بازدید 10372
۸

بسیاری از خانه‌های خالی متعلق به بانک‌هاست

رئیس ‌اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بخش زیادی از خانه‌های خالی متعلق به بانک‌هاست، گفت: بازار مسکن به ‌دلیل افزایش قیمت کساد شده است.
کد خبر: ۹۹۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 21 July 2020

به گزارش «تابناک»، مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصوب سال ۱۳۹۴ است که زیرساخت‌های آن فراهم نبود، اما امیدواریم با طرح جدیدی که دولت و مجلس برنامه‌ریزی کرده‌اند به طور جدی شاهد اجرای این قانون باشیم؛ زیرا این پایه مالیاتی در بسیاری از کشور‌های دنیا اجرا می‌شود و جواب داده است.

وی افزود: با این حال معتقدم افراد عادی خانه خود را خالی نگه نمی‌دارند. ممکن است بعضی افراد دو تا سه آپارتمان یا حتی بیشتر داشته باشند که اجاره داده‌اند و کسی سرمایه خود را بدون استفاده نگه نمی‌دارد. بخش زیادی از ۲/۵ میلیون خانه خالی در کشور متعلق به سازمان‌ها و بانک هاست که قانون باید بدون اغماض برای آن‌ها نیز اجرا شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره ضرایب مالیاتی تعیین شده به میزان نصف مبلغ اجاره در سال دوم، معادل اجاره در سال سوم و ۱/۵ برابر اجاره بها در سال چهارم برای واحد‌های خالی گفت: به هر حال این طرح با نظر کارشناسان و اقتصاددانان طراحی شده، اما به نظرم نباید به صورت پلکانی اجرا شود بلکه از همان سال اول، ضرایب سال آخر را به اجرا بگذارند.

خسروی با‌اشاره به کاهش معاملات در هفته‌های اخیر تصریح کرد: بازار کساد است و هر زمان چنین شرایطی ایجاد می‌شود به ضرر مشاوران املاک است. مشتری توان خرید ندارد و اکثر اعضای صنف از وضعیت کنونی ناراضی هستند. تعدادی از اعضای صنف که اجاره بهای سنگینی پرداخت می‌کنند در حال لغو پروانه خود هستند که این بیکاری به پیکره جامعه می‌رسد. رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است بر لزوم کنترل قیمت مصالح تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
خیلی وقته داریم میشنویم دلیل افزایش قیمت ملک همین بانک ها هستند
کار بانک ها ملک داریه یا فعالیت های بانکی؟
واقعا برای چی باید قیمت مسکن انقدر بالا باشه؟
فرهنگ که خراب باشد می شود این. همه جا بانک محرک اقتصادی است اینجا معضل و بانی مشکلات اقتصاد
حالا وقتشه همه بانکها به جرم سلطان خانه خالی اعدام بشن !!!!!!!منظورم ساختمان بانکها باید اعدام بشن !!!!!
خوب کاری نداره. قوه قضاییه ورود کنه و اموالشون رو به نفع مردم مصادره کنه. کارمندهای بانک هم اگه معترض هستند از کارمندی بانک انصراف بدن. خیلی افراد پاک دست و درستی هستن که میتونن جاشون رو بگیرن.
آب از سرچشمه گل الود است وقتی خود دولت بر طبل گرانی می کوبد با افزایش قیمت دلار وسکه وطلا وافزایش قیمت بنزین باعث گرانی می شود مسلما این افزایش قیمت ها روی همه چیز تاثیر می گذارد این حرف ها فقط فرافکنی وزیر بار مسئولیت فرار کردن است گرانی فقط مختص مسکن نیست این گرانی های اخیر همه کالاها را درکشور در برگرفته است
کار بانکها دلالی به شیوه نوین میباشد
بانک نیستن که بنگاه معاملاتی هستند و در حال دلالی
ای خدا این مردم بینوای ایران رو نجات بده از دست این خونخواران
بخش زیادی از خانه‌های خالی متعلق به بانک‌هاست. حالا چگونه بانکهای ورشکسته باید مالیات خانه های خالی را پرداخت کنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی