بازدید 39169
قاضی مدیرخراسانی:

افشای اطلاعات توسط متهمان کهریزک را پیگیری می‌کنم

سرانجام افشای غیرقانونی مطالب مطرح ‌در دادگاه غیر علنی، ‌واکنش رئیس دادگاه را هم برانگیخت؛ آن هم در شرایطی که وکیل یکی از قضات معزول به خبرنگاران گفته که نظری راجع به ادعای موکلش ندارد. از جمله نکات قابل توجه دیگر نشست امروز، اعتراض شدید‌اللحن یکی از شاکیان پرونده به یکی از خبرگزاری‌های دولتی بود.
کد خبر: ۳۱۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸ 13 May 2013
اولیای دم یکی از جان باختگان کهریزک بلافاصله با حضور در جمع خبرنگاران سراغ خبرنگار ایسنا را گرفت و تا خبرنگار این خبرگزاری خود را معرفی کرد، از او خواست تا از وی فاصله بگیرد! این داستان درباره خبرنگار روزنامه ایران هم تکرار شد اما او در جمع حضور نداشت.

به گزارش «تابناک»، هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیق شده در ارتباط با جنایت بازداشتگاه کهریزک به هنگام اذان ظهر به پایان رسید.

این جلسه ساعت 9:30 امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی آغاز شده بود.

زمان نشست بعدی دادگاه اعلام شد

در پایان نشست دادگاه، باز هم صالح نیک بخت، وکیل خانواده جوادی فر نخستین فردی بود که در جمع خبرنگاران حضور یافت و زمان نشست بعدی دادگاه را چهارشنبه همین هفته (25 اردیبهشت) ذکر کرد.

از جمله نکات جالب توجه این دادگاه، تداوم غیبت قاضی حداد، متهم ردیف سوم پرونده بود که البته در قیاس با نحوه خروج دو متهم دیگر از دادگاه ـ که از در انباری مجموعه دادگاه های کیفری استان رخ داد ـ چندان عجیب به نظر نمی رسید!

یکی دیگر از حاشیه های دادگاه کهریزک، حضور یک دستگاه ماشین آتش نشانی مجهز ایستگاه یک آتش نشانی تهران (میدان حسن آباد) به همراه پرسنل فنی این یگان در محوطه پارکینگ دادگاه کیفری استان است که ظاهرا به دلیل اقدام سریع در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده رخ می‌دهد؛ هر بار با پایان دادگاه کهریزک، مأموریت این گروه به پایان رسیده و محل را ترک می‌کنند.



امروز بهترین نشست دادگاه بود، چون متهمان ساکت بودند

نیکبخت افزود: امروز دادگاه مختص به شکات بود و اولیای دم و وکلای آنها به طرح شکایت پرداختند. سرهنگ فلاح از نیروی انتظامی نیز به عنوان مطلع در دادگاه حاضر شد و یکسری مسائل را بیان کرد.

وی درباره اظهارات حیدری فر درباره قانونی بودن بازداشتگاه کهریزک نیز گفت: اگر آقای حیدری فر مرجع تشخیص برای قانونی بودن بازداشتگاه کهریزک بود، اکنون اینجا نبود.

نیک بخت خاطر‌نشان کرد: امروز قاضی مدیر خراسانی کمترین تذکر را در طول دادگاه داد چراکه متهمان ساکت بودند!

صالح نیکبخت در پایان اقدامات مرتضوی و حیدری‌فر مبنی بر مصاحبه با رسانه‌ها و انتشار جزئیات دادگاه را غیرقانونی دانست و گفت: کاری که حیدری‌فر و مرتضوی می‌کنند غیرقانونی است و ادامه کارهای غیرقانونی دیگرشان است.

حیدری فر عکس‌هایش را روز قیامت ارائه خواهد کرد

وی افزود: اگر کسی مطالب دادگاه غیر علنی را انتشار دهد، بنا بر‌ ماده 6 قانون مطبوعات تحت تعقیب قرار می‌گیرد. به همین دلیل ما نمی‌توانیم جزییات دادگاه را فاش کنیم.

نیک بخت درباره عکس‌هایی که حیدری فر از آن حرف زده بود، اظهار داشت: حیدری فر روز قیامت این عکس ها را به دادگاه ارائه خواهد کرد.

اقدامات حیدری فر در دادسرا پیگیری می شود

قاضی سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش های ایشان گفت: احتمال می‌دهیم دو جلسه دیگر از دادگاه باقی مانده باشد و پس از گرفتن آخرین دفاع برای صدور حکم وارد شور شویم.

وی افزود: اقدامات حیدری فر در خصوص افشای اطلاعات دادگاه را به دادسرا اعلام کرده و این موضوع در دادسرا در حال پیگیری است.

مدیرخراسانی همچنین در خصوص ضرورت حضور قاضی حداد برای آخرین دفاع نیز اظهار داشت: وی وکیل حضور دارد و نیاز نیست خود وی برای دفاع در دادگاه حاضر شود.

افشای اطلاعات توسط متهمان کهریزک را پیگیری می‌کنم

شرافت خبرنگاری را رعایت کنید

عبدالحسین روح‌الامینی در پایان هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک، با حضور در جمع خبرنگاران سراغ خبرنگار ایسنا را گرفت و تا خبرنگار این خبرگزاری خود را معرفی کرد. از او خواست تا از وی فاصله بگیرد! این داستان درباره خبرنگار روزنامه ایران هم تکرار شد اما او در جمع حضور نداشت.

وی افزود: شرافت خبرنگاری را رعایت کنید. ایسنا به چه حقی جزییات ناقص دادگاه را منتشر ‌و بعد مدیرکل زندان‌ها آن را تکذیب می‌کند؟ مگر این دادگاه دولتی است که ابزار دولتی را در اختیار افرادی بگذاریم که آبروی نظام را برده‌اند؟

یکی از خبرنگاران گفت که باید این گلایه را از خبرگزاری موج داشت، چرا که حیدری‌فر با این رسانه گفت‌وگو کرده که روح‌الامینی در پاسخ گفت: موج، ایرنا و ایسنا همه از یک قماش هستند، نان دولت را می‌خورند و آبروی نظام را می‌برند.

بی‌انصافی است متهمان حرف نزده‌اند ما سخن بگوییم

وی در ادامه از خبرنگاران پرسید: مگر متهمان سخن گفته‌اند؟ که پاسخ شنید، آنها مخفیانه محل را ترک کرده اند. روح الامینی افزود: اگر متهمان صحبت نکرده‌اند، بی انصافی است ما سخن بگوییم. من جهت تنویر افکار عمومی تنها می‌توانم حس خود را نسبت به دادگاه بیان کنم و از ارائه جزییات دادگاه به لحاظ قانونی معذور هستم ما امروز صحبت کردیم و حسمان هم بهتر شد.

روح‌الامینی در خصوص احضار شهودی که وی به دادگاه معرفی کرده بود گفت: دادگاه ضرورتی ندانست که شهود را احضار کند چرا که پرونده به قدر کافی شفاف است و همه چیز به خوبی پیش رفته و روند رسیدگی به جای خوبی رسیده ‌و رضایت ما از دادگاه تصاعدی است.

معاون سابق بازرسی فاتب در دادگاه حضور یافت

شاکی پرونده کهریزک تصریح کرد: امروز فلاح معاون بازرسی فاتب که یکی از محکومین دادگاه نظامی بود به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.

وی امروز را روز شکات و وکلا دانست و خاطرنشان کرد: ادامه جلسه امروز به چهارشنبه موکول شده و باید منتظر آخرین دفاع باشیم.

حداد یک عذرخواهی به شکات بدهکار است

روح‌الامینی درباره حضور حداد در دادگاه گفت: از لحاظ قانونی حضور نداشتن وی منعی ندارد؛ اما حداقل از لحاظ اخلاقی باید حضور پیدا می‌کرد چرا که یک عذرخواهی به خانواده شکات بدهکار است.

لازم باشد قاضی حداد به دادگاه می‌‌آید

اصلانی، وکیل قاضی حداد در جمع خبرنگاران گفت: امروز هشتمین جلسه دادگاه کهریزک برگزار شد و در آن شکات به بیان اظهارات خود پرداختند. شاکیان هر چه در دلشان بوده بازگو کرده‌اند و امیدواریم دادگاه با رأی عادلانه حق را به حق‌دار برساند.

وی درباره حضور موکلش در دادگاه نیز گفت: اگر دادگاه نیاز بداند که موکلم باید در دادگاه حاضر شود، او به محل برگزاری محاکمه خواهد آمد.

کیفرخواست جدیدی به پرونده اضافه نشده است

شهبازی، وکیل حیدری فر در پاسخ به پرسشی درباره ادعای موکلش درباره اضافه شدن کیفرخواست جدید به پرونده گفت: کیفرخواست جدیدی صادر نشده است و درباره اظهارات موکلم بی اطلاعم.

وی همچنین درباره عکس هایی که موکلش ادعا دارد به دادگاه ارایه کرده نیز گفت: این موضوع را از خود موکلم بپرسید؛ من پاسخی برای این پرسش ندارم!

وکیل حیدری‌فر تصریح کرد: هنوز موضوعی از سوی دادسرا درخصوص مصاحبه موکل من و انتشار جزییات دادگاه غیرعلنی از سوی وی ابلاغ نشده و من در این خصوص اطلاعی ندارم.



وظیفه‌ای برای پیگیری مصاحبه‌های موکلم ندارم

یکی از خبرنگاران پرسید: آیا فکر می‌کنید اقدام اخیر وی، تأثیر منفی در رأی دادگاه علیه ایشان داشته باشد یا نه؟

وی گفت: اگر به مسائل حاشیه‌ای توجه کنیم از قضاوت خارج شده‌ایم.

خبرنگار دیگری گفت: این مسأله حاشیه‌ای نیست، بلکه موکل شما اقدام به نقض قوانین دادگاه غیرعلنی کرده است.

شهبازی پاسخ داد: این موضوع در متن قانون نیست و ربطی به این دادگاه ندارد. ممکن است به این مسأله ‌جدا رسیدگی شود اما در هر صورت من وظیفه‌ای برای پیگیری مصاحبه‌های ایشان ندارم و نمی‌دانم کاری که ایشان کرده درست است یا نادرست.

مطلع درباره بازداشتگاه کهریزک صحبت کرد

پدر مرحوم جوادی فر از قربانیان کهریزک نیز امروز برای اولین بار در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره دادگاه قضات تعلیق شده گفت: تا حالا روند دادگاه برای ما راضی کننده بود و به احتمال قوی تا دو جلسه دادگاه به پایان می‌رسد. امروز به خاطر اینکه نوبت دفاع مرتضوی نبود، روند دادگاه نیز آرام و هیچ اعتراضی در آن وجود نداشت.

وی درباره یک مقام پلیس که در دادگاه حاضر شده بود نیز گفت:  قاضی از وی درباره بازداشت‌های صورت گرفته و بازداشتگاه کهریزک سوال کرد اما ما نمی‌‌توانیم به جزییات آن اشاره کنیم.

افشای اطلاعات توسط متهمان کهریزک را پیگیری می‌کنم

تاکنون عکسی ندیده ایم

جوادی فر درباره عکس های ادعایی از سوی حیدری فر نیز گفت: وی ظاهراً گفته که این عکس ها را به دادگاه ارائه کرده است اما تا الان ما آنها را ندیده ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در یکی از روزنامه مطالبی علیه شاکیان منتشر شده بود، آیا واکنشی به این موضوع نشان خواهید داد، گفت: در این باره از طریق وکیلم این موضوع را پیگیری کرده‌ام؛ وکیلمان این نوشته را پیگیری می‌کند.

قاضی دفاعیات مادر مرحوم کامرانی را تحسین کرد

پدر مرحوم محمد کامرانی، از دیگر جان باختگان جنایت کهریزک به خبرنگاران گفت: در این نشست، شاکیان و وکلای ایشان دفاعیات خود را ارائه دادند و در نهایت بخشی از دفاعیات آقای روح الامینی باقی ماند که به نشست آتی موکول شد.

وی افزود: هنگامی که مادر مرحوم کامرانی لایحه دفاعیه خود را ارائه داد، به این دلیل که ضوابط حقوقی در آن رعایت ‌شده و خوب تنظیم شده بود، تحسین قاضی را به همراه داشت.

افشای اطلاعات توسط متهمان کهریزک را پیگیری می‌کنم

قاضی هر که را صلاح بداند به دادگاه احضار می‌کند

کامرانی در پاسخ به سوالی درباره احضار شهود گفت: از آمدن شهود اطلاعی ندارم. تاکنون هم هیچ اطلاعی نداشته‌ایم و قاضی مدیرخراسانی هر کسی را که صلاح دانسته احضار کرده است. ما تصمیم داشتیم برخی بازداشت‌شدگان کهریزک را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کنیم که دادگاه خود این کار را انجام داد و در جلسه قبل، کسانی که در کهریزک با بچه‌های ما بازداشت بودند، شهادت خود را مطرح کردند.

وی درباره آخرین لایحه دفاعیه گفت: دادگاه آخرین لایحه دفاعیه را از خانواده‌ها خواسته اما ما هنوز لایحه را تحویل نداده‌ایم تا اگر موضوع جدیدی بود آن را در لایحه اضافه کنیم و تا جلسه آتی لایحه نهایی را به دادگاه ارائه خواهیم کرد.

پایان پیام./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی