بازدید 32040
روح الامینی در پایان هفتمین نشست دادگاه گفت:

آقایان از ضرب‌المثل زدن ما هم ناراحت می‌شوند

نشست امروز با احضار چهار تن از بازداشت شدگان کهریزک و همچنین حضور رئیس سازمان زندان‌های استان برگزار شد تا در پایان دادگاه، متهمان بار دیگر از حضور در جمع خبرنگاران گریزان شوند؛ شاید به این دلیل که مطلع حاضر شده در دادگاه بر غیر‌قانونی بودن بازداشتگاه کهریزک صحه گذاشت و بدین ترتیب یکی از ستون‌های اتکای متهمان ویران شد! از دیگر نکات جالب توجه دادگاه امروز این بود که قاضی معزول، اظهارات اخیر خود را منکر شد!
کد خبر: ۳۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ 07 May 2013
هفتمین نشست رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک در حالی آغاز شد که متهم ردیف اول پرونده در نشست قبلی دادگاه، درخواست استمهال برای مطالعه پرونده را مطرح کرده بود؛ درخواستی عجیب و پر ابهام.

به گزارش «تابناک»، هفتمین نشست رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک، صبح امروز به ریاست قاضی مدیر خراسانی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران آغاز به کار کرد. نشست امروز دادگاه از این رو متفاوت با نشست‌های قبل خواهد بود که بدانیم دادگاه روند احضار شهود و افراد مطلع را در دستور کار قرار داده و حتی افراد سر‌شناسی همچون محسنی اژه‌ای نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تشخیص دادگاه، در آن حضور پیدا خواهند کرد.

انکار دوباره حیدری فر!

علی اکبر حیدری فر، دادیار سابق و از جمله قضات معزول پیش از حضور در دادگاه درباره رد صدور کیفرخواست جدید از سوی سخنگوی قوه قضائیه و شاکیان پرونده اظهار داشت: من نگفتم برای قضات کیفرخواست جدید صادر شده است. فقط گفته بودم که ادعاهای جدیدی علیه قضات متهم در پرونده صادر شده و کیفرخواست تغییر کرده است.



یکی از خبرنگاران گفت که محسنی‌اژه‌ای بر این باور است، اصلاح در کیفرخواست امکان‌پذیر است، ولی شما این کار را غیرقانونی دانسته‌اید، که حیدری‌فر گفت: نظر ایشان متین است.

حیدری فر در خصوص عکس حضور قربانیان در اغتشاشات گفت: این عکس‌ها را با مستندات آن تقدیم دادگاه کردم.

این ادعای وی نیز در حالی مطرح می‌شود که شاکیان پرونده و وکلای ایشان، پیشتر ارائه عکس به دادگاه را رد کرده‌اند.

مدیرکل سازمان زندانهای استان در دادگاه حاضر شد

سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران در هنگام خروج از دادگاه کیفری استان تهران به خبرنگاران گفت: به عنوان مطلع در پرونده قضات کهریزک در دادگاه کیفری استان تهران حضور یافتم.

وی از بیان توضیحات بیشتر خودداری و محل دادگاه را ترک کرد.

پایان هفتمین نشست دادگاه کهریزک


هفتمین جلسه دادگاه کهریزک تا هنگام اذان ظهر ادامه داشت و زمان دادگاه بعدی بیست و سوم اردیبهشت اعلام شد.

نیکبخت، وکیل خانواده مرحوم جوادی‌فر با اعلام این خبر گفت: چهار نفر از بازداشت شدگان کهریزک در دادگاه امروز شهادت دادند و علاوه بر آن شنیدن سخنان رئیس سازمان زندان‌های تهران در دستور کار جلسه قرار داشت که انجام شد.



وی با مثبت ارزیابی کردن اظهارات شهود، از بیان جزییات جلسه خودداری کرد، چرا که به گفته وی مرتضوی شرط صحبت نکردن با رسانه‌ها را سکوت وکلا و خانواده جان‌باختگان در برابر خبرنگاران عنوان کرده است!

مرتضوی هنوز گمان می‌کند دادستان تهران است!

نیکبخت افزود: در جلسه بعد نوبت به دفاع ما می‌رسد و پس از آن به احتمال قوی آخرین دفاعیات متهمان اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه متهمان به جز مرتضوی وکیل دارند، گفت: آقای مرتضوی همچنان فکر می‌کند دادستان است و بیشترین وقت دفاع را از دادگاه می‌گیرد. در دادگاه آقای مرتضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت از مصاحبه من با رسانه‌ها جلوگیری شود که بنده در جواب ایشان گفتم که شما هنوز فکر می‌کنید که دادستان تهران هستید.

سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر نشد

سعید مرتضوی پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر نشد و محل دادگاه را ترک کرد.

پیش از این قاضی دادگاه از شکات و متهمان خواسته بود از بیان جزییات جلسه دادگاه به دلیل غیرعلنی بودن آن خودداری کنند.



کامرانی: گفته شد که بازداشتگاه کهریزک قانونی نبوده است

اولیای‌دم یکی از جان باختگان کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه دادگاه امروز بیشتر به حضور شهود و پرسش و پاسخ اختصاص یافت. امروز چهار نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به همراه سهراب سلیمانی در دادگاه حضور پیدا کردند.

کامرانی، اظهار کرد: در جلسه امروز از مدیرکل زندان‌های استان تهران توضیحاتی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن بازداشتگاه کهریزک پرسیده شد که وی گفت: بازداشتگاه کهریزک قانونی نبوده است.

این شاکی پرونده خاطرنشان کرد: در گذشته متهمان پرونده مطرح کرده‌ بودند که می‌خواستیم بازداشت‌شدگان را به زندان اوین منتقل کنیم اما آن‌ها به ما گفتند که زندان اوین جا ندارد که در این مورد از آقای سلیمانی پرسیدند که ایشان تقریبا ممتنع پاسخ دادند.

تدبیر قاضی در احضار شهود بدون اطلاع طرفین خوب بود

کامرانی تصریح کرد: شهودی که امروز در دادگاه حاضر شده بودند نکات بسیار خوبی را مطرح کردند، همچنین تدبیر قاضی مدیرخراسانی بسیار خوب است که بدون اطلاع طرفین افرادی را به عنوان شهود به دادگاه احضار کرده بود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این مورد که چرا از جلسه پنجم به بعد دادگاه جزییات را منتشر نکردید، گفت: قبلا کیفرخواست آقای مرتضوی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود. همچنین با تازگی یکی دیگر از متهمان چندی پیش با روزنامه ایران مصاحبه کرده که دادگاه این موضوع را به آ‌ن‌ها تذکر داده است.



روح‌الامینی: رضایت ما از دادگاه عین دردمندی است

عبدالحسین روح‌الامینی هم در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: دادگاه به صورت جدی به ما تذکر داد که جزییات را منتشر نکنیم و ما ملزم به اجرای آن هستیم، اما می‌توانیم از احساسمان نسبت به جلسه دادگاه بگوییم.

وی ادامه داد: از دادگاه رضایت داریم و این رضایت سیر صعودی دارد، اما در حقیقت رضایت ما عین دردمندی است.

روح‌الامینی در مورد ارائه عکس‌ها به دادگاه گفت: ما هنوز عکسی ندیدیم.

روح الامینی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اظهارات چهار شاهد امروز نکات جدیدی را مطرح کردند، گفت: ‌حرفهای این افراد موضوع جدیدی نبود، زیرا پیشتر در دادسرای نظامی آن‌ها را شنیده بودیم. ما چهار سال است که با این پرونده زندگی می‌کنیم.

آقایان از ضرب‌المثل زدن‌های ما هم ناراحت می‌شوند

در ادامه عبدالحسین روح الامینی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نیز قاضی تذکر جدی داد که جزییات دادگاه را بازگو نکنیم، اظهار داشت: آقایان از ضرب‌المثل‌زدن‌های ما هم ناراحت می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز یک ضرب المثل جدید می‌گویم و آن این است که هر کس در باتلاق افتاد هر چه دست و پا می‌زند نه تنها بیشتر فرو می‌رود بلکه بوی تعفن بیشتری فضا را پر می‌کند.

گفتنی است که روح الامینی در پایان چهارمین نشست دادگاه در جمع خبرنگاران ضرب المثلی به زبان عربی گفت (الغریق یتشبث بکل حشیش) که معنی آن این بود: کسی که در حال غرق شدن است برای رهایی به هر تخته پاره‌ای چنگ می‌زند. از شواهد و قرائن این گونه بر می‌آید که امروز متهمان نسبت به بیان این ضرب‌المثل اعتراض کرده‌اند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی