بازدید 8597

کار خود را به خانه نبرید

شاید همسر شما کارهای اداره را به خانه بیاورد و شما هم زیاد از این موضوع خوشحال نباشید، اما این‌که شما هم کارهای اداره را به خانه بیاورید می‌توانید یک مشکل اساسی درست کند.
کد خبر: ۴۰۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵ 21 May 2014
شاید همسر شما کارهای اداره را به خانه بیاورد و شما هم زیاد از این موضوع خوشحال نباشید، اما این‌که شما هم کارهای اداره را به خانه بیاورید می‌توانید یک مشکل اساسی درست کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه تورنتو 1042 زن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند اختلال شغل زنان با زندگی خانوادگی آنان بیشتر از مردان است.

تحقیقات نشان می‌دهد زنان شاغل به واسطه دریافت ایمیل، متن‌ها و تلفن‌های کاریشان در خانه بیشتر از مردان دچار استرس و اختلالات روانی می‌شوند، اما این تأثیر در مردان در کمترین حد قرار دارد.

دلیل این موضوع هم آن است که نقش‌هایی که برای زن و مرد تعریف شده هنوز هم حتی در جوامع پیشرفته توقعاتی را در خانواده ایجاد می‌کند که زن را خانه‌دار و مرد را شاغل تصور می‌کند.

بر مبنای این توقعات زنی که شاغل است وقتی به خانه می‌آید باید خانه‌داری کند در حالی که مرد در خانه با استرس کمتری به کارهای اداره مشغول می‌شود، زیرا کار کردن حق او بوده ونقش او در زندگی زناشویی همین است.

این تنش و ناراحتی ناشی از فشار روانی خانواده وقتی که زن مثلا ورقه‌های امتحانی را تصحیح می‌کند یا پرونده‌های مراجعان را بررسی می‌کند به اوج خود می‌رسد، زیرا زن هم با خود در تعارض است هم با توقعات خانواده.

زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روحی - روانی ناشی از بروز استرس و اضطراب قرار دارند که این میزان در زنان شاغل خارج از منزل که مسئولیت رسیدگی به فرزندان و کارهای منزل را نیز به عهده دارند بیشتر دیده می‌شود.

به بانوان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت روحی و روانی خود کارهایی را انجام دهند که در آن تنش و استرس کمتری هست و نیاز به اضافه‌کاری یا انجام بقیه امور در خانه نیست.

تناسب شغل با توانمندی‌ها و استعدادها و جنسیت زن می‌تواند آسیب‌های شغلی او را به حداقل برساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی