بازدید 11934
فوری؛

دردسر جدید روسیه برای دونالد ترامپ؛ رئیس «اف.بی.آی» برکنار شد!

روز سه شنبه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) را از سمت خود برکنار کرد. جیمز کومی، رئیس اف بی آی، چندی پیش در اقدامی که خشم ترامپ را برانگیخت، تأیید کرده بود، تحقیقاتی در خصوص احتمال ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه در جریان است.
کد خبر: ۶۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳ 10 May 2017
روز سه شنبه، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) را از سمت خود برکنار کرد.

به گزارش «تابناک» و به نقل از «اسکای نیوز»، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است، این اقدام رئیس جمهوری آمریکا به پیشنهاد دادستان کل این کشور صورت گرفته است.


به نظر می‌رسد، اختلافات میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس اف بی آی بر سر موضوع روسیه بوده است.

 
 
 چندی پیش جیمز کومی، رئیس اف بی آی، در اقدامی که خشم ترامپ را برانگیخت تأیید کرده بود تحقیقاتی درباره احتمال ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه در جریان است.

اخراج کومى در حالى صورت گرفت که وى به دلیل به جریان انداختن تحقیقات در مورد ایمیل هاى کلینتون، تنها چند روز پیش از انتخابات، به جانبدارى از ترامپ و اثرگذارى بر انتخابات متهم شده بود.

بنا به گزارش رویترز، کاخ سفید گفته که اخراج کومی بر اساس پیشنهادی از جانب «جف سشنز» دادستان کل آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس گفته کاخ سفید، ترامپ در نامه‌ای به کومی نوشته است: «شما صلاحیت کافی برای اداره موثر اف بی آی را ندارید. به منظور احیای اعتماد متقابل میان کاخ سفید و این نهاد اجرایی، رهبری جدیدی نیازمند است».

رئیس‌جمهوری آمریکا علاوه بر این تأکید کرده است: ‌«اف بی آی یکی از قابل احترام‌ترین نهادهای آمریکاست و امروز یک شروع جدید برای اف بی آی خواهد بود.
 
 نتیجه تصویری برای جیمز کومی

کاخ سفید همچنین گفته که جستجو برای جانشین وی به زودی و فورا آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، درست ساعاتی پیش از اعلام خبر برکناری کومی، اف بی آی، بخش هایی از گزارش وی در جلسه استماع سنا در روز گذشته را اصلاح کرد.

جیمز کومی در اظهارات روز دوشنبه خود در سنا گفته بود، «هما عابدین»، دستیار سابق «هیلاری کلینتون» احتمالا هزاران ایمیل بسیار حساس را برای همسرش «آنتونی وینر» نماینده سابق کنگره ارسال کرده است.

بامداد امروز، مقامات اف بی آی این اظهارات کومی را اصلاح کردند. «بازپرسال این پرونده در نهایت به این اطمینان رسیده‌اند که دو سری ایمیل حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده دستی به حساب کاربری آقای وینر منتقل شده است».

همچنین در حالي که کاخ سفيد تأييد کرده که باراک اوباما در ديدار با دونالد ترامپ در کاخ سفيد درباره ارتباط مشاور امنيت ملي سابق با روسيه هشدار داده بود، ترامپ با انتشار توييتي اعلام کرده که هيچ گونه تباني بين اعضاي تيم انتخاباتي اش و روسيه وجود نداشته است.
 
 روز دوشنبه «سالي ييتس» دادستان کل سابق آمريکا که تنها ده روز در دولت ترامپ فعاليت کرد و از سوي وي برکنار شد و همين طور جيمز کلاپر مدير سابق اطلاعات ملي آمريکا در نشست کنگره درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري شهادت داده اند.
 
 ترامپ با انتشار اين پيام در توييتر مسائل مطرح توسط سالي يتس را اخبار و اطلاعات قديمي ارزيابي کرده است. ترامپ تلاش کرد بيشتر بر اظهارات کلاپر تمرکز کند که گفته "من نسبت به هيچ گونه سند و مدرکي که نشانگر تباني و همکاري بين رئيس جمهور و روسيه باشد، اطلاعي ندارم."
 
 در ماه ژانويه، جامعه اطلاعاتي آمريکا اعلام کرد به اين جمع بندي رسيده است که روسيه در انتخابات دخالت کرده است و ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه دستور تضعيف روند دموکراتيک آمريکا و ضربه زدن به اعتبار کلينتون را صادر کرده تا به ترامپ کمک کند.
 
جيمز کومي، مدير اف بي آي و راجرز مدير آژانس امنيت ملي آمريکا در نشست استماع کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا که 20 مارس برگزار شد، اذعان کرده اند که روسيه هيچ نقشي در نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريکا نداشته است.
 
به رغم اینکه مسکو هر گونه دخالت در انتخابات رياست جمهوري آمريکا را رد کرده است، کميته سناي آمريکا در حال تحقيق درباره دخالت مسکو در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته است و از چند نفر از مشاوران و دستياران ترامپ سؤالاتي را درباره ارتباط احتمالي با مقام ها يا تجار روسي پرسيده است، کارتر پيج مشاور سابق سياست خارجي ترامپ قول داده است تا با اين تحقيقات همکاري کند.
 
لازم به یادآوری است که مایکل فلین نیز در فوریه ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات مطرح درباره حواشی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ارتباطات وی با سفیر روسیه، از سمت خود استعفا کرد. دوره تصدی او کوتاه‌ترین دوره در بین مشاورین امنیت ملی آمریکاست.
 
تعداد بازدید : 85
تعداد بازدید : 19
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی