بازدید 3720

ابهام در مراودات مالی یک بانک

طبق این گزارش بازرس قانونی، رقم زیان خالص این بانک به 3 هزار میلیارد تومان رسیده و زیان انباشته آن 6 برابر سرمایه بانک است.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 14 November 2018
به گزارش صبحانه، جدول دارایی‌ها، حاشیه سود، بازده کل دارایی و نسبت بازده حقوق صاحبان سهام بانکها در حالی طی روزهای اخیر توسط یک خبرگزاری معتبر کشور منتشر شده که برخی از این بانکها، حاشیه سود بسیار منفی و برخی دیگر بسیار مثبت را تجربه می‌کنند.

دامنه حاشیه سود مثبت بانکها ۰.۷ درصد تا ۲۴۳.۴ درصد و سود منفی بانکها از ۲۸۵۵.۶- تا ۱۵.۷- متغیر است و در عین حال، آمار و ارقام جالب دیگری نیز در گزارشات بازرس قانونی این بانک ها منتشر شده که یکی از موضوعات قابل توجه آن مربوط به بانک دی است.

این بانک که بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد دولتی و به وکالت از جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر کشور، نقش مهمی در اداره این بانک دارد، با وضعیت خوبی مواجه نیست و طبق این گزارش بازرس قانونی، رقم زیان خالص این بانک به 3 هزار میلیارد تومان رسیده و زیان انباشته آن 6 برابر سرمایه بانک است.

ابهام در مراودات مالی یک بانک

ابهام در مراودات مالی یک بانک

اما یک نکته کوچک و جالب در این گزارشات مالی، مربوط به بخشی است که معاملات بانک با اشخاص (حقوقی) وابسته به خود در سال 1396 را بیان می کند. در 2 ستون از این معاملات بانک دی با شرکت های مذکور، عنوان "خرید آجیل نوروزی پرسنل" درج شده که ظاهر امر نشان می دهد برای این مبلغ از اعتبارات بانک هزینه شده است.

در مورد اول که مربوط به شرکت "توسعه دنیای شهر کهن" است، مبلغ خرید آجیل نوروزی 93 میلیون ریال و در مورد دوم که مربوط به شرکت تجارت الکترونیک دی است که رقم 191 میلیون ریال به عنوان خرید آجیل نوروزی پرسنل درج شده که جمع دو مبلغ مذکور، بیش از 28 میلیون تومان می شود.

اگرچه این رقم در مقایسه با حجم قراردادها، مبادلات و رخدادهای مالی یک بانک یا شرکت های بزرگ زیرمجموعه، عددی نیست اما با توجه به وضعیت بانک مذکور، صرفه جویی و رعایت صلاح و مصلحت سهامداران و سپرده گذاران که بخش قابل توجهی از آنها خانواده گرانقدر شهدا و ایثارگران هستند، ضروری جلوه می کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی