بازدید 25434

مشهد برفی و تهران آب‌گرفته می‌شود!

آن گونه که گزارشها نشان می‌دهند، غافلگیری ادامه دارد و فردا و حتی پس فردا شاهد بارشهای خاطره انگیز در مناطق گسترده‌ای از کشور خواهیم بود؛ فردا، مقارن با عاشورا، شرایط جوی بد‌تر هم خواهد شد و در بیش از نیمی از کشور شاهد بارشهای برف و باران خواهیم بود که...
کد خبر: ۴۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴ 03 November 2014
یک پژوهشگر علم هوا‌شناسی از ادامه بارشهای چشمگیر و دلچسب در مناطق گسترده‌ای از کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احسان مرادی در این باره گفت: روز گذشته درباره غافلگیر شدن هموطنان بخاطر تغییرات شدید جوی در برخی مناطق میهن، بخصوص در نیمه شمالی و غربی صحبت کردیم. هم اینک خبرهای مخابره شده از این مناطق بیانگر بارشهای شدید برف و باران و کاهش دما است. اما این غافلگیری ادامه خواهد داشت!

این پژوهشگر درباره ادامه بارش‌ها افزود: با ادامه فعالیت امواج ناپایدار و شرایط مساعد جوی و رطوبتی، طی امروز (دوشنبه)، فردا و حتی پس فردا شاهد بارشهای خاطره انگیز در مناطق گسترده‌ای از کشور خواهیم بود.

مرادی با هشدار به هموطنان ساکن در نیمه شمالی و غربی افزود: برای چندمین بار طی دو روز اخیر هشدار داده می‌شود هموطنان ساکن در نوار شمالی کشور و نیمه غربی، همچنین هموطنان ساکن در استانهای مجاور دو رشته کوه البرز و زاگرس برای بارشهای شدید باران و برف که بیشتر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، کاهش شدید دما و وزش بادهای شدید موقتی آماده باشند. همچنین امروز (دوشنبه) در مناطقی از استان البرز و تهران هم بارش قابل توجه باران و در مناطق سردسیر این استان‌ها بارش برف مورد انتظار است که در مناطق شهری با آبگرفتگی معابر عمومی همراه خواهد بود.

این پژوهشگر درباره بارشهای فردا (سه شنبه) که مقارن با عاشورا است، گفت: فردا شرایط جوی بد‌تر هم خواهد شد و در بیش از نیمی از کشور شاهد بارشهای برف و باران خواهیم بود که در نیمه شمالی، غربی، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس بارش‌ها چشمگیر خواهد بود. همچنین فردا در ساعتهایی از شبانه روز بارشهای استان البرز و تهران هم تداوم دارد و بتدریج در شهر مشهد هم بارش‌ها شروع می‌شود که از فردا شب احتمالا به برف تبدیل خواهد شد. بطور کلی از فردا شب کاهش دما در بیشتر مناطق میهن محسوس خواهد بود.

مرادی درباره ادامه بارش طی روز چهارشنبه اضافه کرد: از بامداد چهارشنبه بارش در نیمه غربی کشور تقریبا تمام می‌شود اما در نیمه شمالی، بخصوص در سواحل دریای خزر، استانهای تهران و البرز، شمال شرق، شرق، دامنه‌های البرز و زاگرس و برخی مناطق مرکزی ادامه دارد. در این روز در شهر مشهد و استان خراسان شمالی باز هم بارش برف و باران را نظاره گر خواهیم بود و در سایر مناطق میهن کاهش شدید دما ادامه دارد.

این پژوهشگر درباره بارش طی روز پنجشنبه گفت: روز پنجشنبه بارش‌ها به استان گلستان، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور محدود می‌شود که به شکل برف است و شاهد یخبندانهای گسترده در مناطقی از کشور خواهیم بود.

مرادی در پایان درباره اوضاع جوی روز جمعه و همچنین بارش طی هفته آینده گفت: روز جمعه در استان خراسان شمالی و مناطقی از استان گلستان بارش برف ادامه دارد که در مناطق شمالی این استان‌ها این بارش برف قابل توجه است و به تدریج بارش در این مناطق هم فروکش خواهد کرد اما از ابتدای هفته آینده ورق بر می‌گردد و کاملا بر عکس این هفته، هفته آینده از بارشهای چشمگیر در کشور خبر چندانی نخواهد بود و دمای هوا کمی افزایش خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷
تعبیر بدتر خیلی بده
عالیه اگر چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شه
خیلی عالی. پیش بینی قبلی هم درست در اومد
میهن؟
خدایا شکرت.
این بارندگیها همش از برکات ماه محرم هست یا حسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
همش از برکات خالق یکتاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
تا اونجا که من یادمه امسال اولین سالی هست که تو عاشورا داره بارون میاد نمی دونم چه حکمتی هست
خداراشکر هزاران باااااااااار.کاش با نزول این رحمتهای الهی بحران بی آبی را پشت سر بگذاریم....
دمش گرم، من که خیلی خوشحالم چون اینجوری دریاجه ارومیه هم یه جونی میگیره
این بارندگیها پاداش خدا به شیعیان داغدار حسین (ع) است .
خب ایشالا کمبود آب هم برطرف شده باشه...
فردا شرایط جوی بد‌تر هم خواهد شد !!! تا دیروز خشکسالی بود الان که بارون میاد !!!!!!!
خدا را شکر . آنقدر برف بیاید که مدارس تعطیل شوند.
خبر خوبی بود
باران بهانه بود.... خدا در غمت گریست... یا حسین
بارش باران در شهر کرج واقعاً بی نظیر و فوق العاده ست از صبح دوشنبه تا امروز سه شنبه یکسره باران می بارد در حالیکه سرما نیز امروز اضافه شد ظهر سه شنبه دما 4 درجه سانتی گراد شد ولی اصطلاحاً تعبیر اوضاع جوی بدتر میشه رو به کار میبرن که درست نیست.....
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی