بازدید 1307

امنیت برگزاری انتخابات الکترونیک تا چه حد است؟

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ 10 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدتقی شاهچراغی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: جمع‌بندی که از نظرات مردم، مجریان و ناظران انتخابات گرفته شد، چند شاخصه ویژه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات جمع‌آوری شد.

وی افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های این شکل انتخابات است. به همین دلیل در حوزه‌هایی مثل تهران که قریب به ۳ هزار و ۷۰۰ شعبه در این مرحله دارد از این ظرفیت استفاده کردیم.

شاهچراغی با بیان اینکه ستاد انتخابات و وزارت کشور ظرفیت دارد تا در دوره آینده هم به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کنیم، تصریح کرد: چون رأی امانت مردم است باید به صورت طبیعی از آن مراقبت شود. این دستگاه چنین اقدامی را هم انجام می‌دهد. ضمن اینکه در این دستگاه، رای مخفی است و هیچکس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رأی داده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وقتی دستگاه برابر قانون با حضور ناظر و مجری، نماینده فرماندار و اعضای شعبه، دستگاه باز می‌شود، آرا استخراج می‌شود و ورقه‌هایی رأیی هم که داخل صندوق افتاده، در یک پاکت نگهداری می‌شود که اگر لازم شد، تطبیق داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی