بازدید 21672

چهار عضو یک خانواده زیر چرخهای تریلی جان باختند

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه پراید و تریلی در جاده قدیم همدان - ساوه چهار عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۸۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 15 April 2017
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه پراید و تریلی در جاده قدیم همدان - ساوه چهار عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سانحه ساعت 13 و 45 دقیقه امروز در کیلومتر پنج فامنین - ساوه رخ داده است.

وی اضافه کرد: یکدستگاه خودروی پراید پس از انجام کامل سبقت به مسیر اصلی خود بازگشته ولی به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه مجدد در مسیر عبور خودروهای مقابل قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر مسیر ناگهانی، پهلوی سمت راست خودروی پراید زیر چرخ های تریلی دانگ فنگ که از مسیر مقابل در حال تردد بوده قرار می گیرد.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: با توجه به بالا بودن سرعت خودروی تریلی، این کامیون پس از قرار گرفتن بر روی پراید به میزان 60 متر این خوردو را به سمت جلو می کشد.

سرهنگ عزیزی افزود: شدت حادثه موجب مرگ و تکه تکه شدن سرنشینان خودرو شده به گونه ای که شناسایی اعضای این خانواده به سختی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با استفاده از جرثقیل تریلی به سمت بالا هدایت شده تا بتوان خودروی پراید را از زیر این وسیله نقلیه بیرون کشید و اجساد را از داخل خودروی پراید خارج کرد.

وی ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه را عامل اصلی بروز این سانحه رانندگی دانست و بیان کرد: در این سانحه رانندگی چهار عضو یک خانواده شامل 2 برادر به همراه والدین جان خود را از دست می دهند.

جاده قدیم همدان - ساوه از جاده های پرترافیک همدان به شمار می رود که بیشتر خودروهای عمومی برای پرداخت نکردن عوارض به جای آزاد راه همدان - ساوه این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند.

پنجشنبه هفته گذشته هنگام حضور وزیر راه در همدان و بازدید از طرح های در دست اجرا استاندار همدان خواهان تغییر در نرخ عوارض این آزاد راه شد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۵
روحشان شاد
خدایی ،نرخ عوارض اتوبان ( جادهٔ دوبانده ؟که نمیتواند اتوبان باشد ،از بزرگراه هم کوچکتر است ،) ساو به همدان ،وبرعکس ،بسیار بالا است ،حدود یازده هزار تومان ،بابت دویست کیلومتر !
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
بنده خودم اهل شهرستان فامنین هستم واقعانرخ عوارضی اتوبان همدان به ساوه ومخصوصافامنین به ساوه بی رحمانه است کسی بخواهدازفامنین به سمت ساوه ترددکندپس ازطی حدود60کیلومترمی بایستی 4500تومان عوارض دهدلذااکسررانندگان جاده قدیم راانتخاب می کنند.
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
اقا حمید رضا اکسر رانندهگان یعنی چی؟؟؟
بسمه تعالی
متأسفانه خیلیها جهت عدم امکان مالی مناسب و یا به خاطر عدم پرداخت عوارض از جاده های دو طرفه هم مرز بهره میبرند که بایستی عریض شوند. تا براحتی خودروهای تند رو از کند رو سوا شوند. در ضمن به علت عدم قدرت و شتاب مناسب خودرو پراید جهت سبقت امن و همچنین عدم ترمز مناسب جهت کنترل خودرو و ورود به ادامه مسیر بیشترین عاملی است که کنترل خودرو را ناممکن میکند.
همیشه پای یک پراید در میان است ....
فرهنگ رانندگی نداریم ، خودروی ایمن نداریم . خودمون رو به در و دیوار میزنیم عوارض رو کاهش بدین مگر در سبد تردد و مسافرت یک خانوار هزینه عوارض چه سهمی دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زودی میگن "ناتوانی راننده در کنترل وسیله ی نقلیه"

یعنی ناپایداری پراید و اکثر خودروهای نامن و بی کیفیت وطنی ، هیچ تاثیری در منحرف شدن خودروها و ایجاد تصادفات مرگبار نداره؟؟؟؟

پراید مثل بادبادک میمونه و یه وقتا اصلا نمیشه جمع و جورش کرد حتی اگه فرمونش دست شوماخر باشه

خدا این خانواده رو رحمت کنه و انتقام این خون ها رو که بی گناه در جاده ها ریخته میشه تا جیب یه عده همیشه پر باشه ، با آتش جهنم از خودروسازها و حامیانشون بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
شوماخر هیچ وقت با پراید سرعت نمیره و سبقت های تند و تیز نمی گیره. اینجور تصادف ها هیچ ربطی به پراید و جاده و چین و.. نداره. اف 35 رو هم اگر بدین دست یک عده ای پنچرش می کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
با پراید فقط باید در جاده دو طرفه 60 کیلومتر در ساعت رفت تا حادثه ای رخ نده. مخصوصا وقتی دونفر عقب اون سوار می شن دیگه ماشین قابلیت های ماشین خالی رو نداره. اینو راننده باید بفهمه. 120 تا پر می کنن تو جاده دو طرفه با ماشین پر از سرنشین معلومه که وقتی بد سبقت گرفتن هم بهش اضافه می شه نتیجه اش چرخیدن ماشینه
sasan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
حرف شما درست اما ما که میدونیم پراید اینجوریه پس چرا در حد خودش رانندگی نمیکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
سیستم فرمان و جلوبندی خودرو پراید بسیار ضعیف است. بطوریکه خیلی زود از تتظیم خارج میشود. اینکه اتومبیل نتوانسته خودرا در مسیر مستقیم قرار دهد غیر از تبحر راننده احتمالا بهمین دلیل است.
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان
خودتون ببینید پرایدها در اتوبانهای داخل و خارج از شهر چه جوری رانندگی می کنند
مگه در ایام عید یک ماکسیما زیر تریلی رفت و هر سه سرنشین نمردند
یه کم هم به خودمان فکر کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
دوستان عزیز اگه یه هموطنی اشتباه کرد یه سبقت تند و تیز با پرایدش گرفت جریمه ی این اشتباهش مرگ به این دلخراشیه؟یا خودرو باید اونقدر قابلیت داشته باشه که به راحتی منحرف نشه ....برخی از کامنت ها عین حرفای رییس سایپاس
بخدا این عوارضیا باعث شدن مردم از ازادراها تردد نکنن،یکیش هم خودمن که هرروز به خاطرعوارضی از جاده قدیم میرم ومیام،عوارضی تبریز هم پونصدتومن تو عید گذاشته روش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
یعنی 500 تومن با ارزش تر از جونته؟
اينهمً تقدير ملت ايرانه كه يا تو جاده ها كشته بشن، يا تو سيل
توی اتوبان کرج قزوین یه دونه از این تابوت های متحرک(پراید) جلوی من لایی کشید و بلافاصله کنترل از دست راننده خارج شد و شروع کرد به حرکت های زیگزاگ شانس آورد و به ماشین های دیگه و از جمله من برخورد نکرد با کوچکترین حرکت فرمون این ماشین گیج میشه و کاملا از کنترل راننده خارج میشه
واقعا چند نفر دیگر باید بمیرند تا آزاد راه مبلغ مناسبی دریافت کند که همه از این مسیر عبور کنند. فرهنگ سازی استفاده از آزاد راه هم باید در دستور کار قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
كدوم مبلغ عزيز من اخه يازده هزار تومن ارزش داره يا امنيت ؟ همين ماشين بهت قول ميدم تو اولين مغازه بيست سي تومن چيپس و پفك ميخره ولي حاضر نيست عوارض بده
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
مبلغ 4500 تومان دراین مسیربایدعوارض پرداخت کنی برای 60کیلومتر
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
دوست عزیزاطلاعات نداری نگوکدام مبلغ چرابرای اتوبان قم تهران برای 130کیلومتر500تومان عوارض می گیرندامابرای فاصله کمتردراین مسیر(ساوه همدان)4500 تومان این عدالته ونتیجه اش هم میشه همین تصادف.
شدت تصادف به حدی بوده که اگر ان خانواده پورشه هم سوار بودند حتما تلفات بالا بود بیشتر حوادث رانندگی در ایران بر اثر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان می باشد . رعایت سرعت مطمئنه باعث کنترل وسیله نقلیه و کاهش میزان خسارت به حد اقل خواهد شد
خیلی متاثر شدم خدا رحمتشون کنه
هم وطنانی که میگویید پراید مشکل داره! خوب قبوله داره ، آیا حالا که مشکل داره ما حتمن مجبوریم باهاش 120 تا بریم و سبقت آنچنانی بگیریم ؟!!! مجبوریم باهاش زیگزاگ بریم؟ پول عوارض اتوبان به اندازه یک پاکت سیگار یا یک ساندویچی هست که خیلی ها هر روز میخرند.بی فرهنگیمون در رانندگی و عدم رعایت قانون باعث راحت و مفت مردنمون میشه .چرا یه خودمان نمی آییم ؟
تصادف پراید ایرانی و تریلی چینی و هردو راننده ناتوان از کنترل وسیله هایشان یا وسیله های غیر قابل کنترلشان؟!!!
ماشین مشگل داره منو تو که لالایی بلدیم چرا باید درزمان سبقت ودراوج هیجان سرعت خودرا کنترل نکنیم؟
چرا بنز و کادیلاک وارد نمیکنند تا ملت بدبخت ما هم طعم اتومبیل واقعی را بچشند.
احداث آزاد راه و نگهداری آن هزینه زیادی دارد لذا همچون سایر وسایط حمل و نقل عمومی باید هزینه استفاده از آن پرداخت شود
مشکل اساسی که در ایران وجود دارد و من هنوز متعجبم با پیشرفت تکنولوژی چرا هنوز این مانع مرتفع نشده بحث خودکار نمودن اخذ عوارض و محاسبه عوارض بر اساس کیلومتر استفاده است .
برای مثال برای مسافت فرودگاه امام تا عوارض تهران باید همان مبلغ را پرداخت که برای طی مسافت 4 برابری قم تا تهران . هر موقع هم به تهران میرسی صف طولانی خودرو ها برای پرداخت عوارض کاملا تو چشم میزنه و تنها یک لاین عوارض الکترونیک به این کار اختصاص دادن .
مگر اتوبان ها با سرمایه کشور وبیت المال احداث نمی شوند تمامی ر اه ها به ملت تعلق دارند نه به دولت پس باید رایگان باشد درهر صورت دولت مقصر است
چشم نعمت زاده روشن
شب چطور خوابش می بره
عوارض اتوبان حتی اگه زیاد هم باشه می ارزید که این خانواده الان زنده می بودن!!!!! توی کشور ما مردم پول الکی برای خیلی چیزها میدن ولی وقتی قراره پول واسه سلامتی و راحتیشون بدن دچار یک جور تردید تاریخی میشن!!!!!!!!!
من خانم هایی دیدم که میلیونی پول توی آرایشگاه ها میدن ولی توی مطب پزشک متخصص میشینه درآمد دکتر رو حساب میکنه و با دکتر چونه میزنه و خیلی وقت ها پول دکتر رو نمیده!!!!!!!!!! به خودمون بیایم!
مگه در جاده هاي دوطرفه عبور تريلي و ماشين هاي سنگين ازاد هست ؟
اين راننده تريلي نخواسته عوارض بده و سرعتش هم بالا بوده چقدر هم زياد مقصره
یکی از دلایل تلفات بالا در تصادفات سواری ها با تریلی و کامیون ها مربوط به نوع سپر و ارتفاع ماشین های سنگین نسبت به سواری است که راه حل بسیار ساده ای دارد:
اولا ماشین های سنگین در اروپا و امریکا درصورتی می توانند در اتوبان ها تردد کنند که سپر جلو، عقب و اطراف و بین لاستیک ها تا سطح معینی پایین باشند تا درصورت برخورد با سواری، سواری زیر کامیون یا تریلی نرود، من خانواده ای را دیدم که سه سر سه نفر انها در تصادف با کامیون قطع شده بود. اگر دقت کنید ارتفاع کامیون و تریلی های فاقد سپر و پوشش پایینی طوریست که کاملا روی ستون های ماشین سواری قرار می گیرد.
دوم اینکه اگر کامیون ها و تریلی های ما همچنان قدیمی هستند و فعلا قابل جایگزینی نیستند پلیس می تواند الزام کند که تمام ماشین های سنگین مجهز به گارد و سپر تا سطح ایمن برای برخورد با سواری ها یشوند و این کار سختی نیست.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
دقیقا، منم چند بار قبلا اینو چند جا نوشتم اما کسی به فکر نیست. مخصوصا این کمپرسی ها خیلی ارتفاع سپرشون بالاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر