بازدید 26464
اسحاق جهانگیری؛

دولت قادر است اقتصاد کشور را باثبات و قابل پیش‌بینی اداره کند/ با دلار ۴۲۰۰ تومانی به همه نیاز‌های کشور پاسخ داده خواهد شد/ بعد از این یک مازاد ارزی خواهیم داشت/ قاچاق دلار بالاتر از نرخ ۴۲۰۰ تومان

به گفته معاون اول رئیس جمهور از روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷، هیچ نرخ دلاری با قیمت‌های غیر از ۴۲۰۰ تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار قاچاق تلقی خواهد شد؛ مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی برخورد خواهند کرد.
کد خبر: ۷۸۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 10 April 2018

دولت قادر است اقتصاد کشور را باثبات و قابل پیش‌بینی اداره کند/ با دلار ۴۲۰۰ تومانی به همه نیاز‌های کشور پاسخ داده خواهد شد/ بعد از این یک مازاد ارزی خواهیم داشت/ قاچاق دلار بالاتر از نرخ ۴۲۰۰ توماناحمد افتخاری علی آبادی-به گفته معاون اول رئیس جمهور از روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷، هیچ نرخ دلاری با قیمت‌های غیر از ۴۲۰۰ تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار قاچاق تلقی خواهد شد؛ مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی برخورد خواهند کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز با بیان اینکه جلسه دوشنبه شب به دنبال جلسات روزهای گذشته در ارتباط با مسائل ارزی کشور تشکیل شده بود، گفت: در این جلسه، تصمیمات نهایی با حضور آقای رئیس جمهور گرفته شد که جهت اطلاع ملت عزیز ایران اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دستاوردهایی که در دولت یازدهم به آن دسترسی پیدا کردیم، ثبات اقتصادی کشور بود و البته در بخش اقتصادی کشور کاهش نرخ تورم و تک واحدی شدن این نرخ جزو دستاوردهای مهم بود، اظهار داشت: ثبات اقتصادی در هر کشوری جزو وظایف دولت است که شرایطی را به وجود بیاورد تا شاخص های اصلی اقتصادی برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد. همانند نرخ ارز و سود بانکی؛ اتفاقاتی که تأثیر تعیین کننده ای در فعالیت های اقتصادی دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متأسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز روی داد که موجب نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد و از طرفی، ثبات اقتصادی کشور به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت مورد تهدید قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری با اشاره به تلاش دشمنان و مخالفین و بخصوص آمریکایی‌ها بعد از توافق برجام و روی کار آمدن ترامپ برای متلاطم نشان دادن فضای اقتصادی کشور با هدف جلوگیری از تشویق دیگران به همکاری اقتصادی با ایران گفت: خوشبختانه با کار جدی که در عرصه بین المللی انجام گرفت، با دولت‌های مختلف در حال فعالیتیم و توافق کردیم که میلیاردها دلار فاینانس به ایران اختصاص داده شود و بیش از ۳۰ میلیارد دلار حتی ضمانت‌نامه‌اش در سطح دولت به نام بانک‌های این کشور صادر شد و یک حجم وسیعی منابع خارجی در حال حرکت به سمت کشور است و در چنین شرایطی، این گونه تغییرات در نرخ ارز خیلی غیرطبیعی است و به نظر می‌آید که عوامل غیراقتصادی، توجیه و پیش‌بینی نشده در این موضوع مؤثر بوده و در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متلاطم شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در این چهارچوب تصمیم گرفته شد در ارتباط با مسائل ارز و نیازهای ارزی کشور یک بررسی دقیق انجام گیرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی، بیش از ۹۰ میلیارد دلار صادرات ایران است. مجموعه کالاهایی که طی سال‌های گذشته و سال ۹۶ وارد کشور شده، متوسط سالی حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده و در کنار آن مقداری ارز هم برای ارائه خدمات به مسافران، دانشجویان، امور درمانی و از این قبیل امور نیاز داریم که باید تأمین شود.

جهانگیری گفت: در پنج سال اخیر میزان ارز ما خیلی بیش از نیاز بوده و در برخی از سال‌ها تا ۱۵ تا ۲۰ میلیارد، ارز اضافه بر ارز مورد نیاز برای نیازهای ضروری اقتصاد، واردات کالا و واردات خدمات داشته ایم.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اقتصادی که همواره مازاد ارزی دارد، نباید در آن یک اتفاق اینگونه‌ای بیفتد و این غیرطبیعی است. حال بعضی‌ها می‌گویند که ممکن است دست‌های مداخله‌گر بیرونی فضای اقتصاد کشور را آشفته می‌کند و بعضی‌ها می گویند فضاسازی‌های برخی از جریانات در کشور ممکن است به چنین موضوعی دامن زده تا نگذارند فضای باثباتی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

جهانگیری اظهار داشت: دولت مصمم است به مردم اطمینان دهد که قادر است اقتصاد کشور را باثبات، بااطمینان و قابل پیش‌بینی اداره کند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که نرخ دلار از سه شنبه، برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود و با این عدد و رقم ارز به همه نیازهای کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز پاسخ داده خواهد شد. مردم نباید هیچ دغدغه ای برای تأمین ارز با این نرخ داشته باشند، مراجعه بکنند و حتما در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد، مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و به رسمیت نمی‌شناسیم.

جهانگیری افزود: مجدداً تأکید می‌کنم برای تأمین همه نیازهای کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌ای، صرافی و روش‌هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تأمین می شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بعد از این حتماً یک مازاد ارزی قابل توجه‌ای برای کشور خواهیم داشت؛ حتی اگر در مواقعی که نیاز باشد برای بخش‌های دیگری با امکانات بیشتری ارز تأمین کنیم، حتماً تأمین خواهیم کرد. دغدغه مردم برطرف خواهد شد و هیچ‌کسی نمی‌تواند در بازار در جایی اعلام کند؛ به دلیل اینکه یک قیمتی که معلوم نیست در کجا ممکن است شکل بگیرد، کالایی که در داخل مغازه است، گران خواهد شد.

وی گفت: ارزش هر کالایی که در بخش‌های مختلف وارد کشور می‌شود با این عددی که اعلام شد تعیین می شود و مردم نباید نگران باشند که کالایی افزایش قیمت پیدا کند و با قاطعیتی که دولت و رئیس جمهور و قوای سه گانه دارند که مصمم هستند این سیاست را به صورت جدی اعمال بکنند، ثبات اقتصادی کشور استمرار پیدا خواهد کرد و ارز مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کشور تأمین خواهد شد.

اسحاق جهانگیری افزود: حتی سرمایه‌گذار خارجی که ارز وارد کشور می کند، سود آن برای خروج بر اساس همین نرخ اعلامی خواهد بود. به شرکت های هواپیمایی که فعالیت می کنند، برای بلیت ها، برای تبدیل ریالشان به ارز، حمل و نقل، سرمایه گذاری کشور، خدمات کشور، مسافری، دانشجویی و برای همه بخش های مختلف تأکید می کنم که ارز مورد نیازشان با این قیمت تأمین خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۹
دست دولت در جیب مردم!کسری بودجه جبران شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
حق آدمایی هست که طمع میکنن و زیاده‌خواه هستن و می‌خوان به هر قیمتی سود کنن و بازار رو متشنج کنن
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
جهانگیری تا 1400
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
آهای کجایی سیروس




















تا یه سریال دلاری بسازی و اونجا هم یکی پیدا بشه بگه ناهار نخوردم.
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
سی سال به عقب بر گشتیم. به دهه شصت خوش امدید. حالا نسلهای جدید تر ببینیند قدیم ترها چی کشیدند
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
در خبرها امده بود که در اخرین ساعات کاری دیشب به خاطر عرضه دلار بدون محدودیت در بازار توسط یکی از شرکتهای بزرگ پتروشیمی دولتی یا خصولتی به قیمت 5800 تومان قیمت دلار 400 تومان ریزش داشته و قیمتها به زیر 5750 تومان رسیده. واقعا افرین به این پتروشیمی و مدیرش که چنین متعهد به کشور و ملتش است و بر خلاف جریان بازار حاضر شده چنین فداکاری کند و زیر قیمت دلار را عرضه کنه . مرسی بر این همه شفافیت. اصلا هم مدیونید اگر تصور کنید جریانی مانند رانت اطلاعاتی قبل از این جلسه بوده ! فقط انگیزه خدمت بوده و این مدیر واقعا سزاور نشان خدمت از همان نوعی که تیم مذاکره کننده برجام گرفت می باشد! به هر حال بسیار بسیار باید خوشبین بود که با چنین مدیرانی و چنینی نشت های اطلاعاتی از اتاق مدیریت بالاترین رده های مدیریت اقتصادی و دولتی انتظار بهبود واقعی در بازار ارز و اصولا اقتصاد کشور داشت. متاسفانه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
این مردمی که تو می گی به غیر از خودشون به هیچ چیز دیگه ذره ای اهمیت نمیدن تو نگران اونا نباش .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
آفرین به دولت کسانی که در نظرات مخالفت کردن با کار دولت معلومه که تو کار دلالی بودن خیلی خوشحال شدم با این تصمیم و دولت همه به کسانی که نیاز دارند ارز میده نه به دلالان از خدا بی خبر که نابودی مردم و کشور براشون اهمیتی نداره و میلیاردی ارز خریدن. انشالله نقره داغ میشن.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
عزیزانم قرار نیست به هر ننه قمری دلار بدن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
علاوه بر تامین کسری بودجه و لفت و لیس عده ای خاص این گرونی کاذب و تعمدی بهانه خوبی برای گرون شدن رسمی دلار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
فقط یک سوال: در این طرح مدبرانه فکری برای تامین تقاضای میلیون ها دلاری اختلاس گران و هزینه های انچنانی به غیر از شهریه دانشگاه حداقل چند ده هزار از ژنهای برتر برای خرید ویلای و کاندو میلیونی در بهترین و گران قیمت ترین شهرهای دنیا مانند پاریس و لندن و تورنتو و وانکور و نیو یورک و دبی و انتالیا و... ماشینهای انچنانی و از همه مهمتر حساب بانکی و ذخیره دنیا این موجودات دوست داشتنی و محجوب و البته هزینه زندگی چند صد هزار ایرانی در دوبی و استانبول و مالزی و کانادا و اروپا و... که با سود بانکی 20 درصدی نقدینگی خود در ایران و تبدیل ان به دلار و ارز خارجی زندگی می کنند شده؟ اگر شده که واقعا خیانت است به ملت و اگر نشده که خوب یعنی بازار سیاه دلار روی شاخش است و اگر تا دیروز این پاساژ افشار و چهارراه استانبول و خیابان فردوسی خودمان بود که ارزش واقعی ریال و دلار را تعیین می نمود و امیدی بود که بتوان از نزدیک شاید تاثیری و کنترلی بر این بازار وقیمت ها گذاشت و لی از فردا این بازار هرات و سلیمانیه و وان و باکو و میر جاوه و دوغارون و زابل و دبی وشنزن و... هستند که ریال و پول ملی ایران را خارج از هر گونه نظارت و امکان تاثیر گذاری دولت و بانک مرکزی ایران قیمت گذاری می کنند. افرین بر این همه مدیریت و تدبیر. واقعا لایق نشان خدمت و سکه ها طلا هستنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
این حرکات یک شبه
یعنی تاراج ذخیره ارزی کشور به نفع پولدارها و صرافیهای دوستان
یعنی آسیب پذیری شدید در حملات اقتصادی و نظامی احتمالی
یکی فرمان را از دست کاپیتانها در بیاورد تا سقوط حتمی نشود
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
روزنامه های حامی دولت تیتر زدند کودتای ارزی!!؟
کدام کودتا؟؟؟
توسط مردم و دانشجویان و تجار و صنعتگران و بیماران؟؟؟؟
سال 90 خودشان علیه احمدی نژاد کودتای ارزی کردند
تا بتوانند 92 پیروز شوند
بعدش تا الان خودشان داخل همان چاه گیر کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
چرا؟؟؟؟؟
وقتی ناکارامدی باشد
نقدینگی وحشتناک ایجادشود
ناامیدی از برجام بدفرجام قطعی شود
یعنی فنرها در میرود
یکیش انفجار دلار است
بقیه...!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
سرگردانی مردم بیشترشد فقط همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
تنها اتفاقی که افتاد این بود که از امروز به بعد هرکالایی که با ارز 3500 تومان (ارز مبادله ایی) وارد میشد بادلار 4200 وارد خواهد شد واین یعنی افزایش بیشتر قیمت اجناس !
آفرین!
قدم بعدی: دلار 3000 تومان
ما میتوانیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
خیلی برنامه و طرح درخشانی است. فقط یک ابهام کوچک دارد. ایا اقای جهانگیری و افراد تصمیم گیرنده در این نشست واقعا اعتقاد دارند که مدیران بخش خصوص و دولتی و خصولتی در بخشهای پتروشیمی و فولاد و معادن و خودرو سازان و واردکننده ها... واقعا حاضرند درامد صادراتی و محصولات فروشی خود را به دلار 4180 تومان به دولت و بازار بفروشند؟ یعنی مدیرانی که همه هنر انها در این سالها این بوده که اب و برق و گاز و سرمایه و... کشور را تقریبا به قیمت مجانی از دولت و مردم ایران دریافت کنند و تولیدات خود را حتی به بهای بالاتر از نرخ های بین المللی در بازار ایران به فروش برسند ناگهان یک شبه زاهد می شوند و حاضر می شوند به این قیمت دلار خود را به فروش برسانند؟! خدا کنه اینجوری باشه و ما اشتباه کنیم. ولی اگر ما اشتباه نکنیم این یعنی دولت برای چند ماه دوباره چوب حراج به ذخایر ارزی نفتی کشور می زند و به همین مدیران دلار 4200 تومانی برای واردات مواد اولیه می دهد و انها به نرخ احتمالی بازار سیاه در خارج از ایران ان را خواهند فروخت. به نظر می رسید همه برنامه دولت این است که چند ماهی زمان بخرد تا بلکه کلیت سیستم به راه حلی اساسی برسد.
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگه دلار حکم هروئین را داشته باشه حتما سکه و طلا هم حکم تریاک را دارد دیگه!
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
در این که این وزیر اقتصاد اصلا شایستگی حتی مدیریت یک طبقه را ندارد شکی نیست ولی اینکه وزیر پیشین اقتصاد خیلی خوب بود هم واقعا جای تاسف است. وزیر پیشین اقتصاد می دانست ولی برای حفظ میز و پست و منافع شغلی خود را به ندانستن زد و برای اینکه قیمت دلار و تورم را تثبیت کند و ان را تا بعد از انتخابات نگه دارد نرخ سودهای موهوم بانکی را به بالای 25 درصد رساند و در نتیجه سیستم بانکی کشور و صندوقهای بازنشستگی را متلاشی کرد و رکود سنگینی که بر تولید و اقتصاد ایجاد کرد حالا دارد نتایج خود را نشان می دهد. او به خوبی می دانست که امکان ندارد بتوان این روند چهار سال اول را در چهار سال دوم ادامه داد و به بهانه عشق به کار دانشگاهی از مسئولیت شانه خالی کرد و اخرین خبر در مورد او در این چند ماه این است که با گرفتن یک بورس خیلی عالی از دولتهای شرق اسیا به خاطر تلاش برای بهبود روابط اقتصادی ایران و ان کشور! در حال افزودن در انور اب بر علمی است که بر خلاف قول و قسم حرفه ای و دولتی که خورده بود هرگز هنگام خدمت از ان علم استفاده نکرد وی یکی از عوامل اصلی فاجعه امروز اقتصاد ایران همین ایشان و مدیرانی مانند ایشان هستند که برای اباد کردن مقام و میز خود و خانه خود اقتصاد یک کشور و ملت را به نیستی می دهند.
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دوست عزیز وقتی دلار ۴۲۰۰ بدون محدودیت عرضه بشه دقیقا اون کسانی که نام میبری به کدام ادم نادانی میخوان گرون تر بفروشن، و اصولا صنایع همیشه گیر نقدینگی هستند ، شک نکن ارزون تر هم میدن که پاسخگو طلبکاران باشن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
خیلی مبهمه
اول اینکه طلافروشی که طلا رو 170 خریده تکلیفش چیه
دوم صرافی که دلار رو 4800 ازدست خریده تکلیفش چیه و ..ِِِِِِ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
به مسافرینی که خودتان دلار را ۴۹۰۰تومان تا دیروز با انهمه رفت و امد فروختید تکلیفشان چیست.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
امیدوارم عرضه دلار مثل وام ازدواج نباشه! تو تاریخ دلار تو کشور ثابت شده هیچگاه پایین نمیاد و اگر هم با زور و تهدید بیاد ظرف مدت کوتاهی تلافیش در میاد. خدا بخیر بگذرونه با این اقتصاد دانان برجسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دلار 7 تومان سال 1357 یادش بخیر ببین به کجا رسیده ایم که با دلار 4200 تومان با ثبات میشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
مبهم نیست هزار بار سود کردن یه بار هم ضرر کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
آقا مجید تکلیفش مثل همون وقتیه که گرمی 150 خریده بود و یه روزه شد 170
اون موقعه مگه مابقی اش رو داد به کمیته امداد؟؟
خب معلوم شد بطور کامل ورشکستن و راه حلی جز زور ندارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اصلا شما مسئول اجرایی . واقعا بخاطر یکمشت حالت روانی و هیجانی و تقاضای کاذب سفته بازی برای سودهای یکروزه اجازه میدی یک هفته ای اقتصاد مملکتت محو و نابود بشه ؟ اجازه میدی پروفسور ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
کجای احمدی که یادت کنم .
تورم چیه . کیلوی چند .آیا تورم به درد می خوره؟ تورم قیمت نداره .
هر جوری می خواهی باش .همه چیز آرومه .الکیه . گوشننونه . استاد حسن خوابه.. همه چیز داره نابود میشه . خدا رحم کنه . خدا رحم کنه به طفلان جدید متولد شدند. اصلا هیت دولت خوابند . انگار نه انگار ای دل ... !!!!! بیدار شید دولتیها . اگه آقا دستور بدهند وای بحال شما . این قدر که بدنبال حصر مزدوران هستید کمی هم فکر مردم باشید
فردا صفهای جلوی صرافیها دیدنی خواهد بود.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
لایک


















ملت همیشه در صحنه
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
به نظر من نرخ ارز فقط به اقتصاد مربوط نمیشه ، تابعیست از شرایط اقتصادی سیاسی فرهنگی یک کشور و ملتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دارم نگاه می کنم 300 نفر تو صف هستن ولی صرافی بهشون چیزی نمی فروشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
سنگ قبر تقاضاهای سفته بازی و سود یکشبه در حال کار گذاشتنه . دیگه جرمه یعنی قاچاق . چهار نفر کل سرمایه شونو که گذاشتن روش دیگه صف غیر عادی نمی بینی مطمئن باش
آخه این همه سال نتونستین دلار را تک نرخی کنین، بعد به شبه. مگه میشه مگه داریم؟؟!!

به نظرم جو امنیتی بر بازار ارز به ویژه دلار حاکم میشه. با توجه به اینکه آقای جهانگیری گفتند با قاچاقچیان ارز با نرخ غیر از 4200 برخورد خواهد شد.
اگر دولت بتونه حدود ۲ ماه ارز رو بصورت وسیع۴۲۰۰ ارائه کنه اونوقت مردم خودشون دلارهایی که خریدن رو میان با همین قیمت میفروشن و دیگه لازم نیست دولت دلار آنچنانی تزریق کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
مثل اینکه یادت رفته زمان احمدی نژآد دلار کشید بالا نزدیک 4 هزار تومن بعد اومد پایین کی ضرر کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگه بتونه.مثل طرح قهری قبلی...الان به این نرخ وقت خریده نه فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
ارز دانشجویی را قطع کردند چون ارز ندارند پس قرار نیست دولت ارز عرضه کند بلکه داره به مردم دستو ر میده ارز یکه به هر قیمتی خریدید حالا 4200 بفروشید.
اقتصاد زورکی با بگیر و ببند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
مشابه همین طرح قبل عید انجام شد.چقدر دووم آورد؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
تعجب می کنم ناراحت شدی چقدر دلار خریدی آفرین بر تصمیم گیرندگان چون یه عده دلال که با پولای کلان دلار خریدن و باعث گرانی و فشار به مردم و باعث ایجاد جو ناامیدی و ایجاد استرس در مردم شدن باید ادب بشن و بفهمن که مملکت بی صاحب نیست در ضمن دولت می تواند به کسانی که واقعا نیاز دارن برای واردات و مسافرت دلار بوه و مطمئنا میتونه دلار را به بهترین شکل مدیریت کنه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
سرگردانی مردم بیشترشد فقط همین
خدا را شکر داشتم دیونه میشدم. برادرم احتیاج به ۲۵۰۰۰ یورو برای مسافرت استعلاجی به آلمان دارد و خیلی براش سخت بود با آن نرخ بالا تهیه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
ببینم می توانی فردا تهیه کنی! اقتصاد باید آزاد باشد یعنی هرکسی دلار خواست با یک کارت ملی بتواند بگیرد نه اینکه با یک بغل مدرک بروی که آیا بدهند یا نه .
ازفردا تو صرافیها میگن برید از هرکی گفته به این قیمت بخرید .مسئولین خیلی از این حرفا زدندولی درعمل عکس آن بوده......
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
درسته.صرافی نمیاد خودشو دستی دستی ورشکست کنه...
ای کاس قبل از اینکه قیمت دلار تو این 4ماه رفت بالا تک نرخی کرده بودند.چه خسارتهایی به تولیدکننده و وارد کنند وکسانی که در بورس و آتی سکه و دلارگرفتن کلا اکثرا ضرر می کنند.دوم اینکه مسولین بابت اینکه دلار داشتند و تعمدا باعث گران شدن دلار شدند بایستی محاکمه شوند.این که نمی شود چشمانشان رو تو این مدت ببندند و ناگهان تصمیم یک شبه بگیرن.خودمون به خودمون ضربه می زنیم تا موقعی که تصمیماتمان از روی احساس و سیاسی کاری باشه.نه هیچ سرمایه گذاری تو این کشور سرمایه گذاری می کنه و نه اقتصاد روی مدار خودش قرار می گیره.تنها بی اعتمادی و ریسک سرمایه گذاری در کشور زیاد کردید.مرحبا بر شما با این سیاست کثیف که در راستای تامین کسری بودجه و فرار سرمایه ها و بی اعتمادی عمومی و نابودی بازارسرمایه منتهی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
عمرا که این سیاست نتجه مثبت بدهد. تقاضا برای ارز بسیار بسیار بالاتر از عرضه آنست. از ساعت ۹ صبح به بعد صرافیها میزنند «ارز برای فروش نداری لطفا سوال نفرمائید».
عرضه دلار ارزان یعنی قاچاق ارز به سلیمانیه و استانبول و هرات! یعنی چوب حراج به ذخائر محدود بانک مرکزی!! برای خرید پرستیژ و رای، دارن چوب حراج میزنن به ذخائر ارزی! ونزوئلا هم از همین نقطه ها شروع کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
موافقم
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
خخخخ دقیقا اونجاها که میگی ریال به چه دردشان میخوره و اصلا ریال از کجا بیارن و در اخر فرض باطل ریال بدن دلار بگیرن ،
بر میگرده توی مملکت ، دولت درآمد به دلار در به در دنبال خریدار ریال به دست میگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
برام خنده داره که بهترین مظر اینقدر منفی میگیره...قشنگ نشون میده که همینایی که حتی اخبار میخونن یک کلمه از الفبای اقتصاد نمیدونن...تا کی میخایین همینطوری بدون ذره ای مطالعه جلو برین؟ این حرف کجاش بده که اینقد منفی گرفته؟ شرمنده ام از خودم که با آدمایی هم وطن هستم که سرانه مطالعه شون ۲ دقیقه هست و تازه کلی ادعا هم دارن
آفرین . نشان از دولت مقتدر. می بایست زودتر از این چنین اقدامی صورت میگرفت ولی عالی است . البته انتظار میرود فردا مردمی که ترسو هستند و یا حرص دارند، به صرافی ها هجوم ببرند و بالطبع دولت هم پیش بینی آنرا کرده که با تزریق بیش از نیاز عادی جامعه پاسخگو باشد و امید میرود یک هفته این هجوم و تلاطم ادامه یابد و لذا اختصاص وجهی از سوی دولت معادل نیاز عادی مردم منطقی است و باید روشی هم طرح ریزی شود که نیاز غیر عادی بلافاصله واکاوی شده تا نشت ارز بیش از نیاز عادی موجب خروج زود هنگام موجودی اسکناس نشود.
بطور یقین ، برخی صرافی ها نیز آتش بیار این معرکه تلاطم خواهند بود و از موجودی خودشون هم ارز با این قیمت را سریعا به انحنا ء مختلف خریداری خواهند کردکه هم موجب سودآؤری خودشون و هم شکایت مردم عادی شوند وبعبارتی گسیختگی بازار را دامن می زنند. توکل کنیم به قدرت خدا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
سواداقتصادی نداری آقامسعود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
قدرت خدا داستانش چي بود؟ من متوجه نشدم
اگر واقعا بدون محدودیت عرضه شود باید افرین به دولت گفت
امیدوارم قدم بعدی هم تعرفه های حمایتی گمرکی را تعدیل و به صفر نزدیک کنند تا یکبار برای همیشه بحث ارز سیاه و قاچاق و رانتهای ان از اقتصاد ایران بیرون رود
سیاست محدودیت عرضه ارز میراث سال ۹۱ دولت احمدی نژاد بود زمانی که درآمد نفتی ایران رقم بیسابقه ۱۱۲ میلیارد دلار بود ان زمان توجیه شان تحریم بود که فقط ادرس غلط دادن برای رانت های عظیم پشت سرش بود ، امیدوارم مردم ایران هیچ وقت دولتی مشابه را تجربه نکنند
به معنی کلمه مملکت را تاراج کردند ....
امین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
یعنی زمانی که بانک مرکزی هم تحریم بود و نقل انتقال پول هم نا ممکن!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
عزیزم بدون محدودیت دلار نمیدن... فقط فعالان اقتصادی و دانشجویان و اونایی که قصد مسافرت خارجکی دارن و ....
محمد صادق
| Germany |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دوست عزیز سیاستهای محدودیت ارزی از اواخر سال ۹۰ و با برداشت شبانه بانک مرکزی شروع شد ، اون موقع من خودم ۴۵۰ هزار یورو به رابو بانک هلند مستقیم از بانک ملت مرکزی شیراز حواله کردم ، ۳ روزه هم نشست به حساب ، عده ای در داخل ماه ها قبل از تحریم بانک مرکزی شدیدا قاطع به جان سیستم ارزی مملکت افتاده بودند ، اینان رانتهای رو در این مملکت درست کردند که کتابها باید در موردش نوشت ، مثلا امار واردات گندم ۲ سال اخر دولت ایشان را با دقت نگاه کنید ، بیسابقه میباشد ، چرا چون ارز ۱۲۰۰ تومانی به گندم داده میشد ، اگر شما توانستید بیشتر از ۱۵ درصد این گندم را در بازار ردیابی کنید جایزه دارید ، سندسازی بود برای گرفتن ارز و یا واردات لوازم ارایش با ارز دارو و .....
دلار ۴۲۰۰ طلای ناب هست. فردا خیلی ها با تمام نقدینگی حمله میکنن به دلار ۴۲۰۰
مگه میشه دلار بیاد زیر ۴۵۰۰؟؟ اونم بعد از تاچ ۶۲۰۰؟؟؟
کاهش قیمت دلار هم کاملا موقته و دلار رو باید در قیمت های ناب زیر ۴۵۰۰ روی هوا زد.
غول ۱۴۰۰ تریلیونی نقدینگی به این راحتی ها سیر نخواهد شد.
ارزان فروشی دولتی دلار ، به شدت قاچاق ارز به خارج از کشور رو شدت میده، همون طور که دلار گران ، قاچاق سوخت به خارج از کشور رو‌افزایش میداد!!!
اقتصاد علم دودوتا چهارتاست، اصولش کاملا روشنه.
دلیل دوستان برای کاهش نرخ دلار چی هست ؟؟؟ دلیلشون فقط عرضه ارزان دولت هست؟؟ همین؟؟
پاسخ ها
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
داداش گلم شما دلار خریدی گرون مبارکه ، شلوغ نکن صاحب کالا در هر بازاری اونی هست که بیشترین مقدار اون کالا رو داره و قیمتش هم طبیعتا دست خودشه ، دولت صاحب دلاره نه مردم و این همیشه یادت باشه مردم موج سوار هیجانات بازار هستن نه تعیین کننده ، گرون شد میخرن ارزون شد میفروشن
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نه دوست عزیز، بنده ۱۵ سال هست ساکن آلمان هستم و هیچ کاری هم با دلار و ریال و ... ندارن و هیچ منافعی در ایران نداشته و ندارم. تنها از روی علاقه اخبار و تحلیل های اقتصادی رو دنبال میکنم. این تصمیم دولت کاملا در تضاد با اصول اولیه علم اقتصاد هست
sajad
| United States of America |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
شما اقتصاددانی؟! متدی که در ایران جواب میده همینه...ملکتی که تحریم داره و مردمش برای بی ارزش کردن پول ممملکتشون صف میکشن فقط با این متدها کنترل میشه...علوم اقتصاد جهانی در بوم ایران زمین! جایی نداره
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
برعکس بنده سالیان سال کارم تامین کالا نفتی هست و با هر قشری که ارز برای فروش داره سر و کله زدم ، مردم موج سوار هستند همیشه ، عده ای قلیل در ارزانی خرید و در گرانی فروش میکنند، در ضمن عرضه ارز بانکی هیچ مشکلی توی این مدت نداشت ، صرافی ها مشکل داشتند که اونم احتمالا شیطنت ابوظبی بوده که حساب چند صراف که سنگین بوده مسدود کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
باز متاسفم برای مردمی که اینهمه به این نظر صحیح و اصولی رای منفی دادن. مردمی که ذره ای مطالعه نداشته باشن مستحق تکرار تاریخ و هررر بلایی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
برادر عزیز میشه چرا نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
معلومه که خیلی ارز رو دستت مانده که اینقدر داری جوش میزنی
اگه بتونن اجراش کنن خیلی میتونه اعتماد مردم رو درست کنه و دیگه حرف دولت رو بیشتر گوش میکنن و وقتی دولت میگه این قیمت حبابی هست بیخود فک نمیکنن دروغ میگن و باید برن فوری بخرن!
اما امیدوارم یه بار هم شده ثابت کنن حرف فقط نمیزنن
از نظر علم اقتصاد چنین چیزی چطور ممکنه؟
اگر شدنی بوده، چرا تا به حال نشده؟
اگر نشدنیه، الان چطور میشه؟!
یکی منو توجیه کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اینکار هیچگاه با موفقیت انجام نشده و مطمئن باش که این بار نیز موفق نخواهد بود. گذشت زمان گواه من است.
محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اون دولت احمدی نژاد بود که با لج بازی با بازار و رانت سازی ارز رو ۳ برابر کرد ، الان مشخصا یکجای عرضه در صرافی ها گیر بوده که من حدسم امارات هست که احتمالا دولت امارات حسابهای چند صراف بزرگ رو مسدود کرده و بازار اشفته شده ، الان دولت با پشتوانه درآمد ارزی بجای بخش خصوصی میخواد ارز تزریق کنه ، قیاس حسابهای بانک مرکزی با صراف ها مع الفارق هست ، توی این مدت دولت به حساب خودش میخواست بازار جذاب کنه که هر کی دلار احتکار کرده خارج بیاد ریال کنه که بازار از دست در رفت دخالت کرد
سجاد
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگر دولت بخواد و منابع هم موجود باشه امکان پذیره ....اما مشکل اینه که گاها دولتها برای تامین بودجه هاشون با دلار بازی کردن و این بازی ها به مردم یاد دادکه برای بی ارزش کردن پول ملیشون صف بکشن! چین بعنوان اقتصاد دوم جهان همواره ارزش یوان رو در برابر دلار کنترل میکرد که مداما امریکا به اون اعتراض میکنه...ایران که از چین بهتر نیست و متد دلار دولتی بهترنی گزینه برای مملکت هیجانی و تحریمی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
چین خیلی وقت اقتصاد اول جهان خوابی دادش سه تریلون درامدش از امریکا بیشتر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نه عزیز مشکل از حواله و در دبی ایجاد شده به خاطر
مالیات های جدید که احتمالا رفع شده .
من که به این دولت رای ندادم ولی اگه بتونن قیمت رو به قبل برگردونند همیشه ازشون تعریف خواهم کرد. ولی این روشها رو احمدی نژاد هم رفته بود و بی نتیجه بود. به نظرم باید عرضه رو فقط برای کسانی که نیاز به دلار دارند محدود کنند. مردم عادی برای چه کاری دلار می خرند؟ مگه تو ایران کسی با دلار خرید و فروش می کنه؟
شکل گرفتن رانتهای میلیاردی مبارک مردم باشه. هر کی پارتی داره برود دلار ۴۲۰۰ بخرد. ایا دلار ارزان یا رانتی به مردم عادی میدن. مملکت غرت شد. این بار به صورت رسمی. ۴۲۰۰ بخرید و به ۶۰۰۰ به مردم بدهید
هممون تا ظهر داشتیم به دولت فحاشی میکردیم!
الان همه میگیم افرین به این دولت مقتدر!
یاد بعضی مخلوقات پروردگار میفتم که افسار دارن!!!
جناب جهانگيري اميدواريم اين گونه شود.
به مرگ گرفتيد كه به تب ملت راضي شوند.
بازم الهي شكر اگه به قولتون عمل كنيين.
فعلا خدا نصف پدرتون را بيامرزه.





خدايا به چه روزي افتاديم.
دلار هفت تومان را به چهار هزار ودوست تومان راضي هستيم و دعاشونم ميكنيم.
اگر دلار بازهم بالا رفت جهانگیری و تیم اقتصادی را عزل کنید.
ضمنا فردا مشخص میشه دلار 4200 میشه یا ایشان بازهم شعار دادند.
به هر حال دوستان این کار به نفع کل ملت است جلوی گرونی رو می گیره وبه نفع همه است ممنون از این تصمیم
این علامت بد هست. نشان میدهد آقایان کاملا دستپاچه هستند.
مسخره‌بازیه واقعا...
شش ماه نگاه کردند. سمانه سنا هم قیمت ۵۰۰۰تومن ثبت کرده. بعضیا هم که حساب ارزی باز کردند با قیمت ۴۸۰۰ تومن اون روزها، لابد الان ریالی که پس مبگیرند، مقدارش کمتر از دو ماه پیشه!!!
اخه تو اگه دلار داشتی چرا تماشاگر بودی؟!!؟!
با ابن قیمت دلار و بلیط یکسره، وقتشه یه سفر ده روزه بربم سواخل دل انگیر کشور همسایه
ها. کلا انگار کانادا پول ببری سوال نمیکنه می هستی چی هستی فقط پول! باز اینجا تو اروپا اینقدر شیر تو شیر نیست. خاک بر سر کانادا کنن
اسحاق جهانگیری:
دولت قادر است اقتصاد کشور را باثبات و قابل پیش‌بینی اداره کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



واقعا عجیبه این اظهارات
شما اگه میتونستید این کارو میکردید
آقا چرا ارز تو ایران در اختیار همه هست؟ مخصوصا اسکناس هیچ جا اینطوری نیست. شما ارز میخوای برای کار باید بری بانک یا صرافی با مدرک واریز بکنی به حسابی در خارج یا داخل . برای مسافران صرافی داخل فرودگاه برای مسافران ورودی هم همچنین . نه اینکه ما تو هرجا و هرکی ارز معامله کنه دیروز پسرم که 13 سالشه برا من یه هدیه گرون خریده گفتم پولشو از کجا آوردی میگه یه ساله پولهامو جمع کردم هر ماه دادم دلار دیدم بازار خوبه دیروز رفتم 100 دلار فروختم برات ساعت خریدم ....
ثبات اقتصادی؟دلار رو یکشبه طبق نرخ بانک مرکزی 700 تومن کم میشه قیمتش میشه ثبات اقتصادی؟
مردم رو به مرگ میگیرین که به تب راضی بشن
دلار 3700 تومنی رو 4900 تا 6000 تومن میکنین بعد یه شبه با افتخار اعلام میکنین 4200
هیچکسی از گرون شدن دلار خوشحال نیست ولی اخه این چه طرز مملکت داریه
چه امنیت سرمایه گذاری هست وقتی تصمیمات یک شبه و محرمانه هست
چرا تو این 2 ماه گذشته هیچ خبری ازتون نبود
چرا نیومدین یه پیامی بدید که ملت حجوم نبرن صرافی
تمام اين بگيروببند دولت براي دلار گراني فقط دلارفروخت به قيمت شرين حالا براي دلار نرخ گذاشت دلار 3600تومني شد 4200 تومن عقل هيچ جني هم نمي رسيد سه يا چهار ماه بازهم اين برنامه دولت است اين دولت بايد فيلم مي ساخت همشان استاد هستند واقعا كه بعضي ميگفتند گراني دلار دست دولت است
آقای جهانگیری عزیز چرا وعده ای دلار 4200 تومان میدهید که نمیتوانید عملیاتی کنید .بزرگوار از شما مدیران با ید سخنان سنجیده بیرون بیاید ؟!! سیستم دولت امید و تدبیر تمام وعدهایش بر اساس تئوری غربی است که برای سیستم سنتی ما پاسخگو نیست به عنوان نمونه شما آمدید از سیستم و تئوری نظام اقتصادی غرب یک شبه سود بانکی را کاهش دادید بدون اینکه زیر ساخت مناسب جهت هدایت سرمایه به تولید داشته باشید اگر چه حرفا" همه چیز مهیا است؟؟!! بعدش شما با کدام ساختار سازمانی در نظر دارید اقتصاد را پویا کنید؟؟!!! که میروید و ناگهانی سود سپرده را کاهش میدهید؟ برادرم اول شما بزگواران باید اختلافات سیاسی تون را کنار بگذارید یا حداقل وارد عرصه ایجاد زیر ساخت کشور ننمائید بعدش شروع کنید با یک پلن انقلابی زیر ساختهای لازم ( اعم از قوانین و تاسیسات و....)برای سرمایه گذاری امن را فراهم نما ئید بعدش وارد انقباض اقتصادی و کاهش سود سپرده بروید . دیدید که با تغییر در سود سپرده ها چگونه سرمایه ها به سمت بازارهای کاذب ارز و طلا و.... سرازیر شد ؟؟!!! و اگر نباشد طرح ضربتی مناسب برای مهار آن ،بزودی باید شاهد نابودی اقتصاد کشور باشیم . پس برادرم باید سنجیده عمل کرد و نباید در دام تئوریسینهای اقتصادی غربی افتاد و بر اساس نظر آنها که برای محیطهای غربی طراحی شده نسخه ای برای کشور سنتی و اسلامیمان تجویز کنیم .باید بر اساس شرایط محیطی و وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور مان طرح اقتصادی نو در اندازید تا بتوانید نگرانی های قشر عظیم ضعفا را بر طرف نمائید. امید است تمام عزیزان و دلسوزان کشور در تمام مسئولیتهایشان موفق باشند.
دلار 7 تومان سال 1357 یادش بخیر الان می خوان با دلار 4200 تومان اقتصاد مملکت رو درست کنند
متاسفانه این طرح هم مقطعی امکان پذیره.ی بچه کوچیک هم میفهمه اینو.منابع محدوده و با برگشت تحریم ها اوضاع سخت تر میشه.پس از دولت مردا انتظار نمیره طرح های بچه گانه بدن. ضمنا مشکل فقط دلار نیست.این همه ارز خارجی...
مشابه همین طرح قبل عید انجام شد.چقدر دووم آورد؟
دلار چون در بازار هم کالاست و هم تعیین کننده نرخ تورم، به لحاظ عقلی نباید مانند کالاهای دیگر تابع بازار صرف باشد و به محض مثلا کمبود اسکناس دلار در بازار شاخص های اقتصادی رو دستخوش تغییرات غیر موجه و ناصحیح نماید. حتما اهرم های کنترلی بر اساس واقعیات حجم نقدینگی و تولید ناخالص داخلی کشور باید اعمال شود.
دیشب یه جوک شنیدم می گفت طرف میره صرافی می گه آقا ببخشید دلار 4200 تومنی دارید؟
جواب میدن برو از جهانگیری بگیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
باز هم خوبه نگفته برو از دهه شصتیها بگیر . چون آقای جهانگیری

هر زمانی هر بحرانی پیش می آمد میگفت مقصر این دهه شصتیها
ای کاش دلار ارزان می شد و د رواقع پول ملی تقویت می شد. اما آقای جهانگیری، با توجه به نقدینگی وحشتناک، نبود پول برای طرحهای ضروری تامین آب و تحریم بسیار احتمالی آمریکا، قیمت ارز به سمت 10 هزار تومان و حتی بالاتر حرکت خواهد کرد. لطفا به جان مادرت و به جان رئیس جمهور محترم، ذخایر مملکت را به باد ندهید. اگر چنین کنید و بعد کشور برای تامین حداقلها با مشکل برخورد کنید باید بهمراه رئیس جمهور و سایر اعضای کابینه و حتی نمایندگان مجلس که درگیر این موضوع هستند، محاکمه شوید.
موضوع ارز اینقدر پیش پا افتادست که بعد 6 ماه تلاطم شدید تازه دولت به این نتیجه رسیده که میتونه ارز 4200 عرضه کنه؟؟؟اونم در یک شب؟خوب این تصمیم و چرا زودتر انجام ندادین یا اعلام نکردین..جواب این گرونی های کالا و فشار روانی و ...کی باید بده؟کالاهایی که گران شد آیا به قیمت سابق بر می گرده؟جدا از دلالانی که ضرر حقشون بوده کسانیکه پس اندازشونو برای جلوگیری از بی ارزش شدن تبدیل به دلار کردن چی میشه؟البته اینا همش منوط به این هست که این ترفند در عمل چگونهاجرا بشه...
فقط مردم هستند كه به داد خودشون خواهند رسيد. من فقط تعجبم از مراجع تقليد و فقهاست كه هيچ واكنشي نشون نميدهند.
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
کم گفتن پشت پول ملی باشید؟
تا حال کجا تشریف داشتید ؟ خواب بودید که دلار شد 6300 تومن. اگر درست شدنی بود، حق نداشتید بزارید کار به اینجا برسه ...
برادر عزیز
اگر دولت محترم قادر است اقتصاد را با ثبات و قابل پیش بینی اداره کند پس چرا کوتاهی می کند و نه ثبات را برقرار می کند و نه به قولهایی که به میلیونها ایرانی می دهد عمل نمی کند همه پیش بینی ها معکوس از آب در میاید!!!!
قيمت واقعي دلار رو در قيمت گرمي طلا ببينيد. اگر طلا دوباره گرمي زير 120 هزار تومان رسيد يعني صحبتهاي جهانگيري فقط حرف نبوده و عمل كرده.
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
انشاءالله که میشه.
یعنی این دروغ راسته؟!؟
در واقع بعبارت ديگه با توضيحات ايشون فيمت ارز مبادله اي به 4200 تومان افزايش پيدا كرد . و همچنان بنظر ميرسد كار خاصي انجام نخواهد شد و ارز به قيمت هاي مختلف و بالاتر در بازار ازاد براي متقاضيان عرضه خواهد شد.
آقای جهانگیری ما داریم از کلید حاج حسن ناامید میشیم هر چی جلوتر میریم این اعتدال داره بی حالتر و بی رمقتر میشه جایی رسیده که دیگه حرف هم نمی زنه پیشنهاد میدم تا حرمتت باقی است بکش کنار آبرومندتره علنا اقتدار دولت توسط افرادی مثل علم الهدی و رئیسی و ذالنور و زاکانی ها و سردار های عزیز و منتظری ها و... مدیریت میشه صدا سیما هم که مال آنهاست پرونده این به حساب شما و اصلاح طلبان گذاشته نشه برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
نا امید نشید چون این دفعه اسحاق رفته قادر اومده و می توانه وضع را .... کنه ولی اگه قادر بره و اعظم بیاد ما باید ناامید شویم
دو روز نمی تونی دلار بدی . حتی دو روز .
همانطور که شب عید نتونستی به مسافرها دلار بدی . حرف و فقط حرف .
پاسخ ها
محمد صادق
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
تابناک امارات فیلتر هست
شیطون چطوری کامنت میزاری
شما حواستون عجالتا به ذخیره ارزی ابوظبی باشه که نفسها اخرشه
، همین روزهاست که مثل عربستان توی هتل قصر ابوظبی میلیاردرها اماراتی مهمان سی ای دی باشن البته با دسته چکهایشان
دو روز نمی تونی دلار بدی . حتی دو روز .
همانطور که شب عید نتونستی به مسافرها دلار بدی . حرف و فقط حرف .
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
معلومه از عوامل صرافیها هستی که تا دیروز دلار نیروهای از امروز نظر می‌زاری.
اين اتفاق دقيقا روش خلق الساعه علماى اقتصادى درسال ٩١است كه دلار ١٢٢٦تومانى رو ٢٤٠٠اعلام وتك نرخى كردند و باقى ماجرا... واقعا اين اعضاى عالم اقتصادى فكرجديد ندارند؟ راه رفته را كپى ميكنند؟ نتيجه سال ٩١ چى شد؟
همچین گفت تصمیمات مهم جلسه اقتصادی دولت تصور کردم می خواهد بگوید از فردا ارز مورد نیاز مردم را تامین می کنیم. ولی الان می بینم داره میگه : مردم ارز را در نرخ 42000 ریال خرید و فروش کنند از کجا نمی یدانم!
اميدوارم جواب بده و جلوي سقوط اقتصادي کشور گرفته شود! ساير قوا هم بايد از اين سياست دولت حمايت جدي کنند! اگر 4 تا دلال در 4راه استانبول اعدام شوند بقيه ماستشون کيسه مي شه.
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
اونایی که روزهای اخیر صف کشیدن برای بی ارزش کردن پول ملی و ایجاد فشار غیر مستقیم بر مردم تحت فشار مالی و طمع کردن و اب در اسیاب صاحبان ثروت ریختن .بزودی صف میکشید برای فروش البته با ضرر...
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
درسته
دولت قادر است؟ ماشاءالله به این همه قدرت. تا دیروز نرخ تبدیل به ریال شرکت های هواپیمایی و سوخت آنها 3800 تومان بود الان شد 4200. ممنون از این همه قادر است و قادر است و قادر است.
این کار یعنی دولت ارز مبادله ای که 3780 تومان بود را به 4200 تومان ««گران»» کرده است فقط همین!!!
با بگیر و ببند حداکثر برای چند هفته یا چند ماه میتوان بازار آزاد ارز را جمع کرد.
بعد از این مدت دوباره این بازار راه می افتد و نرخ در آن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد نه دستور
پس وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی کجا هستند که آقای جهانگیر موضوع را اعلام میکنند.
تازه این بیداری دیر هنگام مشکلات را حل نمی کند که هیچ.دستوری به دستورهای غیر عملی دیگر اضافه کرده است.چند ماه بازار ملتهب را رها کرده اند و حالا دم از تک نرخی میزنند مردم هم باید عواقب تمام بالا رفتن این نرخها و دستورات را بدهند.درایت درکار اینها موج میزند !!!نتیجه این برخوردها لجام گسیخته تر شدن دلار خواهد بود.
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اتفاقا برعکس
باید هرگونه معامله و خرید و فروش دلار با نرخ بالای4200 ممنوع گشته و معامله کنندگان تحت پیگرد قانونی قرار گیرند تنها راه حل همین است.
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دقیقا
دمتون گرم دلار7 تومن رااگربنونید 4200 تومن نگه دارید لابد توقع دارید که مدال شجاعت ولیاقت هم بگیرید.
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
معلومه که دلار زیاد خریدی.
حرفای قشنگ می زنی ... به دلم داری چنگ می زنی
زرشک
آقا من نه ارزی دارم نه نفعی بردم.پارسال رفتم امارات600دلار دولتی توفرودگاه بهم دادن بقیمت هردلار3290تومان و کل سرمایه ام همینه اما اینو میخوام بگم کدوم ارز رو میخان تو بازار تزریق کنن که 4200بشه قیمت؟ارززی تو کشور وجودنداره.پریروز قیمت 4لیترروغن گیربکس تویوتارو190گفتن دیروز230 بهم دادن.واقعا این چه کشوریه که توی یروز8لیتر روغن رو 80هزارتومان گرونتر بفروشن توی ماهشهر.چطور میخاییم امیدوار باشیم که مشکلات حل بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
کل سرمایه ات 600 دلار بوده؟
تویوتا؟
230 هزار توامن روشغن موتور؟؟
من که 50 میلیون دارم، ماشینم سمنده و روشعن موتور 50 هزار تومانی می ریزم تو ماشینم چاخان خان دلال ارزی
چند وقت پيش سازمان امور مالياتي از فرار مالياتي به ارزش 14 هزار ميليار تومان خبر داد كه گه با سهم مثلا25درصد ماليات سود حساب كنيم ميشه 56هزار ميليار تومان سود كتمان شده حالا اگر نسبت سود به بهاي تمام شده 50درصد باشد آن وقت 112 هزار ميليار تومان ارزش خريد واردات غير قانوني خواهد بود و اين يعني تقريبا 23 ميليارد يورو در سال خواهد بود كه با آمار ارائه شده تقريبا 45 درصد انحراف دارد وتوجيه تمايل عمده بازار غير رسمي ارز خواهد بود
حال اگر برآورد غلط بوده باشه كه انحراف بيشتر از اين مبالغ هست
جهانگیری و روحانی در رقابتهای انتخاباتی گفتند:
آی ملت! یادتان هست که قیمت دلار لحظه به لحظه گران میشد؟ یادتان هست که نرخ سکه قابل پیش بینی نبود؟

امیدوارم حرفهایی که زدند را فراموش نکنند.

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن عَيَّرَ بِشَيءٍ بُلِيَ بِهِ .
امام على عليه السلام : هر كس به چيزى سرزنش كند، خودش به آن گرفتار شود.

روحانی بجای آنکه برنامه‌های خود را در رقابتهای انتخاباتی مطرح کند رئیس جمهورهای قبلی را بخاطر قیمت دلار مسخره کرد، به همان بلا دچار شد.
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
اقاي جهانگيري از امروز دلار را مثل ترياك وساير مواد مخدر قاچاق اعلام كَرد مسلماً از امروز دلاربه كانال هاي مواد مخدر منتقل خواهدشد (اياشماها تابحال توانستند از ورود مواد مخدر جلوگيري كنيد دلار را هم خواهيد توانست )اين گفته ها بي شباهت به دروغ سيزده مي ماند .منتها با كمي تاخير !
طمع ورزی عده ای دلال زالو صفت در گران کردن نرخ ارز و سود ظاهری ، تبعاتی سنگین برای مردم و منافع ملی در بر داشته و ادامه دارد حتی اگر مسولین دولتی هم در این موضوع دخیل یا موثر بودند خیانت بزرگی به مملکت صورت گرفته.
کسانی که سودی مقطعی در فروش گران ارز بردند بدانند که سود نبردند بلکه گرانی ارز هزینه های فراوانی رو در سایر امور زندگی به آنها تحمیل خواهد کرد و البته فشار اون بر همه مردم وارد خواهد شد .
نمیدونم چرا این همت ملی در ما نیست که بخواهیم با گرونی مقابله کنیم .وقتی چیزی گرون میشه در شعار میگیم سزای گرون فروشی نخریدنه ولی در عمل به محض اینکه چیزی گرون میشه همه هجوم میبرن بیشتر بخرن، به جای اینکه تحریم کنن.
اینکه الان دولت با اقتدار میگه قیمت دلار 4200 تومنه یه خیانتیه که داره میشه به ملت . مگه واقعا ارزش دلار چقدر باید باشه که تو چند ماه اینهمه بالا بره؟تازه افتخار هم بکنن به این کاهش ! نرخ ارز ؟!
چه کسی پاسخگوی بیماران وابسته به درمان از خارج میتونه باشه یا کسانی که مبادلات ضروری انجام میدن یا سفر های واجب باید انجام بدن و نمیتونن .اگه این بیماران در اثر افزایش نرخ ارزنتونن درمان بشن و جونشونو از دست بدند آیا دلالان به هدفشون میرسن ؟ جیبشون پرتر میشه ؟وجدانشون راحت میشه ؟اصلا وجدان دارند؟
"
دولت قادر است اقتصاد کشور را باثبات و قابل پیش‌بینی اداره کند"
سالی که نکوست از بهارش پیداست . دلار پنج سال است که تغییری نداشته . باورکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دولت امریکا میگه من دنبال یه نفرم که اقتصاد امریکا دا رونق بده آقایون سیف توبخت .و کرباسیان در اولویت هستند و قادرند اقتصاد امریکا را بپکونند.
کسی با این خبر نمیره دلارهاشو بفروشه که قیمت بشکنه اونها زرنگتر از شمان جناب جهانگیری
وای دلار ارزون شد چکارکنیم؟؟؟؟ بدبخت شدم دلار خریدم 5000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهترین تصمیم ارزی که دولت در طول تاریخ انقلاب اسلامی گرفته همین بود.فقط کسانی ضرر کردن که طمع کردن.بیایم بجای اینکه دلار تقویت کنیم با خریدش،بریم تمام دلارهامونو به ریال تبدیل کنیم.
ای کلک. به مرگ گرفتید که به تب راضی بشیم. خودتون دلار رو بردید تا بالاتر از 6000 تومن و به مردم شوک وارد کردید، بعدش می گید دلار 4200 تومن که همه خوشحال باشیم که دلار اومد پایین. اما همه نمیدونن که دلار دولتی تا دیروز 3783 تومن بود و یکدفعه شد 4200 تومن.
تک نرخی کردن ارز به صورت دستوری غیر ممکنه. مثل قضیه کنترل دستوری تورم. چهار سال خودشونو کشتن بصورت دستوری تورم رو کنترل کنن، اما تو یکسال گذشته فنر تورم در رفت و همه دیدیدم قیمت کالاها و دلار 3300 تومنی به کجا رسید.
بنابراین به صورت دستوری نمیشه ارز رو تک نرخی کرد. دولت از شوک درمانی استفاده کرد و با خروج 35 میلیارد دلار ارز از کشور در ابتدای سال جاری باعث شد دلار آزاد تا 6200 تومن بالا بره، بعدش یه دفعه دلار دولتی رو یه شبه از 3783 تومن رسوند به 4200. از طرفی با خبر فروش ارز پتروشیمی ها تلاش کرد جو گرونی دلار آزاد رو بشکنه تا اونهم برسه به 4200 تومن. اما اینجوری هیجوقت ارز تک نرخی نمیشه. تنها راه تک نرخی شدن ارز، عرضه نامحدود هست که اونهم غیر ممکنه. دلار آزاد همیشه حدوداً 25 درصد بالاتر از دلار دولتی بوده. پس با احتساب دلار دولتی 4200 تومنی، دلار آزاد فعلاً حدود 5200 تومن میشه.
واقعانرخ توهم دولت خیلی بالاست اقتصادرونابودکردین بسه دیگه
اولا دم مردم گرم . ثانیا مردم بدانید تا این دولت هست همین آش و همین کاسه است. آقای جهانگیری تو قادر نیستی و نمی توانی اقتصاد بهبود بخشی . آقای روخانی بهوش باش . بیدار شو . ابن بار ملت در کنار رهبر عزیزمان جواب تیم اقتصادیت را می دهند . اگه اقای روحانی نمی توانی مثل نجفی هر چه زودتر برو کنار هم عزیز میشی وهم عاقبت به خبری پس فکری کن .
یادمه یکی میگفت نمیذاریم دلار کمتراز ۲۸۰۰ تومن بشه همه چیز دست خودشونه اگه دلار ۳۰۰۰ تومن باشه دولت میتونه ۴۲۰۰ تومن بفروشه؟؟
2
بله بر منکرش لعنت. دولت به خیلی چیزهای دیگر هم قادر هستش.
فقط تابناک نگفته آقای جهانگیری این حرفها رو مثل انتخابات از رو خونده یا نه.
این برنامه دولت برای دلار 4200 تومن مثل این میمونه که دست رو دهن آدم مریض بگذارند تا صدای ناله اش کسی رو ناراحت نکند .
مدیران ایرانیو فقط بزارن حرف بزنن وگرنه هیچکدوم کاری نمی کنن علی الخصوص تصمیم گیرندگان اقتصادی
اولا دیگه حتی ....برای نمایندگی و ریاست جمهوری و شورای رای نمی دهم . خدای عمل نمی کنید .بودجه با ارز 3600بستید ولی بدون اجازه الان نرخ ارز را 4200کردید آیا حقوق را نصف آن زیاد کردید . پس خدا به دادتان برسه یا برید کنار
آی لاو یو داری جهان گیری
بی خیال شو از این همه حرف عمل کن
جناب معاون
بفرمایید دقیقا دلار 4200 کجاست تا من و امثال من جویای حالش باشیم
بفرمایید دقیقا کجایی ..............
کدوم 4200 / اگه راست میگن پس چرا نرخ فلزات رو با دلار 5100 میزنن / کجاش تک نرخیه / تشکر از سایت پیگیری کنید
دولت از کنترل همه چیز عاجزه. اگه قراره با گران کردن مملکت اداره بشه که همه میتونن.افتخار نداره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل