بازدید 7980
انصاری در نطق میان دستور:

رئیس جمهور مدیون مردم خوزستان است

آقای رئیس جمهور زمانی که در سفر استانی فریاد وا عطشای مردم بلند بود قول دادید که اگر تا ۶ ماه دیگر آب نیاید وزیر وقت نیرو را در لوله می گذارید و در حالی که بیش از ۶ سال از این موضوع گذشته، هنوز کاری صورت نگرفته است.
کد خبر: ۲۹۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸ 13 January 2013
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با انتقاد از مدیریت ضعیف حاکم بر استان خوزستان و عملکرد رئیس جمهور، گفت: نارضایتی مردم خوزستان از انقلاب متوجه رئیس جمهور و مدیریت ناتوان این استان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدسعید انصاری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: مردم خوزستان در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در طول جنگ تحمیلی توانستند صداقت، لیاقت و مردانگی خود را به تمام دنیا ثابت کنند تا آنجا که امام راحل (ره) فرمود خوزستان دینش را به اسلام ادا کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما پس از گذشت ۲۴ سال از آغاز بازسازی مناطق جنگ زده خوزستان همچنان درگیر مشکلات پس از جنگ است و مردم خوزستان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: هیچ یک از دولت های گذشته این جمله امام (ره) که خوزستان دینش را به اسلام ادا کرد را در سرلوحه کار خود قرار ندادند و هیچ کدام دین خود را به خوزستان و خوزستانی ها ادا نکردند و هنوز مردم این استان با مشکلات زیربنایی در شهر و روستای خود می جنگند.

انصاری خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای رئیس جمهور چرا با لجاجت با مردم خوزستان برخورد می کنید؟ آیا مردم این استان در طول انقلاب کم خدمت کرده اند و در جنگ تحمیلی و بازسازی ایثار نکرده اند؟ چرا از مدیریت ضعیف استان خوزستان حمایت می کنید؟ چرا اجازه نمی دهید افراد لایق خدمت کنند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: همچنان مدیران ناتوان با ضعف خود استان خوزستان را اداره می کنند و رئیس جمهور که بدون دلیل و فقط به خاطر مسائل انتخاباتی برخی از وزرا را لحظه ای عزل کرده و چندین وزارتخانه را ادغام کرده و به دست یک مدیر سپرده اند، گویی که قطع الرجال است.

وی خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: چه جوابی به خدا، شهدا، خانواده های شهدا، ایثارگران و مردم ایران می دهید؟ لجاجت کافی است و مدیریت ضعیف استان خوزستان را در این ماه های پایانی دولت تغییر دهید و نگذارید مردم استان خوزستان بیش از این با مشکلات دست به گریبان باشند و از انقلاب ناراضی شوند.

انصاری، ادامه داد: نارضایتی مردم خوزستان از انقلاب به گردن رئیس جمهور و مدیریت ناتوان استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر پس از گذشت ۲۴ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز با مشکل مخروبه ها و کمبود آب شرب ناسالم مواجه است، گفت: این در حالی است که این مناطق در میان دو رودخانه قرار گرفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه اش هنوز مشکل کم آبی دارند، تاکید کرد: خط انتقال آب غدیر هنوز به پایان نرسیده و از کانال روباز انتقال آب کشاورزی که در آن امکان وجود لاشه حیوانات وجود دارد، به خورد مردم آبادان و خرمشهر داده می شود.

انصاری خطاب به رئیس جمهور، گفت: تا چه زمانی زیربناهای آبادان و خرمشهر مخروبه باقی بماند و راه های ناتمام آن فاجعه آفرین است.

وی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور زمانی که در سفر استانی فریاد وا عطشای مردم بلند بود قول دادید که اگر تا ۶ ماه دیگر آب نیاید وزیر وقت نیرو را در لوله می گذارید و در حالی که بیش از ۶ سال از این موضوع گذشته، هنوز کاری صورت نگرفته است.

انصاری تصریح کرد: رئیس جمهور در حالی که گفت خودم معاون فرماندار خرمشهر می شوم تا خرمشهر آباد شود اما همچنان مردم در مشکلات غیرقابل تحمل زندگی می کنند.

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه جاده آبادان- ماهشهر و آبادان- اروندکنار قتل گاه مردم جنوب غرب خوزستان شده است، گفت: آقای رئیس جمهور، شما که کوه ها را می شکافید، رودخانه را کور می کنید و دریاها را پر می کنید، توان اتمام ۴۰ کیلومتر راه را ندارید؟ یا به مردم شریف خوزستان و خانواده های شهدا و ایثارگران دهن کجی می کنید؟

انصاری با بیان اینکه رئیس جمهور مدیون مردم استان خوزستان است، گفت: دولت کاری برای استان خوزستان و آبادان و خرمشهر نکرده است و مردم این دو شهر نیز جزو ملت غیور این کشور هستند، چرا باید لگدمال شوند و چرا باید از حقوق اولیه شهروندی محروم باشند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای رئیس جمهور، بهتر است از بی تدبیری بیرون بیایید و اطراف خود را بنگرید و نگذارید مردم استان خوزستان در پایان دولت دهم از شما متنفر بمانند و نگذارید آه و ناله خانواده شهدا و مساکین و فقرا در پایان عمر دولت دامن گیرتان شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی