بازدید 8227
۱

پایان غم انگیز جنرال موتورز در اروپا

شرکت جنرال موتورز یاهمان غول دیترویت بعد از حدود نه دهه حضور در اروپا در حال فروش واحد اروپایی خود یعنی اوپل به پی اس ای گروه خودروساز فرانسوی است. این شرکت فرانسوی تولید کننده خودروهای پژو و سیتروئن می باشد. با این قرارداد گروه پی اس ای دومین فروشنده بزرگ خودرو در اروپا خواهد شد. فولکسواگن تولید کننده اول اروپا است.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 11 March 2017
شرکت جنرال موتورز یاهمان غول دیترویت بعد از حدود نه دهه حضور در اروپا در حال فروش واحد اروپایی خود یعنی اوپل به پی اس ای گروه خودروساز فرانسوی است. این شرکت فرانسوی تولید کننده خودروهای پژو و سیتروئن می باشد. با این قرارداد گروه پی اس ای دومین فروشنده بزرگ خودرو در اروپا خواهد شد. فولکسواگن تولید کننده اول اروپا است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، گروه پی اس ای با 2.3 میلیارد صاحب اوپل، واکس هال موتورز و تجارت مالی جنرال موتورز در اروپا خواهد شد. جنرال موتورز درعوض به پی اس ای 3.2 میلیارد دلار بیعانه برای مستمری کارکنان فعلی و 400 میلیون دلار سالانه تا 15 سال آینده برای پوشش پرداخت های بازنشستگان اوپل پرداخت خواهد کرد. از نظر بارکلیس بانک حرف آخر این است که جنرال موتورز به پژوه 600 میلیون دلار می دهد تا از شرّ اوپل خلاص شود.

پایان غم انگیز جنرال موتورز در اروپا

پی اس ای و اوپل با همدیگر 16 درصد بازار اروپا را خواهند داشت که به آن ها کمک خواهد کرد تا هزینه های توسعه را در بین تعداد بیشتری از خودروها تقسیم کنند.

اوپل از سال 1999 به بعد 20 میلیارد دلار ضرر داده است و آینده نیز با توجه به تمرکز شرکت بر خودروهای کم حاشیه و کارخانه های شرکت در کشورهای پر هزینه مانند آلمان، برتانیا و اسپانیا، سخت به نظر می رسید. بدتر از همه این ها این که خودروسازان اروپایی ظرفیت بسیار بالاتری برای تولید خودرو از آن چه به فروش می رسد را دارند که این مسئله باعث جلوگیری و کنترل افزایش قیمت ها می شود.

این قرارداد باید توسط اتحادیه ها مخصوصا در فرانسه و آلمان مورد تأیید قرار گیرد چرا که به کارکنان جنرال موتورز در این کشورها تضمین داده شده است که بتوانند نظر خودشان را در تصمیمات کلان اعمال کنند. و دولت فرانسه نیز سهامدار اصلی خواهد بود چرا که بعد از نجات پی اس ای در 2014 واجد سهام در این گروه خودرو سازی شده بود.

جنرال موتورز در سال 2013 شورلت را از اروپا بیرون کشید که این مسئله ماجراجویی جی ام را که در سال 1929 با خرید اوپل آغاز شده بود تا حد زیادی به پایان خود نزدیک ساخت. اوپل در آن زمان بزرگترین خودروساز آلمان بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سراغ مالکان این صنایع بروید خواهید دید که همگی با همند. فقط سیاست های فروش به مناطق مختلف جهان است که آنها را دست بدست میکند. منتظر واردات قابل توجه این خودروها به ایران باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل