بازدید 41494
شکایت دانشجو‌ نخبه در آستانه مرحله‌ای حساس قرار گرفته؛

چه کسی کاوشگر حامل محموله زیستی به فضا را طراحی کرد؟ +اسناد

این دانشجو با اشاره به شباهت‌های بسیار ‌و ‌انکارنشدنی طرح‌های ثبت شده با طرح ارائه شده توسط خود به دولتمردان سابق می‌افزاید: اقدامات آقایان به اندازه‌ای عجیب است که حتی موشک حامل محموله فضایی پیشگام را که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، نیز جزو ثبت خود آورده‌اند!
کد خبر: ۴۴۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 11 October 2014
به زودی درخواست ابطال ثبت مسئولان را خواهم داد و پس از آن، طرحم را در یک مناقصه خواهم فروخت؛ اینها بخشی از سخنان دانشجو‌ نخبه‌‌ای است که طرحش را برای بررسی به دولت دهم داده بود و دچار مشکلات عجیب و غریبی شد که پیشتر بخشی از آن را روایت کرده‌ایم (اینجا) و البته هنوز ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، محمدحسین ذوالفقار، دانشجو‌ کارشناسی ارشد هوافضا ـ که در دوره کارشناسی با همکاری یکی از همکلاسی‌های خود طرحی جامع برای ارتقای سازمان فضایی ایران نوشته و حتی ساختار فرادست مناسبی برای اجرای این طرح پیشنهاد داده بود ـ پس از آنکه با رد شدن طرح و از سوی دیگر، اجرای آن در سازمان فضایی روبه‌رو شد، ناگزیر از مراجعه به مراجع قضایی شد و هنوز که هنوز است، نه تنها پاسخ  درخوری نگرفته، بلکه روز به روز با اجرای جزئیات جدیدی از طرحش روبه‌رو می‌شود.

او در این باره می‌گوید: در بخشی از طرحم، برای ‌تعیین عملکرد ساختار بخش پژوهشکده فضانوردی و تعیین تخصص‌های لازم در راستای طراحی و ساخت کاوشگر‌های فضایی، از یک شکل و طرح مفهومی اولیه یک کپسول زیستی حامل موجود زنده استفاده کرده بودم تا بتوانم زیرسیستم‌ها و تخصص‌های لازم در طراحی کاوشگرهای فضایی حامل موجود زنده به فضا را شناسایی کنم؛ اما اکنون می‌بینم‌‌ همان طرحی که به نام اینجانب به ثبت رسمی رسمی هم رسیده، ‌بدون هیچ نوآوری جدیدی، بار دیگر به نام دیگری ثبت شده است.

ذوالفقار در ادامه می‌افزاید: این ‌در حالی است که به تازگی شاهد داغ‌تر شدن رقابت کشورهای منطقه در بخش فرستادن محموله زیستی به فضا هستیم و از این روی، اهمیت چنین مواردی بیش از پیش قابل درک است؛ اما متأسفانه می‌بینیم ‌مسئولان ما به جای پیمودن روند درست و قانونی، به گونه‌ای در این راه‌ ‌پیش می‌روند که می‌تواند به مختل شدن مسیر پیشرفتمان منجر شود.

این دانشجو در ادامه به پیگیری‌های مجدانه و مستند خود در دولت جدید اشاره کرده و می‌گوید: پس از آنکه از ثبت دوباره طرحم آگاه شدم، با شکایت رسمی در دادسرای تخلفات کارکنان دولت، زمینه‌ساز رقم خوردن تحقیقات بسیار گسترده‌ای از سوی دادسرا در خصوص این پرونده شدم که همچنان نیز ادامه دارد، ولی به رغم آنکه باید مستندات ارائه شده منجر به توقف اجرای کار توسط دادسرا‌ تا پایان یافتن تحقیقات شود، تاکنون اقدام کارآمدی در این راستا‌ صورت نگرفته و همه چیز به پایان یافتن تحقیقات پرونده موکول شده است.


وی در ادامه با اشاره به مستنداتی که حکایت از ثبت طرح وی و درج آن در روزنامه رسمی دادگستری دارد، از ثبت بخش کپسول زیستی طرح خود همراه با طرح ارتقای سازمان فضایی در قالب یک طرح صنعتی خبر داده و با ابراز تعجب از اینکه هر دو ثبت در روزنامه رسمی صورت گرفته (با تأخیر نسبت به زمان ثبت وی) پرده از حقیقتی جالب توجه برداشته و می‌گوید: همان گونه که مستندات نشان می‌دهد، نام طراح دو طرحی که پس از ثبت من به ثبت رسیده، حمید فاضلی، قائم مقام کنونی و سرپرست قبلی سازمان فضایی درج شده است، در حالی این فرد پیشتر طرح بنده را مطالعه کرده و در کمال ناباوری آن را «غیر کار‌شناسی» خوانده است!

ذوالفقار با اشاره به شباهت‌های بسیار ‌و ‌انکارناشدنی طرح‌های ثبت شده با طرح ارائه شده توسط خود به دولتمردان سابق‌ می‌افزاید: اقدامات آقایان به قدری عجیب است که حتی موشک حامل محموله فضایی پیشگام را که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده نیز جزو ثبت خود قرار داده‌اند. جالب اینجاست که علاوه بر چنین مواردی، مسئولان تأکیدات مؤکد خود بر دست اندرکاری ۳۰۰ ‌دانشمند‌ در طراحی کاوشکر را هم ندید گرفته و همه چیز را به نام آقای فاضلی به ثبت رسانده‌اند.

این دانشجو‌ ارشد هوا فضا در ادامه بخشی از طرح خود به همراه تصویر برگرفته از نشریه فضانورد (نشریه سازمان فضایی) ارائه می‌دهد تا به گفته خود، «راحت‌تر با شباهت شگفت آور دو اثر ثبت شده آشنا شوید»؛
بخش نخست؛
طرح ساختار و عملکردیک پژوهشکده ی فضانوردی:

اهداف؛

۱) ارائه یک ساختار قدرتمند برای ارسال انسان به فضا
۲) طراحی و ساخت کاوشگرهای حامل موجود زنده به فضا
۳) تحلیل عملکردزیرسامانه‌های ارسال موجود زنده به فضا

روش اجرا: ما در این طرح ابتدا در یک طرح شماتیک اولیه کپسول زیستی حامل موجود زنده به فضا، زیرسیستم‌ها و عملکرد شماتیک از هریک را توصیف می‌کنیم و در فاز نهایی پیشنهاد‌های لازم جهت بهره برداری هرچه بهتر ازاین سامانه‌ها بیان می‌گردد.
دراین طرح مراد از موجود زنده میمون یا سگ می‌باشد.

۱) دماغه و سیستم جدایش: این بخش شامل دماغهٔ مخروطی شکل به جهت دفع نیروهای آیرودینامیکی مضر و کاهش حرارت بدنه می‌باشد. ضمنا «از لحاظ سازه‌ای چون ساخت شکل‌های مخروطی دشوار است پیشنهاد می‌شود که از یک فیبر دایروی در سرجنگی موشک استفاده شود تا نوک را از بدنه جدا کنیم و باجوش مجدد بر استحکام سازه بیفزاییم. (آئرودینامیک وسازه)
۲) سیستم چ‌تر و بازیاب: این سیستم برای بازیابی و فرود آرام و در حقیقت چ‌تر نجاتی می‌باشد تا هنگام فرود محموله این فرایند به دقت و با کمترین سرعت صورت پذیرد.
۳) خدمات فضایی: این بخش محل قرارگیری کپسول تنفس موجود زنده وسیستم‌های تله متری و ناوبری مورد نیاز می‌باشد. (علوم زیستی و مخابرات و فرامین)
۴) محل قرارگیری محمولهٔ زیستی: در این محل موجود زنده با متعلقاتش قرار می‌گیرد.
۵) محل جدایش حامل از محموله: این مکان بیشتر از لحاظ سازه‌ای اهمیت پیدا می‌کند و جایی هست که حامل از محموله جدا می‌شود.

تصویر درج ‌شده در طرح دانشجو‌ نخبه


ذوالفقار در ادامه می‌گوید: پس از آنکه همه مراجعاتم راه به جایی نبرد و مجبور به پیگیری قضایی پرونده شدم، انتظار داشتیم دولت تدبیر و امید، این مسأله را حل کنند، ولی متأسفانه هیچ رسیدگی نشده و پیگیری‌های متعدد با این استدلال که مسأله جزئی است، بی‌ثمر ماند. این در حالی است که فارغ از تضییع حق و حقوقم، در مسیر پیگیری با تهمت‌های فراوانی مواجه شده‌ام که البته همگی مردودند، ولی انتظار نسبت داده شدنشان را نداشتم.

نکتهٔ دیگر آنکه حضرات در قالب جوابیهٔ رسمی که به اینجانب داده بودند، طرح بنده را غیرکار‌شناسی دانسته ‌و در جوابیهٔ دیگری که در قالب ایمیل رسمی به بنده فرستاده‌اند، مشارکت بنده را در این طرح تأیید کرده بودند.

این طراح در ادامه می‌گوید: به تازگی قائم مقام سازمان فضایی طی مصاحبه‌ای اعلام کرده «کشورهای دیگر، قصد پیاده‌سازی مدل ارتقای سازمان فضایی را دارند» که در این راستا رسما به ایشان هشدار می‌دهم، ‌این طرح به ثبت رسیده و تحت حمایت کنوانسیون برن و تریپس قرار گرفته است و سند ثبت بین‌الملی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد تا بدانند در صورت استفاده بدون اجازه از طرح، خسارت مالی و حیثیتی زیادی را برای خود به ارمغان خواهند آورد.

ذوالفقار افزود: متأسفانه در دولت گذشته، این طرح را بدون اجازه از دست بنده گرفتند و با وجود اسناد رسمی و قاطع، از آن استفاده کردند، ولی به زودی تقاضای ابطال سند سازمان فضایی در قالب یک شکایت حقوقی ‌رسیدگی ‌خواهد شد و پس از آن می‌خواهم‌ در قالب یک مناقصه ـ با مجوز رسمی ـ طرحم را به فروش گذاشته و آن را کاملا از رزومه این آقایان خارج سازم.

وی در پایان با درخواست از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برای رصد ‌این پرونده، از چند مورد پرونده‌سازی علیه خود، پیرو پیگیری‌هایش در این پرونده خبر داد و گفت: تنها جرم من این است که چرا به استفاده از طرح خودم اعتراض کردم، ولی اینقدر این روند را ادامه خواهم داد تا نشان دهم که نخواهم گذاشت حکایتی شبیه حکایت اتاق امن تکرار شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸۹
انتشار یافته: ۲۸
خداوکیلی 4 تا جوان که سطح علمی بالای هم دارن و دلشون برا مملکتشونم میسوزه رو هم پر میدن این چه کاریه؟؟!!
احسنت برادر برو جلو ببينيم چه كار مي كني .بنده هم براي گرفتن امتيازات اختراع حودو 5 سال دويدم تا به نتيجه رسيدم و از ديوان راي گرفتم تا به آن مزايا برسم
خدا حفظت كنه
تاسف برای اینکه اینچنین نخبه سوزی میکنیم
واقعا جای تاسف است. نمیدانم چه بگویم. بعد میخواهیم پیشرفته هم باشیم با این وضعیت!
واقعا جای تاسفه
هست این چیزها تا دلت بخوادوکی ولی جلوی فساد رو خواهد گرفت
چرا مغزها فرار نکنند
داداش :
جون مادرت اینجا نمون.
برو
یعنی نرو
فرار کن.
فرار
چینی ها در عرض 2 ساعت براتون ازین بهتر میسازند -این بازیها را برای کی میکنید؟؟
متاسفم
همین میشه که فرار مغزها رو نمیتونن کنترل کنن
طرح اولیه و کلی در این حد که اختراع حساب نمی شود که تازه سرش دعوا هم بشود.
آفرین براین دانشجو-پیگیرباش یه ملت پشتت ایستاده.تا آخرپای حق وایسا.
مثه اینکه فراموش کردی اینجا ایرانه ها...
خیلی زشته
به نظرت درسته که همچین اطلاعاتی رو هرچند عمومی رو ی وب بذاری
شرمنده ولی خیلی به موشکهای ناسا و روسیه دارد. این چه اختراعی است?
واقعا با اين رفتارها انگيزه اي براي تحقيق و نواوري در اين مملكت به جز رضاي خدا ميمونه
ساری ولی کپی رایت رو دیدی سلام ما رو هم بهش برسون
من
مواظب سلامتیت هم باش احتیاط کن مخصوصا موقع سفر !!!
واقعا باعث شرمندگی است
فایده نداره.کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد
هه هه هه
دلم کلی سوخت......بنده خدا این همه زحمت کشیده.....
آخرش ....
تابناک
خواهش میکنم تا آخر پیگیر باش و حق را به حقدار برسان
پس حق با نخبگانِ معروف به فرار مغزهاست
آدمی که عرضه نگهداری از طرحشو نداشته حقشه که طرحشو بدزدن :) :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار