بازدید 33994
ابهام مهم در اطلاعیه بانک مرکزی

سفر برای بار دوم در سال، با دلار قاچاق یا راهی دیگر؟!

پس از ابلاغ نتیجه جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز مبنی بر اینکه "از روز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه ۱۳۹۷، نرخ دلار برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیاز‌های قانونی و اداری آنان، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود"، شاهد خلوت‌تر شدن بازار و جمع شدن صف‌های طولانی خرید دلار بودیم و در نهایت پس حدود ۱۰ روز از این تصمیم، کرکره فعالیت بسیاری از صرافی‌ها پایین آمده است.
کد خبر: ۷۸۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 21 April 2018

سفر برای بار دوم در سال، با دلار قاچاق یا راهی دیگر؟!پس از ابلاغ نتیجه جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز مبنی بر اینکه "از روز سه شنبه 21 فرودین ماه 1397، نرخ دلار برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، 4 هزار و 200 تومان خواهد بود"، شاهد خلوت‌تر شدن بازار و جمع شدن صف‌های طولانی خرید دلار بودیم و در نهایت پس حدود 10 روز از این تصمیم، کرکره فعالیت بسیاری از صرافی ها پایین آمده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در حالی است که روز سه شنبه 21 فروردین ماه، تعداد زیادی از مردم با توجه به صحبت های اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که گفته بود "مردم نباید هیچ دغدغه ای برای تأمین ارز با این نرخ (4200 تومان) داشته باشند، مراجعه بکنند و حتما در اختیارشان قرار خواهد گرفت" به مقابل صرافی های شهرهای مختلف رفتند و به امید دریافت دلار به هر میزان، ساعت ها در صف ماندند و تنها پاسخی که از صرافی ها دریافت کردند این بود که هنوز دلاری به بازار تزریق نشده است!

اما طی روزهای بعد شرایط اندکی تفاوت داشت. زیرا در پایان روز سه شنبه بانک مرکزی در اطلاعیه هایی اعلام کرده بود که "تأمین ارز تمام واردات به کشور پس از ثبت سفارش انجام می شود و ثبت سفارش صرفاً با پرداخت از طریق مسیر بانکی مجاز است. همچنین بانک ها علاوه بر انجام حواله توسط خود می توانند پس از تشکیل پرونده و اخذ تعهد از وارد کننده، نسبت به ثبت درخواست ارز به صورت حواله در سامانه نیما  و همچنین حواله ارز از طریق صرافی ها اقدام کنند."

و در اطلاعیه ای دیگر که به نظر می رسد بیشتر مورد توجه مردمی باشد که این روزها به دنبال تهیه ارز به ویژه دلار و یورو هستند، در رابطه با نحوه تأمین ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی گفته شد "ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها می باشد. همچنین متقاضیان ارز مسافرتی موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی می باشند و متقاضیان باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری/رسید دریافت کنند و در پایان، پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می شود. همچنین تامین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می یابد."

اما نکته ای که از این اطلاعیه ها می توان برداشت کرد به تغییر جایگاه صرافی های سطح شهر در تامین ارز متقاضیان برمی گردد. با توجه به اطلاعیه های بیان شده، به نظر می رسد که بر خلاف گذشته مردم کمتر به صرافی های مراجعه کنند، زیرا مسیر دریافت ارز برای تجار و مسافران (درمانی و دانشجویی) دیگر از صرافی ها گذر نمی کند و به بانک ها تغییر مسیر داده است. هرچند که اقدام اخیر بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید در تک نرخی کردن نرخ ارز در جهت حمایت از کالای ایرانی موثر است، اما ابهاماتی همچنان در روزهای ابتدایی در اجرای این طرح وجود دارد.

بر این اساس در اینجا تنها به دو نکته زیر اشاره می کنیم و امیدواریم که مسئولین بانک مرکزی نسبت به این موارد شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند:

1- با توجه به پرداخت 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی تنها برای یک بار سفر در سال و همچنین 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای سفر به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق آن هم تنها برای یک بار سفر در سال، این ابهام و سوال پیش می اید که اگر فردی به هر دلیلی قصد سفر برای بار دوم یا سوم و یا ...، داشت، برای تهیه ارز به کجا بایستی مراجعه کند؟

اگر به حاشیه بازار آزاد برود و دلار با نرخی غیر از 4200 تومان خرید کند که به عنوان قاچاقچی ارز شناخته شده و برخورد می شود. زیرا معاون اول رئیس جمهور پیش از این گفته بود از روز سه شنبه 21 فروردین 97، هیچ نرخ دلاری با قیمت‌های غیر از 4200 تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار قاچاق تلقی خواهد شد؛ مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی برخورد خواهند کرد.

سفر برای بار دوم در سال، با دلار قاچاق یا راهی دیگر؟!


2- تکلیف توریست‌ها برای فروش ارز و تامین ریال مورد نیاز برای مخارج خود در کشور چه خواهد بود؟ زیرا تا پیش از این گردشگران در هنگام بازدید از ایران، با مراجعه به صرافی‌ها می‌توانستند ارز خود را تبدیل به ریال کنند ولی در حال حاضر صرافی ها این خدمات را نمی توانند ارائه کنند. زیرا بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی، تمام مبادلات ارزی باید در سیستم بانکی انجام شده و صرافی‌ها از خرید و فروش ارز ممنوع شده‌اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹۲
اصلا یکی یکبار بخواد بره آیا به نظر شما 1000دلار برای یک هفته کافی است شاید یکی دوست داشت 1500دلار تهیه کنه اون 500دلار مابالتفاوت رو از کجا تهیه کنه
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
حرف درمانى هست همش، فرزندم دانشجو هست ثبت نام هم كردم اول سال ٩٦ الان ترم ٤ هست كلا ٦٠٠٠٠ دلار دادن، قبلا بود٣٥٠٠ بيرون صرافى بود٣٨٠٠ الان كه نيست، قاچاق شده
تازه ارز هم بخدافقط تهران توزيع مى شداز وقتى دچار نوسان شده
فرزندم امكان داره اخراج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
اصلاچه معنی داره آدم به خارجه سفرکنه ؟ اونم بیش ازیکبار؟!!! چه معنی داره آدم متقاضی دلارباشه دههههههه
چاووشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
جهانگیری جهانگیری میگفتن این بود؟
خوب شد قبل 1400 شناختیمش
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
نشان از ضعف مسولین در حل پيش پا افتادهترين مشكلات دارد. فقط بلدند با بي ارزش كردن ريال دارايي مردم را بباد دهند. واقعا اين دولت نبايد حداقل استيضاح ميشد؟ فرق شما با دولت قبل چيست ؟ شما از همان روش ها براي فشار بر مردم رنجديده ايران استفاده ميكنيد
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
چرا برا عراق دلار نمی دهند؟ من می خواستم برم عراق برای ویزا دلار بهم نمی دهند. الان باید زندانی بشم و سفر نرم؟ یا دلار قاچاق بخرم؟ یا ویزا نگیرم و !قاچاقی برم؟ بابا این بود تدبیر و امیدتون؟!! عجبا!!
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
چرا برا عراق دلار نمی دهند؟ من می خواستم برم عراق برای ویزا دلار بهم نمی دهند. الان باید زندانی بشم و سفر نرم؟ یا دلار قاچاق بخرم؟ یا ویزا نگیرم و !قاچاقی برم؟ بابا این بود تدبیر و امیدتون؟!! عجبا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
بورس در ادامه ریزش های پی درپی در سال 97 دقایقی قبل بابیش از 250 واحد ریزش وارد کانال 94 هزارواحد شد. لازم به توضیح است که شاخص کل بورس اواخر سال 96 قله 99 هزار واحدی را فتح کرده ودرآستانه ورود به کانال 100 هزار واحدی بود اما اخبار منفی برجام روند آنرا نزولی کرد
وافعا درسته. .وقتی دلار 3700 تومن رو 4200 تومن کردید و یورو 4650 رو 5192 تومن و این که نعیین تکلیف میکنید میگید 500 و1000 یورو من مسافر بقیه ارز رو از کجا باید بگیرم
همش که نباید سر ما کلاه بزارین. باید به فکر کسانی که ارز بیشتر میخوان باشید و به صرافی ها یک نرخ اعلام کنید که مردم ارز مورد نیاز رو تامین کنن و دیگه کار به دلال جماعت نیوفته؟
در مورد عوارض خروج هم بد نیست تجدید نطر کنید. یک ذره به فکر ما هم باشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
اینکه هر کس ارز خواست بالاخره با یه نرخی بتونه بخره درسته. ولی اینکه عوارض رو کم کنند به نظرم خطاست. به کدوم دلیل کم کنند؟
عوارض رو بفرمایید برای درمان کم کنند میگیم درسته.. ورگنه برای سفر میتونید ایران بمونید یا برا یتحصیل
واز ابهامات ديكر بخشنامه بانك مركزى
١- پرداخت اين مقدار ارز مسافرتى در سفر اول كفاف هزينه مسافر را خواهد كرد؟ايا مساف براى تامين بيشتر ارز بايد به دنبال قاچاق ان برود
٢- ايرانيان مقيم خارج ( بهر دليلى ) كه بخواهند در امد ناچيز خود(ازجمله حقوق بازنشستگى شان) را براى گذران زندگيشان به ارز تبديل كنند چه بايد بكنند؟بروند دنبال ارز قاچاق ؟ انوقت دوباره همين بساط دلار چند نرخى و دلال بازى و......بوجود نمى ايد ؟
پاسخ ها
saeid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
کارکنان دولت که حقوق خود را به ارز میگیرند ومی فروشند آنها مازاد ارز خود را که کم هم نیست چه کنند..
خدا خیرت بده این خبر رو پیگیری کن.
واقعا همه برنامه هامون بهم خورده، سفر رفتن مگه گناهه. ( تازه سفر برای شرکت در دوره های آموزشی هست )
خیلی ممنون
نکته بسیار خوب و به جایی بود. مخصوصا که همین چند روز پیش دولت محترم عوارض خروج بار دوم و سوم رو 330 و440 هزار تومن اعلام کردند. احتمالا منظورشون این بوده که مردم 440 هزار تومن نفری عوارض بدهند بدون هیچ ارزی بروند خارج جلوی پله هواپیما چند تا نفس عمیق بکشن سریع با پرواز بعدی برگردند. واقعا تدبیر و امید رو به اوج رسوندند.

ضمنا ممنون میشم اگه مسولین با تدبیر توضیح بدهند آیا ارز واردات خودرو های لوکس چند میلیاردی رو هم با همین قیمت 4200 تامین می کنن !!؟
با ارز معذرت ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
:))
دولت اگر طرح داشت که کار به اینجا نمی کشید . اینکه با دستور بخواهند قیمت دلار را تثبیت کنند که میوه فروش سر کوچه ما هم بلد است .
در سال پایان این دولت هر سکه حداقل دومیلیون و پانصد قیمت میخوره ،از من گفتن پولهایتان را به سکه تبدیل کنید که اوضاع خرابه
پول نداریم هوایی بریم.زمینی بریم قاچاقی بخریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
احسنت. خوب گفتی. واقعا سفر زمینی چی میشه داستانش؟ الان بانک مرکزی میگه ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود.
يكماهه مى خوام براى فرزندم كه تحصيل مى منه ارز بگيرم تو شهرستان نيست، از طرفى خودتاييدسايت وزارت بهداشت هفت خوان رستمه وتامدارك رو بدى سفرت تاييدكنه و......مى بينى مهلتش تموم شده، الان ترم ٤ هست كلا ٦٠٠٠ دلار دادن، به هرجاهم شكايت مى كنى بى فايده است
بچه خاى مردم دارم ديپرت مى شن و آقايون بخشنامه مى دن
بخوام برم فرزندم رو ببينم دفعه سوم بايد٤٢٠ هزار تومن عوارض بدم؟ مگه مى رم تفريح؟ تفريح هم برى كه نبايدمجازات بشى
سيف سخنرانى مى كرد اينقدر عصبانى شدم زدم تلويزيون رو شكوندم
آخه بابا اینا چه کارهاییه میکنید

این که اولین بار نیست مشکل ارز.
ما بچه هامون خارج هستند شغلمون ارتباط با خارجه اما برای کشور عزیزمون کار میکنیم و تلاش برای پیشرفتمون.
خب من گاهی باید دوماه خارج باشم چکار کنم
حواله ارزی بانکی به عنوان تولید کننده بخش خصوصی با ارز مبادله ای داشتیم به دلیل مشکلات تحریمی چند یورو دوباره باید تامین میکردیم به بانک گفتیم ریال بدیم تامین ارز کنه گفت نه باید خودتون اسکناس یورو تهیه کنید بیارید حالا کل پروژه بخاطر چند یورو معطل شده و باید از دلال ارز بخریم که میشیم قاچاقچی
تصمیم یک ساعته بهتر از این نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
میبخشید ها ! ولی همینطوری دیمی یه حرفی می زنند دیگه .
شما چه ساده اید!!!! بابا این سناریو نخ نما شده . ارز ۱۲۲۶ تومانی بهمنی را بیرون ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ میخریدیم کردند ۳۰۰۰ تومن بیرون شد ۳۸۰۰ حالا هم ۴۲۰۰ رسمی است و بیرون ۵۰۰۰ تومن . این ارزهای بیرونی را خود بانک مرکزی بیرون میدهد و الا صرافها یا مردم که دلار تولید نمی کنند .
کمتر برین ترکیه - ارز به همه بعدا میرسه - هنوز از عید کوفتی برنگشتن دوباره فکر سفرین - همین عید حدود 20 میلیارد دلار ارز رو تو سواحل برای لخت بودن دادین به خاک عظمی
همتون به فکر جیب خودتونین فکر میکنین دولت رقیب شماس
همه این شبهات با برداشتن سقف و علت برای خرید درست میشه.درست نیست که هرکس دلار بیشتر بخواد بخره بهش انگ قاچاقچی ببندید.تک نرخی کنید.سقف رو بردارید و دلاری 5000 تومن بدید بهتره تا اینکه 4200 بدید با ی سری اصول و به ی سری افراد
اگه تصمیمی گرفته میشه باید برای اجراش زمان صرف کنید تا به مشکل نخورید.برخورد قهری فایده ای نداره.شما برای اینکه این مشکل رو حل کنید نیاز نبود این کارارو انجام بدین.هوای تولید کننده رو داشته باشید بهش وام کم بهره بدین.قیمت دلار مبادله ای رو پایین میاوردین که کل شرکتا وابسته هستند به اون.نه اینکه اینجوری تک نرخی کنید.من خودم تو ی شرکت برند داخلی کار میکنم.همین هفته گذشته به خاطر همین قیمت دلار تک نرخی قیمت محصولات رو برد بالا.در حدی که خودمون قیمتارو دیدیم موندیم.بماند که برنامه تولید رو عوض کردن و الان محصولاتی میزنن که مصرف ورق کمتری داره تا ببینن چی پیش میاد در آینده.چون ورق هاشونو از خارج تهیه میکنن.اولین روز کاری هم نامه زدن که امسال بدترین سال این شرکته که شاید اصلا ورشکست بشیم تا آخر سال...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
همه اینهایی که گفتی می شود اقتصاد . پس بر می گردیم به اول ماجرا که بالا رفتن قیمت دلار یک علت اتصادی داشت و کار " جمشید بسم ا...." نبود .
لطفا به این سئوالها پاسخ بدید. 1- مسافرین زمینی ارز موردنیازخودرا چگونه تهیه کنند ؟ 2 - درصورت نیاز به بیشتر از 500 یا 1000 دلار تا سقف قانونی 5000 ارز همراه مسافر ، باید چگونه تهیه کنند ؟ 3- عوارض خروج زمینی از کشور چقدر است وآیا انهم برای یکبار به بالا زیادتر میشود؟ مسئولین محترم بارها وبارها از این تصمیمات فوری تابحال گرفته اند. لااقل خواهشا یک دستورالعمل جامع طراحی وابلاغ کنید تا مردم سردرگم نشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
اگر بلد بودند که کار به اینجا نمی کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
مسئول محترم در دسترس نمیباشد No Response To Paging
بااین مقدارارزهمراه مسافرآیافکرنمیکنیدبرای اینکه هموطنانمان آبروی ایران رادردیارغریب نریزندومجبوربه گدائی نباشندبهتراست همه راممنوع الخروج کنیدکه هم تدبیری شده باشدوهم امیدی بحفظ آبروئی که داریم درضمن مدیران اقتصادیمان بهتراست یکباربااین مقدارارزکه بانک میفروشدسفری به فرنگستان بکنندببیننداین مقدارپول برای چه مدت کافیست اینطورتظاهرمیکنندکه گوئی هیچوقت مسافرت تشریف نبرده اندویاچراغ جادودارند.
فقط 1000 یورو ارز مسافری یک بار در سال ؟ پس چرا خروجی را تصاعدی می برید بالا ؟ خروجی را هم یک بار در سال بگیرید .
علاوه بر دولت مردم هم مقصر هستند، تا یه ذره قیمت ارز بالا بره ، مردم هجوم می آورند برای خرید ارز. نتیجه اش افزایش سرسام آور ارز به دلیل دلال بازی هست.
ناکارآمدی مدیران صداش به عرش رسیده مگر خدا کاری برای این ملت کند
طبق دستور العمل بانک مرکزی برای مسافرت خارج از کشور تنها بک بار به شما ارز فروخته میشود 500-1000 یورو.برای دفعات بعد به شما ارز فروخته نمیشود حتی در صرافی ها. در صورت نیاز باید به صورت قاچاق به قیمت نامعلوم خریداری کنید.و الا چه نیاز به ارایه مدارک پرداخت خروجی بلیط ویزا ومهر خروج از کشور برای تحویل ارز در فرودگاه است از صرافی به نرخ4200 خریداری میشد
یک کلام دولت تویه تامین ارز مشکل داره
عاقبت خوبی نداره....به زودی نتیجش رو میبینید
ایرانی مقیم خارج که به دولت اعتماد کرده وارز وسرمایه ارزی خودشو ازخارج به ایران وداخل کشور منتقل کرده وبه کارانداخته واشتغال ایجادکرده حالا چطورباید سود حاصل از درآمد اون وحتی قسمتی از این ارز یا همه انرا که از خارج ازکشور وارد ایران کرده و به اقتصاد کشور هم کمک کرده ازایران خارج کنه وبه چه نرخی؟؟؟؟ ومن نمونه زیادی این آدما را میشناسم..... این اولا انصاف نیست ودوم بی اعتمادی
ایرانی مقیم خارج که به دولت اعتماد کرده وارز وسرمایه ارزی خودشو ازخارج به ایران وداخل کشور منتقل کرده وبه کارانداخته واشتغال ایجادکرده حالا چطورباید سود حاصل از درآمد اون وحتی قسمتی از این ارز یا همه انرا که از خارج ازکشور وارد ایران کرده و به اقتصاد کشور هم کمک کرده ازایران خارج کنه وبه چه نرخی؟؟؟؟ ومن نمونه زیادی این آدما را میشناسم..... این اولا انصاف نیست ودوم بی اعتمادی
خیلی از دانشگاههای خارج مورد تائید ایران نیست دانشجویان ایرانی که دانشگاه غیر تائید ایران درس میخونن برای ارز آنها چکار باید کرد آیا باید برگردند . تصمیم یک ساعتی بیش از این خروجی ندارد
پاسخ ها
علی
| Canada |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
ایرانی خارج از کشور که ترک وطن کرده و درآمد ریالی داره یا در دانشگاه غیر معتبر از نظر وزارت علوم درس می خونه می تونه از صرافی های ایرانی خارج از کشور به قیمت واقعی ارز بخره
روحانی خراب کردی...بد.!..به اعتماد مردم به شما پاسخ درست و مناسبی ندادی..اون از تعرفه خروج از کشور...اینم از توزیع ارز...متاسفم..
به جز اینکه بگن هر نفر میتونه از صرافی سالی 10 هزارتا با قیمت 4200 بخره راه دیگه ای نیست. در این صورت باید قیمت ارزهای دیگه رو هم برابر کنن. اگر این کار رو نکنن قیمت و تقاضا برای دلار قاچاق به شدت بالا میره. اون شرایط دانشجوها و مسافرت و غیره رو هم که اعلام کردن با همین نرخ، به نوعی تسهیلات به حساب میاد در اون صورت.
به نظر من باید همراهی خوبی مردم داشته باشند نه اگر سفر خارجی نروند خواهند مرد نه اگر برای درمان چون بهترین دکترها را در ایران داریم وخیلی از کسانی که در خارج ایران زندگی می کنند برای در مان به ایران می ایند دانشگاه هم تا دلتان بخواهد درست شده اکثر این بچه ها به جای درس خواندن گویا برای تفریح به دانشگاههای خارج می روند وجهت چشم وهم چشمی در هر صورت با این شرایط باید کنار امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
نباید مانع مردم شد مگر قانون بخور و نمیر برای مردم
وضع کرده اند که سفر نروند میمیرند نباید برای مردم مانع تراشی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
اخه کجای دنیا مردمش برای حتی سفر رفتن هم محروم میکنن شاید یه نفر پولدار باشه پولشم حلال باشه دلش بخواد بره کشورای دیگه رو ببینه واقعا جالبه کشور تبدیل کردن به زندانی که حتی حق مرخصی رفتن هم نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
این همه برجام برجام کردن که آخرش این بشه؟؟!! بابا قبل برجام که بهتر بود وضعیت! حالا تازه ترامپ نزده بیرون!
طرح مشکلاتی داره که برای رفع ان باید قانون را دور زد و شد قاجاقجی!!! آیا 1000 دلار برای یک سفر کافی است برای یک هفته هزینه هتل می شود . وقت سفارت ها که با سه ماه انتظار داده میشه نمیتونیم ارز هزینه ویزا تهیه کنیم. باید قاچاق بخریم. ازانس های مسافرتی اعلام کردند تغییری در دریافت وجه تور ندارند و طبق اعلام فقط ارز می گیرند آن هم به اسکناس . دوستی میکفت به اقوام گفته براش دارو بیارند از خارج به قیمت 450 دلار نمیتونه پول ان را پرداخت کنه
اینها نمونه های کوچکی از نیازهای متعادل و روزمره مردم است که باید مرتفع شود لطفا موضوع خرید وبلا و قاچاق را از مقوله های معقول عامیانه مردم جدا کنید
الان شماها فکر می کنید بیاید اینجا پست های انتقادی بگزارید اتفاقی میفته؟ چیزی درست میشه؟

ای بابا ...
أين سياست قاچاق أرز و چند نرخي شدن آن را توسعه ميدهد. مردم بغير إز موارد واردات، درماني و دانشجوىى به أرز نياز دارند. برأي مثال آنهايي كه برأي ديدن فرزندان سالي دو سه ماه بخارج ميرود ناچار بخريد أرز قاچاق خواهد بود. اگر كسي مقيم خارج است و إرثي إز والدين بهش رسيده چگونه آنرا تبديل به أرز كند؟ رضايت مردم إز وضعيت أرز در دولت قبل خيلي بيشتر إز أين بود.
ما مردمان بدي شديم همه براي يك سود لحظه اي حاضريم استقلال كشور ارزش پول ملي و وطن خود رو به مفت بفروشيم وقتي ما مردم اينكارها روزميكنيم دولت هم اينگون طرحهاي بدون مطالعه ميدهد بهتراست كمي به ارزشهاي واقعي انساني رو بياريم مردم شهرهاي مرزي به خاطركسب وكار قاچاقشان آجر شده ناراحتند ولي سود و فايده براي همه در كاهش چشمگير قاچاق هست توسط مردم عادي و غير عادي همه دريك قايق سوارهستيم نميشود هركس محل نشستن خود را سوراخ كند همه بارهم غرق مي شويم
چرا جواب این همه سوال مردم رو کسی نمیده؟ یعنی واقعا وقتی این تصمیم رو گرفتن به این فکر نکردن ممکنه یکی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار در طول یه سال بخواد باید چکار کنه؟؟؟ متاسفم
بازنشستگانی که خارج از کشور ساکن هستند. حقوق ماهیانه خود را که از ایران میگیرند در خارج زندگی میکنند به چه شکلی از ایران پول خود را تبدیل به ارز کنند و از کشور خارج کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
چرا باید درآمد ارزی کشور که با تحریم بدست می آید در جای دیگر خرج بشود؟ هدف این طرح این است که جلوی این مخارج را بگیرد
اینهم مثل جاده ها درست کردند یعنی هرجاتصادف میشه فوری سرعت گیرمیزنند جلوی صعوددلارهم اینجوری سد می خوان بکنند کاررو بایددادکاردان نه ادمهای بی تخصص
الان دلار رو عین خورشید ثابت نگه داشتن و بقیه ارزها و ریال دور آن میچرخند
زیر دوازده سال ارز مسافرتی نمیدن ولی خروجی رو از بچه 1 ماهه هم میگیرن
فعلا توان ضعیف دولت در حل معادلات خود و منتظر نظر ترامپ در مورد برجام است مسائل مردم اصلا برای دولت و رئیس جمهور اهمیتی ندارد
داستان انداختن سنگ ته چاه و عاقل و نادان و .....
آقا اینا فقط یه گوشه مشکل! در تمام کشورها شما در کوچه و خیابون شعبات (اکسچنج) صرافی داری...مگه میشه به صرافی بگی ارز خرید و فروش نکن! من یه وکیل بین المللی هستم امکان حواله پول به حسابم در لندن رو بانک های ایرانی ندارند. پول موکلینم رو هم باید بنا بر قوانین ضد پولشویی جهانی فقط و فقط از حساب به نام خودم پرداخت کنم. معمولا از موکلینم ریال می گرفتم صراف برام به حساب خودم حواله می زد و من از حسابم هزینه های موکلینم رو پرداخت می کردم! ولی الان حتی اگه بانکی هم بتواند به حسابم حواله بزند... نه مسافرم که ارز مسافرتی بگیرم! نه تاجرم که ارز تجاری بگیرم! نه دانشجو هستم که ارز دانشجویی بگیرم! نه مریضم که ارز درمانی بیگرم!.... الان موکلینم به من ریال می دهند من نمی تونم تبدیل به ارز کنم!!! ایران رو به دوره ما قبل تاریخ برگردوندند اسمش رو گذاشتن امنیت ارزی!!!!
خارج رفتن گناه است ، داشتن دلار گناه است ، کشیدن سیگار از گناهان کبیره بوده وباید فرد سیگاری از راه جریمه هزینه دولت را بپردازد، دو بار در سال به خارج رفتن جریمه دارد وبه جهنم که باید برای درمان بروی ، .اما پول ناحق کارت ملی ،عوارض ناحق خروج از کشور ،پول گزاف صدور گواهینامه ،انتقال خودرو وهرستد دیگر ،مبلغ گزاف تمدید گذرنامه .و.....از مباهات می باشد.انشاالله قبول باشد
تعداد ابهامات خیلی بیش از چیزیست که در مقاله آمده:
1- تکلیف ایرانیان مقیم خارج از ایران چیست. آیا تصویب این قانون به معنای مصادره اموال این شهروندان در ایران است؟
2- توریست خارجی چه باید بکند. اشتعالی که دولت پز میداد از افزایش چند درصدی توریست خارجی ایجاد کرده عمری تا این حد کوتاه داشته است؟
3- اگر کسی بخواهد ارزی خارجی را به ارز خارجی دیگر تبدیل کند حتما باید از کشور خارج شود؟ همین کافی است که همه دنیا به اوج بی تدبیری یک دولت پی ببرد
4- ارز مسافرتی فقط به کسی که ویزای توریستی دارد داده می شود. یعنی اگر به هر قصد دیگری از جمله اهداف علمی ، بازرگانی ، کنفرانسهای علمی و... سفر می کنید متصدی بانک فعلا سفر شما را غیر ضروری دانسته و از شما می خواهد وقت هموطنان توریست خود را نگیرید و زودتر یک قاچاقچی ارز پیدا کنید و خرید بفرمایید.
5- اگر دانشجویی در جایی از دنیا به هر دلیلی به پولی بیش از 1000 یورو در ماه نیاز داشته باشد نمی تواند مبلغ اضافی را تامین کند.
ایکاش مسئولین محترم قبل از وضع مقررات این چنینی فقط چند دقیقه فکر میکردند.
کلاً بعضی ها تکلیفشان مشخص نیست. مردم نون ندارند بخورند اینها به فکر ارز برای سفر خارج هستند!
آخه دوست عزیز من، دلار بشه شش هزار تومن مردم از گشنگی میمیرن. خیلی از بیمارها میمیرن. بفهمین! میمیرند!!!!!
یک سوال ساده. ارز را کنترل نکنند بشه شش تومن خوبه یا ارز مسافرتی را محدود کنند؟؟؟ سود به ضرر هر کدام را حساب کنید
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
موضوع روش نا درست اعمال سیاسته. می دونید چند نفر در حال شیمی درمانی هستند که موندن منتظر ابلاغ دستور العمل ارز درمانی؟ برای اونا حق حیات قائل نیستید؟ مسافر هم همیشه به قصد تفریح سفر نمی کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
ارز 6 هزار که شده. با این سیاست های ارزی مسخره تا 7-8 هزار هم میره متاسفانه
با این مصوبه چشم مملکت داری رو درآوردن. خیلی زور زدن انصافا خسته نباشن.
درکمال سکوت و سرگرم کردن افکار عمومی...عوارض خروج200/300برابر شد

ارز که جای خود دارد
اون نماینده که میگفت نه 220 نه 75....وسطشو میگیریم...کو؟کجان؟
همه ما رو گروگانیم خودمون خبر نداریم
برادر من اقتصاد رو باید درست کنند و اگر نمی توانند با یک خداحافظی ساده همه رو خوشحال کنند نه اینکه شما بیای بگی بین بدو بدتر بد رو انتخاب کنید
هنوز به اين قسمتهاش فكر نكردند. مثل سريالهاي مهران مديري ده سال پيش كه اول قسمت اول و دوم رو مي ساختند و پخش مي كردن تا ببينن بايد داستان رو به كدوم طرف پيش ببرن. دوستان ما هم در تيم اقتصادي هفته اي يك ابلاغيه به صورت سريالي صادر خواهند كرد تا بعد از ٦ ماه متوجه بشن كه راهش اين نيست و دوباره صرافي ها باز مي شن
آقای روحانی و مسئولین بانک مرکزی! این ره که تو میروی به ترکستان است!
بشه ۸۰۰۰ هزار تومان خوبه.
خوب با 1000 یورو و 500 یورو که نمیشه رفت خارج. راحت بگن نرین خارج. نقض واضح و آشکار حقوق شهروندی
تمام نظرات مردم نشان میده به مراتب کارشناس تر از مسئولان هستند و فقط پول بیت المال را داریم هدر میدیم
کالا واضحه دولت ابتدا گذاشت خوب قیمت ها بره بالا و مردم تو سر هم بزنن برای دلار. مشاور رییس جمهور هم که گفت نرخ ارز بره بالاتر برای ما بهتره. بعد ناغافل دیدن دیگه آش زیادی شور شد، یک ساعت جلسه گرفتن و گفتن دلار 4200 تومانی. وقتی دولت نخبه گرا اینطور رفتار می کند، مردم دوباره میشن مثل انتخابات سال 1384. بی تفاوت...
دولت سرمایه مملکت که نفت باشه میفروشه و پول عایدی آن را به صاحبان اصلی آن که مردم باشند با ناز و ادا میفروشه، جلل الخالق! دیگه این ناز و ادا چیه!؟آقای روحانی! مملکت داری کارکرد اساسی و اصولی نیاز داره ، سقوط ریال نه به دلال بستگی داره نه به خروج ارز صورت مساله را پاک نکن
یکی می خواد زمینی بره ارز را چه جوری تهیه کنه.مثلا بخواد بره نخجوان یا ارضروم.دولت در تصمیماتش دقت لازم را ندارد. و کارشان ایجاد بدبینی و دلسردی است. و با 1000 دلار مملکت دچار بحران نمی شود.
چون مبالغ ارزی زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد کسی حق ندارد به علت بالا بودن درآمد و توان مالی خود ارز کشور را برای مقاصد تفریحی و گردشی از کشور بدون هیچ ضابطه ای خارج نماید چون آثار آن بقیه مردم را تحت فشار قرار می دهد.
کسانی که برای بار دوم بخواهند به خارج سفر نمایند باید هزینه بیشتری به خزانه دولت بپردازند تا آثار خروج ارز توسط آنها را برطرف نماید.
توریست های عزیز نیز می توانند به سیستم بانکی برای تبادلات مراجعه نمایند و نگرانشان نباشد.
ببينيد فلسفه اينه نميخوان بزارن شما از اينجا بريد بيرون اينم به خاطر اينه كه طاقت دوريتون رو ندارن .
تازمانی که سیستم مالیاتی کشور فقط مالیات از کارمند بدبخت میگیره اوضاع همینه . راه حل اینه که مثل کشورهای دیگه خرید و فروش تنها با کارت اعتباری صورت بگیره و هر کی مبلغی که وارد حسابش میشه مدرک ارایه کنه از کجا آورده تا مالیات بهش تعلق نگیره .ا
آقا جان ، چرا اصل مطلب را نمی گیرید . اصل مطلب این است که ارزی وجود ندارد که به مردم بدهند . نفت به فروش میرسد ولی برگشت پول آن به مشکل خورده است . این هم فقط مربوط به آقای روحانی نیست . شرایط جهانی داره بر خلاف منافع جمهوری اسلامی پیش میره .
خيلي ساده انديش آدم بايد باشد كه حرفهاي برخی را براي بهبود جامعه باور كند .
ارز مسافرتی و دانشجویی و ... ! یعنی آدرس غلط دادن. یعنی ما رو مشغول هیچ و پوچ کردن. الان اگر بیان این شرایط رو درست کنند به نظر شما مشکلات حل میشه؟
از این غافل هستید که اقتصاد این کشور با کنترل قیمت ارز سامان نمی گیره. این قیمت ارز نیست که بالا میره ریال هست که بی ارزش میشه و حالا اومدن در ظاهر ثابت نگهداشتن. مگر اقتصاد ما قوت گرفته که این نرخ ثابت بمونه و یا کم بشه؟؟
قیمت دلار الان ثابت هست درست. پس چرا قیمت سکه بالاست؟ با این قیمت دلار سکه باید حدود 1350000 باشه در حالی که پیش فروش بانک از این خیلی خیلی بالا تر هست و در بازار هم 1800000 .

با ارز ثابت که قیمت اون غیر واقعی هست فرصت برای کالاهای خارجی و دلال ها باز میشه. چرا چون ما تورم رو که داریم هزینه ها مون که هر روز داره میره بالا اما ازون طرف دلار ثابت هست و قیمت اجناس خارجی به ریال ثابت خواهد بود و ....

شما تابناکی ها چرا به این مسائل نمی پردازید و کاری می کنید که توجهات از اصل مشکل دور بشه و دغدغه بشه ارز مسافرتی و ...در این مشکل و بی تدبیری شکی نیست اما خواهشا مسائل رو درست و ریشه ای مطرح کنید.
نه اینکه مشکل ما بشه ارز مسافرتی و با حل شدن این بگیم ایول مشکل ما حل شد
سفرهای آقای ظریف در سال 20 ملیون دلار هزینه داره .هزینه هواپیمای خصوصی ، سوخت هواپیما ، هزینه ایر کروه وهزینه هتل همراهان و برنامه های ایشان ، گاهی هم خانواده به همراه ایشان سفر میکنند.با توجه به اینکه این همه سفیر در کشورها جهان است سفر ایشان جنبه تفریحی پیدا کرده و نتیجه ان را هم همه ملاحظه میکنیم. آیا برای وزرا و سایر نیروهای دولتی نیز ارز محدود شده یا نه؟
تابناک محترم اگر این نظر منو چاپ نمیکنید لطفا این موضوع را پیگیری کنید.مطمئنا نتیجه خوبی خواهد داشت
واقعااینهمه رئیس و کارشناس با حقوق های نجومی داخل آن ساختمان مرتفع نشستند هیچ طرحی نداشتند وباید یک شبه این تصمیمات ناپخته را بگیرند خدا به فریادمان برسد
برای پرداخت هزینه ویزا به سفارت باید ۸۰ یورو پرداخت کنم که صرافی‌ها نمی‌فروشند
دلار را از ۲۵۰۰ تومان کردن ۴۲۰۰
گیر هم نمیاد
.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی