بازدید 19930
نهمین نشست دادگاه کهریزک؛

دستور رهبری برای برخورد با مسببان حادثه کهریزک اجرا شد

با توجه به تاکید چند باره رئیس دادگاه به فرارسیدن ختم دادرسی در ده نشست، دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک آخرین ساعات خود را سپری کرد اما به نظر می‌رسد که این پایان راه برای متهمان نیست چراکه رئیس دادگاه در پایان نشست قبل از پیگیری انتشار مطالب دادگاه توسط متهمان در دادسرا خبر داده و امروز نیز بر این پیگیری تاکید داشت.
کد خبر: ۳۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 15 May 2013
نهمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیق شده کهریزک درحالی آغاز به کار کرد که در پایان نشست قبل، رئیس دادگاه از پیگیری انتشار مطالب دادگاه توسط متهمان در دادسرا خبر داده بود.

به گزارش «تابناک»، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برای نهمین بار میزبان متهمان و شکات پرونده کهریزک بود.

دو تن از سه متهم غیبت داشتند

از لحظاتی قبل دادگاه به ریاست قاضی مدیر خراسانی و حضور شکات و تنها یکی از متهمان تشکیل جلسه داد؛ در دادگاه امروز علاوه بر قاضی حداد، متهم همیشه غایب، حیدری فر نیز نیز حضور نیافت.

با توجه به تاکید چند باره رئیس دادگاه به فرارسیدن ختم دادرسی در ده نشست، دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک آخرین ساعات خود را سپری می‌کند اما به نظر می‌رسد که این پایان راه برای متهمان نیست چراکه رئیس دادگاه در پایان نشست قبل، از پیگیری انتشار مطالب دادگاه توسط متهمان در دادسرا خبر داده بود.

نهمین نشست دادگاه، برخلاف نشست‌های قبل که با اذان ظهر به اتمام می‌رسید، این بار با گذشت دو ساعت خاتمه یافت و 30 اردیبهشت (دوشنبه آتی) زمان آخرین نشست دادگاه اعلام شد.

دستور رهبری برای برخورد با مسببان حادثه کهریزک اجرا شد

متهمان باید حرف‌های تازه‌ای به زبان بیاورند

قاضی مدیرخراسانی امروز بعد از نهمین جلسه دادگاه متهمان کهریزک در جمع خبرنگاران افزود:‌ متهمان این پرونده در آخرین جلسه دفاع از خود باید حرف‌های تازه‌ای به زبان بیاورند و نمی‌توانند حرفهای تکراری گذشته را بگویند.

وی درباره پرونده افشاگریهای حیدری‌فر از متهمان این پرونده گفت:‌ این پرونده جدا از پرونده کهریزک است. به دادسرای تهران رفته است و بنده از روند آن اطلاعی ندارم.

هر چه در این چند سال در دلمان بود را به قاضی گفتیم

پدر مرحوم محمد کامرانی در جمع خبرنگاران گفت: به گفته قاضی پرونده، قرار است دوشنبه آینده آخرین دفاعیات متهمان اخذ شود و دادگاه ظرف یک هفته تا 10 روز حکم پرونده را صادر کند.

دستور رهبری برای برخورد با مسببان حادثه کهریزک اجرا شد

وی افزود: در دادگاه هر چه که در این چند سال در دلمان بود را به قاضی گفتیم و هیچ محدودیتی هم برای صحبت‌هایمان وجود نداشت. از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنیم که در این مدت مطالب را منعکس کردند.

دستورات مقام معظم رهبری اجرا شده است

کامرانی تصریح کرد: ساعت 2:45 ، روز 25 تیر سال 88 فرزندم فوت کرد که من در 27 تیر همان سال نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته و موضوع را به ایشان اعلام کردم.

وی گفت: عصر همان روز رهبر معظم انقلاب در زیر نامه من نوشتند که با تمام کسانی که در مرگ محمد کامرانی دست داشته‌اند برخورد شود و آنها به اشد مجازات برسند.

کامرانی گفت: حالا با برگزاری این دادگاه دستورات مقام معظم رهبری اجرا شده و ما تا پشیمانی را در چهره متهمان نبینیم یک قدم هم از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

دیگر شرمنده فرزندان خود نخواهیم بود

عبدالحسین روح‌الامینی پدر یکی دیگر از قربانیان کهریزک گفت: با پیگیری‌هایی که در این مدت انجام دادیم دیگر شرمنده فرزندان خود نخواهیم بود زیرا در این مدت از هیچ اقدامی کوتاهی نکردیم و در دادگاه کیفری تمام حرف‌هایمان را به زبان آوردیم.

دستور رهبری برای برخورد با مسببان حادثه کهریزک اجرا شد

روح‌الامینی افزود: هر چند که دادگاه صلاح ندانست که شاهدان مورد اشاره ما در جلسه حاضر شوند اما هیچ کم و کسری در روند برگزاری دادگاه مشاهده نکردیم.

ممکن است دادگاه در نشست بعد تمام نشود

میرمجید طاهری، وکیل خانواده مرحوم روح الامینی گفت: نشست آتی دادگاه به استماع آخرین دفاعیات متهمان و وکلای ایشان اختصاص دارد که با توجه به زمانی که متهم ردیف اول برای ارائه لایحه دفاعیات خود صرف کرده بود ممکن است زمان نشست آتی کفاف ندهد و دادگاه تمدید شود.

وی این موضوع را منوط به تشخیص دادگاه دانست و افزود: باید توجه داشت که فرصت دفاع آخر در اختیار متهمان قرار می‌گیرد اما با توجه به مسائل گاه نا مرتبطی که مطرح می‌شود، قاضی تدبیری برای جلوگیری از اطاله وقت تدارک دیده است؛به این صورت که در نشست های اخیر، رئیس دادگاه با تذکرات متعدد مانع اطاله وقت شده است و احتمالا همین شیوه بتواند نشست آتی را مفید کرده و مانع از تمدید دادگاه شود.

عکس‌هایی که ادعا می‌کردند را هنوز ندیده‌ایم

پدر مرحوم جوادی‌فر نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز تمام حرفهای خودمان را مطرح کردیم و تاکنون عکس‌های مورد اشاره یکی از متهمان پرونده‌ را ندیده‌ایم.

وی افزود: هر چند روند دادگاه راضی‌کننده بوده و ما شفافیت دادگاه را به چشم خود دیدیم.

دستور رهبری برای برخورد با مسببان حادثه کهریزک اجرا شد

دادگاه امروز موضوع تازه‌ای نداشت

محمدصالح نیکبخت وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر پس از اتمام نهمین دادگاه کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز موضوع تازه‌ای مطرح نشد که بخواهم در مورد آن توضیح دهم. در نهمین جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک، شاهد و مطلعی در دادگاه حضور نداشت و در ارتباط با ادعاهای آقای حیدری‌فر نیز فعلا عکسی به دادگاه ارائه نشده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: هفته آینده آخرین دفاعیات گرفته می‌شود. در جلسه امروز آقایان روح‌الامینی و جوادی‌فر در دادگاه حضور داشتند و آخرین اظهاراتشان را بیان کردند. جلسه آخر برای اخذ آخرین دفاع است و در آخرین دفاع متهم مساله‌ای را که قبلا مطرح کرده نباید مجدد بیان کنند. متهم باید در جلسه آینده مواردی را که تاکنون مطرح نکرده، بیان کند و طبق ماده 194 عمل شود.

وی در مورد عدم حضور حیدری‌فر در دادگاه نیز گفت: آقای حیدری‌فر برای حضور در دادگاه خودمختار است و به میل خود عمل می‌کند.

پایان پیام./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی