کاهش ثبت سرعت جادهها پیشنهاد است نه ابلاغیه!

رییس سازمان راهداری چند روز قبل در حالی کاهش سرعت مجاز در جادهها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام میکند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.
به گزارش ایسنا، کشاورزیان چند روز پیش به منظور کاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگی در جادههای بین شهری کشور اعلام کرد: با هماهنگیهای انجام گرفته از این پس میانگین سرعت مجاز در جادههای کشور ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش مییابد.
این موضوع درباره آزادراهها، بزرگراهها و راههای اصلی تصدیق میکند و از این پس جرایم رانندگی در این حوزه جدید اعمال خواهد شد.
در شرایطی که این صحبتها بدون اعلام هیچگونه جزییاتی از برنامهریزیهای صورت گرفته برای تعیین بودجه و اعتبارات لازم برای آن مطرح شده بود، حالا صحبتهای جدید مطرح شده از سوی پلیس راه نشان میدهد که نه تنها تکلیف اعتبارات و مقدمات اجرایی این طرح مشخص نیست که حتی اصل دستورالعمل قانونی در این زمینه نیز نهایی نشده است.
فرمانده پلیس راه گفته که این موضوع صرفا در کمیسیون ایمنی راهها از سوی سازمان راهداری پیشنهاد شده و هنوز به عنوان قانون مطرح نشده است.
با توجه به حضور مقامات نهادها و سازمانهای مختلف در کمیسیون ایمنی راهها و احتمال وجود نظرات متفاوت در این زمینه مشخص نیست که آیا اساسا امکان تصویب نهایی کاهش مجاز در جادهها وجود دارد یا باید همچنان روال به شکل فعلی ادامه پیدا کند.
ایسنا پیش از این در گزارشی این موضوع را بررسی کرده بود که حتی در صورت قانونی شدن کاهش سرعت مجاز باید برنامه ریزی دقیق برای در نظر گرفتن اعتبارات لازم در تغییر استانداردهای دوربینهای نظارتی و جابهجایی تابلوها و علائم انتظامی موجود در جادهها در دستور کار قرار گیرد، موضوعی که به نظر میرسد سازمان راهداری به عنوان دومین دغدغه خود دراین زمینه آن را پیگیری کند و دغدغه نخست قانونی کردن پیشنهادی است که هنوز جوانب دقیق آن در کمیسیون ایمنی راهها و از سوی نمایندگان نهادهای ذیربط بررسی نشده است.
چرا سازمان راهداری کیفیت آسفالت رو افزایش نمی ده چرا علایمش رو زیادتر و کار آمدتر نمی کنه چرا خودرو سازها کیفیت ترمر و ایمنی خودروها رو افزایش نمیدن و می خوان از جیبن و حساب و راحتی مردم کمتر کنن آیا حساب این رو نکردند که ممکنه کاهش سرعت باعث در مسافت های طولانی باعث خواب آلودگی بیشتر رانندگان بشه بجای نصب دستگاههای کنترل سرعت در بیشتر جاده ها کاهش سرعت انجام نگیره و اگر راهش سرعتی هم باشه بهتره رو خودروهای سنگین اعمال بشه تا با افزایش اختلاف سرعت این خودروها با خودروهای سبک تلفات و تصادفات ایندو نوع خودرو با هم کاهش پیدا کنه و نیز امکان سبقت سبک از سنگین بهتر بشه و تصادف کتر بشه این بهتره به نظر من
بعضی ها آگاهانه تخلف میکنن مثل استفاده از گوشی... به جای افزایش سرعت میخوان کاهش بدن؟!!!!
به این میگن عقبگرد
همین الان هم در برخی اتوبان ها ی خارج از شهر حوصله ادم سر می رود با سرعت 120 تا و خوابمان می گیرد. مثلا در اتوبان قم کاشان و نطنز ...
صورت مسئله را پاک نکنید اجازه بدهید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سقف 140 کیلومتر در ساعت
تصادفات رانندگی معمولاً علتی غیر از سرعت دارند مثل انحراف به چپ در اثر خواب آلودگی و یا بی کیفیت بودن جاده ها.
بقول دوستمون بجای اینکه ایمنی خودرو و جاده رو بالا ببرند، دارن صورت مسئله رو پاک میکنند.






