بازدید 6639

کاهش شدید قیمت نفت با افزایش قریب الوقوع تولید

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز هفته ی کاری گذشته) به شدت کاهش یافت و به ۶۶.۲۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به تصمیم روسیه و عربستان سعودی در رابطه با افزایش احتمالی تولید نفت خام در آینده ی نزدیک اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 28 May 2018

کاهش شدید قیمت نفت با افزایش قریب الوقوع تولیدروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز هفته ی کاری گذشته) به شدت کاهش یافت و به ۶۶.۲۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به تصمیم روسیه و عربستان سعودی در رابطه با افزایش احتمالی تولید نفت خام در آینده ی نزدیک اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۱ دلار و ۳۵ سنت (۱.۸ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۵.۰۹ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱ دلار و ۶۶ سنتی (۲.۵ درصد) بشکه ای ۶۶.۲۲ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز ۱۷ می قیمت نفت برنت با رسیدن به ۸۰.۵۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود. این در حالی است که قیمت کنونی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در مقایسه با قیمت نامبرده در روز ۱۷ می به ترتیب ۶.۴ و ۹.۱ درصد کاهش یافته است.

باید خاطر نشان گردد که نهاد اوپک و همپیمانان آن از جمله روسیه در سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش میزان تولید نفت و به تبع آن افزایش قیمت این محصول کرده بودند تا بتوانند میزان مازاد عرضه ی نفت در بازارهای جهانی را کاهش دهند. این در حالی است که پس از این اقدام قیمت نفت در ماه می سال جاری به بشکه ای ۸۰ دلار رسیده و این مسئله موجب شد که برخی نگرانی ها در رابطه با تضعیف رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم ایجاد شود. به همین دلیل، وزرای نفت روسیه و عربستان سعودی پس از ملاقات در روز جمعه ی هفته ی گذشته اذعان کردند که در خصوص افزایش ۱ میلیون بشکه ای نفت در آینده ای نزدیک (نیمه ی دوم سال ۲۰۱۸) به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. کاهش شدید قیمت نفت در روز جاری در واقع بازتاب انتشار اخبار مربوط به افزایش تولید این محصول در آینده ی نزدیک بوده است.

افزون بر این، وجود نشانه های افزایش تولید نفت در آمریکا به روند کاهشی قیمت این محصول سرعت بخشیده است. بنابر آمارهای منتشر شده، در هفته ی منتهی به ۲۵ می آمریکا با افزایش ۱۵ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی فعال خود را به ۸۵۹ عدد رسانده است. این به نوبه ی خود نشانگر آن است که میزان تولید نفت آمریکا بیش از پیش افزایش خواهد یافت. همچنین، به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام توسط این کشور از ۲ سال پیش تا کنون بیش از ۲۷ درصد افزایش یافته و به مجموع ۱۰.۷۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. در حال حاضر آمریکا پس از روسیه ( با تولید حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز) دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی