بازدید 14138

معرفی پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در نوروز ۹۶

کد خبر: ۶۸۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 05 April 2017
مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در یک نظرسنجی با بررسی دقیق آمار و ارقام موفق‌ترین برنامه‌های نوروزی را معرفی کرده است.
 
به گزارش جام جم، در این پژوهش، نظر مخاطبان بالای 12 سال در تهران و 33 شهر دیگر ایران، درباره برخی برنامه‌های شبکه‌های یک تاپنج و نسیم، بررسی شده است. برنامه «سه ستاره»، سریال‌های «علی‌البدل» و «دیوار به دیوار» به ترتیب بعد از «خندوانه» و «دورهمی» بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده‌اند.
 
همچنین در این پژوهش میزان رضایت مخاطبان به تفکیک شبکه‌های تلویزیونی نیز بررسی شده است و نیز نتایج آن نشان می‌دهد بیش از 60 درصد پاسخگویان به پرسش‌های این نظرسنجی برنامه‌های ویژه تحویل سال را از شبکه‌های سیما تماشا کرده‌اند و تقریبا 30 درصد پاسخ‌دهندگان، به دلایل مختلف تماشاگر تلویزیون نبوده‌اند.
 
خان‌های صدرنشین
 
از میان هشت برنامه پر مخاطب در شبکه یک، سریال علی‌البدل بیش از 42 درصد بیننده داشته که میزان رضایت آنها بیشتر از 81 درصد بوده است. مسابقه «دستپخت»، انیمیشن «شکرستان»، ویژه برنامه «بوی عیدی»، برنامه «جهان ورزش»، «جهان 95» و «گنجنامه» به ترتیب بیشترین مخاطب و بیشترین رضایتمندی را در بین برنامه‌های شبکه یک به دست آورده‌اند.
 
گل‌های شبکه 2
 
در پژوهش انجام شده، از میان برنامه‌های شبکه دو، «محله گل و بلبل» با نزدیک 30 درصد مخاطب و رضایت بیشتر از 85 درصدی، بیشترین توجه را از تماشاگران این شبکه دریافت کرده است. در ادامه، سریال «مرز خوشبختی» با بیش از 25 درصد مخاطب، ویژه‌برنامه «بهار اینجاست»، «دستپخت‌های خودمانی»، «مسابقه محله»، «شهر به شهر»، «بهترین شو»، «کام شیرین» و «سفری دیگر» به ترتیب با بیشترین مخاطب و بیشترین میزان رضایتمندی روبه‌رو شده‌اند.
 
ستاره‌های شبکه 3
 
از میان برنامه‌های شبکه سه، هفت برنامه در نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما بررسی شده و ویژه‌برنامه «سه ستاره» با بیش از 43 درصد بیننده و بیشتر از 88 درصد رضایتمندی، در صدر جای گرفته است. پس از آن و در رتبه بعدی سریال «دیوار به دیوار» قرار دارد و در ادامه به ترتیب برنامه‌های «آقای گزارشگر»، «زمانی برای خندیدن»، «مهمان ما باشید»، «بوی بهار» و «اقلیم» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
 
دوران طنزپیشگان
 
شبکه چهار با ده برنامه نوروزی در نظرسنجی سازمان حضور داشته و به ترتیب سریال «دوران کهن»، «طنزپیشگان»، «نغمه‌ها»، «چشم شب روشن»، «ویژه‌برنامه تحویل سال»، «فانوس»، «روزگار»، «نوروز فرحان»، «بوم گرد» و «سبزه نشانی» بیشترین مخاطب و بالاترین میزان رضایتمندی را به دست آورده‌اند.
 
شوخی‌های شبکه 5
 
هشت برنامه از شبکه پنج در نظرسنجی سازمان صدا و سیما با هم رقابت کرده‌اند که از میان آنها طنز «شوخی کردم» با 23 درصد مخاطب با رضایتمندی بالای 80 درصد، در صدر قرار گرفته است. در فهرست بهترین‌های این شبکه به ترتیب برنامه‌هایی چون «مسابقه فامیلی»، «همام کیش»، ویژه‌برنامه «نوبهار»، «تهرانگرد»، «یک بار دیگه»، «بادکنک» و مسابقه «آقای آتش‌نشان» بیشترین مخاطبان را با بالاترین میزان رضایت داشته‌اند.
 
2 صدرنشین در نسیم
 
شبکه نسیم که شبکه نشاط و سرگرمی است به طور طبیعی در ایام نوروز بیشترین مخاطب را داشته است. برنامه «خندوانه» در میان برنامه‌های این شبکه و در میان تمام برنامه‌های تلویزیون بیشترین مخاطب و بالاترین میزان رضایتمندی را داشته و بعد از آن برنامه «دورهمی» در فهرست بهترین‌های تلویزیون قرار دارد.
 
اما بجز این دو برنامه، مخاطبان، برنامه‌های «ویتامین خ»، مسابقه «آب و آتش»، برنامه «کودک شو» و «کلینیک خنده» را بیشتر از دیگر برنامه‌های شبکه نسیم دیده و پسندیده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
احتمالا نظر سنجی در خود سیما انجام شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
همین چند وقت پیش اومدن در خانه ما نظر سنجی کردند
جهت اطلاع شما دوست آگاه!
سریال های کلیشه ای که یا میخان مردم رو بگریونن و یا میخان با جنگ و جدال و جر و بحث و دعواهای مسخره در قالب طنز ، مثلا مردم رو بخندونن ولی در اصل اعصاب مردم رو رنده میکنن !!!

شوهای مسخره کپی برداری شده از ماهواره !!!

مجری های مسخره ی بی هنر !!!

برنامه های مثلا طنز که موضوعات تکراری و مسخره دارن و هدفشون فقط پر کردن جیب تهیه کنندگان و عوامل سازندس و نه شاد کردن ملت ... به چی باید بخندیم ؟ به بی مزه ای به نام قیمت ؟ و یا متلک های کلیشه ای و تکراری مدیری و دار و دسته ش؟ و یا جنگولک بازی های مسخره رامبد؟ یادش بخیر اون روزها که امثال نوذری ها و آذری ها ، مردم رو روده بر میکردن با هنرشون ولی حالا باید به یخمک هایی مثل قیمت بخندیم


حیف پول مردم که توی صدا و سیمای ایران هزینه میشه
فیلم دیوار به دیوار که فقط دعوا و یک مشت مزخرف گویی بود آقای آییش چرا خودش رو خراب کرد و در چنین فیلم ضعیف و بی محتوایی بازی کرد
پربیننده ترین شبکه جم سریز بوده شک نکنید
بد نبود. از سال قبل ضعیفتر. در کل خوب بود. خسته نباشید به بچه های صداسیما
آمارسازی صدا و سیما واقعا بامزه است
نظر ناشناس بیگ لایک ....شوخیهای مسخره کپی برداری شده از ماهواره !!!

مجری های مسخره ی بی هنر !!!
این نظر سنجی کجا و از چه کسانی انجام شده است؟ خیلی از مردم اصلا از پخش این برنامه ها خبر ندارند. الان اگر کسی بگوید که بیننده پر و پا قرص صدا و سیما است، به نحوی خود را مضحکه کرده و بر سادگی و کوته بینی خود گواهی داده است. واقعا ایرانی ها اینقدر بیکار و کوته بین هستند که 42 درصد آنها به تماشای مجموعه ای مثل علی البدل بنشینند؟ برنامه ای که به گفته کارگردانش نسخه آب رفته و 15 قسمتی سریالی در اصل 30 قسمتی بوده است. البته شاید این نظر سنجی در روستای محل فیلمبرداری انجام شده باشد، که در اینصورت باید چند ده درصد هم به نظرات مثبت آن افزود!!! اگر این فیلم ها واقعا می توانند 40 میلیون نفر ایرانی را پای خود بنشانند، چرا هیچ کشوری حاضر به خرید آنها نیست؟ مثلا افغانستان، و تاجیکستان حتی بدون نیاز به دوبله هم می توانند آنها را پخش کنند. حقیقت این است که در صدا و سیما رضایتمندی تعریفی متفاوت با ما دارد؛ رضایتمندی یعنی میزان رضایت دست اندکاران ساخت هر نوع برنامه ای، از شوخی و خنده و لودگی گرفته تا مجموعه های آب دوغ خیاری، از میزان دستمزدهای آنچنانی که از قبل ادا و اطوارهای بی مزه و بی معنی خود در می آورند. صدا و سیما اگر جرات دارد هزینه تک تک این برنامه ها را اعلام کند، تا مردم نامش را در کنار بابک زنجانی بنویسند!!! چندین سال پیش، شاید شش یا هفت سال پیش این مجموعه های آبکی دقیقه ای 600 هزارتومان روی دست ما خرج می گذاشتند، امروز مسلما به چند میلیون تومان رسیده است. از کوزه برون همان تراود که در اوست! این خودستا و سیما مایه بدبختی بسیاری از خانواده های ایرانی شده است، چون در حکم تبلیغی 24 ساعته برای کانال های ماهواره ای با آن برنامه های خانمان براندازشان شده است. اصلا شاید نظرخواهی از گردانندگان شبکه های ماهواره ای بوده است؟؟!!
امروز صبح اخبار رادیو میگفت 85 درصد مردم برنامه های نوروزی را نگاه کردن که 20 درصد بیشتر از پارسال بوده!!!!
بعضی ها فکر میکنند صدا و سیما میتواند مثل شبکه های اون ور آبی برنامه های آنچنانی پخش کنه!!!
آن هم با ظاهر زرق و ورق مونث!!!!
برنامه ها و سریالهای مزخرف تر از پارسال .امارسازی دروغین صدا و سیما
نظرسنجی در داخل شبکه های سیما بوده است. بنظر من فقط دورهمی خوب بود بخصوص با میهمانی اکبر عبدی ستاره سینمای خاورمیانه و ایران!
جالبترین قسمت نظرسنچی آن قسمتی بود که گفته شده 60 درصد از افراد برنامه تج.یل سال نو را از تلویزیون مشاهده کردند!!!!
همین نشون میده آمارگیری مشکل داره
امسال ضعیف ترین برنامه ها داشته ها داشته و این نظرسنجی مثل نظرسنجی ضد ترامپ بود که همه آبی و ساختگی درآمد؟ دیوار به دیوار که انگار خاک ریخته بودن روش این کیفیت فیلم و تصویر بد که ما فکر کردیم ازتصاویر ماست ؟ بدتر از اون اینقدر ضعیف بود که چند دقیقه ام نمی شد تحملش کرد تعجبم کسی این فیلم فوق بی کیفیت و ضعیف را نگاه کردم باید کسی که این فیلم تا آخر نگاه کرده جایزه ببندد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علی البدل ما با وجود اینکه میشد یک فیلم جذاب دربیایی اینقدر ضعف در جهره آرایی و انتخاب بازیگر و صحنه آرایی بسیار ضعیف و دیالوگ کلیشه ای بی مزه داشت و بدتر از اون قسمت های آخر که بجای شادی و نشاط متاسفانه با کج سیقله بسیار زیاد نویسنده کارگردان به عزا و مات و مرده کشی و مرگ و ناراخت تلخی تبدیل شده بود بسیار بسیار بسیار متاسفم که پول مالیات ما را خرج این فیلم های فوق بی ارزش و زننده می کنند کاملا مشخص است خودت مسئولین هرگز این فیلم ها را نمی بینند همین تولید این فیلم های بی ارزش است که مردم از صدا و سیما زده می شوند و به ماهواره رجوع می کنند؟؟؟؟؟ امیدوارم نظر ما سانسور نشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا امسال صدا و سیما نشان داد که در چه ورطه قابل تاملی دست و پا میزنه
کلا باند برنامه سازان تلویزیون باید از اساس تغییر کنند و کار را به تیم جدیدی بدهند. این احسان علیخوانی هم واقعا تکراری و کسل کننده شده است
سلام ، مگر هنوز مردم تلویزیون ایران رو می بینن !!!

من که سالهاست کسی رو نمی شناسم که تلویزیون ایرات رو بببینه :-))))
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر