوری در یه جلسه ی مافیایی اعلام شده که در روز معین این جدول پخش بشه تا این قیمت ها بشه مرجع رسمی!!!!
اما یه سوالی برام مطرحه که خب تا کی؟؟؟ بر فرض که سانتافه شد 10 میلیارد خونه شد 500 میلیارد و حقوق ها شد 2 میلیون!!! ایا این روند برا دولت نگران کننده نیست؟ قراره ونزوئلا شدن رو تجربه کنیم؟؟
اینکه سود روز شمار رو از عملکرد بانکها حذف کردند از اشتباهات غیرقابل جبران بانک مرکزی است نتیجه اینکه حتی برای یک زمان کوتاه هم مردم پولشون رو تو بانکها نگه نمیدارند
فقط میشه گفت وای بر کسی که سمت گرفته و نمیتونه مدیریت کنه...
اقایان دولتیها و مجلسیها شماها اگر مدیریت بلد هستید و توانایی دارید لطفا قیمتها را به قیمتهای اول سال 97برگردانید (که اگر بلد بودید وضع مملکت الان اینطور فاجعه بار نبود ) که اگر اینکار را بکنید شاهکار کردهاید درغیر اینصورت مدیریت کار را به افراد صالح و کاردان و کار بلد تحویل بدهید تا مردم از دست ظلم و ستم و خیانت شماها نفس راحتی بکشند !!!!!!!!
لطفا تعرفه واردات را صفر کنید و اجازه واردات ماشین دست دوم بدرد بخور را بدهید
یک شبه مملکت گل و بلبل میشه
دوستان عزیر خودتون رو ناراحت نکنید. تنها راه موثر برای جذب نقدینگی سرگردان از بازار ارز همین سیاست عدم کنترل بازار خودرو هست.یادتون باشه تحت وحشتناک ترین تحریم های تاریخ قرار داریم. اگه نقدینگی سرگردان دوباره به سمت بازار دلار بره چه بسا دلار تا ۵۰ هزار تومن هم بالا بره، اونوقت باید با علف شکمهامون رو سیر کنیم. یا درگیر جنگ بشیم. بیمارانمون که نیاز به داروهای خارجی دارند یکی یکی از پیشمون میرن. پس چه بهتر دولت با عدم کنترل بازار خودرو نقدینگی سرگردان را به این سمت هدایت کنه‌
سایت دیوار و شیپور باید قسمت آگهی خودرو و املاک را موقتا حذف کنن.این شایتها بهترین مکان برای دلالان برای جو دادن به بازار شده.
بانک ها فقط حفظ پول مردم را تضمین کنند البته صادقانه؛ مردم پولشان را تضمین می کنند
اول شما مشخص کن خودرو سازها دولتیند بعد بگو دولت براشون قیمت تعیین کنه کارخانه های خود رو سازی همگی خصوصی هستند اگر دولت از انها حمایت می کنه صرفا بخاطر جمعیت کثیر کارگر ان مستقیم و غیر مستقیم ان است متاسفانه سهامداران اصلی ان از حاشیه امن برخوردارند که یکی از حواشیه های ان همین کارگران است که بیم بیکاریشان می رود این سهامداران اصلی از این وضعیت سو استفاده می کنند ضمنا اگر دلالان قایق سوارند چرا ان فلک زده های سکه را اعدام کردند اون بدبختی که برچسب احتکار بخاطر یک وانت پوشک به پیشونیش خورد چرا ؟ تابناک از جو سازی جناحی دست بردار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بزرگوار اگر دولتی نیست چرا دولت در عزل و نصب ها دخالت میکنه؟ این اقتصاد نیست بزرگوار این توسعه نیست
دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم دولت؟؟؟؟؟؟
اصلا" معنای دولت چیه؟؟؟!!!!
کجا هستند این عزیزان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اساس یک اقتصاد سالم درکشورهای پیشرفته تعدیل قیمتها وخدمات انسانی وبرداشتن تعرفه ها وسپردن تمام تولیدات به بنگاههای حصوصی است ولی بااوضاع کنونی ایران واعمال تحریمها مابایستی درداخل تمام اقلام غیر ضروری را بدون هیچ اعمال نظری به عرضه وتقاضا ومردم واگذارکنیم دولت فقط اقلام ضروری را بصورت کالابرگ ویا کوپنی تامین کند درمورد واردات وصادرات هم غیراز مواد مخدر واسلحه مهمات ورود وخروج تمام کالاها وماشین آلات آزاد آزاد باشند اگر مردم هم سوئیسی عمل کنند وبه کالاهای کمیاب هجوم نبرند چندماه بعد ایران خودرو وسایپا برای فروش خودروهای خود یابایستی دررقابت جهانی شرکت کنند ویا به قیمت واقعی بفروشند این همه بگیروببند بخاطر اینست که ما گرفتار ریش وسیبیل و واعتقاد به فلان بند قانون اساسی هستیم درچنین انتخابی هرگز افرادی مثل مرحوم امیرکبیر وعالی نسب به مدیریت وصدارت نمیرسند واگر دقت کنیم تمام رئیس دولتهای قبلی ازنفربعدیشان باکفایت تر بودند _______ منتظر عارف وقالیباف ودهنمکی وامثال ایشان باشید
یک سوال ساده
.
.
چرا هیچ مقام دولتی و قضایی. نمایندگان پاسخگو نیستند.
پس چرا آن میز را اشغال کرده اند.
اگر واردات ماشین ازاد و با حداقل تعرفه باشد هم به نفع مردم هم به نفع محیط زیست و به ضرر دلالان و حامیان انها در ... میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
چی خوردی تو؟؟؟؟
کو دلار؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ماشین دست دوم هم میتونن وارد کنن خیلی موثر خواهد بود تعرفه را به صفر برسونن.اما اینجا دولت نمیکنه این کارو
پیشنهاد میشود بدنبال مقصرین نگردیم ، سپاه ،و ارتش با هماهنگی ، اداره امور کشور را برای دو سال بدست بگیرند ،و حالت فوق العاده اعلام کنند ؟
بازار خودرو عین جنگل شده چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟ اصلا مسئولی داریم؟ مردمو بدبخت کردید با این بی عرضگی ها
سودبانکی25تا30 درصد بدهند مردم بذارن بانک پولاشون رو خود دولت وبانک پولا رو به چرخه ی تولید بیارن
تنها راه حل مشکل آزاد کردن واردات خودرو با مالیات کم . کاهش هزینه های گمرکی و سرعت بخشیدن به واردات. کم شدن هزینه نقل انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یا واگذاری این امر به نیروی انتظامی . کاهش نرخ ارز همه میتونه چاره گشا باشه و صد البته جلوگیری از حضور دلالها و واسطه ها . امروز یک دوستی میگفت برای سند زدن ماشین بنز رفته دفتر خانه نزدیک 11 میلیون تومان دفتر خانه ازش پول گرفته همینها میشه قیمت ها چند برابر میشه
در سایت هایی مثل دیوار و شیپور تخته کنید جولانگاه دلالای مسکن و خودرو شدن.یکی از سرچشمه های فساد از تو همین سایت هاست
به درک
تنها راه نجات کشور
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پاسخ ها
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بخدا عین واقعیته حرفت. تنها راه ما مذاکره با جامعه جهانی و آقای ترامپ و پذیرفتن شروط 12گانه است
دلیل این اشفته بازار بی لیاقتی وبی کفایتی نداشتن تعصب مسئولان مربوطه می باشد .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
وقتی در کشور اروپایی و آمریکایی قیمت سانتافه 260 میلیونه و در کشور ما 850 میلیون باید دید 500 میلیون تو جیب چه کسی میرود؟
شما فکر می‌کنید این قیمت 5درصد زیر قیمت حاشیه بازار رو که از مردم پول میگیرند این اضافه پرداختی از جیب مردم به جیب کی میره مقصر این آشوب قیمت هم همونه
حالا که همه مقصر اصلی گرانی خودرو رو دلالان میدونن پس باید در اون دوتا کارخونه رو گل گرفت که نتونستن از پس اونا بر بیان چرا صورت مسئله رو پاک میکنید؟ تمام این هرجو مرجا گرونیا افتضاح تولیدات وووو زیر سر همین دوتا مافیای خودرو هستش و بس اینقدر پدر خوانده این مافیا قدرت داره که دست مافیای سیسیل رو از پشت بسته توی هر سوراخی توی هر دهات کوره عوامل نفوذی داره از رییس جمهور اطلاعات و منبع خبرش بیشتره توی اون سر ایران آب بخوری پدر خوانده ایکی ثانیه خبر داره اینقدر قوی و با نفوذه
دولت و وزارت صنايع و اقتصاد اصلا براشوم مردم مهم نيستند مجلس هم كه خوابه معلوم نيست كي بايد به داده ملت برسه واقعا رييس جمهور همه كساني رو كه بهش راي دادن پشيمون كرد با اين فساد و بي برنامگي تو بدنه دولت!تو اين سرايط كدون عقل سالمي واردات رو ممنوع ميكنه!بايد خودرو دست دوم رو هم اجازه واردات بدن اين وضع نيست كه دولت ساخته و همه هم تقصير سياستهاي دولت و وزراي دولت و رييس جمهوره!!
شرکت سایپا برخلاف قوانین و نظروزیرصنعت حتی برای خودروهای پیش فروش شده نیز بجای قیمت مصوب قیمت ۵درصدزیرقیمت بازاررااعمال کرده است .با وجودهمه وعده وعیدهایی که برای اعمال تخفیف ۲۰و۱۵درصدی خودروهای باموعد تخویل بهمن واسفند ماه ۹۷ داده شد .متاسفانه اخیرا دعوتنامه تکمیل وجه خودروساینا اینجانب باموعد تحویل اسفند ۹۷واصل شده وبجای اعمال قیمت مصوب که حدود ۴۴میلیون و۱۷۰هزاراست قیمت ۵ درصدزیر قیمت بازاررا یعنی حدود ۵۳ میلیون خرده ای اعمال و علیرغم قایل شدن تخفیف ۱۵درصدی بازخودروپیش فروش شدا به اینجانب قریب دومیلیون ازقیمت مصوب گرانتراست وکسی هم‌جوابگوی موضوع نیست .شما بفرمایید چه کسی مسول ومنتفع از اشفته بازارقیمت خودروست !؟
ما تو همون پراید بیست تومنی موندیم. هر چقدر میخواین گرون کنید دلالان محترم من یکی. ندارم که بخرم!! فقط بدونید بالاخره صبر مردم هم حدی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دلالا کاره ای نیستند وقتی دولت هزار راه داره که جلوی این بی سامانی را بگیرد اما کاری نمیکند دلال چه کاره است؟ دولت مقصر است و بس
باید تعرفه واردات خودرو پایین بیاد تا قیمت ها به تعادل برسند.
کارخونه ماشین بده بیرون از کسایی که یک ماشین بیشتر دارند مالیات بیشتر بگیرند اون چند هزار دستگاه که داره خاک میخوره تو پارکینگ بیاد بیرون قیمت بالا نره
بعد عمری میخواستم یه ماشین بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
الآن باید پول دو عمر رو جمع کنیم تا یه ماشین بخریم
سلام مقصر هیچکس نبست جز دولت
عزیزان تنها راه مقابله با رشد سرسام آور ماشین وخونه وکاهش شدید اون وضع مالیات وعوارض سنگین وکمرشکن برای کسانی است که در یک خانواده بیش از یک واحد مسکونی ویا اتومبیل شخصی دارند هست تا این دو کالا ازحالت سرمایه ای خارج وتبدیل به کالای مصرفی بشه وداشتن بیش از نیاز این وسیله ها مانند گوی داغ دردست مالک اون عمل میکنه ودیگه کسی برای حفظ ارزش پولش سه تا چهارتا خونه وماشین نمیخره میره فعالیت اقتصادی انجام میده توبورس سرمایه میذاره ودلالی وسوداگری برچیده میشه برای سکه هم اگر تاریخ انقضا گذاشته بشه وبانک مرکزی ارزش سکه های قبلی رو کاهش بده درواقع برسکه هم مالیات وضع میشه وقیمت اون کاهشی میشه .
خودرو سازها خیلی پر نفوظ تر و قدرتمند تر از آن هستند که وزیر یا رییس جمهور حریف شان شود .در حالی که قانونا زیر نظر وزارت صنعت و معدن هستند ولی شخصی مثل احمدی نژاد هم در زمان رییس جمهوریش حریف خودرسازان نشد .
با سلام
تشکر می کنم از تابناک بابت پیگیری و انتشار خبر ... فقط یک خواهش دارم برای اینکه تصدیق گفته های کارشناس شما و آن مسلئه ای که همه ملت ما میدونن اثبات بشه ...یک گزارش تصویری از فروش فروی خودروسازان لطفا تهیه کنید اصلا سایت باز نمیشه دقیقا ساعت 10:00 میگه ظرفیت تماما خوب که خریده از کدوم IP و..... معلومه قیمت ها را میبرن تو بازار بالا بعد میگن حاشیه بازار میفروشیم خوب شه بعد دوباره گرون میکنن...
چی بگم،گوش شنوا نیست.بابا خودرو خریدن را یکماه حداقل تحریم کنید.بخصوص خودروهای تولیدداخلی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دوست عزیز اگریادتون باشه چند سال پیش با اینکه خودروساز فروش فوری داشت اما مردم بعد از سه ماه نتیجه گرفتند الان میگی یک ماه؟
خود ایران خودرو و سایپا پشت کارن و دلالی میکنند
سایت دیوار، با ما و شیپور علت اصلی گرانی خودرو!
دولت می تواند مالیات سنگین ببندند به کسایی که خودرو دوم و سوم دارن و واردات خودرو دست دوم از کشورهای خارجی را آزاد کنند ببینم دیگه مشکلی پیش میاد یعنی به عقل خودشون نمیرسه ؟؟؟!
مردم خواهش میکنم انقدازخودتون ضعف نشون ندید که مسولین سولستفاده کنن همشون همبن پراید توعراق سه میلیونه نخرید ماشین
هم مجلس هم دولت هم سرمایه داران دست درست واردات خودرو ازاد و تعرفه را مثل امارات کویت کنند تا این کارها برداشته شود که متاسفانه نمی شود چون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راهکار ازاد کردن واردات خودروهای کارکرده از مناطق ازاد به سرزمین اصلی است که اصلا هم نیاز به ارز برای واردات نداره و باعث میشه قیمت ها تا50درصد بیاد پایین
یکم دیگ بریم جلو می‌رسیم ب اقتصاد سودان!!
علت همه مشکلات مردمن.دلال کیه؟الان همه دلالن.مردم دوس دارن فقط سود کنن.کاری به بقیه ندارن.اگه بانک سود و بیشتر بده وضع از اینم بدتر میشه.اونیکه پول داره سود کلان میگیره و دوباره نقدینگی زیاد میشه.علت گرونی فقط مردمن.همه دارن جیب همدیگرو میزنن.تنها راه اینکه دولت وارد نشه.بزاره وضع از این بدتر شه.مگه مغز خر خورده کسیکه بره پراید50میلیونی بخره.اگه وضع همینجوری پیش بره خوبه.به قول شما دلال ریخته تو بازار.بزارین بیشتر بخره.اگر ما نخریم.این پرایدو کی سوار میشه
من همه نظرات عزیزان را خواندم قریب به اتفاق موافق واردات خودرو کارکرده از خارج هستند. می توانیم با این راهکار جلوی این آشفته بازار که ناشی از انحصارگرایی دو شرکت بزرگ داخلی هستند را براحتی بگیریم.
وقتی سازنده و فروشنده و ناظر یک ارگان به نام دولت باشه چه انتظار دیگه میره اونم در یک محیط کاملا کاملا انحصاری
خوشا به حال اونی که قبل از سال ۹۷ ماشین و خونه خرید، الان با این قیمتهای نجومی هیچی نمیشه خرید حتی مرغ و پیاز.
آیا میدانید تو این آشفتگی اداره مالیات . دفاتر اسناد رسمی هم مقصر هستن و حتی سازمان ثبت که متولی دفاتر اسناد رسمی هست . تو این شرایط بحرانی و اقتصادی هزینه های نقل انتقال خودرو بیش از سه برابر داخلی ها و بیش از ده برابر خارجی ها شده . همین نرخها باعث میشه فروشنده ماشین این مبلغ رو بکشه رو هزینه خودرو و از خریدار دریافت کنه .
با سلام و خسته نباشید. با توجه به التهاب بازارخودرو و مسکن و دستور مرجع محترم در جهت حذف قیمتها، بسیاری از قیمتها در متن آگهی ها ی سایت دیوار هنوز حذف نشده اند.لطفا اطلاع رسانی فرمایید تا نسبت به حذف قیمت در متن آگهی ها ی سایتهایی مانند دیوار نیز اقدام نمایند. با تشکر
من نمی دونم سیاست گذاری تو این مملکت چطوریه که من خودرو تولید می کنم تویی هموطن باید از من در هر شرایطی باید و مجبوری حمایت کنی و خودروهای بی کیفیت و قیمت بالایی منو بدون هیچ پیش شرطی بخری در غیر اینصورت بری ماشین خارجی بخری یا حتی آرزوی داشتن خودروی خارجی رو داشته باشی خائن هستی
هیچ جای دنیا این این سیستم اجرا نمیشه تو خود آمریکا که خودش غولی هست تو صنعت خودرو بیشترین فروش رو خودرو های ژاپنی داره تو خود ژاپن بنز و بی ام و هم سوار میشن و تو کشورهای که هیچ تولید ماشینی ندارن همجور ماشینی خریداری میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل