بازدید 28525
تجمع اعتراضی متخصصان بیهوشی در مقابل ساختمان مجلس برگزار شد؛

ناامیدی متخصصان بیهوشی از وزیر، آنها را دست به دامان نمایندگان مجلس کرد +فیلم

متخصصان بیهوشی بسیاری از بیمارستان های خصوصی و دولتی کشور در اعتراض به آنچه برخورد سلیقه ای و ناعادلانه در وزارت بهداشت و درمان و کاهش تعرفه های پزشکی خود عنوان می کنند، ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ تجمعی که با حضور برخی نمایندگان در بین آنها همراه شد و جمعیت شرکت کنندگان آن بیش از 300 تن برآورد می شود.
کد خبر: ۷۳۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 08 October 2017
نا امیدی متخصصان بیهوشی از وزیر، آنها را دست به دامان نمایندگان مجلس کردمتخصصان بیهوشی بسیاری از بیمارستان های خصوصی و دولتی کشور در اعتراض به آنچه برخورد سلیقه ای و ناعادلانه در وزارت بهداشت و درمان و کاهش تعرفه های پزشکی خود عنوان می کنند، ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ تجمعی که با حضور برخی نمایندگان در بین آنها همراه شد و جمعیت شرکت کنندگان آن بیش از 300 تن برآورد می شود.

به گزارش «تابناک»؛ جمع زیادی از متخصصان بیهوشی بیمارستان های سراسر کشور، ظهر امروز یکشنبه، در ادامه اعتراض های خود به سیاست های جدید وزارت بهداشت در رابطه با کاهش تعرفه های این پزشکان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به تجمع اعتراضی کردند.

در این تجمع اعتراضی که جمعیت حاضران آن را متخصصان بیهوشی سراسر کشور تشکیل می دادند، معترضان با در دست گرفتن شعار نوشته هایی نسبت به کاهش تعرفه های پزشکی خود اعتراض و اقدامات اخیر وزارت بهداشت در این راستا را نا عادلانه و باعث افزایش دغدغه های خود خواندند.

جمعیت حاضران در مقابل ساختمان مجلس حدوداً 300 تن برآورد می شود و همان طور که اشاره شد، این افراد از بیمارستان های کل کشور خود را به تهران رساندند تا به دلیل ناامیدی از وزارت بهداشت و شخص وزیر، صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

با آغاز اعتراض برخی نمایندگان كميسيون بهداشت و درمان مثل قرباني، اميني فر، همتي، عابدی و چند نماينده ديگر در بين تجمع كنندگان حاضر شدند و دغدغه های این متخصصان را شنیدند.

قربانی با عنوان این مطلب که معتقدیم تعرفه ها غیرکارشناسی تعیین شده اند، خواستار صبر و حوصله متخصصین بیهوشی شد و گفت: من قول می دهم ظرف دو هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت با حضور دو نماینده بیهوشی و شخص وزیر برگزار کنیم تا بتوانیم به راه حلی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اهمیت رشته بیهوشی و نقش متخصصین بیهوشی در روند اجرای طرح تحول سلامت، افزود: ما زبان گویای شما هستیم و برای حل مشکل شما تلاش می کنیم.

قربانی با عنوان این مطلب که مسئولین وزارت بهداشت را مجاب کرده ایم مشکل شما را حل کنند، گفت: آنها از ما وقت خواسته اند که این مشکل را حل کنند. ولی من به شما قول می دهم ظرف دو هفته آینده حتما جلسه ای با حضور دو تن از نمایندگان شما و شخص وزیر بهداشت، در کمیسیون بهداشت تشکیل دهیم.


یکی از پزشکان حاضر در تجمع در باره جزئیات این اعتراض به خبرنگار «تابناک» گفت:  از آنجايي كه متخصصين بيهوشي تا كنون و پس از هشت ماه اعتراض مدني به نتيجه اي نرسيده اند امروز در مجلس جمع شدند تا صداي اعتراضشان را به گوش نمايندگان ملت و مسئولان برسانند.

او افزود: ما خواسته اي جز اجراي عدالت نداريم. تعرفه هاي اعلام شده سال ٩٦ كاملا ناعادلانه و مغرضانه تهيه شده و بايد اصلاح شود. شما كجاي دنيا ديده ايد كه تعرفه يك صنف را نسبت به سال قبل از آن ٥٠ درصد كاهش دهند؟ 



در این تجمع متخصصان بیهوشی بیانیه ای را قرائت کردند که خطاب به نمایندگان مجلس نوشته شده بود و در آن انتقادهایی جدی به عملکرد وزارت بهداشت وجود دارد.

در بخش هایی از این بیانیه آمد: در سالیان متمادی و به ویژه سال گذشته این گروه خدمتگزار از جامعه پزشکی مورد بی مهری های زیاد از جانب مسئولین نظام سلامت قرار گرفته است. از جمله  این اقدامات، بالینی ندانستن این رشته است که ریشه در سال های دور دارد. این در حالی است که نزد شرکت های بیمه گر در کنار چند رشته تخصصی بالینی دیگر به عنوان پر مخاطره ترین رشته ها شناخته شده و بالاترین حق بیمه را دارد.

بارها در مقاطع مختلفی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات نظام پزشکی به جهت آرام نگاه داشتن جو عمومی قول های شفاهی مبنی بر اصلاح وضع پیش آمده داده شده که هیچ یک  جامه عمل نپوشیده اند تا جایی که در ویراست سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا 50درصد از تمام تعرفه هاي بیهوشی کاسته شده و به صورت تحیر برانگیزی برای بیهوشی برخی اقدامات جراحی که امکان انجام بدون بیهوشی بیمار میسر نیست کد با پایه ی صفر در نظر گرفته شده است. متاسفانه علیرغم تمام رایزنی ها دستور اکید بر اجرایی شدن آن داده شده است.

اقدامات جمعی و گهگاه پراکنده ای، در مقابل این ظلم و بی عدالتی اعمال شده بر جامعه بیهوشی، صورت گرفت؛ اما متأسفانه به جای گوش شنوای مسئولین، برخی جریانات آن را به پول پرستی و نگاه صرفا مادی این گروه نسبت دادند و سعی کردند بار دیگر توده ی مردم و بیماران را در مقابل پزشکان قرار دهند تا اینکه در حرکتی کاملا منسجم، همکاران متخصص بیهوشی در سراسر کشور دو روز از روزهای پایانی شهریور ماه را به بیهوشی رایگان برای بیماران اختصاص دادند تا ضمن نشان دادن اتحاد خود گویای این مهم نیز باشند که آنچه امروز جامعه بیهوشی نگران آن است کم توجهی، نگاه سلیقه ای، کار غیرکارشناسی و سوء نیت برخی مسئولین تأثیرگذار در امر تعرفه های پزشکی است، نه صرفا بعد مادی این موضوع.

همچنین مطالبات متخصصان بیهوشی در این بیانیه به شرح زیر اعلام شد:

۱-دستور لغو اجرای مصوبه و تعلیق فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا اطلاع ثانوی
۲- تجمیع تیم کارشناسی متشکل از انجمن های علمی پزشکی در جهت ترجمه، تبیین و اجرای بی کم و کاست کتاب ارزش گذاری مرجع موسوم به کتاب کالیفرنیا
۳-اقدام عاجل و قطعی در بالینی دانستن رشته بیهوشی، اعلام به سازمان های بیمه گر و الزام به اجرای آن

تعداد بازدید : 153


گفتنی است، دو تن از اساتید برجسته حوزه بیهوشی کشور در راستای حمایت از این رشته پزشکی و آنچه نگرانی از آینده شغلی تخصص بیهوشی عنوان کردند، در نامه هایی جداگانه و خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از سمت های کنونی خود در نهادهای اداری و دولتی استعفا دادند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۱
این وزیر اصلا نمی دونه داره چی کار میکنه با این اوصاف باید منتظر باشیم همکاران ما سوانح سوختگی رو نخوابونن چون تعرفه اش صفره !!!!
چرا برای این تجمعات جلو مجلس نیروی انتظامی مجوز میده اما برای موسسات مای مجوز نمیده؟ چون اینها دکتر هستند؟؟؟ و چند نماینده برایشان صحبت میکنند اما موسسات فراموش شدند الان نزدیک یکماه متحصن شدند اما کسی به کسی نیست؟ تابناک هم این دکتر ها را خوب پوشش میدهد اما دریغ از پوشش تحصن کنندگان موسسات.
کاری نداره. همونطور که دولت برای بدهی داروخانه ها دستش را تو جیب کارمندها کرد و هزینه بیمه سلامت را بدون افزایش خدمات افزایش داد تا یک وقت طرح افزایش درامد پزشکان زمین نخوره، باز هم میتونه
اگرمتخصص بیهوشی از لوله گذاری تا هوشیاری بیمار بر بالین بیمار باشد کد کالیفرنیا که هیچ بلکه دو برابر بدهند هم درست است است در غیر این صورت همین تعرفه هم زیاد است البته متخصص بیهوشی معنی این حرف رامیداند
تا چکش و سایر وسائل ارزانقیمت هست دیگه نیازی به مواد موثر بیهوشی و استاندارد نیست و به راحتی تعرفه ها رو میشه کاهش داد .........!!!!
متخصصین بیهوشی به تعرفه قبلی عادت کرده اند و هر کس دیگه ای هم باشه اگر کلی هم دلیل بیاورند که تعرفه قبلی شما زیاد بود و الان واقعی شده، قبول نمی کنند.
واقعیت این است که یک دکتر در یک عمل یک ساعته باید در اتاق عمل حاضر باشد و کار و مسئولیت اصلی به دوش اوست ولی متخصصین بیهوشی می توانند یکبار قبل عمل و یکبار بعد عمل به بیمار سربزنند که برای اینکار نباید انتظار تعرفه بالاتری داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
قربان ادم چیز فهم برا همینه که قیمت سهم بیهوشی تو بیمارستان خصوصی بالای 20برابر قیمت سهم جراح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
شما پزشکان سر پولی که حقتون نیست به جان هم افتادید.
بهتر است که وزیر بهداشت همانطوری که تعرفه این پزشکان را اصلاح کرده با کاهش دادن تعرفه دندان پزشکی هم به مردم خدمت خوبی کند.
رشته تخصصی بیهوشی از نظر وزارت خانه و سازمان قضایی و نظام پزشکی رشته ای بالینی است ولی از نظر سازمانهای بیمه گر در هنگام بیمه کردن ودریافتی پول حق بیمه مسئولیت رشته ای پر مخاطره و بالینی حساب می شود و دو برابر جراح باید پول بدهد واز طرف دیگر در هنگام پر داخت مزد حق العمل یکرشته ای غیر بالینی شناخته شده و بدین دلیل براحتی از در آمدشان دزدی می کنند. یک بام و دو هوا
وزارت بهداشت و بیمارستان ها مثل کاسبی شده که هر کسی بابت حتی راه رفتنشون از مردم بیچاره پول میگیرن که در راسشون پزشکان قرار میگیرند بعد مردم عادی باید کل ماه رو کار کنن تا حقوق یک ساعت این آقایون و خانم های کاسب بشه.الان همین هایی که اومدن دارن شعار میدن فقط بخاطر اینکه ماهی قبلن بیست میلیون میگرفتند مثلا الان شده پانزده میلیون فقط کافی قیافه های ترگل ورگل اینارو نگاه کنید بعد مردم بیکار یا با ماهی زیر یک تومن با وجود تحصیلات عالیه رو هم ببینید همه از گرسنگی قیافه هاشون زرد شده....مثل خود من!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
دقیقا
کافیه دریافتی یک متخصص بیهوشی با کارگر درایران با خارج مقایسه بشه.
سلام،
به نظر من متخصصان محترم بیهوشی باید کسانی را که این کاهش تعرفه تبعیض آمیز را به جریان انداخته اند شناسایی نمایند و سپس آنها را بیهوش کرده و با فرقان دور شهر بگردانند تا درس عبرتی برای همگان شود تا با متخصصان بیهوشی سر به سر نگذارند.
طرح تمول پزشکی باعث دریافتی نجومی پزشکان شده، برای رفع تبعیض باید دریافتی همه متخصصین کاهش پیدا کنه
از تابناک می خوایم درباره معاون وزیر یکبار تحقیق کنه تا بدونه ایشون کی هست\
دوستانی که اصلا نمیدونن تعرفه بی هوشی چقدره با بی انصافی و نااگاهی نظر ندن تعرفه هر عمل بی هوشی برای متخصصای بی هوشی که جز سختترین و پراسترس ترین شغل و مسوولیت مستقیم جون بیمار بر عهده داره برای هر عمل چیزی حدود ۳۰تا۸۰ هزار تومان هست فک نمیکنم در برابر دستمزد خیلی مشاغل دیگه تو جامعه که نه مدرک تحصیلی دارن و مسوولیت جون مردم دارن چیز زیادی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
برای یک چیزی که کامپیوتر می تونه خیلی بهتر عمل کنه ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان می گیری؟
همین ۳۰ تا ۸۰ نشون میده که جقدر سیستم بی حساب کتاب هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
خواهشمندم از مسوولیت حرف نزنید که خنده آور هست
این همه رضایت نامه گرفتن و اثر انگشت و غیره برای چیست ؟
برای اینکه راحت بعد از مرگ اون کاغذ رو در چشم بازماندگان فرو کنند تا نتونن چیزی بگن
پس مسوولیت معنی ندارد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
ااقا اگه راست میگین بیا بابت هر عمل ا هشتاد هزار تومان بکیرید شاید منظور300تا800هزاذ بوده
سلام. اعتراض متخصصين بيهوشي اين است كه در افزايش تعرفه هاى پزشكى رعايت عدالت بين رشته اى صورت نگرفته است. اما وزير بهداشت مي خواهد بدون توجه به رعايت عدالت بين رشته اى به موضوع افزايش تعرفه بيهوشي نگاه كند.
جالبه جنگ بین گروههای پزشکی است و اصلا خودشان رو با متخصص های بقیه رشته ها مثل برق مقایسه نمی کنند یک پزشک متخصص شاید صد برابر یک دکترای برق درآمد داره و قطعا یک دهم اون هم زحمت نکشیده. نمیدانم این تبعیض وحشت ناک تا به کی. پزشکان بخاطر رشوه و زیر میزی تشویق می شوند و حفوقشان میره بالا. در صورتی که بقیه رشته ها سرکوب می شوند. اگر پزشک کم دارید ببشتر تربیت کنید و این قدر مردم را به کروگان نگیرید.
اینها بجای درخواست افزایش ،بهتر است در خواست متعادل نمایند ،تا شاید از دستمزد ،آنها کاسته شود ،و به بیماران اختیار دهند اگر پزشکی ،نا حق کرد ،موکلین ،که همان وابستگان بیمار است ،با پزشک متخلف در همان محل تخلف برخورد کنند ،وقتی چند نفر از پزشکان ،کتک سیری از بستگان بیمار نوش جان کردند ،آنگاه متوجه میشوند که یک من ماست چقدر کره ،دارد؟ ،نیاز به تنبیه ،پزشکان است ،چون ،حرفهٔ آنها دیگر طبابت ،وبهبودی مریض نیست ،بلکه مانند صرافی شده؟ ،،،،
بهتر است برای اجرای عدالت تعرفه سایر متخصصان را کم کند و الا در اینده نزدیک این پزشکان با این بینش که دارند( اگر پول ندهید مریضها را زمین میگذاریم) مالک همه مملکت خواهند شد.
تعرفه پزشکی ایران از همه دنیا کمتره تو کل دنیا تعرفه ها بر اساس کتاب بین المللی کالیفرنیا که بیش از ۳۰۰کارشناس تدوین شده و هرسال بررسی میشه ولی تعرفه های ایران خیلی کمتر از این کتاب هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
اشتباه نکنید همون دکتر که در ایران به صورت فله ای طبابت می کنه در کمیت از مقدار درآمد بقیه پژشکان دنیا سبقت می گیره
و همون آقای دکتر هزینه هاش در کشور تقریبا ارزونی مثل ایران خرج می شه نه در دیگر مناطق پرهزینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
شما فکر کردید مردم احمق هستند.
توی کجای دنیا کارانه پزشک ۵۰ تا ۸۰ برابر حقوق یک کارگر تمام وقته؟
مردم را سرکیسه می کنید تازه طلب کار هم هستید؟
نتیجه تعرفه پایین چیزی جز افزایش زیر میزی نیس اگه تعرفه ها غیر منطقی باشه پزشکا مجبور میشن خودشون مستقیم از بیمارا هزینه دریافت کنن
خیلی از دوستانی که نظر میدن اصلا نمیدونن تعرفه ها چقدر هست وبا چه تاخیری پرداخت میشه که اینطوری قضاوت میکنن
اینقدر کالیفرنیا کالیفرنیا نکنید وضع مملکت خرابه
امروز شاخص بورس سقوط کرد به شخصه چهل میلیون متضرر شدم.متاسفانه پزشکا تو این مملکت سیرمونی ندارن.تنها گروهی که از کشور نمیرن همین ها هستند.ایران بهشت پزشکا
پاسخ ها
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
حرف نزنی بهتره
در جواب ناشناس
تعرفه کالیفرنیا را همانکسی نوشته که کتاب هاریسون وشوارتز را نوشته است کسانی مغلطه می کنند که قصد دزد ی دارند نه کسانی که حسابشان پاک است اقای بیمه چی!
به همین دلیل باید استاندارد ها در همه حال رعایت شود
وزیر پر حاشیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار