بازدید 3574
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

کارنامه دولت در محیط زیست بسیار درخشان است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز محیط زیست به دغدغه اول دنیا تبدیل شده است،‌ گفت: کارنامه دولت یازدهم در زمینه محیط زیست کارنامه درخشانی است از جمله این اقدامات تقدیم 9 لایحه زیست محیطی به مجلس است.
کد خبر: ۶۷۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 24 February 2017
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز محیط زیست به دغدغه اول دنیا تبدیل شده است،‌ گفت: کارنامه دولت یازدهم در زمینه محیط زیست کارنامه درخشانی است از جمله این اقدامات تقدیم 9 لایحه زیست محیطی به مجلس است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که با حضور معصومه ابتکار رئیس محیط زیست و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از فعالان محیط زیست در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: مسئله محیط زیست امروز به مسئله اول دنیا تبدیل شده است و دغدغه کسانی است که می‌خواهند در این جهان راحت‌تر زندگی کنند برای ما مسلمانان و ایرانیان محیط زیست از اهمیت دوچندانی برخوردار است و برای ما باعث افتخار است که زمانی که محیط زیست دغدغه دنیا نبوده است یعنی 1400 سال پیش قرآن کریم آیات متعددی را در زمینه مسائل محیط زیست آورده است همین طور چندین سوره قرآن به نام عوامل کلیدی و موثر طبیعی و اجزای آن نامگذاری شده است.

وی افزود: همین طور در هنگام جرم‌نگاری در خصوص برهم زنندگان محیط زیست انسانی مسئله افساد فی‌الارض را مطرح کرده‌اند و سنگین‌ترین مجازات را برای کسانی که این حریم را می‌شکنند در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: شبه اسلام و شیعه مفتخر به احکام دقیقی است که منطبق بر آخرین یافته‌ها در حوزه محیط زیست است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد:‌دولت یازدهم در ادامه اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به موضوع محیط زیست و اصل 50 قانون اساسی توجه خاصی داشته است به گونه‌ای که رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیأت دولت اولین مصوبه‌ای که بر آن تأکید داشت، مربوط به احیای دریاچه ارومیه بود و امروز خوشبختانه این دریاچه احیا شده است. کارنامه این دولت در خصوص مسائل زیست محیطی بسیار درخشان است.

حجت‌السلام انصاری تصریح کرد: لازم می‌دانم در اینجا یادی داشته باشم از سیاست‌های مرحوم آیت‌الله رفسنجانی در خصوص محیط زیست که از سیاست‌های پیشران کشور است. سیاست‌های محیط زیست که منشوری جامع در حوزه محیط زیست است با همت والا و دید دقیق مرحوم آیت‌الله رفسنجانی تصویب شد و سرانجام پیش‌نویس سیاست‌های کلی تهیه و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که آن را می‌توان سند بالادستی برای تمام قوا دانست.

وی افزود: تا کنون 9 لایحه در خصوص مسائل زیست محیطی تقدیم مجلس شده است که سه لایحه مربوط به موافقت‌های بین‌المللی است. لوایحی مانند حفاظت از خاک، احیا و مرمت تالاب‌ها،‌حمایت از محیط‌بانان، ارزیابی زیست محیطی و قانون مربوط به حقوق حیوانات از حمله لوایحی است که در این دولت تقدیم مجلس شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان مجلس بررسی این لوایح را در اولویت قرار دهند چرا که لازمه پیشرفت در حوزه محیط زیست تصویب این لوایح قانونی است.

حجت‌الاسلام انصاری اظهار داشت:‌ نکته قابل تأمل این است ک ما کشوری در حال توسعه هستیم و توسعه همه‌جانبه کشور را تجربه می‌کنیم اگر سازگاری و آشتی میان توسعه و سیاست‌های زیست‌محیطی برقرار نشود این سیاست‌های دور زده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نباید فعالان محیط زیست احساس کنند که محیط زیست و حمایت از آن مانعی برای آنها است بلکه باید آن را عاملی برای حفظ سیاست‌های زیست محیطی بدانیم، یکی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی مسئله سیاست‌ها و الزامات زیست محیطی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ در راستای این اهداف وظیفه وضع و اصلاح قوانین به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور داده شده است و از محیط زیست می‌خواهم خلاء‌ها، تعارض‌ها و مزاحمت‌های قانونی را شناسایی و به ما اعلام کنند. هم اکنون 8 پروژه را در حال پیش‌برد هستیم و سازگاری میان دستگاه‌های محیط زیست در دستور کار ما قرار دارد باید تکلیف بخش‌های مختلف در زمینه محیط زیست روشن شود چرا که بعضاً شاهد این هستیم که از بعضی فعالان اقتصادی به دلیل در نظر مسائل زیست محیطی در محاکم شکایت می‌شود که پس از بررسی مشخص می‌شود ناشی از احکام در قوانین است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام آمادگی می‌کند که در این راستا با همکاری سازمان محیط زیست گام‌های لازم را بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی