بازدید 52031
دویست و ششمین روز از جنگ غزه

شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 29 April 2024

شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۳:۰۱

 احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

به گزارش المیادین، احسان عطایا گفت: این پیشنهاد آن طور که آمریکایی‌ها می‌خواهند دنیا را فریب دهند، سخاوتمندانه نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلأهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود: این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی گفت: مفاد برگه پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابراین من دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

عطایا با تاکید براینکه در حال حاضر اتحاد بین جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در بالاترین سطح خود قرار دارد، افزود: بنابراین ما همه پیشنهادهایی را که می‌تواند باعث انشقاق در صف فلسطینی‌ها شود، نپذیرفتیم.

وی همچنین پیش بینی کرد که تاخیر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به احداث اسکله‌ای در ساحل غزه مرتبط است که آمریکا در تلاش برای ایجاد آن است.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در ادامه هدف از احداث این اسکله را تبدیل گذرگاه‌ها به گذرگاه‌های محاصره شده آمریکایی - صهیونیستی دانست چرا که به اعتقاد او واشنگتن در تلاش برای تغییر واقعیت در میدان است.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که جنبش حماس پیش‌نویس پیشنهادی رژیم صهیوینستی برای انجام مذاکرات آتش‌بس که قرار است در پاریس برگزار شود را دریافت کرده است.

ریاض: با شرکایمان برای توقف جنگ در غزه تلاش می کنیم
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۸

وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (دوشنبه) تأکید کرد که این کشور با شرکای خود برای توقف جنگ در نوار غزه و تقویت «راه حل تشکیل دو کشور» تلاش می کند.

 «فیصل بن فرحان» در نشست اقتصاد جهانی در ریاض گفت: اسرائیل، تنها طرفی است که درباره توقف جنگ در غزه، خارج از اجماع جهانی قرار دارد و ادامه جنگ در این منطقه، تنها به نفع «افراطیون» است.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: افزایش تنش کنونی، پیامدهای فاجعه باری برای فلسطینی ها و کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.

بن فرحان افزود که کشورش بر موضع خود در زمینه آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه و تلاش برای یافتن راه حل فراگیر که منجر به برپایی کشور مستقل فلسطین شود، تأکید دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: جامعه جهانی به پیشبرد روند معتبر و غیر قابل بازگشتی در این زمینه نیاز دارد.

بن فرحان همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل، مدت زمان لازم براری بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال ارزیابی کرده است.

وی با اشاره به آلام فلسطینی ها در نوار غزه در سایه جنگ اخیر، گفت: نمی توان دردها و مشکلات مردم نوار غزه را نیز نادیده گرفت.

هشدار خانواده‌های اسرای صهیونیست: کابینه اسرائیل فرصت تبادل اسرا را از دست ندهد
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۱۳

 خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین‌، امروز (دوشنبه) از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند تا از اتلاف وقت برای تبادل اسرا خودداری کند.

 خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی تأکید کردند که از هر گونه اتلاف وقت برای حصول توافق جهت تبادل اسرا خودداری کند.

این خانواده‌ها گفتند که تنها راه بازگرداندن اسرای صهیونیست، انجام تبادل اسراست.

آن‌ها همچنین از «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه خواستند تا با تبادل اسرا موافقت کند.

این خانواده‌ها گفتند که «از کابینه جنگ می‌خواهیم تا با هر گونه معامله‌ای برای تبادل اسرا موافقت کند، وقت عمل کردن رسیده و از کابینه می‌خواهیم که تصمیمات اخلاقی بگیرد.»

آنها گفتند: در دوره این کابینه، شکست بی‌سابقه‌ای رخ داد. بر عهده این کابینه است تا ربوده‌شدگان (اسرای صهیونیست) را بازگرداند. از دولت آمریکا و قطر نیز به خاطر تلاش برای بازگرداندن آنها در مرحله اول تبادل اسرا قدردانی می‌کنیم. از اسرائیل، آمریکا، قطر و مصر می‌خواهیم تا برای بازگرداندن اسرای کنونی ما هر کاری می‌توانند، انجام دهند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس امروز تأکید کرد که شروط مقاومت، شروط غیرممکنی نیست بلکه خواسته‌های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می‌کنند و ملت فلسطین آن را تأیید می‌کند.

وی تأکید کرد که بدون تحقق خواسته‌های عادلانه ملت مبنی بر برقراری دائمی آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان فلسطینی، هرگز توافقی با رژیم اشغالگر در کار نخواهد بود.

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۹:۱۰

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز (دوشنبه) تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، ارتش رژیم صهیونیستی از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع رژیم صهیونیستی در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۲۷

 وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در نشست‌ ویژه مجمع جهانی اقتصاد به ریاض سفر کرده است ادعا کرد که به جنبش مقام اسلامی فلسطین (حماس) طرح آتش‌بس ۴۰ روزه در برابر آزادی گروگان‌های (اسرای) اسرائیلی پیشنهاد شده است.

دیوید کامرون با بیان این ادعا که پیشنهاد مطرح شده «سخاوتمندانه» است، گفت: «امیدوارم حماس این پیشنهاد را بپذیرد.»

وی اضافه کرد: «صادقانه بگویم، تمام فشارها و همه چشم ها در جهان امروز باید معطوف به حماس باشد و به آن‌ها بگوید این پیشنهاد را بپذیرید.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین ادعا کرد که تحقق راه حل موسوم به دو دولتی تنها راه تضمین امنیت پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه «حماس طرفدار راه حل دو دولتی نیست و فقط به راه‌حل بدون اسرائیل فکر می‌کند» در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج رهبران حماس و کسانی شد که در عملیات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) مشارکت داشتند.

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین چشم‌پوشی و ادعا کرد که پذیرش راه حل دو دولتی در سایه عملیات طوفان الاقصی برای تل‌آویو دشوار است.

وی گفت: این کار سیاستمداران است که استدلال کنند امنیت منطقه با تحقق راه‌حل دو دولتی، بهتر تضمین خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با تکرار مواضع جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد نشوند، درگیری‌ها نیز پایان نخواهد یافت.

اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۰۰

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۲۳

وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه) در سخنانی هرگونه راه حل نظامی در رفح را از نظر جامعه بین‌المللی مردود ارزیابی کرد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۱۱

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) از پیشرفت روند عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و رسیدن آن به مراحل پایانی خبر داد.

 بلینکن افزود: آمریکا و عربستان در طول ماه گذشته میلادی اقدامات فشرده ای را برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو انجام دادند.

وی اضافه کرد: احتمال دارد، تلاش‌های دوجانبه عربستان و آمریکا در این باره به زودی به نتیجه برسد.

بلینکن گفت: ابتدا باید به جنگ در غزه پایان دهیم و روند تشکیل کشور مستقل فلسطینی را آغاز کنیم تا پس از آن روند عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل به پیش رود.

وی با ادعای اینکه تنها عاملی که از برقراری آتش بس جلوگیری می کند، جنبش حماس است، افزود: با دوستانمان برای پایان دادن به جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک پیشنهاد سخاوتمندانه مقابل حماس گذاشته شده است و امیدواریم که تصمیم درستی بگیرد.

بلینکن درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مدعی شد که تاکنون در این باره، طرحی به واشنگتن ارائه نشده است و بدون وجود طرحی که جان غیرنظامیان را حفظ کند، واشنگتن از این عملیات حمایت نمی کند.

وی بیان کرد: روسیه طرحی برای نابود کردن اوکراین داشت ولی با شکست روبه رو شد.

بلینکن درباره روابط واشنگتن و پکن نیز گفت: روابط بسیار پیچیده و رقابتی داریم و باید برای تبدیل نشدن این روابط به درگیری، همواره گفت و گو کنیم.

پکن: اولویت اصلی توقف جنگ در غزه است
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۲۱

وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) تأکید کرد وجدان بشریت نمی‌تواند آنچه را که در غزه رخ می‌دهد، بپذیرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد:  وجدان بشریت نمی‌تواند آنچه را که در غزه رخ می‌دهد، بپذیرد. اولویت اصلی توقف جنگ است.

طبق گزارش الجزیره، این وزارتخانه تأکید کرد: ما از تلاش‌ها برای تقویت آشتی داخلی بین گروه‌های فلسطینی از طریق مذاکره حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه چین خواهان برگزاری فوری کنفرانس بین‌المللی صلح و تقویت حل فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین شد.

هاآرتص: السنوار شطرنج‌باز ماهر میدان جنگ است
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۹

روزنامه صهیونیستی پرتیراژ «هاآرتص» ذکاوت رهبری مقاومت فلسطین به ویژه «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه را ستود و وی را شطرنج‌باز ماهر میدان جنگ علیه غزه ارزیابی کرد.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به شکست رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین در بیش از ۲۰۰ روز جنگ علیه نوار غزه، این پیروزی را حاصل ذکاوت رهبران مقاومت ارزیابی کرد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه از اعضای شورای جنگ اسرائیل باهوش تر است و می تواند با یک برآورد دقیق از تحولات آینده، هر بار تل آویو را غافلگیر کند.

هاآرتص در تمجید ذکاوت این رهبر مقاومت فلسطین که سال های طولانی در زندان های اسرائیل، بوده است، نوشت: السنوار یک شطرنج باز درجه یک است.

تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۹

وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه امروز نیز ادامه یافت و بر اثر آن، شماری دیگر از ساکنان این منطقه شهید و برخی دیگر هم زخمی شدند.

دبیرکل شورای همکاری خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۸

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در عربستان گفت: "باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت به دلیل جنگ غزه را گسترش داد."

وی تاکید کرد: "جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد."

البدیوی خاطرنشان کرد: "ما خواستار توقف فوری و پایدار جنگ در غزه و توقف عملیات نظامی اسرائیل از جمله در رفح هستیم."

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ تنبیهی ایران به این حمله براساس قوانین و موازین بین المللی گفت: تنش متقابل بین اسرائیل و ایران درباره انفجار اوضاع در منطقه هشدار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون توجه به این موضوع که عملیات ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی واکنشی به جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جنگ افروزی این رژیم در منطقه است و تردد سایر کشتی ها آزاد و امن است، به ارتش و دولت یمن حمله کرد و مدعی شد که عملیات آنها در دریای سرخ تهدید غیرقابل قبولی برای تجارت جهانی و امنیت منطقه به شمار می رود.

وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره تحولات غزه گفت و گو کردند
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۷

وزیر امور آمریکا که به عربستان سفر کرده است در دیدار با همتای سعودی خود درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی ( واس)، «فیصل بن فرحان بن عبدالله » وزیر امور خارجه این کشور امروز در حاشیه «نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با وزیر امور خارجه آمریکا » با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض انجام شد، راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و درباره تحولات اوضاع نوار غزه و شهر رفح بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار همچنین اهمیت آتش‌بس فوری در غزه و تلاش‌های انجام شده برای اطمینان از ورود کمک های بشردوستانه ضروری به این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در چارچوب یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درمورد آتش‌بس در غزه وارد عربستان شد.

بلینکن قرار است در این سفر با همتایان خود در کشورهای عربی خلیج فارس دیدار و در مورد برنامه‌های بازسازی غزه تبادل نظر کند.

هیئت رژیم صهیونیستی فردا به قاهره می‌رود
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۶

در حالیکه مذاکرات آتش‌بس در غزه بار دیگر در قاهره جان گرفته ۲ طرف مذاکره یعنی مقاومت فلسطین و اشغالگران به مذاکرات غیرمستقیم بازمی‌گردند.

 رسانه‌های عبری زبان امروز- دوشنبه- نوشتند هیئت رژیم صهیونیستی فردا عازم قاهره می‌شود.

در همین زمینه، روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری آگاه به میانجیگری درخصوص آتش‌بس در غزه نوشت که مصر همزمان با ورود هیئت حماس در روز دوشنبه، برای مقامات امنیتی اسرائیل جهت سفر به قاهره دعوت نامه ارسال کرده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع که نامش فاش نشده نوشت: دعوت مصر با هدف کوتاه کردن زمان و ارائه توضیحات لازم در خصوص ملاحظاتی است که هیئت حماس در سفر به قاهره ارائه خواهد کرد.

همین منبع خاطرنشان کرد: قرار است هیئت اسرائیلی دعوت شده این اختیار را داشته باشد که بدون اجازه تصمیم گیری یا ارائه مواضع رسمی، به سوالات مطرح شده از سوی حماس پاسخ دهد.

منبع ناشناس به العربی الجدید گفت هیئت حماس نیز به ریاست خلیل الحیه همچنین یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش و مسؤول پرونده اسیران یعنی زاهر ظاهر جبارین عازم مصر می‌شود.

این منبع افزود که این هیئت قبل از اینکه جنبش حماس پاسخ نهایی خود را به آخرین موضع اسرائیل ارائه دهد با مقامات مصری درباره برخی از نکات مندرج در پاسخ اسرائیل به درخواست‌های حماس که قبلا ارائه شده، بحث خواهد کرد.

این منبع خاطرنشان کرد: «رهبری جنبش حماس مایل است برخی از عبارات موجود در پاسخ اسرائیل را که بیانگر (نیات) یا (آمادگی) در پاسخ به برخی از شروط قبلی مقاومت است، مانند خروج از محور نتزاریم و همچنین خروج کامل از نوار غزه و آتش‌بس دائمی را روشن کند.

حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۵

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز بمباران کرد.

القسام افزود که این حمله در پاسخ به کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیرهای خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است.

این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل

 عصر جمعه، رهبری حماس در ترکیه تماس‌هایی از احمد عبدالخالق، معاون وزیر اطلاعات مصر دریافت کرد. وی به خلیل الحیه، رییس هیات مذاکره کننده حماس گفت یک طرح جدید وجود دارد و مذاکراتی فشرده در تل آویو بین عباس کامل، رییس اطلاعات مصر و روسای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با مشارکت رهبری اطلاعات آمریکا برگزار و توافقی شده که به عقیده مصری‌ها، یک توافق خوب است و بیشتر خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند.

طبق گزارش الاخبار، مسئولان مصری درخواست کردند که حماس یک هیات عالی رتبه را به سرعت برای بررسی این طرح به قاهره بفرستد. رهبری حماس که این طرح را دریافت کرد، دیدارهای فوری با هیات‌های جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین برگزار کرد. رهبری حماس به مقامات قاهره اطلاع داد که این پیشنهاد در دست بررسی است و خلیل الحیه بعد از دو روز به قاهره خواهد رفت.

در تماس‌هایی که پس از دریافت این طرح برقرار شد، مشخص گشت طرف قطری هیچ اطلاعی از این اتفاقات ندارد و مصری‌ها با همکاری اسرائیلی‌ها و با مشورت آمریکا سناریو جدیدی را طراحی کرده‌اند و همین باعث شد تا جنبش حماس با طرف قطری تماس برقرار کند و اطلاع بدهد که خلیل الحیه ابتدا به قطر می‌رود و با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار می‌کند و بعد از آن دوشنبه به قاهره می‌رود. رهبری غزه معمولا برای بررسی یک پیشنهاد به زمان خیلی کمی نیاز دارد، به ویژه اینکه پرونده اسرا نزد گردان‌های القسام و بقیه جناح‌های نظامی گروه‌های مقاومت است و این جناح‌ها بهترین طرف برای جواب دادن به پیشنهادهای مربوط به عملیات تبادل اسرا و موضوع استقرار ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

بر اساس چیزی که درباره طرح جدید فاش شده، نرمش و انعطافی که نشان داده شده در این است که مصری‌ها و آمریکایی‌ها این موافقت را از طرف اسرائیلی گرفته‌اند که درباره آتش بس دائم صحبت کنند. مصری‌ها اعلام کردند، این یک مساله جدید است، چون پیشتر مطرح نبود، ولی بنا بر طرح‌هایی که به دست حماس رسیده، تنها به آتش بس موقت در چارچوب سه مرحله اشاره شده است و در مرحله دوم نیز مکانیزم‌هایی برای تضمین آتش بس پایدار بررسی خواهد شد؛ اما پیشنهاد هیچ گونه اشاره واضح و صریحی به پایان جنگ که خواسته اصلی مقاومت است، نکرده است.

حماس برای طرف‌هایی که با این جنبش تماس گرفتند توضیح داد که ضمانت‌های حاشیه‌ای یا وعده‌های شفاهی در این مورد فایده‌ای ندارد و متن باید کاملا واضح باشد و طرف‌هایی به عنوان ضامن که جنبش حماس به آنها اعتماد داشته باشد، باشند؛ اما نرمش دیگر درباره این است که نیروهای رژیم اشغالگر جاده‌های الرشید و صلاح الدین را در مقابل مردم برای تردد بین شمال و جنوب غزه باز خواهند کرد اما این شرط وجود دارد که تردد عابران شامل نظامیان نباشد.

همچنین به آمادگی برای عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از تمام نوار غزه اشاره شده است؛ با علم به اینکه واقعیت میدانی کنونی به این مساله اشاره دارد که نیروهای اشغالگر دیگر تنها در منطقه مرکزی هستند و یک نیرو برای تدابیر میدانی جهت ایجاد منطقه‌ای که در برنامه انتقال کمک‌ها از آن استفاده می‌شود، به کار گرفته خواهد شد. این توافق با این فرضیه است که نیروهای اشغالگر کامل از غزه خارج شوند اما درباره کمک‌ها، دشمن صهیونیستی با ورود ۵۰۰ کامیون در روز به تمام مناطق غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و کمک‌هایی که قرار است از طریق دریا وارد غزه شود، موافقت کرده است.

برای طرف فلسطینی تمام این اقدامات نشان دهنده تنگنا و باتلاقی است که دشمن صهیونیستی به خاطر شکست تجاوز خود در آن به سر می‌برد؛ طوری که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به مسئولان سیاسی اطلاع داده که نباید از هرگونه عملیات نظامی اضافی در رفح انتظارات بالایی داشته باشند.

از سوی دیگر، دولت آمریکا می‌خواهد این معامله را اکنون انجام دهد تا بتواند مقدمات و گام‌های اولیه را برای اعتمادسازی دوباره بین عربستان و رژیم صهیونیستی فراهم کند. طرف مصری نیز نگران پیامدهای حمله به رفح است به ویژه اگر فلسطینی‌ها از مرزها عبور کنند و به سمت سینا بروند. مساله مهم‌تر این است که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متوجه این مساله شده‌اند که تهدیدات به عملیات نظامی در رفح دیگر فایده‌ای ندارد و مقاومت در نوار غزه تمام تدابیر لازم را برای رویارویی اتخاذ کرده است و کاملا می‌داند که نباید در برابر تهدید به عملیات نظامی در مذاکرات امتیاز داد.

قرار است یک تیم اسرائیلی طی روزهای آینده برای شرکت در مذاکرات غیر مستقیم به قاهره برود. چالش کنونی در مقابل بنیامین نتانیاهو یک چالش بزرگ است. وی نیاز دارد تا فورا تصمیم بگیرد آیا آماده این است که هم پیمانانش در دولت را در ازای معامله تبادل جدید که روند جنگ در غزه را وارد یک مرحله کاملا جدید می‌کند، از دست بدهد یا خیر. در این راستا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو تماس برقرار کرده و درباره مسائل مربوط به جنگ و عملیات رفح و موضع بایدن نسبت به آن و مذاکرات برای معامله تبادل اسرا و توقف فوری جنگ در غزه با وی صحبت کرد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی پیشتر تهدید کرده بودند که در صورت عدم حمله به رفح از کابینه استعفا می‌دهند.

پیش از این روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیستی گزارش داده بود تل آویو آماده است تا تمام خواسته‌های جنبش حماس را درباره معامله تبادل اسرا به جز خواسته مربوط به اعلام پایان جنگ با پایان یافتن دوره آتش بس بپذیرد. اسرائیل قصد دارد ۱۰ روز تا ۲ هفته را برای توافق با آزادی برخی اسرای اسرائیلی در ازای عقب نشینی از گذرگاه‌های انسانی در نوار غزه و اجرای آتش بس در طول دوره معامله و اجازه دادن به ساکنان شمال غزه برای بازگشت به منازلشان و همچنین آزادی تعداد بیشتری از اسرای فلسطینی اختصاص بدهد.

یک منبع در مصاحبه با العربی الجدید گفته بود هیئتی از حماس امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات مصری به قاهره می‌رود.

این منبع اعلام کرد این هیئت با مسئولان مصری درباره برخی نکات پاسخ رژیم صهیونیستی به پیشنهاد قبلی حماس قبل از ارائه پاسخ نهایی خود به موضع اخیر این رژیم صحبت خواهد کرد.

مقام ارشد حماس: هنوز به اسرائیل در خصوص طرح جدید تبادل اسرا پاسخ نداده‌ایم

«عزت الرشق» یکی از اعضای ارشد جنبش حماس بامداد دوشنبه تأکید کرد که حماس تاکنون هیچ پاسخی به جوابیه رژیم صهیونیستی درباره مذاکره برای تبادل اسرا را نداده است.

 رشق بار دیگر گفت: هیچ گونه اظهارنظری به نام خود یا منتسب به منابعی در آن درباره پاسخ رژیم صهیونیستی که از کشورهای میانجی (مصر و قطر) را دریافت کرده‌ایم، نداده است و پاسخ به جوابیه اسرائیل همچنان در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برخی رسانه‌های اسرائیلی از انتشار این جوابیه منتشر کرده‌اند، با هدف تشویش اذهان و آشوب آفرینی انجام شده است.

نظامیان انگلیسی در صورت استقرار در غزه هدف قرار می‌گیرند

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به انگلیس هشدار داد که از استقرار نظامیان خود در نوار غزه خودداری کند، در غیر این صورت آنها از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری «سما»، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه ای افزود: به انگلیس یا هر کشور دیگری نسبت به استقرار نیرو در زمین یا سواحل نوار غزه هشدار می دهیم، زیرا با آنها به عنوان نیروهای اشغالگر برخورد خواهیم کرد و آنها اهداف قانونی برای مقاومت خواهند بود.

این بیانیه اضافه کرد: توجیهات اعزام این نیروها برای کمک رسانی به مردم غزه، دروغی است که هیچکس را فریب نمی دهد و حضور نیروهای نظامی خارجی در غزه برای اهداف شوم استعماری و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: هر کسی که می‌خواهد به مردم ما کمک کند، باید برای توقف حملات، شکستن محاصره و وارد شدن کمک‌های امدادی از طریق گذرگاه‌های رسمی در نوار غزه و تحت مدیریت و نظارت فلسطینی، فشار آورد.

روزنامه گاردین دیروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد، دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

بر اساس ادعای گاردین، در صورت اجرای این طرح، نظامیان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند.

به نوشته گاردین، ساخت این اسکله قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه منتقل شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۱
بهترین راه حل این است که رژیم اسرائیل سرزمین فلسطین را به صاحبان اصلی اش برگرداند، شهرک نشینان صهیونیست سرزمین های غصبی را پس دهند و به کشورهایی که از آن جا به فلسطین کوچانده شدند برگردند و کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود.
این طور دیگر نه نتانیاهو و شارونی خواهد بود که مرتکب جنایت جنگی شود و یهودی ستیزی هم در سایر کشورها اتفاق نمی افتد، همچنین رژیمی غصبی هم نخواهد بود که آمریکا از آن حمایت بیجا کند و بلینکن و غیره و ذالک هم نیاز نیست که این قدر در منطقه بچرخند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
چشم،بهش میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
و عربها کل شمال آفریقا و سرزمینهای خارج از جزیره العرب را ترک کرده به موطن اصلی خود یعنی جزیره العارب بازگردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
شرط خوبی است ولی عملی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
و ۱۷ شهر قفقاز ز را هم به ایران پس بدن
احمد نژادرا بزاریم رییس جمهورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
حماس ازبین رفت

مردم غزه باید بروند زیرچتر عباس اقا یک کشوری تشکیل بدن اونجاهایی که پدراشون نفروخته زندگی بکنند راه دیگری متصور نیست

اسراییل حماس را برنمیتابه
دوستان حماس هم زورشونو ازمودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
آقای باهوش و خردمند. بسیاری از اسرائیلی ها متولد همان سرزمین اشغالی هستند و اصلا جای دیگری را نمی شناسند. اونایی هم که خانه و زندگیشون آنجاست اصلا امکان ندارد بتوانند به جای دیگری حتی موطن اجدادشان برگردند! تعدادشون هم 9 میلیون نفر است. اینو واسه فهم بیشترت گفتم وگرنه اساسا بحث نابودی اسرائیل اصلا و ابدا غیر از ایران در هیچ جای دنیا مطرح نیست
علی
| United States of America |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
ناشناس ۱۶:۲۶، از کجا اینقدر مطمئنی. فداکاریهای حماس و مردم غزه تازه به گل نشسته ‌ داره جواب میده. اگه بدون عینک غربگدایی به اوضاع دانشگاه‌های امریکا، اروپا، و بقیه کشورهای مستقل دنیا ( عربها و ترکیه جز‌وشون به حساب نمیان) نگاه کنی میبینی چه حرکت عظیمی تو دنیا اتفاق افتاده علیه صهیونیسم. و این شروع کاره برای احیاء کشور فلسطین. کافیه یک چند روزی اون عینک و بگذاری کنار
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
یک کمی هم انصاف خوبه!
تمام ادیان ابراهیمی در بیت‌المقدس بوجود آمدند و از نسل بنی اسرائیل اند ،قرآن هم تاکید بر آن دارد ،یعنی سر زمین مال پدرانشان است ،مسئله فلسطین و یهود مسئله ای تاریخی است که خودشان باید حلش کنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
شما حرفی بزنید که قابل قبول باشد فلسطینی ها خودشان زمین های خودشان را به یهودی ها فروختند حال که یهودی ها شدن مالک کشور فلسطین شمامی فرمایید یهودی ها زمین های خریداری شده خودرا مجانا در اختیار فلسطینی ها قرار دهند؟شما
غ خودت حاضری خانه ات را مجانا در اختیار کسانی قرار دهی که
فاقد مسکن هستند؟ حرفی بزنید که از روی عقل باشد نه از روی احساسات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اگر تا حالا زودتر گفته بودی . همه مشکلا حل شده بود . چرا زودتر نگفته بودی ؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
یهودی ها بخش اعظم سرزمین فلسطین را با بمب گذاری و عملیات تروریستی و ایجاد ترس و وحشت در فلسطینیان به زور تصاحب شدند، تاریخ بخوانید تا متوجه شوید.
حماس داره دست و پا میزنه که قدرت نه چندان مردمیش رو توی غزه حفظ کنه و بعد از چند سال دوباره همین آش و همین کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
تو خودتو ناراحت نکن ... دوست صهیونیستت برات غصه می خوره
انگلیس هر جا پا گذاشته جزء خراب کاری کاری انجام نداده، اصلا سیاست این کشور این است که تفرقه بیاندازد و حکومت کند، پای انگلیسی ها در غزه باز شود نه تنها کمک امدادی ای به مردم غزه نخواهد رسید بلکه اوضاع غزه بدتر خواهد شد، خود مردم غزه و مقاومت مردمی منطقه باید کار بازسازی کشور فلسطین را بر عهده بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
انگلیس مادر کل فساد است در جهان
حماس در موضعی نیست که برای اسراییل شرط بگذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
فعلا که بوده بعدش هم خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
جان کلام را گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
حالا تو شرطشو قبول نکن ..... نتانیوهوی غزیزت ... هر چی زور زده ... شرطش رو باخته
دولت فلسطین با ریاست محمود عباس وجود دارد . حماس چرا آنرا قبول نمیکند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
چون از جای دیگر خط میگیره. مثل کشور هزار دولته عراق
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مردم غزه محمود عباس را قبول ندارند چون ترسو خوارن است،در ضمن اونهایی که فکر میکنند اسراییل باید سرزمین اشغالی را برای خودش نگهدارد خیلی بیسواد هستند و هنوز به عمق ماجرا پی نبرده اند که کار اسراییل تمومه وگروهای مقاومت هنوز آن روی سکه رو به اسرائیلیها نشان نداده اند
چه عملیاتی هست که کشته نمیده
از حماس خوشم میاد که گفته طرح تشکیل دو دولت را قبول میکنم با شرط اتش بس 5 ساله.... این یعنی ما هرگز با دشمن صهیونیستی صلح ابدی نداریم همانگونه که پیامبر با کفار صلح ابدی نبست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
ا وا . خوشت میاد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
شما که اینقدر از حماس خوشت می آید، ممکن است بفرمایید که آنهایی که جنگ را در پانزدهم مهر آغاز کردند، چرا حالا در بدر بدنبال آتش بس هستند؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
برو بستنی آلاسکایت را بخور آب نشه
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
پس ناراحتی چیه دیگه بجنگید و غر و ناله نزنید. مظلوم نمایی نکنید و بجنگید
درود بر رزمندگان‌حماس این دلیر مردانی که از وطن و شرافت خود دفاع می کنند تا اشغالگران بی شرف را از سرزمین‌عصبی خارج کنند. رژیم‌کودک کش صهیونیست باید از بین برود و باید ریشه این بی وجدانها خشکانده شود . دعای خیر ما بدرقه رزمندگان فلسطینی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اسرائیل را که از صحنه روزگار محو کردی حالا بگیر بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
تو آخرش هم نرفتی غزه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
یاد یه لطیفه افتادم،گدایی جلوی یه نفر را گرفت و گفت فقیرم،بدبختم و...،اون شخص گفت تا صبح به حالت گریه میکنم ولی پول بهت نمیدم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
به تو واصلا به ملت ایران چه
قانون جهان یک قانون جنگل است وافسوس میخورم که یک نطامی صاحب قدرت نیستم که کل خاک اسرایل فقط ببا یک بم اتم هیدرژنی نابود کنم وتمام سران صیهونیست همرا با قوم لجباز بنی اسرایل را به جهنم بفرستم تگن باد برشما ای دلتمردان مزدوعرب
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
خدا رو شکر که نیستی خدا دید و نداد
اسرائیل سر سوزنی از خواسته هاش کوتاه بیا نیست ... نتانياهو و گروه های سیاسی اسرائیل طرح دو دولتی رو رد می کنند
حماس مگه هنو هست ،تموم نشد مگه، ،نه این سی چهل هزار نفر که رفتن بهشت ،کیا بودن ،
هنیه شرط گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
هه...خیال باطل
اسراییل مثل حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی با اشغال سرزمین بومیان توسط اروپاییها تشکیل شده. بهترین راه هم برای اسراییلها اینه که مثل آفریقای جنوبی تن بدن به یک حکومت فراگیر دمکراتیک که شامل مسلمانان و یهودیان و سایرین باشه. اجازه بازگشت آوارگان هم داده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
آی کیو مگه این اعرابی که در اسراییل زندگی میکنند، از کجا اومدن؟
ما از جنگ اسرائیل و غزه خسته شدیم اسرائیل وقتی حریف حماس نمی شه بهتره گورش رو گم کنه و شرط حماس رو قبول کنه

وقتی حریف حماس نمیشه پس حریف حزب الله هم نمیشه
با مجاهدان یمنی و عراقی می خواهد چکار کند معلوم نیست شاید گروه های جدیدی بر علیه اسرائیل ایجاد شود

از همه مهمتر در آمریکا که حاکمان آن بزرگترین مدافع اسرائیل شده تمام دانشگاه ها بد ضد اسراییل دارند اقدامات عملی انجام می دهند
قدس وفلسطین مطعلق به همه ی مسلمانان است طرف مقابل آمریکا وصهیونیستها فقط فلسطینی ها نیستند همه ی مسلمانان جهان خواهان باز پس گیری سرزمین مقدس فلسطین ومجازات انگلیس مکار وآمریکا وصهیونیست هاهستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
مسلمانان جهان برای نجات فلسطین به رزم شما نیاز دارند، نه شعار شما
اگر منظورم را فهمیدی، پس بهتره هرچه زوتر به طرف غزه حرکت کنی و اگر هم متوجه نشدی، همچنان در زیر پتو بخوابید
اونایکه میگن فلسطینی ها زمیناشو فروختن شاید همه زمین هاییکه فروختن 10درصد خاک فلسطین اشغالی بیشتر نباشد بقیش همش بزور گرفتن لبنان چه سوریه چه اونام فروختن همش میکین فروختن
هنیه چرا میترسه بره غزه پیش مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
این سوال باید نتایاهو بپرسی که موقع حمله موشکی ایران به مراکز نظامی اسرائیل حتی جرات نکرد تو خونه اش بمونه و رفت تو لونه موش
این کاملا واضح است که هر نوع توافقی که در آن آتش بس دائمی نباشد بسیار خطرناک هست
مگه هنوز حماسی مونده ؟
اسرائیل هرگز اجازه نداده و خواهد گذاشت که حماس ناپدید شود زیرا با حماس اسرائیل بهانه ای دارد که اجازه ندهد فلسطینی ها دارای کشور باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی