بازدید 11882

كمربند براي همه سرنشينان خودرو اجباري شد

همچنين خانه ملتي‌ها مصوب كردند بستن كمربند ايمني براي رانندگان و كليه سرنشينان انواع خودروهاي در حال حركت در همه راه‌ها و همچنين استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي رانندگان و ترك نشينان هر نوع موتور سيكلت اجباري است. با متخلفان برابر جريمه پيش‌بيني شده در جدول جرايم رانندگي برخورد مي‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸ 13 June 2010
نمايندگان مجلس مصوب كردند بستن كمربند ايمني براي رانندگان و همه سرنشينان انواع خوروهاي در حال حركت در همه راه‌ها اجباري است.

به گزارش خبرگزاري فارس، نمايندگان ملت در جلسه علني امروز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي در ادامه و بررسي جزئيات لايحه رسيدگي به تخلفات رانندگي مواردي ديگر از آن را بررسي و تصويب نهايي كردند.

بر اساس مصوبه مجلس تردد تمام يا بعضي از وسايل نقليه موتوري در ساعات و محدوده‌هايي از شهر كه از سوي راهنمايي و رانندگي و يا محيط زيست و يا شهرداري‌‌هاي مربوطه منطقه ممنوعه پيشنهاد مي‌شود مطابق ضوابط شوراي عالي ترافيك به تصويب شوراي عالي هماهنگي ترافيك استان‌ها و در تهران به تصويب شوراي حمل و نقل در ترافيك شهر تهران مي‌رسد ممنوع است و نيروي انتظامي ضمن صدور قبض جريمه عبور ممنوع براي متخلف به او اخطار مي‌كند كه از محدوده طرح ترافيك خارج شود.

مجلس مقرر كرد در صورت ادامه تخلف براي هر يك ساعت يك برابر جريمه خواهد شد.

همچنين خانه ملتي‌ها مصوب كردند بستن كمربند ايمني براي رانندگان و كليه سرنشينان انواع خودروهاي در حال حركت در همه راه‌ها و همچنين استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي رانندگان و ترك نشينان هر نوع موتور سيكلت اجباري است. با متخلفان برابر جريمه پيش‌بيني شده در جدول جرايم رانندگي برخورد مي‌شود.

مجلس مقرر كرد همه رانندگان خودروهايي كه تاكنون براي سرنشينان خود كمربند، ايمني نصب نكرده‌اند موظفند ظرف 6 ماه از تاريخ تصويب اين قانون نسبت به نصب كمربند ايمني استاندارد در خودروهاي خود اقدام كنند. اعمال مقررات مندرج در اين ماده نسبت به خودروهاي فاقد كمربند منوط به انقضاي اين مهلت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آيا پيكان جايي براي اتصال كمربند عقب دارد؟
آيا مسافركشان با اين طرح موافقند؟
تمام اين مصوبات براي جريمه كردن مردم است اگر راست مي گويي وضع راههاي كشور را بهتر كنيد تا مردم مثل ديگر كشورها بتوانند با سرعت استاندارد رانندگي كنند تا آمار تصادفات كمتر شود.
اگر راست مي گوييد سازندگان داخلي خودروها را مجبور كنيد وسائل ايمن بسازند تا آمار كشته ها كمتر شود.
لطفا" تحقيق كنيد و به اطلاع مردم و مسئولين برسانيد كه آيا نمايندگان محترم مجلس قوانيني را هم بررسي و تصويب مي كنند كه در آنها از توليد خودروهاي بي كيفيت و گران قيمت داخلي كه علت بسياري از تصادفات و بخطر افتادن جان مردم كه توسط توليد كنندكان انحصاري داخلي و با استفاده از انواع رانتهاي مختلف و عدم رعايت حقوق مصرف كننده توليد ميشود را هم در دستور كار دارند يا فقط ميخواهند فشار را بر مصرف كنندگان بياورند .تا آنجائيكه ما اطلاع داريم علت بسياري از تصادفات مربوط به كيفيت خودروهاي توليد داخل كه با استفاده از تكنولوژي قديمي و مواد و قطعات بي كيفيت خارجي و عمدا"چيني توليد و در شرايط كاملا" انحصاري و با قيمتي به مراتب بالاتر از خودروهاي خارجي كه با تكنو لوِژي روز و قيمتي بسيار مناسب توليد ميشود ميباشد.
ضمن تشكر از مطرح كردن اين خبر بايد گفت كه اجباري كردن سيستم ضد قفل ترمز و نيز كيسه هوا و به تبع آن اجباري كردن توسط رهنمايي و رانندگي محترم اين نويد را مي دهد گه خودرو سازان از خواب زمستاني بيدار شده و توجه بيشتري به مسئله ايمني خودرو داشته باشند. لذا در سيستم جديد كمربند ايمني جديدا سيستم پيش كشنده نصب شده و مي تواند ايمني بيشتري براي خودرو به همراه داشته باشد لذا با توجه به بررسي ها و آمار شركت بازرسي استاندارد چند خودرو ساخت داخل به اين سيستم مجهز است كه از جمله آن را مي توان فيات سي ينا از تاپكو و نيز 207 ايران خودرو و زانتيا سايپا را نام برد.از حسن توجه تابناك به صنايع و تغييرات صنايع خودرو سازي كمال تشكر را دارم.
آقاجان هنوز بيمه شخص ثالث اجباري نشده و قانوني براي متخلف آن وجود ندارد در شهرستان هاي كوچك و روستاها اغلب خودرو ها بيمه ندارند !چرا همه قانون را از سطر2 به بعد مي خوانند. ؟
كارخوبي كردن
کاش یه قانون محکم هم برای حفظ جان مردم برای خودروسازها تصویب میشد.
فشار روی مردم برای حفظ جونشون مهم ولی به خودروسازها یه وقت چیزی نگید اوف میشن
خانه ملتي‌ها مصوب كردند بستن كمربند ايمني براي رانندگان و كليه سرنشينان انواع خودروهاي در حال حركت در همه راه‌ها اجباری است ولی نگفتند تکلیف مسافرین داخل مینی بوسها و اتبوسها که روی کول هم سوار میشوند چیست.
از قدیم گفته اند سواره از پیاده خبر ندارد مخصوصاً که سوار ماشین های آنچنانی هم میشوند پس کارشناسی کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید همیشه افراط و تفریط باشد. در کجای استاندارد جهانی بستن کمربند برای مسافرین اتوبوس و عقب سواری اجباری است. براستی که برای گرفتن پول مردم هیچ کوتاهی نمی کنند.
اقاي رويانيان در زمان رياستشان قرار بود كلاه هاي استاندار و نوعي هم كه در تابستان در اين هواي گرم بشود استفاده كرد وارد كنند كه اگر پياده اورده بودند تا حالا رسيده بود و مجلسيهاي محترم هم در ماشين كولر دار ميشينند و خبر از گرماي هوا و كلاه هاي سنگين ندارند و اينطور مصوبات ميدهند
اي كاش كلاه ايمني براي دوچرخه سواران هم اجباري ميشد. مثل تمام كشورهاي توسعه يافته.
اونهایی که مثلا بچه 3یا4یا5 ساله دارند دایم مجرم هستند چون تا حالا در صندلی عقب می نشستند ودر این سن اصلا کمربند نمی توان بست
فکر می کنم اجرای این قانون نیازمند اینه که تاکسی ها و مسافرکش ها در صندلی عقب حداکثر دو نفر رو سوار کنند. که امیدوارم این اتفاق بیفته تا دیگه بین بعضی از آقایون سر نشستن کنار خانوما البته به بهانه های مختلف دعوا نشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار