بازدید 4618

افزایش نسبی قیمت نفت علیرغم افزایش تولید نفت خام آمریکا

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش یافت و به ۶۷.۰۶ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا و انتظار بازار این محصول در خصوص افزوده شدن بر میزان عرضه ی نفت توسط اوپک اشاره کرد. 
کد خبر: ۸۰۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 01 June 2018

افزایش نسبی قیمت نفت علیرغم افزایش تولید نفت خام آمریکاروز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش یافت و به ۶۷.۰۶ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا و انتظار بازار این محصول در خصوص افزوده شدن بر میزان عرضه ی نفت توسط اوپک اشاره کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۱۷ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۷.۷۳ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲ سنتی بشکه ای ۶۷.۰۶ دلار صورت گرفت. 

بنابر گزارش های رسمی منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ میزان تولید نفت این کشور در مقایسه با اواخر سال گذشته ی میلادی با افزایش ۲۱۵،۰۰۰ بشکه ای رکوردی جدید ثبت کرد و به مجموع ۱۰.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید. همچنین، علیرغم پیش بینی بازار راجع به کاهش ۵۲۵،۰۰۰ بشکه ای موجودی نفت خام آمریکا، آمارهای رسمی نشان می دهد که در هفته ی گذشته موجودی این محصول ۳.۶ میلیون بشکه افزایش داشته است. قیمت نفت در روز جاری در حالی افزایش یافته که افزایش تولید این محصول باعث فاصله ی حدودا ۱۱ دلاری قیمت نفت برنت با وست تگزاس اینترمدیت شده است.

لازم به ذکر است که با انتشار اخبار مربوط به احتمال افزایش عرضه ی نفت اوپک در آینده ی نزدیک قیمت نفت برنت در روز دوشنبه ی هفته ی جاری با رسیدن به بشکه ای ۷۵ دلار به کمترین حد خود از سه هفته ی پیش تا کنون کاهش یافت. 

در این رابطه باید خاطر نشان گردد که با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا و احتمال کاهش تولید نفت توسط این دو کشور اوپک و کشورهای همپیمان آن به رهبری روسیه و عربستان در خصوص افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید روزانه ی این محصول به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

قرار است اوپک و همپیمانان آن در روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش نشستی داشته باشند و در خصوص افزایش احتمالی تولید تصمیم بگیرند. یکی از وزرای دولت روسیه در این رابطه گفته است که در صورت تصمیم اوپک بر افزایش تولید روسیه می تواند ظرف چند ماه سطح تولید نفت خام خود را به میزان تولید این کشور قبل از قرارداد کاهش تولید اوپک برساند. این در حالی است که به گفته ی یکی از افراد مطلع در عربستان سعودی، اوپک و همپیمانان آن ممکن است قرارداد کاهش تولید نفت را تا آخر سال ۲۰۱۸ ادامه داده و در عین حال در خصوص کاهش احتمالی تولید نفت از جانب ایران و ونزئلا اقدامات مقتضی را اتخاذ نمایند. 

در پایان ذکر این نکته لازم است که علیرغم کاهش اخیر در قیمت نفت، به گفته ی برخی تحلیلگران اقتصادی میزان تقاضای جهانی این محصول بالا است و کاهش ادامه دار موجودی نفت در بازارهای جهانی ممکن است مجددا به افزایش قیمت ها منجر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی