سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیرمی آید:
طرح مشکل :
1.
با سلام اینجانب کورش حجرگشت باشماره مشتری3531234و شماره درخواست5034903میباشم.
آیا باعنایت به مفاد قرارداد منعقده با شرکت ، شرکت پارس خودرو مجاز به اخذ وجه بابت پلاک خودرو میباشد.(پلاک جدید و نه فک شده که نمایندگی رهبر دهقان در کرج اقدام به اخذ مبلغ 100000 ریال نموده است )
2.
با سلام
لطفا از مسئولین محترم پارس خودرووگروه خودرو سازی سایپا در خصوص شرح زیرپیگیری نمائید
اینجانب در تاریخ 3/3/1390با واریز مبلغ 80000000اقدام به پیش خرید خودرو ال90 از نمایندگی پارس خودرو در کرج نمودم که به دلیل موجود نبودن رنگ سفید در موعد تحویل شهریور ، موعد تحویل مهر 90 شد.
این در حالی است که پارس خودرو چند روز بعد اقدام به فروش فوری45 روزه با قیمت 143000000ریال نمود حدود یکماه بعد پارس خودرو اقدام به افزایش قیمت به میزان 3000000ریال با عنوان ضبط و کفی جدید نمود.
دعوتنامه شرکت جهت واریز الباقی وجه خودرو در تاریخ 31/6/90 صادر و با کمال تعجب مبلغ 69040000ریال از این جانب مطالبه گردیده بود این یعنی قیمت تمام شده خودرو با توجه به لیش از 3 ماه انتظار و مشارکت در تولید149040000ریال.
با بررسی به عمل آمده از عوامل آن شرکت مشخص گردید این شرکت دعوتنامه ها را به جهت اینکه شامل افزایش قیمت گردند با تاخیر و بلافاصله بعد ار اعمال قیمتهای جدید صادر نمودهاست.حال آیا این انصاف است که خودروی تحویل شهریور باقیمت144000000تحویل و خودروی مهرماه با قیمت 149040000هنوز تحویل نشده است.
جوابیه :
مدیر مسئول محترم سایت تحلیلی خبری تابناک
با سلام و احترام
ضمنن عرض تشکر و قدردانی از اقدام حضرتعالی مبنی بر پیگیری همزمان شکایت تعدادی از مشتریان عزیز و همچنین اخذ پاسخ مناسب جهت درج در آن رسانه محترم، به استحضار می رساند موارد ذیل جهت شفاف سازی موضوعات مطروحه حضورتان ایفاد می گردد:
1_ در رابطه با متن ارسالی از سوی جناب آقای کورش حجرگشت به استحضار می رساند: کلیه موارد مربوط به نصب پلاک خودروهای گروه خودروسازی سایپا طی بخشنامه ای از جانب مدیریت بازاریابی و فروش این شرکت به تمام نمایندگی های سراسر کشور ابلاغ شده است و خواهشمند است نامبرده موضوع را به همراه مستندات خود به مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت پارس خودرو و یا گروه خودروسازی سایپا ارائه نماید و بدیهی است در صورت تخطی نمایندگان، موضوع بلافاصله پیگیری و منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد.
2_ با وجود اینکه به دلیل عدم اعلام نام و مشخصات، امکان پیگیری موضوع مطروحه در رابطه با نامه دوم وجود ندارد. علی ایحال با توجه به طرح موضوع به استحضار می رساند: قیمت کلیه محصولات گروه خودروسازی سایپا با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود و هیچ شرکت خودروسازی نمی تواند بدون مجوزهای لازم و بر اساس سلیقه اقدام به بالابردن قیمت خودروها نماید.
ولی با توجه به لزوم احترام به مشتری به عنوان شریک گروه خودروسازی سایپا به استحضار می رساند نامبرده می تواند موضوع را به طور دقیق از مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت پارس خودرو و یا گروه خودروسازی سایپا پیگیری نماید.
3_ پس از بررسی های دقیق در رابطه با موضوع مطروحه توسط جناب آقای عبدالرضا سالاری نژاد، گفتنی است نامبرده بر خلاف روال عادی ثبت نام خودرو در کشور و تاکیدات صورت گرفته، مبالغ پیش پرداخت و پرداخت تکمیلی را به حساب گروه خودروسازی سایپا پرداخت ننموده است. با این حال شکایت مکتوب این مشتری گرامی اخیرا به مدیریت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو ارائه شده و بلافاصله مراحل پیگیری تا حصول نتیجه در رابطه با این مشتری آغاز شده و در حال پیگیری است.
4_ شرکت پارس خودرو به عنوان یکی از شرکت های اصلی گروه خودروسازی سایپا خود را ملزم به صیانت و استیفای حقوق کلیه مشتریان گرامی می داند و به همین منظور کلیه مشتریان گرامی می توانند موارد خود را به همراه مستندات به سامانه ارتباط با مشتریان شرکت پارس خودرو به آدرس: www.parskhodro.ir و یا شماره تلفن های: 48914177، 48913261 و 48914190 اعلام نمایند تا نسبت به راهنمایی و احقاق حقوق ایشان اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
قربان خان بابایی مدیر ارتباطات