بازدید 12792
پیش‌بینی تغييرات شديد جوي در راه نيمه شمالي کشور؛

تاسوعا و عاشورا نيمی از كشور بارانی و برفی می‌شود

اگر طي روزهاي تاسوعا و عاشورا و به ویزه در روز عاشورا، قصد مسافرت داريد، لباس گرم، زنجير چرخ و ساير وسائل ايمني را فراموش نكنيد و شك نكنيد طي روزهاي آينده در نيمي از كشور تغييرات جوي آنقدر شديد خواهد بود كه غافلگيرتان كند!
کد خبر: ۴۴۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 02 November 2014
يک پژوهشگر علم هواشناسي از تغييرات شديد جوي و موج جديد بارش باران و برف و كاهش دما طي روزهاي آينده در مناطقي از كشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احسان مرادي، پژوهشگر علم هواشناسایی در اين باره گفت: با فعاليت سامانه بارش‌زا طي روزهاي گذشته شاهد بارشهاي مناسب در بيشتر مناطق ميهن بوديم، اما اين پايان ماجرا نيست و به نظر مي‌رسد طي روزهاي آينده بار ديگر بر شدت و گستره بارشها، به ویژه در نيمه شمالي و غربي افزوده شود.

وي با هشدار به هموطنان در اين باره افزود: چند روزي است كه هموطنان علاوه بر بارش، شاهد كاهش دما نيز هستند، اما اين روند كاهشي نه تنها متوقف نمي‌شود بلكه طي روزهاي آينده ابتدا در نيمه شمالي و غربي و طي روزهاي بعد از آن به تدريج در ساير مناطق ميهن‌مان شاهد كاهش محسوس دما خواهيم بود كه سبب بارش برف گسترده در نيمه شمالي و غرب كشور مي‌شود.

اين پژوهشگر درباره چگونگي تغييرات جوي در سطح كشور گفت: امروز (يكشنبه) تا پيش از ظهر در بيشتر مناطق مستعد و كوهستاني كشور بارشهاي پراكنده و مه آلودگي ادامه دارد، اما از امشب و بامداد دوشنبه شاهد ريزش هواي سرد از سمت عرضهاي شمالي‌تر از عرضهاي جغرافيايي کشورمان به سمت نوار شمالي كشور خواهيم بود كه با حضور امواج ناپايدار در منطقه ما و رطوبت مناسب در سطح زمين، موجب كاهش دما و بارش در نيمه شمالي، غربي، دامنه‌هاي البرز و دامنه هاي زاگرس مي‌شود. در اين مدت اوج بارش در سواحل غربي درياي خزر، استان اردبيل، شمال استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، دامنه هاي البرز و مناطقي از غرب خواهد بود.

مرادي در ادامه فزود: روز تاسوعا بارشها در نيمه شمالي، غربي، دامنه هاي البرز، دامنه‌هاي زاگرس و به تدريج در مناطقي از تهران ادامه خواهد داشت و از عصر و شب دوشنبه (تاسوعا) و بامداد سه شنبه (روز عاشورا) بارشها در مناطق ياد شده شدت مي‌گيرد و حتي در استانهاي گيلان، غرب مازندران، مناطقي از گلستان، اردبيل، مناطقي از غرب و دامنه‌هاي مركزي زاگرس، بارشهاي شديد باران و برف را انتظار داريم كه سبب آبگرفتگي معابر عمومي، طغيان رودها، لغزندگي و يا بسته شدن راهها شود.

وي درباره ادامه بارش طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه افزود: در پديده‌اي كم سابقه نسبت به اين وقت از سال، نه تنها اين بارشها تمام نمي‌شود، بلكه طي روز سه شنبه (عاشورا) و بامداد چهارشنبه، در نيمي از كشور، شامل نيمه شمالي، از شمال غرب تا شمال شرق، نيمه غربي، دامنه‌هاي البرز، دامنه‌هاي زاگرس، بيشتر مناطق تهران، شرق و مناطقي از مركز ادامه دارد. در اين روز بارشهاي شديد كه احتمالا به شكل برف خواهد بود در استان اردبيل، استان گيلان، غرب مازندران و دامنه‌هاي البرز تداوم خواهد داشت.

مرادي درباره بارشهاي روز چهارشنبه اضافه كرد: روز چهارشنبه به تدريج هسته اصلي بارش به سمت شمال شرق كشور جابجا مي‌شود، ولی همچنان در سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي البرز، مناطقي از مركز، شرق و شمال شرق شاهد ادامه بارش خواهيم بود. در اين روز افت محسوس دما مركز و نيمه شرقي را هم فرا خواهد گرفت.

اين پژوهشگر در پايان با هشدار مجدد به هموطنان گفت: اگر طي روزهاي تاسوعا و عاشورا و به ویزه در روز عاشورا، قصد مسافرت داريد، لباس گرم، زنجير چرخ و ساير وسائل ايمني را فراموش نكنيد و شك نكنيد طي روزهاي آينده در نيمي از كشور تغييرات جوي آنقدر شديد خواهد بود كه غافلگيرتان كند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
بکم فتح الله، و بکم یختم، و بکم ینزل الغیث ....به برکت سید الشهدا و حضرت بقیة الله الأعظم خداوند بر ما رحم کرد و باران رحمتش را نازل کرد
اي داد و بيداد! پارسال هم كه همينطور شد!
ممنون تابی جونم
خدا را شکر. نشاءالله بتوانیم قدردان نعماتش باشیم.
نمیدونم چرا بعضی عادت دارند همه چیز را به مذهب گره بزنند
هر سال میگید تاسوعا عاشورا بارونیه! هیچی نمیشه
موندم این هواشناسی اطلاعاتش رو از کجا میگیره
اگر آفتابی میشد میگفتن همیشه عاشورا آفتابی و سوزانه مثل کربلا . حالا که بارندگی هستش دوست عزیز میگن به برکت سیدالشهدا باران رحمت نازل شد . تا کی میخواهید نزولات آسمانی را به وقایع تاریخی نسبت بدهید . نکنید این بی حرمتی ها را
مرسي تابناك از اطلاع رسانيت
با این برف و بارونا دل زمینم خنک نمیشه
الحمد الله
این هم برکت روزای عظیم تاسوعاوعاشورا
من از بچگیم یادمه که همیشه عاشورا هواش افتابی میشه جه حکمتی داره نمیدونم
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی