بازدید 181335
در سال‌های جنگ هم این اتفاق برای ما نیفتاده بود!

دنیا به خاطر مرغ ما را مسخره می‌کند!+فیلم

شاید شما بگویید این مسئولان بی‌کفایت هستند که باید خجالت بکشند؛ اما آیا رفتار اجتماعی ما هم در برابر مسائلی از این دست، درخور و شایسته شأن انسانی ماست؟ اکنون دیگران برای اشتیاق مردم ما به مرغ فیلم تمسخر آمیز درست می کنند!
کد خبر: ۲۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰ 25 July 2012
در میان پیام‌های اخبار مرتبط و کمی مرتبط و کاملا بی‌ ارتباط «تابناک» به قیمت مرغ و گوشت، هر روز چندین کامنت با این مضمون دیده می‌شود که: «راستی مرغ کیلویی چنده الان؟».

این شاید برخاسته از نوعی شوخ‌طبعی خواننده‌ها باشد، ولی آنچه مطرح است، این که این روز‌ها، «مرغ» به مسأله نخست مردم ما تبدیل شده است، ولی آیا شأن انسانی ما هم اقتضا می‌کند که موضوعی مانند «مرغ» به مسأله و اولویت نخست ما تبدیل شود؟

بی‌گمان، نویسنده نمی‌خواهد خود را تافته جدا بافته‌ای بداند که درکی از فضای اقتصادی این روزهای کشور ندارد و از سر شکم سیری برای شما نسخه می‌پیچد. این روز‌ها همگان از بهای مرغ آگاهیم و گذشتن قیمت آن از مرز هفت هزار تومان، معادلات سبد غذایی همه ‌ما را به هم ریخته است. پای مسئولان هم به عنوان متهمان ردیف اول ماجرا، همیشه به میان بوده و تا آنجا که می‌شده، به آنان و سیاست‌هایشان انتقاد کرده‌ایم؛ اما چه سود؟

کسی حتی عذرخواهی هم نکرده که بازار از کنترلش خارج است. آنها تا توانسته‌اند وعده داده‌اند و کمتر عمل کرده‌اند؛ چنان که ناتوانی‌شان در کنترل قیمت بازار را می‌بینیم؛ اما از تکرار این مکررات چه چیز به دستمان می‌آید؟ مرغ ارزان نشد و وعده‌های چندین و چند باره مسئولان هم محقق نشده است!

این بار اما سخن از رویدادهایی است که در این روزها رخ داده و بازتاب‌های جهانی پیدا کرده و به نوعی، موجب تمسخر ما در رسانه‌ها و فرهنگ‌های دیگر می‌شود. هر روزه در فضای مجازی، تصاویر و ویدئو‌هایی از صف‌های طولانی مردم برای دریافت مرغ در ایران منتشر می‌شود که کشورمان را کشوری قحطی‌زده نمایش می‌دهد و به دنبال آن، واکنش رسانه‌های غربی را به دنبال دارد.

 در این باره به تازگی فرید زکریا نیز در بخش خبری خود در تلویزیون «سی‌.ان‌.ان» در گزارشی به این موضوع پرداخته و با نمایش بخش‌هایی از انیمیشن فرار مرغی، به نوعی روزهای مرغی ایران را به سخره گرفته است.

شاید شما بگویید این آن عده از مسئولان بی‌کفایت هستند که باید خجالت بکشند؛ اما آیا رفتار اجتماعی ما هم در قبال مسائلی از این دست، درخور و شایسته ‌شأن انسانی ما است؟ مرغ که سهل است؛ کمبود کالایی حیاتی‌تر از آن هم آیا باید ما را به چنین رفتاری وادار کند که کرامت انسانی خود را زیر پا بگذاریم؟

گیریم دولت یا هر نهاد و ارگان دیگری که توانایی کنترل بازار را ندارد و با تشکیل صف‌های طولانی، به عزت انسانی شهروندانش توهین می‌کند، به این مشکل بزرگ توجه ندارد؛ خود ما چه؟ آیا خود ما هم نباید برای خودمان احترام قائل باشیم؟

آیا خرید یک هفته، یک ماه و چند ماهه مرغ، می‌تواند ما را از آنچه می‌ترسیم، نجات دهد؟ واقعیت این است که این رویدادها در سال‌های  سخت تر جنگ نیز برای ما رخ نداد؛ بنابراین، فارغ از هر بی‌تدبیری که می‌خواهیم در این لحظه رفتار خود را نتیجه آن بدانیم، بهتر است کمی هم به رفتار خود بیندیشیم. این فیلم تلنگری هم زمان به مسئولان و مردم است . دولت مسئول این وضعیت است ؛ اما ما مردم به کجا می رویم؟!

در فیلم نشان داده می شود که چگونه گروهی از ایرانیان برای خرید مرغ هجوم می آورند.





سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۵۴۶
انتشار یافته: ۱۶۳
براي مرغ گنديده نميدانيد چه دعواها وفحش ها كه گفته نميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
خدا نکنه اتفاقی مثل سونامی ژاپن تو ایران اتفاق بیفته فکر کنم ما ایرانیها همدیگر رو بخوریم.فقط ادعای فرهنگ داریم.واقعا متاسفم برای مردمم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
این اولین بار نیست، اما ایکاش آخرین بار باشد
یکی از دوستان تعریف میکرد که زمان دانشجویی در آلمان، به دلیل اعتصاب مرغداران، احتمال قحطی موقت تخم مرغ میرفت و به همین دلیل به سرعت به فروشگاهی برای خرید تخم مرغ رفت و با صف طولانی مواجه شد و از کندی عکس العمل خود به خبر ناراحت شد. اما وقتی به جلوی صف نزدیک شد، متوجه شد مردم برای فروختن تخم مرغ های اضافی خود صف کشیده اند تا جلوی قحطی آنرا بگیرند!!

ایکاش این فیلم از بخش های پر بیننده ی تلویزیون پخش میشد و موقعیت کمی شرمگینی و خجالت برای مردم فراهم میشد. مردمی که خودشان باعث گرانی و قحطی و تورم هستند و بیشترین آسیب را هم خودشان میبینند...
من یک استاد اقتصاد دانشگاه هستم و وضع زندگی متوسطی دارم... پس هم به حرفی که میزنم علم دارم،و هم با معیشت مردم ارتباط تنگاتنگ دارم..

به خدا تحریم بر ما کارگر نیست.. خودمان به خودمان ظلم می کنیم
جوگیر شدی عزیزم
پاسخ ها
کارون خروشان
| Hungary |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
از ماست که برماست.....
دوستان فراموش نکنید این فیلم را هم یک ایرانی (که حتما خود را وطن دوست و محترم و خانواده دار و با شعور ...میداند) گرفته است که از زاویه فیلم معلوم است از توزیع کنندگان مرغ است و از قبل از بوجود امدن همچین صحنه ای اطلاع داشته است ... منظور که حتی همین مرغ را هم میشود جوری توزیع کرد که احترام و کرامت مردم نگاه داشته شود و افرادی مثل همین کسی که فیلم را گرفته و برای سی ان ان فرستاده نتوانند اینجنین سوئ استفاده کنند
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
مردم برای تایید گرفتن از خارجی ها و یا برای لج دنیا را در آوردن زندگی نمی کنند مردم می خواهند آرامش و رفاه نسبی داشته باشند حالا هر کس میخواهد آنها را مسخره کند و یا تایید کند. این بدبختی است که به جای تامین منافع ملی دنبال این باشیم که دیگران در باره ما چه می گویند مثلا از لحاظ علمی، اجتماعی و یا اقتصادی چه قدر مورد تایید کشور های دیگر هستیم
واقعا متاسفم برای مردمم که چنین بخاطر یک مرغ که اگر نخوریم اتفاقی هم نمی افتد اینجور توصف میایستاند و با هم برخورد تند دارند واقعا در یزد ما هم همین است در صفهای طولانی وامیستن !! من که حاضر نیستم بخاطر شکم تواین صفا وایسم همین کارا رو کردیم که کارخونه دار و انباردار شیر شدن و جنس نگه میدارن برا گرونی واقعا همش که دست دولت نیست ماهم مقصریم !!!!! روزی رسان خداست بنده چکاره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
شما مرغ نخور مردم گرسنه اند و ماه رمضان چه گوشت دیگری یا منبع پروتئین ارزان سراغ دارید که در صف نایستند و مرغ را نخرند شکم پر از حال گرسنه خبر ندارد ما در اداره خودمان کارگرانی دارند که از ابتدا ماه رمضان حتی نتوانسته اند یک قالب پنیر بخرند همکاران برایشان پول جمع کرده اند تا بتوانند مختصری برایشان اذوقه ببرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
گوشت که خیلی گرون شد-دل مردم به همین مرغ خوش بود
ناشناس
| Norway |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
عزیزم شما پول داری میری گوشت گاو و گوسفند میگیری. ما که نداریم مجبوریم گوشت مرغ بخریم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
آقای محترم باید بعد از اسمت سن و وضعیت تاهلت رو هم مینوشتی تا بهتر در موردت قضاوت بشه کرد
چون با این حرفات مشخصه که دستت تو خرج نیست و سر سفرهد آماده میشینی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
نمی دانم متاهل هستی یا نه؟
ولی یک لحظه خودت را بگذار جای پدری که سر سفره افطار و شام نشسته با خانواده،چه جواب باید به آنها بدهد؟؟؟؟؟؟؟
علی از یزد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
بنده هم مثل همه متاهلم دوسر عائله هم دارم و کارگری بیش نیستم خیلی هم مشکل مالی دارم احساسی حرف نزنید تامل کنید آیا روش ما درست است ؟ من به روشها انتقاد دارم ، نمیگم مرغ نخوریم حرفم اینه تاکی این مرغ 5000 تومنی میخوری آخرش که سهمیه تموم شد باید بری در مغازه همون7-8 تومن بخری ÷س بهتر نیس یکم به خودمون سختی بدیم تا جلو سودجویی عواملش گرفته شه حق این نیست؟ اگه قبول ندارید معلومه فقط از دید شکمتان نگاه می کنید و نه چیز دیگه ای منم مشکل خرج و برج دارم این که نشد دلیل که هرکار برای ÷رکردن شکمم بکنم حتی اگه خلاف باشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
یادم نیست آخرین باری که مرغ خوردم کی بود و کجا بود
بدلیل برنامه ریزی های غلط :مردم دریافته اند که هر کس ندوید سرش بی کلاه ماند. البته پر واضح است که نویسنده محترم از دور دستی بر اتش دارند.
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
داداش من شما هم پول نداشته باشی مرغ بخری میری صف وایمیسی.چی کار کتن؟برن مرغ کیلویی 8تومن بخرن؟اگه یه ذره نداری رو درک میکردی اینجوری نمینوشتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
نخور. مرغ نخور نون نخور شیر نخور ماست نخور میوه نخور ماهی نخور (حرص) نخور پس چی بخوریم؟ کو...
در هيچ كجاي دنيا هم چنين رفاحي وجود ندارد به خاطر مرغ مردم خون همديگر رو ميريزن
ایا شانی هم باقی مانده است
بعد از اين هم همديگرو ميگيريم ميخوريم
دیروز با یه روس صحبت می کردم... می گفت شنیده ام قراره امریکا به ایران حمله کنه... گفتم اگه جرات کنه... گفت آره ولی روسیه هم قطعا از ایران حمایت می کنه... گفتم به روسیه زیاد اعتباری نیست، اما ما خودمون از کشورمون دفاع می کنیم... گفت آره شما مسلمونین (البته معنی دقیق جمله اش این بود که شما خون مسلمونی دارین) و تا آخر دفاع می کنین و میدون رو خالی نمی کنین و منم اگه می تونستم در دفاع از کشور شما وارد جنگ می شدم... ازش تشکر کردم اما ته دلم گفتم ای بابا تو چه می دونی... یه عده از مردم حاضر نیستن گرونی رو تحمل کنن و می گن از انرژی هسته ای دست بکشیم، معلوم نیست خدای نکرده جنگ شه چند درصد دیگه ریزش کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
خانم گرامی لطفا به ملت ایران توهین نکن و مسئله مرغ و دفاع از کشور رو با هم قاطی نکن..همون مردمی که می گن مرغ گرونه تو صف مرغند تو صف جبهه هم می ایستند.
مردم نباید خجالت بکشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
نفست از جای گرم در میاد
این ایت وعده های احمدی نژاد که میخواست پول نفتو بیاره سر سفره مردممم
واقعا مایه تاسفه که مردم ما باید اینجوری دنبال مرغ بدوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
عزیز من خواب نروند.
این همه افرادی که عشق اروپا و غرب هستن. همون طوری رفتار می کنند؟ اروپا شیر گرون شد همه شیرهاشون رو ریختن وسط خیابون به نشانه اعتراض. ایران هر چی گرون میشه همه ماشالله نیست مسلمونن حمله ور میشن اون رو به مقدار زیاد بخرن حتی ذخیره هم کننن.
ALEN
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
خاک بر سر انسانی که اولویتش شکمش باشه...
شما بودید میخواستید واسه اسلام خون بدید؟
برید تحقیق کنید بعد حرف بزنید...دولت تمام تلاشش رو کرده...همه کسانی که حتی منتقد شدید دولت بودن این رو میدونن...
حالا صبر داشته باشين؛اون روزي كه مردم شكماشون گرسنه بمونه ببينين باهاتون چه ميكنن
منکه میگم بالاخره توی منطقه اول شدیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
توی منطقه؟
باید بدونی که ما در جهان بخاطر قیمت بالای مرغ اول هستیم و این باعث افتخاره!!!!
راستی مرغ الان کیلو چنده؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
راستی مرغ الان کیلو چنده؟
مثل اینکه شما به بالا وصل هستید.
گشنگی نکشیدید
دوست عزیزی آیا وقتی خم می شوی می توانی کفشهای خود را ببینی یا اینقدر شکمتان گنده شده که چیزی نمی بینی

کرامت انسانی آنجا رفت که مرغ رفت در آسمانها
پاسخ ها
ALEN
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
چرت و پرت...
خممون عین همیم...نگران نباش عزیز..اما کسی که عهد بسته خونش رو بده لااقل از شکمش دست میکشه...از شهدا خجالت بکش...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
یعنی تو پشت اینترنت گرسنگی هم کشیدی؟ پس پول شارژ اینترنتو از کجا میاری؟
با این فیلم مردم نباید خجالت بکشند، مسئولان باید شرمنده بشن که چی به سر مردم آوردن. اینکه پدر و مادر چطور شکم بچشو سیر کنه واقعا برای بعضیها بزرگترین موضوع دنیاست.
افسوس
کار تولیدی ما که خوابیده و درآمدی ندارم فکر مسافرکشی بودم که متوجه شدم تعدادی توی صف مرغ درآمد زا شده اند. با یک محاسبه کوچک متوجه شدم کاروکسب کم سرمایه و سود آوری است. از فردا من کارفرما تو صف مرغ خواهم بود.
انتقاد نکنید در آمدی ندارم!
نگران نباشید یه مدت دیگه
یه عکس مرغ میکشن
بعد زیرش مینویسن
افسوس که افسانه بود
فعلا اين بازى مرغ شروع شده
از پروتیین همین مرغ تو سفره منزل ما بود که اونم خط خورد. شما نگران شان مایی کی نگران شکم زن و بچه ماست.
اصلا کاری به دولت و اقتصاد ندارم. نمی دونم مردم چرا حاضر میشن برای مرغ ابروی خودشون رو ببرن؟ حالا مگه مرغ نخورن چی میشن؟ باور کنین اگه مردم اینطور حرص و طمع نداشتن قیمتها اینقدر بالا نمی رفت. عادت داریم به اینکه تا میگن یه چیزی کمیاب شده یا گرون بریم واستیم تو صف.
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
مردم حاضرند مرغ نخورند، البته به شرطی که فقط مرغ گران شده باشه! آخه مرد مومن خودت بگو چی گرون نشده که مردم بروند همونو بخرند؟!!!
خوب است تلویزون روی این موضوع کار کند. مردم ژاپن در سونامی چگونه رفتار کردند و ما با ادعای مسلمانیمان چکار میکنیم.
لطفا دقت کنین این صحنحه هارا کجای ایران میشه دید تهران یا زاهدان
تهران یا تبریز
تهران یا بوشهر
.
.
.
.بعد مقایسه کنین میزان استفاده از ماهواره رو در شهر های مختلف
اونوقت میبینین بعضی ها شدن بازیچه اجانب یه روز اینجور یه روزم یه جور دیگه
مردم گشنه اند دوست عزیز. ندید در افریقا هم وقتی غذا توزیع میشود اینجوری است؟ واقعا شما متوجه گرسنگی مردم نیستید؟
دوست عزیز اگه درامدت انقدر کم باشه که نتونی زندگی معمولی ات را داشته باشی انوقت که شاید خودت مثل همین افراد برای گرفتن مرغ این کار کنی!
به خدا قسم شکم گرسنه این چیزا حالیش منیشه. آهای تابی جون فلسفه نباف به فکر چاره باش.ترو به این ماه عزیز قسمت میدم چاپش کن.
توی کشورهای خارجی اگه جنس گرون بشه کسی نمی خره تا قیمت مناسب بشه برای همین همیشه وقتی توی کشورهای غربی رکود اقتصادی پیش میاد اجناس ارزون می شند ولی اینجا مردم مگه می تونند جلوی خودشون بگیرند هر قیمتی بره بالا مردم بازم می خرند.
مرغ یک شاخص هست . شاخص تورم و گرانی. مرغ در دسترسترین پروتئین گوشتی بوده که این طور دچار تورم شده. در واقع مرغ شاخص گرانی مواد غذایی است. الان تمام مواد غذایی گران شده.
متاسفانه نویسنده نه از جامعه شناسی چیزی میدونه نه از روانشناسی! هر پدیده اجتماعی یه علت داره که ما باید به اون علت بپردازیم نه معلول! جامعه ما مشکلات اجتماعی زیادی از جمله دروغ زیاد ، افزایش خشونت و خیلی مشکلات دیگه داره که همشون معلول یه شرایطی هستن که مال یکی دو روز نیست که بشه تو یکی دو روز حلش کرد! مثلا شما بیا یه کتاب راجع به بدی دروغ و اینکه شان انسان نیست که دروغ بگه و انسانیت و... بنویس !آیا تاثیری توی کم شدن دروغ داره ؟ نه! تا اون علت وجود داشته باشه معلول هم پابرجاست! توی این موضوع هم اینکه مردم چرا اینقدر به جمله"مفت باشه کوفت باشه" اعتقاد راسخ دارند (حتی غیر نیازمندان) خودش معلول یه سری عوامل دیگه هست که نپرداختن به آنها و تنها نکوهیدن مردم و حرفهای کلیشه ای زدن و قضیه را احساسی کردن، نشان از سطحی نگری نویسنده دارد
عیب کسان منگر و احسان خویش/ دیده فرو بر به گریبان خویش
مردم با این رفتار های زشت فقط باعث گرانتر شدن مرغ میشوند. اگر فقط 3 روز کسی مرغ نمیخرید مرغ هم ارزان میشد این داستان مرغ هم مثل دلار شده که وقتی گرون میشه همه هجوم میارن بخرن ولی وقتی دلار ارزون شد هجوم میارن دلاری را که گرون خریدن بفروشن
اصلا مملکتی داریما ...
می گن چای گرون شده طرفی گونی گونی چایی می خره ! می گن مرغ گرون شده به اندازه 10 سالش مرغ خریده !
واقعا حق این مردم هست که دلال و گرونی توش باشه ...
چرا همیشه از کیسه مردم خرج میکنید بیش از نیمی از جمعیت ایران رو ادم های زیر خط فقر تشکیل میدن گوشت قرمز رو که باید فراموش کرد تنها منبع پرتئینی مردم گوشت مرغ و شیر بود که اونها رو هم به این وضعیت انداخته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
پس این همه مرغ فروشی و قصابی دارن فقط به یه نفر فروش می کنن . جمع کنین این آمارهای جعلی رو .یه زمانی تو محله ما یه قصابی و یه بقالی و یه مرغ فروشی بود الان شده 20 تا هر روز هم فروش دارن و تا شب هم گوشت و مرغ نمیمونه . مگه پولدارای محل هم روزی چند کیلو میخان خرید کنن که اینا جنساشون تموم میشه؟!
من هم برای فرزندم میدوم تا جلو بزنم شما هم اگر مادر و پدر باشید چنین خواهید کرد. مسئول پاسخگو باشد که معادن بیشمار و نفت این مملکت را مدیریت می کند.
واقعا این مرغ هورمونی که جز ضرر چیز دیگری ندارد چیست که این گونه ملت ما برایش حاضرند سر و دست بشکنند
كلاً حرف زدن اسونه ...... به نويسنده عزيز پيشنهاد ميدم يه ماه كلاً فقط اب ميل كنن ،،، وبعدش يه بار ديگ پيشنهادات معقول و پر از نصيحتشون رو باز نويسي كنن
با سلام راه کار حل موضوع مرغ : همیشه خرید کلی انجام می دهم در هرماه 4 عدد مرغ مصرف خانواده ام بود اما 40 روز می شود که مرغ نخریده ام نه به خاطر نداشتن پول بلکه اگر هر ایرانی که در ماه 4 وعده مرغ مصرف می کند ان را به دو وعده برساند 50% مصرف کم می شود ومشکل هم حل می شود ایا به نظر شما دو وعده مرغ کمتر خوردن ادم را می کشد اینقدر شکم باره ایم کرامت انسانی خود را به خاطر دو وعده مرغ ازبین ببریم حال می خواهد گرانی از تحریم باشد یا بی کفایتی مسئولان یا سود جویی دلالان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
احسنت . به خدا ما هم همینطوری زندگی میکنیم . البته خیلی از این نظرات ، نظرات مردم ایران نیست . کسی که به همین راحتی به مملکتش بد و بیراه میگه به نظرمن ایرانی نیست. حالا یه بحران مرغ به وجود اومده من نمیدونم مگه هر خانواده روزی چندتا مرغ میخورده . ما که ماهی 3 یا 4 عدد بیشتر نمی خوردیم!
بهتره بدونید قیمت هر کیلو مرغ توی آمریکا کمتر از یک دلار هست.
مطمئن باشید اگر یک ترقه بترکد هر یک از ما گوشت دیگری را میخوریم و چه برسد اینکه سونامی و امثال ان مانند ژاپن باشد.
متاسفانه مردم ما در حالی که نیازی به مرغ ندارن یا به این اندازه به مرغ احتیاج ندارن می رن و در صف های متعددی می ایستند و مرغ می خرند و این مرغ ها را در یخچال های خونشون انبار می کنن . برای چی ؟
متاسفانه مردم ما به عواقب کار هایشان فکر نمی کنند
درسته مسئولین باید به فکر باشن
ولی اخلاق مردم را که می دونید تا یه چیز کم یا گرون بشه چیکار می کنن نمونش همین چند وقت پیش برنج بود و حالا مرغ
بله وقتی که همه چیزو دست کم میگیریم و سرمایه گزاری در لیگ مسخره فوتبال را به موارد حیاتی و استراتژیک کشور مثل کشاورزی ترجیح میدیم همینه .من می خوام از شما بپرسم تولید مرغ و نون و گوشت که تولیدشان از زمان انسان های غار نشین رواج داشته اینقدر سخت که روزگار ما اینطوری شده.بابا مگه 4 تا مرغ داری زدن و تولید مرغ اینقدر سخته؟نه البته نه .پس مشکل چیه ؟؟؟ضعف مدیریت
اگه مسابقه دو صد متر بود اوسي بولت(سريعترين دونده جهان) آخر ميشد!
آقا مرغ نخوريم گوشت قرمز نخوريم ماهي نخوريم ميوه نخوريم شما بگو چي ميشه خورد با اين وضعيت ؟؟؟ چرا همش از مردم مايه ميزارين ؟؟؟؟
به جهنم که آبروی نداشته مان در صف مرغ برود. مرغ نخریم علف خوار شویم با آبرو میشویم؟؟
متاسفانه تاریخ صدر اسلام رو فراموش کردیم که:3 سال توی شعب ابیطالب، همه جوره مسلمونا تحریم شدن ولی اینکارو رو نکردن،قربون ایمانشون . . .
برو عمو نفست از جاي گرم در مياد مردم دلشون به مرغ گرم بود كه اونم تجملاتي شد.اگه فقط مرغ بود يه چيزي هرچي رو نگاه مكني 10 برابر شده آخه اينم وضعيته.
ببخشيد آقايون ما كه هيچي بچه هاي ما چه گناهي كردند ؟ زني كه داره به بچه شير ميده چي؟ پيرمرد پيرزنهايي كه بايد رژيم غذايي رو رعايت كنند چي؟ به نظرت كرامت انساني در برابر مرگ و ضعف تدريجي عزيزانمون چه ارزشي داره؟ ميدونم پيام منو منتشر نمي كني اما دوست دارم نويسنده اين پيغام من رو ببينه و بخونه ...
من که بعد از دیدن ویدئو خجالت کشیدم
اقایی فرمودند من مرغ نمیخورم یعنی شماهم نخورید قیمت گوشت انقدربالارفته یعنی گوشت هم نخورید بخاطر بوی شدید کلر در بسته های شیرپلاستیکی شیر هم نمی خوریم نان انطور تخم مرغ اینطوروووووووووووووووووووووووووو مسئولین محترم ودلسوز بفرمایند بر سفره چه بگذاریم؟؟؟؟؟
فقط به خاطر ماه رمضون هستش كه مردم زياد مهموني ميدن و خوب به صرفه ترين هم خوراك مرغ هست
وقتی تو ژاپن زلزله 9 ریشتری و سونامی اومد مردم برای دریافت کالاهای ضروریشون صف کشیدن

آره برادر، اینه فرق بین کشور جهان اول و جهان سوم
به خدا قسم که جای تاسف داره، حالا هر کی هرطور میخواد فکر کنه!!
کاملا پر واضحه که مشکلات زیاده ولی یک لحظه مشکلات و رفتار امروز ما رو با مشکلات و رفتار ژاپنی ها زمان سونامی مقایسه کنید...
چرا مردم ژاپن تحسین تمام دنیا رو برانگیختن ولی ما!؟!؟
در صورتی که مشکلات امروز ما به خاطر هدفیه که داریم ولی اونجا فاجعه، فاجعه بود و بس...!
ابتدای فیلم قدیمی است و قبلا ضبط شده و مال این روزها نیست.اما خداییش ما قحطی زده نیستیم.اتفاقاتی افتاده که تصاویر ملت ما را با کارتون ترکیب کرده اند.
چگونه یک جوجه 100تومانی بعد از 45روز 20000تومان می شود؟؟
هفته سوم
ما هنوز زنده ایم
فکر میکنم تا چند هفته دیگر هم بتوانیم دوام بیاوریم.

برگی از خاطرات یک خانواده که مرغ نمی خورند.
این فرید زکریا (تهییه کننده سی ان ان) آدم خیلی کثیفیه. با زبون روزه امید دارم خدا اینو هدایت کنه و اگر قابل هدایت نیست نابودش کنه.
چطور به خودش اجازه می ده مردم یه کشور رو بر اساس رفتار یه عده مسخره کنه.
مثله اینکه یادشون رفته حمله آمرکیایی ها به فروشگاههای آمریکا رو وقتی تخفیف سالیانه می زنن.
یادش رفته حتما زمانی که چند کیلومتر آمریکاییا تو صف ثبت نام مصاحبه کار وا می ایستادن.
حالا واسه ما ژست "آدم" رو گرفته.
این غربی ها (خصوصا رسانه هاشون) شک نکنید ما رو به عنوان شهروند درجه 3 و 4 می بینن. اینو با اطلاع دارم می بینم. بین ما و مردم افغانستان یه فرق بیشتر وجود نداره از لحاظ اینا:
هنوز آمریکا به ایران حمله نکرده!!
بله...حق با شماست...کرامت انسانی مهمتره..ولی تا کی..تا کجا؟چند روز...چند سال؟من که 30 سالمه..از وقتی یادمه و چپ و راستمو شناختم..هر روز یه چیزی گرون شده و کمبود داشتیم و گرونی و مشکل و...!من خیلی وقته مرغ نخریدم و نمیخرم تا وضع اینجوریه...ولی اون بدبختی که 3 تا بچه قد و نیم قد داره...میترسه از فرداش و هزار تومنم براش مهمه چیکار باید بکنه؟!!
من تصاویری از این دست برای خرید کالای ارزون در خود آمریکا هم دیده ام.
حالا تویی که میگی مردم بدبخت و فلانند و ...
نذری هم همینطوره ؟ چرا اونجا ازین رفتارا هست.متاسفانه امروزه اصل برای یک عده شده شکم وپول. و اگر اینا نباشه تف میندازن به عزت و شرف و آبرو.
بدبختی اینجاس که تازه میان و از این طرز فکر دفاع هم میکنن. عزت نفس که باشه این رفتارا نخواهد بود. واسه زنده موندن گیر مرغ که نیستیم . هزار و یک ماده غذایی دیگه هست که میشه باهاش سیر شد.اما زمانی که مرغ شد اصل ! بدتر از این هم در انتظارمون هست!
باید به عرض برسانم که تنها جنسی که در این مدت گران شده تنها مرغ نبوده بلکه اکثر اجناس در این 2 سال حداقل دو برابر شده است و آنهاییکه طعنه میزنند و تهدید و تحقیر میکنند به این دلیل است که سر بسیاری از سفره ها که خواهر و برادر و پدر و مادر که خجالت میکشند ظرف غذای همدیگرو نگاه کنند و سر به زیر تا آخر غذا و آخر سر غذای یه بچه برای مادر خانواده میمونه ننشستن
مرغ گرونهنخريد گوشت گوسفند بخريد. يا اصلا پروتيين نخوريد.
معلومه که شکمت سیره و درد گرسنگی نکشیدی
یا ساید هم عرق شرم موقعی که بچه ات یک چیز معقولی می خواد و نکی توانی بخری رو پیشونیت نشسته
مرغ شد سیمرغ و از دستان محرومان پرید..............................
دولت نباید مرغ دولتی پخش کنه که مردم اینطور جمع بشن و آبروریزی بشه
یا باید همه رو موظف به این قیمت کنه
یا یارانه مرغ بده
یا اصلا کاری نداشته باشه
کرامت کیلویی چند؟
بچه خواهر من دو سال و دوماهش هست .غذا فقط مرغ می خوره. اونو چیکارش کنیم؟ مادرش بهش گفته چرا غذا نمی خوری. گفته واسم جوجه کباب درست کن.
قضیه الان فقط مرغ نیست. یه روز مرغ، یه روز لبنیات، یه روز کرایه تاکسی، یه روز نون. اگه جایی شیر ارزونتر می دهند آدرس بدهید برویم صف ببندیم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
اصلا همش تقصیر شماست که بچه هارو بد عادت کردین !!!
دیروز شنیدم که در شهرمان سر صف مرغ دولتی بین دو نفر دعوا شده و یکی با پاره آجر زده تو سر اون یکی و باعث مرگش شده من نمیدانم این حقیقت دارد یا نه اما من از دو نفر این رو شنیدم.
اگر به همین صورت پیش برود قحطی چیز دور از ذهنی نخواهد بود.
مردم گناهی ندارند. نیاز انسان را به خیلی رفتارها سوق میدهد. گرچه این بیان من تایید رفتار بعضی از مردم نیست اما به هر حال ظرفیت های افراد متفاوت است. اما انچه که مردم را به این رفتار وا میدارد نیاز است نیاز
در اینکه هیچ کس سر جای خودش نیست کسی شک ندارد. اما بسیاری از مشکلات هم به خاطر فقر فرهنگی خود ما است. وقتی مثلا گوجه می شود کیلویی 3500 تومان کافیست یک هفته کسی گوجه نخرد آن وقت مطمئنا قیمت شکسته می شود.
در دو کتاب
جامعه شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی
و
چرا عقب مانده ایم نوشته دکتر علی محمد ایزدی
به خوبی به این مشکل پرداخته شده است
مگرفقط مرغ گران شده همه چیز بی اندازه گران شده تابناک جان.
راستی اگر تو اروپا یا آمریکا صف مرغ تشکیل میشد صدا و سیما چکار می کرد
وای به حال قحطی واقعی!مقایسه کنید با مردم ژاپن که زمان زلزله به یک فروشگاه دستبرد هم نزدند.حالا حق دارم غصه بخورم چرا مردم اینجوری شدند؟چرا اینقدر مادی و پولی شدند؟
من بعد باید گونه ی جدیدی از انسان بنام گونه ی مرغ خوار در کتاب ها ثبت شود که بدون مرغ2روزی دوام نمی آورد.
کی بدون مرغ مرده که ما دومیش باشیم؟
مسئله مرغ نیست.مسئله ی اصلی فرهنگ زرنگ بازی و قحطی زدگیست.
چیزی که در این ویدیو موج میزد عزت نفس و سیری ما بود.

چنان قحط شد سالي اندر دمشق...
دوست عزیز شما از اوضاع اروپا خبر دارید که اینجوری قضاوت می کنید؟؟؟

ایا می دونید مواد غذایی که اینجا فله ای می رید تو بازار میخرید تو اروپا مردم دونه ای میخرن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
برای اینکه همیشه در دسترس مردم همه چیه هست تا 5 الی 10 سال هم یک قرون گران نمیشه!!!
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
عزیزم دونه ایی خریدن یعنی ثبات بازار طرف ترجیح مبده تازه تازه مصرف کنه نه اینکه امروز گوجه بخره 200 تومان فردا بخره 1500 تومن خیالش راحته از تغییر نکردن قیمت.خرید کیلویی یعنی نگرانی از تغییر قیمت.
قابل توجه نگارنده فقط یک جمله شکم سیر از گرسنه خبر ندارد با این که میدانم درج نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
دادا سرعت اینترنتت چنده...ماهی چقدر ؟؟....جون مادرتون از این فیگر های توهمی نگیرید که حالت تهوع میگیرم
اخه مردم که مثل شماها براشون گوشت اهوهای مناطق حفاظت شده نمییاد تنها پروتیینی قدرت خریدشان رو داشتند همین گوشت مرغ بود
این اخلاق مردم ایرانه وقتی تو نمایشگاه بین المللی برای گرفتن یک پلاستیک تبلیغاتی همدیگه رو هول میدن .............اگه........
واقعا شرم اوره خوبه برین داستان شعب ابوطالب بخونین
عزت نفس عزیز در همین سایت خواندیم موجری از مستاجرش بابت کباب کردن پوست مرغ شکایت کرده بود آیا می دانی یک مرد شرمنده هر کس باشد می تواند بی خیالی طی کند ولی وقتی فرزندش او را شرمنده کند چطوری ادعای مرد بودن را داشته باشد و سر خود را بالا بگیرد برادرم در دنیا شرمنده همه باش ولی شرمنده زن و فرزند نباش
تلنگر خوبی بود. واقعا بعضی از مردم هم دیگر شورش را درآورده اند.
تا حرف هم میزنی سروصدا راه می اندازند که تو گرسنگی نکشیده ای درحالیکه خودشان از همه شکم سیر ترند. محرومین واقعی صبر بیشتری دارند. این حریص ها هستند که آبروی ایران را می برند.
کرامت ما موقعی زیر سواله که مجبوریم برای یه مرغ اینهمه ناسزا رو روی صفهای طویل بشنویم. تازه اونا هم این وضع نابسامان ما رو پوشش دادن رسانه ملی که میگه همه چی ارومه
بچه و همسرمون را باید حالیشون کنیم که باید به هر قیمتی این شکم را سیر نکنیم
کرامت انسانی بالاتر از شکمه
من به این نویسنده حق میدم . نمیشد مثلا مثل بانک شماره بدن و به نوبت برن مرغ بگیرن یا مردم خودشون نمیتونستن نوبت نگهدارن؟ حق داره بابا خیلی وحش... شدیم بی فرهنگ شدیم آخه این چه وضعیه واقعا شرمنده شدم اصلا نمیدونم چی بگم . مرغ گرون شده؟ قبول
مرغ کمه؟ قبوووووووووووووووول.
با تمام این شرایط می شود انسان بود.
یه سوال؟ مطمئنا این مردم از گرسنگی در حال مرگ نیستند و حتی مشکل تغذیه و مشکل مادی هم ندارن چون کسی که واقعا فقیره اصلا مرغ نمی خوره. واااااااای خداااااااا این جور آدما اگر قحطی بیاد حتما همدیگرو می کشند و می خورند مطمئنم . مشکل اینه که کار فرهنگی نکردیم
متاسفانه مردم ما را گرسنگی نخواهد کشت بلکه ترس از گرسنگی آنهارا خواهد کشت
حداقل مانند بانكها ماشين شماره براي نوبت بذارن كه اين مردم شريف به اين صورت تحقير نشن
تو که این مقاله رو نوشتی میدونی اون مردم که اینطور دارن میدون کی هستن؟ میدونی دفعه قبلی که گو شت خوردن کی بوده؟ میدونی یا نه؟! میدونی برای خرید اون مرغ پول از کسی قرض کرده یا ممکنه چیزی از خونش رو فروخته تا بتونه واسه مریضی که تو خونه داره دستکم یه هفته غذای مقوی درست کنه. اونی که دنبال اون مرغ میدوه از دل خوش نیست. اون هم مثل من و تو میدونه که وقتی کسی فیلمش رو نگاه کنه ممکنه قاه قاه بهش بخنده. اما زجری که از گرسنگی داره میکشه، زجری که از دیدن بچه، مادر یا پدر بیمارش داره تحمل میکنه مصلما از نیش و کنایه های تو بیشتره. تو که اینو نوشتی هیچی از این زجرها نمیدونی. تو فقط گرسنگی رو تو فیلما دیدی یا تو کتابا خوندی. این مردم از آبروشون میگذرن برای عزیزانشون اما اونایی که باید، حتی از این مردم پاک حتی معذرت هم نمیخوان! کاش کمی بیشتر رحم و مروت داشتیم چه فرید زکریا و چه شما که این رو نوشتی
مردم ما پر مصرف هستند. باید یکم از مصرف گرایی زیاد دست برداریم و به اندازه نیازمون به بازار مراجعه کنیم نه به قصد پر کردن یخچالها و فریزرهامون! اینطوری بیشتر به گرونی دامن میزنیم.
اصلا این دلیل منطقی نیست چون رسانه های غربی سواستفاده میکنند ما مشکلاتمان رامطرح نکنیم مگر جریان محاکمه رییس جمهور امریکا با خانم مونیکارافراموش کرده ایداتفاقا بسیار منطقی بود مگرگرانی مرغ ازان جریان مهمتره یا این که کلا ما تافته جدا بافته ایم انها بالاترین مقامشان را محاکمه میکنند اما ما حاضر نیستیم کوچکترین مشکلاتمان را دنیا بفهمد دوما بهترین راه جلوگیری از سواستفاده دشمنان حل مشکل است نه مخفی کردن ان.
آقاي نويسنده به نظر شما مشكل مردم فقط مرغه كه نخورن؟مشكل گراني . مسكن.بيكاري...بقيه چيزا ارزونه كه ملت مرغ نخورن؟نون هم بگيد يه دفعه نخورن...دنيا مارو مسخره نميكنه اگه هم مسخره كنن شما رو مسخره ميكنن يه كم بهتره واقع بين باشيد
دست خالی نرفتی خونه شرمنده زن و بچت بشی عاشقی و قشنگ نویسی از کلت بپره
وقتی پدر خونه دیر میاد خونه که روی زرد بچش رو چشمای مظلوم و نم دیده زنش رو نبینه شما میاین ازش عذرخواهی کنید؟!
نویسنده مطلب هم دلش خوشه. من خودم مشکلی ندارم ولی وقتی مجبور باشی جواب زن و بچه رو بدی هر کار می کنی. مگه می شه با شکم بچه ها شوخی کرد. الان مگه دوره جنگه؟ ملت ما مگه چه گناهی کرده؟
نویسنده گرامی ایران ما بیش از 70 میلیون جمیعت داره. حتی اگر یک هزارم مردم هم به قول شما این شئونات را رعایت نکنند چنین صفهایی تشکیل میشه.
پس انتظار معجزه نداشته باش
نویسنده محترم، لطفا شما که توصیه کننده هستی قول شرف بده و یکماه مرغ نخور
اینا دارن میدون که جلو خونوادشون شرمنده نشن.آخه بچه 6-7 ساله که نمیفهمه تورم و عزت انسان چیه اون دلش گوش برنج مرغ و... میخواد
آقا مثلا در ماه مبارک باید تقوای شما تقویت شود. غذایی که به دلیل آن در حضور جهانیان تحقیر می شوید خوردن ندارد. من استاد دانشگاه هستم از وقتی آیت الله مکارم گفته مرغ نگیرید، نگرفته ام. واقعا نمی دانستم اوضاع اینقدر خراب باشد. واقعا یک ساعت است افسوس خواندن این خبر اجازه نمی دهد هیچ کاری بکنم. قدر خود را بدانید مردم. شما ازتبار کورش کبیرید. شما از امامی تبعیت می کنید که سه روز غذای خود را به مسکین و فقیر و یتیم می داد.
منتظر قسمت های بعدی فیلم با موضوعات جدید باشید... تا قسمت بعد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر من در بورس یک تالار مرغ و خروس جهت تعیین قیمت آنی آن همچون فلزات گرانبها ایجاد شود
واقعا افسوس...
دیروز برای خرید مرغ رفته بودم پیرزنی یک بسته ران مرغ برداشت فروشنده گفت 6500 می شه بنده خدا با شرم رفت که ران بزاره سر جاش من یواشکی به فروشنده گفت آقا شما مرغ بهش بده من باقیشو حساب می کنم وقتی از بی پولی چهرت سرخ شد می فهمی اینجوری دویدن برای مرغ ارزانتر اصلا عجیب نیست
هر روزه شاهد اخبار تجمع در اروپا و آمریکا در اعتراض به ریاضت اقتصادی، بیکاری و ... هستیم که انتهای همه آنها همین خوراک و پوشاک و ... است!
دنیا داره واقعیت جامعه ما رو دنبال می کنه چرا باید خودمون از واقعیت فرار کنیم!
مثل اینکه الان مردم بدهکار شدن واقعا که !
اگر مسئولین صادقانه علت را بگویند و با دلیل فنی هم توضیح دهند که مثلا تا45 روز دیگر(دوره پرورش مرغ) مشکل برطرف خواهد شد, تاثیر زیادی بر رفتار مردم دارد. ولی متاسفانه مسئولین تا مدتها اصل مشکل را انکار میکنند و بعد هم میگن کی کی بود من نبودم.
برای کشوری که این همه منابع داره و چهار فصل است زشت است که مرغ برای 75 میلیون نفر نتواند تامین کند این مشکل در پاکستان با 170 میلیون جمعیت وجود ندارد و قیمت ان 1/4 است حال در ایران 8000 تومان همه حرفها توجیه است مرغ نخورید و ...
اين تصاوير بيشتر به يك كشور قحطي زده شبيه هست كه براي دريافت كمكهاي انساندوستانه اين چنين هجوم ميارن.ايا همين مردم بودن كه از كناره مرغ كيلويي 1800 تومن بيتفاوت ميگذشتند.؟؟؟؟!!!!!!
دوستانی که بهونه ی گشنگی و نداشتن هیچی برای خوردن رو میارین لطفا یک مقدار واقع بین باشین و بی فرهنگی رو به چیزای دیگه ربط ندین... دیگه از آفریقایی ها گشنه تر نیستین که! اونا هر روز تو صف می ایستند تا کمک های سازمان ملل رو بگیرن و این حرکات رو از خودشون نشون نمیدن
کافیه یه سر به ایستگاه مترو صادقیه بزنید و حرکت هایی که از مردم ما هنگام عوض کردن قطار یا وارد پله برقی شدن دیده میشه رو ببینید بعدش بیاید اینجا دم از فقر و گشنگی بزنید
ما فقیر هستیم ولی فقر بزرگ ما فقر فرهنگیست
مطلب به حقی بود
البته اگر بتوانیم شکم پرست نباشیم
البته اگر با نمایش روزی چند برنامه آشپزی ، خود تبلیغ کننده شکم پرستی از طریق تلویزیون نباشیم
البته اگر نخواهیم حتما فریزرمان هم همیشه پر از گوشت مرغ باشد
و. .......
حالا بیایید تا دلتان میخواهد نظر منفی دهید ، حق را باید گفت حتی اگر تمام عالم به تو ناسزا بگویدطلب ب
مردم ما بخاطر وفور نعمت و ارزونی ها ینقد خوشی زده زیر دلشون و لذتهای دنیا واسشون تکراری شده که مثل رومی های باستان فقط از خشونت و خونریزی لذت می برند. باز خوبه رومی ها یه عده برده رو مینداختن به جون هم. ما که خودمون همدیگه رو تیکه پاره میکنیم...
کعبه و بتخانه و مقصود شده است برای بعضی مرغ ! قبول دارم مشکلات وجود دارد اما دیگر اینقدر افراط ! چه خبر شده مگر ؟
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
خبری نیست اخوی! سواره از پیاده خبر نداره، سیر از گرسنه!!!
مردم چه گناهی دارند که تاوان پس بدند.کسی که با نام ساغر نوشته طاهرا از قشر مرفه هستند حالیشون نیست.من 84 لیسانس گرفتم و درگیر بازار و غم گرونی بی سامان .درد افزایش قیمت اجاره خونه و......
دیروز در بازار بودم از توی ماشین نگاه می کردم یک مادر بود با سه پسر بین 3 تا هفت سال که با حسرت به گوشت های ویترین قصابی نگاه می کرد. دلیل اصلی حساسیت بر روی مرغ این است که زمانی که ماهی از سبد خانواده ها خارج شد می گفتند گوشت قرمز و مرغ هست. زمانی که گوشت قرمز گرم از دسترس خارج شد گفتند گوشت سرد هست، مرغ هست. امروز قیمت گوشت سرد 17500 بود و مرغ 7700، این یعنی برای این مادر دیگر گزینه ای باقی نمانده است. خود من هم حاضر نیستم در این صف ها قرار بگیرم ولی در پاسخ آن دوست عزیز که گفتند مرغ نخوریم آسمان زمین نمی آید عرص می کنم زمانی که به اجبار گیاه خوار شدید حق قضاوت دارید و زمانی که رشد سه کودک 3 تا 7 سال شما با چالش جدی مواجه شد.
بحث آخر خطاب به مسئولین این است که اهمیت مرغ نه به مرغ بودن آن است، بلکه دلیل اصلی، آخرین چاره بودن آن است.
پس برای خروج از این بیچارگی باید گزینه ای اندیشیده شود.
خجالت داره به خدا
تابناک حالا فرض کنیم از اول گرونی مرغ که مربوط به تقریبا یه ماه پیشه مردم مرغ نخورده بودند نباید تا حالا مشکل بازار حل می شد؟ ببین تقصیر مردم نیست
برادر مردم مرغ نخورن چی بخورن؟
گوشت لپه نون گیلاس عدس
چی ارزونه که مردم اونو بخورن
دچار قحطی شدیم البته نه قحطی مرغ بلکه قحطی انسانیت!
دنیا حق داره بهمون بخنده چون ما بلد نیستیم یک بازار مرغ را کنترل کنیم. مردم هم رفتار طبیعی نشان می دهند و این رفتار واکنش به رفتارهای اقتصادی و اجرایی است. کلاهمون رو بالاتر بذاریم و فرافکنی نکنیم. این اضطراب در مردم ناشی از بی ثباتی طولانی مدت بازار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
با حرف شما خیلی موافقم . شما بجای سرزنش علت ها به معلول ها میگی متمدنانه تر دنبال مرغ بدوند در حالی که با حذف علت مشکل حل میشه
مرسی تابناک، این شد یه حرف حساب از یک رسانه
عالی
نويسنده محترم
اگه به نظر شما اين دويدن براي خريدن مرغ زير پا گذاشتن كرامت انساني هست . پس هجوم مردم كشور هاي اروپايي براي خريد گوشي موبايل كه حتي شنيدم كشته هم داده چيه ؟
ما لااقل براي ما يحتاج خوراكي مي دوييم و صف مي كشيم ولي كسي رو نمي كشيم مثل اون وحشي هاي اروپايي نيستيم كه . شما مي خوايي به كار مردم بخندي بخند . اون اروپايي هم كه مي خوان بخندن بخندن . باور كن اونا از ما هزار مرتبه بد ترن .
ياد سونامي ژاپن افتادم ...
ف ان مع العسر یسرا
قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید
من 30 سالمه
توی این 30 سال هم لب به مرغ نزدم ، از خیلی از مرغ خورها هم سالم ترم
بازبان روزه خدا را شاهد میگیرم در حدود یک ماه است که یک عدد مرغ خریدم آن هم مهمان داشتم مجبور بودم نصف آن رادرست کنم و نصف دیگر را نگه داشتم برای روز مبادا خدا به داد مردم برسد
من خودم ، با 9500 مرغ خریدم و چند روز استفاده کردیم ، دلیلی نداره حتما مرغ بزرگ و چاق و چله بخریم!
من تو شهر خودمون ندیدم مردم مثل تهران تو صف باشند، علت اینکه تهرانی ها اینطور هستند ، اینه که بهشون القا شده که مرغ گرونه و باید هر چه زودتر تا گرونتر نشده مرغ بخرند و ذخیره کنند.
و این فضای ملتهب رو هم روزنامه ها و سایت ها ایجاد کردند.
اگر همین کلیپها را در سیما به مردم نشان دهند قطعاً تاثیر به سزایی در عملکرد کسانی که برای یک لفمه گوشت چنین رفتاری را دارند خواهد گذاشت.
ف ان مع العسر یسرا قطعا اما بد نیست سری هم به نهج البلاغه بزنیدو ببینید در باره حقوق مردم چی نوشته شده
چي ارزانه برريم اونو بگيريم بخوريم كدو كلويي 1800 تومان .حرفت حقه تابناك ولي مردم حق دارن يكي اگه بخواد مهموني بد تو ماه رمضان چي بياره بزاره سر صفره .فكر ميكني غير مرغ مي تونه چيزه ديگه اي سر صفره بذار .اصلا فكر مي كني مي شه الان گوشت خريد ؟
من اینجور رفتارها رو تو غرب هم دیدم
منتها کسی نیست ازش فیلم بگیره و آب و تابش بده و به دنیا نشون بده .
یه مرغ دارم روزی دو تا تخم می زاره.
با زمین و ملک معاوضه می کنم.
مساله مرغ نیست مرغ نماد گرانی و تورم شده است شما یک کالایی را نشان بدهید که از عید 1391 باین طرف حداقل 50 قیمت ان بالا نرفته باشد
مرغ ! مرغ ! مرغ ! چرا مرغ مگه مرغ نوش دارو هست ؟ ؟ ! ! !به جای مرغ هورمونی از سویا با این همه خاصیت استفاده کنیم
جالبه، همیشه در همه جا میگم ما ایرانی مسلمان هستیم، وقتی یک خواننده که شاید ۱۰۰۰ نفر هم آهنگشو گوش ندن، راجب اسلام میخونه اینقدر در بوق و کرنا میکنیم که همه دنیا میرن آهنگشو گوش میدن, ولی وقتی ایرانی رو مسخره میکنن ککمون هم نمیگزه.
ماخودمان هم خودمونو مسخره میکنیم مگه مسخره نیست چرا ناراحت شدید اونا که ناراحتندیابایدجواب بدندیاخودشون مسخره ترند
طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب ماباید این دوران فشار اقتصادی را پشت سر بگذاریم انشا الله
آفرین تابناک جان
بالاخره یکی حرف دل مرا زد..
گاهی وقت ها آدم باید شکمش را فدای عزت و شرفش کند
این طور نیست؟ ..
میگم چرا کسی از مرغ دولتی که تا دیروز 4700 بود و امروز شده 7900 چیزی نمیگه؟؟
کسی می تونه گرونی رو تعریف کنه؟ گرونی برای کی می تونه گرونی باشه؟ وقتی جنسی برا فروش داریم می گیم چرا ازمون ارزون می خرن(مثل خونه و یا مثل ما که اندک برنجی رو برای فروش تولید می کنیم) وقتی می خوایم چیزی رو بخریم از نظر ما گرونه. باید گرونی رو در تناسب با درآمد مردم محاسبه کرد. مثلا پدرم که بازنشسته آموزش و پرورشه سال 57 ، 8000 ریال تومن حقوق می گرفت. گوشت گوسفند اون موقع 250 ریال بود. الان هم حقوقش 800000 تومانه و گوشت گوسفند 22 هزاذ تومان. خوب از لحاظ تناسبی باید گفت که گوشت گرون نشده. در رابطه با دیگر اقلام هم باید همین روند رو در نظر گرفت. تنها چیزی که خیلی بالا رفته تجمل گرایی و مصرف گرایی در خانواده های ایرانی از من نوعی گرفته تا دیگران است.
جالب هست بدونید که توی شیراز در یکی از محله ها، یک نفر توی صف مرغ به ضرب چاقو کشته شد.
صف مرغ کجاست؟
آخرین نفر کیه؟
مردم گرسنه اند و ماه رمضان چه گوشت دیگری یا منبع پروتئین ارزان سراغ دارید که در صف نایستند و مرغ را نخرند شکم پر از حال گرسنه خبر ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر