بازدید 38191
بسته خبری استانی «تابناک»؛

یک میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی البرز؟! / حمله معتادان به امامزاده‌ای در تهران / استقبال گسترده از تست HIV در تهران

«گردشگری جنگ» ظرفیت نهفته استان‌های جنگ‌زده، نصب تیر برق در جوی آب، درختی با بیش از دو هزار سال عمر... بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته و یا کمتر دیده می‌شوند؛ اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 10 November 2015
بسته خبری استانی «تابناک»؛
مجموعه سایت‌های استانی «تابناک» که به صورت یک منظومه رسانه‌ای ذیل سایت «تابناک» فعالیت دارند، در گستره استانی خبرهای متنوعی تولید می‌کنند که بخشی از این خبرها برای عموم مخاطبان در هر نقطه از کشور جذاب است. «تابناک» با این نگاه، گلچینی از وقایع کشور که کمتر در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد اما از اهمیت بالایی برخوردار است را قالب «بسته خبری استان‌های تابناک» منتشر می‌کند.

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.

در بسته خبری استانی ذیل هر سرکلیشه استانی، می‌توانید گزیده آخرین اخبار استان مذکور را بیابید و با کلیک بر سر کلیشه یا با استفاده از QR CODE تلفن همراه تان وارد استان مورد نظرتان شوید و وسعت بیشتری از اخبار استانی منطقه جغرافیایی مدنظر را تماشا کنید.

«تابناک» با هدف اختصارنگاری در تنظیم مهم ترین اخبار نقاط مختلف کشور در قالب این بسته، با رویکرد غالب انتشار اخبار و تحلیل های اختصاصی و منطقه‌ای، این بسته خبری را گرد آوری و عرضه می‌کند. «تابناک» خلاصه‌ای از این اخبار را تقدیم‌تان می‌کند که با کلیک بر  تیتر اخبار می توانید متن، تصاویر و محتوای بیشتر را مشاهده کنید.

ذ
طرح «پرس» ملی شد

تابناک آذربایجان غربی گزارش داد، طرح پیاده روی سنجی(پرس)، به تصویب هیأت رئیسه و مجمع سالیانه فدراسیون ورزشهای همگانی رسیده و آئین نامه اجرائی طرح در 10 ماده مصوب، طی نامه ای از طرف دکتر علی مجد آرا، رئیس این فدراسیون، به تمامی هیأت ورزش های همگانی استانها ارسال شد.

در قسمتی از مقدمه طرح اجرائی پیاده روی سنجی آمده است: «طرح پیاده روی سنجی، یک طرح دانشگاهی است که توسط آقای دکتر ایرج میرزایی از دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان مبتکر طرح، طراحی شده و از آبان سال 1391، در شهر ارومیه ، استان آذربایجان غربی با مشارکت شهرداری ارومیه و هیأت ورزش های همگانی استان در 25 نقطه و همچنین از فروردین سال 1393، در شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی، در چهار نقطه به صورت آزمایشی در حال اجرا است.»

در نامه رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی به رؤسای هیأت ورزشهای همگانی استانها، از آنان خواسته شده تا با تشکیل جلسات کارشناسی ، امکان اجرای آن را در استان ها بررسی و تا تاریخ 20/08/94 ، نظریه هایشان را اعلام نمایند.

پیاده‌روی به عنوان بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش در راستای کسب آمادگی جسمانی و روانی است که در دسترس همگان بوده و در همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد و دارای تاثیرات مثبتی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

با توجه به جایگزینی بیماری‌های غیر واگیر به جای بیماری‌های واگیر و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی، سبک زندگی و شیوه‌های تغذیه در افزایش بیماری‌های غیر واگیر، توسعه پیاده‌روی می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش بیماری‌های غیر واگیر داشته باشد.

طرح پیاده‌روی‌سنجی (پرس) از ابتکارات دانشگاه صنعتی ارومیه و رئیس اسبق این دانشگاه بوده که با شعار پیشگیری، ارتقای سلامتی، آمادگی کار و نشاط جامعه در راستای ترویج تندرستی در جامعه ارائه شده است. این طرح امروز و پس از گذشت 3 سال از اولین روز اجرای آن در ارومیه و پس از آن در تبریز، توانست وارد مرحله نوینی شود و با ابلاغ دکتر علی مجد آرا به تمامی هیأت ورزشهای همگانی استانها ارسال شد تا در تمامی کشور به اجرا در آید.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته /
یک شهر فرهنگی و مصائب سه سالن تئاتر!

تابناک اصفهان گزارش داد، اصفهان روزگاری پایتخت هنر تئاتر کشور به شمار میرفت و از همین اصفهان بود که هنرمندان بسیاری به عرصه تئاتر کمدی کشور روی صحنه رفتند و خوش درخشیدند.

سالن فرشچیان، تالار هنر و حوزه هنری از جمله سالن‌هایی است که در شهر اصفهان برای پذیرش گروه‌های تئاتری آماده شده است اما این تعداد سالن که کفاف اجرای گروه‌های تئاتری شهر را نمی‌دهد سال‌هاست در همین تعداد محدود باقی مانده است. البته این سه سالن هم هرکدام داستان‌های خاص خود را برای اجرای تئاترهای موجود در شهر دارد.

تالار هنر:

تالارهنر اصفهان که بسیاری آن را به نام تالار شهرداری اصفهان برای تئاتر می‌شناسند، از جمله سالن‌هایی است که بیشتر به گروه‌های خاص تئاتری شهر که محتوای اجرای تئاترهای آنها با موازین شهری هماهنگ باشد، اختصاص دارد. البته از این موضوع هم که بگذریم نیمی از سال این سالن به محلی برای اجرای جشنواره تئاتر شهرداری اصفهان اختصاص می‌یابد و عملا شش ماه از سال می‌تواند پذیرش گروه‌های تئاتری اصفهان را داشته باشد.

از دیگر مشکلات این سالن، محل آن است.به طوریکه با قرار گرفتن این سالن در یکی از محلات نه چندان برخوردار اصفهان، مردم آن قادر به تماشای تئاتر نیستند چراکه بلیت بسیاری تئاتر‌ها از بلیت سینما هم گران‌تر است!.

طبیعی است در چنین شرایطی مردم قادر به وقت گذاشتن برای تئاتر نیستند و از سوی دیگر مردم دیگر نقاط شهر هم به دلیل دسترسی دشوار به این محل، عطای دیدن تئاتر را به لقای آن می‌بخشند.

تالار فرشچیان:

اما تالار فرشچیان هم حکایت های خاص خودش را دارد. گرچه این تالار به لحاظ موقعیت مکانی مورد توجه بیشتر اهالی تئاتر است اما مشکل، نداشتن سالن تخصصی تئاتر در این مجموعه، سبب شده تا برخی تئاترها به علت کمبود امکانات این سالن روی صحنه فرشچیان به نمایش درنیایند.

از سویی سالن فرشچیان گرچه به نام تئاتری‌ها است اما بیشتر به کام همایش‌ها و جشنواره‌های متفرقه دیگر تمام شده است. اگر هم قسمت تئاتری‌ها بشود که در این سالن روی صحنه بروند، باید ماه‌ها در انتظار باشند تا یک سالن نصیب اجرایشان شود.

وقتی هم نوبت به اکران می‌رسد یک گروه تنها سه تا شش روز می‌تواند در فرشچیان علاقمندان به تئاتر را روی صندلی بنشاند و این درحالی است که یک تئاتر بعد از ماه‌ها تمرین و هزینه به روی صحنه می‌شود و با شش روز اجرا این کار هیچ توجیه اقتصادی برای آن گروه ندارد!.

بیشتر تئاترهایی که در تهران بروی صحنه می رود حدود شش ماه به زمان نیاز دارد تا هم به توجیه اقتصادی و هم درک ذائقه مخاطب برسد اما متاسفانه اهالی تئاتر اصفهان از این موضوع محروم شده اند.

حوزه هنری:

سالن حوزه هنری اصفهان هم گرجه کوچک است اما هم به لحاظ موقعیت مکانی خود در پشت میدان نقش جهان و هم امکانات بیشتر مورد اقبال گروه‌ها قرار گرفته است. البته حوزه هنرهای فکرهای دیگری هم برای تئاتر شهر در سر دارد و شنیده ها حاکی از این است حوزه هنری با بازسازی سینما فلسطین به دنبال اختصاص یک سالن مجزا به تئاتر اصفهان است.

مشکلات تئاتر در شهر اصفهان علاوه بر عدم جذب مخاطبان به این هنر که بیشتر ناشی از عدم تبلیغات برای تئاتر و نیز توجه نداشتن به ذائقه مخاطبان در هر شهری است، به همت مسئولان برای هماهنگی بیشتر با هم و پرهیز از موازی کاری یا کم کاری هم بستگی دارد. چنانچه سال‌های متمادی است از اداره ارشاد تا شهرداری هرکدام قول‌هایی را برای تجهیز سالن‌ها یا ساخت سالن جدید تئاتر مطرح می‌کنند اما در عمل هیچ وعده ای محقق نشده است.

این وضعیت در حالی است که در جلساتی که در سال گذشته تحت عنوان "نبض فرهنگ" از سوی شورای شهر اصفهان برای بررسی مشکلات تئاتر برگزار شد، مسئولان شهرداری اصفهان قول دادند در صورتییکه اداره ارشاد تئاترهای شهر را به ما اعلام کند ما توانایی تجهیز و آماده سازی 30 سالن را برای اجرای تئاتر در شهر داریم اما هنوز درخواستی از سوی ارشاد برای ما ارسال نشده است!


آخرین شنیده های خبرنگار تابناک درباره سرمربی آینده سپاهان


تابناک اصفهان گزارش داد، پس از رفتن حسین فرکی از اصفهان، در محافل رسمی و غیر رسمی از گزینه های مختلفی برای هدایت سپاهان نام برده شد؛ از منصور ابراهیم زاده اصفهانی که در فصل های گذشته به صورت مکرر نام او به عنوان گزینه سرمربی گری عنوان می شود، گرفته تا امیر قلعه نویی که با این تیم دو فصل نیز قهرمان شده بود.

در روز های اول رفتن فرکی، محرم نوید کیا را سرمربی موقت معرفی کردند و از گزینه خارجی نام بردند؛ گزینه های مختلفی مثل اسماچیچ، برانکو و حتی کرانچار به عنوان گزینه سرمربی گری معرفی شدند.

با این وجود امروز مسعود تابش، قائم‌مقام باشگاه سپاهان اصفهان به تسنیم گفته است: گزینه‌های باقیمانده سرمربیگری سپاهان هم ایرانی و هم خارجی هستند و به زودی از بین آنها سرمربی مورد نظر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به روند انتخاب سرمربی تیم سپاهان و شرایط هیئت مدیره در انتخاب وی اظهار داشت: هیئت مدیره باشگاه هنوز به جمع‌بندی لازم درباره سرمربی نرسیده و عجله‌ای در این زمینه وجود ندارد بنابراین تا حداکثر پایان هفته وی انتخاب می‌شود. ما بر روی 5 گزینه به جمع‌بندی رسیده‌ایم که نمی‌توان نام آنها را اعلام کرد اما بدون شک در بین گزینه‌ها، هم نام سرمربیان ایرانی وجود دارد و هم خارجی.

قائم‌مقام باشگاه سپاهان اصفهان درباره اینکه آیا ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی گزینه‌های ایرانی تصدی سرمربیگری این تیم هستند یا خیر، افزود: اجازه دهید که درباره اسامی صحبتی نکنیم.

وی درباره انتظارات باشگاه سپاهان در این زمینه گفت: هدف‌گذاری ما قهرمانی در لیگ برتر، آینده باشگاه، بازی‌های آسیایی، استفاده از آکادمی فوتبال سپاهان و نیروهای جوان در ترکیب تیم بزرگسالان است که مربی انتخابی باید آنها را برآورده سازد. ما در روزهای آینده سرمربی مورد نظر را انتخاب می‌کنیم اما در صورت طولانی شدن این روند، وی حداکثر تا پایان هفته معرفی می‌شود.

"کرانچاربعید است، با ابراهیم زاده صحبت نکرده ایم، قلعه نویی شاید!"

منوچهر نیکفر نیز پیش از این گفته بود: کرانچار جزو گزینه‌ها بود اما قبلاً این فصل‌ها را تجربه کرده بود و بعید است او را انتخاب کنیم ضمن اینکه با ابراهیم‌زاده نیز هیچ مذاکره‌ای نداشتیم و حداقل اینکه از طرف هیأت مدیره با او مذاکره نشده است. ما اولویتمان مربی خارجی است و اگر در این مورد توافق نکنیم به سراغ مربی داخلی خواهیم رفت. قلعه‌نویی هم جزو گزینه‌هایی که بررسی کردیم قرار داشت.

با این وجود شنیده ها حاکی از این است که سپاهان با سرمربی خارجی به توافق نرسیده و مهمترین گزینه سرمربی گری سپاهان امیر قلعه نویی، سرمربی سال های گذشته استقلال و سپاهان است. حتی گفته می شود، قرارداد داخلی این سرمربی پیش از این نوشته شده و به امضا طرفین نیز رسیده است؛ البته این صحبت ها هنوز از منابع رسمی تأیید نشده است.


استقبال مردمی از زنده رود


تابناک اصفهان گزارش داد، همزمان با باز شدن رودخانه زاینده مردم اصفهان در محل پل های تاریخی این شهر قدم به قدم به استقبال زنده رود رفتند.


شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته /
نصب یخچال و کمد در کرج برای کارتن‌خواب‌ها

تابناک کرج گزارش داد،
یکی از مهمترین معضلات در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، هجوم بی‌خانمانان به کلانشهرها و افزایش معضلاتی چون کارتن‌خوابی و حاشیه‌نشینی است. شدت مشکلات اقتصادی راه را بر افزایش تکدی‌گری باز کرده و این در حالی است که بارها از سوی کارشناسان ضرورت عدم کمک به متکدیانی که شناخت کافی از آنها و وضعیت زندگی این افراد نداریم، هشدار داده شده است.

استان البرز نیز در سال‌های اخیر به دلیل هجوم مهاجران به ویژه یک طایفه خاص که زادگاه آنها معلوم نیست،‌ با پدیده منفی تکدی‌گری روبه‌رو شده است. متکدیانی که در کنار گدایی، دست به انواع جنایات و جرایم می‌زنند و بارها از سوی معاونت اجتماعی استانداری البرز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای دستگیری و خروج آنها از استان البرز اقدام شده است.

اقداماتی که البته با نتیجه کامل و مطلوب همراه نبود. حال امروز طرحی از سوی معاون خدمات شهری شهرداری کرج مطرح شده که به احتمال فراوان نتیجه‌ای به غیر از حمایت از تکدی‌گری ندارد.

حسن مدیرروستا گفته است: با عنایت به ارایه پیشنهادی از سوی گروه «پایان کارتن خوابی» مبنی بر استقرار و نصب چند دستگاه یخچال و کمد لباس در نقاط پرتردد شهر به منظور جمع‌آوری و توزیع کمکهای انسان دوستانه، این طرح مورد موافقت معاونت خدمات شهری قرار گرفت.
وی افزود: بر این اساس، یک دستگاه یخچال و کمد لباس در آینده‌ای نزدیک در ابتدای ورودی خیابان تهران (به سمت بلوار شورا) نصب می‌شود تا افراد خیر و نیکوکار در صورت تمایل نسبت به قرار دادن انواع میوه‌جات، شیرینی‌ها و غذا و لباس در آنها اقدام کنند و سپس افراد بی‌خانمان و نیازمند با مراجعه به این مکان، خود را از خطر گرسنگی و سرمازدگی مصون نگه دارند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که حمایت از بی‌خانمانان و کمک به استقلال اقتصادی آنها، به همین راحتی میسر می‌شود؟ و آیا نباید از اجرای طرح‌هایی که نتیجه‌ای به غیر از حمایت از تکدی‌گری ندارد، پرهیز کرد؟


یک میلیون ساکن در سکونت‌های غیررسمی البرز!


تابناک البزز گزارش داد، در جلسه فوق استاندار البرز طی سخنانی به تشریح مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های این استان پرداخت و گفت: در البرز به دلیل رشد بالای مهاجرت و افزایش جمعیت، شاهد 28 سکونتگاه غیر رسمی هستیم که ساماندهی این سکونتگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

در این لحظه علی لاریجانی از استاندار البرز پرسید "در سکونتگاه‌های غیر رسمی البرز چند نفر ساکن هستند" که طهایی در پاسخ گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم. در همین زمان استاندار البرز از مدیران معاونت اجتماعی استانداری خواست تا اگر آماری در اختیار دارند، جهت اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کنند اما به جای معاون اجتماعی، ذبیح‌الله قائمی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اقدام به پاسخ‌گویی کرد.

وی اعلام کرد: بر اساس آمار 1 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی البرز ساکن هستند!!!

علی لاریجانی که معلوم بود از این آمار شوکه شده است، گفت: یعنی حدود نیمی از جمعیت البرز؟!

استاندار البرز نیز که از عجیب و صحیح نبودن این آمار اطلاع داشت، بلافاصله سخنان قائمی را قطع و اظهارات خود را ادامه داد.


قطع گاز مناطقی از کرج در سردترین روزهای پاییز

تابناک البرز گزارش داد، یکی از مهمترین معضلات مدیریت عمرانی در کشور، تنظیم زمان‌بندی و اجرا در زمان مناسب است. به همین دلیل است که می‌بینیم درست همزمان با فصل بارش باران و برف، پروژه‌هایی چون لوله‌کشی آب و گاز و تلفن در سطح خیابان‌ها انجام و مردم به دلیل گل‌ولای ایجاد شده بابت اجرای چنین طرح‌هایی در فصل بارش‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

در همین رابطه امروز از شرکت گاز استان البرز خبر رسید که طرح‌هایی را در بخشی از شهرستان کرج در دستور کار دارند که به همین واسطه نیاز است حدود 12 ساعت گاز این مناطق قطع شود. قطعی گاز درست زمانی اتفاق می‌افتد که کرج سردترین روزهای پاییز و شاید هم امسال را سپری کرده و طی شب گذشته دمای هوا در مرکز استان البرز به زیر صفر رسید.

مردم می‌پرسند که آیا چنین طرح‌هایی را نمی‌توانستیم در تابستان و زمانی که مردم به وسائل گرمایشی گاز‌سوز نیاز ندارند، اجرا کرد. بر اساس این گزارش، امروز مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرده است که: گاز شهری بخش‌هایی از شهرستان کرج از فردا ساعت 9 صبح به مدت 8 ساعت قطع می‌شود.

حسین تقی‌نژاد اظهار کرد: این قطعی گاز در منطقه موسسه سرم‌سازی رازی، 45 متری گلشهر شهرک استاندان، خیابان ولیعصر، ایستگاه بازرگانی، ضلع شمالی خیابان شهید بهشتی حدفاصل سه‌راه میانجاده، گلشهر، سه‌راه گوهردشت، دهقان ویلا، حصارک و خیابان المهدی خواهد بود.

وی تعمیر شبکه انتقال گاز را علت قطع گاز این مناطق عنوان کرد و افزود: پس از بازسازی و تعمیر شبکه انتقال بلافاصله رفع قطعی گاز می‌شود. به منظور رعایت کامل مسئل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.


کلکسیون مدیران غیرالبرزی در کرج تکمیل شد


تابناک البرز گزارش داد، در دوران حضور سید طاهر طاهری به عنوان استاندار البرز، انتصاب‌هایی در این استان صورت گرفت که حواشی بسیاری به همراه داشت. یکی از انتصاب‌ها مربوط به حضور افروز بهرامی به عنوان مدیر کل اداره بهزیستی بود که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. حال پس از حضور نه چندان طولانی مدت بهرامی که مورد حمایت جدی استاندار سابق البرز بود، خبرگزاری رسمی دولت خبر از تغییر مدیر کل بهزیستی استان البرز داده است.

در این خبر آمده است: در حکم رئیس سازمان بهزیستی کشور داریوش بیات نژاد به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز منصوب و از زحمات افروز بهرامی مدیرکل پیشین بهزیستی استان البرز قدردانی شد. داریوش بیات نژاد معاون پشتیبانی و نیروی انسانی بهزیستی تهران بوده است.

مشکلات بهزیستی البرز در ماه‌های اخیر به ویژه ماجرای بستن تعدادی از بیمارانی که دارای معلولیت ذهنی و جسمی بودند با طناب و زنجیر در یک مرکز نگهداری این بیماران در فردیس، ضرورت تغییر مدیر کل بهزیستی استان البرز را دو چندان کرده بود اما این بار نیز یک مدیر غیر بومی برای این اداره کل منصوب شده و با این انتصاب حال جمع مدیران غیر بومی و تهرانی در البرز جمع شده است.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند /

ایلام را با این اعتبارات می‌توان از زیر سیل بیرون آورد؟


تابناک ایلام نوشت، پس از دوهفته انتظار برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر بالاخره در روز گذشته هیئت دولت در جلسه ای به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری، به منظور بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل در استان های ایلام و لرستان، با اختصاص مبلغ یک هزار و ۵۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال به استان ایلام موافقت کرد.

حال با اختصاص این مبلغ ناچیز و تطبیق آن  با میزان خسارت اعلام شده تفاوتی  فاحش وکسری بیش از اندازه ای مشهود خواهد بود که نظربه  ضعف مفرط ساختارهای اقتصادی این استان محروم،باید سالها در انتظار ترمیم خرابیهای ناشی از این سیل دراستان باشیم وچنانچه اعتبارات ویژه ای برای مرمت وبازسازیها اختصاص نیابد، دستگاههای اجرایی به ناچار باید از اعتبارات عمرانی سالیانه تخصیصی دربودجه کشور برای جبران این خسارات هزینه نمایند که این موضوع نه تنها سالها به درازا خواهد کشیدبلکه دست دستگاههای اجرایی استان برای توسعه زیرساختهای عمرانی را نیز خواهدبست.
بهتر بود دولت محترم درحین بررسی واختصاص اعتبارات ،نیم نگاهی هم به محرومیت وضعف ساختارهای این استان معطوف  می داشت چرا که بطور قطع ،این مبلغ ناچیز حتی نمی تواند هزینه احداث ومرمت سیل بندهای شهرایلام را تامین نمایدوقطعادردی از دردهای این استان را دوا نخواهد کرد.

اگر نگاهی به وضعیت اعتبارات تخصیصی به سیل مشابه در استان مازندارن در تابستان سال جاری بیاندازیم به عمق نابرابریها وبی توجهی های دولت محترم در اختصاص بودجه ها پی خواهیم برد زیرا دولت محترم برای جبران  خسارت 78میلیارد تومانی سیل مازندارن بیش از شصت میلیارد تومان اختصاص نمود این در حالیست اعتبار تخصیصی به جبران خسارتهای استان ایلام به 10درصد هم نخواهد رسید.

انتظار مردم از مسئولین کشوری توجه بیشتری به استان محرومی همچون ایلام می باشد زیرا این بی توجهی های تامل برانگیز نتیجه ای جز افزایش شکاف وفاصله استانهای محروم وکمتر توسعه یافته با استانهای برخوردار درپی نخواهد داشت


دوباره سیل در ایلام جاری شد؛ مدیران مدارس مراقب باشند

با ورود توده بارشی جدیدی از اواخر روز گذشته به آسمان استان ایلام بارشهای نسبتا شدیدی اغلب نقاط استان را فراگرفت.

احمد کرمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در گفتگو با تابناک ایلام اظهار داشت: بارش رگباری باران از ساعات پایانی شب گذشته در ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد. شدت بارندگی در اوایل بامداد امروز سه شنبه به حدی بود که در مناطق مختلف شهر ایلام بویژه در محلات چالیمار و بلوار پژوهش آبگرفتگی معابر و ورود آب به منازل برخی از مردم را به دنبال داشت.

مدیرکل بحران استانداری ایلام یادآور شد: خوابگاه دانشجویان دختر آموزشکده فنی و حرفه ای شهر ایلام در اثر بارش باران دچار آبگرفتگی شده بود که با هماهنگی سایر دستگاه ها این دانشجویان به خوابگاه کمیته امداد منتقل شدند.


«گردشگری جنگ» ظرفیت نهفته استان‌های جنگ‌زده

تابناک ایلام گزارش داد، گردشگری جنگ یکی از شیوه‌های جذب گردشگر در جهان کنونی است که سهمی از درآمدزایی و اشتغالزایی بخش گردشگری را به خود اختصاص داده است و از آنجا که کشور ما تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را دارد و پیامدها و آثار آن هنوز در استان‌های غربی و جنوب غربی پابرجاست، می‌توان با استفاده از این ظرفیت، به توسعه گردشگری و درآمدزایی در این مناطق کمک کرد.

کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان ازجمله استان هایی است که به طور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بوده و هم اکنون نیز بقایا و آثار تخریبی جنگ و یادمان های دفاع مقدس در این استان ها بیش از دیگر استان هاست که می توان با حفظ هدفدار آنها و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب توسعه گردشگری در این مناطق، گردشگران داخلی و به ویژه خارجی را به سوی این مناطق سوق داد و هدایت کرد تا علاوه بر آشناسازی گردشگران به عنوان نمایندگان جامعه جهانی با میراث معنوی و مادی به جای مانده از دوران دفاع مقدس، بستر اشتغالزایی و رونق اقتصادی این استان ها را نیز فراهم کرد.

البته هم اکنون سفر کاروان های راهیان نور را که شامل گروه های مشتاق دانش آموزی و دانشجویی می شود، به این مناطق داریم، اما نظرات متفاوتی درخصوص سهم این سفرها در توسعه گردشگری و درآمدزایی این مناطق وجود دارد.


چرا مقامات ارشد انتظامی بدنبال حذف مهران از چرخه تردد زائرین هستند؟

تابناک ایلام گزارش داد، ورود غیرقابل پیش بینی بیش از یک ونیم میلیون زائر اربعین حسینی به استان ایلام که سه برابر جمعیت ایلام تخمین زده شد، مردم ومسئولین استانی وکشوری را غافلگیر نمود ودراین بین نکته مهمی که برهمگان خصوصا مسئولین دولتی هویدا شد ضعف زیرساختهای استان ایلام بود،استانی که باگذشت بیش دو دهه از جنگ تحمیلی هنوز زخمهای ناشی از آن برپیکره اش خودنمایی می کند.

عیان شدن ضعفهای ساختاری ، غیراستاندارد بودن راههای مواصلاتی ،ضعف فزاینده زیرساختها ،امکانات رفاهی وامدادی ، نابرابری غیرقابل کتمان وعمق محرومیت چندین ساله استان ایلام را پیش روی مردم سراسر کشور ومسئولین قرار داد بنحوی که راهی به جز پذیرش این محرومیت تلنبار شده تحمیلی برای  آنان باقی نگذاشت.
 
متعاقب این موضوع، رفت وآمدهای مسئولین ارشد نظام وتشکیل جلسات متعدد، وعده وعیدهای آنان نویدبخش بهبود وضعیت زیرساختهای استان، کووسوی امیدی در دل مردمان این دیار محروم بود که شاید به بهانه اربعین، از این وضعیت نابسامان نابرابری و محرومیت انباشته شده  رهایی یابند اما ظاهرا این رفت وآمدها به فرجام نرسید و تنها شعار بود وبس!

در این بین مردمان این دیار تنها به این دلخوشند که به هرحال در مسیر عتبات عالیات قراردارند و اربعین حسینی فرصتی را پیش رویشان قرارداه است که با حضور زوار حسینی از دو فرصت مادی ومعنوی وخوان رنگینی که سید و سالارشهیدان درمقابل آنان گسترانیده است متنعم و منتفع گردند اما ظاهرا عده ای درصددند که با اظهارات نسنجیده و غیر کارشناسانه خود این تنها دلخوشی مردم استان ایلام را از آنان بگیرند و استان محروم ایلام را از فرصت گرانبها و منافع سرشار گردشگری مذهبی محروم نمایند.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز!
ضرورت تسریع در راه اندازی مرکز ملی فرماندهی بحران

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره اهمیت وجود مرکز فرماندهی ورصد مخاطرات طبیعی در خارج از پایتخت اظهار داشت: اینکه بگویند مرکز فرماندهی و مدیریت بحران تنها باید خارج از کانون شهر باشد بحثی غیر کارشناسی است، ما نیاز داریم در سطح منطقه ای، ملی و حتی کوچک تر مرکز فرماندهی بحران داشته باشیم.

وی افزود: یک شبکه خوشه ای از مرکز فرماندهی در تمام نقاط تهران و ایران در نظر بگیرید. شبکه ای که تمام مراکز فرماندهی آن به یک مرکز فرماندهی وسیع تری متصل هستند. اگر این مدل کلی را برای رصد مخاطرات طبیعی پایه گذاری کنیم به سرعت می توان همه حوادث را فرماندهی کرد و عملیات مقابله را انجام داد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به 22 مرکز فرماندهی در پایتخت اشاره کرد و گفت: ما اکنون 22 سوله مدیریت بحران به تعداد مناطق تهران داریم؛ ادعا نمی کنیم که هر لحظه از سوی این فرماندهی ها در قالب یک سامانه مناطق رصد می شوند اما برنامه بلندمدتی برای رصد آن‌ها در حال انجام است. این سوله ها مراکز استقرار فرماندهی هستند که در کنار ان جلسات فصلی نمایندگان کارگروه‌ها هم برگزار می شود؛ ذیل مناطق تهران، نواحی شهرداری هم سوله مدیریت بحران دارند.

صادقی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که مردم خود باید مدیر بحران باشند، برای همین است که در قالب گروه های دوام در تمام محلات تهران آموزش تئوری و عملیاتی مدیریت بحران را برگزار می کنیم.


تاكسي هاي دربستي، بلاي جان مسافران باران خورده

تابناک تهران گزارش داد، باز هم باران و قصه هميشگي ترافيك هاي سرسام آور تهران شروع شد. شهروندان تهراني به نبود آرامش‌هاي خاص شهر نشيني عادت كرده اند و به فراخور فصل هاي سال طعم سختي را مي چشند،تابستان با كم آبي و درخواست هاي مختلف صرفه جويي مواجه اند و پاييز و زمستان از شوك هاي عجيب و غريب آلودگي هوا،وارونگي دما و صد البته ترافيك هاي خواب آلود به تنگ مي‌آيند.

سناريوي آب گرفتگي معابر و خيابان‌ها به محض آغاز بارش‌ها، داستان هميشگي تهران است، پايتختي كه به داشته‌هايش مي‌نازد اما سالهاست كه مسئولان براي حل بحران ترافيك آن به خصوص در ايام خاص همچون زمان بارش‌ها، درمانده‌اند از سوي ديگر بر اساس آمار پلیس راهور ،حدود 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد که پیش بینی می‌شود 2 میلیون و 800 هزار خودرو در زمانهای پیک فعالند در حالیکه ظرفیت معابر ما برای خودرو 850 هزار تا یک میلیون است! علاوه بر افزايش تعداد خودروهاي تهران بدون احتساب ظرفيت خيابان ها آبگرفتگي خيابان ها مزيد بر علت ترافيك تهران است.

توسعه شبكه جمع آوري آبهاي سطحي راهكاري است كه هرساله شهرداري تهران از آن به عنوان يكي از مهمترين راه حل هاي پيش رو در زمان بارش ها مي گويد در حاليكه با وجود صرف هزينه هاي هنگفت همچنان مشكلات به قوت خود باقيست.

مرتضي اكبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار تابناك با بيان اينكه استفاده غيراصولي از فضاهاي شهري عامل مهمي در آبگرفتگي معابر و خيابان هاي تهران در زمان بارش است گفت:‌زماني كه فضاهاي مناسب عبور آب را تبديل به پاساژ و بازار مي كنيم موجب مي شود تا فضاي رودخانه ها تنگ تر شده و دخالت ها در طبيعت افزايش يابد.

وي افزود:‌رفتارهاي غيراصولي مديريت شهري و دخالت در مسير روان آبها بدون در نظر گرفتن و محاسبه خروجي آب در كانال ها يكي از دلايل بروز آبگرفتگي معابر است.
 
اكبر پور با انتقاد از ناديده گرفتن اصول بحراني در ساخت و سازها و بي توجهي به رودخانه ها و روان آبها از سوي مديريت شهري تهران تصريح كرد:‌زباله هايي كه در روان آبها رها مي شود يا در حاشيه رودخانه قرار مي گيرند با بارش باران در زيرگذرها انباشت شده و بخش اعظمي از آبگرفتگي را شامل مي شوند.


دور از نگاه مسئولان اوقاف و امور خیریه؛ حمله معتادان به امامزاده‌ای در تهران

تابناک تهران گزارش داد،
امامزاده‌ای در چند کیلومتری جاده بهشت زهرا مورد حمله معتادان و دزدانی است که برای خرج روزانه خود متوسل به شیرآلات و کابل‌های مسی آن شده اند؛ امامزاده‌ای که غربت آن چندسالی است از نگاه مسئولان اوقاف و امور خیریه دور شده است.

امامزاده ابراهیم تنها 5شنبه ها زائر دارد آن هم به تعدادی اندک که برای فاتحه خوانی اموات خود می آیند. از برگزاری حلقه های معرفت هم خبری نیست؛ شاید شلوغترین روز زیارتی تاسوعا و عاشورای حسینی باشد که مردم روستای صالح آباد به رسم آیین هر ساله و برای عرض تسلیت می آیند. متولی امامزاده می گوید: قرارگیری امامزاده در بیابان از توجه دور شده است و شاید کسی نداند کمی پایین تر از بهشت زهرا امامزاده ای هم هست.

امامزاده رقبه ندارد و شاید تنها دلیل محرومیتش این باشد؛ با این حال متولی می گوید: یک سالی هست که با مخارج اندک امامزاده جاده منتهی به آن را  آسفالت کرده و برای آن برج نوری خریداری کردیم. یک سالی هست که امامزاده ابراهیم مجهز به سیستم صوتی شده و دیوارهای رنگ پریده اش جانی  به خود گرفته اند.

گفتیم چرا امامزاده گنبد و گلدسته ندارد؟ گفت: در نوبت هستیم تا با خرید آن کمی از غربت امامزاده کم کنیم.

از درآمد امامزاده پرسیدیم که متولی گفت: ماهیانه 2 میلیون تومان از نذورات امامزاده جمع اوری می شود که کفاف خادم را نمی دهد. حال اگر درصدی از این مبلغ را به عنوان حق مدیریت به استان دهیم دیگر مبلغی برای کارهای فرهنگی و .. نمی ماند.

محرومیت و غربت این امامزاده همین بس که به گفته خادم شب ها مورد هجوم معتادان و دزدانی است که برای خرج خود متوسل به شیرآلات امامزاده و کابل های مسی آن شده اند؛ امامزاده ابراهیم شب‌ها در محاصره معتادان است.


مرگ 1600 شهروند تهرانی بر اثر سوختگی؛ بی اعتمادی به بخاری‌های نفت سوز!

تابناک تهران گزارش داد؛ زمستان در راه است. آمدن فصل سرما و نوید بارش برف اگر چه قدری شعف آور است اما نباید فراموش کرد که هنوز هم بسیاری از خانه ها و مدارس با بخاری های نفتی گرم می شود که قدری بی احتیاطی حوادث جبران ناپذیری را به بار می آورد.

البته آتش و سوختگی ناشی از آن همواره به علت مواد سوختنی چون نفت و گاز و بی احتیاطی در فصل سرما نیست، گاهی سوختگی ناشی از برق گرفتگی، سوز سرمای شدید، حرارت بالای بخار آب گرم، مواد مذاب داغ شده و ناشی از مواد شیمیایی(اسیدها و بازها) است. به همین علت است که سوختگی ها را به 4 بخش سوختگی های حرارتی، شیمیایی، الکتریکی و تابشی تقسیم می کنند.

متاسفانه  سوختگی ها باعث مرگ و میر عده ای از هموطنان در طول سال می شود و بسیار تاسف بار تر آنکه درصد قابل توجه مرگ و میر ناشی از سوختگی، درسال 92 رتبه ایران در جهان را به 13 رساند. بنابراین مراقبت و استفاده از منابع سوخت و به کارگیری ایمنی در استفاده از وسایلی چون آبگرمکن، بخاری و ..بسیار لازم است.

لزوما هر سوختگی منجر به مرگ نمی شود و به عوامل متفاوتی بستگی دارد، از این نظر عوامل تعیین کننده اهمیت سوختگی به درجه سوختگی، درصد سوختگی، شدت سوختگی، سن مصدوم، محل سوختگی و همراهی سوختگی با عوامل زمینه ای بستگی پیدا می کند. همچنین سوختگی ها براساس درجه به درجه 1 تا 3 و از لحاظ شدت به سوختگی خفیف، متوسط و بحرانی تقسیم بندی می شود.

 طبق آمار پزشکی قانونی تهران، 1603 شهروند تهرانی در 7 سال اخیر بر اثر سوختگی به هر دلیلی جان خود را از دست داده اند، عاملی که طی چند سال گذشته رتبه سوم در مرگ و میر هموطنان داشته است، بنابراین با شروع فصل سرما نباید فراموش کرد که هنوز هم نمی توان به بخاری های گازی و وسایل گرمازای نفت سوز اعتماد کرد و متاسفانه بی احتیاطی وجود دارد.


کشف دو تن مواد اولیه مخدر صنعتی از طریق دستگاه "اکس ری"

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با تابناک تهران با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از گمرک تهران در چند روز گذشته، اظهار داشت: به تازگی سامانه هایی (نرم افزار) در گمرک تهران تعریف شده که رفت و آمدها، تخلیه بار از مبدا تا مقصد را کنترل می کند.

وی افزود: این سامانه می تواند در شفاف سازی کار گمرکات نظام جمهوری اسلامی تاثیرگذار باشد، همچنین جلوی بسیاری از تخلفات و قاچاق کالا را بگیرد.

موسوی ادامه داد: این تشکیلات  تحت عنوان «پنجره واحد» مجموعه کالاهایی که از کشور مبدأ قرار است وارد کشور شود به صورت تمرکز قبل از وارد شدن، اطلاعات مربوط به کالا از سوی صاحب آن به گمرک ارائه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همان لحظه ای که تریلر وارد گمرک میشود شماره پلاک تریلر، نام و نام خانوادگی راننده، شماره ملی وارد سامانه شده و همچنین مشخص می شود که بار متعلق به چه کسی است و از چه مسیری حرکت می کند. مدت زمان حرکت برای رسیدن به مقصد، کمیت سرعت، رصد تخلفات تریلر در این سامانه ثبت می شوند. چرا که تریلر ها جی پی اس دار هستند.

موسوی لارگانی همچنین از لزوم تجهیز گمرک کشور به دستگاه های الکترونیک اکس ری گفت و اظهار داشت: این دستگاه های داخل کانتینرها را برای اطمینان از عدم وجود قاچاق مواد مخدر بررسی می کنند. پیش از این حدود 2 تن مواد اولیه تهیه مخدر صنعتی از میان آهن های قراضه که می توانست 10 تن مخدر صنعتی تولید کند به کمک همین دستگاه ها یافت شد.


افزایش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت


مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه متاسفانه روند رشد آسیب‌های اجتماعی در زنان و مردان پایتخت صعودی بوده است، گفت: آسیب های اجتماعی به قدری گسترده و عمیق است که هماهنگی همه ارگان‌ها را می طلبد، ما دنبال مقصر نیستیم دنبال رفع مشکل هستیم.

زهرا ساعی در گفتگو با تابناک تهران درباره آخرین وضعیت طرح جامع ساماندهی زنان کارتن خواب و بهبود وضعیت آسیب های اجتماعی در زنان پایتخت اظهار داشت: این طرح هم اکنون در حال بررسی است. جلسات مربوط به این طرح و نحوه اجرایی شدن آن با حضور استاندار، اعضای شورای شهر، فرماندار تهران و شهرداری مرتبا برگزار می شود و ما امیدواریم به زودی خروجی خوبی از این جلسات بیرون بیاید.

ساعی در پاسخ به این سوال که گفته می شود قوانین سخت بهزیستی منجر به خروج زنان کارتن خواب و افزایش برخی آسیب های اجتماعی در جامه می شود؟ گفت: خیر نمی شود همه اتفاقات را به گردن سازمان بهزیستی انداخت. همه دستگاه های اجرایی استان ماموریت های خاص خود را دارند و بر اساس شرایط و ظرفیت هایشان اقدام می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلات و آسیب ها بسیار زیاد است و از سال های گذشته پیچیده تر شدن آسیب ها قدری کار را مشکل تر کرده و نیازمند عمق بیشتر در مطالعه طرح ها و اجرایی کردن آن ها هستیم. چندین دهه است که مهاجرت به پایتخت آغاز شده و ادامه داشته است. زمانی که سرشماری سال های 85 تا 90 را نگاه و مقایسه می کنیم در حوزه آسیب های اجتماعی چه حوزه بانوان و چه حوزه آقایان تفاوت فاحشی با هم دارند و سیر صعودی زیادی در آسیب های اجتماعی داشته است.


تشکیل روزانه 300 پرونده نزاع در پایتخت؛ امان از کم تحملی


تابناک تهران گزارش داد، پزشکی قانونی کشور طی آماری اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال جاری 321 هزار و 185 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال که آمار مراجعین نزاع 345 هزار و 25 نفر بود، 6.9 درصد کاهش یافته است. این آمار درحالی است که همچنان استان‌ تهران در رتبه نخست درگیری و نزاع در کشور قرار دارد.

بر این اساس استانهای تهران با 55 هزار و 488، خراسان رضوی با 28 هزار و 79 نفر و اصفهان با 22 هزار و 950 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با یکهزار و 919، خراسان جنوبی یکهزار و 962 و سمنان با دو هزار و 561 کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند. همچنین در نیمه اول امسال از کل مراجعین نزاع 222 هزار 805 نفر مرد و 98 هزار و 380 نفر زن بودند.
 

حاشیه و متن"اتوبوس ایدز" در پایتخت؛ از سلفی با اتوبوس تا استقلال از تست HIV


خبرنگار تابناک تهران گزارش داد؛ وزیر بهداشت، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی از ابتلای ۱۰۰ هزار ایرانی به ایدز خبر داده است. این عدد، بسیار فاجعه بار است چرا که نشان می دهد از هر ۸۰۰ ایرانی، یک نفرشان مبتلا به ایدز است. واقعیت این است که فقدان ساز و کارهایی برای پاسخ سالم به نیازهای جنسی جوانان و مشخصاً ازدواج بهنگام، باعث شده است که بسیاری از افراد روش های خطرناک را برای ارضای نیازهای طبیعی شان در پیش بگیرند که این امر، به طور شگفت انگیزی می تواند آمار ابتلا به ایدز را افزایش دهد.

این روزها در پایتخت حرکت جالب اتوبوسی برای این بیماری انجام شده و در حال انجام است؛ "اتوبوس ایدز" نام طرحی است که از روز گذشته دوشنبه 18 آبان در غرب تهران برای اولین بار در کشور آغاز به کار کرده و تا 17 روز دیگر ادامه دارد. ما هم برای افتتاحیه این طرح خود را به ایستگاه اول این اتوبوس رساندیم؛ دوشنبه؛ ساعت 16 شهرک غرب

این اتوبوس قرار است از مراجعه کنندگان  به صورت داوطلبانه تست "آچ آی وی" بگیرد و در کنار آن غرفه هایی برای خدمات مشاوره و اطلاع رسانی رایگان هم برپا شده است. اگرچه روز اول بود اما صف های کوتاهی که برای انجام تست در پله های اتوبوس ایجاد می شد نشان از استقبال مردم داشت، حضورحداکثری جوانان در محدوده سنی 24تا 40 سال از نکات جالب اولین روز طرح بود.

این طرح برای نخستین بار است که در کشور انجام می شود که اگر نتایج مثبتی داشته باشد در سراسر کشور هم آغاز خواهد شد؛ دکتر حمیرا فلاح کارشناس و مسئول آموزش و اطلاع رسانی اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با تابناک تهران می گوید: برای انجام این طرح مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، سازمان رفاه و خدمات و مشارکت شهرداری تهران، ان جی او پيام اوران همياري از بخش خصوصی و برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز همکاری می کنند.

همچنین دکتر صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت از ابتلای 29 هزار ایرانی به بیماری ایدز خبر داد و به تابناک تهران گفت: یشترین مبتلایان که 46 درصد را شامل می شوند از میان گروه های سنی 25 تا 34 سال هستند. از کل موارد که در سال 93 گزارش شده 36 درصد بیماری از طریق برقراری روابط جنسی غیرمطمئن و غیرایمن بوده و طبق گزارش موارد ابتلای 93، 30 درصد مربوط به ابتلای خانم هاست، به تعبیری دیگر ابتلای خانم ها به این بیماری در سال 93 بیشتر از سال های گذشته شده است.


نخاله‌های ساختمانی زیر پای رانندگان حرفه‌ای؛ پدیده‌ای که با جان مردم بازی می‌کند


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اغلب با صحنه‌ای مواجه شدیم که بار نخاله‌های ساختمانی نیم ساعت قبل خالی و باعث گرفتن جان بسیاری از هموطنانمان شده است؛ رانندگانی حرفه‌ای که جریمه 50 هزار تومانی انگیزه آن‌ها را کم نمی‌کند!

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره جمع آوری نخاله‌های ساختمانی که در راه‌ها و جاده های برون شهری  و درون شهری از سوی برخی کامیون داران انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته نامه ای را به وزیر کشور و استاندار تهران مبنی بر اینکه حجم زیادی از نخاله های ساختمانی و خاک و مصالح ناشی از ساختمان های قدیمی  در  جاده های کلان شهر تهران ریخته می شود فرستادم.

 وی ادامه داد: راه های حوزه شمیرانات هم محور تلو و محور اقدسیه به سمت لشگرک به سمت قوچک، در حوزه راه های شهرستان شهریار و قدس  و کهریزک و هم در محدوده جاده ری به ورامین، شاهد حجم وسیعی از نخاله های ساختمانی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در این نامه گفتم با اینکه اقداماتی  توسط شهرداری ها و راه و شهرسازی انجام می شود اما مرتبا با بحث تخلیه نخاله ساختمانی در محور راه ها مواجه هستیم. این کامیون دارها شبانه نخاله ها را در وسط سواره رو پیاده کرده و مشکلات ایمنی تردد ایجاد می کنند.

واحدی گفت: به دستور وزیر کشور قرار شد کارگروهی در استانداری تهران فعال شود که متشکل از معاون عمرانی استاندار، نیروی انتظامی، شهرداران شهریار، کهریزک، لواسانات و برخی شهرهای درگیر این معضل است. به استناد ماده قانونی ایمنی راه ها (تخلیه نخاله و نصب تابلوهای غیر مجاز ممنوع است) از دستگاه قضایی حکم برخورد با رانندگان کامیون های متخلف را گرفته و آن ها را  به دادگاه ها معرفی می کنیم.اما میزان جریمه ها بازدارنده نیست و جریمه 50 هزار تومانی انگیزه تخلف آن ها را کم نمی کند.

وی افزود: ما سعی کردیم هم  از ظرفیت پلیس راه و راهور هم نیروی انتظامی برای برخورد استفاده کنیم اما هم بضاعت مالی ما کافی نیست و هم نیروی انتظامی نمی تواند در طول سال صرفا برای برخورد با متخلفان درگیر شود چرا که ماموریت های مختلفی دارد.

واحدی گفت: اکثر متخلفان رانندگان حرفه ای هستند که نخاله ها را در حاشیه راه های استان تخلیه می کنند که هم منظره شهر را زشت می کنند و هم هزینه ای بسیار سنگینی را برجای می گذارند. سال گذشته محوری فرعی در تلو را بهینه سازی کردیم و کم تر از یک ماه که حاشیه آن پاک سازی و ایمن سازی شده بود مملو از نخاله های ساختمانی شد. مطمئن باشید هیچ کدام از شرکت های ساختمانی مجوز تخلیه نخاله در مسیر راه ها را ندارند، این تخلف صد درصدی و غیرقانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: همه شهردارهای درگیر این مشکل مسئول رسیدگی هستند، باید مکان های مختلفی را در تمام نقاط تهران برای دپو نخاله ها درنظر بگیرند تا هم مشکل زیست محیطی نداشته باشد و هم بدانند محل مشخصی دارد.

وی  گفت: این رانندگان با جان مردم بازی می کنند بارها در صحنه ای رسیدیم که بار نیم ساعت قبل خالی  شده و باعث تصادفات متعدی شده است. کارگروه مسئول باید فعال تر از قبل شود. شهردارها نباید خود را از این مسئله شهری کنار بکشند. محیط زیست و نیروی انتظامی فعالیت های خود را بیشتر کنند. حضور مسئولانه نیروی انتظامی بسیار مناسب خواهد بود. باید با دستگاه های اجرایی که ساده با این موضوع برخورد کرده و اهمال می کنند برخورد شود. نخاله های ساختمانی در اطراف شهر هاو راه ها پدیده ای است که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و باید برخورد مناسب با عاملان آن صورت بگیرد.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد!
باران بازهم هزار خوزستانی را راهی بیمارستان ها کرد

تابناک خوزستان گزارش داد، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان گفت: به دنبال بارش مجدد باران از روز جمعه 15 آبان ماه در استان، میزان مراجعه بیماران دارای اختلال تنفسی حدود 1050 نفر بوده است که این افراد با علائم مشکلات تنفسی در 72 ساعت گذشته به مراکز درمانی در استان خوزستان مراجعه کرده اند.
 
دکتر نظری در این زمینه اظهار داشت: این تعداد که در 2 روز گذشته رقم خورده است، بیش از 2 تا 3 برابر حد معمول بوده ولی این آمار در مقایسه با بیماران با مشکلات تنفسی در پی بارندگی های هفته گذشته، کاهش بسیار چشمگیری داشته است.
 
وی همچنین علل کاهش آمار مراجعات بیماران تنفسی در مقایسه با آمار بیش از 17 هزار نفری هفته گذشته، شسته شدن آلاینده های موجود در هوا دانست.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
طرح نجات دریاچه های فارس به پایان رسید!

وضعیت بحرانی و پیامدهای خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها مجلس و دولت را برآن داشت تا با تصویب طرح و مصوبه فکری به حال این وضعیت کنند. طرح ها و مصوباتی که تاکنون به هیچ دردی نخورده است. این یک نمونه از خیل مصوبات است:

«طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور
جزئیات
تاریخ اعلام وصول : 1391/08/28
کمیسیون
اصلی :  کشاورزی، آب و منابع طبیعی
فرعی :  برنامه و بودجه و محاسبات
ماده واحده :
دولت مکلف است حداکثر به مدت 3 ماه فهرست تالابها و دریاچه های نیازمند حمایت را تهیه و عملیات اجرایی حمایتهای خود را حداکثر ظرف 3 سال به نتیجه برساند و در این جهت با بکارگیری همه امکانات مهندسی و عملیاتی خود بر پایه نظریات کارشناسان مجرب داخلی و تجربیات سازمانها و کشورهایی که بحرانهای مشابه را تجربه کرده اند اقدام کند.»

مشاهده می شود که اعلام وصول این طرح سال 91 است و دولت می بایست ظرف 3 سال این طرح را به نتیجه برساند. یعنی امسال این طرح باید به نتیجه رسیده باشد! حالا ببینیم وضعیت دریاچه های فارس، امسال که طرح مذکور باید به نتیجه می رسیده چگونه است.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
ورزش معلولین در قم، نیازمند نگاه همسان و دور از تبعیض

تابناک قم گزارش داد، در روزهایی که معلولیت دیگر به معنای انزوا و محدودیت نیست ورزش جانبازان و معلولین در عرصه قهرمانی وارد فضای جدیدی شده است و دامنه رقابتی آن در برخی از رشته‌ها سبب کشاندن تماشاگران به ورزشگاه‌ها می‌شود. نگاهی به وضعیت رشته‌های ورزشی معلولین در قم نشان می‌دهد، ورزش قم در این بخش طی ۵ سال گذشته با جهشی بلند و قابل توجه در مسیر توسعه قهرمانی و مدال آوری گام برداشته است.

تمرکز بر حوزه قهرمانی ورزش جانبازان و معلولین در شرایطی صورت می‌گیرد که جنبه همگانی این رشته‌های ورزشی نیز با توجه به اولویت ارگان‌های ذیربط نظیر بهزیستی برای بازگرداندن معلولان به چرخه فعالیت‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عبارت دیگر، شاید در هیچ رشته و هیئت ورزشی دیگر نتوان توسعه همگانی را در مقیاسی که در هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین اهمیت دارد در برنامه و دستور کار قرار داد.


اوضاع آشفته تولید در استان قم

تابناک قم گزارش داد، ریسک پایین به همراه سودآوری بالا در فعالیت‌های غیر مولد به گسترش سوداگری در اقتصاد ایران دامن زده و باعث گردیده انگیزه‌ تولید و سرمایه‌گذاری مولد کاهش یابد و به جای آن، سوداگری و دلال بازی رواج یابد.

در کنار بحث تحریم های اقتصادی، مروری بر سند چشم انداز 1404 کشور حاکی از این است که دست‌یابی به قدرت اول اقتصادی همراه با علم و فن آوری در سطح کشورهای منطقه آسیای جنوب غربی نیز باید به عنوان آرمان ملی ملاک اقدام‌ها، برنامه‌ها، تدابیر و سیاست گذاری‌ها باشد. از این رو از دو بعد یعنی گسترش و تأکید مکرر غرب بر تحریم های اقتصادی و دیگری محوریت چشم انداز نظام بر تحقق قدرت اول اقتصادی در منطقه، اهمیت مسایل اقتصادی مبرهن و آشکار است.

در منطقه نیز دو رقیب اصلی ایران در افق چشم انداز یعنی «ترکیه» و «عربستان» به دور از هرگونه فشار تحریم‌ها و با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم حامیان غربی خود در تلاش هستند تا با توسعه‌ اقتصادی و بهبود شاخص‌های اقتصادی خود، به قدرت اول مبدل شوند و در این راه، ایران را نیز در این رقابت به شکل‌های مختلف کنار بزنند.

نادیده گرفتن استعدادها، توانایی‌ها و مزیت‌های نسبی هر منطقه در زمینه فعالیت‌های اقتصادی باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با امکانات و ظرفیت‌های بالقوه مناطق صورت نگیرد و با وجود اجرای برنامه‌های متعدد توسعه ملی و منطقه‌ای همچنان روند توسعه‌نیافتگی مناطق ادامه یابد.

بنابراین در صورتی که عوامل موثر بر رشد اقتصادی استان ها شناسایی شود و درک درستی از توانمندی‌ها و تنگناهای آن مناطق فراهم شود، می‌توان زمینه ارتقای سطح سیاست‌گذاری‌های مرتبط با مناطق تصمیم‌گیری‌ درست و مبتنی بر آگاهی را برای سیاست‌گذاران ملی و محلی فراهم کرد.


پردیسان، بهشتی که جهنم مردم و ساکنین اش شده


تابناک قم گزارش داد، جمعیت شهر قم روز به روز در حال افزایش بود و چاره ای نبود جز شهرک سازی و ایجاد فضایی برای اسکان جمعیت افزون شده به همین دلیل در سال 1375 ساخت شهرکی بزرگ در قم کلید خورد، شهرکی با مساحت هزار و 900 هکتار. این منطقه شامل دو قسمت شهر و شهرک می‌شود و باسابقه احداث 14 ساله، در فاصله حدود 7 کيلومتري شهر قم، و درحالی‌که مدت‌زمان نسبتاً طولاني از احداث آن می‌گذرد هنوز نتوانسته چهره يک شهرک با حداقل امکانات را به خود بگيرد.

اين در حالی است که با ادامه وضع موجود و اتمام پروژه مسکن مهر در اين منطقه، بايد آینده‌ای تنها در حد يک خوابگاه بزرگ شبانه را برای آن متصور شد.  شهرکی که آن را پردیسان قم به معنای بهشت های قم نام نهادند. بهشتی که حالا با هر اتفاق خوشایند و ناخوشایند می شود جهنم مردم و ساکنین اش!

بهشتی که بارش رحمت الهی را هم تاب نیاورد و زیر این باران نیز مردم اش را در آتش بی تدبیری سوزاند؛ آتشی که این روز ها با بارش باران های پاییزی و ورود سامانه های سرد هوایی به قم شعله ورتر می شود.  بهشتی که در آن خانه های مسکن مهر و تعاونی های انبوه سازی مسکن، ساختمان هایی قارچ وار در کنار هم به سرعت با هزینه های بعضا اندک و بعضا هم سرسام آور اما در هر صورت با کیفیت بسیار پایین ساخته شدند. 

اهالی منطقه پردیسان در سال 90 یعنی بعد از گذشت پانزده سال از تاسیس این شهرک همچنان  با مشکلات بسیاری از جمله کمبود فضای سبز، نامناسب بودن راه‌های ورودی و اصلی، آسفالت خیابان‌ها، جداول و ... رو برو بودند که امید می رفت با جدا شدن از منطقه چهار و با مدیریت مستقل بتوان نسبت به رفع مشکلات آن اقدام بهتری کرد و با کمک خود مردم پردیسان از وضعیت آن زمان خارج و به الگو در بین مناطق شهرداری قم تبدیل کرد. 

پس به همین روی شهرداری منطقه پردیسان راه اندازی شد تا به مشکلات این منطقه رسیدگی کند. اما چهار سال گذشته و هنوز خبری از رفع مشکلات در آن نیست. منطقه ای که نه بیمارستانی دارد، نه مساجدی جوابگوی جمعیت، نه مدارسی پاسخگوی نیاز و نه حتی فضای سبزی که در ان نفس کشید.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
شهر هفتادهزار نفری نردبان آتش نشانی هم ندارد!

مهرگان شهرک تازه تاسیسی است که در دولت نهم پایه آن نهاده شده و در سرعتی باور نکردنی در قالب مسکن مهر ساخته و تحویل مردمی شد که سال ها در انتظار خانه دار شدن بودند اما خانه دار شدن تنها برای سکونت جمعیت قابل توجهی از مردم کافی نیست چرا که امروز امنیت ساکنان مهرگان در خطر است. به عبارت دیگر کوچکترین حادثه و آتش سوزی می تواند فاجعه ای بزرگ را در این شهرک بلند مرتبه ایجاد کند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی شهر محمدیه بر اساس استاندارد ها به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی با 36 نیرو وجود داشته باشد این در حالی است که این شهرک 70 هزار نفری تنها یک ایستگاه 3 نفره آتش نشانی دارد.

فریبرز چگینی ادامه داد: البته در صورت وقوع حادثه در ارتفاعات نیز ما با مشکل جدی مواجه هستیم چرا که با وجود تعداد زیادی از آپارتمان های بلندمرتبه تجهیزات لازم اطفاء حریق در بلند مرتبه از قبیل نردبان 55 متری را نداریم. نزدیک به چهار میلیارد تومان اعتبار برای خرید این نردبان نیاز است که البته در مقایسه با خسارات احتمالی نبود این نردبان بسیار بصرفه تر است اعتبار نیاز است که متاسفانه خرید آن در توان ما نیست و باید از اعتبارات استانی برای آن هزینه شود.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
شاهکار بی نظیر اداره برق و شهرداری چرام؛ ایجاد جوی دوطرف تیرهای برق!

عدم هماهنگی اداره برق شهرستان و شهرداری چرام در ترمیم و آسفالت کردن خیابان‌ و کوچه های این شهر سبب شده که تیر برقهای خطرآفرین در وسط جداول فاضلاب جا خوش کنند و پیمانکار جدول گذاری نیز با خیال راحت از کنار این مسئله عبور کرده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، این شاهکار بی نظیر در خیابان شهید علیزاده فرعی دوم رخ داده است و جالب است بدانید که خیابان فوق درست وسط هر دو اداره یعنی شهرداری و شرکت برق چرام قرار دارد. کوچک بودن جدول فاضلاب و نحوه قرارگیری این پایه های برق بگونه ای است که مانع عبور فاضلاب شده و باعث انتشار بوی بد در محیط شده است.

قدیمی بودن این پایه های چوبی و قرار گیری در محل عبور آب و فاضلاب نیز می تواند در دراز مدت سبب پوسیدگی این پایه های چوبی شود و مشکلات جانی و مالی برای شهروندان به همراه داشته باشد. اگرچه این شاهکار بی نظیر مربوط به سالهای قبل بوده و در دوران مدیریت کنونی هیچکدام از مدیران این دو اداره صورت نگرفته است، ولی رسیدگی و برطرف کردن مشکل فوق نیازمند همکاری شهرداری و اداره برق می باشد.


درختی با بیش از دو هزار سال عمر

تابناک کهگیلویه وبویراحمد، رحیم خردمند در جمع خبرنگاران گفت: صیانت از آثار میراث فرهنگی این شهرستان با مشارکت انجمن های میراث فرهنگی انجام می شود. درخت سرو کهنسال با عمر دو هزار و 770 در روستای لار از توابع شهرستان باشت نیازمند صیانت و توجه ویژه برای ماندگاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: حصارکشی و تعیین حریم محوطه این درخت برای بقای و حفظ در برابر رویدادهای طبیعی مانند باد و ریزش کوه با توجه به بالا رفتن سن آن و عوامل تخریب انسانی ضروری است. عمر طولانی این درخت آن را به یکی از شاهکارهای طبیعت تبدیل کرده است. برای حصارکشی و تعیین حریم درخت کهنسال باشت و محوطه تاریخی اطراف آن یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت عنوان کرد: حصارکشی اطراف درخت کهنسال باشت زمینه معرفی هرچه بیشتر آن را نیز فراهم خواهد کرد.

خردمند بیان کرد: درخت کهنسال باشت یکی از دو اثر طبیعی ثبت ملی شده استان کهگیلویه و بویراحمد است. این درخت که 40 متر طول و هفت متر عرض دارد و پس از کاوش های باستان شناسی متخصصان و نمونه برداری آن در دانشگاه منابع طبیعی تهران به عنوان یکی از نادرترین و کهن ترین آثار طبیعی کشور معرفی شده است. این درخت سال 90 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.


نیم نگاهی به منطقه‌ای در نهایت محرومیت

منطقه بید انجیر واقع در بخش سرفاریاب یکی از مناطق بسیا محرم در استان کهگیلویه وبویراحمد است منطقه ای که به جرات می توان گفت هیچ شاخصی از شاخصه های زندگی امروزی را ندارد. بخشدار سرفاریاب که کمتر ا یک سال عهده دار این مسئولیت شده است با انجام سفری به این منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته بلکه کاری انجام دهد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، آتش سودا در بازدید از منطقه صعب العبور و به شدت محروم بید انجیر واقع در انتهای حوزه ی شهرستان چرام،از محرومیت بالای منطقه ابراز نگرانی کرده و گفت:با تمام توان خود جهت کم کردن تبعات محرومیت این منطقه تلاش خواهد کرد.

اختصاص 5میلیاردریال جهت بهسازی جاده
بخشدار سرفاریاب در خصوص مشکل اساسی منطقه که نبود راه مناسب جهت ارتباط با مرکز بخش و شهرستان گفت:با تلاش های صورت گرفته مبلغ 5میلیارد ریال جهت تعریض و بهسازی این جاده تخصیص داده شده که در مرحله کارهای اداری خود است و با تعیین پیمانکار و بستن قرارداد به زودی کار بروی آن شروع خواهد شد.

خشکسالی و مشکل آب
آتش سودا در مورد مشکل دیگر که گریبانگیر مردم منطقه است گفت:با توجه به خشکسالی های اخیر ،آب روستاهای منطقه بید انجیر بسیار کم شده است. دولت هم در خصوص مرتفع کردن این مشکل خود با مشکلاتی درگیر است از جمله اینکه،رساندن آب به هم روستاها مقدور نیست و در این خصوص از روستاها خواسته شده که در یکجا متمرکز شوند تا بتوان به آنها خدمات ارائه کرد ولی برخی حاضر به همکاری نیستند.ضمن اینکه برخی اقدامات غیر کارشناسی شده ای صورت گرفته بود که در همان مراحل اولیه کار ،متوقف شده است.


خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنا با دستان بسته به یاد غواصان شهید / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
«هیولای خشکسالی» پایتخت خود را انتخاب کرد

در ادامه نگرانی های تابناک کرمانشاه از تلاش هیولای خشکسالی برای اقامت دائمی در دیار خوش نشان و بی مسئولیتی نهادهای ذیربط که همچنان عرصه را برای ماندگاری این مهمان خودخوانده که با اعلام قبلی و حرکت نور بالا بسرعت چشمه های چندهزار ساله، رودخانه های خروشان و سایر زیبایی های طبیعی منطقه را یکی پس از دیگری به کام خود کشیده و کماکان بدون مانع پیش می رود، بر آن شدیم پس از اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست، سراغ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفته تا همراهی آنان با این پدیده را جویا شویم.

در پی گزارش تابناک کرمانشاه تحت عنوان منابع ملی یا منافع میلی ( اینجا ) حسب وعده به بینندگان مبنی بر ادامه گزارش و دریافت اطلاعات بیشتر از همان تاریخ طی چندین بار تماس تلفنی بدون نتیجه حضورا" به سازمان صنعت مراجعه و پس از آگاهی مسئولان ذیربط از نوع پرسش ها که اغلب مستلزم بازبینی سوابق و گزارش کارشناسان بخش های مختلف سازمان بود، پس از گذشت یک هفته موفق به دریافت پاسخ ها شدیم. ضمن اینکه در چنین مواردی طرح پرسش های جدید از دل پاسخ های قبلی بیرون می آید لذا فرصت طرح سئولات پیش بینی نشده میسر نگردید.

معاون امور صنایع و معادن استان در رابطه با پیشینه و وضعیت فعلی معادن کرمانشاه اظهار داشت: بهره برداری از معادن سنگ های تزئینی از سنوات گذشته و تقریبا بیش از ۵۰ سال است که صورت می گیرد ولی در هر سال رشد داشته است.

محسن رستمی افزود: به طور کلی تعداد پروانه های بهره برداری معدنی 253 فقره است، که دو هزار و 570 نفر اشتغالزایی داشته است و از این تعداد 52 فقره پروانه برداری معدنی سنگ تزئینی می باشد که 580 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

وی درخصوص عرصه اختصاص داده شده به معادن سنگ عنوان کرد: تعداد حدود 53 فقره معدن سنگ تزئینی در استان کرمانشاه وجود دارد که مساحت آنها چیزی نزدیک به 50 کیلومتر مربع است.

معاون امور صنایع و معادن استان با اشاره به اینکه صادرات مواد معدنی بصورت مستقیم از استان صورت نمی پذیرد، توضیح داد: صادرات مواد معدنی استان از طریق گمرکات سایر استان ها انجام شده و هیچگونه آماری نیز در دسترس نیست و متقابلا واردات خاصی هم در این رابطه صورت نمی گیرد.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنا با دستان بسته به یاد غواصان شهید / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان را هم کساد کرد!
جنجال بر سر پیاده راه سازی در رشت

یک شنبه سوم آبان سرانجام و با تمام بحث و جنجال هایش شورای هماهنگی ترافيك استان امكان سنجی و اجرای پياده راه های خيابان های منتهی به بافت مركزی شهر رشت را مصوب کرد.

به گزارش تابناک گیلان، پياده راه سازی در سه محور خيابان امام خمینی(ره) از دهنه بازار بزرگ تا ميدان شهدای ذهاب، خيابان سعدی از دهنه استاد سرا تا ميدان شهدای ذهاب و همچنين دور ميدان شهدای ذهاب مورد بررسی و تصویب اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان قرار گرفت که در مصوبه اين طرح مقرر شد با توجه به دغدغه شهروندان و اصناف به لحاظ سهولت تردد حداكثر تا پايان بهمن ماه پروژه به بهره برداری برسد.

گفتنی است که این طرح از یک طرف با اعتراض بازاریان و یک نماینده مجلس در رشت و حمایت استانداری و دو نماینده دیگر مردم در این شهر مواجه شده است.


شهردار سابق لنگرود؛ یک روز پس از تن ندادن به خواسته لاهوتی توسط 6 نفر طرح سوال و برکنار شدم!

پس از عزل و نصب های مکرر شهرداران توسط شوراهای شهر گیلان، و همچنین عمر کوتاه آنان در این منصب که باعث بی ثباتی در مدیریت شهری شده، برآن شدیم تا یادی کنیم از لایحه چندی قبل دولت یازدهم که برای انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم تقدیم مجلس شد.

به هر حال این لایحه در این برهه از زمان و آن هم در سال پایانی عمر نمایندگان مجلس نهم دور از ذهن نبود که چندان استقبال نشود و برگشت بخورد.

بسیاری از شهرهای گیلان در این مدت دو ساله از عملکرد این دوره شوراها و نحوه تعاملات و رسیدگی به امور شهر و مشکلات شهری، رضایت چندانی ندارند که یکی از شهرهایی که در این دو سالی که از شورای چهارم می گذرد با چالش های جدی مواجه بود و رنگ ثبات و آرامش را به خود ندید شورای شهر لنگرود است.

بعد از کنار گذاشتن غلامرضا منصفی  پس از دو سال از ریاست شورای این شهر گزارش مفصلی در این خصوص کار شد که برکناری شهردار آن زمان یعنی افشین گلباغی قطع به یقین اقدام بعدی تیم جدید هیئت رئیسه خواهد بود که بعد از مدت کوتاهی و طی یک برنامه ریزی مشخص، این اتفاق البته با نظر مثبت مهرداد لاهوتی نماینده این شهر  به گفته گلباغی رخ داد.

انتشار آن گزارش و خبر از آمدن رضا کحالی به لنگرود،رسانه تابناک را متهم کرد به جانبداری از تیم جدید هیئت رئیسه شورای شهر به ریاست رحیم شیخ طاهر و شخص رضا کحالی که آن زمان پست معاونت عمرانی فرمانداری آستانه را داشت. درحالی که رصدخانه تابناک تنها به خوبی اقدامات بعدی تیم جدید روی کار آمده را براساس شنیده های موثق و مستند اعلام و فقط در اطلاع رسانی آنچه امروز به واقعیت تبدیل گشت، پیش قدم بود.

افشین گلباغی شهردار سابق لنگرود طی گفت و گویی با تابناک در خصوص اتفاقات اخیر شورای شهر و طرح سوال و ابهامات به وجود آمده در ماجرای برکناریش اظهار کرد: تخلفات صورت گرفته در طرح سوال و رای غیرقانونی دو تن از اعضای شورای این شهر را به وزارت کشور و شورای دیوان عدالت اداری ارجاع دادیم و نتیجه آن هم به زودی مشخص خواهد شد. پیگیری های صورت گرفته نه برای اثبات خود به آن 6 نفر، بلکه برای جلوگیری از تخلفات آشکاری است که ممکن است باز هم تکرار کنند.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنا با دستان بسته به یاد غواصان شهید / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان را هم کساد کرد!
مجروح شدن یک سردار در عملیات مستشاری در سوریه

در روزهای گذشته اخباری ضد ونقیض از وضعیت سلامتی سردار کمیل کهنسال مشهور به سردار کمیل، فرمانده شجاع سال‎های دفاع مقدس منتشر شد و بنا بر پیگیری‎های خبرنگار تابناک مازندران خبر مجروحیت وی در عملیات مستشاری مناطق عملیاتی مدافعان حرم صحت دارد. سردار کهنسال که اخیرا برای انجام عملیات و امور مشورتی در کشور سوریه حضور داشت در یکی از مناطق حومه لاذقیه سوریه به همراه راننده اش مورد اصابت ترکش مین منفجر شده قرار گرفتند که گفته شده از ناحیه سر، گردن و کمر زخمی شد.

برخی بستگان کمیل از او خبری ندارند! کهنسال پس از مجروح شدن به کشور منتقل شد و در روزهای گذشته تحت درمان در بیمارستانی در قم قرار گرفت اما خوشبختانه با بهبود نسبی ترخیص و در منزل خود به سر می برد. در این سانحه راننده سردار کهنسال نیز زخمی شد اما نکته جالب در پیگیری تابناک اینکه نزدیکترین بستگان وی از مجروحیت سردار کمیل خبری نداشتند و با تماس خبرنگار ما بلا فاصله پیگیر ماجرا شدند و در نهایت برادر وی خبر فوق را تائید کرد.

یک میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی البرز؟! / حمله معتادان به امامزاده‌ای در تهران / استقبال گسترده از تست HIV در تهران

ای کاش مشکلات به تهران ارسال شود تا مدیران به استان اعزام

رسم است مسئولان رده بالای ملی تحت عناوین مختلف مانند سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا انجام می‎شود و هدف عمده اعلام شده از آن معمولا بررسی ریز و میدانی مسائل در استان‎ها و شهرستان‎ها است پس مسئولان شهرستانی و استانی باید برنامه مناسب برای بهره برداری مناسب از این اتفاق در جهت همان اهداف اعلام شده داشته باشند اما انصافا تا چه حد از این فرصت استفاده شده است؟

به گزارش تابناک مازندران، مسئولان رده بالای کشوری آمدند و رفتند اما تا چه اندازه با برنامه حرکت کردیم و توانستیم در سایه یک برنامه‌ریزی مناسب از فرصت حضور آنها مخصوصا در موضوعات مختص مسئولیت آنان استفاده کنیم؟ سوال اینجاست که مگر چقدر موقعیت این سفرها پیش می‌آید؟ باید قدر بدانیم، مسئولی که از مرکز کشور آنهم با آن وقت اندک و فشردگی کارها به استان می‎آید یقینا برای وقت گذرانی نمی‌آید او می آید تا با استفاده از اختیارات خود در تهران گرهی از مشکلات ما باز کند.

اینجاست که مسئولان باید طرحی را آماده و مشکلات مختص آن مسئول را دسته‎بندی کنند و مشکلاتی را که خودشان گاهی بنا به دلایل محترم نمی توانند در نشستها بیان کنند به دیگرانی بسپارند که ملاحضات خاص ندارند.

این رسم شده است که مسئولان رده بالای کشوری بیایند سخنرانی کنند و بروند اما مسئولان ما همه چیز را گل و بلبل نشان دهند... پس کی و کجا میتوان مشکلات موجود را حل کرد، متاسفانه در سفر مهم روئسای دو قوه به مازندران که در روزها و هفته های گذشته می توانست فرصتی خوب برای مردم باشد تا مشکلات خود را با آنان در میان بگذارند فقدان این برنامه ریزی موجب شد تا در بسیاری از شهرستان‎ها تنها سخنرانی و کلمات زیبا سهم مردم باشد تا گره گشایی مسئولان! که این شایسته نیست.

مسئول می‌آید تا مشکلات را ببیند و بشنود و سپس برود آن را در مرکز مورد چاره اندیشی قرار دهند، حال اگر قرار باشد کسی حرفی نزند و مشکلی از زبان مردم یا نخبگان در نشست‎های رسمی گفته نشود پس چرا مدیران به استان و کشور دعوت می شوند آیا نمیشود این مشکلات را مکتوب به تهران ارسال کرد؟


یک بام و دو هوای کمک به مدرسه؛ داوطلبانه یا اجباری چه فرقی دارد!

تابناک مازندران گزارش داد، موضوع یک بام و دو هوای آموزش و پرورش در دریافت اجباری مبالغ کمک به مدرسه در حالی به یک دغدغه برای خانواده ها بدل شده است که چه بسا نزاع‌های خانوادگی که به دلیل کم بضاعتی خانواده ها آنهم در این شرایط بغرنج اقتصادی معلول نامه های درآمدزای مدارس هستند.

بر اساس اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است وسايل آموزش و پروش رايگان را برای همه ملت تا پايان دوره متوسطه فراهم سازد و وسايل ‌تحصيلات عالی را تا سرحد خودكفايی كشور به طور رايگان‌گسترش دهد اما گویی این سالها وقعی به این بخش از قانون اساسی در کشور و مازندران گذاشته نمی شود... .

مادری که برای گلایه از صدور قبض‎های کمک اجباری به مدرسه رفته بود نقل می‎کند: مدیر مدرسه حرف‎هایی میزد که حتی یک کودک 5ساله به خنده می‎افتد... از طرفی اجباری نبودن این کمک‎ها را مورد تاکید قرار می‎داد اما باز از مشروط بودن تحویل کارنامه حرف به میان می‎آورد، با هزار خواهش و التماس که به خدا ما نداریم و مستاجر هستیم و... . عاقبت نصف این کمک اصطلاحا غیراجباری را گرفتند اما ما دو فرزند محصل داریم که واقعا در مخارج تحصیل آنها درمانده ایم، چرا یک مرتبه به صورت شفاف نمی گویید که مدرسه شهریه دارد تا ما فکر خودمان را بکنیم... موقع ثبت نام از ما 50هزار تومان پول گرفتند به اداره کل اموزش و پرورش زنگ زدم و مشخصات مدرسه را دادم اما هیچ اقدامی نشد فقط گفتند بررسی می کنیم...

مدیران مدارس به‌دلیل کمبود اعتبار و نیازهای آموزشی مختلف دریافت این وجه را درست می‌دانند حتی برخی از معلمان تلویحا معتقدند که مسئولان آموزش و پرورش برای خودشان این حرفها را می‎گویند ما کمبود اعتبارات داریم و با درخواست و خواهش کار درست نمی‎شود باید با این روش غیر اجباری! پول جمع کنیم.


بی خیالی یادمان شهدا را خراب کرد

طوفان و تگرگ ماه گذشته در ساری و شرق مازندران موجب وارد آمدن خسارت شدید به منازل مردم و برخی ابنیه عمومی در مناطق کوهپایه ای شد که با هر کم و کیفی تلاشهایی توسط دستگاه های دولتی برای رفع این مشکلات انجام شد تا خانه هایی که با تگرگهای وحشتناک تخریب شده بود بتواند سایه خود را دوباره بر سر اهل منزل بگستراند اما یادمان شهدای روستای اسبوکلا در شرق ساری که یکی از مناطق آسیب دیده از طوفان بود هنوز هم موفق به دریافت کمک برای ساماندهی خسارات و حداقل بهبود وضعیت ظاهری نشده است  و به نظر نمیرسد این شایسته باشد. تابناک مازندران سه عکس از تخریب خانه ابدی شهدا و بی خیالی متولیان منتشر می‎کند تا شاید روزی کسی که فرقی ندارد دولتی یا غیر دولتی باشد، فقط به داد برسد!


شیوع شپش در مدارس مازندران

تابناک مازندران گزارش داد، در هفته های گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شایعاتی در مورد طغیان "شپش" در مدارس مازندران به ویژه مدارس ساری در بین خانواده ها به ویژه خانمها ایجاد نگرانی کرده است. این در حالیست که زمزمه هایی از شیوع این مشکل بهداشتی در مدارس پسرانه شهر ساری نیز منتشر شده و حتی شنیده شده یکی از مدارس پسرانه اقدام به کوتاه کردن موی سر دانش آموزان برای جلوگیری از شیوع این حشره کرده است.

شپش سر نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شود و روزانه چندین بار از خون انسان استفاده میکند، این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم منتقل می شود.  شپش بیشتر در کودکان خردسال و مهدکودک و در کودکان دوران ابتدایی شیوع دارد این بیماری با تماس نزدیک سر و به اشتراک گذاشتن کلاه، شانه، روسری و سنجاق بین کودکان منتشر می شود و وقتی کودک مبتلا شود بقیه افراد خانواده نیز در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شوند.

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا  و استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا است که با خارش شدید و آزار دهنده سر، برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها، ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می‎شوند  همراه است.


فرمانداری ساری بر مدار تغییر؛ آیا واحدی رفتنی شد؟

تابناک مازندران گزارش داد، بالاخره با تلاش گروه ها و ذینفوزان اصلاح طلب برای ایجاد تغییر در سمت فرمانداری ساری و مخالفت برخی از حامیان جواد واحدی خبرهایی از قطعیت یافتن جابجایی او منتشر شده است تا تغییر آخرین فرماندار تغییر نکرده از زمان احمدی نژاد در ساری با گذشت 2سال از عمر دولت روحانی رقم بخورد. واحدی در سالهای گذشته اگرچه همواره در آماج کنایه ها و تلاشهای پیدا و پنهان اصلاح طلبان ساروی و مازندرانی برای جابجا شدن بود اما توانست با تکیه بر حمایت‌هایی از وی میشد پابرجا بماند.

هرچند سازمان همیاری شهرداریها به عنوان یکی از مراکز احتمالی نقل مکان واحدی معرفی شده است اما ظاهرا مهمترین مساله برداشته شدن او و جایگزینی مدیری از جنس اصلاح طلبان بوده است. نام احمد حسین‏‎زادگان هنوزهم برای بسیاری از سیاسیون مازندران و ساری آشناست، او در حالی قرار است از تهران به ساری بازگردد که مهمترین سابقه اش حضور در همین ساختمان فرمانداری ساری در زمان دولت اصلاحات است.

نکته مهم اینکه اصلاح طلبانی که در هفته های گذشته به دنبال برکناری مدیرکل سیاسی سخت در پی متزلزل کردن جایگاه استاندار بودند اینروزها با ناامیدی از برداشته شدن ربیع فلاح در حرکتی زیرکانه برداشته شدن واحدی را نوعی هدیه استاندار برای نزدیک شدن به آنها برداشت و به نوعی می خواهند حال که نمیتوانند فلاح را جابجا کنند در فرصت اندک باقی مانده تا انتخابات فضا را قدری تلطیف کنند.

واحدی تلاشهای زیادی را در ماه های اخیر برای هم عقیده نشان دادن خود با طرفداران روحانی بروز داد و در مقاطعی از ظرفیت روابط عمومی خود نیز استفاده کرد. هرچند استمرار فرمانداری جواد واحدی به عنوان مدیر احمدی نژادی یکی از موانع مهم پیاده سازی برنامه های دولت روحانی قلمداد می شود اما مهمترین مساله اینکه اصلاحاتی‎ها با وجود انتقادهایی که از عملکرد استاندار دارند، نتوانسته اند خوشحالی خود از برکناری یا تغییر فرماندار ساری را پنهان کنند.


تصاویر اختصاصی از یک رویداد مرگبار در مازندران

در حادثه مرگبار اتفاق افتاده در مازندران بامداد امروز یک دستگاه کامیون به علت خواب‌آلودگی راننده کنترل خود را از دست داد و بر روی یک دستگاه پراید عبوری سقوط کرد. این حادثه که در خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی اتفاق افتاد با پرس شدید پراید همراه بود که یک مسافر سوادکوهی در دم جان باخت. تصادف فوق از جهاتی مانند سقوط کامیون بر روی سواری مشابه حادثه شدید اتومبیل فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی کاتا و شادی جعفر زاده کاتارو(شاگرد ارباب) روز پنجشنبه 19 شهریورماه در جاده محمودآباد به آمل است که در آن حادثه نیز راننده کامیون به دلیل از دست دادن کنترل وسیله نقلیه خود بر روی پژو206 ورزشکاران سقوط کرد.



یک میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی البرز؟! / حمله معتادان به امامزاده‌ای در تهران / استقبال گسترده از تست HIV در تهران

تابناک مرکزی گزارش داد، محمودرضا خلیلی معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: یکی از باغداران این شهرستان به نام عباس رمقی موفق به برداشت اناری به وزن یک کیلو و 773 گرم و محیط 51 سانتی‌متر شد و رکورد بزرگ‌ترین انار تولیدی را به نام خود ثبت کرد

وی تصریح کرد: این انار که روز گذشته و در منطقه آق‌دره ساوه برداشت شده از نوع ملس تبریزی است.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه ادامه داد: تولیدکننده این انار بیش از 15 سال به صورت حرفه‌ای به کار باغداری مشغول بوده و از سال 86 پس از سرمازدگی شدید باغات انار موفق به احیای مجدد باغات خود شده است.

خلیلی، پشتکار، مدیریت اصولی، آبیاری منظم، تغذیه مناسب، بکارگیری دانش روز کشاورزی و عمل به توصیه‌های کارشناسان را از دلایل موفقیت این باغدار عنوان کرد. در سال جاری 10 هزار هکتار از باغات انار ساوه بارده هستند که پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن انار از این باغات برداشت شود.


مجری برنامه همگام با ورزش تغییر کرد

تابناک مرکزی گزارش داد، «همگام با ورزش» برنامه ای تلویزیونی است که پنجشنبه شب ها از سیمای شبکه آفتاب بصورت زنده تقدیم ورزش دوستان استان مرکزی می شود.

برنامه 60 دقیقه ای همگام با ورزش با محوریت ورزش استان و تاکید بر ابزار بودن ورزش بجای هدف بودن آن، ترویج تقدم روحیه پهلوانی بر قهرمانی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین اقشار جامعه ،ترویج روحیه تعاون و دوستی در ورزش و در جهت رفع نقایص و مشکلات پس از انعکاس نقاط ضعف در سیمای شبکه آفتاب تهیه و تولید می شود.

برنامه همگام با ورزش سیمای شبکه آفتاب که سال های متمادی است با اجرای علی حاجی آبادی به تجزیه و تحلیل ورزش استان مرکزی می پردازد، در هفته گذشته بدون حضور این مجری پخش شد. بروز اختلاف و ایجاد مشکلات بین مجری برنامه و قربانی جم مدیر کل صدا وسیمای استان مرکزی دلیل غیبت مجری برنامه بوده است. برنامه همگام با ورزش از این هفته با اجرای امید کریمی که پیش از این مجری برنامه چهارسوق همدلی نیز بوده است از صدا و سیمای استان مرکزی پخش خواهد شد.

خطر سوختن دانش آموزان خراسان شمالی / مردم از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان را کساد کرد! / عذرخواهی بابت عدم استقبال از رئیس جمهور!

استاندار یزد در گفتگوی اختصاصی با تابناک یزد:
برخی رسانه های بی مجوز با تزریق ناامیدی بدنبال اهداف دشمن هستند

استاندار یزد نسبت به شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ از سوی برخی رسانه های بی مجوز دار هشدار داد و گفت:رسانه هایی که نام خود را مسلمان گذاشته اند،اما با تحریف و دروغ بدنبال پمپاژناامیدی در جامعه هستند،نشان می دهد که نه تنهادغدغه مردم را ندارند بلکه همراه با اهداف دشمنان نظام حرکت می کنند.

سید محمد میرمحمدی در گفتگوی اختصاصی با تابناک یزد، با اشاره به اینکه فعالیت این دولت در استان یزد مشخص و نمایان است،اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد دولت تدبیر نشان دهنده امیدواری روزبه روز مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

وی در عین حال با بیان اینکه امیدواری مردم نمایان است،اظهار داشت: خوشبختانه مردم این رسانه های بی مجوز و دروغگو را شناخته اند و هیچ اعتمادی به مطالب آن ها ندارند. برخوردهای تحریفی و دروغ گویی این نوع رسانه ها باعث شده که مردم بهتر با اهداف ناجوانمردانه آنان بیشتر آشنا شوند.

استاندار یزد در ادامه توجه جدی به قانون را ملاک فعالیت های رسانه ای عنوان کرد و گفت: این دولت براساس قانون و بدون توجه به تهمت و افتراء ها همه سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا در راستای امید، دغدغه ها و مشکلات مردم را بر طرف نماید.

میرمحمدی همچنین به سخنان رییس جمهور در خصوص نقد سازنده اشاره کرد و افزود: ملاک پیشرفت امروز جامعه بیان نقد سازنده از سوی رسانه هاست اما نه اینکه به اسم نقد خواسته باشیم اهداف دولت و نظام را زیر سوال ببریم. ارائه مطالبی که آرامش مردم را بهم بزند مطابق با نظام جمهوری اسلامی نیست،بلکه قدم برداشتن در راستای نیرنگ و اهداف دشمن است.

مقام عالی دولت در استان یزد در بخش دیگری از سخنان بار دیگر به سخنان رییس جمهور با موضوع برابری همه افراد در برابر قانون اشاره کرد و گفت: چرا یک رسانه بی مجورزباید اینگونه با هجمه و تهمت ناامیدی را دربین مردم تزریق کند؟ اهداف و برخی مسائل پشت پرده اینگونه سایتها برای مردم مشخص است و ما بازهم امیدواریم که آنها در راستای قانون قدم بردارند واینگونه اهداف دشمن را در جامعه پیاده نکنند.

استاندار یزد در پایان ازدادستان خواست براساس وظایف مشخص و قانونی که به او سپرده شده است با افراد و رسانه های بی مجوزکه اینگونه ناامیدی را پمپاژ می کنند برخورد قانونی نماید.

زمزمه های حضور دو فرماندار دولت اصلاحات در انتخابات مجلس

تابناک یزد گزارش داد، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، رایزنی های گسترده ای برای انتخاب کاندیدا برای حضور در بهارستان توسط جناح های مختلف در حال انجام است. تابناک یزد هر روز اخبار مختلفی از این رویداد مهم سیاسی منتشر خواهد کرد.

در این راستا گفته می شود، احمد صلواتی وعلی افخمی دو فرمانداردولت اصلاحات در استان یزد درانتخابات پیش روی مجلس در اسفند ماه سال جاری ازحوزه های انتخابیه استان یزد شرکت می نمایند.

البته برخی منابع های خبر اطلاع داده اند که صلواتی از حوزه مهریز و بافق و افخمی از حوزه اردکان کاندیدای انتخابات مجلس می شوند. به هر روی به نظر می رسد افخمی در صورتی کاندیدای انتخابات مجلس می شود که محمد رضا تابش نماینده کنونی اردکان از حوزه ای دیگر وارد گود انتخابات مجلس شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس