بازدید 21151
خوانده می‌شوید؛

مهم‌ترین دلایل تأخیر در ازدواج جوانان را چه می‌دانید؟

به نظر شما، دیکرد در اردواج جوانان یا حتی مجرد ماندن بخشی از جوانان، بیشتر دلایل اقتصادی دارد یا اجتماعی؟ این جوانان هستند که بنا بر تغییر و دگرگونی نگرش هایشان به سمت ازدواج نمی روند یا شرایط اقتصادی و مادی به آنان اجازه تشکیل خانواده را نمی دهد؟ چه اندازه به نقش آداب و رسوم دست و پا گیر در ایجاد چنین مشکلی در جامعه کنونی ایران اهمیت می دهید؟
کد خبر: ۶۲۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 06 September 2016
فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) فرصتی در اختیار مسئولان کشور قرار داد تا بار دیگر از لزوم ازدواج آسان برای جلوگیری از به تأخیر افتادن ازدواج در میان جوانان سخن بگویند. گویا به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه و غیر مربوطه در این سال‌ها، فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار باشد، به جز پیشنهاد دادن «ازدواج آسان» راهکار عملیاتی دیگری برای تسهیل در امر ازدواج میان جوانان سراغ ندارند.

در یک دهه اخیر، سازماندهی امورات مربوط به جوانان از معاونت رئیس‌جمهور به یک وزارتخانه دوبخشی هم ارتقا یافته، ولی به نظر می‌رسد، این مسأله هم نتوانسته کمک چندانی به حل مشکلات پیش‌روی جوانان کند. شاید تنها اتفاقی که در یک دهه اخیر در این حوزه رخ داده، افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان به ده میلیون تومان باشد که آن هم گویا با موانع و مشکلات فراوانی روبه روست. با این حساب و با توجه به اینکه این روزها بار دیگر سخن گفتن از مضرات و آسیب های تأخیر در ازدواج یا مجرد ماندن بخشی از جوانان در میان مسئولان در جریان است، از زبان مخاطبان عمده دلایل این مسأله را در ایران کنونی جویا شویم. 

* به نظر شما تأخیر در اردواج جوانان یا حتی مجرد ماندن بخشی از جوانان، بیشتر دلایل اقتصادی دارد یا اجتماعی؟ 
* این جوانان هستند که بنا بر تغییر و دگرگونی نگرش هایشان به سمت ازدواج نمی روند یا شرایط اقتصادی و مادی به آنان اجازه تشکیل خانواده را نمی دهد؟ 
* چه اندازه به نقش آداب و رسوم دست و پا گیر در ایجاد چنین مشکلی در جامعه کنونی ایران اهمیت می دهید؟ 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۸۹
انتشار یافته: ۳۰۰
بی اعتمادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بی پولی و بیکاری !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
کاملا با نظرتون موافقم...
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
دانشگاههای الکی رفتن که نه تخصصی یاد میگیره طرف که باهاش کار کنه فقط عمرش به بطالت میگذره و فرصتهای کار رو از دست میده و خب حین تحصیل چون انگیزه مناسبی هم نداره به خوشگذرانی سپری میشه که خود این خوشگذرتنیها هم به بی اعتمادی و انحرافاتی منجر میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
سربازی و کار
وحید
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
تا زمانی که شغل و درامد مناسب نداشته باشم حتی فکر ازدواج هم نمیکنم چه رسد به اقدام
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اگر جوانان ما ساده زيستي را از مولا علي (ع) و حضرت زهرا (ع) بياموزند، هيچ مانع و مشكلي براي ازدواج وجود نخواهد داشت. مسايل اقتصادي همه اش بهانه است و تهاجم فرهنگي هم به دليل دور شدن از تعاليم عاليه اسلام صورت گرفته است
كاش جوانهاي بهانه جو قدري پاي صحبت هاي آقاي قرائتي مي نشستند تا بفهمند كه ازدواج چه شيرين و سهل است
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بخش اعظم جوونا بخاطر بی پولی نمی تونند ازدواج کنند.
بخش متمول جامعه هم بخاطر عیاشی و خوش گذرونی و روابط متعدد فکر می کنند نیازی به بند و اجبار ندارند
اما عمده مشکل بخاطر حکومت که فقط و تبانی و پارتی بازی رو ترویج کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
فکر کنم مشکل اصلی وجود آدم های شیبه علیرضا تو مملکت ماست.
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
-نبودن امنیت شغلی و درامد مناسب
-کم شدن دختر خوب و وفادار به همسر و زندگی
-عدم امید به داشتن اینده روشن در کشور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
ظاهربيني و فراموشي ارزش ها و برنامه ها و پيامهاي غلط برنامه هاي تلويزيوني و کارشناسي مرتبط با ازدواج که ازدواج رو فقط براي محدوده سني خاصي تبليغ ميکنند بطور که افرادي که از سي سال گذشتند فکر ميکنند ديگه امکان ازدواج ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
نداشتن جسارت مواجهه با مشکلات و چالش هاي زندگي از سوي پسرها
عدم قطعیت در شرایط اقتصادی و شغلی آینده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
پس چرا بین افراد پولدار نرخ ازدواج کمتره ؟
دلیل من که مشکل سربازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
دلیل خیلیاس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
شما که سربازی رفتن یه مشکل بزرگه براتون متاسفم ببین جوانان به چه وضعی رسیدن که سربازی براشون سخته شما خیلی مونده مسئولیت پذیر شوید بایستی فعلا تحت نظر بزرگترها رشد کنید ازدوج همین افراد باعث بالارفتن طلاق و رشد بیبندو باری و بی مسئولیتی در جامعه شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بر میگردی بعدش بیکار میشی عاشقی یادت میره
نویسنده مطلب انگار ایران تشریف ندارند ، خنده دار است !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
به جاي خنده جواب بدهيد اينقدر خنديديم به جاي تفكر و گفت و گوي كه اينچنين شده ايم
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
جواب بدیم که مسئولها بیان مشکل رو برطرف کنن؟؟ این تاپیک هم حودش سر کاریه بابا!!!
تماشای برنامه ها و فیلمهای مبتذل ماهواره ای که باعث بالا رفتن توقع جوانان از زندگی شده است چه در بعد رفاهی و اقتصادی چه در بعد روابط .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
انتظار داری مردم چشم بسته باشن و امثال تو سوار بشن؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
کاش میتونستم میلیاردها منفی بهت بدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
تا حدی این حرف درسته مخصوصا در مورد روابط الان خودتون دورور خودتون چند تا زوج را میشناسید که بخاطر توقع بالا در مسایل زناشویی راضی نیستند و هراز جود ماجرا و گرفتاری دارند؟ این توقع بالا از همسر ازکجا درست شده است؟ چرا پدران ما از همسرانشون چنین توقعاتی نداشته اند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
حرف مفت كه ميگن به اين ميگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
به نظر شما توقف مردم بالا نرفته؟
1- سربازی
2- کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
نقد رو ول کردین چسبیدین به نسیه؟ کار و امنیت شغلی مهمتره
والله چی بوگوم






گرانیه
اولا که مشکل جوانان بیکاری هست وقتی کار نداره چه جوری یه نفر دیگه رو اسیر خودش بکنه
دوما کار شما خوب نبود که چندتا عکس از کوره پزخانه های تهران گذاشتید و بعد از یه ساعت مطلب رو حذف کردید
بی پولی پسرا و توقع بالای دخترا...
در ضمن لازم نیست پسرا حتما شغل داشته باشن, اخیرا دخترا راضی شدن که پسر فقط پدر پولدار داشته باشه کافیه!!!
پاسخ ها
sara
| New Zealand |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چرا هیچکی از توقع بالای پسرا حرفی نمی زنه!! دخترا فقط توقع دارند مثلا پسره پولدار باشه! پسرا توقع دارند دختره هم خوشگل باشه هم خوشتیپ باشه هم تحصیل کرده وهم پولدار !! اینا اسمش توقع نیست حتما ! این حق شماست که همه چی از یک دختر بخوایند ولی زن نباید اینطوری باشه!!
اقایون مشکل اقتصادی و بیکاری رو حل نمی کنند چسبیدن به ازدواج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
حل اين مشكلات وظيفه تابناكه؟
۱.مشکلات اقتصادی
۲.تغییر نگرش جوانان(غربگرا و راحت طلب شدن)
۳.آداب و رسوم دست و پاگير
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
عزیزم من دارم تو غرب زندگی میکنم ... والا اینجا پول مفتی به کسی نمیدن ... کار نکنی از گشنگی بغل خیابون میمیری ... نمیخوام بگم اوضاع کار و اقتصاد بده و چشم انداز خوبی نداره ...
از بس اوضاع اقتصاديمون خوبه و همه چيز زندگيمون جفت و جور تن به ازواج نميديم حتما
دیگه مهم نیست عادت کردم به مجردی ۰وقتی نمیشه نمیشه دیگه! دلیلش م همه میدانیم۰
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
دیگه یواش یواش عادت میکنم که میشه ازدواجک نکرد

....... بهترین حرفو زدی دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
وقتي تلويزيون و برنامه هاش همش ازدواج رو به سن زير 25 سال و 30 سال حواله ميکنند خب تو اين سن هم که اکثرا شرايط اقتصادي ازدواج رو ندارند بعدش هم ميگن از ما گذشته
من کارمندم و از خودم خونه دارم. خیلی علاقه دارم که با یک دختر دندانپزشک ازدواج کنم، نزدیک به 5 سال هست ک خواستگاری می رم، اما جواب منفی می گیرم.
آیا این درست هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
تو هم درگیریا:|:|:|
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چرا داندانپزشک؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
لابد دندوناش خیلی ایراد داره، شایدم به چشم منبع درآمد بهش نگاه میکنه، دندان پزشک با دندان پزشک یا جراح ازدواج میکنه نه کارمند، با این معیار مسخرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
شما بهنتر با یه دختر روانپزشک ازدواج کنی
چون بیشتر از نظر روانی مشکل داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
تحصیلاتت چیه؟ سطح تحصیلات و وضعیت و شرایط خانوادگیت به دندونپزشکایی که میری خواستگاریشون میخوره که انتظار جواب مثبت داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
دندانپزشک دوست ...!
دندانپزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بیا منو بگیر
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
برادر عزیز خودت داری میگی میری خواستگاری دندان پزشک نه یک دختر خانم خوب و نجیب پس مشخصه برای شما شغلش مهمه نه خودش و دوما همچین میگی کارمندم که معلوم انسان به شدت خودخواهی هستی...اولا سعی کن خودت رو اصلاح کنی بعد برو دنبال ازدواج چون معلومه معیارت برای ازدواج پول نه زندگی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
حالا فکر کردي دندانپزشک ضامن خوشبختي تو هست کسي که در کنارش آرامش نداشته باشي چه فرق ميکنه که چه شغل و چه قيافه اي داشته باشه .مشکل همين سطحي نگري هاست
فقط اقتصادی والا همه دوست دارند تشکیل خانواده دهند ولی وقتی درامد مکفی برای تامین حداقل یک زندگی عادی هم نیست انجام سنت رسول خدا غیرممکن است
بیکاری،عدم امنیت شغلی
دلایل بیشماری داره.
- تغییر سلیقه و طرز فکر نسل جدید و تلقی نادرست نسبت به ازدواج و چرایی آن.
- انتظارات نابه جا و غیرواقعی از شرایط زندگی و عدم پذیرش شرایط واقعی توسط خانواده ها
- عدم توانایی ترسیم و پیش بینی درست و دقیق از آینده و جایگاه فردی و اجتماعی به دلیل عدم ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی
- اهمیت پیدا کردن بیش از اندازه شرایط مالی و اقتصادی و سخت گیری بیش از اندازه خانواده ها در این خصوص
تنها راهش اینه نفری بیست میلیون وام بدون سود بدن
خودمون هم چند سال کار کنیم تا شرایط مهیا بشه همین دیگه هیچ راهی نداره
پاسخ ها
اروجعلی ببرزاده
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اقساط وام بدون سود رو از کجا میخوای بیاری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
مي داني اين همه پول چه تورمي توليد خواهد كرد؟!
ضمنا چند در صد با 20 ميليون مشكلاتشون حل ميشه؟ سربازي و كار و مسكن و فرهنگ با بيست ميليون حل خواهد شدش
1:مسائل مالی و شغلی از قبیل درآمد کم،عدم امنیت شغلی،عدم وجود شغل مرتبط با رشته تحصیلی و وجود پارتی بازی در این گونه مسائل
2:ترس از آینده نامعلوم و عدم وجود نقشه راه امیدوار کننده برای جوانان
3:توقعات و درخواست های نامعقول و چشم و همچشمی های فراوان
4:عدم وجود انگیزه در جوانان به علت ناکارامدی و عدم حمایت و درک مسئولان (فقط حرف میزنند!)
5:وجود تورم و ناپایداری اقتصادی و گرانی و... که پیشاپیش نشان میدهد نمیتوان صاحب خانه نقلی و خودرو و امکانات اولیه شد!
6:...
عدم واقع بيني و درك واقعيات موجود ! احساسي فكر كردن و بي منطقي ! منفعت طلبي !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چه خبر از احمدی نژاد آقا سروش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اتفاقا من هم فکر میکنم تو واقع بین نیستی.
کشوری هستیم که از حدود 40 سال پیش بصورت علنی واضح و روشن درحال مبارزه با استکبار جهانی و یا امپریالیسم جهانی و کشورهای ستمگر هستیم بنا براین آنها هم با ما بخاطر تهدید جدی علیه خود با ما در حال جنگ و نبرد هستند و با اجماعی که معمولا در این باره علیه ما به وجود می آورند بر ما فشار و تحریم و تهدید اعمال می کنند تا زمانی که ما آن ها را کلا از بین نبریم و جهان را پاکسازی نکنیم ، فقر فحشا ، بی عدالتی ، ظلم و چپاول و غارت اموال عمومی و خصوصی ، بیکاری نا بسامانی های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هم نتیجه آن خواهد بود روز به روز بیشتر می شود و البته باید تحمل کرد تا بالاخره پیروز شویم و همه چیز به حالت خوب و خوش درآید. باور کنید غیر از این نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اتفاقا مشکل یکی از مشکلات عدم ازدواج بنده وجود افرادی مثل تو در ایران هست که میخواد یه عده ای رو نابود کنه تا بلکه خودش خوشبخت بشه. شما ها جزو اون دسته هستین که مشکلاتی که خودتون با دیدگاه های سنتی بوجود آوردین رو میندازین گردن اروپایی ها و غربی ها و....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
مشکل ما مدیریت ضعیف کشوره که فشار خارجی هم به اش اضافه میشه
اروجعلی ببرزاده
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
کلی خندیدم. زنده باشی جوون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
با منفی هایی که نثارت شد معلومه چقد حرفهات خریدار داره !!
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
مشکل ما وجود تفکری مثل شماست که خارج بد و داخل خوبه و غیر از این کفره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
فکر کنم یادت رفته قرصاتو بخوری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
"تا زمانی که ما آن ها را کلا از بین نبریم و جهان را پاکسازی نکنیم"
پیشنهاد میدم خودتو به داعش معرفی کن، چون اونا هم میخوان همه رو از بین ببرن.
دلایل متعددی برای تاخیر در ازدواج وجود دارد ولی مهمترین انها مواردئ چون عدم استقلال مالی -افزایش سطح توقعات طرفین-عدم مسئولیت پذیری-بی اعتمادی به نسظر اینجانب میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خدا شما رو شفا بده
انشالله
تشریفات سنگین عروسی و ... که حداقل 50 میلیون خرج روی دست یک نفر می ذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
این بستگی به خود فرد هست کار داشنه باشی اینم حل میشه
فقط سریازی. لطفا ان را بردارید. تو را قران برش دارید. همه چیز رضا شاه بد بود چرا قانون سربازی اجباری هنوز باید باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اگه سربازی رو بردارن که جوانها همین یکم عرضه ای هم دارن از دست میدن... پسر خوب حالا دو سال سربازی رفتن جلوی ازدواج رو گرفته؟؟؟ قدیمی ها سربازی رفتن ازدواج نکردن؟؟ حرف مفت بدون کنتور رو خوب میزنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
آقای با عرضه که سربازی رفتی، من الان 29 سالمه دانشجوی دکتری هستم. متن این نظر هم ماله من بود اما قدیمی ها به نظرتون تا چند سالگی درس میخوندند؟ من تا بیام بیرون 30 سالمه 2 سالم برم سربازی؟ برای اینکه بگم عرضه دارم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
آخه بچه جون انتظار داری قبل از سربازی ازدواج کنی؟، مشکلت فقط همین 2 ساله؟ صحبت از تاخیر در ازدواج یعنی اینکه خیلیها بالای 30-35 سال و حتی 40 سالشونه اما ازدواج نمیکنن.
بیکاری
با سلام واقعا رامین راست گفته انگار نویسنده ایران و مخصوصا در تهران نیست برادر من ما که ازدواج کردیم پدرمون در اومد اگه کمک پدر نباشه ۲ شیفت کاری باید کار کنی تا اجاره خونه برای جایی که امنیت داشته باشه بدی ۱ شیفت کاری خورد و خوراک و اصلا هم نخوابی چون ۳ شیفت باید کار کنی تا یه سقف بالا سرت باشه و از گشنگی نمیری و امید به اینده هم هیچچچچچ .... تازه اگه یهو از کار بیکارتم نکننا روز اخر بگن از فردا نیا قرار داد موقت ۳ ماهه که حتی نتونی بیمه بیکاری بگیری
بی پولی ، بیکاری ، شرایط سخت زندگی و هزینه های بالای زندگی!!!! عدم وجود اینده روشن!!!
برا من
1-قوانین ضد زن. وقتی ازدواج می کنی دوست داری شوهرت مال خودت باشه نه مشترک با زنهای دیگه! اصلا برای همین یگانگی ادم ازدواج می کنه وگرنه چکاریه!!
2- بی اعتمادی به اقایون.
3-البته توقع بسیار بالای آقایون!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
توقع خانم زبانزده عام و خاصه
sara
| New Zealand |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
می دونی تفاوتش در چیه؟ اینه که اگه آقایون زن خوشگل و خوشتیپ پولدار تحصیل کرده بخواهند حقشونه ولی اگه خانومها اینارا بخواهند توقعشون بالاست!! نگران نباش این از تبعات جامعه مرد سالار است!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
صد در صد موافقم
تعجیل در طلاق!
کشوری که هر لحظه ممکنه توش جنگ بشه ازدواج واسه چیته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
تو اگه نگران جنگی آروم باش. نترس جنگ نمیشه. تو ازدواج کن. قول میدم اگه جنگ شد تو رو بفرستیم کره ی ماه تا با آرامش زندگی کنی
مشكلات اقتصاديي -عدم شعور لازم براي ازدواج- بي اعتمادي - قوانين نادرست خانواده در ايران و....
1-اختلاس از خدا بی خبران 2-مظلومیت داِئمی ملت ایران
جامعه ایران در این دهه به طرز عجیبی با سالهای قبل تفاوت پیدا کرد. این مساله یک دلیل مشخص نداره چندین دلیل داره:
اخلاقی:بسیاری از اخلاقیات تغییر کردند، عرف تغییر کرد. برای مثال دهه شصتی ها به دخترای دهه هفتادی برای ازدواج اعتماد ندارند. پسرها ارتباط خارج از ازدواجشان زیاد شده پس نیازی به ازدواج نمی بینن.
اقتصادی: معمولاً خانم ها بسیار پول پرست هستند بخاطر همین پسری که بخاد با وضع پایین ازدواج کنه، فاقد انگیزه برای ازدواجه-تا بخواد برسه به شرایط مالی مساعد(که عمدتاً نمیرسن) زمان طولانیه-همین باعث میشه از انگیزه ازدواج تا رسیدن به اون مدت کم بشه.
تحصیلی:دخترها الان تحصیلات عالیه را دنبال میکنن و تعدادشان بسیار بالاست و تحت هیچ عنوان حاضر نیستند به آقایانی که از نظر تحصیلی پایین تر هستند ازدواج کنند در نتیجه تعداد زیادی ازشان برخلاف انتظارشان که بعد از رسیدن به مدارج بالا راحت تر شوهر گیر می آید برایشان می بینند اصلاً اینطوری نیست. دختری همکلاسی کارشناسیش بچه و زندگی داره و اینا هیچی.
فقدان معیاری که باعث ازداواجی پایدار بشود: ازدواج های کنونی اکثراً به خاطر میل جنسی اتفاق می افتد و اگر فاقد حمایت خانوادگی طرفین باشد بعد از رسیدن به مرحله ازدواج و اغنای اون جهت می بینیم که بهر بهانه ای از هم جدا میشوند. این فقدان تعهد به خانواده خیلی ها را می ترسونه.
رواج خیانت: این واقعاً عاملی بازدارنده برای ازدواج است.
عوامل زیادتری هم هست که حالا همه می دانند. زیادتر از این جایزنیست حرف بزنم.
مسکن. من که ازدواج کردم خسته ام از اسباب کشی و استرس اجاره خونه. برادرام هم وقتی اوضاع من رو میبینن ترجیح میدن به تاخیر بندازن ازدواجشون رو تا با پس انداز شروع کنن.
در قشر مرفه تر جامعه مسایل فرهنگی سبب تاخیر است اما در کل جامعه تورم و نبود کاربا حقوق مکفی واقعا نگران کننده است
خوب چرا ازدواج؟واقعا هزینه و فایده بکنی هیچ لزومی نداره ادم ازدواج کنه
اولا نظر ما مهم نیست به ندرت کسی دوس نداره زودتر ازدواج کنه خود من 2 ساله عقد کردم شب و روز کار میکنم هنوز واقعا نمیشه ازدواج اسونه منتهی رفاه همسر وبعدها بچه ها سخته.وقتی کمترین رهن شده 30 میلیون بخای خیلی دست پایین بگیری تو نون شب میمونی.در مملکت اسلامی ماهم خب ............. خدا اخر عاقبت جوان هامون رو به خیر کنه
بی کاری جوانان و علاقه بی دلیل به کسب مدارک علمی مهمترین دلیل می تونه باشه
بپول یامفت رسیدن یک عده تازه بدوران رسیده از راه های غیر مشروع مانند اختلاس ووام های کلان بدون بازگشت وحقوق های نجومی رانت خواری و........ _(هر چند از نظر انها مشروع وحق مسلمشان است ) وااضافه کردن مراسم از خود دراوری وبرخ کشیدن اینگونه مراسم وتجملات از طرف انها وبالا بردن خواسته دختران وچشم هم چشمی اینگونه افراد وبسط ان در جا معه ونداری قشر عظیمی از جوانان که نمی توانند این خواسبه ها را انجام دهند
مشکل بی کاری هست .

کاری رو به زور به دست اوردم . اما به خاطر سربازی از دستش دادم و مجبور شدم در استانه 27 سالگی دفترچه سربازی بفرستم . اگر اکارم رو داشتم ازدواج میکردم منتها سربازی مانع شد و دیگر به هیچ عنوان ازدواج نخواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
برادر عزیز مثل این همه ادم دیگه به موقع میرفتی سربازی تموم میشد بعد ازدواج میکردی
سربازی بیشتر یک بهانه است
یعنی هر مردی بره سربازی از ازدواج و کار باید برای همیشه دور بشه!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
من موافقم منم دانشجوی دکتری هستم تا بیام درسم تموم شه 29 تا 30 سالمه تازه برم 2 سال هم سربازی( اینقدر هم ماشالله شرایط نخبگان سخته که نمیتونم اونطوری حلش کنم) میشه لطفا سربازی اجباری را بردارید؟ یا بگید من 32 سالگی برم دنبال ازدواج؟
بهتر بود نظر سنجی میشد . با قرار دادن چند گزینه روی صفحه و تبلیغات بروی صفحات مجازی .
دلیل من قانون مدنی است که آزادی را از زن پس از ازدواج می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اولاً شما قانون مدنی رو نخوندی ، اگر نه حداقل یک ماده قانونی در محدودیت آزادی زن پس از ازدواج رو ذکر میکردید ، ثانیاً تا منظور شما از آزادی چی باشه ؟ وکیل دادگستری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دقیقا!
از آزادی و احترام خونه پدر ، میفتی به جایی که باید صب تا عصر بری سر کار ، بعد بیای خونه داری و بچه داری و شوهرداری و ...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دقیقا همینطوره"
میشی مثل یه برده
اجازه قانونی داره که نذاره از خونه پاتو بذاری بیرون
بیمارم مگه خودمو زندونی کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
ناشناسی 13:29
مرد میتونه زنش رو از درس خوندن کار کردن به طور قانونی منع کنه زن برای خروج از کشور باید اجازه همسرو داشته باشه فقط هم خانم باید این اجازه رو بگیره اقا هرگوری دلش خواست میتونه بره
اینا فقط نمونه های ریز و کوچکی هستن
سربازی
از احمدی نژاد بپرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
از روحانی بپرسید و برجام و آفتاب تابانش !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
از احمدی نژاد بپرسی میگه ما در کشور اصلا مجرد نداریم که. همه متاهل هستن و همه هم چند تا بچه دارن. بعضی هاشون تو خونه انرژی هسته ای ساختن(تولید نکردن ها ساختن). بعدش هم میگه کشورهای غربی دروغکی میگن در کشور ایران گرسنگی هست و جامعه پر از طلاق است که توطئه .است . مرگ بر آمریکا و درود بر فیدل کاسترو(اینم آخرش طرفداراش میگن)
اروجعلی ببرزاده
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
برعکس توی کوچه پرزیدنت احمدی نژاد آمار ازدواج بسیار بالاست به گونه ای خیلی ها چند بار ازدواج می کنن
پول پول پول
سربازی
اشتغال
بیکاری بیپولی نبودن اینده شغلی نبود امنیت اقتصادی نبودن امنیت شغلی
با سواد و بی سواد
وقتی وضع اقتصاد خرابه توقع بی جا و زیادی دارن مسولا تازه بچه هم زیاد میخوان اقایون
اقا همه مثل اقازادهاتون نیستن بدون تجربه بشن مدیر عامل پتروشیمی
فوق لیسانس و دکترا دربه در دنبال کارن با تخصص فراون
یه مشت بی سواد راس کار
عدم همخوانی وضعیت اقتصادی با تغییر ارزش ها و فرهنگ
بی پولی بیکاری بیکاری بیکاری بیکاری به داد جوانان برسید اگه مسلمان هستید
شش سال ازدواج کردم، زن و یک بچه دارم، یک سال بیکار شدم قبلش هم یکسال حقوق عقب افتاده داشتم، کلی بدهی دارم، صاحبخونم جوابم کرده، به هر دری زدم نشده، خدایا خودت کمک کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
توکل به خدا
من خودم چندتا دلیل رو میدونم
1- اینکه تو شهر ما پسرها اخلاق های خاصیدارن خودشون ازادن ولی کمترین ازادی برای دختر قائل نیستن
2- بی اعتمادی دوطرفه حتی خودم هم بعضی مواقعدروغ گفتم متاسفانه بی اعتمادی دوطرفه و دو طرف با هم رو راست نیستند
3- اقتصاد و کار و پول و حقوق های ناچیز دختر و پسر واقعا شرایط رو برای انتخاب سخت میکنه واقعا میشه با این درامدها زندگی کرد؟
4- عدم رشد فکری دختر پسرهای در سن ازدواج در واقع سنشون بالا هست اما تفکرش در 20 سالگی و نوجوانی مونده
5- تجمل پرستی و اشکال های جور واجور اطرافیان و خانواده و انتظارت تجمل گرایانه خصوصا تو شهر ما که از بقیه جاها بیشتر هم شده تو این سالها واقعا وقتی پول ازدواج رو نداریم چجوری برای مراسم 100 میلیون هزینه کنیم خرجهای زاید و غیره واقعا اینه شمعدان 5 میلیونی و سرویس 20 میلیونی اول زندگی چه دردی دوا میکنه؟ اون طرف پسر هم نتظار مبلمان 30 میلیونی داره خب نمیشه با این شرایط اقتصاد ما نمیشه
6- سخت گیری و اینکه انتظار داریم طرفمون بی عیب و نقص باشه که نمیشه چون اولا خودمون هم کلی اشکال داریم و هم اینکه ادمیزاد کامل و عاری از خطا و عیب نیست
7

راهکار:
واقعا مثل خیلی کشورهای اطراف و همسایه که با ده بیست نفر مهمونی ساده تو خونه و خرج بسیار پایین ازدواج می کنند نمیشه عقد و ازدواج کرد؟ چرا عقد محضری و یک جشن مختصر ساده نهایتا 20 نفر فامیل درجه یک
سرویس نقره بجای طلا و خیلی تجملات زاید رو حذف کنیم؟ جهیزیه مهریه سنگین حذف بشه؟ نمیشه؟
اموزش و هدفمندی به جوانان یاد بدیم الان جوری شده کسی علاقه به قبول مسئولیت نداره و همین طور زحمت بزرگ کردن بچه
و این مسایل دامن میزنه به فساد
کسی که دختران زیادی در دسترسش هستند بی مسئولیت و هزینه ازدواج نمیکنه فساد میره بالا
مقصر اول و اخرش خودمون هستیم و پدر مادرهای تجمل گرا و ایضا دختر پسرهای پول پرست و عشق زیباترین دختر و بهترین پسر

عشق مرده ازدواج شده معامله دوطرفه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
من و کسایی که میشناسم دلیل اول و آخرمون پوله منی که به زور خودمو میگردونم چطور یک نفر دیگه رو هم بیچاره کنم

راه حلش ایجاد شغل و ایجاد آرامش و امنیت شغلی در جامعه

راه حل سریع تر: رفتن از ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خوب همشهری عزیز همه خوب صحبت میکنیم. ولی عمل هم میکنیم؟!
از سال نود دنبال ازدواج بوده ام اون هم دقیقا به خاطر عمل به همین سنت پیامبر (ص).
اوایل که بیشتر خانواده ها (مادرها!) میگفتن دانشجو (دکتری) هم شد شغل و رد میکردند! لازمه اضافه کنم که اکثرا هم از نظر اقتصادی همرده خودمان یا پایینتر بوده اند. بالاترها رو هم خودم رد میکردم، چرا که دختری که در ناز و نعمت بزرگ شده بهتره در همون شرایط زندگی کنه.
متاسفانه یا خوشبختانه هم دختری دور و برم نیست. پول پرست هم نیستم. از نظر ظاهری هم تمامی مواردی که اقدام کردم متوسط به پایین بوده اند.
پس (حداقل درباره من) به این صورت بوده که خانواده ها و بالاخص مادر دخترها خیلی خیلی پرتوقع بوده اند (یا شده اند). مگر همین پدر و مادرها سی چهل سال قبل با خانه به اسم پسر و وسیله نقلیه و شغل قطعی ازدواج کرده بودند؟!
خدا آخر و عاقبت ما رو به خیر کنه
نمی خواهم بگویم اقتصادی نیست ولی اگر اقتصادی بود سن بالای ازدواج در شمال تهران رکورد نمی زد

دختر ها نمی خوان قبول کنن زندگی ای که پدرشون براشون مهیا کرده رو شوهر نمی تونه تو سال های اول زندگی مهیا کنه
پاسخ ها
وحید
| United Kingdom |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
!اقتصاد داریم تا اقتصاد
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
کل ایران همین بالای شهر تهرانن؟ شما حاضری به بیکار ولی تحصیلات دکترا از 10 دانشگاه برتر دارای تافل 105 چند مقاله و چند تخصص دیگه دختر بدی؟!!
مسکن. بیکاری و بی پولی. سربازی که در این شرایط فعلی حداقل شش تا هشت سال سن ازدواج پسران را بالا میبرد.
خواهش میکنم نظر من را منتظر کنید
من سی سال سن دارم
و حدود دو ماه است ازدواج کردم
با توجه به تجربه ای که دارم این موارد مشکلات من برای تاخیر در ازدواج بود
1- من حدود یک سالی هست از خدمت سربازی مرخص شدم
با توجه به اینکه تحصیلاتم کارشناسی ارشد بود ولی خود خدمت سربازی حدود سه سال وقت منو گرفت!
(با توجه به زمان لازم برای ارسال دفترچه و ... )
2- من برای ازدواج با این حال که بعد خدمتم خودم دست به کار شدم ولی هیچ سرمایه و پشتیبان اولیه نداشتم
3- من مورد متانسب با خودمو نتونستم پیدا کنم و به خاطر این مجبور شدم حدود یک سال وقت صرف کنم
بالای سی مورد خواستگاری رفتم == نتیجه عدم وجود گزینه های که با روحیات و شرایط من جور بیاد و مهمتر از اون کسی وجود نداشت تا مورد برای من معرفی کنه
4- من مسکن نداشتم و به خاطر این ترس و استرسی خواستی داشتم
ممنون میشم دیگر دوستان هم نظر بدن و در اخر مشکلات توسط مدیریت سایت جمع اوری و به مسئولین گوشزد شود
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
ای خاک برسر اون دانشگاه و استاداش کنن که تو توش مدرک ارشد گرفتی با این نگارش چرندت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خوب بنده خدا با این اوصاف مجبور بودی ازدواج کنی؟؟؟ یک جور میگی انکار اختیار خودتم نداری.
mill
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چرا به نظرش توهین میکنی مگه ازدواج جرمه.کمی ادب داشته باش
به هرحال من هم دودل ام برای من استقلال مالی خودم مهمه بخاطر همین من تاحا ازدواج نکردم باانکه مدرک لیسانسمو گرفتم وسربازی رو تموم کردم نتونستن استقلال مالی پیداکنم ولی خداشاهده از کارگری گرفته تا خدمات از هیچی عارم نیمد ولی چکارکنم نتونستم کار مطمئن پیدا کنم که حداقل برم برای خودم زندگی کنم ولی نشد که نشد ولی تلاشم رو میکنم دیگه خودتون شرایط این مملکت رو بااین ملت مذهب زده خبر دارین
ركود عميق اقتصادي كه باعث بيكاري و تورم شده . اقتصاد رانتي و غير رقابتي يكي از عوامل اين موضوع هستش. كلي اگر بخواهيد نگاه كنيد اين معضل از شرايط بد اقتصادي ناشي ميشه. و شرايط بد اقتصادي از كجا ناشي ميشه؟ بله درست حدس زديد...
بى كارى ، بى پولى ، وقتى كار و پول نداريم چرا يكى ديگه رو بدبخت كنيم
بازهم موضوع هایی که همه میدونیم.
خودم به شخصه بیکاری با مدرک فوق لیسانس دانشگاه تهران + نا امیدی از آینده
با سلام . همه می دانیم که الان در ایران یکی از مهمترین عوامل عدم استقبال جوانان از ازدواج نبود شغل است . بیایم یرای حل مشکل بیکاری از تجارب بعضی از کشورها استفاده کنیم . مثلا افغانستان . که چون در کشورش به اندازه کافی شغل وجود ندارد . فشار بیکاری را به خارج از افغانستان منتقل کرده است . اجازه مهاجرت به اتباع خویش برای کار در سایر کشورها مانند ایران - امارات - و سوئد و غیره . تازگیها هم صندوق بازنشستگی افغانستان برای دفاع از حقوق اتباع خویش با صندوق بازنشتگی سایر کشورها تفاهم نامه امضا کرده که حق بیمه بازنشستگی را از حقوق انها کسر و به صندوق بازنشستگی افغانستان منتقل نماید . یعنی و بعد از 30 هر موقع اتباع اش به افغانستان بازگردند از حقوق بازنشستگی بهرمند شوند . سوال اینجاست که چرا وزارت کار علاقه ای به این روش ندارد؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
"اجازه مهاجرت به اتباع برای کار در سایر کشورها"
این دیگه چی بود؟! شوخی بود؟! لازم نیست ایران اجازه مهاجرت به "سایر کشورها" رو بده. این "سایر کشورها" هستن که باید به ایرانیها اجازه بدن که برن واسه مهاجرت و کار. اون هم شهروندان یک کشور جهان سومی و عقب افتاده که دغدغه اصلی مسوولینش کل کل با کل دنیاست! معلومه که به این راحتیها راهمون نمیدن تو کشورشون
لنگ ازدواج رو ول کنید ما ازدواج نمیخوایم من 27 سالمه کار ندارم هر جا هم میرم نیست اقا نیست کارگری هم الان بخوای بکنی باید دم مهندس ساختمان رو ببینی ما از خیر مدرک دانشگاهی که گرفیم گذشتیم ولی بازم کار نیست.
اقا زن میخوام چیکار الان بنده یک سرپناه که خانه پدری هست دارم یه اب باریکی حقوق پدر هست میاد میره زنده ایم 4 روز دیگه خدایی نکرده زبانم لال یه اتفاقی بیفته چی؟؟؟ کارتون خوابی کنم دزدی کنم ؟؟؟؟ بازم میگم من قید ازدواج رو زدم کلا شرایط ازدواج رو هم داشته باشم همچین حماقتی نمیکنم به خدا گناهه که یه بچه رو به این دنیا بیاری و نتوانی خواسته هاش رو براورده کنی از گناه کبیره هم بد تره.
سوال فوق العاده كليشه اي وبارها از رسانه هاي مختلف نظر شنجي شده مضاف بر اينكه نمك باشه روي زخم مردم درمانگر نيست لطفا مردم را آزار ندهيد
به نظر من حضور اجتماعی زنان اصلی ترین دلیل است، البته دلیل ها بسیار هستند اما چون شما گفتید اصلی ترین دلیل، بنده این را گفتم، در موردش در زیر توضیح می دهم.
اولا که همین معضل سن ازدواج و بالارفتن آن و طلاق ها پدیده ای نو در کشور ما است نه در جهان، سال ها پیش کشورهای توسعه یافته این پدیده کهنه را به چشم دیدند و برای آن راه چاره یافتند و امروز با آن هنوز دست و پنجه نرم می کنند. در مملکت آن ها، وقتی ازدواج سخت شد قوانین به گونه ای تغییر کرد تا زن یک آلت شود و مردها به راحتی لذت رانی کنند و بنیان خانواده رو به زوال رفت و این همان چیزی بود که فمنیست برایش سال ها تلاش کرده بود اما غربی ها تا حدودی مقابلش ایستادند و به نفع جوامعشان تضعیفش کردند،
امروز در غرب، رفاه اقتصادی است و جوانانش عمدتا راحت از پس مخارج ازدواج بر می آیند اما چرا این همه سن ازدواج بالا است و طلاق ها زیاد؟ در آن جا حتی دولت هزینه های فرزندان را تامین می کند و آینده شغلی مخاطره آمیز ندارند و برای زندگی مرفه نیازی به سال ها درس خواندن و دکتر شدن و در سن بالا ازدواج کردن نیست.
در همین ایران هم ببینید، عمدتا کسانی که در رفاه هستند و سن بالا دارند ازدواج نمی کنند پس دلیل اصلی اقتصادی نیست، اما فرهنگ مشکل است؟
در فرهنگ ایرانی زن باید خیلی زود ازدواج کند، اسلام هم همین را می گوید پس چرا اتفاق نمی افتد؟ ریشه در تغییرات پدید آمده در جامعه است.
اسلام دین اخلاق است و بر اهمیت خانواده تاکید بسیاری داشته و بنیان جوامع سالم را بر اساس خانواده چیده و قوانین و دستورات را مطابق آن تنظیم کرده است، اما جامعه امروز ما بر خلاف ادعا تا چه حد مطابق شرع اسلام اداره می شود؟
رک بگویم اسلام قطعا با حضور زن در دانشگاه مختلط و محیط کار مختلط مخالف است، امروز جوان پسر بعد از سه سال فرسایشی در سربازی به دنبال کار می رود اما در یک کشور با محدودیت جنسی رقیبش را عروسی خوشکل با انواع آرایش ها می بیند که تازه از دانشگاه آمده و چون مسولیت زندگی با وی نیست حق الزحمه کمی هم می خواهد و این یعنی حذف پسر و شکستی سخت که او را راهی خیابان هایی می کند که همان دختر با اندک حقوقش و انواع عمل های جراحی به دنبال پسرهاست، پسر قصه ما خیلی راحت دوست پیدا می کند و ارضا می شود و جنس زن را بهتر می شناسد و در سنین بالا به ازدواج به این سادگی ها تن نمی دهد
شاید روزی که اسلام با حضور زن در جوامع مخالف بود سطحی نگرها که هنوز هم هستند می گفتند: زن چه فرقی می کند با مرد، البته که فرقی نمی کند البته... اما اسلام دین دنیا نیست برای آخرت برنامه دارد و در تفکر آخرت خانواده مهم است و در تفکر دنیایی لذت رانی مهم است نه خانواده، فشار حکومتی و محدودیت، مردهای لذت ران را به سمت خانواده می برد که نتیجه آن در دراز مدت طلاق عاطفی است چراکه زن امروز دیگر معنای فاطمه زهرا را به این سادگی ها نمی فهمد و نیازی به مرد ندارد و استقلالش را جایی می یابد که قبل از طلاق عاطفی خودش درخواست آن می دهد و حتی بدتر از آن دوست ندارد به ازدواج تن دهد، یافتن دختر خوب یعنی کسی که مناسب و عرضه دار ازدواج باشد در این جامعه کم شده و این یعنی به مرور زمان متعاقبا باید پسرهای خوب و با عرضه هم کم شوند
اگر مملکت اسلامی و سن کم ازدواج می خواهیم باید جلوی حضور اجتماعی زن را بگیریم و محدود کنیم در غیر این صورت مسئله ازدواج حل نخواهد شد و آخر کار ما نیز مثل جوامع امروز غربی است.
والسلام
مهمترین عامل مجرد ماندن شامل موارد1 بیکاری 2 ترویج بیرویه مدرک گرایی توسط دانشگاههای بی کیفیت3 نداشتن مسکن 4 بالارفتن توقعات زندگی5 توقعات بالای دختر خانم ها6 در آخر مگر نمی شود با یک عقد ساده مزدوج شد مگر ازدواج بدون تالار ماشین آنچنانی مدرک دانشگاهی بالا وهزار ادا اطوار من دراوردی برگزار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
جمشيد جان ميشه به شرطي كه دنبال دختر پولدار و خوشگل نري و سطح توقعت رو پايين بياري
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
توقع بالا ی پسرا: دختر زیبا خوشتیپ بالاترین مدرک دانشگاهی بهترین شغل پدر پولدار حرف گوش کن بساز بدون اجازه اقاشون اب نخوره به اقاشون حق بده بره زن صیغه کنه با دوست دخترای متعدد سابق اقا مشکل نداشته باشه خودشم حتما افتاب مهتاب ندیده باشه
مشخصات اقا پسر: کارمند شرکت خصوصی با حداقل حقوق ملک استیجاری 30 متری شغل پدر کارگر بازنشسته سابقه دوستی با انواع اقسام دخترها زورگو و مغرور
بعد از خواستگاری که جواب نه میشنون میان میگن چقدر این دخترا پرتوقع شدن
مهترین مشکلات کشور ایران:
1- اجماع نخبگان روی مسئله توسعه نداریم 2- ساختار حکومتی متمرکز داریم 3- در بین اکثریت طبقه حاکم اراده تغییر نداریم. حالا هی بریم دنبال پیدا کردن دلایل مشکلاتی که خودشون معلول اینهان مثل بحران اقتصادی، اشتغال، ازدواج و .... !
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بلاخره یک نفر حرف منطقی زد و نه حرف های کلیشه ای عوامی
بیکاری . گرانی مسکن خرید رهن اجاره . گرانی وسایل اولیه ازدواج . ووجود فساد در جامعه وتامین جنسی جوانان از راههای خلاف وبسیار آسان
ببینید تو این مملکت اگر درس بخونی بی پول میشی حداقل تا زمانی که سربازی بری بعدش مشغول به کار شی. اگرم درس درست حسابی نخونی بهت میگن بی سواد. در هر دو صورت مشکل بوجود میاد. من درس خوندم یه کار نیمه وقتیم انجام دادم که خرج خودم فقط در میاد بلکه کمتر. الان فوق لیسانسم سربازی نرفتم کار مشخص و دایم که بشه روش حساب کرد ندارم برا ازدواج. ازدواج بر قشر متوسط نیست تو این شرایط ، در چنین شرایطی بین اطرافیانی که من دارم کسانی که پدر پولداری دارن که میتونن کاری دست و پا کنن برا بچه هاشون خونه ای جور کنن ازدواج میکنن و دنیا به کامشون هست. یکی مثل من تو سن ۲۶ سالگی باید تازه برم سربازی برم و بیام ۲۹ سال بدون کار !‌


حالا خودت حساب کن.
مشکلات اقتصادی وبه طبع ان بالا رفتن سن ازدواج وشروع روابط دوستی و نتیجه دلزدگی از ازدواج.
یک کلام : فقر و بی پولی !
مطمئنا مسایل اقتصادی دلیل اول این امر میباشد.
خود بنده جز قربانیان امر میباشم
متاسفانه شرایط جامعه به سمتی پیش رفته که با حقوق اینجانب در صورت ازدواج در مسائل اولیه زندگی مانند خوراک و پوشاک نیز با مشکل مواجه خواهم شد.
لازم به ذکر است بنده مدرک کارشناسی ارشد دارم
من ازدواج کردم مثلا با یه دختر اهل دین و ایمان
اینقدر داره اذیتم میکنه توی مراسم که دلم میخواد ول کنم برم و هیچوقت زن نگیرم
دخترا پرتوقع شدن
مذهبیا که از همه بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
بفرمایید این هم مثلا مذهبی
بقیه را خدا به خیر کند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
شاهد از غیب رسید
خدایا توبه
ترس از طلاق
وقتی از ه 4.5 ازداوج یکی به طلاق ختم میشه اونم تو یکی دو سال اول ازدواج ؛ واقعا مردم می ترسن که ازدواج کنند؛ شاید اگه یه مقداری از ازدواج های موفق در شرایط های مختلف تو سایت می زاشتین مردم هم یه کم امیدوار می شدند به ازدواج
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
آی گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
لابد نیست که بزارن
بحران اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، امیدی به بهبودی هم نیست.
کار ........کار ..........کار..........شما کار بدین ببینید کی ازدواج نمیکنه،به جای یه بار دوبار ازدواج میکنیم ...نسل سوخته دهه شصتهمه تحصیلات بالا هنوز کار ندارن،دارن با ذلت زندگی میکنن ....کی دیگه به ازدواج فکر میکنه...
مشخص است مهم ترین دلیل چیست. نبود کار و در پی آن درآمد اقتصادی و توان مالی برای پسران. در واقع علت اصلی بیکاری پسران جوان تحصیلکرده است.
با سلام
آنکه باد می کارد
طوفان درو خواهد کرد
عدم امنیت شغلی و درآمد کم
سلام به همگی بخصوص جوونای عزیز
اصل مشکل فرهنگیه ، تا ببینی طرف دیدگاهش نسبت به ازدواج چیه؟
یه نونخور اضافه کردن
بیمه کردن ایمان
تمایلات جنسی
و...
والدین میتونن فرض کنن مثلا به جای 2 بچه خدا بهشون 3 بچه داده
جوونا میتونن بدور از رسومات دست و پاگیر یه زوج یا زوجه خوب و قانع بگیرن و زندگی رو شروع کنن
در کل علیرغم اعتقاد به وجود مشکلات و موانع بر سر راه ازدواج ولی علت اصلی رو نبود فرهنگ درست میدونم
خواهشا مشارکت کنین یه نتیجه گیری درست بکنیم
نداشتن حقوق های نجومی، بودن مهریه های نجومی، نداشتن کلبه ای درویشی و بودن دولتمردان دلسوز
دلیل اصلی توقع بالا دخترها این تضاد طبقاتی شدیدیه که توی کشوره
دخترها بنده خدا هم حق دارن وقتی میبینن شوهر دوستشون فلان قدر پول داره و فلان جا خونه داره و ... اونها هم توقع داشته باشن
از طرفی پسرها هم به خاطر این اختلاف طبقاتی دو دسته میشن
یا کلا بیخیال میشن میگن ولش کن ما نمیتونیم به فلان جا برسیم
یا هم اینکه به هر دری میزنن تا بتونن به جایی برسن
دیگه وقت ازدواج نمیمونه واسشون
دلایل متعددی وجود دارد! یه سری اقتصاد و یه سری اخلاقیات را مهم ترین میدادند؛ اینها مهم نیست، مهم این است که کلا توقعات از همسر و عروس و داماد تغییر کرده و این تغییر توقعات روی همه چیز سایه انداخته؛ بخاطر این الکی به بیراهه میریم و دلایل را جای دیگه دنبال میکنیم...
سوال من این است، در گذشته، با توجه به حد و سطح اقتصاد، مگر مشکلات معیشتی نبوده؟ پس چرا تو دهه شصت و چهل که اوضاع اقتصادی فاجعه بوده، با اتاق زندگی شونو شروع میکردن؟
توقعات عوض شده؛ الان بطور جدی عموما پسر باید هم کار هم تحصیلات و هم خانه ای حداقلی رهنی یا اجاره ای و ماشین داشته باشد...
خب معلومه تو این شرایط اقتصادی داشتن اینها سخت و دشواره، پس مشکل اصلی اقتصاد نیست، مشکل اون توقعی ست که همچین چیزی را مطالبه میکند.
ضمنا، بی مسئولیتی و راحت طلبی جوانان هم مزید بر علت این مسئله است.
ما چون همیشه عادت کرده ایم مقصر را همه بدانیم جز خودمان، همش میگیم اقتصاد و سربازی و... (نمیخوام بگم اینا بی تاثیر نیست، دقت شود،) ینی دلایل عدم ازدواج همش به دیگرانی چون جامعه و دولت ختم میشه نه مشکلات رویکردی و اندیشه ای خودمان!
والا این مملکت همش تو مشکلات اقتصادی بوده، نمیدونم پس این همه جوان و بچه از کجا آمدن؟
اول و اول و مهم -- بیکاری --
بعد حقوق های کم + عدم ثبات شغل + تورم + مسکن
عقل سلیم ؛تجربه دیگران ؛مهندسی معکوس از حرافی مسئولان
1-مسائل اقتصادی
2- عدم اطمینان طرفین به هم بیشتر به دخترا با توجه به شرایط جامعه ، مهریه های سنگین ، طلاق و ......
من تا وقتی 24-25 سالم بود، دوست داشتم ازدواج کنم و خواستگار هم کم و بیش بود که البته هر کدومشون یه ماجرا داشتن. از رفتن و زندگی کردن در یک شهرستان کوچک و دورافتاده گرفته تا خارج شدن از کشور و یا حتی موردی که شغل آقا بگونه ای بود که حداقل 10 ماه از سال روی عرشه کشتی بود و دور از زندگی. جواب همشون منفی بود چون شرایط زندگی و کاری من بگونه ای نبود که باهاشون همراه بشم و از طرفی برای مورد آخر هم من دنبال یه اسم تو شناسنامه نبودم که بعد از ازدواج، چند ماه یه بار ببینمش! اینکه میخواستم همسرم کنارم باشه مسلما توقع بیجایی نبود.
بعد از 25 سالگی در حالی که تحصیلاتم بالاتر رفت، به حق و حقوق خودم بیشتر آگاه شدم و فهمیدم که ازدواج کردن یه ریسک بزرگ برای خانم هست. یه خانم با ازدواج کردن، حقوق اجتماعی خودش رو دودستی تقدیم همسرش میکنه که این حقوق اجتماعی شامل حق کار، حق تحصیل، حق حضانت، حق طلاق، و حق خروج از کشور هست. شاید خیلی هاتون بگید که حق کار و تحصیل رو که همون اول همه آقایون به خانمها میدن. حرفتون درسته، اما اگر این آقا بعد از ازدواج از این موضوع پشیمون شد، چی؟ در این وضعیت قانون از خانم حمایت میکنه، اما بداخلاقی مرد تو خونه رو دیگه قانون در نظر نمیگیره. تو این وضعیت یا خانم باید با بدخلقی و کژرفتاری های همسرش کنار بیاد یا بشینه تو خونه و تا آخر عمر حسرت بکشه و البته منتظر باشه که همسرش قول های دیگرش رو هم زیرپا بزاره یا اینکه طلاق بگیره که تمام این اتفاقات برای خانم تلخ و دردناک هست. (این اتفاق برای بستگان نزدیک من افتاده است)
در مورد حقوق دیگر هم که خودتون بهتر میدونید که مطرح کردن شون موقع عقد چه وضعیتی راه میندازه و دختر به سرکشی متهم میشه.
خلاصه خواستم این رو بگم که الان که سنم بالاتر رفته، میبینم که ازدواج نکردن و آزاد بودن بهتر از ازدواج کردن هست. یا حداقل ازدواج به سبک غربی رو به ازدواج به سبک اسلامی ترجیح میدم. برای اینکه در ازدواج به سبک غربی، زن و مرد با هم برابر هستند و حق و حقوق هیچکدوم نادیده گرفته نمیشه. مسلما این حرف من به معنی نفی اسلام نیست، به این معنی است که ازدواج اسلامی ما واقعا اسلامی نیست. اگر اسلام حقوق گفته شده در بالا رو از زن میگیره و به مرد میده، در عوض به زن بعنوان یک خدمتکار خونه نگاه نمیکنه و زن میتونه از همسرش درخواست خدمتکار کنه. اگر یه زمانی تک تک قوانین اسلام در ازدواج رعایت بشه، من ازدواج به سبک اسلامی رو قبول دارم!

(تابناک خواهشا چاپ کن، ببین چقدر تایپ کردم! خخخخخخ)
پول
بیکاری ، بی پولی ، چشم و هم چشی و سنت های دست و پا گیر و مسخره ، در یک کلام ، ازدواج غیرآسان
اوضاع کار و کاسبی که خرابه...
بعدشم توقعات بالاس...
................
پس عده قلیلی تن به ازدواج میدن
ازدواج کنن هر شب غرغر بشنون 24 ساعت هم کار کنن...
مسکن و هزینه آن مشکل اصلی است
پدر من فوت کرده و ارثی ندارم و پارتی هم ندارم کمک خرج مادر و خواهرم نیز هستم. مدرک فوق لیسانس دارم ده ساله درس میخونم و کار میکنم و الان حقوقم دو میلیون تومانه که البته معلوم نیست فردا بیکار بشم یا این شرکت خصوصی مثل بقیه تعطیل بشه و روز از نو ... با پانزده میلیون پس انداز لطفا بهم بگید چطور در شهر تهران خانه اجاره کنم؟؟؟ (هزینه عروسی هم اصن میگیم مجانیه!!!)
ازدواج مال بچه پولدارها و رانت خوارانه که البته اونا هم با خانه های مجردی و خودروهای فوق لوکس تفریح می کنند و زیر بار ازدواج نمی روند
به نظر من زنا .ماهواره.فضایای مجازی همش مانع است سر ازدواج
سربازی
من چون داشتم درس میخوندم و به خاطر اینکه تا سربازی نرم کارم نیست مجبور شدم زن نگیرم تا درسم تموم بشه بعد برم سربازی بعد کار و بعدم ازدواج
البته مشکلات اقتصادی هم هست که شاید با یک وام و قرض درست بشه ولی اینکه باید بری سربازی یک مشکلی هست که درست بشو نیست
شعور پایین اکثر مردان ایرانی
مشکل، تربیت ناصحیح پدر و مادرهاست. و گر نه قبلاً هم مشکلات بوده است با این تفاوت که جوانان و خانواده هایشان صبورتر و قانع تر بودند.
به نظرم اگه رسول ا... هم این اوضاع را می دیدند سفارش به ازدواج نمیکردند و به تعقل سفارش میکردند
وقتی قیمتها هر روز بالا میره مخصوصا اب برق گاز . نان گوشت قرمز . مرغ. کرایه خانه کرایه ماشین هزینه بیمارستانی دکتر دارو .. از روزی که دولت یاردهم امده همه این اقلام گران شده و به گفته خودشان هر سال 10 و 20 درصد هم بالا خواهد رفت بعد خودت را جای یک جوان بگدار ان وقت چی؟ کجای دنیا هر سال تورم را 10 درصد بالا می برند ایا اروپا و امریکا اینطوری است ایا هر سال در امریکا و اروپا و همین ترکیه و دبی هر سال 10 درصد دولت هایشان اعلام می کنند خدمات و ارزاق با لا خواهد رفت؟ دشمن اینطوری نقشه را می کشه و تحویل اقتصاددان های ما می دهد و می گویند اینطوری کشور شما پیشرفت خواهد کرد. ایا می دانید دشمن روی نسل بعدی حساب باز کرده چون این نسل بالاخره هم قبل و هم این دوره زندگی کرده و بالاخره کمی فوت و فن زندگی کردن را بلد است . ایا نسل بعد هم اینطور خواهد بود . از نسل بعد اصول دین را بپرسی اگه جواب داد باید یک سکه طلا جایره داشته باشه . حالا بروید هز زوز گرانی را توسعه بدهید و افتخار کنید که ما می توانیم . بله ما می توانیم همه چیر زا گران کنیم . ایا خدمتی هم بلدیم بکنیم .






د رفته شما خودتان قضاوت کنید چه چیزی بالا نرفته. نه اینکه طرفدار
مشکل اصلی سربازی و کار هست
اما نه به صورت دو موضوع جداگانه، اینها به هم وابستگی دارند
کسانی که در حال تحصیل هستند به خاط مشکل سربازی نمیتونند کار پیدا کنند، بعد از پایان تحصیل هم که اون موقعیت از دست رفته، به امید موقعیت بهتر تحصیلات رو ادامه میدهند، و باز هم مشکل سربازی
این سربازی رو اگه بردارند، خیلی از مشکلات برداشته میشه
شبکه های اجتماعی و تلگرام
1- عدم مسئولیت پذیری جوانان
2- بالا رفتن توقعات طرفین از زندگی
3- روسومات دست و پا گیر
4- تغییرات فرهنگی در نسل جدید
5- بیکاری
6- مشکلات مالی
7- نیاز به بازنگری در روش تربیت نسل جدید
8- تضعیف اعتقادات نسل جدید
9- نبود آینده روشن برای شروع زندگی
10- ساختار دست و پا گیر دولتی کند و غیر چابک
11- عدم اعتماد به جوانان
12- عدم انگیزه
پیشنهاد می شود ابتدا شاخص هایی همانند شاخص های فوق را تهیه و با نظر سنجی با اهمیت ترین ها مشخص شود تا امکان تحلیل هم وجود داشته باشد.
بيكارى
بنظر من مشکل ازدواج جوانان، فقدان یه شغل مناسب و قابل اتکاء است. وقتی جوان شغل ندارد، چرا باید مسئولیت یکی دیگر را بعده بگیرد.
نبود کار با درآمد مکفی
نبود امنیت شغلی
گرانی مسکن و بالا بودن هزینه های زندگی
آزادی های زندگی مجردی
سربازی
آشنا شدن دختران با حقوق خود
ترویج روابط آزاد خارج از ازدواج
رواج عقلانیت
فردگرایی
بی پولی
یه بنده خدایی رو می شناسم دختری رو عقد کرده ولی پول نداره براش خونه بگیره الان دو اتفاق بدتر براش افتاده یکی جنگ اعصاب با پدر و مادر دوم روی آوردن به سیگار و مواد مخدر.
سرانجام زندگی این جوان که فقط می خواهد زندگی کند چه می شود...اینها در جامعه بسیارند
کلی علت میشه برشمرد اما توی یک کلمه "پول".
وقتی در دانشگاه ها رو باز کردن و فله ای دانشجو قبول کردن تا مثلا آمار بیکاری رو بیارن پایین و الان اون جوون ها با مدرک و بدون کار اومدن و توی نون شب خودشون موندن دیگه زن گرفتن یه رویا شده واسه شون.
همه اینا رو خلاصه میشه کرد توی همون کاغذ پاره ها :)
تابناک اگه مردی انتشار بوه!

دوستان و مخصوصا جوونا، شما چقد ساده هستین که اومدین اینجا نظر میدین
این نظر خواهی تابناک فقط واسه اینه که امار سایتش بره بالا و هیچ ارزش دیگری ندارد! الکی خودتونو خسته نکنید. این نظرات نه خونده میشه نه نتیجه اون به جایی فرستاده میشه، فقط فقط بالا بردن امار و بازدید سایت
پاسخ همه موارد می باشد!
بیکاری ناشی از پارتی بازی و فساد شدید اداری در همه ارگان ها، گرانی، مسکن و ...
آینده کاملا مبهم ملت و دولت
اگر زن بگیریم دیگه نمیتونیم مشت محکم بر دهان استکبار جهانی بزنیم
1-بیکاری ودرآمد خیلی کم در مقایسه با کاری که در کشورهای دیگر و همسایه انجام میگیرد
2- به بیگاری کشیده شدن کارگران و نیروی کار توسط کارفرمایان که قانون هم حمایتشان میکند شما حساب کنید با 12 ساعت در روز حداکثر حقوق یک ونیم میلیون گیرت میاد که اگه نخوای بخوریش و همه را پس انداز کنی بعد بیست سال تازه میتونی یک خونه نقلی بگیری این یعنی 45 سالت شده
3-خط فقر یعنی درآمد زیر سه میلیون آنهم به گفته مسئولین پس قریب به نود درصد جامعه ایران در فقر به سر میبرن شما چطور انتظار دارین با درآمد زیر فقر یک جوان تن به ازدواج دهد
4-بالا رفتن توقعات و چشم و هم چشمی مثلا یک جوان باید صد سال تمام کار کند تا مهریه دختری را بتواند بدهد که اگه ندهد فردای روز عقد به زندان خواهد افتاد و قانون هم کاملا طرف زن را خواهد گرفت و قاضی به مرد خواهد گفت آقا وقتی توان پرداخت مهریه رو نداشتی چرا ازدواج کردین؟
5-در این کشور دیگر نیازی به جنگ نیست تا جمعیت آنرا از بین ببرن کانون خانواده کاملا مزمحل شده است و دیگر کسی به فکر ازدواج نیست و کسانی هم که ازدواج کردن پشیمانند
6-وقتی حقوقها و دست مزدها به اندازه یک دهم واقعی هم نیست انتظار بهبودی نداشته باشین چاره کار واقعی کردن حقوق و دست مزد هاست باید در این مورد کار عاجل صورت گیرد
7- مبارزه با فساد اداری و مالی در کشور که 90 درصد ثروت جامعه تنها در دست یک درصد جامعه هست وآنها این ثروت باد آورده را به دیگر کشوره برده و روز به روز مردم ایران فقیر تر میشوند
به نظرم بزرگ ترين دليل عدم ازدواج جوانها نا اميدي و مبهم بودن اينده براي اونهاست و نداشتن انگيزه
حاصل يك ازدواج فرزندان آن خانواده ميباشند كه به نظر مسئولين هم كنون چه اينده اي ميتوان براي نسل اينده خود متصور بود!!!!!!!!!!!!!!
بعید می دانم شما با زدن این تیتر دنبال علت باشید.اگر غیر این است اصلا در ایران زندگی نمی کنید. چندین سال است مسئولین فقط حرف تحویل می دهند آخر مگر می شود با بیکاری وبی پولی ازدواج هم کرد.برای آدم بیکار یا با درآمد هفتصد هزار تومانی وام هشتاد میلیونی مسکن را مصوب می کنند .اگر بگوییم مسئولین جدول ضرب هم بلد نیستند شاید خدای نا کرده دال بر توهین تلقی گردد.با کدام درآمد اقساط آن را بپردازند.با کدام درآمد جهیزیه تهیه گردد.با چه پولی اجاره ماهیانه سرسام آور پرداخت شود.با کدام درآمد بعدا شش میلیون تومان شهریه فرزند را به دبستان پرداخت کند .با کدام شغل ودرآمد با حداقل امکانات طبق فرهنگ ایرانی از دو نفر میهمان پذیرائی کند.آقایان کمی تفکر لطفا
->شماره ۱: بازم يه موضوع تكراری و صدتا یه غاز. با هزار بار مطرح کردن یه مشکل و سوال راه حل پیدا | نمی شود.
| هیچ مدیریت و تفکری برای حل این سوال نیست. فقط هر چند وقت یک بار این سوال مطرح میشه و آه و |ناله یک عده بالا میره. باز گشت به شماره یک ->
|___________________________|
بیکاری و مسکن
مسکن .با توجه به سیاست های بانکی دولت اجاره مسکن هم دیگر غیرممکن است
مهم نبودن زندگی جوانان برای برنامه ریزان جامعه
بیکاری بی پولی توقع بالای زوجین و با پیدایش شبکه های اجتماعی بی اعتمادی جوانان به همدیگه
بی پولی و بیکاری
32 سالمه. با فوق لیسانس ماهی یه تومن از پس مخارج خودم هم بر نمیام. ضمن اینکه اگه ازدواج کنم فردا یه بچه بیارم با آینده مبهم و تاریک این مملکت بدبخت بشه، بیکار بمونه، نتونم جوابگوی نیازهاش باشم شرمنده بشم. پس بذارید بدبختی رو فقط خودمون یدک بکشیم و به نسلی دیگه منتقلش نکنیم. جوابش هم مسببین این مسائل که مسئولین مملکت هستند بدن.
اول مشکلات فرهنگی که با مسایل دست و پا گیر باعث سخت شدن ازدواج شده
دوم مسایل مالی و بالارفتن توقعات مالی
با سلام پاسخ نسبی است در حال حاضر تغییر سبک زندگی و وضعیت اقتصادی با همدیگر باعث بوجود آمدن این وضعیت بشمار میروند قبلا توکل بر خدا زمینه اصلی بود و امید به آینده ولیکن در حال حاضر استناد به صرفا وضعیت موجود است و هیچگونه امیدواری به آینده وجود ندارد
من که به شخصه اصلی ترین دغدغه ام برای ازدواج مساله مالی و بیکاریه.
پییییییییییییییییییییییییییییییییییییییل
بیکاری و مشکلات اقتصادی
تا نخوان مشکلات اقتصادی جامعه رو حل کنن دیگه نمیدونم ازدواج آسان این بیاد بخواد جمعیت کشورو ببره بالا اون بیاد کلیات حفاطت از خانواده بدن ساده لوحیه تمامه
بیکاری . نداشتن شغل . نداشتن مسکن گرانی اجاره خانه و.....
نداشتن شغل . گرانی خونه ... مسئولین بی کفایت
فقط بلدید به عده ای واه میلیاردی بدون سود بدید
خیانت مردان.دخالت خانواده پسر...انتظار جهیزیه زیاد.
سلام مشکلات مالی و اقتصادی خیلی مهم شکی نیست ولی بعد از این مرحله میرسی به انتخاب که از همه چی سخت تر
من الان 36 سالمه فوق لیسانس دارم شغل خوب دارم ماهی 5-6 تومن درآمد دارم خونه پس انداز دارم ولی واقعا تو انتخاب مشکل دارم مشکل پسند نیستم و لی با این چیزهای عجیب غریب که آدم می شنوه ترس از ازدواج ادم زیاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خوشا بر حالت رضا
ماهی 6 میلیون استاد می کنی. خون و پس انداز و شغل و ماشین. فقط مشکلت انتخابه؟
برو شاکر باش پسرم
سجده کن به درگاه احدیت
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
شاکرم ولی تمام جوانیم پای کار کردن و هزار تومن هزار تومن رو هم گذاشتن رفته حالا حساب کن پس فردا مهرهم بذار اجرا هم زندگیم رفته هم مالم هم عمرم
کسی هم نداریم به ما 4 نفر و معرفی کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چه حالی می کنی آق رضا
رشته ات چیه؟
موفق باشی حاجی
برای ما هم دعایی بکن
sara
| New Zealand |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
یک نمونه از توقع پایین پسرها!! ببخشید اشتباه کردم ایشون مشکل پسندن نه پر توقع!!
28 سالم هست
مجرد
پول پول پول پول
فکر نکنم حالا حالا هم ازدواج کنم
شغل هم حسابدار
جوانهای مجرد گول این تبلیغات رونخورین بااین اوضاع اقتصادی اصلا به ازدواج فکرنکنید من خودم متاهلم بیکارم شرمنده اهل خونه هستم ترا به قران اگه درامد وپس انداز و.... ندارین خودتون رو بدبخت وگرفتار نکنید
با این حقو ق های نجومی که اینا می گیرند می شود هزاران جوان بیکار را استخدام کرد و کم کم مسئله ازدواج نیز حل خواهد شد
بی ثباتی، بی کاری، فساد و غرب زدگی
ميل به عدم پاسخگويي
ميل به عدم قبول مسووليت
ميل به داشتن شركاء متعدد جنسي ( چه خوشتان بيايد چه نيايد!)
ميل به نگه داشتن پول براي خود
ميل به تنها زيستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
متاسفانه باید گفت این امیال تا حد زیادی درست است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چه امیال خوبی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
درسته ولی برای یه درصد کمی از جامعه..
مشکل انتخاب و نداشتن گزینه مناسب هم یکی از معضلات بزرگ ازدواج هست
وقتی کسی را نمی شناسی و اعتماد کردن هم سخت است ازدواج مشکل تر خواهد شد
اکثر جواب ها در مورد مشکلات اقتصادی هست
درصورتیکه من اصلا مشکل اقتصادی ندارم وضع مالی ام خوبه
37 سال سن دارم
ولی ازدواج نمی کنم
دلیلش هم کاملا خصوصیه چون حریم خصوصی ام است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
این هم جواب کسانی که می گویند همه مشکلات ازدواج اقتصادی است
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
حرف دلمو زدی دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
نکنه خاجه ای...
بزرگترین معضل وچالش جمهوری اسلامی ایران در امر ازدواج قطع به یقین 1. بیکاری .2 نبود امنیت شغلی 3. نداشتن درآمد مکفی حتی برای تشکیل یک زندگی ساده اینها حداقل خواسته های خانواده های ایرانیست
از بالا اومدم پایین و کلا به همه یکی یه مثبت دادم چون میدونم در این مقوله در پری دارن و هر چی میگن راسته
شعار گرا بودن. و عدم تخصص در شغل مربوطه مسئولین در تمام ارکان نظام منجر به بروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی شدید در کشور شده است
من 32 ساله هستم. 3 سال هست استاد دانشگاه دولتی شدم. باور کنید 28 جا رفتم بهم جواب رد دادند. ناامید شدم و میخام مجرد بمونم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
احتمالاً مشکل از جای دیگه هست که دخترا نمی پسندت.
دمت گرم حرف حق زدی خدا پشت و پناهت باشه
اعتماد بنفس جوانها که با پول بالا و پایین میشه ، در دسترس بودن فساد های جنسی یا اخلاقی
به نظرم جوان ها با این شرایط کاری کشور باید خودشان دنبال حرفه و فنی باشند که بتواند در آن مهارت پیدا کنند و کسب و کاری ایجاد کنن ، دوما برای ازدواج اگر خانواده ها و زوجین سخت گیری نکنند و با هزینه پایین راضی به ازدواج باشند جواننان بیشتر تمایل به ازدواج پیدا می کنند
علت دیگری که به نظرم باعت کاهش ازدواج شده است ارتباط بی حدی و تفریحات شبکه های اجتماعی هست که جوانان رو به خود مشغول کرده و از یادگیری حرفه و فن و حرفه ای شدن جوانان جلوگیری کرده است
وقتی با سی سال سن و فوق لیسانس هنوز نمیتونم هزینه یه زندگی مستقل رو تهیه کنم و تو پنج سال گذشته چهار بار مجبور به تغییر شغل شدم و هنوز سربار پدرم هستم
مرد و مردونه خودت بگو منطقت چی حکم میکنه؟که برم زن بگیرم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
آره برو بگیر خیلی زوج های تحصیل کرده هستن که شبا از دل درد ناشی از فقر به خودشون می پیچن جدی میگم
تامشکل کار جوانان حل نشودحرف فرهنگی ونصیحت ازدواج نمی شود گلوتان را پاره کنید فایده ندارد سه فرزند آماده ازدواج دارم درس خوانده اند باسیصد ملیون وام اگربدهند هم برای شان کاردرست می کنم هم ازدواج می کنند این گوی این هم میدان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
چیز دیگه ای نمیخوای نه من ازدواج بکن هستم نه دولت از این پولا میده
برای پسرها بیکاری و حتی اگر شاغل باشن بیشتر بودن کرایه خانه از حقوق گارگری باعث مجرد بودنه ولی مجرد بودن دخترها برعکسه چون اغلب دخترها شاغل و تحصیل کرده شدن و یک شوهر مناسب که شغل و تحصیلاتش در حد اونها باشه کم هست
بی اعتمادی به آقایان و قوانین ضد زن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
یک بار عقد نامه رو بخون بعد بگو قوانین ضد زن
شرایط اقتصادی و مادی بر نگرش جوانان تاثیر میگذارد و این از عوامل مهم دیر ازدواج کردن یا ازدواج نکردن است
علاوه بر دلایل ذکر شده، یکی از دلایل اصلی عدم ازدواج حداقل در میان کسانی که شرایطش را دارند رواج روابط باز و بی بندو باری در میان دختران و پسران و به تبع آن گسترش بی اعتمادی است.. متاسفانه قبح خیلی از مسایل اخلاقی، عفت، حیا و ... در جامعه ما ریخته شده
بی پولی و بیکاری
وضعیت شغلی و اقتصادی نابسامان
سربازی اولین مشکلمه بعدشم که کار نیست ، کار باشه پولش خوب نیست ، پولش رو هم جمع کنم و وضعم خوب شد میشه بگید دختر از کجا پیدا کنم ؟؟ اون موقع سی سالم شده الان 23 سالمه +2 سال سربازی + 5 سال کار میشه سی سالم بعدشم اصلا دختر رو پیدا کردم برید اون دفترچه قبل عقد که ازت امضا میگیرن رو ببینین چه فاجعه ایه شبیه قرارداد ترکمانچای میمونه خونه و.... هم که بماند هر جور فکر میکنم انگار دنیا رو یک جور طراحی کردن که ما مجرد بمونیم
اقتصاد خراب و در پی آن بی پولی و بیکاری! دوم رشد بی بندو باری چه در دخترها و چه در پسرها و در پی آن بی اعتمادی به شریک زندگی! سوم، شاغل شدن دختران که به جای اینکه به فکر تشکیل خانواده باشند به خاطر حقوق کافی و تحت تاثیر دو عامل اول تمایلی به ازدواج ندارند و چون در ایران به طور سنتی مردها برای ازدواج پا پیش می گذارند کسی نیست که دیگر برای ازدواج پا پیش بگذارد چون مردهای ما تحت تاثیر دو عامل اول از چرخه ازدواج خارج شده اند...
پول هايي كه خرج سوريه و لبنان ميكنيم خرج بيكاري وازدواج كنيم همه مشكلات حل ميشه
دلیل من بی پولیه
با اینکه کارمند هستم اما با این حقوق های ناچیز نمیشه از پس هزینه های سنگین بر اومد
بی پولی ناشی از بیکاری
بیکاری
بیکاری
بیکاری
یعنی واقعا دوستان عزیز در دولت متوجه نمیشوند که هر فرد باید یگ شغل مناسب داشته باشه؟! چرا باید با مدرک دکتری هم استرس کار داشت؟!!!!!
ضعیف شدن دینداری ...مشکلات اقتصادی اجتماعی و...بهانه می باشد.از دلایل اصلی گم شدن اهداف بزرگ انسانی در اجتماع می باشد.
سربازی,امنیت شغلی,بی پولی
اگه ازدواج کردم و شوهر بزن بود و زورگو کدام قانون حمایتم میکنه؟
زن ها باید فقط تحمل کنن؟
من که نمیخوام ازدواج کنم کع فقط ازدواج کرده باشم، باید زندگی کرد ، دیده شد و وقتی به من ظلم شد قانون حمایت کنه.
الحمداله مشکل مالی ندارم.هرچند امنیت شغلی 100% نیست.
ولی مشکل من مالی نیست. نداشتن امید و شادابی دلیل 33 سال مجردی بنده است.
بسم الله الرحمن الرحیم

پول
فقط بیکاری و اقتتصاد ،پسرها میترسن از خرج مراسم و نیز خرج زندگی مشترک،دخترها هم ک بخاطره جهیزیه،وهرکی غیراز این نظرشه ،یا توجامعه نیست ،یا سنش پایینه که فهم نداره ،چندسال بعد ک باکمبود جوان روبرو شدیم سردم داران نظام میفهمند ک چه اشتباهی کردن و چرا از تجربه روسیه تو این موضوع استفاده نکردن ،و فقط علکی همایش و فتوا دادند
پول $
مسئله عمدتا فرهنگی یا بهتر است بگوییم بی فرهنگی است .
کلیدهای حل مشکل :
1- ازدواج آسان تا جوانان تشویق به ازدواج شوند
2- طلاق آسان تا جوانان از ریسک کردن نترسند
3- مهریه اندک اما نقد تا هم رسم الهی ا جرا شده وهدیه ای برای نوعروسان باشد و هم انگیزه سو استفاده های گوناگون از ابزار مهریه از خانمها گرفته شود و شیادان را به طمع نیندازد در عین حال مردان به خاطر رهایی از مهریه دست به تهمت زنی و آزار و اذیت زنان نکنند تا مهر خود را حلال و جانشان را نجات دهند
4- شانس مجدد ازدواج محترمانه برای زنان مطلقه و بی ارزش نکردن آنان در احکام شرعی ( بنده خود دیدم که آقای قرائتی در یک برنامه آموزش قرآن به مردان مجرد که نمی خواهند زیر بار مسئولیت بروند توصیه می کرد که با زنان بیوه خود را تخلیه نموده و جلوی گناه را بگیرند ! گویی زنان مطلقه و بیوه سطلهای تخلیه کثافت مردان مجرد هستند ) 5- جایگزین کردن نگاه عقلانی بجای نگاه رمانتیک به ازدواج به این معنی که به فرزندانمان بیاموزیم که ازدواج یک همراهی و اشتراک مساعی است و قرار نیست کسی برای کسی بمیرد . به این ترتیب با پایین آوردن توقعات عاطفی فرزندانمان شانس موفقیت در ازدواج را بالا می بریم
اگر دولت متعهد شود که تا زمان پیدا کردن کار مناسب به هر پسر ازدواج کرده منزل مجانی و مبلغ ماهانه مناسبی بصورت موقت بدهد همه پسرها برای ازدواج توی صف می ایستند.
چقدر جالب من تموم خبرهای امروز رو خوندم هیچ کدوم نظر دهنده درمورد خبری نداشت ولی این خبر چقدر نظر دهنده داره....واقعا نشون میده خیلی مهمه
البته مجردها همه سرکارند وگرنه این همه روز ازدواج و غیره سرکاریه....
تابناک ممنون
به نظر من به کسی ربطی نداره که کی ازدواج می کنه یا نمی کنه
سربازی
مهمترین علت مسائل اجتماعی هست مثل رسوم دست و پا گیر و هزینه های بالا مراسم و همچنین بالا رفتن سطح توقعات از طرف مقابل و دلیل دیگر اینکه متاسفانه هر کدام از زوجین نقش اصلی خودشون رو در زندگی مشترک به درستی ایفا نمیکنند و همین باعث درگیری و طلاق میشه. وگرنه در قدیم که همه درآمد نداشتن و همون بیست سالگی ازدواج میکردن و زندگيشون میگذروندن
من شخصا دلیل اینکه ۴ سال ازدواجم عقب افتاد، افکار منسوخ و قدیمی و سنت جاهلی (دختر به نوبت) بود. یک سال بعدشم به خاطر اینکه مادر دختر خانم مرحوم شدند.
خدا بیامرزدش، ولی اگر این سنت جاهلی را دور انداخته بودند، هم عروسی دخترش را می‌دید، هم ۴ سال از جوونی دختر و دامادش را هدر نمی‌داد.
فکر می کنم که سربازی باشه. چون بیکاری هم دلیلش همون سربازی هست.
عقب افتادگی سن بلوغ یکی از دلایل اصلی این موضوع است جوانان خیلی دیر به آن رشد لازم برای ایجاد زندگی مشترک میرسند که سن بلوغ واقعی است. بگذریم که بخشی از جوانان بخاطر بیکاری و ضعف اقتصادی واقعا دچار مشکل هستند ولی در کل مشکل بلوغ فکری وحس مسئولیت علت اصلی میباشد.
به نظر من شرایط جامعه عوض شده است. خواسته و یا نا خواسته به سمت صنعتی شدن پیش می رویم و به نظر من در آینده ای نه چندان دور به شرایطی مانند شرایط کشورهای اروپایی و آمریکایی، هر چند به صورت ناقص، خواهیم رسید.
به نام خدا
البته نبود کار اولین و مهمترین دلیل عدم ازدواج جوانان است. اما مسایل دیگری هم هست که نباید فراموش شود. مگر همه جوانانی که ازدواج نکرده اند بیکارند . این همه که طلاق میگیرند ایا فقط به دلیل شرایط مالی است؟ نه, جامعه ما در دام بدعتهایی افتاده است که در حال بلعیدن ان است.
وقتی میروی خواستگاری برایت ۳۰۰ با بالا سکه مهریه می برند هیچ عقل سلیمی نمی گوید باید زیر بار بروی. جوانی که هنوز کل سرمایه اش بیست میلیون نیست چرا باید زیر اینهمه دین برود؟ جهیزیه میخواهند بدهند ۱۰۰ میلیون! اخه در جامعه ای که اینهمه مشکل دارد باید کل لوازم خانه را جهیزیه داد؟ نمیشود با دو تخته فرش معمولی, تلویزیون و یخچال و چند تکه اساس معمولی زندگی را اغاز کرد؟ نمی شود با ۱۰۰ سکه مهریه ازدواج کرد؟
خود من از لحاظ مالی و تحصیلی شرایط بسیار مناسبی دارم. البته کلی جان کندم. حالا که توان ازدواج دارم یا دختر خیلی کوچکتر نمی دهند, یا مهریه میخواهند ببرند اندازه کل سرمایه خاندانم. دختر خانمها و همینطور اقا پسرها هم با تربیت بسیار بد, یعنی اصلا معلوم نیست از زندگی چه میخواهند. اصلا حالیشان نمیششود زندگی اخر اخرش سختی است. تقی به توقی میخرد طلاق میگیرند, مهریه را میگیرند پسر را بدبخت میکنند, بعد میروند دنبال هزار کار نامعلوم در جامعه ای که از لحاظ جنسی بیمار است.
اقایان اگر میخواهند مشکل ازدواج را حل کنند بدانند این مشکل اخرین عارضه یک بیماری اقتصادی, اجتماعی فرهنگی عمیق است. با گول زدن خودتان نمیتوانید بهجایی برسید.
بیییییییییییییکاری....
چه فایده....نظرم رو چاپ نمیکنید تا نظر بدم!
من درسم که تموم شد و خدمت سربازی رو انجام دادم از صفر شروع کردم به کار کردن. امروز درآمدم به اندازه یه خانواده طیقه متوسط در تهران هست ولی از اونجایی که هیچ پشتوانه مالی ندارم نمیتونم قدم پیش بذارم. درسته که درامدم بد نیست اما تامین هزینه های ازدواج و تهیه ملزوماتش از جمله مسکن در تهران به یک سرمایه حداقل 60 میلیونی احتیاج داره . من اگر ماهیانه دو میلیون هم کنار بذارم بدون احتساب تورم 30 ماه دیگه به این رقم میرسم.
پس فکر میکنم مهمترین دلیل ازدواج مباحیث اقتصادیه.
البته نسل ما شاید باهوش و متخصص باشه اما باید گفت در مهارت های اجتماعی و ارتباطی نسبت به نسلهای گذشته یک قدم عقبه و همین رسیدن به امادگی و بلوغ فکری برای ازدواج رو به تاخیر انداخته
من ادم خوشبینی هستم و معتقدم انسانهای خوب و شایسته ای در جامعه حضور دارن که میشه به عنوان همسر بهشون اعتماد کرد
و مطلب اخر این که یابد مکانیزم جدیدی برای معرفی دختر و پسرها به هم برای باز شدن دایره شناخت و انتخاب تعریف کرد
32 سال دارم بیکار هستم سرمایه ندارم امیدی هم ندارم که بتوانم ازدواج کنم پس ولش کنید
مساله مادی سد بزرگی نیست جون وعده خداوند حق است و خداوند فرموده اند از فضلشون مارا بی نیاز خواهند کرد البته اگر نیت خیر باشد و در راستای فرموده های قرآنی همسر انتخاب کنیم.
اما به نظر من رسوماتی که خیلی تغییر شکل و محتوا داده و به جای اینکه مهریه یک رسم زیبا و باعث خیر و برکت باشد تبدیل شده است به یک رسم دست و پاگیر.
عروسی اعیانی با چند مدل غذا
فیلمبرداری عروسی که اجتناب ناپذیر است!
اما بزرگترها باید کمک کنن ما زودتر ازدواج کنیم و از گزند فساد در امان بمانیم.
خدایا کمکون کنین نا ضعیفیم و بدون همسر به گناه میفتیم :(
دلایلش زیاده،که مهمترینش ایناس: بیکاری(اونایی هم که شاغلن واقعا امنیت شغلی ندارن)،در آمد کم حتی در صورت داشتن شغل تضمینی،راههای ارتباطی فراوون توو جامعه (کمتر کسی پیدا میشه که ارتباط دوستی و بعدش هم جنسی نداشته باشه)ّ،بدبینی دخترا وپسرا نسبت به هم،پر توقعی دخترا و...
عزیزانی که که مارو این همه ترغیب می کنین به ازدواج!!!! مگه با این درامد و عدم ثبات شغلی و نبود مسکن و هزار کوفت و زهرمار دیگه میشه خانواده اداره کرد!!! الان تقریبا نصف دوستان بنده کارشون کشیده به طلاق!!!!
به نظر من اگر مسيولین و مردم به فرمان 16 ماده ای رهبر عمل کنند بسیاری از مسایل فرهنگی نظیر توقعات بالا و هزینه های زیاد و بی حاصل و مسایل اقتصادی حل خواهند شد. برای همه جوانان کشورمون آرزوی عاقبت به خیری دارم
مگه حلقه رو دست راست می اندازند؟!(مراجعه به تصویر خبر)
با این وجود...
شغل و درآمد منتها با یک حقوق هم نمیتوان امورات زندگی را چرخاند ....بنظرم باید شغل همزمان برای زنان و مردان به یک نسبت مساوی ایجاد کرد وگرنه با یک حقوق قطعا نمیتوان ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد ..
به نظر من وقتی باید ازدواج کرد که وضعیت مالی خیلی خوبی داشت. در غیر اینصورت میشه مصداق ضرب المثل موش تو سوراخ نمیرفت یه جارو هم به دمش بست. همیشه از زندگی عقبی و با ورود زن و بعد هم یکی دو بچه به زندگی دیگه هیچوقت نمیشه این عقب ماندگی رو جبران کرد و با بزرگتر شدن بچه ها و افزایش مخارج شرایط بدتر هم میشه. نتیجه میشه یه زندگی سرتاسر رنج. زن و مرد مجبورن هر دو کار کنن. هم خود آدم عذاب میکشه هم دختر مردم و بچه ها. خیلی که زرنگ باشی یه زندگی معمولی و تهش بازنشستگی و یه آب باریکه. خوب آخه این چه کاریه.

من خودم ترجیح میدم مجرد باشم اما عوضش بتونم از لحاظ مادی شرایط خوبی ایجاد کنم تا استرس أینده رو نداشته باشم و بتونم پیشرفت کنم و در رفاه باشم.

در واقع ما مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم. مجردی بده اما ازدواج در این شرایط اقتصادی بدتره.
بازم دهه شصتی ها و یه مشکل دیگه :(
من که پیشنهاد میدم بریم عضو داعش بشیم. :) هم پول خوب میدن، هم میشه ازدواج کرد. بیخود نیست این همه جوون از سراسر دنیا حتی غیر مسلمون از استرالیا و اروپا، چه پسر، چه دختر جذب داعش میشن.
جدا از مسایل مالی و نبود امنیت شغلی
تغییر سبک زندگی و ارتباط آزاد دختران و پسران در جامعه بدون نیاز به تعهدی به نام ازدواج
دلایل بیشماری داره
من خودم کار دارم و تحصیل کرده هم هستم و سربازی هم رفتم اما واقعا شاید خنده دار باشه که چند سالی دارم دنبال همسر مناسب می گردم
... اول توقعات بسیار بالا و بیجا طرفین از همدیگر
....دوم خانمها وقتی مدرک دانشگاهی می گیرند به سختی تن به ازدواج می دهند و توقعشان بالا میره فقط نعوذ باللله خدا باید باهشون ازدواج کنه
....عدم شناخت با توجه به دوره زمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
در مورد دلیل دوم شما عرض کنم که بله. خانم های تحصیلکرده به سختی تن به ازدواج با شما می دن. چون درک و شعور و سطح آگاهی آنها بالا رفته و حاضر نیستند حقوق اجتماعی و اولیه خودشون دو دستی تقدیم مثال شما بکنند. ازدواج با یک خانم که حقوق اولیه زندگی خودش آگاه شده کار سختی نیست. فقط کافیه به حق و حقوقش احترام گذاشته بشه. همین
بیکاری و عدم امنیت شغلی
1-روابط ازادانه و بدون حدو مرز هر دو جنس مخصوصا اقایون در زمان مجردی که باعث زیاد شدن فساد و بی اعتمادی و کم شدن گرایش اقایون به ازدواج میشه
2-بی پولی(یه خونه باید بتونه اجاره کنه و حداق پول 4 ماه زندگی مشترک رو داشته باشه)
3-بیکاری (البته اینو خودم زیاد قبول ندارم چون دیدم کسیکه بخواد کارکنه و دنبال یه کار دولتی با پول مفت نباشه میتونه کار پیدا کنه...حتی اگر شده چند وقتی غیرمرتبط با رشته اش کار میکنه پول که جمع کرد میره دنبال کار دلخواهش)
4- توقع زیاد که در دو جنس هست توقع مالی زیاد از سمت دختر و توقع زیادی از ظاهر از طرف اقایون
5-بی فکر ازدواج کردن دهه هفتادی ها که مقاوم اول ازدواج هول هولی و طلاق را با هم کسب کردند.همین طلاقها باعث دلهره و ترس خیلیها از ازدواج میشه
و.................
سلام
بيكاري گراني. ترس إز ازدواج بخاطر قوانين بسيار سخت گيرانه در مورد مهريه ونفقه واجرت المثل و.....كه متاسفانه در بسياري إز موارد بلافاصله اجرايي وموجب متلاشي شدن پيوند ازدواج ميشود
بالا بودن سطح توقعات وطرح خواسته هاي غير معمول (داشتن خانه وماشين وتوجه به ظواهر .....)در يرخي إز مواد
عدم درك جايگاه همسر وكانون خانواده ومشكلات وسختي هاي ان
از ملت چرا میپرسین ؟؟؟ مگه مملکت مسول نداره؟؟ انگار تو ایران زندگی نمیکنین آقایونی ک اسمتون رو گذاشتید دلسوز جوانان از ما که گذشت میشه از خواب خرگوشی بلند شید منم ی آدم تحصیلکرده ام کار هم دارم ولی با این شرایط ک بیکاری موج میزنه عقلم کمه با ی بیکار ازدواج کنم؟؟؟
یه جور یه عده میگن بی کاری و بی پولی انگار کار رو باید دو دستی تحویل آقایون بدن!
والا من 18 سالم بود دانشگاه آزاد در اومدم، بعد رفتم کارگر شدم در یک کارخانه تولید ورق فولادی. هم کار شیفتی می کردم و هم درس میخوندم به موازات هم. خیلی هم تحت فشار بودم . بعد از فارغ التحصیلی رزومه و تجربه کاری خوبی داشتم و کار اصلی من نیز از اونجا شروع شد. الان هم توی یه شرکت خصوصی معتبر با حقوق مناسب کارمند هستم. توی 25 سالگی ازدواج کردم و خدا رو شکر زندگی موفقی داشتم.

مشکل 90 درصد جوانان مملکت ما تنبلی و بی عرضگی هست و عادت کردند وقتشان را به بطالت بگذرانند یا منتظر کمک از سمت خانوده باشند. برو کار میکن مگو چیست کار!

حالا یه سوال چرا بعضی ها کار و درآمد خوبی دارند ولی ازدواج ناموفق؟ اون هم برمیگرده به بی همتی در انتخاب شریک. معیارهات رو درست انتخاب کن! زن خوب و قانع هست ولی کم!!!

پس لطفا برای بی همتی و بی عرضگی خودتان غرررر نزنید!
یه جور یه عده میگن بی کاری و بی پولی انگار کار رو باید دو دستی تحویل آقایون بدن!
والا من 18 سالم بود دانشگاه آزاد در اومدم، بعد رفتم کارگر شدم در یک کارخانه تولید ورق فولادی. هم کار شیفتی می کردم و هم درس میخوندم به موازات هم. خیلی هم تحت فشار بودم . بعد از فارغ التحصیلی رزومه و تجربه کاری خوبی داشتم و کار اصلی من نیز از اونجا شروع شد. الان هم توی یه شرکت خصوصی معتبر با حقوق مناسب کارمند هستم. توی 25 سالگی ازدواج کردم و خدا رو شکر زندگی موفقی داشتم.

مشکل 90 درصد جوانان مملکت ما تنبلی و بی عرضگی هست و عادت کردند وقتشان را به بطالت بگذرانند یا منتظر کمک از سمت خانوده باشند. برو کار میکن مگو چیست کار!

حالا یه سوال چرا بعضی ها کار و درآمد خوبی دارند ولی ازدواج ناموفق؟ اون هم برمیگرده به بی همتی در انتخاب شریک. معیارهات رو درست انتخاب کن! زن خوب و قانع هست ولی کم!!!

پس لطفا برای بی همتی و بی عرضگی خودتان غرررر نزنید!
یک بی کاری شدید و گرانی شدید و تجملات شدید و اقتصاد به شدت بیمار و مسئولین به شدت نلایق و ناشایسته . که هیچ برنامه و هدفی برای آینده و جوانان و کشور ندارند .و کشور را بدون هیچ گونه هدف معین رو به نابودی می برند .
یک بی کاری شدید و گرانی شدید و تجملات شدید و اقتصاد به شدت بیمار و مسئولین به شدت نلایق و ناشایسته . که هیچ برنامه و هدفی برای آینده و جوانان و کشور ندارند .و کشور را بدون هیچ گونه هدف معین رو به نابودی می برند .
به نظرم تابناک این نظرسنجی های آبکی و توضیح الواضحات رو میذاره که آمار مخاطبینش رو به رخ بکشه
یعنی شما نمی دونی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونایی که دارایی هاشون مال 40 سال پیشه مجبور شدند تیکه تیکه بفروشند و به زخم زندگی بزنند، ما که تو دوره جنگ و تحریم به دنیا اومدیم دیگه تکلیفمون روشنه
عاملش اون قطعنامه هایی بود که دادن و قطعنامه دونشون پاره شد!
بهتر نیست به ازدواج ، بعنوان یکی از چند فاکتور کیفیت زندگی نگاه کنیم ؟
منظورم این هست که اهمیت ازدواج رو اینقدر بالا نبریم که از دیدن سایر موارد تاثیرگذار در کیفیت زندگی غافل بشیم.
واقعا دیدن تیترهای اینطوری حال آدم رو خراب میکنه اینقدر که تکراری و کلیشه ای شده. کلیشه ای مثل مشکلات ورزش ، مثل اقتصاد ، مثل مشکلات جامعه و ....
جامعه ما برای رهایی از مشکلات و حرکت به سمت وضعیت مطلوب باید از صفر شروع کنه.
میدونم احتمال زیاد منتشر نمیشه.
مهمترین عامل برای انهایی که تمایل بازدواج دارند ولی زیر بار ان نمیروند بیکاری وعدم اشتغال پایدار است است متاسفانه مسولین کشور در مورد اشتغال جز شعار وامارهای دروغین هیچ برنامه ای ندارند بخدا فرزندم که خود وهمسرش هردو کارشناسی ارشد مهندسی عمران سازه از دانشگا ه بنام دولتی (دانشگاه گیلان )دارند واز سال 92 ازدواج کرده اند علیرغم انجام خدمت سربازی تا کنون نتوانسته اند کاری پیدا کنند وبرای یافتن کار حتی نامه بدفتر ریاست جمهوری نوشته اند که زحمت جواب دادن حتی با یک تماس را بخود ندادن وتامین معاش انها با داشتن 28سال سن و18سال تحصیل هر یک باید با حقوق ناچیز بازنشستگی من صورت گیرد مضافا اینکه این دو جوان بر اثر عدم اشتغال هر روز افسرده تر می شوند وپشیمان از ادواجی که صورت گرفته حالا حی مسولین بیخبراز درد جوانان شعار تشکیل خانواده سر بدهند وبجای ایجاد اشتغال برای جوانان بهانه وام ازدواج ومهریه بالا را مقصر بدانند .این هم یک نمونه جوان ازدواج کرده مایه شرمنگی انها که شعار میدهند تابناک ترا قسم بخدا چاپ کنید درددل مردم را هرچند تاثیری ندارد .
درود بر خوانندگان گرامي
تا وقتي سربازي نرفتي ميگن از كار خبري نيست
بعد اينكه سربازي رفتي كار گير نمياد
بعذ اينكه كار گير اوردي حقوق درست نميدن
چون نميشه با اين شرايط حتي خودتو اداره كني ازدواج نميكني
به همين راحتي...
اصلا هم سخت و پيچيده نيست
اگر اين مشكلات نبود مثل قديم همه 18 سالگي ازدواج ميكردند و اين مشكلات عجيب غريب فعلي هم پيش نميومد
30 سال دارم تا یک ماه قبل ازدواجم فکر نمیکردم تا 33 سالگی بتونم ازدواج کنم دلیلم شرایط بد مالی حقوق بدلیل حقوق اداره کار بهم میدن که خرج خوذم به زور میده بخاطر همسرم که تو خیلی از مسائل کوتاه اومد تونستیم عقدکنیم اذر هم قراره عروسی بگیریم حدود 20میلیون هزینه های عروسیم میشه که خدار شکر بخاطر وام ازواج میتونم برگزار کنم مراسمم رو اما ماهی حدود 500 باید قسط وام بدم و فقط 500 تومان باقی میمونه که اونم واسه اجاره خونه هست یک واحد 60 متری پایین شهر با 10 میلیون پول پیش خرج روزانه هم حساب کردم 8 تا 4 بعد از ظهر که سر کارم یک راست از سر کار برم آزانس تا 11 شب بتونم خرج خونه رو بدم واقعا سخت شده برام خیلی سخته دوشیفت کار کنی تا بتونی زندگی دو نفر تامین کنی
زندگی متاهلی شجاعت می خواهد که آقایان مجرد فاقد آن هستند و از آن فرار می کنند
به نظرم باید افراد را دو دسته کرد:
دسته اول قشر فقیر و متوسط جامعه است که به لحاظ فقر و نداشتن شغل مناسب و بیکاری نمی توانند ازدواج کنن.
دسته دوم قشر مرفه و بی درد جامعه است که افرادی از این گروه که ازدواج نمی کنند معمولا به دلایل اقتصادی نیست بلکه دلایل اجتماعی و فرهنگی دارند
اگه همه چی جور باشه یک جوان در 18 سالگی دیپلم و در 22 تا 23 سالگی لیسانس
اگه به همین لیسانس اکتفا کند 2 سال سربازی 25 سالگی
1 سال طول میکشه کار پیدا کنه میشه (البته ارمانی نگاه کنی میشه 25 -26 )
باز هم به طور ارمانی نگاه کنی حداقل 2 سال طول میکشه هزینه عقد و عروسی طلا و.... در بیاری 28 -29 سنت میشه تقریبا 30 سالگی در ایران میشه زن گرفت و بچه دار شد البته باز میگم به طور خیلی ارمانی و رویایی بیای به قضیه نگاه کنی با شرایط امروزه
این همه فکر نمی خواد که....
لطفا بچاپ اگه جوابی هم هست بدید ممنون میشم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر