بازدید 4672

کاهش قیمت نفت علیرغم کاهش احتمالی تولید نفت ایران

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۶۶.۴۹ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به کاهش احتمالی تولید نفت ایران و ونزوئلا و متعاقب آن افزایش تولید این محصول توسط روسیه و عربستان اشاره کرد. 
کد خبر: ۸۰۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 30 May 2018

كاهش قيمت نفت عليرغم كاهش احتمالي توليد نفت ايرانروز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۶۶.۴۹ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به کاهش احتمالی تولید نفت ایران و ونزوئلا و متعاقب آن افزایش تولید این محصول توسط روسیه و عربستان اشاره کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۴۵ سنت (۰.۶ درصد) افزایش یافت و بشکه ای ۷۴.۹۴ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۲۴ سنتی (۰.۳۴ درصد) بشکه ای ۶۶.۴۹ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز ۱۷ می قیمت نفت برنت با رسیدن به ۸۰.۵۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود. 

بنابر گزارش های منتشر شده، با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا و احتمال کاهش تولید نفت توسط این دو کشور اوپک و کشورهای همپیمان آن به رهبری روسیه و عربستان در خصوص افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید روزانه ی این محصول به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

به گفته ی هری چیلینگویریان یکی از تحلیلگران بازار نفت یکی دیگر از دلایل افزایش احتمالی تولید نفت توسط اوپک و همپیمانان آن این است که که این نهاد '' ظرف ۶ ماه گذشته بیش از حد مقرر شده نسبت به کاهش میزان عرضه ی نفت در بازار اقدام کرده است''. در این خصوص آمارهای رسمی نشان می دهد که اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک مازاد موجودی این محصول در کشورهای صنعتی را کاهش داده است. باید خاطر نشان گردد که قرار است اوپک و همپیمانان آن در روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش نشستی داشته باشند. 

افزون بر این، کاهش ارزش شاخص های سهام در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار یکی دیگر از دلایلی بوده که باعث کاهش قیمت نفت در روز جاری شده است. در این رابطه، اطلاعات موجود حاکی از آن است که ارزش شاخص های سهام در بازار بورس آمریکا بیش از ۱ درصد کاهش یافته و ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین حد خود از ۱۰ ماه پیش تا کنون رسیده است. لازم به ذکر است که با افزایش ارزش دلار قیمت کالاهای اساسی ای که با این ارز مبادله می شوند برای دارندگان سایر ارزها گران تر تمام می شود. 

در پایان ذکر این نکته لازم است که بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط رویترز موجودی نفت خام آمریکا در هفته ی گذشته ۱.۸ میلیون بشکه کاهش یافته است. البته آمارهای رسمی در این خصوص روز پنجشنبه ی هفته جاری توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار